သခ်ၤာႏွင့္ စာဖတ္ ကၽြမ္းက်င္မႈတို႕အတြက္ အဓိကက်တဲ့ မ်ိဳးဗီဇေတြ တူညီေန
ကေလးေတြ စာဖတ္စြမ္းရည္ ျမင့္မားမႈနဲ႔ သခၤ်ာ ကၽြမ္းက်င္မႈ ေတြအတြက္ နည္းနည္းသာ ကြဲျပားမႈ႐ွိတဲ့ မ်ိဳးဗီဇတစ္စံုက အဓိက အခန္းက႑မွ ပါ၀င္ေနေၾကာင္း ၂၀၁၄၊ ဇူလိုင္ ၈ ရက္မွာ ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ ေလ့လာမႈတစ္ရပ္ က ဆိုတယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း ကေလးေတြ စာဖတ္ တာနဲ႔ သခၤ်ာတြက္တာ ေတြမွာ စြမ္းရည္ျမင့္မားတာဟာ မ်ိဳးဗီဇနဲ႔သာသက္ဆိုင္႐ံုမက ေက်ာင္းပညာေရးနဲ႔ မိဘ ေတြရဲ႕ ကူညီပံ့ပိုးမႈေတြကလည္း အေရးၾကီး အေထာက္ အပံ့ေတြ ျဖစ္ေၾကာင္း သုေတသန ပညာ႐ွင္ေတြက ေျပာ ၾကားခဲ့တယ္။
ျဗိတိန္မိသားစု ၂၈၀၀ နီးပါးက အသက္ ၁၂ ႏွစ္အ႐ြယ္ ေက်ာင္းေန ကေလးေတြကို ေလ့လာ ထားတဲ့ Twins Earlt Development Study လို႕ ေခၚတဲ့ အခ်က္အလက္ ေတြကို သိပၸံပညာ႐ွင္ေတြက ႏႈိက္ ႏိႈက္ခၽြတ္ခၽြတ္ ေလ့လာခဲ့ၾကတယ္။ သိပၸံပညာ႐ွင္အဖြဲ႕ေတြဟာ အျမႊာ ေတြနဲ႔ ေသြးသားမေတာ္စပ္တဲ့ ကေလးေတြမွာ စာဖတ္စြမ္းရည္နဲ႔ သခၤ်ာစြမ္းရည္ေတြကို ႏႈိင္းယွဥ္ ေလ့လာခဲ့ျပီး အဲဒီကေလးေတြရဲ႕ ဗီဇအတြဲေတြကို တိုက္ဆိုင္စစ္ေဆး ခဲ့တယ္။
စာဖတ္စြမ္းရည္နဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့ ဗီဇေတြရဲ႕ ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္းမွ ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္းအတြင္းဟာ သခၤ်ာစြမ္းရည္ နဲ႔လည္း သက္ဆိုင္ေၾကာင္း သုေတ သနပညာ႐ွင္ေတြက ေတြ႕႐ွိခဲ့ တယ္။ လန္ဒန္ဘုရင့္ေကာလိပ္မွ ပါေမာကၡ ေရာဘတ္လိုမင္က အဲဒီေလ့လာမႈဟာသင္ၾကားမႈ စြမ္းရည္မွာ DNA ရဲ႕ သက္ေရာက္မႈကို ခန္႔မွန္းႏိုင္တဲ့ ပထမဆံုး ေလ့လာမႈျဖစ္ေၾကာင္း၊ အဲဒီလုိ ဗီဇလႊမ္းမိုးမႈ အားေကာင္းတာကို ႐ွာေဖြေတြ႕႐ွိ တာက ကေလးမွာ သင္ယူမႈ အခက္အခဲ႐ွိရင္ ဘယ္လိုမွ မတတ္ႏိုင္လို႕ မဆိုလိုေၾကာင္း ၄င္းက ေျပာၾကားခဲ့တယ္။
ၫြန္႔လြင္ (စက္မႈတကၠသိုလ္)
Ref;AFP
ျဗိတိန္မိသားစု ၂၈၀၀ နီးပါးက အသက္ ၁၂ ႏွစ္အ႐ြယ္ ေက်ာင္းေန ကေလးေတြကို ေလ့လာ ထားတဲ့ Twins Earlt Development Study လို႕ ေခၚတဲ့ အခ်က္အလက္ ေတြကို သိပၸံပညာ႐ွင္ေတြက ႏႈိက္ ႏိႈက္ခၽြတ္ခၽြတ္ ေလ့လာခဲ့ၾကတယ္။ သိပၸံပညာ႐ွင္အဖြဲ႕ေတြဟာ အျမႊာ ေတြနဲ႔ ေသြးသားမေတာ္စပ္တဲ့ ကေလးေတြမွာ စာဖတ္စြမ္းရည္နဲ႔ သခၤ်ာစြမ္းရည္ေတြကို ႏႈိင္းယွဥ္ ေလ့လာခဲ့ျပီး အဲဒီကေလးေတြရဲ႕ ဗီဇအတြဲေတြကို တိုက္ဆိုင္စစ္ေဆး ခဲ့တယ္။
စာဖတ္စြမ္းရည္နဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့ ဗီဇေတြရဲ႕ ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္းမွ ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္းအတြင္းဟာ သခၤ်ာစြမ္းရည္ နဲ႔လည္း သက္ဆိုင္ေၾကာင္း သုေတ သနပညာ႐ွင္ေတြက ေတြ႕႐ွိခဲ့ တယ္။ လန္ဒန္ဘုရင့္ေကာလိပ္မွ ပါေမာကၡ ေရာဘတ္လိုမင္က အဲဒီေလ့လာမႈဟာသင္ၾကားမႈ စြမ္းရည္မွာ DNA ရဲ႕ သက္ေရာက္မႈကို ခန္႔မွန္းႏိုင္တဲ့ ပထမဆံုး ေလ့လာမႈျဖစ္ေၾကာင္း၊ အဲဒီလုိ ဗီဇလႊမ္းမိုးမႈ အားေကာင္းတာကို ႐ွာေဖြေတြ႕႐ွိ တာက ကေလးမွာ သင္ယူမႈ အခက္အခဲ႐ွိရင္ ဘယ္လိုမွ မတတ္ႏိုင္လို႕ မဆိုလိုေၾကာင္း ၄င္းက ေျပာၾကားခဲ့တယ္။
ၫြန္႔လြင္ (စက္မႈတကၠသိုလ္)
Ref;AFP
Health Updates Journal No.(130)
--------------------------------------
ကိုမ်ဳိး(lwanmapyay.blogspot.com) လြမ္းမေျပ သုတရပ္၀န္း | Facebook
ကိုမ်ဳိး(lwanmapyay.blogspot.com) လြမ္းမေျပ သုတရပ္၀န္း | Facebook
