Latest Updates:

ဘ၀မွာ အျမဲ အမွတ္တရ ရွိခဲ့တဲ့ က်ေနာ္ ရိုုက္ ေသာ ဓာတ္ပံုုမ်ား ..... ( ၁ )

Thursday, June 11, 2015
က်ေနာ္ ဓာတ္ ပံုု ဆရာ ျဖစ္ လာ တာ အ ေတာ္ ေလး ထူး ဆန္း ပါ တယ္... ငယ္ ငယ္ ကတည္း က ၀ါ သ နာ လဲ မပါ ဘူး.... ဒါ ေပ မဲ ့ အေၾကာင္း အမ်ိဳး မ်ိဳး ေၾကာင့္ ဓာတ္ပံုု ဆရာ ျဖစ္ လာ တယ္ ေပါ့ ဗ်ာ.... ခုု ခ်ိန္ ထိ က်ေနာ္ ၾကိဳးစား ျပီး ရိုုက္ တယ္.... ေလ ့ လာ ေန ဆဲ ပါ...... အခုု ဒီ ႏွစ္ အပိုုင္း အျခား ေလး မွာ ဓာတ္ ပံုု ရိုုက္ ၀ါ သ နာ ပါ တဲ ့ လူ ေတာ္ ေတာ္ မ်ား မ်ား ေတြ ့ လာ ရ တယ္.... တခ်ိဳ ့ ေတြ ရိုုက္ တာ ေကာင္း တယ္... တခ်ိဳ ့ ေတြက ပစည္း ေတြ သိပ္ အား ကိုုယ္ တယ္... တခ်ိဳ ့ ေတြ က ဖိုု တိုု ေရွာ ့ အား ကိုုး တယ္.... အမ်ိဳး မ်ိဳး ေပါ့... ဒါ က ေတာ့ ကိုုယ္ ရိုုက္ တဲ ့ လိုုင္း ေပၚ မူ တည္ ျပီး ကြဲ သြား ၾက တာ ပဲ ကိုုး ...... အဲ့ ေတာ့ အခုု ေနာက္ ပိုုင္း က်ေနာ့္ လဲ ၀ါသနာ ရွင္ ေတြ က လာ လာ ေမး ၾက တယ္.... သူ တိုု ့ ကိုု က်ေနာ္ က သိ သ ေလာက္ ေလး ေျပာ ျပ တယ္.... တခ်ိဳ ့ က် ေတာ့ လဲ က်ေနာ္ ့ ကိုု မ ေမး ရဲ လိုု ့ မ ေမး ၾက တဲ ့ လူ ေတြ လဲရွိ တယ္ တဲ့... ထား ပါ... အခုု က်ေနာ္ ေရး ခ်င္ တာ က က်ေနာ္ ရိုုက္ ခဲ့ တဲ ့ ဓာတ္ ပံုု ေလး ေတြ တဲ မွာ က်ေနာ္ အတြက္ ယေန ့ တိုုင္ ေအာင္ အမွတ္ တရ ရွိ ေန တဲ ့ ပံုု ေတြ အေၾကာငး္ ပါ.... က်ေနာ္ ၾကြယ္ တာ မ ဟုုတ္ ဘူး လိုု ့ေ တာ့ အရင္ ဦး ဆံုုး ေျပာ ပါ ရ ေစ..... က်ေနာ္ အေတြ ့ အၾကံဳ ေတြ က အခုု မွ ရိုုက္ မဲ့ လူ ေတြ အတြက္ အသံုုး ၀င္ မယ္ ထင္ လုုိ ့ ပါ....

က်ေနာ္ ဓာတ္ ပံုု ဆရာ ဘ၀ အ စ ပိုုင္း ေပါ့ ဗ်ာ.... ျမန္မာ ႏိုုင္ ငံ ဓာတ္ ပံုု အသင္း မွာ သင္တန္း တက္ ျပီး ၈ လ ေလာက္ အၾကာ မွာ အၾကီး တန္း ေရာက္ ျပီး အၾကီး တန္း ဓာတ္ပံုု ျပိဳင္ ပြဲ ေတြ စ စ ခ်င္း ျပိဳင္ ေန တုုန္း အခ်ိန္ ... သင္တန္း တက္ တုုန္း ကေတာ့ ဆရာေတြ သင္ ေပး တာ ေလး ေတြ ကိုု ေခါင္း ထဲ မွတ္ ျပီး တကိုုယ္ေတာ္ ခရီး ထြက္ ဓာတ္ ပံုု ရိုုက္ တဲ့ အခ်ိန္ က ေပါ့ ဗ်ာ... အဲ့ တုုန္း က အင္ တာ နက္ က ေန သူ မ်ား ရိုုက္ တဲ့ ပံုု ေတြ ၾကည့္ ျပီး အား က် ေန တဲ ့ အခ်ိန္.... ဧရာ၀တီတိုုင္း ဟသာတ ျမိဳ ့ ကိုု ခရီး ထြက္ ျပီး အဲ ျမိဳ ့နား က တလုုတ္ေထာ္ ဘုုရား ပြဲ ကိုု ဓာတ္ ပံုု သြား ရိုုက္ တာ.... ဟသာတ ျမိဳ ့ က ေန ဆိုုင္ ကယ္ နဲ ့ နာရီ၀က္ ေလာက္ သြား ရ မယ္ ထင္ တယ္.... ေဆာင္း တြင္း ၾကီး ညေန သံုုး နာ ရီ ေလာက္ ဆိုုင္ကယ္ ကယ္ ရီ နဲ ့ လစ္ တာ... လမ္း က လဲဖုုန္ လမ္း ၾကီး ...ဖုုန္းေတြ ဆိုု တာ တေသာ ေသာ ပဲ..... လမ္း မွာ လဲ ကုုန္ တင္ ဘတ္စ္ ကား ေတြ အား ၾကီး ျဖတ္ ျဖတ္ သြား တာ လူ လဲ ဖုုန္း တ ေသာ ေသာ ထဲ ဆိုုင္ကယ္ နဲ ့ လစ္ ေတာ့ ေမ်ာက္ ရုုပ္ ကေလး ကိုု ျဖစ္ ေရာ ပဲ ..... ဖုုန္း တေသာ ေသာနဲ ့ လမ္း တ ေလ်ာက္ ပိန္း ပိတ္ ေအာင္ ကိုု ျဖစ္ ေန ေတာ ့ ဆိုုင္ ကယ္ လဲ အရမ္း မ ေမာင္း ရဲ ဘူး.... ဒါ နဲ ့ ျဖည္း ျဖည္း ျဖည္း ျဖည္း ေမာင္း ေန ရာ က တ ေန ရာ ေရာက္ ေတာ့ ညေန ေစာင္း ေနေရာင္ က တေစာင္း ေလး ထိုုး ေန တာ.... ကား ေတြ က ျဖတ္ ျဖတ္ ေမာင္း သြား ေတာ့ ဖုုန္ ထ တာ ေပါ့ ဗ်ာ.....သိပ္ လွ တာ ပဲ.... ေန ေရာင္ က ၀င္ ခါ နီး ဆိုု ေတာ့ နီ က်င္ က်င္ အေရာင္ ေလး ... လွ လြန္း လိုု ့ ထိုုင္ ၾကည့္ ေန တာ... ဒီ ေန ရာ မွာ ငါ ေတာ့ ဓာတ္ ပံုု ရိုုက္ မယ္ ေပါ့ ... Subject ေလး ဘာ ေလး ထည့္ ရိုုက္ မယ္ ေပါ့ အနီး အနား လိုုက္ ရွာ တာ ပဲ...ဒါ ေပမဲ ့ ေရာက္တဲ့ ေနရာ က ရြာ ေတြ နဲ ့ လဲ ေ၀း က်ေနာ္ နဲ ့ က်ေနာ့္ ဆိုုင္ ကယ္ ကယ္ ရီ သမ်ား ကိုု ဂ်ာ နယ္ ၂ ေယာက္ ပဲ ရွိ တယ္....ဆိုုက္ ကယ္ ၾကီး လဲထည့္ ရိုုက္ ရ မွာ မ နိမ့္ ဘူး အဲ ့ အခ်ိန္ မွာ ေလ က လဲ တိုုက္ ေတာ့ ခ်မ္း က လဲ ခ်မ္း .... ျပီး ေတာ့ ဖုုန္ ေတြ က လဲ ျပယ္ ျပယ္ သြား တယ္ ေလ တုုိက္ လြန္း လိုု ့... ခဏ ေစာင့္ ၾကည့္ မယ္ ဆိုု ျပီး ေစာင့္ ေန တာ နာ ရီ ၀က္ ေလာက္ ၾကာ တယ္ ဘယ္ သူ မွ ကိုု မ လာ တာ.... က်ေနာ္ ဆိုုင္ကယ္ သမား က ေတာ့ က်ေနာ့္ ကိုု စိတ္ ရွည္ လက္ ရွည္ ေစာင့္ ေပး ပါ တယ္..ေစာင့္ရင္း သကာလ တနာ ရီ ေလာက္ ၾကာ ေတာ့ ေန က ၀င္ ေတာ့ မယ္ ...ေနေရာင္က က်ေနာ္ ၾကိဳက္ တဲ့ ၇ိုုက္ ခ်င္ တဲ့ ေနရာ က ေန လစ္ ေတာ့ မယ္.... ဒါ နဲ ့ ကံ ေကာင္း ခ်င္ ေတာ့ ႏြား လွည္းေလး တစီး ျဖည္းျဖည္း ျဖည္း ျဖည္း လာ ေန တာ အေ၀းက ေန ျမင္ ေန ရ တယ္.... က်ေနာ္ က လဲ စိတ္ ေတြ လွဳပ္ ရွား ျပီး ပံုု ေကာင္း ေလး ရ ေတာ့ မယ္ ဆိုု ေတာ့ ေပ်ာ္ တာ ေပါ့ ဗ်ာ..... လက္ ေတြ ေတာင္ တုုန္တယ္.... ဘာ လိုု ့ ဆိုု က်ေနာ္ မွာ သူ မ်ား ေတြ လိုု ဓာတ္ပံုု ေကာင္း ေကာင္း ေလး ေတြ တပံုု မွ မရွိ ေသး တဲ ့ အခ်ိန္ ဆိုု ေတာ့ အရမ္း ေပ်ာ္ ျပီး စိတ္ လွဳပ္ ရွား ျပီး ေပ်ာ္ တာ ေပါ့ ဗ်ာ ( အခုု အခ်ိန္ ျပန္ ေတြ း ရင္ ျပန္ ေပ်ာ္ ေန ေသး တယ္ )

ဒါ နဲ ့ က်ေနာ္ က ႏြား လွည္း ေလး လာ ေန ေတာ့ ရိုုက္ တာ ေပါ့ ဗ်ာ.... ဒါ ေပ မဲ ့ ဗ်ာ က်ေနာ္ ရိုုက္ ေန တုုန္း ကား က မျဖတ္ ေတာ့ ဖုုန္ ေတြ က လစ္ ကုုန္ ေရာ...ႏြား လွည္း လာ တာ က လဲ ျဖည္း ျဖည္း ေလး ဆိုု ေတာ့ ဖုုန္း က မ ထ.... ဘယ္ လိုု မွ မ လွ ဘူး ျဖစ္ ေန ေရာ... ျပသနာ ပဲ ေပါ့... ႏြား လွည္း က တျဖည္း ျဖည္း က်ေနာ့္ နား ေရာက္ လာ ေတာ့ ဘယ္ လိုု မွ ရိုုက္ လိုု ့ မ ရေတာ့ ဘူး ... ဖုုန္း မွ မ ရွိ တာ ... ႏြား လွည္း ေမာင္း တဲ ့ အကိုု ၾကီး ကိုု အက်ိဳး အေၾကာင္း ေျပာ ျပီး ကား လာ တဲ ့ အခ်ိန္ ထိ ေစာင့္ ပါ ဆိုု ေတာ့ သူ က ရတယ္ တဲ့ ... ဒါ ဆိုု အိုု ေက ေပါ့.... က်ေနာ္ က ဟိုု ဘက္ အေနာက္ ကိုု ျပန္ သြား ေပး ပါ လိုု ့ အဲ့ မွာ ေစာင့္ ေန ကား လာ ေတာ့ က်ေနာ္ အခ်က္ ေပး မယ္ အကိုု ေမာင္း လာ ခဲ့ ေပါ့.. အိုု ေခ ေပါ့.... ဒါ ေပ မဲ့ ဗ်ာ ကား က ဆယ္ ့ငါ း မိနစ္ ေလာက္ ထိ တစီး ေတာင္ မ လာ ဘူး..... မ လိုု ခ်င္တ ဲ့ အခ်ိန္ က်ေတာ့ လာ လုုိက္ တာ... လူ လဲ ဖုုန္း တလံုုး လံုုး နဲ ့ ေမ်ာက္ ကိုု ျဖစ္ ေရာ... အခုု လိုု တဲ့ အခ်ိန္ ၾက ေတာ့ တ စီ း ေတာင္ မ လာ ဘူး... ဒါ နဲ ့ စိတ္ ရွည္ လက္ ရွည္ ေစာင့္ ေန တုုန္း ႏြား လွည္း ေမာင္း တဲ့ အကိုု ၾကီး က လွမ္း ေအာ္ တယ္ ေဟ့လူ မရိုုက္ ေသး လဲ ျပန္ မယ္ တဲ့ သူ က အိမ္ ျပန္ ျပီး မိသားစုု ေခၚ ျပီး ဘုုရား ပြဲ သြားမ လိုု ့ ေနာက္ က်ေတာ့ မယ္ ဘာညာ ဆိုု ျပီး ပြား ေရာ... က်ေနာ္ ဆိုုက္ကယ္ သမား လဲ သူ ့ နား သြား ျပီ း ေခ်ာ ့ေမာ ့ ျပီး ေနာက္ ထပ္ ဆယ္ ့ငါ့ မိနစ္ ေစာင့္ ခုုိင္း ထား ရ တယ္.... ဒါ ေတာင္ ပြ စိ ပြ စိ နဲ ့ က်ေနာ့္ ကိုု ပြား ေန တာ ဗ်ာ ... က်ေနာ္ လဲရိုုက္ မယ္ ့ ဆက္ တင္ ေတြ ဘာ ေတြ ကင္ မရာ မွာ ခ်ိန္ ျပီး ေစာင့္ ေန တာ ေပါ့... ေန က လဲ၀င္ ခါ နီး ဆိုု ေတာ့ Manual ဆက္ တင္ ထား ျပီး Shutter speed ကိုု အျမဲ ခ်ိန္ း ေန ရ တယ္.... ေန ေရာင္ က တျဖည္းျဖည္း ေဖ်ာ ့ ျပီး ၀င္ ေတာ့ မွာ ေလ... ရိုုက္ ရ မဲ့ ပံုု က လဲ Tele 70 ~ 200 mm f/2.8 အေလး ၾကီး ကင္ မရာ က အဲ့ တုုန္း က Canon EOS 40D ေလး.... ISO က လဲ အမ်ား ၾကီး တင္ လိုု ့ မ ရ ဘူး Noise ထ မွာ ေၾကာက္ လုုိ ့ ISO 200 ပဲ ထား တယ္... ျပီး ေတာ့ အပါ ခ်ာ လဲ 5.6 ေလာက္ ပဲ...ဒါ ေတာင္ Shutter speed က 1/200 ...က်ေနာ္ က စိတ္ ေလာ ၾကီး ေန ေတာ့ လက္ တုုန္ ေန တာ... Shutter speed 1/200 ဆိုု ေတာ့ အခ်ိန္ မ ေရြး Hand Shake ၀င္ ႏိုုင္ တာ ေလ..... ကဲ့ ကိုုယ္ ့ ဖက္ က ေတာ့ အကုုန္ အသင္ ့ ျပင္ ျပီး ရိုုက္ မယ္ ဆိုု ျပီး ရယ္ ဒီ လုုပ္ ထား တာ.... က်ေနာ္ ရဲ ့ ဆိုုက္ ကယ္ ကယ္ရီ အကိုု ၾကီး ကိုု ေတာင္ ဒီ ပံုု ရိုုက္ ျပီး ျပန္ မယ္ လိုု ့ ဘုုရား ပြဲလဲ မသြား ေတာ့ ဘူး .... တ ပံဳ ရ ရင္ ေက်နပ္ ျပီး ဆိုု ျပီး စိတ္ ရွည္ လက္ ရွည္ ေစာင့္ ေန တာ ... အဲ့ ေနရာ မွာ က်ေနာ္ေစာင့္ ေန တဲ့ အခ်ိန္ စုု စုု ေပါင္း တစ္ နာ ရီ ခြဲ ေလာက္ အၾကာ မွာေတာ့ ကုုန္ ကား ၾကီး တစီး အရွိန္ ျပင္း ျပင္း လာ ေန တာ ေတြ ့ ေတာ့ က်ေနာ္ လဲ က်ေနာ့္ လွည္း သမား ကိုု အသင့္ ျပင္ ထား လွမ္း ေအာ္ ကား ၾကီး က်ေနာ့္ ေဘး က ျဖတ္ သြား ေတာ့ အခ်က္ ျပ သူ က လဲ လွည္း ကိုု ေမာင္း လာ ေရာ က်ေနာ္ လဲ ဒီ တခါ ပဲ ရ ႏိုုင္ မဲ ့ အခြင့္ အေရး ကိုု လက္ လြတ္ မ ခံ ပဲ အသာကုုန္ ရိုုက္ တာ ပံုု ၂၀ ေက်ာ္ တယ္.... ကား ၾကီး က သူ ့ ဖုုန္ လံုုး နဲ ့ ေပ်ာက္ သြား တာ လဲ က်ေနာ္ ကံေကာင္း တယ္.... အဲ့ ေန ရာ မွာ ရိုုက္ ခဲ့ တာ ပံုု ၂၀ ေက်ာ္ မွာ ေနာက္ ဆံုုး တ ပံုု ပဲ ေကာင္း တာ .... ဘာ လိုု ့ ဆိုု အစ ပိုုင္း က ႏြား လွည္း သမား က ဖုုန္း လံုုး ထဲ မွာ ေရာက္ ေန တာ ... ေနာက္ ဆံုုး ပုု ံ က ပဲ ဖုုန္ လံုုး ထဲ က ထြက္ လာ တာ ရ လုုိက္ တာ..... ရိုုက္ လဲ ျပီး ေရာက်ေနာ္ က ၀မ္းသာ အား ရ ထ ခုုန္း တာ အဲ့ ႏြား လွည္း သမား လဲက် ေနာ္ ့ ကို အူေၾကာင္ ေၾကာင္ ေကာင္ ဆိုု တဲ့ ပံုု စံ နဲ ့ ၾကည့္ ျပီး မေက် မနပ္ ပြ စိ ပြစီ ေျပာ ျပီး လစ္ သြား ပါ ေလ ေရာ ... ည ေန ၃ နာ ရီ ခြဲ ကတည္း က ရိုုက္ ဖိုု ့ ၾကံ တဲ့ ပံဳ ေလး ဟာ ညေန ငါး နာ ရီ ၁၅ မိနစ္ မွာ အေကာင္ အထည္ ေဖာ္ ျပီး ရိုုက္ ႏိုုင္ ခဲ့ ပါ တယ္ .... အဲ့ ပံုု ေလး ရ ေတာ့ တည လံဳး အိပ္ မေပ်ာ္ ဘူး .... ကင္ မရာ LCD ေလး ကိုု သြား သြား ဖြင့္ ၾကည့္ ျပီး ပံုု Focus ျပတ္ ရဲ ့ လား ..... Hand Shake ၀င္ ရဲ ့ လား ဆိုု ျပီး လက္ ေတာ့ လဲ မပါ ေတာ့ ရန္ကုုန္ ေရာက္ မွာစက္ ထဲ ထည့္ ျပီး ၾကည့္ မွ ရ မွာ ကိုုး .. ရန္ ကုုန ္ကိုု ျပန္ လာ တဲ့ လမ္း တေလ်ာက္ လိုုင္း ကား ေပၚ မွာ လဲ တစိိမ့္စိမ့္ ၾကည့္ လာ ေသး တာ ဗ် .....အဲ့အခ်ိန္ တုုန္း က ႏိုုင္ ငံတကာ ျပိဳင္ ပြဲေတြက လဲရွား ေတာ့ က်ေနာ္ ၀င္ ျပိဳင္ ခ်င္ တဲ ျပိဳင္ ပြဲ တခုု ရွိတယ္ ဗ် http://www.dailydigitalphoto.com အဲ့ တုုန္း က က်ေနာ့္ အတိုုင္း အတာ နဲ ့ ဆိုု ဆရာ ၾကီး ပဲ ျပိဳင္ ပြဲကိုုး ဗ်....အဲ့ မွာ Photo of the day ရျပီး ဆုု ၾကီး တခုု ရခဲ့ ေသး တယ္.... အျခား ပြဲ ေတြလဲ ဆုု ေတြ ရ ေသး တယ္...... ျပ ပြဲ မွာ တင္ ေရာင္း တုုန္း က လဲ ၁၀ ပံုု ေရာင္း ရ လိုု ့ အခုု ဆိုု က်ေနာ္ ဒီ ပံုု ကိုု Limited Edtion အေန နဲ့ ထား ျပီး မ ေရာင္း ေတာ့ ဘူး .... ျပ ပြဲ ေတြ ထပ္ လုုပ္ ရင္ ေတာ့ ျပ ေတာ့ ျပ ျဖစ္ မယ္ ထင္ တယ္...ဒါ ေပ မဲ ့ မေရာင္း ေတာ့ ဘူး... ေနာက္ ဆံုုး တပံုု Print ထုုပ္ ျပီး သား ေဘာင္ ထဲ ျပီး သား တ ပံုု ရွိ တာ လဲ သူငယ္ ခ်င္း ကိုု လက္ ေဆာင္ ေပး လိုုက္ ျပီ....

ေျပာ ခ်င္ တာ က ေတာ့ က်ေနာ္ ကံ ေကာင္း ခဲ့ တယ္ ေပါ့..... စိတ္ ရွည္ လက္ ရွည္ ေစာင့္ ခဲ့ တာ လဲ ပါ တယ္....ဒါ ေပ မဲ့ အေတြ ့ အၾကံဳမ ရွိ ေတာ့ ေလာ ေန တာ... ကံေကာင္း လိုု ့ ရခဲ့ တာ ေပါ့.... လက္ေတြ တုုန္း ျပီး Hand shake သာ ၀င္ ခဲ့ ရင္ ေတာ့ ခဲေလ သ မွ် လစ္ သြား မွာ ပဲ.... စ စ ခ်င္း ရိုုက္ တဲ့ သူ ေတြကိုု က်ေနာ္ ေျပာ ခ်င္ တာ က ေတာ့ ကိုုယ္ အၾကိဳက္ ေတြ ့ ျပီ ဆိုု အခ်ိန္ ေပး ျပီး စိတ္ ေအး ေအး ထား ျပီး သာ တ ပံုု ေကာင္း ရိုုက္ ပါ... ကိုုယ္ သြား ရိုုက္ ခ်င္ တဲ့ ေနရာ မေရာက္ ေသး လဲ ပတ္ ၀န္း က်င္ ကိုု အျမဲမျပတ္ ၾကည့္ ပါ ... ခံစား ပါ.... ကိုုယ္ ၾကိဳက္ ျပီ ဆိုု အခ်ိန္ ေပး ျပီး သာ ရိုုက္ ပါ.... ပံုု ေကာင္း တ ပံုု ရ ပါ လိမ္ ့ မယ္.... အဓိက က ေတာ့ ရွိ တဲ ့ အေျခအေန နဲ ့ အလင္းေရာင္ ရယ္ Subject ရယ္ ကိုု အခ်ိဳး ညီ ညီ ေလး ေပါင္း စပ္ လုုိက္ ရင္ ဘယ္ျပိဳင္ ပြဲ မဆိုု ၀င္ ျပိဳင္ တုုိင္း ဆုု ရ တဲ ့ ပံုု ေကာင္း တပံုု ရလာ ပါ လိမ္ ့ မယ္... သည္း ခံ ျပီး ဖတ္ ေပး တဲ့ အတြက္ အား လံဳး ကိုု ေက်းဇူး ပါ ခင္ ဗ်

PS::: က်ေနာ့္ အား အျမဲ တေစ အစစ အရာရာ ကူညီ ေပး ေသာ ဟသာတ က အရင္းႏွီးဆံုုး သူငယ္ခ်င္း ( အဲ့ လိုု ေလး ပဲ သံုုး လိုုက္ ေတာ့ မယ္ ေနာ္ :P ) ၾကီး အား ဒီ ပံုု ေလး အတြက္ အစဥ္ အျမဲ ေက်းဇူး တင္ လ်က္.....



Credit: Ko Aung Pyae Soe
https://www.facebook.com/apsoe
--------------------------------------
ကိုမ်ဳိး(သုတစြယ္စုံ)(lwanmapyay.blogspot.com) Facebook Page Twitter Google+
အျပည့္အစုံသို႔ >>

က်ေနာ္ ရိုုက္ ေသာ Seascape နဲ ့ Long Exposure အေၾကာင္း

Wednesday, June 10, 2015


ကဲ ကဲ ဒီ အေၾကာင္း ေလး က တန္ ဖိုုး ရွိ တယ္... ဟီး ဟီး မနက္ က ေရး ျပီး Public လုုပ္ ျပီး ကာ မွ မွား ဖ်က္ လိုုက္ မိ လိုု ့ ဘယ္ သူ မွ မဖတ္ လုုိ္က္ ရ ဘူး...အခုု က ဒုုတိယ အၾကိမ္ ျပန္ ေရး ထား တာ ပါ..... ခါး ေတြ ေရာ မ်က္ လံုုး ေတြ ပါ ကိုုက္ ေန ျပီ....အား လံုုး အတြက္ ေစ တ နာ နဲ ့ ပါ ... က်ေနာ္ ရိုုက္ ခဲ့ တဲ့ အေတြ ့ အၾကံဳ ကိုု မွ် ေ၀ လိုုက္ ပါ တယ္ .....

က်ေနာ္ Longexposure ပဲ ျဖစ္ ျဖစ္ Seascape ပဲ ျဖစ္ ျဖစ္ ရိုုက္ ရင္ သံုုး တဲ့ Filter အမ်ိဳး အစား ကိုု ၂ မ်ိဳး ခြဲ ထား ပါ တယ္ ... မနက္ပိုုင္း ေနမထြက္ ခင္ ၅ နာရီ က ေန ေန ထြက္ ျပီး ၈ နာရီ ေလာက္ ထိ ရယ္ ညေန ေန၀င္ ခါ နီး ငါး နာ ရီ ခြဲ က ေန ၇ နာ ရီ အထိ ရယ္ ကိုု Grad ND ေတြ ပဲ သံုုး ေလ့ ရွိ တယ္.... သူက အလင္း အား နည္း တဲ ့ အခ်ိန္ ဆိုု ေတာ့ Big stopper သိုု ့ မဟုုတ္ HOYA ND 400 မလိုု ပါ ဘူး ...အဲ့ Filter ေတြ ကိုု အဲ့ အခ်ိန္ မွာ သံုုး မယ္ ဆိုု အလင္း အား နည္း မွဳ ေၾကာင့္ မလိုုလား အပ္ ပဲ shutter speed ေတြ က နာ ရီ နဲ ့ ခ်ီ ျပီး ၾကာ မွာ ကိုုး ...အဲ့ အခ်ိန္ မွာ က်ေနာ္ သံုုး ေလ့ မရွိ ပါ ဘူး ....

က်ေနာ္ ေန၀င္ ေနထြက္ရိုုက္ လွ်င္ Singrahy grad rev ND ကိုု ပဲ အသံုုး ျပဳ ေလ့ ရွိ တယ္...တခါ တေလမွ သာ Littler stopper သံုုး ပါ တယ္.... ဒါ ေပမဲ ့ Little stopper သံုုး တာ ရွား တယ္... .ေအာက္ မွာ က်ေနာ္ ပံုု ေလး ေတြ ျပ ထား တယ္...အဲ့ဒါ ေတြအား လံုုး က Grad ND ေတြ သာ သံုုး ထား တာ ပါ ......

F/22 , S/ 30 sec , ISO - 400 , Singhray rev ND .4 ဒါ က ေန ၀င္ ျပီး ခါ စ အခ်ိန္ မွာ ပါ

Singhray Rev ND မရွိ လဲ Lee filter နဲ ့ ရိုုက္ လိုု ့ ရပါ တယ္ F/22 , S/ 42 sec , ISO - 50 , Lee Grad ND .9 hard step ဒါ လဲ ေန ၀င္ ေန တဲ့ အခ်ိန္ မွာ ပါ

F/22 , S/ 1/160 sec , ISO - 200 , Singhray Grad ND .4 Soft step ေနထြက္ ျပီး ခါစ မွာ ရိုုက္ ထား တာ ပါ


F/11 , S/ 30 sec , ISO - 400 ဒါ က ေန မထြက္ ခင္ ပါ

မနက္ ၈ နာ ရီ ေနာက္ ပိုုင္း က ေန ျပီး ေတာ့ ညေန ၄ နာ ရီ ေလာက္ ထိ က ေတာ့ Big Stopper ဒါ မွ မဟုုတ္ HOYA ND 400 ကိုု Grad ND နဲ ့ တြဲ သံုုး ပါ တယ္.... တိမ္ ေတြ အတန္း လိုုက္ လိုု ခ်င္ လိုု ့ လဲ ပါ တယ္.... ေန ့ လည္ ေန ့ ခင္း မိုုး အံုုး တဲ့ အခ်ိန္ ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ Seascape ရိုုက္တာ ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဘုုရား ကိုု ရိုုက္ ခ်င္ တဲ့ အခါ လူေတြ မပါ ခ်င္ တဲ ့ အခါ မ်ိဳး ပဲျဖစ္ျဖစ္ Big stopper က မရွိ မျဖစ္ ပါ ... ေအာက္ မွာ ပံုု ေလး ေတြ က်ေနာ္ ျပ ထား ပါ တယ္.....

F/22 , S/ 55 sec , ISO - 50 , HOYA ND 400 , Lee grad ND .9 hard step ေန ့လည္ ၃ နာ ရီ ေလာက္ ရွိ တဲ့ အခ်ိန္ ပါ ...

F/22 , S/ 60sec , ISO - 50 , HOYA ND 400 , Lee grad nd .9 hard step ... ေနလည္ ၁နာရီ ခြဲ အခ်ိန္ ေလာက္ ပါ

F/16 , S/150 sec , ISO - 50 , HOYA ND 400 , Lee Grad ND .9 hard step ဒါ က ေန မ ၀င္ ခင္ အခ်ိန္ ေလးနာရီ ေလာက္ ပါ ...

F/22 , S/ 49 sec , ISO - 50 , HOYA ND 400 ဒါ က လဲေန့ လည္ ၂ နာ ရီ ေလာက္ မွာ ရိုုက္ ထား တာ ပါ ....

တခါတေလမနက္ ေန ထြက္ မလွ တာ တိုု ့ ည ေန ေန ၀င္ မ လွ တာ တိုု ့ ဆိုု ရင္ Long Exposure ပဲရိုုက္ ပါ တယ္.... တိမ္ မရွိ ပဲ ျမဴ ပဲ ရွိ တဲ့ အခ်ိန္ ...ျမဴ ေတြက လဲ ေရြ ့ လ်ား ေန တဲ့ အခ်ိန္ ဆိုု Long exposure ကိုု စိတ္ ၀င္ စား ေအာင္ ရိုုက္ ျပ ပါ တယ္ ပံုု ( ၁ ) ပံုု (၂ ) ၾကည့္ ပါ ....တိမ္ လွ တဲ့ အခ်ိန္ ဆိုု ရင္ ေတာ့ Long exposure မရိုုက္ေတာ့ ဘူး ပံုု ( ၃ ) ( ၄ ) ၾကည့္ ပါ .... အေျခ အေန နဲ ့ အခ်ိန္ အခါ ေပၚ မူ တည္ တာ ေပါ့ ဗ်ာ.... ပံုု ေသ ေတာ့ မ မွတ္ ထား ပါ နဲ ့ ... ေအာက္ မွာ ပံုု ေလး ေတြျပ ထား ပါ တယ္...


( ၁ ) F/11 , S/ 247 sec , ISO - 100 , Singhray Grad ND .4 , Singhray ND .4 stops ဒါ က ေတာ့ မနက္ ေန မထြက္ ခင္ ၅ နာ ရီ ေလာက္ မွာ ပါ... ရိုုက္ တုုန္း က ဘာ မွ မျမင္ ရ ဘူး ဓာတ္ မီး ထိုုး ျပီး ကြန္ ပိုု ေဇ ရွင္း ခ် ရိုုက္ ထား တာ... ( ၂ ) F/ 22 , S / 20 sec , ISO - 50 , Singhray Grad ND .3 hard step , Singhray Color combo ေန မထြက္ ခင္ မနက္ ေျခာက္ နာရီ ေလာက္ မွာ ပါ


( ၃ ) F/10 , S/ 0.3 sec , ISO -1000 , Singhray Grad rev ND .4 ေန မထြက္ ခင္ ေျခာက္ နာ ရီ ေလာက္ ပါ ..


( ၄ ) F/ 18 , S/ 1/320 sec , ISO - 320 , Singrhay Grad rev ND .4 ... ေန မထြက္ ခင္ အခ်ိန္ ေလး ပါ ...

ညဘက္ လဲ Long exposure ကိုု တခါ တ ေလရိုုက္ ျဖစ္ ပါ တယ္..အဲ့ အခ်ိန္ ၾက ရင္ ဘာ Filter မွ ခံ မ ေန ေတာ့ ဘူး... ဒီ အတိုုင္း ပဲ ရိုုက္ ပါ တယ္....

F/ 11 , S/ 290 , ISO - 100 , ညဘက္ ဆိုု ေတာ့ ဘာ Filter မွ မ ပါ ေတာ့ ဘူး

ဥပမာ ပံုု ေလး ေတြ နဲ ့ ျပ ျပီး ရွင္း ျပ ထား တာ ပါ..... ကြန္ ပိုု ေဇး ရွင္း လဲ ကိုုယ္ ့ မ်က္ လံုုး နဲ ့ စိတ္ နဲ ့ခံ စား ျပီး ရိုုက္ တာ ပဲ.... ဘာ ကိုု မွ ပံုု ေသ မ မွတ္ ထား ပါ နဲ ့ ေနာ္ .... က်ေနာ္ ရိုုက္ တဲ့ အေတြ ့ အၾကံဳေတြ ကိုု ရွင္း ျပ ထား တာ ပါ.... ေမး စ ရာ ရွိ လဲ CB မွာ လာ ေမး လိုု ့ ရပါ တယ္.... က်ေနာ္ နား လည္ သ လိုု ျပန္ ေရး လိုုက္ တာ ပါ .... အား လံုုး ကိုု ေက်းဇူး တင္ ပါ တယ္....

Credit: Ko Aung Pyae Soe
https://www.facebook.com/apsoe
--------------------------------------
ကိုမ်ဳိး(သုတစြယ္စုံ)(lwanmapyay.blogspot.com) Facebook Page Twitter Google+
အျပည့္အစုံသို႔ >>

ဘ၀မွာ အျမဲ အမွတ္တရ ရွိခဲ့တဲ့ က်ေနာ္ ရိုုက္ ေသာ ဓာတ္ပံုုမ်ား ( 4 )

Tuesday, June 09, 2015
ေရး တာ က ဒီ ပံုု အေၾကာင္း က်န္ တဲ့ ပံုု ေတြက အမွတ္ တရ တင္ လိုုက္ တာ....

က်ေနာ္ က Landscape ကိုု ရိုုက္ ရတာ ၾကိဳက္ တယ္ ... Landscape photography မွာ မွ Long Exposure ကိုု ရိုုက္ ရတာ အၾကိဳက္ ဆံုုး ပါ... က်ေနာ့္ ရဲ ့ေလ့ က်င့္ ကြင္း က ေတာ့ ေငြ ေဆာင္ ကမ္း ေျခ ေပါ့ ..... မိုုးရာသီ ၀င္ ျပီ ဆိုု တာ နဲ ့ က်ေနာ္ အသြား ခ်င္ ဆံုုး ေန ရာက ေငြေဆာင္ ကမ္း ေျခ ပဲ.... Long Exposure ရိုုက္ နည္း ကိုု က်ေနာ္ အရင္ က ေရး ထား ပါ ေသး တယ္...

က်ေနာ္ ့ဘ၀ရဲ ့ပထမ ဦး ဆံုုး ေငြေဆာင္ သြား ျပီး Long Exposure Seascape ရိုုက္ တဲ့ အေတြ ့ အၾကံဳေလး တခုု ကိုု မွ် ေ၀ ပါ ရေစ.... က်ေနာ္ ပ ထမဆံုုး ေငြေဆာင္ သြား တာ လဲ မိုုး တြင္း ၾကီး .... ဘာ လိုု ့ ဆိုု ဟိုုတယ္ ေတြ က ေစ်းေလ်ာ့ လိုု ့ ေလ.....မိုုးတြင္း ၾကီး ဆိုု ေတာ့ လူ လဲရွင္း တာ ေပါ့ ... ေငြေဆာင္ ကိုု ေရာက္ ေတာ့ ေန့ လည္ ၾကီး ဗ်... မိုုး ေတြ က လဲ ရြာ လိုုက္ တာ ....တည္း မဲ့ ေဟာ္ တယ္ ေရာက္ ေတာ့ မိုုးတိတ္ သြား တာ နဲ ့ အျပင္ ထြက္ ထရိုုင္ ေပါ့ ထုုတ္ ျပီး ကမ္း ေျခ တေလ်ာက္ လမ္း ေလ်ာက္ ျပီး ရိုုက္ ေတာ့ တာ ပဲ... မိုုး ဖြဲ ဖြဲ က် ရင္ ထီး ေလး ေဆာင္း ျပီး ရိုုက္ တယ္.... တကယ္ ့ တကယ္ seascape ရိုုက္ ရ တာ မ လြယ္ ဘူး ဗ်ာ...သူ မ်ား ရိုု္က္ ထား တဲ့ ပံုု ၾကည့္ ရင္ သာ လြယ္ တယ္ ထင္ ရ တာ... ကိုုယ္ စ စ ခ်င္း ရိုုက္ ေတာ့ မလြယ္ ဘူး... အေတြ ့ အၾကံဳ မရွိ ေတာ့ အမွားမွား အယြင္း ယြင္း ...အဲ့ အခ်ိန္ အင္ တာ နက္ က လဲမေကာင္း ေတာ့ ဖုုန္း က ေန လဲ သူ မ်ား ရိုုက္ တဲ ့ ဟာ ေတြ ၾကည့္ မ ရ ...ဖုုန္း က ေန လဲအင္ တာ နက္ သံုုး လိုု ့ရ ေသး တာ မဟုုတ္ ဘူး ကိုုး.... Big Stopper က လဲေမွာင္ မဲ ေန တာ ဘာ မွ မ ျမင္ ရ ... ခါး လယ္ ေလာက္ ရွိ တဲ့ ေရ ထဲဆင္း ျပီး ေက်ာက္ ေဆာင္ ေတြ ေပၚ တက္ ရ ေခ်ာ္ လဲ ေျခ ေထာက္ ကြဲ.... အစံုုပဲဒုကၡ ေတြ က လဲမ်ားသား လား ...ခက္ တာ ပဲ....ရိုုက္ ျပီး တဲ့ ပံုု ေတြက လဲတပံုု မွ မၾကိဳက္ ဒါ နဲ ့ မ ရိုုက္ ေတာ့ ပဲေက်ာက္ ေဆာင္ ေပၚ မွာ ထိုုင္ ၾကည့္ ေန လိုုက္ ေတာ့ တယ္.... က်ေနာ္ က ေနရာ သစ္ ေရာက္ လိုု ့ ရိုုက္ လိုု ့ မရရင္ အဲ့ လိုု ပဲ ထိုုင္ ၾကည့္ ျပီး ေရာက္ ေန တဲ့ ပတ္ ၀န္း က်င္ ကိုု ကိုုယ္ နဲ့ ရင္း ႏွီး သြား ေအာင္ စီး ေျမာ သြား ေအာင္ ေန ပ လိုုက္ တယ္.... က်ေနာ္ မေရာက္ ဘူး တဲ ့ ေနရာ ဆိုု အခ်ိန္ အေတာ္ ေလး ၾကာ ေအာင္ ေန ျပီး ရိုုက္ တတ္ တာ က်ေနာ့္ အက်င့္ပါ.... ပထမဆံုုး ေငြေဆာင္မွာ Long Exposure seascape သြား ရိုုက္ ေတာ့ ၂ ပတ္ ေလာက္ အဲ့ မွာ ေန ျပီး ေန ့ တိုုင္း နီး ပါ ကမ္း ေျခ တေလ်က္ လမ္း ေလ်ာက္ ျပီး တေနကုုန္ တေန ခန္း ရိုုက္ ေတာ့ တာ ပဲ... ထမင္း စား ခ်ိန္ လဲ ေရာက္ တဲ့ ေနရာ မွာ ျဖစ္ သ လိုု သာ စား လိုုက္ တယ္.... မနက္ က ေန ရိုုက္ လိုုက္ တာ ညေန ေန ၀င္ တဲ ့ အထိ.... တေန ကုုန္ ကမ္း ေျခ တေလ်ာက္လမ္း ေလ်ာက္ ျပီး ရိုုက္ တာ မိုုး ရြာ ရင္ ထီး ဖြင့္ ေဆာင္း ကင္မရာ ကိုု ဂြ်တ္ ဂြ်တ္ အိတ္ ေတြ နဲ ့ ကာ.... ဒါေတာင္ ညေန ေန မ၀င္ ခင္ အခ်ိန္ မိုုး အၾကီး အက်ယ္ ရြာ တာ လူ လဲ စိုု ရြဲ ...ကင္ မရာ လဲ စိုု ရြဲနဲ ့ .... ေရ သုုတ္ ျပီး ရိုုက္ တာ မရ ေတာ့ လိုု ့ .... ဟိုုတယ္ ျပန္ ျပီး Hair Dryer နဲ ့ ကင္မရာ ေရာ လန္း ေရာ ေရ ေျခာက္ ေအာင္ မွဳတ္ ရ တာ.... ညေန ေန ၀င္ လဲ မ လွ လိုု ့ ေတာ္ ေသး တယ္.... ဒါ နဲ ့ ကင္ မရာ လဲဓာတ္ ခဲထုုတ္ ျပီး ဒီ အတိုုင္း ထား တာ.... ည ေတာ္ ေတာ္ မိုုး ခ်ဳပ္ မွ ေရ ေျခာက္ ေလာက္ ျပီ ဆိုု မွ ပါ ၀ါ ဖြင့္ ျပီး စမ္း ရိုုက္ ၾကည့္ တာ

ေတာင္ ေသး တယ္ ရ လိုု ့..... မရ မ်ား မရ ခဲ့ ရင္ ရင္ က်ိဳး ရ ခ်ည္ ရဲ ့... ကင္ မရာ က တလံုုး ပဲရွိ တာ.... Lens လဲတလံုုး ထဲပဲ ... အဲ့ တုုန္း က Canon 17 ~ 40 mm Lens တလံုုး ပဲရွိ တာ.... က်ေနာ္ ရိုုက္ တဲ့ Seascape ေတာ္ ေတာ္ မ်ား မ်ား က Wide lens ပဲ အသံုုး မ်ား တာ ကိုုး ဗ်.... လန္း တလံုုး ကင္ မရာ တလံုုး ျပီး ေတာ့ HOYA 10 stope ND filter ရယ္ Lee Grad ND Filter ၂ ခ်ပ္ ရယ္ ပဲ က်ေနာ္ မွာ ရွိ တာ.... တျခား Lens ၀ယ္ မဲ့ ပိုုက္ ဆံကိုု က်ေနာ္ က Filter ေတြ ၀ယ္ လိုုက္ တာ ပါ... က်ေနာ္ ့အတြက္ က ေတာ့ Filter ေတြ က မရွိ မျဖစ္ ေပါ့....

ေနာက္တ ေန ့ မနက္ ေရာက္ ေတာ့ အေစာၾကီး ႏိုုး ေန တာ နဲ ့ က်ေနာ္ လဲ ကင္မရာ ကိုုင္ ထရိုုက္ ေပါ့ ယူ ျပီး ကမ္း ေျခ မွာ လမ္း ထ ေလ်ာက္ တာ ေပါ့... မိုုး တြင္း ဆိုု ေတာ့ ေရ က လဲ ဟိုု တယ္ နား အထိ ေရာက္ တာ.... ေရ တက္ ခ်ိန္ မိုု ့ လား မသိ ေရ ထဲ ကေန က်ေနာ္ လမ္း ေလ်ာက္ ျပီး သြား တာ ကမ္း ေျခ က ဘုုရားေလး ႏွစ္ ဆူ ေရွ ့ ေရာက္ ေတာ့ ေရ ေတြ က ဘုုရား ေျခ ရင္း ကိုု ျမဳပ္ ေန တာ ေတြ ့ တာ နဲ ့..... ထရိုုင္ ေပါ့ ခ် ျပီး ဘုုရားႏွစ္ဆူ ကိုု Long Expoure ရိုုက္ ၾကည့္ တာ .... Manual mode နဲ ့ HOYA ND 10 stops တပ္ျပီး 30 sec စမ္းရိုုက္ ၾကည့္ တာ ပံုု ေပၚ လာ ေတာ့ အေတာ္ ေလး သေဘာ က် တာ နဲ ့ ေနာက္ ထပ္ ၂ ပံုု ကိုု Compostiton ေျပာင္း ရိုုက္ ၾကည့္ ေသး တယ္... ဒါ ေပ မဲ ့ ပထမ ဆံုုး ပံုု က အေကာင္း ဆံုုး ပဲ... အဲ့ အခ်ိန္ မွာ Singhray ND 15 stops ေလး မ်ားရွိ ရင္ ဒီ ထက္ ပိုု ေကာင္း မယ္ ထင္ တယ္... က်ေနာ္ ့ ရိုုက္ တာ က sec 30 ပဲ ရ တယ္.... ဘာ လိုု ့ ဆိုု အဲ့ အခ်ိန္ က ေန က အရမ္း ျပင္း တယ္.... ပါ လာ တဲ့ HOYA ND 10 stops က Shutter speed ကိုု sec 30 ထက္ ပိုု မ ေလ်ာ ့ ေပး ႏိုုင္ လိုု ့ ပါ.... ေငြေဆာင္ မွာ က်ေနာ္ ႏွစ္ပတ္ ေလာက္ ေန ျပီး ေန ့ ေရာ ည ပါ ရိုုက္ ေတာ့ မွ အေတြ ့ အၾကံဳေတြ အေတာ္ ရ လာ ေရာ... စာ ဖတ္ ျပီး သူ မ်ား ပံုု ေတြ ၾကည့္ တာ လဲ ေကာင္း ပါ တယ္....ဒါ ေပ မဲ့ တကယ္ ရိုုက္ လိုု ့ရတဲ့ အေတြ ့ အၾကံဳ က ေတာ့ စာ ဖတ္ တာ ေလာက္ နဲ ့ ေတာ့ မ ရ ဘူး ဗ်...က်ေနာ္ က လက္ ေတြ ့ ခံစား ရ တာ....အဓိ က စိမ္ေခၚ မွဳ က ေတာ့ မိုုး အံုု ့ တဲ့ အခ်ိန္ မွာ Shutter Speed က် ေရာ ... အဲ့ အခ်ိန္မွာ Big stopper ND ခံ ျပီး BULB mood နဲ ့ ရိုုက္ တဲ့ အခါ Shutter speed အခ်ိန္ ကိုု ဘယ္ ေလာက္ ထား မလဲ ဆိုု တာ ပါ ပဲ.... Cable remote နဲ ့ ကိုုယ္ ရိုုက္ မဲ ့ အခ်ိန္ ကိုု ဖုုန္း က Stopwatch ၾကည့္ ျပီး on/off လုုပ္ ရ တာ ကိုုး... စ စ ရိုုက္ ခ်င္း တုုန္း က under exposure ျဖစ္ လိုု ျဖစ္ .... ျပန္ ျပင္ ျပီး ရိုုက္ ေတာ့ လဲ over exposure ျဖစ္ လိုု ျဖစ္ နဲ ့ အဲ့ အခ်ိန္ တုုန္း က အေတာ္ စိတ္ ရွည္ ခဲ့ တာ..... ပံုု ေသ မွတ္ နည္း လဲ မရွိ ေတာ့ မွန္း ျပီး ရိုုက္ ရ တာ.....ရိုုက္ ျပီး မွား လိုုက္ ျဖတ္ လိုုက္ နဲ ့ ေနာက္ ေတာ့ လဲ အေတြ ့ အၾကံဳက စကား ေျပာ သြား တာ ပဲ... အခုု ဆိုု ရင္ ေတာ့ ေန အလင္း ေရာင္... ကိုုယ္ သံုုး မဲ ့ Filter အမ်ိဳး အစား ေလ တိုုက္ ႏွဳန္း ေၾကာင့္ ျဖစ္ လာ မဲ့ တိမ္ အေရြ ့ ေတြ ကိုု ၾကည့္ ျပီး ကိုုယ္ ဘယ္ လိုု ရိုုက္ ခ်င္ လဲဆိုု တာ အနီး စပ္ ဆံုုး ခန္ ့ မွန္း လိုု ့ ရ သြား ျပီ... က်ေနာ့္ နည္း က ေတာ့ လြယ္ ပါ တယ္... မ်ား မ်ား ရိုုက္ မ်ား မ်ား မွား မွ အေတြ ့ အၾကံဳ မ်ား မ်ား ရ မွာ ..... အဲ့ အေတြ ့ အၾကံဳ ေပၚ မူ တည္ ျပီး ဘယ္ အခ်ိန္ ခ်ိန္ ရိုုက္ ရိုုက္ ကိုုယ္ လိုု ခ်င္ တဲ့ ပံုု စံ နဲ ့ အနီး စပ္ ဆံုုး ရၾက ပါ ေစ ဗ်ား .........

Seascape ရိုုက္ ရင္ က်ေနာ္ အၾကိဳက္ ဆံုုး ရာသီဥတုု က အခုုလိုု မိုုး တြင္း ပဲ ဗ်..... လူ ေတြလဲရွင္း တယ္ ....ဒီ အခ်ိန္ ေတြ ေရေတြလဲ မ်ား ေန ျပီ .... တိမ္ အမဲေတြနဲ ့ ျပည့္ ေန မွာ.... ေစာင့္ ႏိုုင္ ရင္ ညေန ေန ၀င္ မနက္ ေန ထြက္ လွ တာ ေလး ေတြလဲ ရ မွာ... လကုုန္ ထပ္ သြား ဖိုု ့ လဲ စဥ္းစား ထား ပါ တယ္... က်ေနာ္ ၂၀၁၁ တုုန္း က ရိုုက္ ထား တဲ့ ပံုု ေလး ေတြ လဲ အမွတ္ တရ ျဖစ္ ေအာင္ ေဖာ္ ျပ ထား လိုုက္ ပါ တယ္.... အား လံုုး ေက်းဇူး ပါ ခင္ ဗ်ာ...



Credit: Ko Aung Pyae Soe
https://www.facebook.com/apsoe
--------------------------------------
ကိုမ်ဳိး(သုတစြယ္စုံ)(lwanmapyay.blogspot.com) Facebook Page Twitter Google+
အျပည့္အစုံသို႔ >>

AMD processor Vs. Intel processor

Monday, June 01, 2015


AMD processor နဲ႔ Intel processor က ကြန္ျပဴတာ၀ယ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ အဓိက ေ႐ြးခ်ယ္ရမဲ့ CPU ေတြ ျဖစ္ပါတယ္... 
 
ဂိမ္းသမားေတြဆိုရင္ေတာ့ ေစ်းနႈန္းလည္း သက္သာ speed လည္း အသင့္အတင့္ရွိတဲ့ AMD cpu ကို ေ႐ြးခ်ယ္တာ ပိုေကာင္းပါတယ္ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ AMD ရဲ႕ Graphic cards က intel ရဲ႕ Graphic cards ထက္ ပိုၿပီးေတာ့ စြမ္းေဆာင္ရည္ ေကာင္းလို႔ပါ... အျခား Performance အပိုင္းကို ပိုၿပီးနွစ္ၿခိဳက္တယ္ ဆိုရင္ေတာ့ သြက္လက္ျမန္ဆန္တဲ့ intel processor ကို ေ႐ြးခ်ယ္သင့့္ပါတယ္... ေစ်းေတာ့ ႀကီးပါတယ္... ရုံလုပ္ငန္းေတြအတြက္ ပိုၿပီးသင့္ေတာ္ပါတယ္... တာရွည္ခံမႈ အပိုင္းမွာဆိုရင္လည္း intel processor အသုံးျပဳထားတဲ့ ကြန္ျပဴတာေတြဟာ AMD processor အသုံးျပဳထားတဲ့ ကြန္ျပဴတာေတြထက္ ပိုၿပီး တာရွည္ခံပါတယ္... 
 
Intel ရဲ႕အားသာခ်က္က ျမန္ဆန္တယ္၊ စက္မပူဘူး၊ power စားတာ သက္သာတယ္၊ စက္ တာရွည္ခံတယ္... ဒါေပမဲ့ users ေတြ ၀ယ္ဖို႔ လက္တြန္႔ေနတာက cost ေၾကာင့္ပါ... 
 
AMD ကေတာ့ Intel နဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ပါ... ဒါေပမဲ့ သူ႔ရဲ႕ ခ်ဳိသာတဲ့ ေစ်းနႈန္းနဲ႔ Gaming performance ကို ပိုမိုေကာင္းမြန္ေစတဲ့ Graphic cards စြမ္းေဆာင္ရည္ေတြက users ေတြကို စဲြေဆာင္ေနတုန္းပါ...။

Ko Myo
--------------------------------------
ကိုမ်ဳိး(သုတစြယ္စုံ)(lwanmapyay.blogspot.com) Facebook PageTwitter Google+
အျပည့္အစုံသို႔ >>

တင္ခဲ့ၿပီးေသာ Posts မ်ား ဆက္လက္ဖတ္ရႈရန္...

                 

သိလိုေသာ အေၾကာင္းအရာကို ေအာက္က Search Box ထဲမွာ ျမန္မာ/အဂၤလိပ္ ဘာသာျဖင့္ ရိုက္ထည့္၍ ရွာေဖြပါ...