ကစားျခင္းမရွိလွ်င္ ဖြံ႕ၿဖိဳးျခင္းမရွိႏုိင္
‘သဘာဝကုိ သဘာဝ အတုိင္း ရွိပါေစ။ ကေလးမ်ား ကုိ လြတ္လပ္ခြင့္ မ်ားမ်ားေပးေလ ကေလး၏ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ ျမန္ေလၿမဲေလ’
‘မာရီယာ မြန္တက္ဆုိရီ’ ၏ အဆုိ အတုိင္း ကေလး မ်ား၏ဘဝ အဓိက အစိတ္ အပုိင္းသည္ လြတ္ လပ္စြာ ေဆာ့ကစားျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။
အိမ္ႏွင့္စာသင္ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ေဆာ့ကစား ခြင့္ေပးပါ။ အေမလုပ္တမ္း ကစားေသာ ကေလးသည္ မိခင္ ၏ေမတၱာတန္ဖုိးကုိ ခံစားနားလည္ေနေပ မည္။ စစ္တုိက္တမ္းကစားပါက တုိက္ခုိက္ေရး စြမ္းရည္ႏွင့္အ တူ ရဲစြမ္းသတၱိမ်ားရွိေနႏုိင္သည္။ ဆရာမ လုပ္တမ္း ကစားပါက သင္ၾကား သင္ယူျခင္း၏ စြမ္းအားမ်ား ကုိႏွစ္သက္တတ္ေသာ သင္ျပခ်င္ေသာစိတ္ လႊမ္းၿခံဳေနသူတစ္ဦးျဖစ္ေနေၾကာင္း ကေလးမ်ား၏ သ ေဘာသဘာဝကုိ ကၽြန္မတို႔မိဘ၊ ဆရာမ်ား သတိ ထားသိေနသင့္သည္။ ကေလးမ်ား၏ဉာဏ္ရည္သည္ ကေလးမ်ား၏စြမ္းရည္ျဖစ္၍ စြမ္းရည္မ်ားမ်ားရွိေလ ဉာဏ္ရည္ျမင့္မားေလ ျဖစ္သည္။ ကစားျခင္းမွရရွိ ေသာအက်ဳိးမွာ ကေလးမ်ား၏သင္ႏုိင္စြမ္းအားကုိ မ်ားစြာ အေထာက္အကူ ျပဳႏုိင္ပါသည္။ ငါးႏွစ္အ ရြယ္ကေလးငယ္တစ္ဦး ဓာတ္ခဲႏွင့္ေမာင္းေသာကား၊ သံပတ္ေပးကားကေလးမ်ားကုိ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေဆာ့ကစားရင္း စူးစမ္းလုိစိတ္ျဖင့္ တစ္စစီျဖဳတ္လုိက္ပါက အပ္ထိန္းသူမိဘမ်ား ဆူပူႀကိမ္းေမာင္းမည့္ အစားကေလး၏ တီထြင္ႀကံဆစိတ္ စူးစမ္းလုိမႈမ်ားကုိ အေလးေပးပါ။ စူးစမ္းသင္ယူမႈမ်ားအတြက္ နားလည္ေပးပါ။ အေမးအျမန္းမ်ားစြာျဖင့္ ေသေသခ်ာခ်ာ ေစ့ေစ့စပ္စပ္ေမးတတ္ေသာ ကေလးမ်ားကုိ အေျဖတစ္ခုျပန္ေပးပါ။ ကေလး၏ေမးခြန္းတုိင္းကုိ တန္ဖုိးထားေျဖဆုိေပးပါ။
ေျပးလႊားျခင္း၊ ခုန္ေပါက္ျခင္း၊ အျမင့္သုိ႔တြယ္တက္ျခင္း၊ လႈပ္ရွားျခင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးတုိ႔ျဖင့္ ကစားေသာက ေလးမ်ားလည္း ရွိပါသည္။ အႏၲရယ္ျဖစ္မည္စုိး၍ ဟန္႔တားမႈျပဳျခင္းထက္ အႏၲရာယ္မျဖစ္ေအာင္ ၾကည့္႐ႈေစာင့္ေရွာက္ေပးပါ။ ကေလး၏ ကုိယ္လက္လႈပ္ရွား ကစားျခင္းသည္ ကေလး၏ေက်ာင္းပညာ ကုိေကာင္းစြာ သင္ယူႏုိင္ေသာ စြမ္းရည္တစ္ခုျဖစ္လာႏုိင္ပါသည္။
ကၽြန္မတို႔ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားသည္ သင္ၾကားျခင္းျဖင့္ ကစားေပးႏုိင္သလုိ၊ ကစားေပးျခင္းျဖင့္လည္း သင္ၾကားသင္ယူမႈ ေဆာင္ရြက္၍ရပါသည္။ အ႐ုပ္မဟုတ္ပါေသာ လူသားကေလးငယ္မ်ားကုိ စည္း ေဘာင္အကန္႔အသတ္ျဖင့္ သတ္မွတ္ေနထုိင္ေစျခင္းထက္ စည္းကမ္းတက် ေနထုိင္တတ္ေစရန္ က ေလး၏ လမ္းညႊန္သူထက္ ကေလးႏွင့္အတူရွိေနေသာ ကေလး၏စိတ္ကုိ ျမင္ေပးပါေသာ ကေလး၏ ေဘးတြင္ရွိေနသည့္ ကေလး၏ အားထားယုံၾကည္ေစ ညႊန္သူအျဖစ္ ေနသင့္သည္။
ေျပာင္းလဲတိုးတက္ေနေသာ ကမ႓ာႀကီးေပၚရွိ ယေန႔ကေလးငယ္မ်ား၏ ကစားျခင္းမွာ Computen Telephone မ်ားျဖင့္ Game ကစားျခင္းမ်ား၊ အားလပ္ခ်ိန္တုိင္း TV, Video ၾကည့္႐ႈၿပီး လႈပ္ရွားျခင္းမရွိ ေသာ ကစားျခင္းမ်ားျဖင့္သာ အခ်ိန္ကုန္ေနသည္ကုိ မိဘအုပ္ထိန္းသူမ်ား၏ ခြင့္ျပဳမႈလဲြမွားေနပါသည္။ ကေလးငယ္မ်ား၏ ႏွစ္သက္စဲြလမ္းျခင္းမ်ား သဘာဝက်မႈသည္တစ္ေန႔ထက္တစ္ေန႔ ဆုိးရြားမႈမ်ား ရွိေနခဲ့ပါတယ္။
မိမိတို႔၏ကေလးငယ္မ်ားအေပၚ မိမိတို႔၏ကုိယ္တုိင္ခြင့္ျပဳမႈ၊ ကေလး၏ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈ အခြင့္အလမ္း မ်ားသည္ မိဘအုပ္ထိန္းသူ၊ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၏ နားလည္မႈရွိျခင္း၊ တန္ဖုိးထားအသိအမွတ္ျပဳျခင္းျဖင့္ ‘ကစားျခင္းမရွိလွ်င္ ဖြံ႕ၿဖိဳးျခင္းမရွိႏုိင္’ ဆုိသည့္အတုိင္း နည္းစနစ္မွန္ ကစားႏုိင္ေစရန္ အခြင့္အလမ္း မ်ားမ်ားေပးပါက ကေလးမ်ား၏ဦးေႏွာက္ႏွင့္ ဉာဏ္ရည္၊ ကုိယ္ကာယဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈအတြက္ အေရး ႀကီးေသာ လုိအပ္ခ်က္တစ္ရပ္ျဖစ္ေၾကာင္းကုိ မိဘအုပ္ထိန္းသူႏွင့္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား အထူးဂ႐ုျပဳမည္ ျဖစ္ေပသည္။
ေၾကးမုံသတင္းစာ
ဇူလုိင္ (၃၁) ရက္၊ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္
‘မာရီယာ မြန္တက္ဆုိရီ’ ၏ အဆုိ အတုိင္း ကေလး မ်ား၏ဘဝ အဓိက အစိတ္ အပုိင္းသည္ လြတ္ လပ္စြာ ေဆာ့ကစားျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။
အိမ္ႏွင့္စာသင္ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ေဆာ့ကစား ခြင့္ေပးပါ။ အေမလုပ္တမ္း ကစားေသာ ကေလးသည္ မိခင္ ၏ေမတၱာတန္ဖုိးကုိ ခံစားနားလည္ေနေပ မည္။ စစ္တုိက္တမ္းကစားပါက တုိက္ခုိက္ေရး စြမ္းရည္ႏွင့္အ တူ ရဲစြမ္းသတၱိမ်ားရွိေနႏုိင္သည္။ ဆရာမ လုပ္တမ္း ကစားပါက သင္ၾကား သင္ယူျခင္း၏ စြမ္းအားမ်ား ကုိႏွစ္သက္တတ္ေသာ သင္ျပခ်င္ေသာစိတ္ လႊမ္းၿခံဳေနသူတစ္ဦးျဖစ္ေနေၾကာင္း ကေလးမ်ား၏ သ ေဘာသဘာဝကုိ ကၽြန္မတို႔မိဘ၊ ဆရာမ်ား သတိ ထားသိေနသင့္သည္။ ကေလးမ်ား၏ဉာဏ္ရည္သည္ ကေလးမ်ား၏စြမ္းရည္ျဖစ္၍ စြမ္းရည္မ်ားမ်ားရွိေလ ဉာဏ္ရည္ျမင့္မားေလ ျဖစ္သည္။ ကစားျခင္းမွရရွိ ေသာအက်ဳိးမွာ ကေလးမ်ား၏သင္ႏုိင္စြမ္းအားကုိ မ်ားစြာ အေထာက္အကူ ျပဳႏုိင္ပါသည္။ ငါးႏွစ္အ ရြယ္ကေလးငယ္တစ္ဦး ဓာတ္ခဲႏွင့္ေမာင္းေသာကား၊ သံပတ္ေပးကားကေလးမ်ားကုိ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေဆာ့ကစားရင္း စူးစမ္းလုိစိတ္ျဖင့္ တစ္စစီျဖဳတ္လုိက္ပါက အပ္ထိန္းသူမိဘမ်ား ဆူပူႀကိမ္းေမာင္းမည့္ အစားကေလး၏ တီထြင္ႀကံဆစိတ္ စူးစမ္းလုိမႈမ်ားကုိ အေလးေပးပါ။ စူးစမ္းသင္ယူမႈမ်ားအတြက္ နားလည္ေပးပါ။ အေမးအျမန္းမ်ားစြာျဖင့္ ေသေသခ်ာခ်ာ ေစ့ေစ့စပ္စပ္ေမးတတ္ေသာ ကေလးမ်ားကုိ အေျဖတစ္ခုျပန္ေပးပါ။ ကေလး၏ေမးခြန္းတုိင္းကုိ တန္ဖုိးထားေျဖဆုိေပးပါ။
ေျပးလႊားျခင္း၊ ခုန္ေပါက္ျခင္း၊ အျမင့္သုိ႔တြယ္တက္ျခင္း၊ လႈပ္ရွားျခင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးတုိ႔ျဖင့္ ကစားေသာက ေလးမ်ားလည္း ရွိပါသည္။ အႏၲရယ္ျဖစ္မည္စုိး၍ ဟန္႔တားမႈျပဳျခင္းထက္ အႏၲရာယ္မျဖစ္ေအာင္ ၾကည့္႐ႈေစာင့္ေရွာက္ေပးပါ။ ကေလး၏ ကုိယ္လက္လႈပ္ရွား ကစားျခင္းသည္ ကေလး၏ေက်ာင္းပညာ ကုိေကာင္းစြာ သင္ယူႏုိင္ေသာ စြမ္းရည္တစ္ခုျဖစ္လာႏုိင္ပါသည္။
ကၽြန္မတို႔ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားသည္ သင္ၾကားျခင္းျဖင့္ ကစားေပးႏုိင္သလုိ၊ ကစားေပးျခင္းျဖင့္လည္း သင္ၾကားသင္ယူမႈ ေဆာင္ရြက္၍ရပါသည္။ အ႐ုပ္မဟုတ္ပါေသာ လူသားကေလးငယ္မ်ားကုိ စည္း ေဘာင္အကန္႔အသတ္ျဖင့္ သတ္မွတ္ေနထုိင္ေစျခင္းထက္ စည္းကမ္းတက် ေနထုိင္တတ္ေစရန္ က ေလး၏ လမ္းညႊန္သူထက္ ကေလးႏွင့္အတူရွိေနေသာ ကေလး၏စိတ္ကုိ ျမင္ေပးပါေသာ ကေလး၏ ေဘးတြင္ရွိေနသည့္ ကေလး၏ အားထားယုံၾကည္ေစ ညႊန္သူအျဖစ္ ေနသင့္သည္။
ေျပာင္းလဲတိုးတက္ေနေသာ ကမ႓ာႀကီးေပၚရွိ ယေန႔ကေလးငယ္မ်ား၏ ကစားျခင္းမွာ Computen Telephone မ်ားျဖင့္ Game ကစားျခင္းမ်ား၊ အားလပ္ခ်ိန္တုိင္း TV, Video ၾကည့္႐ႈၿပီး လႈပ္ရွားျခင္းမရွိ ေသာ ကစားျခင္းမ်ားျဖင့္သာ အခ်ိန္ကုန္ေနသည္ကုိ မိဘအုပ္ထိန္းသူမ်ား၏ ခြင့္ျပဳမႈလဲြမွားေနပါသည္။ ကေလးငယ္မ်ား၏ ႏွစ္သက္စဲြလမ္းျခင္းမ်ား သဘာဝက်မႈသည္တစ္ေန႔ထက္တစ္ေန႔ ဆုိးရြားမႈမ်ား ရွိေနခဲ့ပါတယ္။
မိမိတို႔၏ကေလးငယ္မ်ားအေပၚ မိမိတို႔၏ကုိယ္တုိင္ခြင့္ျပဳမႈ၊ ကေလး၏ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈ အခြင့္အလမ္း မ်ားသည္ မိဘအုပ္ထိန္းသူ၊ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၏ နားလည္မႈရွိျခင္း၊ တန္ဖုိးထားအသိအမွတ္ျပဳျခင္းျဖင့္ ‘ကစားျခင္းမရွိလွ်င္ ဖြံ႕ၿဖိဳးျခင္းမရွိႏုိင္’ ဆုိသည့္အတုိင္း နည္းစနစ္မွန္ ကစားႏုိင္ေစရန္ အခြင့္အလမ္း မ်ားမ်ားေပးပါက ကေလးမ်ား၏ဦးေႏွာက္ႏွင့္ ဉာဏ္ရည္၊ ကုိယ္ကာယဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈအတြက္ အေရး ႀကီးေသာ လုိအပ္ခ်က္တစ္ရပ္ျဖစ္ေၾကာင္းကုိ မိဘအုပ္ထိန္းသူႏွင့္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား အထူးဂ႐ုျပဳမည္ ျဖစ္ေပသည္။
ေၾကးမုံသတင္းစာ
ဇူလုိင္ (၃၁) ရက္၊ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္
--------------------------------------
ကိုမ်ဳိး(lwanmapyay.blogspot.com) လြမ္းမေျပ သုတရပ္၀န္း | Facebook
ကိုမ်ဳိး(lwanmapyay.blogspot.com) လြမ္းမေျပ သုတရပ္၀န္း | Facebook