ပညာအေမြ အစဥ္ရွာေဖြ
“နိတိၳဝိဇၨာ သမံမိတၱ” ဟူေသာ၊ ‘အတတ္ပညာႏွင့္ တူသည့္ မိတ္ေဆြမရွိ’ ဟု ဆုိစကားႏွင့္အညီ ယေန႔ ေခတ္လူငယ္ လူရြယ္တုိ႔သည္ ပညာကုိ တန္ဖုိးထား ကာ ေလ့လာသင္ယူ ရင္းျဖင့္ ပညာေရးကုိ ျမႇင့္တင္ ၿပီး ပညာေခတ္ Age of Knowledge ကုိ ထူေထာင္ေနၾက ၿပီျဖစ္သည္ကုိ ေတြ႕ရေပမည္။
ေက်ာင္းေနအရြယ္ လူငယ္တုိင္း ပညာသင္ၾကားႏုိင္ရန္ အတြက္ အေျခခံပညာ က႑တြင္ မူလတန္း၊ အလယ္ တန္း အခမဲ့ပညာ သင္ၾကားေရး စနစ္ႏွင့္အတူ အဆင့္ျမင့္ပညာက႑တြင္ တကၠသုိလ္မ်ား၊ ႏုိင္ငံတကာ အဆင့္ မီေရးႏွင့္ သုေတသနအေျချပဳ တကၠသုိလ္မ်ား ျဖစ္လာေစရန္အတြက္ ႏုိင္ငံေတာ္မွ လည္း အဖက္ဖက္မွ တုိးတက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိသည္။
“လက္ဦးဆရာ မည္ထုိက္စြာ၊ ပုဗၺစရိယ မိႏွင့္ဖ” ဟူ၍ မိဘႏွင့္ဆရာသမားတုိ႔၏ သြန္သင္ ညႊန္ျပမႈမွာလည္း အေရး ပါလွသည္။ ယေန႔လူငယ္တုိင္းသည္ EQ (Emotional Quotient) စိတ္ထားသည္ၿငိမ္ ရင့္က်က္မႈႏွင့္ IQ (Inteligence Quotient) စြမ္းရည္ျမင့္မားမႈတုိ႔ျပည့္ဝရန္လုိေပသည္။ သုိ႔အတြက္ မိဘ၊ ဆရာမ်ားႏွင့္အတူ ပညာေရး မိသားစုဝင္ မ်ားအားလုံး ႏုိင္ငံခ်စ္စိတ္၊ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္အျပည့္ျဖင့္ ပညာ ေရးပန္းတိုင္သုိ႔ တူညီစြာလက္တဲြ သြားႏုိင္ရန္ လုိအပ္လွသည္။
ပညာေရးပန္းတုိင္သုိ႔ တက္လွမ္းရင္းျဖင့္ လူငယ္လူရြယ္တုိင္း မိမိကုိယ္ကုိယုံၾကည္မႈ ပုိလာၿပီးေနာက္ အခ်င္းခ်င္း ခ်စ္ၾကည္ ကူညီ႐ုိင္းပင္းစိတ္ထားျဖင့္ စံနမူနာျပကာႏုိင္ငံအက်ဳိး သယ္ပုိးေဆာင္လုိစိတ္ထား ႏွင့္ ျပည္ေထာင္စု စိတ္ဓာတ္မ်ား ခုိင္မာလာေပမည္။
ႏုိင္ငံစီးပြားေရးမွ ျပည္သူတစ္ရပ္လုံးစီးပြားေရး တုိးတက္ျမင့္မားရန္အတြက္ ပညာေရးက႑မွာ အေျခခံ အုတ္ျမစ္ ပမာျဖစ္သည္။ ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုအတြင္း အေရးအႀကီးဆုံးမွာ ျပည္သူ႔စြမ္း အားျဖစ္သည္။ ထုိျပည္သူအားလုံး ပညာေရးျမင့္မားမႈမွာလည္း အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခု ႏုိင္ငံတစ္ခု၏ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈအတြက္ အေရးပါဆုံး က႑၌ တည္ရွိေနေပသည္။
လူငယ္လူရြယ္တုိ႔၏ ပညာရွာမွီးစဥ္ အသိကုိျဖစ္ေပၚေစသည့္ ဉာဏ္ကုိအၾကမ္းအားျဖင့္ ခဲြျခမ္းစိတ္ျဖာလွ်င္ ပထမ အခ်က္မွာ မ်က္ျမင္ကုိယ္ေတြ႕ကုိ အေျခခံ၍ျဖစ္ထြန္းလာေသာ “သုတဉာဏ္” ဒုတိယမွာအ ေၾကာင္းႏွင့္အက်ဳိးကုိ ဆက္စပ္၍ ယုတၱိသေဘာမွ ျဖစ္ထြန္းလာေသာ “အႏုမိတၱဉာဏ္” တတိယမွာ ကုိယ္တုိင္နားလည္ ခံစားျခင္းျဖင့္ ျဖစ္ထြန္းလာေသာ “သစိၧကတဉာဏ္” ဟူ၍ သုံးမ်ဳိးခဲြျခားႏုိင္ေပသည္။
ထုိသုိ႔ျဖစ္ေပၚလာေသာ ဉာဏ္တုိ႔ကုိအသုံးခ်၍ လူငယ္လူရြယ္တုိ႔သည္ ပညာသင္ဘဝတြင္ ဇဲြ၊ လုံ႔လ၊ ဝီရိယတုိ႔ျဖင့္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ ၾကရမည္ျဖစ္ေပသည္။ သုိ႔မွသာအသိပညာႏွင့္ အတတ္ပညာျပည့္စုံ ေသာလူေတာ္လူေကာင္း မ်ားေပၚထြန္းၿပီး ႏုိင္ငံေတာ္၏ ပညာေရးအဆင့္အတန္း ျမင့္မားလာႏုိင္ေပ သည္။ ပညာကုိေရွ႕တန္းတင္လာေသာ ယေန႔ပညာေခတ္တြင္ ပညာကုိမိတ္ေဆြရင္းပမာ တန္ဖုိးထား ကာ ႀကိဳးစားေလ့လာသင္ယူျခင္းျဖင့္ မိမိအတြက္ ေရာႏုိင္ငံႏွင့္ လူမ်ဳိးအက်ဳိးစီးပြားအတြက္ပါ တန္ဖုိးျမင့္ မားလာႏုိင္မည္ ျဖစ္သည္။
အနာဂတ္ကုိဦးေဆာင္မည့္ မ်ဳိးဆက္သစ္လူငယ္လူရြယ္တုိ႔ ပညာရည္တုိးတက္၊ ဘက္စုံထူးခၽြန္ ထက္ျမက္ေစျခင္း ျဖင့္ ႏုိင္ငံေတာ္၏ အနာဂတ္အလားအလာမွာ တုိးတက္ဖြယ္ရာျဖစ္သျဖင့္ ပညာအေမြ အစဥ္ရွာေဖြသင့္ ပါသတည္း။
ေၾကးမုံသတင္းစာ
ၾသဂုတ္ (၁၇) ရက္၊ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္
ေက်ာင္းေနအရြယ္ လူငယ္တုိင္း ပညာသင္ၾကားႏုိင္ရန္ အတြက္ အေျခခံပညာ က႑တြင္ မူလတန္း၊ အလယ္ တန္း အခမဲ့ပညာ သင္ၾကားေရး စနစ္ႏွင့္အတူ အဆင့္ျမင့္ပညာက႑တြင္ တကၠသုိလ္မ်ား၊ ႏုိင္ငံတကာ အဆင့္ မီေရးႏွင့္ သုေတသနအေျချပဳ တကၠသုိလ္မ်ား ျဖစ္လာေစရန္အတြက္ ႏုိင္ငံေတာ္မွ လည္း အဖက္ဖက္မွ တုိးတက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိသည္။
“လက္ဦးဆရာ မည္ထုိက္စြာ၊ ပုဗၺစရိယ မိႏွင့္ဖ” ဟူ၍ မိဘႏွင့္ဆရာသမားတုိ႔၏ သြန္သင္ ညႊန္ျပမႈမွာလည္း အေရး ပါလွသည္။ ယေန႔လူငယ္တုိင္းသည္ EQ (Emotional Quotient) စိတ္ထားသည္ၿငိမ္ ရင့္က်က္မႈႏွင့္ IQ (Inteligence Quotient) စြမ္းရည္ျမင့္မားမႈတုိ႔ျပည့္ဝရန္လုိေပသည္။ သုိ႔အတြက္ မိဘ၊ ဆရာမ်ားႏွင့္အတူ ပညာေရး မိသားစုဝင္ မ်ားအားလုံး ႏုိင္ငံခ်စ္စိတ္၊ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္အျပည့္ျဖင့္ ပညာ ေရးပန္းတိုင္သုိ႔ တူညီစြာလက္တဲြ သြားႏုိင္ရန္ လုိအပ္လွသည္။
ပညာေရးပန္းတုိင္သုိ႔ တက္လွမ္းရင္းျဖင့္ လူငယ္လူရြယ္တုိင္း မိမိကုိယ္ကုိယုံၾကည္မႈ ပုိလာၿပီးေနာက္ အခ်င္းခ်င္း ခ်စ္ၾကည္ ကူညီ႐ုိင္းပင္းစိတ္ထားျဖင့္ စံနမူနာျပကာႏုိင္ငံအက်ဳိး သယ္ပုိးေဆာင္လုိစိတ္ထား ႏွင့္ ျပည္ေထာင္စု စိတ္ဓာတ္မ်ား ခုိင္မာလာေပမည္။
ႏုိင္ငံစီးပြားေရးမွ ျပည္သူတစ္ရပ္လုံးစီးပြားေရး တုိးတက္ျမင့္မားရန္အတြက္ ပညာေရးက႑မွာ အေျခခံ အုတ္ျမစ္ ပမာျဖစ္သည္။ ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုအတြင္း အေရးအႀကီးဆုံးမွာ ျပည္သူ႔စြမ္း အားျဖစ္သည္။ ထုိျပည္သူအားလုံး ပညာေရးျမင့္မားမႈမွာလည္း အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခု ႏုိင္ငံတစ္ခု၏ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈအတြက္ အေရးပါဆုံး က႑၌ တည္ရွိေနေပသည္။
လူငယ္လူရြယ္တုိ႔၏ ပညာရွာမွီးစဥ္ အသိကုိျဖစ္ေပၚေစသည့္ ဉာဏ္ကုိအၾကမ္းအားျဖင့္ ခဲြျခမ္းစိတ္ျဖာလွ်င္ ပထမ အခ်က္မွာ မ်က္ျမင္ကုိယ္ေတြ႕ကုိ အေျခခံ၍ျဖစ္ထြန္းလာေသာ “သုတဉာဏ္” ဒုတိယမွာအ ေၾကာင္းႏွင့္အက်ဳိးကုိ ဆက္စပ္၍ ယုတၱိသေဘာမွ ျဖစ္ထြန္းလာေသာ “အႏုမိတၱဉာဏ္” တတိယမွာ ကုိယ္တုိင္နားလည္ ခံစားျခင္းျဖင့္ ျဖစ္ထြန္းလာေသာ “သစိၧကတဉာဏ္” ဟူ၍ သုံးမ်ဳိးခဲြျခားႏုိင္ေပသည္။
ထုိသုိ႔ျဖစ္ေပၚလာေသာ ဉာဏ္တုိ႔ကုိအသုံးခ်၍ လူငယ္လူရြယ္တုိ႔သည္ ပညာသင္ဘဝတြင္ ဇဲြ၊ လုံ႔လ၊ ဝီရိယတုိ႔ျဖင့္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ ၾကရမည္ျဖစ္ေပသည္။ သုိ႔မွသာအသိပညာႏွင့္ အတတ္ပညာျပည့္စုံ ေသာလူေတာ္လူေကာင္း မ်ားေပၚထြန္းၿပီး ႏုိင္ငံေတာ္၏ ပညာေရးအဆင့္အတန္း ျမင့္မားလာႏုိင္ေပ သည္။ ပညာကုိေရွ႕တန္းတင္လာေသာ ယေန႔ပညာေခတ္တြင္ ပညာကုိမိတ္ေဆြရင္းပမာ တန္ဖုိးထား ကာ ႀကိဳးစားေလ့လာသင္ယူျခင္းျဖင့္ မိမိအတြက္ ေရာႏုိင္ငံႏွင့္ လူမ်ဳိးအက်ဳိးစီးပြားအတြက္ပါ တန္ဖုိးျမင့္ မားလာႏုိင္မည္ ျဖစ္သည္။
အနာဂတ္ကုိဦးေဆာင္မည့္ မ်ဳိးဆက္သစ္လူငယ္လူရြယ္တုိ႔ ပညာရည္တုိးတက္၊ ဘက္စုံထူးခၽြန္ ထက္ျမက္ေစျခင္း ျဖင့္ ႏုိင္ငံေတာ္၏ အနာဂတ္အလားအလာမွာ တုိးတက္ဖြယ္ရာျဖစ္သျဖင့္ ပညာအေမြ အစဥ္ရွာေဖြသင့္ ပါသတည္း။
ေၾကးမုံသတင္းစာ
ၾသဂုတ္ (၁၇) ရက္၊ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္
--------------------------------------
ကိုမ်ဳိး(lwanmapyay.blogspot.com) လြမ္းမေျပ သုတရပ္၀န္း | Facebook
ကိုမ်ဳိး(lwanmapyay.blogspot.com) လြမ္းမေျပ သုတရပ္၀န္း | Facebook