က်ေနာ္ ရိုုက္တတ္ တဲ ့ Low Light Potrait အေၾကာင္း

Landscape photography က က်ေနာ္ ့ အၾကိဳက္ ဆံုုး ပါ ပဲ.... Landscape ေတာင္ မွ ေန ့ ခင္း ဘက္ ဆိုု ရိုုက္ ရတာ မ ၾကိဳက္ ဘူး... Beach ေတြ မွာ Long exposure ရိုုက္ ရ တာ လြဲ လိုု ့ ေပါ့ .... က်ေနာ္ က ေန မ ထြက္ ခင္ နဲ ့ ေန ၀င္ ျပီး သြား တဲ့ အခ်ိန္ ေတြ ကိုု ရိုုက္ ရတာ ပိုု ၾကိဳက္ ပါ တယ္... ေျပာ ရ ရင္ ေတာ့ Low Light ေပါ့ ဗ်ာ.... ခရိး ထြက္ ရင္ က်ေနာ္ က မနက္ နဲ ့ ည ေန က လြဲျပီး က်န္ တဲ့ အခ်ိန္ မရိုုက္ တတ္ ေတာ့ ေန ့ ခင္း ဆိုု ဘာ လုုပ္ ရ မွန္း မသိ ဘူး....ဆိုု ေတာ့ ခရီး ေတြ သြား ရင္ ေဒသ ခံ ေတြ နဲ ့ ရင္း ႏွီး ခ်င္ ေတာ့ သူ တိုု ့ ေန တဲ့ အိမ္ ေတြ လိုုက္ လည္ ရင္း နဲ ့ အိမ္ ထဲ မွာ ေတြ ့ ရ တဲ့ ကေလး တိုု ့ အဖိုုး ၾကီး အဖြား ၾကီး တိုု ့ ကိုု က်ေနာ္ က ေပါ့ ထရိတ္ ရိုုက္ ေပး ရင္း နဲ ့ တျဖည္း ျဖည္း ေပါ့ ထရိတ္ ကိုု ၾကိဳက္ လာ တယ္ ေပါ့ .......

ေပါ့ ထရိတ္ ေတာင္ မွ က်ေနာ္ က အရမ္း လင္း တဲ့ အျပင္ ဘက္ ေတြ မွာ ရိုုက္ ရ တာ မ ၾကိဳက္ ဘူး .... အင္ဒိုုး အလင္း နည္း နည္း က် တဲ ့ ေနရာ မွာ ပဲ ရိုုက္ ရ တာ ၾကိဳက္ တယ္...... က်ေနာ္ က Background ကိုု ခပ္ မွိန္ မွိန္ အေရာင္ အျမဲ ေရြး ပါ တယ္.... အမဲ ဒါ မွ မဟုုတ္ အညိဳ ပါ....

ျပီး ေတာ့ က်ေနာ္ က Side light နဲ ့ ရိုုက္ ရ တာ ကိုု လဲ ၾကိဳက္ တယ္..... ဥပမာ ဆိုု လူ ကိုု အိမ္ ရဲ ့ အတြင္း ပိုုင္း အလင္း နည္း တဲ ့ ေနရာ ျပ တင္း ေပါက္ ရဲ ့ ေဘး နား မွာ ရပ္ ခိုုင္း ျပီး ေတာ့ က်ေနာ္ က သူ ့ နဲ ့ အတူ တူ ရပ္ ျပီး ေတာ့ ရိုုက္ တယ္..ဒါ မ ွ မဟုုတ္ Lighting က် တဲ ့ အေပၚ မူ တည္ျပီး က်ေနာ္ စိတ္ ၾကိဳက္ ျဖစ္ တဲ ့ အထိ လွည့္ ပတ္ ၾကည့္ ျပီး ေတာ့ ရိုုက္ ပါ တယ္... ဥပမာ ပံုု ( ၁ ) က က်ေနာ္ ကိုုရင္ ကိုု ျပ တင္း ေပါက္ ေဘး မွာ ထား ျပီး ရိုုက္ တဲ့ ပံုု ကိုု ၾကည့္ ပါ


ပံုု ( ၁ )

Low Light ရိုုက္ ေတာ့ မယ္ ဆိုု ရင္ က်ေနာ္ က exposure ကိုု အနည္း ဆံုုး 3 stops ဒါ မွ မဟုုတ္ 4 stops ေလာက္ ခ် ျပီး ရိုုက္ တယ္.... ပံုု မွန္ Normal expoure ဆိုု ပံုု က စြဲ မက္ မွဳ မရွိ ဘူး လိုု ့ က်ေနာ္ ထင္ လိုု ့ ပါ.... က်ေနာ္ တ ခါ တ ေလ Tele lens သံုုး တယ္... အခုု ေနာက္ ပိုု္င္း ေတာ့ 24 70 lens သံုုး ျပီး ရိုုက္ ပါ တယ္... Flash မ သံုုး ေတာ့ reflector သံုုး ပါ တယ္... ျပီး ေတာ့ apature ကိုု 2.8 ဒါ မွ မဟုုတ္ 5.6 ထား ရိုုက္ ပါ တယ္... အရမ္း ေမွာင္ေန ရင္ ေတာ့ 2.8 ထား ျပီး ရိုုက္ တယ္... ISO ကိုု လဲ ေလး ငါး ေထာင္ ေလာက္ ထား ျပီး ရိုုက္ ပါ တယ္... Tele lens အေလး ၾကီး ကိုုင္ ထား ေတာ့ Hand shake ျဖစ္ မွာ ေၾကာက္ လိုု ့ ပါ... ထရိင္ ေပါ့ သံုုး ရငိ ရွဳပ ္ လိုု ့ ပါ...အား မ ရလိုု ့...

ေန အရမ္း ပူ ေန တဲ့ အခ်ိန္ ဆိုု ေနာက္ ပိုုင္း သိပ္ မ ၾကိဳက္ ေတာ့ ဘူး... က်ေနာ္ က Cloudy ရာသီ ဥ တုု ကိုု ပိုု ၾကိဳက္ ပါ တယ္.....

ပံုု ( ၂ ) က ေတာ့ က်ေနာ္ Reflector နဲ ့ Fill in ေလး ျပန္ ထိုုး ထား ပါ တယ္....


ပံုု ( ၂ )

ပံုု ( ၃ ) က ေတာ့ က်ေနာ္ ေန ့ ခင္း ဘက္ ေရြရန္ ေျပ ဘုုန္းၾကီး ေက်ာင္း ထဲ မွာ ရိုုက္ ခဲ့ တာ ပါ... မိုုး အံုုး ေန တဲ့ အခ်ိန္ ဆိုု ေတာ့ အလင္း ကလဲ ေက်ာင္း ထဲ မွာ အမ်ား ၾကီး မ ေရာက္ ဘူး.... အစ က ေတာ့ ဒီ လိုု ပံုု ရိုုက္ ဖိုု ့ စိတ္ ကူး မ ရွိ ဘူး... ပံုု မွန္ ပဲ ကိုု ရင္ ကိုု ျပ တင္း ေပါက္ ေဘး မွာ ရပ္ ခိုုင္းရင္ နဲ့ က်ေနာ္ စိတ္ ၾကိဳက္ composition လိုုက္ ရွာ ရင္း နဲ ့ အလင္းေရာင္ ေလး က ကိုု ရင့္ မ်က္ နွာ ေပၚ က် ေန တာ ေတြ ့ ေတာ့ ရိုုက္ ၾကည့္ တာ ပါ... ပ ထ မ Normal exposure ရိုု္က္ တယ္ မၾကိဳက္ ဘူး... ေနာက္ 3 stops ျပီး ေတာ့ 5 stops ထား ျပီး ရိုုက္ ၾကည့္ ေတာ့ မွ က်ေနာ့ စိတ္ ၾကိဳက္ ရ တာ...


ပံုု ( ၃ )

က်ေနာ္ က လူ ပံုု ေတြ ရိုုက္ ရင္ သူတိုု ့ မ်က္ လံုုး ကိုု အဓိ က ထား ျပီး ေရြး ေလ့ ရွိ ပါ တယ္ ...က်ေနာ္ အၾကိဳ႕ က္ ကိုု ေျပာ တာ ပါ ...... ဒီ လိုု မ်ဳိးး က က်ေနာ္ ရိုုက္ ေန တာ ကိုု ေျပာ တာ ပါ ဗ်ာ.... က်ေနာ္ လဲ ၾကိဳး စား ဆဲ ဆိုု ေတာ့ အမ်ားၾကီး မသိ ပါ ဘူူး...က်ေနာ္ သိ သ ေလာက္ ေလး ျပန္ ေရး တာ ပါ..ဆရာၾကီး လုုပ္ တာ မ ဟုုတ္ ပါ ဘူး ဗ်ာ....က်ေနာ္ ရိုုက္ တာ ကိုု ပံုု ဆြဲ ျပ ျပီး ေရး ခ်င္ ေပ မဲ့ က်ေနာ့္ မွာ က Photoshop မရွိ ဘူး....ေစ်းၾကီး လိုု ့ လဲ မ ၀ယ္ ႏိုုင္ ေသး ဘူး... အ ခုု က က်ေနာ္ တတ္ ႏိုုင္ တဲ့ Lighroom ေလး ၀ယ္ ျပီး သံုုး ေန တာ ဆိုု ေတာ့ အဲ့ မွာ ပံုု ဆြဲ ဖိုု ့ အ ဆင္ မ ေျပ လိုု ့ ပါ..... စာ လဲ ေသ ခ်ာ ေလး မ ေရး တတ္ က်ေနာ္ က လဲ ေသ ခ်ာ ေလး မ ေျပာ တတ္ ေတာ့ ဖတ္ ရ တာ ေထာင့္ ေန ရင္ ေဆာ ရီး ပါ ဗ်ာ....မ ေသာက ္ရ ေသး ေတာ့ အာ မရြန္ ဘူး ျဖစ္ ေနာတာ ..ျပီး ေတာ့ ဘာ ဆက္ ေရး ရ မွန္း မသိ ေတာ့လိုု ့ဒီ မွာ ပဲ အ ဆံုုးသတ္ ပါ ရ ေစ ... အခုု လဲ က်ေနာ္ ့ ပေရာ ဂ်က္ ေ လက္ စ သတ္ မ လိုု ့ လုုပ္ ေန တာ... မျပီး ေသး လိုု ့ ဆက္ လုုပ္ လိုုက္ ဦး မယ္... မျပီး ေသး ေတာ့ အျမည္း ေလး ေတာ့ ျပ မယ္... ဟား ဟား....စိတ္ ရွည္ လက္ ရွည္ ဖတ္ လိုု ့ ေက်း ဇူး အ မ်ား ၾကီး တင္ ပါ တယ္


ဒါ က က်ေနာ့္ ရဲ ့ မျပီး ေသး တဲ့ ပ ေရာ ဂ်က္ ထဲက တ ပံုု ပါ

Credit: Ko Aung Pyae Soe
https://www.facebook.com/apsoe
--------------------------------------
ကိုမ်ဳိး(သုတစြယ္စုံ)(lwanmapyay.blogspot.com) Facebook Page Twitter Google+

ဆက်စပ်ဖတ်ရှုရန် အကြောင်းအရာများ...