ပညာရွင္မ်ား၏ ဓါတ္ပံုမ်ားအား ေ၀ဘန္ အၾကံျပဳခ်က္မ်ား (၁) Photo Clinic (1)

ဤက႑တြင္ ေဖၚျပသည့္ ဓါတ္ပံုမ်ားကို ေ၀ဘန္ခ်က္ေပးျခင္း ႏွင့္ အျပဳသေဘာ အၾကံျပဳျခင္း မ်ားမွာ ဓါတ္ပံု ပညာရွင္မ်ားႏွင့္ Phpto Editor မ်ားျဖစ္ၾကသည့္ John Cosgrove, Rakesh Nawarni ႏွင့္ Kath Cosgrove တိုု႕ျဖစ္ၾကပါသည္။ အဆိုပါ ပညာရွင္မ်ားက ၄င္းတို႕ထံေပးပို႕ အၾကံျပဳခ်က္ ေတာင္းခံထား ေသာ ဓါတ္ပံုမ်ား အေပၚ ေ၀ဘန္အၾကံျပဳ ခ်က္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေရးသားထားသည့္ ေဆာင္းပါးမ်ားမွ အပိုင္းအ လိုက္ ေကာက္ႏွဳတ္ကာ ဆီေလွ်ာ္ သကဲ့သို႕ ဘာသာျပန္ ထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ဓါတ္ပံုႏွင့္ပတ္သက္သည့္ ေ၀ဘန္ အၾကံျပဳခ်က္ကိုသာ ေဖၚျပျခင္း ျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္ ဓါတ္ပံု ရွင္၏ အမည္ႏွင့္ ေ၀ဘန္အၾကံျပဳသည့္ ဓါတ္ပံုပညာရွင္ တို႕၏ အမည္မ်ားကို အတိအက် ေဖၚျပျခင္း မျပဳေတာ့ပါ။ ဤက႑တြင္ ေဖၚျပသည့္ ဓါတ္ပံုမ်ား၏ အရည္အေသြးမွာ မူရင္း ဓါတ္ပံုမ်ား၏ အရည္ အေသြး မဟုတ္ဘဲ စာအုပ္မွ တစ္ဆင့္ ကူးယူထားသည့္ အရည္အေသြးသာ ျဖစ္ပါသည္။ ရိုက္ကူးသည့္ ကင္မရာဆိုင္ရာ အခ်က္အလက္မ်ားကို ရနိုင္သမွ် ေဖၚျပထားပါသည္။

Flower Power

Nikon D 70

ဓါတ္ပံု ပညာရွင္မ်ား၏ သံုးသပ္ခ်က္-
၁။ ရိုက္ကြက္ ( Scene ) ကို ေကာင္းစြာ ျမင္တတ္သည္ ( Very well seen ) ။ အေရာင္ ကို ေကာင္းစြာ အသံုး ခ်တတ္သည္။
၂။ Main Subject ျဖစ္သည့္ ေဗဒါ ပန္းေဘး တြင္ရွိသည့္ အရာမ်ားက Main Subject ကို အေနွာက္ အယွက္ ( Distract) ျဖစ္ေနေစသည္။
၃။ Main Subject သည္ ပံု ( Frame) ၏ အလယ္ တည့္ တည့္ တြင္ ေရာက္ေနသည္။ Composition ပံုမက် ျဖစ္ေနသည္။

အၾကံျပဳ ခ်က္
ပံုမွာ စိတ္၀င္စားဘြယ္ရာ ေကာင္းသည့္ ပံု ျဖစ္သည္။ ေဗဒါရြက္မ်ားကို လွပသည့္ ေနာက္ခံ အေရာင္ အျဖစ္ ေရာက္ေအာင္ စိတ္၀င္စားဘြယ္ရာ ဖန္တည္း နိုင္သည္။ သို႕ေသာ္ အခ်ိဳ႕ေသာ ေသေနသည့္ အရြက္ အညိဳ ေရာင္မ်ားက ပံုကို အေနွာက္ အယွက္ ေပးေနသည္။ ယခုထက္ပို၍ Tight Crop လုပ္လွ်င္ ပိုေကာင္း မည္။

Curious Little Fellow

Panasonic DMC FZ 5.
Speed 1/250, f 3.3

ဓါတ္ပံု ပညာရွင္မ်ား၏ သံုးသပ္ခ်က္-
၁။ ဤကဲ့သို႕ ျမန္လွ်င္ လွသည့္ သတၱ၀ါကို အမိအရ ရိုက္နိုင္ျခင္းမွာ ကင္မရာ Setting ေတာ္သည္ဟု ဆိုရမည္။
၂။ ဓါတ္ပံု Composition သေဘာ အရ အားနည္း သည့္ အေနအထား ျဖစ္ေနသည္။
၃။ ဓါတ္ပံုသည္ ျပတ္သားသင့္ သေလာက္ ျပတ္သားမွဳ မရွိ။

အၾကံျပဳ ခ်က္
Wildlife ကို ရိုက္ရာတြင္ စိတ္ရွည္ ရမည္ ဆိုသည့္အတုိင္း စိတ္ရွည္စြာ ေစာင့္နိုင္ ကာ ကင္မရာ Setting ကိုလည္း မွန္ကန္ စြာ ထားနိုင္သျဖင့္ ဤကဲ့သို႕ လွ်င္ျမန္သည့္ သတၱ၀ါကို အရအမိ ရိုက္နိုင္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ခ်ိဳ႕ ယြင္းခ်က္မွာ Main Subject ျဖစ္သည့္ သတၱ၀ါ ( Meer kat ) မွာ ပံု၏ အလယ္ တြင္ ေရာက္ေနသည္။ Rule of Thirds အရ ေနရာခ်ထားရန္ လိုသည္။

Turning Blade

Nil

ဓါတ္ပံု ပညာရွင္မ်ား၏ သံုးသပ္ခ်က္-
၁။ ရိုက္ကြက္ ကို ေကာင္းစြာ ျမင္တတ္သည္ ( Well Seen)။
၂။ Strong Graphical Elements မ်ားကို ေကာင္းမြန္ လွပစြာ ေဖၚ ျပနိုင္သည္။
၃။ Main Subject သည္ Frame ၏ အလယ္ တဲ့တဲ့ ေနရာသို႕ ေရာက္လြန္း သည္။

အၾကံျပဳ ခ်က္
လြန္စြာေကာင္းမြန္သည့္ ရိုက္ခ်က္ျဖစ္သည္။ သို႕ရာတြင္ Subject ကို ပံု၏ အလယ္ ေရာက္လြန္း သည့္ ေနရာတြင္ ထားျခင္းထက္ Centre of the Fan ကို Rule of Thirds ပံုစံအတိုင္း ၀င္ ေအာင္ ျပန္၍ Crop လုပ္ရန္ သင့္သည္။

Roses

Nil

ဓါတ္ပံု ပညာရွင္မ်ား၏ သံုးသပ္ခ်က္-
၁။ ရိုက္ကြက္ ကို ေကာင္းစြာ ျမင္တတ္သည္ ( Well Seen)။
၂။ ဒုတိယ နွင္းဆီပန္းက Main Subject ျဖစ္သည့္ ႏွင္းဆီပန္း အၾကီးကို အာရံု အေႏွာက္ အယွက္ ျဖစ္ေနေစသည္။
၃။ Selected Depth of Field ကို ေကာင္းမြန္လွပစြာ အသံုးခ်ထားသည္။

အၾကံျပဳ ခ်က္
Main subject ကို ေရြး၍ လွပ စြာရိုက္ နိုင္သည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ဒုတိယ ႏွင္းဆီ ပန္း အား ပံု အတြင္း ထည့္ လိုက္ျခင္းျဖင့္ Main Subject အေပၚ အာရံု စိုက္မွဳ ေလွ်ာ့ သြားေစသည္။ ဒုတိယ ႏွင္းဆီပန္း ကို ေဖ်ာက္နိုင္ရန္ Tight Crop လုပ္သင့္သည္။ ေနာက္ခံ Background က ေရွ႕ ရွိ Subject ကို အေနွာက္ အယွက္ျပဳေနသည္ကို သတိျပဳသင့္သည္။ Background သည္ ၄င္း၏ေရွ႕ ရွိ Subject ကို အေႏွာက္ အယွက္ ( Distraction ) မျဖစ္ေစ ရန္မွာ အထူးအေရး ၾကီးသည္။

Dancer

Camera - Nikon D-70
Lens - Nokor 80-200mm, f 2.8
Speed 1/500Sec, f-4.0

ဓါတ္ပံု ပညာရွင္မ်ား၏ သံုးသပ္ခ်က္-
၁။ ရိုက္ကြက္ ကို ေကာင္းစြာ ျမင္တတ္သည္ ( Well Seen)။
၂။ Composition ကို အေကာင္းဆံုး ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ ထားသည္။
၃။ အေရာင္ ကို အေကာင္းဆံုး အသံုးခ်ထားသည္။

အၾကံျပဳ ခ်က္
အလြန္ေကာင္းမြန္သည့္ ပံုျဖစ္သည္။ Line of Tension ကို Drama ဆန္စြာ ေတြ႕ျမင္နိုင္သည္။ ပံု၏ Bright and Strong Colour က ၾကည့္သူ၏ အာရံုကို လြတ္မထြက္သြားေအာင္ ဆဲြေဆာင္ထားသည္။ ကေခ်သည္ ၏ မ်က္နွာ Expression ႏွင့္ Solid Lines တို႕ က ပံု၏ အား (Impact ) ကို ထပ္ကာ ပံ့ ပိုးေပး ထားျပန္ သည္။

Credit: ဆရာဦးစိုးလႈိင္ (Country Road)

ဆက်စပ်ဖတ်ရှုရန် အကြောင်းအရာများ...