တကၠသိုလ္ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားကို ဂ်ာမနီ ပညာသင္ဆု လြတ္လပ္စြာ ေလွ်ာက္ထားခြင့္ျပဳ

ရန္ကုန္၊ ၾသဂုတ္ ၁၀

ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ တကၠသိုလ္ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား အရည္အေသြး ျမႇင့္တင္ရန္ အတြက္ ဂ်ာမနီႏိုင္ငံ၏ ပညာသင္ဆုမ်ားကို တကၠသိုလ္ဆရာမ အားလုံးကို လြတ္လပ္စြာ ေလွ်ာက္ထားခြင့္ ျပဳမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း မိတၳီလာ စီးပြားေရး တကၠသိုလ္ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ ေဒါက္တာ တင္ဝင္းက The Voice သုိ႔ ေျပာၾကား သည္။ ဂ်ာမနီ အစိုးရႏွင့္ ျမန္မာအစိုးရတို႔ ပညာေရး ဆိုင္ရာ အကူအညီေပးေရး သေဘာ တူညီခ်က္အရ ယင္းသို႔ ေလွ်ာက္ထားခြင့္ ျပဳျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ၎ကဆိုသည္။

၂၀၁၄ ဇူလိုင္လအတြင္းက ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ေဒါက္တာေဒၚခင္စန္းရီ ဂ်ာမနီႏိုင္ငံသို႔ သြားေရာက္ခဲ့ၿပီးသည့္ေနာက္ ယင္းသို႔ သေဘာတူညီခ်က္ ရရွိခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ၎က ဆိုသည္။ “ထူးထူးဆန္းဆန္းကေတာ့ ဂ်ာမနီႏိုင္ငံ ခရီးစဥ္က ျပန္လာၿပီး ဂ်ာမနီႏိုင္ငံကေန ပညာေရး အေထာက္အပံ့ အမ်ားႀကီး ေပးမယ္လို႔ သိရတယ္” ဟု ေဒါက္တာတင္ဝင္းက ျဖည့္စြက္ေျပာၾကားသည္။

ယခင္က ႏိုင္ငံတကာ ပညာသင္ဆုအတြက္ အစိုးရခ်င္း ခ်ိတ္ဆက္မႈျဖင့္သာ သြားေရာက္ခြင့္ ျပဳထားရာမွ ယခုအခါ ပညာေရးဆိုင္ရာ Website မ်ားတြင္ ပညာသင္ဆု ေခၚဆိုပါက သက္ဆိုင္ရာ တကၠသိုလ္၊ ဒီဂရီေကာလိပ္ႏွင့္ ေကာလိပ္မ်ားမွ ပါေမာကၡခ်ဳပ္၊ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးႏွင့္ ဌာနမွဴးမ်ားကို အသိေပး ေလွ်ာက္ ထားႏိုင္ေၾကာင္း၊ ေလွ်ာက္ထားသည့္ တကၠသိုလ္မ်ားက ေက်ာင္းဝင္ခြင့္ လက္ခံသည့္စာ ရရွိပါလွ်င္ ပါေမာကၡႏွင့္ ဌာနမွဴးမ်ားကတစ္ဆင့္ အဆင့္ျမင့္ပညာဦးစီးဌာန ေထာက္ခံမႈျဖင့္ သြားေရာက္ သင္ၾကားႏိုင္ ေၾကာင္း အဆင့္ျမင့္ပညာဦးစီးဌာန (အထက္ျမန္မာျပည္) ညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ေဒါက္တာစိုးဝင္းက ရွင္းျပသည္။

“ဥပမာ ေျပာမယ္ဗ်ာ။ တကၠသိုလ္တစ္ခုရဲ႕ ဘာသာရပ္တစ္ခုမွာ ဆရာ၊ ဆရာမ ၁၀ ေယာက္ ရွိတယ္။ တကၠသိုလ္က ဆယ္ေယာက္လုံးက ႏိုင္ငံတကာသြား ပညာသင္ေနရင္ ေက်ာင္းမွာ ဘယ္သူစာသင္မလဲ။ ဒါေတြကို ခ်ိန္ဆဖို႔ ပညာေတာ္သင္ ေလွ်ာက္ထားသူေတြကို ပါေမာကၡခ်ဳပ္နဲ႔ ဌာနမွဴးေတြက သိထားဖို႔ လိုတယ္ေလ။ ဆရာ၊ ဆရာမေတြကို သင္ၾကားေရးအတြက္ ခန္႔ထားတယ္ ဆိုေပမယ့္ သူတို႔ အရည္ အခ်င္း တိုးတက္ဖို႔လည္း အခြင့္အလမ္း ဖန္တီးေပးတာပါ” ဟု ေဒါက္တာစိုးဝင္းက ဆက္လက္ရွင္းျပ သည္။

ယင္းကဲ့သို႔ ႏိုင္ငံတကာ ပညာသင္ဆုမ်ား ေလွ်ာက္ထားခြင့္ ျပဳေသာ္လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ တကၠသိုလ္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားသည္ ႏိုင္ငံတကာသုံး အဂၤလိပ္ ဘာသာရပ္ အရည္အခ်င္း စစ္စာေမးပြဲမ်ား ျဖစ္သည့္ IELTS စာေမးပြဲႏွင့္ TOFEL စာေမးပြဲမ်ားကို ဝင္ေရာက္ေျဖဆိုထားရန္ လိုအပ္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ႏိုင္ငံ တကာ တကၠသိုလ္မ်ားတြင္ ဝင္ေရာက္ လုပ္ကိုင္ဖူးသည့္ ပုဂၢလိကေက်ာင္းမွ ေက်ာင္းဆရာတစ္ဦးက ဆိုသည္။ “စိတ္မေကာင္းစရာ ေနာက္ဆက္တြဲကေတာ့ ဆရာ၊ ဆရာမ ၉၅ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္က စေကာလားရွစ္ ဘယ္လိုရွာရမွန္း၊ ဘယ္လိုေလွ်ာက္ရမွန္း၊ ဘယ္လိုဆက္သြယ္ရမွန္း၊ ဘယ္လို ပ႐ိုပိုဆယ္ ေရးရမွန္း မသိၾကဘူး” ဟု ၎ကဆိုသည္။

ပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာနက ယင္းကဲ့သို႔ ခြင့္ျပဳလိုက္ေသာ္လည္း ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားဘက္က က်ယ္က်ယ္ ျပန္႔ျပန္႔ မသိေသးသကဲ့သို႔ တကၠသိုလ္မ်ား၏ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ ေပးမည္ဆိုပါက ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား ရပ္တည္မႈ ပိုခက္ခဲလာမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ၎က သုံးသပ္ ေျပာၾကားသည္။


The Voice Journal
--------------------------------------
ကိုမ်ဳိး(lwanmapyay.blogspot.com) လြမ္းမေျပ သုတရပ္၀န္း | Facebook

ဆက်စပ်ဖတ်ရှုရန် အကြောင်းအရာများ...