ကမာၻရြာမွာ ပညာရွာရာဝယ္



ကမာၻ႕ကုလသမဂၢမွ ရည္မွန္းခ်မွတ္ထားရွိေသာ ေထာင္စုႏွစ္ရည္မွန္းခ်က္မ်ားတြင္ လာမည့္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္တြင္ ကမာၻ႕ႏုိင္ငံအသီးသီး၌ မူလတန္းပညာသင္အရြယ္ ေယာက်္ားေလးေရာ မိန္းကေလးပါမ က်န္အားလုံး မူလတန္းပညာတတ္ေျမာက္ၿပီးေရး (Ensuring Universal Primary Education For Boys and Girls) ဟူေသာ ရည္မွန္းခ်က္ကုိ မျဖစ္မေန အေကာင္အထည္ေဖာ္သြားရန္ဟူေသာ လုပ္ငန္းစဥ္တစ္ရပ္ ေဖာ္ျပပါရွိသည္။ စာေရးသူတုိ႔ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ လာမည့္ႏွစ္မွစ၍ အခမဲ့အလယ္ တန္းပညာသင္ၾကားေရးစနစ္ကုိ စတင္အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေဆာင္ႏုိင္ေတာ့မည္ျဖစ္ပါ၍ အလြန္ဝမ္း ေျမာက္ပီတိျဖစ္ရပါသည္။
ယေန႔ကမာၻေပၚတြင္ ေက်ာင္းမေနႏုိင္ၾကသည့္ ကေလးဦးေရ ၁၁၃ သန္းေက်ာ္ရွိေနၿပီး ထုိေက်ာင္း မေနႏုိင္ၾကသည့္ ကေလးဦးေရတြင္ ေယာက်္ားေလး ၄၁ ရာခုိင္ႏႈန္း၊ မိန္းကေလး ၅၉ ရာခုိင္ႏႈန္းရွိေန သည္ဟု သိရသည္။ ပညာလည္းမသင္ၾကားႏုိင္၊ အရြယ္လည္းမေရာက္ဘဲ လုပ္ငန္းခြင္အသီးသီးတြင္ အလုပ္လုပ္ကိုင္ၾကရရွာသည့္ အေရအတြက္ပမာဏကုိ ဆက္လက္ေဖာ္ျပလုိပါသည္။

ကမာၻတစ္ဝန္းတြင္ အသက္ (၅) ႏွစ္မွ (၁၄) ႏွစ္အတြင္း အလုပ္လုပ္ကုိင္ေနၾကရရွာသူဦးေရမွာ သန္း ၂၅၀ ေက်ာ္ရွိေနသည္။ ထုိသန္း ၂၅၀ ထဲတြင္ အာရွတုိက္မွ အရြယ္မေရာက္ေသးသည့္ ကေလး အလုပ္သမားဦးေရ ၆၁ ရာခုိင္ႏႈန္းက အာဖရိကတုိက္မွ အရြယ္မေရာက္ေသးသည့္ ကေလးအလုပ္ သမားဦးေရ ၃၂ ရာခုိင္ႏႈန္း၊ လက္တင္အေမရိကတုိက္မွ အရြယ္မေရာက္ေသးသည့္ ကေလးအလုပ္ သမားဦးေရ ခုႏွစ္ရာခုိင္ႏႈန္း အသီးသီးရွိေနသည္ကုိ ေတြ႕ရွိရသည္။ အသက္ (၅) ႏွစ္မွ (၁၄) ႏွစ္အ ရြယ္ကေလးမ်ားမွာ မူလတန္းပညာႏွင့္ အလယ္တန္းပညာကုိသင္ၾကားၾကရမည့္ အရြယ္မ်ားျဖစ္ေသာ္ လည္း ေက်ာင္းမေနႏုိင္၍ ပညာမသင္ၾကားႏုိင္ၾကဘဲ ကာယလုပ္ငန္းခြင္အသီးသီးသုိ႔ မေရာက္သင့္ၾက ဘဲ ေရာက္ေနၾကရရွာသူမ်ားျဖစ္ၾကသည္။

ဒီမုိကေရစီက်င့္သုံးမႈတြင္က်ယ္ျခင္းသည္ အသိပညာႏွင့္ဆင္ျခင္တုံတရားေပၚတြင္ အမွီျပဳေနေပ သည္။ ပညာတတ္ဦးေရ ေပါမ်ားေနမွသာ အၾကမ္းဖက္မႈမ်ား၊ ဒုစ႐ုိက္မႈမ်ား ေလ်ာ့နည္းႏုိင္ေၾကာင္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ "စာသင္ေက်ာင္းမ်ား မ်ားစြာဖြင့္လွစ္ေပးႏိုင္ေလေလ အက်ဥ္္းေထာင္ဝင္ေပါက္တံခါးမ်ားကုိ ပိတ္ထားႏိုင္ေလေလ" ဟူေသာ အေနာက္တုိင္းဆုိ႐ုိးစကားတစ္ခု ရွိပါသည္။ ပညာေရးဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ မႈတာဝန္ကုိ ႏုိင္ငံေတာ္အစုိးရခ်ည္း မဟုတ္ဘဲပညာဒါနရွင္မ်ား၏ ပညာေရးေဖာင္ေဒးရွင္းမ်ားက ပါဝင္ ျဖည့္ဆည္းလာၾကသည့္ သူတို႔၏ကုလသကမၼပထလုပ္ငန္းမ်ားကုိ ဂုဏ္ယူဝမ္းေျမာက္မိပါသည္။

လူဟူ၍ျဖစ္လာၿပီး ပညာမသင္ၾကားရလွ်င္ လူျဖစ္႐ႈံးၾကရမည္ျဖစ္သည္။ ပညာသင္ၾကားလုိေသာ္လည္း အခက္အခဲရွိေနသူမ်ားအတြက္ လည္းေကာင္း၊ ပညာေရးလမ္းခရီးတြင္ ထူးခၽြန္ထက္ျမက္စြာ ေလွ်ာက္ လွမ္းႏုိင္ၾကသူမ်ားကုိ အခ်ဳိေပၚသကာေလာင္းသကဲ့သုိ႔ ပညာရည္ထူးခၽြန္မႈကုိ ပံ့ပုိးခ်ီးျမႇင့္သြားႏုိင္ရန္ အတြက္လည္းေကာင္း၊ ေက်ာင္းအေဆာင္အအုံ၊ ေက်ာင္းသုံးပရိေဘာဂမ်ား၊ ကြန္ပ်ဴတာမ်ားႏွင့္ စာအုပ္စာတမ္း စာေရးကိရိယာမ်ားကုိလည္းေကာင္း၊ သဒၶါတရားလည္းထက္သန္၊ ေငြေၾကးအင္အား လည္းတတ္ႏုိင္ၾကသည့္ ပညာေရးဒါနျပဳၾကသူမ်ား၏ ပညာေရးေဖာင္ေဒးရွင္းမ်ား တုိးပြားသည္ထက္ တုိးပြားလာေစခ်င္ပါသည္။ ပညာထူးခၽြန္ပါလ်က္ မိဘအုပ္ထိန္းသူမ်ားက ေငြေၾကးမတက္ႏုိင္ေသာ ေၾကာင့္ ပညာေရးကုိေက်ာခုိင္းခဲ့ရကာ ပညာတစ္ပုိင္းတစ္စျဖင့္ လူ႔ေလာက၌ အေျခခ်လုပ္ကုိင္စား ေသာက္ေနရသူမ်ားကုိ အထူးစာနာေထာက္ထားမိသည္။ ေငြေၾကးႂကြယ္ဝခ်မ္းသာေစကာမူ ပညာေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ၌ သဒၶါတရားနည္းပါးပါက ပညာဒါနျပဳျဖစ္ၾကမည္ မဟုတ္ေပ။ ဥစၥာဓနလည္းႂကြယ္ဝ၊ ပညာ တန္ဖုိးကုိလည္းသိ၊ သဒၶါတရားလည္းရွိၾကသူမ်ားသာ ပညာဒါနေပးလွဴႏုိင္ၾကျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။

ဤေနရာတြင္ စပ္လ်ဥ္း၍စာေရးသူ၏ ငယ္စဥ္ပညာသင္ဘဝကုိ ျပန္လည္အမွတ္ရမိသည္။ စာေရးသူ သည္ ငယ္စဥ္ကဇာတိေျမျဖစ္ေသာ သာယာဝတီခ႐ုိင္ စစ္ကြင္းၿမိဳ႕နိေျဂာဓာ႐ုံ အစုိးရမူလတန္းေက်ာင္း တြင္စတင္ပညာသင္ၾကားခဲ့ရ၏။ ထုိနိေျဂာဓာ႐ုံဘုန္းႀကီးေက်ာင္း၏ ပဓာနနာယကဆရာေတာ္ႀကီးမွာ စာေရးသူ၏ ဘုိးဘြားမိဘမ်ား ပစၥည္းေလးပါးဒကာခံယူ၍ ကုိးကြယ္ခဲ့ေသာ ဆရာေတာ္တစ္ပါးျဖစ္ပါ၏။ အခ်ဳိ႕ေက်ာင္းသားမ်ားဆုိလွ်င္ မိဘႏွစ္ပါးမရွိေတာ့၍လည္းေကာင္း၊ အခ်ဳိ႕ဆုိလွ်င္ မိဘႏွစ္ပါးမွာ ခ်ဳိ႕တဲ့ ဆင္းရဲတြင္းနက္နဲလွသျဖင့္ မူလတန္းေက်ာင္း၌ပင္မထားႏုိင္၍လည္းေကာင္း၊ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း၌ ေက်ာင္းအိပ္၊ ေက်ာင္းစားေနထုိင္ရင္းမွ မူလတန္းပညာကုိ သင္ၾကားခဲ့ၾကရွာ၏။ သည္ၾကားထဲ ရွင္နည္းရာ အဂၢလူထြက္ဆုိသကဲ့သုိ႔ အခ်ဳိ႕မိဘမ်ားက အခ်ဳိ႕ေက်ာင္းသားမ်ားကုိ လယ္ယာလုပ္ငန္း၌ ကူညီလုပ္ကုိင္ရန္ႏွင့္ ကၽြဲေက်ာင္း၊ ႏြားေက်ာင္းခုိင္းေစရန္ ေက်ာင္းမွအၿပီးႏုတ္ထြက္သြားခဲ့ၾကရသည္ ကုိကုိယ္ေတြ႕ႀကံဳရေသာအခါ ထုိေက်ာင္းႏုတ္ခံရေသာ သူငယ္ခ်င္းမ်ားအတြက္ စာေရးသူရင္ထုမနာခံ စားခဲ့ရသည္။

တစ္ခါရန္ကုန္တကၠသုိလ္သုိ႔ ေရာက္ေသာအခါ တကၠသုိလ္တြင္ အေဆာင္စရိတ္၊ စားစရိတ္မတတ္ႏုိင္ သျဖင့္ အခ်ဳိ႕ကကၽြမ္းဝင္ရင္းႏွီးရာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ား၌ေနထုိင္ၿပီး၊ ပညာသင္ၾကားၾကရသူမ်ားကုိ လည္း ေတြ႕ရျပန္၏။ အခ်ဳိ႕မွာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၌ ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္း အိမ္မ်ားမွတစ္ဆင့္ ေက်ာင္းတက္ၾကရ သည္။ ထုိစဥ္က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၌စာေရးသူတုိ႔ၿမိဳ႕နယ္အသင္းမဖဲြ႕ရေသးသျဖင့္ ခ်ဳိ႕တဲ့ဆင္းရဲသည့္ တကၠသုိလ္ပညာသင္ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားကုိ ေထာက္ပံ့ျခင္းမျပဳႏုိင္။ အခ်ဳိ႕မွာ အစုိးရပညာ သင္ေထာက္ပံ့ေၾကးမရၾကသျဖင့္ ေက်ာင္းထြက္ရသည့္အေျခအေနသုိ႔ ဆုိက္ေရာက္ခဲ့ၾကရသည္။

ထုိအခါ စာေရးသူသည္ ရန္ကုန္ေရာက္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဇာတိၿမိဳ႕မွ တကၠသုိလ္ပညာသင္ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား ရန္ကုန္၌အေျခခ်ေနထုိင္ၿပီး ေငြေၾကးဥစၥာခ်မ္းသာေနသည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကုိစုေဝးၿပီး ခ်ဳိ႕တဲ့ပညာသင္ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူအခ်ဳိ႕ကုိ တတ္ႏုိင္သမွ်ေထာက္ပံ့ရန္ စည္း႐ုံးခဲ့သည့္ လစဥ္ ကူညီေထာက္ပံ့ေငြမ်ားကုိ စာေရးသူကုိယ္တုိင္ လုိက္လံေကာက္ခံေပးခဲ့ၿပီး ထုိႏြမ္းပါးေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား၏ ပညာေရးဆုံးခန္းတုိင္ဘဝသုိ႔ ေရာက္ရွိေရးအတြက္ ပါရမီျဖည့္ဆည္းေပးႏုိင္ခဲ့သည္။

လြန္ခဲ့သည့္ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၈ ရက္ႏွင့္ ၉ ရက္မ်ားက ဇာတိေျမစစ္ကြင္းၿမိဳ႕တြင္ စစ္ကြင္းအသင္း (ရန္ကုန္) ႏွင့္ နတၱလင္းၿမိဳ႕ေရာက္ စစ္ကြင္းသားမတည္ အလွဴရွင္ဆန္စက္လုပ္ငန္းရွင္ ဦးေဇာ္လြင္ဦး မိသားစုက ျပည္သူ႔အလင္းစာၾကည့္တုိက္ႀကီးႏွင့္ e-library ကုိဖြင့္လွစ္ေပးခဲ့သည္။ စစ္ကြင္းအသင္း (ရန္ကုန္) မွ အမႈေဆာင္လူႀကီးမ်ားျဖစ္ၾကသည့္ ဦးသန္းစိန္၊ ဦးျမင့္သိန္း၊ ဦးတင္ေအာင္၊ ဦးလွေက်ာ္၊ ဦးခင္ႂကြယ္၊ ဦးတင္ဝင္း၊ ဦးဝင္းေမာင္၊ ဦးၾကင္စိန္ (စစ္ကြင္း) တုိ႔၏ ဦးေဆာင္မႈျဖင့္ ႏွစ္စဥ္စစ္ကြင္း အထက အာစရိယပူေဇာ္ပဲြကုိ က်င္းပရင္းစာေပေဟာေျပာပဲြ၊ စာၾကည့္တိုက္ဖြင့္ပဲြမ်ား က်င္းပႏုိင္ခဲ့ သည္။ ဒီထက္ထူးျခားလွသည္မွာ စစ္ကြင္းအုတ္တြင္းေက်းရြာရွိ လူရည္ခၽြန္ဆုရေက်ာင္းသူကေလး၏ တကၠသုိလ္ပညာေရး ဆက္လက္သင္ၾကားႏုိင္ရန္ အလွဴေငြခ်ီးျမႇင့္ေထာက္ပံ့မႈကုိ အေျချပဳၿပီး ေနာင္ ထူးခၽြန္ပညာသင္ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားအတြက္ ပညာေရးေဖာင္ေဒးရွင္းတစ္ခု တည္ေထာင္ ေတာ့သိရ၍ အတုိင္းမသိဝမ္းေျမာက္ရသည္။ စာေရးသူမွာမီဒီယာတာဝန္ရွိ ဝန္ထမ္းတစ္ဦးျဖစ္ေန၍ ဇာတိေျမသုိ႔ျပန္ရန္ အေျခအေနမေပးသျဖင့္ ရန္ကုန္မွေန၍ အလွဴေငြထည့္ဝင္ေနရေသာ္လည္း စာေရးသူအဓိကေမွ်ာ္မွန္းခဲ့သည့္ စစ္ကြင္းအသင္းႏွင့္ ပညာေရးေဖာင္ေဒးရွင္း႐ုပ္လုံးေပၚလာ၍ အတုိင္းမသိဝမ္းေျမာက္ၾကည္ႏူးရပါ၏။ စာေရးသူႏွင့္ကြယ္လြန္သြားရွာသူ ဦးေသာင္းရွိန္ (ဆက္သြယ္ ေရးအရာရွိ-ၿငိမ္း) တုိ႔သည္ စစ္ကြင္းအသင္း (ရန္ကုန္) ျဖစ္ေျမာက္ေရးအတြက္ သူကဥကၠ႒၊ စာေရး သူကအတြင္းေရးမွဴးအျဖစ္ စတင္စည္း႐ုံးခဲ့ၿပီး ယခုအခါစစ္ကြင္းအသင္းႀကီး (ရန္ကုန္) မွစ၍ အာစရိ ယပူေဇာ္ပဲြႏွစ္စဥ္က်င္းပေပး႐ုံသာမက စာၾကည့္တိုက္ႏွင့္ ပညာေရးေဖာင္ေဒးရွင္း႐ုပ္လုံးကုိ ေအာင္ျမင္ စြာထုဆစ္ေဖာ္ေဆာင္ႏုိင္ၿပီ ျဖစ္ပါသည္။

ယေန႔မ်က္ေမွာက္ေခတ္သည္ ပညာေရးဖြံ႕ၿဖိဳးမႈႏွင့္အတူ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရးတုိးတက္လာသည့္ ေခတ္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ကမာၻ႕ႏုိင္ငံအသီးသီးသည္ ပညာဖြံ႕ၿဖိဳးမႈျဖင့္ လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ မႈမ်ား (Human Resource Development) ျဖစ္ေပၚလာရန္ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိသည္။ လြန္ခဲ့ သည့္ ၂၀ ရာစုေခတ္က ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံႏွင့္ တစ္ႏုိင္ငံ၊ ေဒသတစ္ခုႏွင့္တစ္ခု ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈကုိ ႏႈိင္းယွဥ္တုိင္းတာေလ့လာၾကမည္ဆုိပါက ကုန္သြယ္ေရးရွင္းတမ္း (Balance of Trade)၊ ေငြေပးေငြ ယူရွင္းတမ္း (Balance of Payment) တုိ႔ျဖင့္ ႏႈိင္းယွဥ္တုိင္းတာလာၾကသည္။ ယေန႔ပစၥဳပၸန္ကာလ သည္ ႏုိင္ငံတကာပညာရည္ႏႈိင္းယွဥ္မႈ (International Balance of Knowledge) ျဖင့္တုိင္းတာသည့္ ပညာေခတ္ (Age of Knowledge) ျဖစ္လာသည္။ သိပၸံႏွင့္နည္းပညာ (Science and Tehnology) တုိးတက္ဖြံ႕ၿဖိဳးသည့္ နယ္ပယ္တုိင္းတြင္ လ်င္ျမန္စြာျဖစ္ေပၚလ်က္ရွိရာ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရးဖြံ႕ၿဖိဳးတုိး တက္မႈတြင္လည္း ပညာသည္သာ အဓိကအရာျဖစ္လာသည္။ ယခင္က ကုန္ထုတ္လုပ္မႈ စီးပြားေရး ဘဝ (Production Economy P-Eco) မွယခုအခါ ပညာအေျချပဳၿပီး စီးပြားေရးဘဝ Konwledge Based Economy ျဖစ္လာသည္။

ယေန႔မ်က္ေမွာက္ကာလကုိ နည္းပညာေတာ္လွန္ေရးေခတ္ (Age of Technological Revolution) သုိ႔မဟုတ္ ပညာေခတ္ (Age of Knowledge) ဟုလည္း သတ္မွတ္ထားၾကသည္။ ကုန္ဆုံးၿပီးခဲ့သည့္ ၁၈ ရာစုေခတ္ကုိ ပထမစက္မႈေတာ္လွန္ေရးေခတ္ (Age of First Industrial Revolution) ဟု သတ္ မွတ္ခဲ့ၾကၿပီး ၂၀ ရာစုႏွစ္ေခတ္ကုိ ဒုတိယစက္မႈေတာ္လွန္ေရးေခတ္ (Age of Second Sumd Indu-strial Revolution) ေခၚသည္။ ယေန႔ ၂၁ ရာစုေခတ္ကုိ သတင္းႏွင့္ဆက္သြယ္ေရးနည္းပညာေခတ္ (Age of Information Technology) ဟုသတ္မွတ္ထားၾကသည္။

ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံ၏ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈ အေျခခံပုံရိပ္မ်ားကုိ ကုလသမဂၢအဖဲြ႕ႀကီးက လူ႔အရင္းအျမစ္ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္မႈဆႏႈန္းကိန္း (HDI-Human Development Index) ျဖင့္ခ်ိန္ထုိးတုိင္းတာပါသည္။ လူ႔အရင္း အျမစ္ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈ ဆႏႈန္းကိန္းဆုိသည္မွာ-

(၁) သက္ဆုိင္ရာႏုိင္ငံသားတုိင္း၏ ေမွ်ာ္မွန္းသက္တမ္း

(Expectancy of Life and Brith)

(၂) သက္ႀကီးစာတတ္ေျမာက္မႈ အခ်ဳိးအစား

(Adult Literacy ratio)

(၃) မူလတန္း၊ အလယ္တန္း၊ အထက္တန္းပညာသင္ၾကားမႈအခ်ဳိးအစား

(Combined First, Second and Third Level School enrolment ratio) ႏွင့္

(၄) ဝင္ေငြ (Income) တုိ႔ျဖစ္ၾကသည္။

ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံ၏ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေရးတြင္ ႏုိင္ငံသူႏုိင္ငံသားတုိ႔၏ အသိပညာ၊ အတတ္ပညာမ်ားေပၚ တြင္ မ်ားစြာတည္မွီေနသည္။ ယေန႔ပစၥဳပၸန္ကာလသည္ နည္းပညာေတာ္လွန္ေရးကာလ (Age of Technology Revolution) ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ ႏုိင္ငံသူႏုိင္ငံသားမ်ားသည္ အဆင့္ျမင့္နည္းပညာရပ္မ်ား ကုိ တတ္ေျမာက္ကၽြမ္းက်င္ရန္ အထူးလုိအပ္လွသည္။ ကမာၻ႔ႏုိင္ငံအမ်ားစုသည္ နည္းပညာဖြံ႕ၿဖိဳးမႈအ တြက္ အသိပညာအေျချပဳ လူ႔အဖဲြ႕အစည္း (Knowledge Based Society) ျဖစ္ေျမာက္ေရးကုိ အား သြန္ခြန္စုိက္ ႀကိဳးပမ္းအေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိၾကသည္ကုိ ေတြ႕ရသည္။

သုံးေလာကထြတ္ထား ျမတ္ဗုဒၶဘုရားက ပညာ၏အႏွစ္သာရႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ "ပညာနရာနံရတနံ" "ပညာသည္ကား လူသားအားလုံး၏ ရတနာစစ္ ရတနာမွန္ျဖစ္သည္" ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ "ပညာ ပမာအာဘာနတၳိ" "ပညာႏွင့္တူေသာ အလင္းေရာင္ဟူသည္မရွိ" ဟူ၍လည္းေကာင္း ေဟာေဖာ္ညႊန္ျပ ေတာ္မူခဲ့သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံ၌ အဆင့္ျမင့္အင္ဂ်င္နီယာပညာရပ္မ်ားကုိ ပညာေတာ္သင္ဘဝ ျဖင့္သြားေရာက္သင္ၾကားလ်က္ရွိေသာ သမီးျဖစ္သူကုိစာေရးသူက ပညာရွာေဖြရာ၌ "သတိတမံ၊ ဉာဏ္ေျမကတုတ္၊ ပညာဉာဏ္ကုိခၽြန္းႏွင့္အုပ္" "သတိလက္ယာ၊ ပညာလက္ဝဲ" ဟူေသာ ခံယူခ်က္ ျဖင့္ မိမိအက်ဳိး၊ ႏုိင္ငံ့အက်ဳိးသယ္ပုိးႏုိင္ေအာင္ အားထုတ္ႀကိဳးပမ္းသင္ၾကားရန္မွာၾကားရသည္။

ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံ၏ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈစံကုိလူေနမႈဘဝ႐ုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာ အရည္အေသြးတုိးတက္မႈအညႊန္းကိန္း (Augmented Physical Quality of Life Index) ျဖင့္တုိင္းတာေဖာ္ျပေလ့ရွိၾကသည္။ ထုိလူေနမႈဘဝ ႐ုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာ အရည္အေသြးညႊန္းကိန္းသည္ အဓိကအားျဖင့္ ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံ၌ လူတုိ႔၏ပ်မ္းမွ်သက္ တမ္း၊ ကယ္လုိရီစားသုံးမႈ၊ ကေလးမ်ားေက်ာင္းပညာသင္ၾကားမႈ၊ သက္ႀကီးလူဦးေရစာတတ္ေျမာက္မႈ အေျခအေနမ်ားကုိပါ ထည့္သြင္းေဖာ္ျပၾကရသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံ၏ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈစံႏႈန္းကုိ တုိင္း တာေဖာ္ျပရာ၌ စီးပြားေရးတစ္ခုတည္းသာမဟုတ္ဘဲ အသိပညာ၊ အတတ္ပညာအဆင့္အတန္းမ်ားကုိ ပါထည့္သြင္းရသည္ကုိ ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ပညာေရး၏အေရးပါမႈကုိသိသာႏုိင္ၿပီ ျဖစ္ပါသည္။

ယေန႔ ၂၁ ရာစု၌ နည္းပညာရပ္မ်ား အရွိန္အဟုန္ျဖင့္တုိးတက္လာျခင္းေၾကာင့္ ကမာၻသည္ရြာတစ္ရြာ ျဖစ္လာေတာ့သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ကမာၻကုိ "ကမာၻရြာ" (Global Village) ဟုေခၚၾကသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကမာၻရြာမွာ ပညာရွာေဖြဆည္းပူးၾကသူတုိင္း ကမာၻႏွင့္ခ်ိတ္ဆက္ကာ အမ်ဳိးသားပညာေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈႏွင့္ အတူႏုိင္ငံေတာ္ပညာေရး တုိးတက္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးကုိ ဦးတည္၍ႏုိးၾကားစြာ ႀကိဳးစားႏုိင္ပါေစေၾကာင္းႏွင့္ သဒၶါတရားလည္းထက္သန္၊ ပညာတန္ဖုိးကုိလည္း အေလးထားၾကသူမ်ားလည္းျဖစ္ၾကသည့္ ေလာ ကအက်ဳိ္းေဆာင္ ေလာကတၱစရိယ ပရဟိတအလွဴရွင္မ်ား (Well-Wishers) ကလည္း ပညာဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရးးအတြက္ တစ္ဖက္တစ္လမ္းမွ ပံ့ပုိးျဖည့္ဆည္းသြားႏုိင္ၾကေစေရး အေရးထားေလးစားစြာ ျဖင့္ ေရးသားဆႏၵျပဳအပ္ပါသည္။ ။

ေၾကးမုံသတင္းစာ
ေဖေဖာ္ဝါရီ ၁၅ ရက္၊ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္

ဆက်စပ်ဖတ်ရှုရန် အကြောင်းအရာများ...