အမ်ဳိးသား ေမာ္ဒယ္လ္ေစ်းကြက္ ေျပာင္း မေျပာင္း

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ေမာ္ဒယ္လ္ ယဥ္ေက်းမႈ ထြန္းကား လာသည္မွာ ဆယ္စုႏွစ္ ႏွစ္ခုပင္ မရွိေသး။ ျမန္မာ့ ခရီးသြားႏွစ္အျဖစ္ သတ္မွတ္ခဲ့သည့္ ၁၉၉၆ ခုႏွစ္တြင္ က်င္းပခဲ့ေသာ Carrie Asia ေမာ္ဒယ္လ္ၿပဳိင္ပြဲက စတင္၍ ျမန္မာ လူငယ္မ်ားမွာ ေမာ္ဒယ္လ္ ဆိုသည့္ ေဝါဟာရ၏ အနက္ အဓိပၸာယ္၊ သေဘာသဘာဝ မ်ားႏွင့္ ထိေတြ႔ ရင္းႏွီးခြင့္ ရခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ယင္း ကာလ မွသည္ ယခုအခ်ိန္အထိ ေမာ္ဒယ္လ္ ေရစီးေၾကာင္း မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အရွိန္အဟုန္ႏွင့္ ဆက္လက္ စီးဆင္းေနဆဲ။

ေမာ္ဒယ္လ္အလုပ္မွာ အႏုပညာေလာကတြင္ ေအာင္ျမင္ခ်င္ေသာ လူငယ္မ်ားအတြက္ အခြင့္အလမ္းမ်ား ဆီသို႔ ပို႔ေဆာင္ေပးႏိုင္ေသာ ေလွကားထစ္ တစ္ခု ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္လည္း ေမာ္ဒယ္လ္ေလာကမွာ ယခုအခ်ိန္အထိ ခိုင္မာအားေကာင္းေနျခင္း ျဖစ္သည္။ ေအာင္ျမင္ေသာ ေမာ္ဒယ္လ္ တစ္ေယာက္ ျဖစ္ လာပါက အခြင့္အလမ္းမ်ားႏွင့္ ခံစားခြင့္မ်ားက အသင့္ေစာင့္ႀကဳိလ်က္ ရွိသည္။ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ မ်ားအတြက္ ကုန္ပစၥည္းေၾကာ္ျငာမ်ား ႐ိုက္ကူးခြင့္ ကုန္ပစၥည္း အမွတ္တံဆိပ္ တစ္ခု၏ သံတမန္ အျဖစ္ ေဆာင္႐ြက္ခြင့္ တိုးရလာမည္ ျဖစ္သလို ဗီဒီယို၊ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားမ်ား ႐ိုက္ကူးရန္အတြက္ ကမ္းလွမ္းမႈမ်ားလည္း ရွိလာႏိုင္သည္။

သို႔ေသာ္ ျမန္မာႏိုင္ငံေမာ္ဒယ္လ္ ေလာက၏ လက္ရွိအေျခအေနအရ အမ်ဳိးသား ေမာ္ဒယ္လ္မ်ားႏွင့္ အမ်ဳိးသမီး ေမာ္ဒယ္လ္မ်ားအတြက္ အခြင့္အလမ္းႏွင့္ ရပိုင္ခြင့္မ်ားကေတာ့ ကြာျခားမႈရွိသည္။ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္မ်ားက ၎တို႔၏ ကုန္ပစၥည္းေၾကာ္ျငာမ်ားကို အမ်ဳိးသမီး ေမာ္ဒယ္လ္မ်ားႏွင့္သာ ပိုမို႐ိုက္ကူး လိုၾကသလို ဖက္ရွင္႐ိႈးပြဲမ်ားတြင္လည္း အမ်ဳိးသမီး ေမာ္ဒယ္လ္မ်ားကိုသာ အေတြ႔ရမ်ားေလ့ ရွိသည္။ ေအာင္ျမင္မႈအတြက္ လမ္းစတစ္ခု ျဖစ္သည့္ ေမာ္ဒယ္လ္ၿပဳိင္ပြဲမ်ားမွာလည္း အမ်ဳိးသမီးမ်ားအတြက္ ရည္႐ြယ္သည့္ ၿပဳိင္ပြဲမ်ားက ပိုမ်ားၿပီး အမ်ဳိးသားမ်ားအတြက္ ၿပဳိင္ပြဲမ်ားမွာ အနည္းငယ္မွ်သာ ရွိ သည္။ ေစ်းကြက္ အတိုင္းအတာႏွင့္ ေျပာရလွ်င္ အမ်ဳိးသားေမာ္ဒယ္လ္ ေစ်းကြက္မွာ အမ်ဳိးသမီးေမာ္ ဒယ္လ္ ေစ်းကြက္ေလာက္ ခိုင္မာအားေကာင္းမႈ မရွိေသး။

ေမာ္ဒယ္လ္ ေခတ္ဦးကာလကမူ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ေမာ္ဒယ္လ္မ်ား စတင္ေပၚေပါက္ခါစ အခ်ိန္ျဖစ္သည့္ အတြက္ အမ်ဳိးသားႏွင့္ အမ်ဳိးသမီး ေမာ္ဒယ္လ္မ်ားမွာ ပရိသတ္မ်ား၏ အာ႐ုံစိုက္မႈႏွင့္ လက္ခံအားေပးမႈကို တန္းတူရရွိၾကသလို အမ်ဳိးသား ေမာ္ဒယ္လ္မ်ားအတြက္ ေစ်းကြက္တစ္ခု သီးသန္႔ရွိခဲ့ေၾကာင္း၊ လက္ရွိ အခ်ိန္တြင္မူ ေစ်းကြက္၏ ေတာင္းဆိုမႈအရေရာ ပရိသတ္အားေပးမႈ အတိုင္းအတာအရပါ အမ်ဳိးသမီး ေမာ္ဒယ္လ္ေစ်းကြက္မွာ အမ်ဳိးသား ေမာ္ဒယ္လ္ေစ်းကြက္ထက္ ပိုမိုအားေကာင္းေနေၾကာင္း Excellent Models Agency ၏ အုပ္ခ်ဳပ္သူ၊ သင္တန္းနည္းျပဆရာ ဦးသွ်င္ေနမင္းက ေျပာၾကားသည္။

“ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေခတ္တုန္းကေတာ့ ေမာ္ဒယ္လ္ေတြထဲမွာဆို ညီညီတာတို႔၊ ပိုင္ေဇရဲထြန္းတို႔၊ ႏိုင္းႏိုင္းတို႔ဆို ပရိသတ္အားေပးမႈလည္း ေတာ္ေတာ္ရခဲ့တယ္။ အလုပ္ေတြလည္း ေတာ္ေတာ္လုပ္ခဲ့ၾကရတယ္။ အခုေနာက္ပိုင္းမွာ လုပ္ငန္းရွင္ေတြ ကိုယ္တိုင္ကိုက ေၾကာ္ျငာေတြ ႐ိုက္မယ္ဆို မိန္းကေလးေတြ ပိုထည့္ေပးဖို႔ ေျပာၾကတယ္။ အခ်ဳိရည္လို ေၾကာ္ျငာမ်ဳိးဆို ေယာက်္ားေလး၊ မိန္းကေလး တြဲသုံးလို႔ ရေပမယ့္ လုပ္ငန္းရွင္ေတြက မိန္းကေလးနဲ႔ပဲ ႐ိုက္ခ်င္တယ္။ ေယာက္်ားေလးေတြ ႐ိုက္လို႔ရတဲ့ ေဆးလိပ္တို႔၊ အရက္တို႔လို ေၾကာ္ျငာမ်ဳိးကက်ေတာ့ ဒီမွာ ႐ိုက္ခြင့္မရွိဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ကိုယ္တိုင္လည္း မ႐ိုက္ခ်င္ဘူး” ဟု ၎ကဆိုသည္။

စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္မ်ားမွာ ေစ်းကြက္၏ ေတာင္းဆိုမႈႏွင့္ ေရာင္းအားအေပၚတြင္ မူတည္ကာ ကုန္ပစၥည္းကို ေၾကာ္ျငာေပးမည့္ ေမာ္ဒယ္လ္ကို ေ႐ြးခ်ယ္ေလ့ ရွိၾကၿပီး ေစ်းကြက္တြင္ အမ်ဳိးသားသုံး ပစၥည္းမ်ား ေရာင္းအားေကာင္းပါက အမ်ဳိးသားေမာ္ဒယ္လ္မ်ားမွာ ေၾကာ္ျငာမ်ား ပိုမို႐ိုက္ခြင့္ရမည္ ျဖစ္ၿပီး အမ်ဳိးသမီးသုံးပစၥည္းမ်ား ေရာင္းအားေကာင္းပါက အမ်ဳိးသမီး ေမာ္ဒယ္လ္မ်ားအတြက္ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းမ်ား ပိုမိုမ်ားျပားမည္ ျဖစ္သလို ႏိုင္ငံ၏ စီးပြားေရး အေျခအေနအရလည္း ေၾကာ္ျငာ႐ိုက္သင့္၊ မ႐ိုက္သင့္ကို ဆုံးျဖတ္ၾကမည္ဟု ထင္ေၾကာင္း Myanmar Models Management ေအဂ်င္စီမွ အုပ္ခ်ဳပ္သူ ဦးေဌးမင္းထြန္းက ေျပာၾကားသည္။

ေစ်းကြက္တြင္လည္း ပရိသတ္အားေပးမႈ အေနအထားႏွင့္ ေအာင္ျမင္မႈ အတိုင္းအတာေပၚတြင္ မူတည္ၿပီး အမ်ဳိးသား ေမာ္ဒယ္လ္မ်ားအတြက္ အႏုပညာေၾကးမွာလည္း ကြာျခားမႈ ရွိသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ တြင္ ေမာ္ဒယ္လ္ေအဂ်င္စီႏွင့္ လက္တြဲကာ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုၿပီး အလုပ္လုပ္သည့္ ေမာ္ဒယ္လ္မ်ား ရွိၾကသလို လြတ္လပ္စြာ ရပ္တည္ၿပီး ငွားရမ္းလာသည့္ ေမာ္ဒယ္လ္ေအဂ်င္စီမ်ားႏွင့္ လက္တြဲ အလုပ္လုပ္ကိုင္ၾက သည့္ ေမာ္ဒယ္လ္မ်ားလည္း ရွိၾကသည္။ အႏုပညာေၾကးမွာမူ ငွားရမ္းသည့္ ပြဲအေနအထားေပၚတြင္ မူတည္ၿပီး ကြဲျပားမႈရွိသည္။

ေမာ္ဒယ္လ္ေလာကတြင္ လက္ရွိ က်င္လည္ေနၾကေသာ ေမာ္ဒယ္လ္အမ်ားစုမွာ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆို လုပ္ကိုင္ျခင္း ထက္ ေအဂ်င္စီမ်ားႏွင့္ လက္တြဲကာ တစ္ပြဲခ်င္းစီအလိုက္ အႏုပညာေၾကးယူၿပီး အလုပ္လုပ္ၾကသည္က ပိုမ်ားေၾကာင္း၊ ထိပ္တန္း ေမာ္ဒယ္လ္မ်ားမွာ ႐ိႈးပြဲတစ္ပြဲအတြက္ က်ပ္သံုးသိန္းမွ ေလးသိန္းၾကား ရရွိၿပီး အလယ္အလတ္ ေမာ္ဒယ္လ္မ်ားမွာ တစ္သိန္းမွ ႏွစ္သိန္းၾကား ရရွိၾကေၾကာင္း၊ တက္သစ္စ ေမာ္ဒယ္လ္ မ်ားမွာမူ ရွစ္ေသာင္းမွ တစ္သိန္းၾကား ရရွိေၾကာင္း ေဟာင္ေကာင္တြင္ ယခုလအတြင္း က်င္းပခဲ့သည့္ Mr.Asia ၿပဳိင္ပြဲတြင္ တတိယဆုႏွင့္ Title ေလးဆု ရရွိခဲ့သူ ေမာ္ဒယ္လ္ခါရာက ေျပာၾကားသည္။

“ျပည္ပႏိုင္ငံေတြမွာဆို ေမာ္ဒယ္လ္ေတြရဲ႕ အႏုပညာေၾကးကို နာရီနဲ႔တြက္ၿပီး ေပးရတာေတြ ရွိတယ္။ စင္ကာပူလို ႏိုင္ငံမ်ဳိးမွာဆို ႐ိႈးပြဲတစ္ပြဲကို ေဒၚလာခုနစ္ရာနဲ႔ ရွစ္ရာၾကား ရတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ ဗီယက္နမ္မွာ ႐ိႈးသြားေလွ်ာက္တုန္းက ဆိုလည္း အႏုပညာေၾကးက နာရီနဲ႔တြက္ၿပီး ရခဲ့တယ္။ ဒီမွာက ေမာ္ဒယ္လ္ေစ်း ကြက္က ေအာက္ဆုံးမွာပဲ ရွိေနေသးတယ္။ ဒီလို နာရီနဲ႔ေပးဖို႔ မေျပာပါနဲ႔၊ အလုပ္အပ္တဲ့သူ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားက ေမာ္ဒယ္ေတြကို ပံ့ပိုးခ်င္တာထက္ အသုံးခ်သြားၿပီး သူတို႔အက်ဳိးကို ၾကည့္သြားၾကတာ မ်ားတယ္” ဟု ေမာ္ဒယ္လ္မာကိုက ဆိုသည္။

ေမာ္ဒယ္လ္မ်ားႏွင့္ အလုပ္လုပ္ရာတြင္ ႐ိႈးပြဲတစ္ပြဲခ်င္းစီအလိုက္ အႏုပညာေၾကး ေပးကာ ငွားရမ္း လုပ္ကိုင္ၿပီး ႏိုင္ငံတကာတြင္ကဲ့သို႔ နာရီအလိုက္ ငွားရမ္းၿပီး အႏုပညာေၾကးေပးသည့္ ပုံစံႏွင့္ အလုပ္ လုပ္ရန္မွာ အဆင္မေျပႏိုင္ေၾကာင္း၊ ျပည္ ရွိ ေမာ္ဒယ္လ္မ်ားမွာ ၎တို႔ကို ငွားရမ္းထားသည့္ အခ်ိန္အတြင္း လုပ္ရမည့္ အလုပ္ကို အာ႐ုံစူးစိုက္မႈအျပည့္ႏွင့္ လုပ္ၾကသည့္အတြက္ နာရီအလိုက္ အႏုပညာေၾကး ေပးေခ ၚယူရန္မွာ အဆင္ေျပႏိုင္ေသာ္လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ ေမာ္ဒယ္လ္အမ်ားစုမွာ၊ အလုပ္အေပၚ ေလးစားမႈ မရွိသလို၊ အခ်ိန္ေလးစားမႈလည္း မရွိၾကသည့္အတြက္ အဆင္မေျပႏိုင္ေၾကာင္း ဦးေဌးမင္းထြန္း က ေျပာၾကားသည္။

“႐ိႈးပြဲအတြက္ အစမ္းေလ့က်င့္ဖို႔ ေခၚရင္ေတာင္ ေမာ္ဒယ္လ္ေတြကို တစ္ေယာက္ၿပီး တစ္ေယာက္ ေစာင့္ေန ရတာနဲ႔ လုပ္ရမယ့္ အလုပ္ေတြ ေႏွာင့္ေႏွးကုန္ေရာ။ ေျပာရရင္ ဒီႏိုင္ငံက ေမာ္ဒယ္လ္ေတြက အလုပ္ လုပ္တဲ့ေနရာမွာ Professional သိပ္မဆန္ၾကေသးဘူး” ဟု ၎ကဆိုသည္။

ေမာ္ဒယ္လ္ေလာကတြင္ အမ်ဳိးသမီး ေမာ္ဒယ္လ္မ်ားမွာ အမ်ဳိးသား ေမာ္ဒယ္လ္မ်ားထက္ ေစ်းကြက္တြင္ ပိုမိုေနရာရေနၾကသလို ယခုႏွစ္မ်ားအတြင္း က်င္းပလာသည့္ ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီ Miss ၿပဳိင္ပြဲ မ်ားေၾကာင့္လည္း ပရိသတ္မ်ား၏ အာ႐ုံစိုက္မႈ၊ ခ်စ္ခင္အားေပးမႈကို ပိုမိုရရွိလာၾကသည္။ ႏိုင္ငံကိုယ္စားျပဳ အလွမယ္ဟူသည့္ ခံယူခ်က္ေၾကာင့္ ပရိသတ္မ်ားက ႏိုင္ငံတကာအလွမယ္ ၿပဳိင္ပြဲမ်ားသို႔ သြားေရာက္ ယွဥ္ၿပဳိင္သည့္ အလွမယ္တိုင္းကို ေစာင့္ၾကည့္အားေပးၾကသည္။ ႏိုင္ငံတကာအဆင့္ၿပဳိင္ပြဲ အခ်ဳိ႕သို႔ သြားေရာက္ယွဥ္ၿပဳိင္သည့္ အမ်ဳိးသား ေမာ္ဒယ္လ္မ်ားမွာမူ အလွမယ္မ်ားကဲ့သို႔ ထင္သေလာက္ ပရိသတ္ စိတ္ဝင္စားမႈ မခံရေသး။

“အမ်ဳိးသားေမာ္ဒယ္လ္ေတြ ေအာင္ျမင္ဖို႔၊ တိုးတက္ဖို႔၊ တက္လမ္းရွာတဲ့အခါမွာ ၿပဳိင္ပြဲႀကီးေတြ က်င္းပတာ နည္းတဲ့အတြက္ အခက္အခဲေတြ အမ်ားႀကီး ေတြ႔ၾကရပါတယ္။ ဒီလိုၿပဳိင္ပြဲႀကီးေတြ က်င္းပႏိုင္ဖို႔က စပြန္ဆာ ကုမၸဏီေတြရဲ႕ ပံ့ပိုးမႈလိုသလို ပရိသတ္ေတြရဲ႕ အားေပးမႈလည္း အမ်ားႀကီး လိုအပ္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံ ကိုယ္စားျပဳၿပီး သြားၿပဳိင္တာခ်င္း တူရင္ေတာင္ အမ်ဳိးသားေမာ္ဒယ္လ္ေတြနဲ႔ အမ်ဳိးသမီး ေမာ္ဒယ္လ္ေတြ အေပၚ ပရိသတ္ေတြရဲ႕ အားေပးမႈ ရာခိုင္ႏႈန္းက အရမ္းကြာေနေသးတယ္” ဟု ေမာ္ဒယ္လ္မာကိုက သုံးသပ္ေျပာၾကားသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ ေမာ္ဒယ္လ္ေအဂ်င္စီမ်ားကို ႏိုင္ငံတကာတြင္ က်င္းပေနသည့္ Beauty Pageants ၿပဳိင္ပြဲမ်ားသို႔ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် သြားေရာက္ဆက္သြယ္ၿပီး ၿပဳိင္ပြဲမ်ား က်င္းပႏိုင္ရန္ ႀကဳိးပမ္းေစလိုေၾကာင္း၊ အရည္ အခ်င္း ရွိေသာ္လည္း ေအာင္ျမင္မႈရေစမည့္ အခြင့္အလမ္းမ်ား နည္းပါးသည့္ အတြက္ ေမာ္ဒယ္လ္ေလာကႏွင့္ ေဝးရာသို႔ ထြက္ခြာသြားသည့္ လူငယ္မ်ားလည္း ရွိေၾကာင္း ေမာ္ဒယ္လ္ခါရာ က ဖြင့္ဟသည္။

“ေမာ္ဒယ္ေတြထဲမွာ Gym ကို သြားၿပီး ခႏၶာကိုယ္ အခ်ဳိးအစားက်ဖို႔အတြက္ ေန႔တိုင္း ပုံမွန္ေလ့က်င့္ေနတဲ့ ေမာ္ဒယ္လ္ေတြ ရွိတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ ႀကဳိးစားမႈေတြ အဆင္သင့္ျဖစ္တဲ့ အခ်ိန္မွာ အစြမ္းျပခြင့္ရမယ့္ ၿပဳိင္ပြဲေတြနဲ႔ ထိပ္တိုက္တိုးဖို႔ေတာ့ လိုတာေပါ့ေနာ္။ ၿပဳိင္ပြဲေတြ ရွိမွလည္း သူတို႔လည္း ပိုၿပီး ႀကဳိးစားခ်င္စိတ္ေတြ ျဖစ္လာမယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ေမာ္ဒယ္လ္ေလာကလည္း အမ်ဳိးသားေတြအတြက္ေရာ အမ်ဳိးသမီးေတြအတြက္ပါ တစ္ေျပးညီ တိုးတက္လာမယ္” ဟု ၎က ထပ္ေလာင္း ေျပာဆိုသည္။

ႏိုင္ငံတကာတြင္လည္း အမ်ဳိးသား ေမာ္ဒယ္လ္မ်ားထက္ အမ်ဳိးသမီး ေမာ္ဒယ္လ္မ်ားအတြက္ ရည္႐ြယ္ က်င္းပသည့္ ၿပဳိင္ပြဲမ်ားကသာ ပိုမိုမ်ားျပားၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အမ်ဳိးသားမ်ားအတြက္ ေမာ္ဒယ္လ္ၿပဳိင္ပြဲမ်ား လက္ခံက်င္းပႏိုင္ရန္မွာ ႏိုင္ငံ၏ တိုးတက္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား အေပၚတြင္ မူတည္ေၾကာင္း၊ သို႔မွသာ လူငယ္မ်ားအတြက္ အခြင့္အလမ္းမ်ား ပိုမိုမ်ားျပားလာမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ မိမိေ႐ြးခ်ယ္လိုက္သည့္ အလုပ္တစ္ခုအတြက္ အခ်ိန္ျပည့္ အေကာင္းဆုံး ႀကဳိးစားေနရန္မွာ မိမိအေပၚ တြင္သာ မူတည္ေၾကာင္း ဦးေဌးမင္းထြန္းက အႀကံျပဳစကားဆိုသည္။

ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီ တန္းဝင္ေမာ္ဒယ္လ္ တစ္ေယာက္ျဖစ္ရန္မွာ ခႏၶာကိုယ္အခ်ဳိးအစား က်နဖို႔ လိုအပ္သလို အသားအေရ ေကာင္းမြန္ေစဖို႔ အတြက္လည္း ဂ႐ုတစိုက္ ထိန္းသိမ္းရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံတကာၿပဳိင္ပြဲ တစ္ခုသို႔ သြားေရာက္ယွဥ္ၿပဳိင္ရာတြင္ အမ်ားႏွင့္ လိုက္ေလ်ာ ညီေထြ ျဖစ္ေအာင္ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံတတ္ဖို႔ လိုအပ္သလို အခ်ိန္ကိုလည္း တိတိက်က် ေလးစား လိုက္နာရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း ယခုႏွစ္အတြင္း ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္ က်င္းပခဲ့သည့္ Mr. Global 2014 N ၿပဳိင္ပြဲတြင္ Mr. Global ဆုရရွိခဲ့သူ ေမာ္ဒယ္လ္မာကိုက ေျပာၾကားသည္။

“Mr. Asia ၿပဳိင္ပြဲမွာ ကြၽန္ေတာ္ ႀကံဳခဲ့ရတာကေတာ့ ကိုယ္သြားၿပဳိင္မယ့္ ႏိုင္ငံရဲ႕ ဘာသာစကားကို ကြၽမ္းက်င္မႈ ရွိထားဖို႔ လိုတယ္ဆိုတာ သိခဲ့ရတယ္။ ကြၽန္ေတာ္က ကမာၻသုံး တ႐ုတ္ဘာသာစကား ကို ေျပာတတ္တယ္။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔ ေဟာင္ေကာင္မွာက တ႐ုတ္စကားေပမယ့္ ကြမ္းတုံလို ေျပာေတာ့ ကြၽန္ေတာ္က နားမလည္တဲ့အတြက္ သူတို႔ေမးခြန္းေမးတဲ့အခါ ျပန္ေျဖဖို႔ အခက္ေတြ႔ရတယ္။ ကိုယ္သြားၿပဳိင္မယ့္ ႏိုင္ငံရဲ႕ ဓေလ့စ႐ိုက္ေတြ၊ ယဥ္ေက်းမႈေတြ၊ ဘာသာစကားေတြကို ႀကဳိၿပီး ေလ့လာ ထားရင္ အေကာင္းဆုံးပါပဲ” ဟု ေမာ္ဒယ္လ္ခါရာက ဆိုသည္။

လိုအပ္ခ်က္မ်ား၊ ျပင္ဆင္စရာမ်ား၊ ျဖည့္ဆည္းေဆာင္႐ြက္စရာမ်ား ရွိေနေသးေသာ္လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံ တြင္ ေမာ္ဒယ္လ္ေရစီးေၾကာင္းက ဆက္လက္စီးဆင္းေနဦးမည္ ျဖစ္သလို လူငယ္မ်ားကလည္း ယင္းေရးစီးေၾကာင္းႏွင့္အတူ လိုက္ပါ စီးေမ်ာေနၾကဦးမည္ပင္။ ခိုင္မာအားေကာင္းသည့္ အႏုပညာ နယ္ပယ္တစ္ခု ျဖစ္ရန္မွာ အမ်ဳိးသားႏွင့္ အမ်ဳိးသမီး ေမာ္ဒယ္လ္မ်ားအတြက္ အခြင့္အလမ္း ရပိုင္ခြင့္မ်ား တူညီမႈဖို႔ လိုအပ္သလို တစ္ေျပးညီ ဖြံ႔ၿဖဳိးတိုးတက္မႈ ရွိရန္လည္း လိုအပ္လွသည္။ ေမာ္ဒယ္လ္ေလာကတြင္ အမ်ဳိးသား ေမာ္ဒယ္လ္မ်ားအတြက္ ခိုင္မာသည့္ ေစ်းကြက္တစ္ခု ပီပီျပင္ျပင္ ေပၚထြန္းလာမႈ ရွိမရွိႏွင့္ ႏိုင္ငံ တကာၿပဳိင္ပြဲမ်ားတြင္ မည္မွ်အထိ ေအာင္ျမင္မႈမ်ား ဆြတ္ခူးႏိုင္မည္ ဆိုသည္ကိုမူ ေစာင့္ၾကည့္ ရဦး မည္ ျဖစ္သည္။

သန္႔ဇင္ဦး
The Voice Journal
-------------------------------------
ကိုမ်ဳိး(သုတစြယ္စုံ)(lwanmapyay.blogspot.com) Facebook Page Twitter Google+

ဆက်စပ်ဖတ်ရှုရန် အကြောင်းအရာများ...