“ေျပာတုိင္းယံုရင္ ယံုတိုင္း ေျပာလိမ့္မယ္”
ျငိမ္းေအးေသာ ဘ၀ပိုင္ရွင္ ျဖစ္ဖို႔အတြက္ ေနာက္ အရည္အေသြး တစ္ခုကေတာ့ “သူတစ္ပါးကုိ ပံု၍ မယံုၾကည္ျခင္း၊ (သို႔မဟုတ္) ယံုၾကည္ရံုမွ် မဟုတ္ဘဲ ကိုယ္ေတြ႔ သိျမင္ျခင္း” ဆိုတဲ့ အရည္ အေသြးပါပဲ။
ဘယ္သူဘာေျပာေျပာ ပံုျပီးယံုလိုက္တာမ်ိဳး မျဖစ္ ေစရပါဘူး။ ကိုယ္ပိုင္ဉာဏ္နဲ႔ ခ်င့္ခ်ိန္ေ၀ဖန္ ျပီးေတာ့မွ လက္ခံယံုၾကည္ရပါမယ္။ လူအမ်ားစု ကေတာ့ ေဗဒင္ဆရာက ဘာတဲ့ဆို ယံုလိုက္တာပဲ။
အၾကားအျမင္ဆရာက ဘာတဲ့ဆို ယံုလိုက္တာပဲ။
ဘိုးေတာ္၊ ဘြားေတာ္၊ နတ္ကေတာ္ေတြ ၾကံဖန္ ေျပာသမွ် အဟုတ္ထင္ျပီး ယံုၾကည္မိလို႔ ဒုကၡေရာက္ခဲ့ရေပါင္းလည္း မ်ားလွပါျပီ။ အခုလည္း ဒုကၡေရာက္ေနရဆဲပါပဲ။ အဲဒီလိုမ်ိဳး မျဖစ္ပါေစနဲ႔။
သိသင့္သိထုိက္တဲ့ အရာမွန္သမွ် သူတစ္ပါးေျပာလုိ႔ ယံုတာမ်ိဳး မျဖစ္ေစရဘူး။ ကုိယ္ပိုင္သိလို႔ ယံုတာမ်ိဳးပဲ
ျဖစ္ေစရပါမယ္။ သူတစ္ပါးေျပာလို႔ ယံုၾကည္ေနရတဲ့အဆင့္မွာ လမ္းမဆံုးေစရပါဘူး။ ကိုယ္တုိင္သိ၊ ကုိယ္တုိင္ျမင္တဲ့ အဆင့္အထိေရာက္ေအာင္ ၾကိဳးစားရပါမယ္။
●ဥပမာ-ေရႊတိဂံုဘုရားၾကီးရဲ ႔ ၾကည္ညိဳဖြယ္ရာေတြကုိ သူမ်ားေျပာလို႔ ယံုေနရံုနဲ႔ မေက်နပ္နဲ႔၊ ဘုရားေပၚ
ကုိယ္တုိင္တက္ဖူးျပီး ကုိယ္တုိင္ေတြ႔၊ ကိုယ္တိုင္သိျဖစ္ေအာင္ လုပ္လို႔ ဆိုလိုပါတယ္။
“အယံုနဲ႔ မျပီးေစနဲ႔၊ အသိျဖစ္ေအာင္လုပ္” ဆုိတာ ကိုယ္ကုိယ္တုိင္ တကယ္သိႏုိင္တဲ့၊ ကိုယ္ကုိယ္တိုင္
တကယ္သိေအာင္လုပ္လုိ႔ရတဲ့ အရာေတြအတြက္ ေျပာတာပါ။ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ တကယ္မသိႏုိင္တဲ့ ၊
ကုိယ့္ ဉာဏ္နဲ႔ လက္လွမ္းမမီတဲ့ အရာေတြကုိေတာ့ တကယ္သိနားလည္သူေတြ၊ တကယ္ ဉာဏ္လွမ္း မီသူေတြ တစ္ဆင့္ေျပာျပတာ နားေထာင္ျပီး အားကုိးယံုၾကည္ရမွာပါပဲ။
●ေနရာတကာမွာ ကိုယ္ေတြ႔သိမွ ယံုမယ္၊ ကိုယ္ေတြ႔မသိရင္ မယံုဘူးလို႔ ခံယူခ်က္ အစြန္းထြက္ သြား ရင္ေတာ့ အသိဉာဏ္ခ်ိဳ ႔တဲ့တဲ့၊ အဓိပၸာယ္မဲ့လူသားအျဖစ္ လူရယ္စရာ၊ လူသနားစရာ သတၱ၀ါေလး ျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္။
ကုိယ္ေတြ႔မ်က္ျမင္မွ ယံုမယ္ဆိုရင္ ကုိယ့္အေဖနဲ႔ ကိုယ့္အေမကုိေတာင္ ကုိယ့္အေဖ၊ ကုိယ့္အေမပါလို႔
ဘယ္လိုလုပ္ ယံုၾကည္လုိ႔ ရပါေတာ့မလဲ။ ကုိယ့္ခႏၶာတည္းဟူေသာ သေႏၶသားေလး ျဖစ္တည္ဖုိ႔အတြက္
ကုိယ့္အေဖနဲ႔ ကုိယ့္အေမအေၾကာင္းဆက္ေပါင္းဖက္ၾကတာကုိ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ ျမင္ေတြ႔လိုက္ရတာမွ မဟုတ္ဘဲ။ ဒါေပမယ့္ အေဖနဲ႔ ရုပ္တူျခင္း၊ အေမနဲ႔ရုပ္တူျခင္း စတဲ့ ခိုင္လံုတဲ့ အေထာက္အထားေတြကုိ ၾကည့္ျပီး ဒါကုိယ့္အေဖ၊ ဒါကုိယ့္အေမလို႔ စိတ္ခ်လက္ခ် ယံုၾကည္လက္ခံရတာပါပဲ။ အေဖနဲ႔အေမ ေပါင္း တာ ကုိယ္တုိင္ျမင္ေတြ႔ရမွသာ ယံုၾကည္မယ္၊ လက္ခံမယ္ဆိုရင္ ခက္ရခ်ည္ရဲ ႔။
●ကုိယ္တုိင္သိႏုိင္တဲ့အရာ၊ ကုိယ္တိုင္သိေအာင္ လုပ္လို႔ရတဲ့အရာေတြကုိ သူမ်ားေျပာမွာတင္ ၊လမ္းဆံုး မေနေစဘဲ ကုိယ္တုိင္သိေအာင္ လုပ္ရပါမယ္။ သူမ်ားေျပာလို႔ ယံုတာမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ ကိုယ္တုိင္သိလို႔
ယံုတာမ်ိဳး ျဖစ္ေစရပါမယ္။ သူမ်ားေျပာလုိ႔ ယံုတာထက္ ၊ကိုယ္တုိင္သိလို႔ယံုတာက ကုိယ့္အတြက္ပိုျပီး
အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းေစပါတယ္။ ယံုၾကည္ခ်က္ ေလးနက္သြားတဲ့အတြက္ တန္ဖိုးလည္း ပိုရွိပါတယ္။
ဒါနေကာင္းမႈျပဳရင္ . . .
●လူခ်စ္လူခင္ေပါမ်ားျခင္း၊
●ပညာရွိ သူေတာ္ေကာင္းမ်ား ခ်ီးေျမႇာက္ျခင္း၊
●ေကာင္းသတင္း ေက်ာ္ေစာျခင္း၊
●ပရိသတ္ထဲ ရဲရဲ၀င္ႏုိင္ျခင္း ဆိုတဲ့ ပစၥဳပၸန္ ေကာင္းက်ိဳး ေလးမ်ိဳး၊ ခ်မ္းသာျပည့္စံုတဲ့ ေကာင္းရာသုဂတိ ဘ၀ေရာက္ရျခင္း ဆိုတဲ့ တမလြန္ေကာင္းက်ိဳး တစ္မ်ိဳး၊ ေကာင္းက်ိဳး ငါးမ်ိဳး ရႏုိင္တယ္လုိ႔ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ က ေဟာၾကားေတာ္မူပါတယ္။
အဲဒီအခါ သီဟအမည္ရတဲ့ စစ္သူၾကီးက ဒါနေကာင္းမႈရဲ ႔ ပစၥဳပၸန္ေကာင္းက်ိဳးေလးမ်ိဳး ျမတ္စြာဘုရား ေဟာတာကုိ မယံုၾကည္ပါဘူး။ တမလြန္ ေကာင္းက်ိဳးတစ္မ်ိဳး ျမတ္စြာဘုရား ေဟာတာကိုေတာ့ ယံုၾကည္ ပါတယ္လုိ႔ ျပန္ေလွ်ာက္ပါတယ္။
ဆိုလိုတာက ဒါနေကာင္းမႈရဲ ႔ ပစၥဳပၸန္ေကာင္းက်ိဳးေလးမ်ိဳးကုိ ျမတ္စြာဘုရားေဟာလို႔ ယံုတာမဟုတ္ပါဘူး။
ကုိယ္တုိင္ ကိုယ္ေတြ႔ သိလို႔ ယံုတာပါ။ ျမတ္စြာဘုရားကုိယံုျပီး မ်က္စိမွိတ္သိတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကုိယ္ေတြ႔ ခံစားရလို႔ အခိုင္အမာသိတာပါ။ တမလြန္ေကာင္းက်ိဳး တစ္မ်ိဳးကုိေတာ့ ကုိယ္ေတြ႔မဟုတ္ေသးေပမယ့္ ျမတ္စြာဘုရားသိျမင္ျပီး ေဟာတာမို႔ ယံုတာပါ။ ျမတ္စြာဘုရားအေပၚ ျမတ္စြာဘုရားရဲ ႔ ဉာဏ္အေပၚ ယံုၾကည္တဲ့စိတ္နဲ႔ သိတာပါလို႔ ဆိုလုိပါတယ္။
“သဒၶါ၊ ၀ီရိယ၊ သတိ၊ သမာဓိ၊ ပညာ” ဆုိတဲ့ ဣေျႏၵငါးပါးကုိ ပြားမ်ားရင္ မေသရာနိဗၺာန္ကုိ ဆိုက္ ေရာက္ႏုိင္ တယ္ဆုိတာ ယံုရဲ ႔လားလို႔ အရွင္သာရိပုတၱရာကုိ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကေမးေတာ့ အရွင္သာရိ ပုတၱရာက ျမတ္စြာဘုရားစကားကုိ မယံုပါဘူးလို႔ ျပန္ေလွ်ာက္ထားခဲ့ပါတယ္။
ဣေျႏၵငါးပါးပြားရင္ နိဗၺာန္ေရာက္ႏုိင္တယ္ဆုိတာ အရွင္သာရိပုတၱရာအေနနဲ႔ ကိုယ္ေတြ႔ ျဖစ္ေနပါတယ္။
ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ ဣေျႏၵငါးပါးပြားျပီး ကိုယ္ကုိယ္တုိင္ နိဗၺာန္ေရာက္ထားတာမို႔ ဒီအသိဟာ ျမတ္စြာ ဘုရားကုိ ယံုၾကည္လို႔ သိထားတဲ့ အသိမဟုတ္ပါဘူး။ ကုိယ္ေတြ႔ၾကံဳျပီးလို႔ ကုိယ္တိုင္သိထားတဲ့ အသိပါ။
အငွားသိမဟုတ္ပါဘူး။ ကုိယ္ပိုင္အသိပါ။
“ယံုလို႔သိတဲ့အသိ မဟုတ္ဘူး၊ ၾကံဳလို႔သိတဲ့အသိ”ဆုိတာကို ရည္ညႊန္းျပီး “ျမတ္စြာဘုရားစကားကုိ မယံုပါဘုရား”လို႔ အရွင္သာရိ ပုတၱရာေျဖၾကားခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါနကုိ ဒါနနဲ႔တူေအာင္၊ သီလကုိ သီလနဲ႔တူေအာင္၊ သမထကုိ သမထနဲ႔တူေအာင္ ၊ ၀ိပႆနာကုိ ၀ိပႆနာနဲ႔ တူေအာင္၊ ပီပီျပင္ျပင္ျပဳလုပ္ အားထုတ္ထားမယ္ဆုိရင္ ဒါန၊ သီလ၊ သမထ ၊ ၀ိပႆနာ၊ အလုပ္ေလးမ်ိဳးရဲ ႔ အေပၚမွာ သူမ်ားေျပာလို႔ ယံုတာမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ ကုိယ္ေတြ႔သိလုိ႔ ယံုတာမ်ိဳး ျဖစ္သြား ပါလိမ့္မယ္။
အထူးသျဖင့္ သံသရာနဲ႔ခ်ီျပီး ၾကံဳခဲလွတဲ့ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ၾကီးနဲ႔ ကံေကာင္းေထာက္မစြာ ၾကံဳေတြ႔ ေနရ တဲ့ အခိုက္မွာ ဗုဒၶသာသနာနဲ႔ ၾကံဳမွ အားထုတ္ခြင့္ရတဲ့ သတိပ႒ာန္ ၀ိပႆနာတရားရဲ ႔ အရသာကုိ ကုိယ္ တုိင္၊ ကိုယ္ေတြ႔သိေအာင္ လူတုိင္း အားထုတ္ထား သင့္ပါတယ္။
သတိပ႒ာန္တရားအားထုတ္ရင္ ရုပ္တရား နာမ္တရားသေဘာ၊ ျဖစ္ျခင္းပ်က္ျခင္းသေဘာ၊ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱသေဘာေတြကုိ ကုိယ္ေတြ႔သိျမင္ျပီး မဂ္ဉာဏ္၊ ဖိုလ္ဉာဏ္နဲ႔ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳ ႏုိင္တယ္လုိ႔ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကလည္း ေဟာပါတယ္။ လက္ေတြ႔အားထုတ္ထားတဲ့ သူေတာ္သူျမတ္ေတြ ကလည္း ေျပာပါတယ္။ သူတို႔ေဟာတာ၊ ေျပာတာ ယံုၾကည္ရံုနဲ႔ မျပီးဘဲ၊ ကုိယ္တုိင္သိျမင္ေအာင္ ၾကိဳးစား အား ထုတ္ၾကရပါမယ္။
တခ်ိဳ ႔ကေတာ့ ယံုၾကည္တဲ့အဆင့္ေတာင္မရွိပါဘူး။ ကုိယ္တုိင္လည္း လက္ေတြ႔အားထုတ္မၾကည့္ ဘဲနဲ႔
“သြား-သြားတယ္၊ စား-စားတယ္” ရႈမွတ္ေနရံုနဲ႔ ၀ိပႆနာမျဖစ္ႏုိင္ဘူး။ ျမင္-ျမင္တယ္၊ ၾကား-ၾကားတယ္ ရႈမွတ္တဲ့နည္းနဲ႔ တရားထူးမရႏုိင္ဘူးလို႔ အေတြးအၾကံတစ္ထြာ၊ တစ္မုိက္ေလာက္နဲ႔ ရမ္းသမ္း စြပ္စြဲ တတ္ၾကပါတယ္။ အေတြးအၾကံကုိပဲ ဉာဏ္လို႔ လြဲမွားစြာထင္ျပီး အထင္ၾကီးေနတတ္ျပန္ပါတယ္။
ဘယ္ဆရာေတာ္ၾကီး ရဟႏၲာျဖစ္သြားတာ သြား-သြားတယ္၊ စား-စားတယ္ မမွတ္ပါဘူး။ သြား-သြား တယ္၊ စား-စားတယ္ မွတ္တဲ့ ဘယ္ဆရာေတာ္ၾကီး ရဟႏၲာမျဖစ္ပါဘူးနဲ႔ တစ္ဖက္သား ရဟႏၲာျဖစ္မျဖစ္၊ တရားထူး ရ မရ သိႏုိင္ေလာက္တဲ့ ဉာဏ္အဆင့္လည္း မရွိဘဲနဲ႔ ကိုယ့္အထင္နဲ႔ကိုယ္ မဟုတ္တရား ေ၀ဖန္ကဲ့ရဲ ႔ တတ္ၾကပါတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္တုိင္ ေဟာၾကား ညႊန္ျပထားတဲ့ သတိပ႒ာန္တရားအေပၚ ကုိယ္တုိင္
လက္ေတြ႔ အားထုတ္မၾကည့္ဘဲနဲ႔ မယံုပါဘူးလို႔ ေခါင္းခါျငင္းဆန္တဲ့သူဟာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ထက္ေတာင္ ဉာဏ္ၾကီးေနလို႔နဲ႔တူပါရဲ ႔။
သူေျပာလူေျပာနဲ႔ မယံုဘဲ ကုိယ္ေတြ႔မွ ယံုခ်င္တယ္ဆုိရင္ သတိပ႒ာန္တရားကုိ ျမတ္စြာဘုရား ညႊန္ၾကား ထားတဲ့နည္းအတိုင္း ကုိယ္တုိင္ အားထုတ္ၾကည့္လိုက္ပါ။ သဒၶါဓာတ္ခံအားေကာင္းလို႔ သူေျပာ လူေျပာနဲ႔
ယံုျပီးသားဆိုရင္လည္း ကိုယ္ေတြ႔သိလို႔ ၊ယံုတဲ့အဆင့္ေရာက္ေအာင္ ကိုယ္တုိင္အားထုတ္ ၾကည့္လုိက္ပါ။
ရပ္ၾကည့္လို႔ အျမတ္မရွိပါဘူး။ လုပ္ၾကည့္မွ အဟုတ္သိမွာပါ။
သတိပ႒ာန္တရားကုိ ကုိယ္တုိင္အားထုတ္ၾကည့္လို႔ “ရုပ္နာမ္သေဘာ၊ ျဖစ္ပ်က္သေဘာ၊” အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊
အနတၱသေဘာနဲ႔ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္သေဘာေတြကုိ ကုိယ္ေတြ႔သိသြားျပီဆုိရင္ေတာ့ ေျပာတုိင္းယံုတဲ့
ပုတ္သင္ညိဳဘ၀က လြတ္ေျမာက္သြားျပီျဖစ္တဲ့အတြက္“ျငိမ္းေအးေသာ ဘ၀ပိုင္ရွင္” ျဖစ္ပါျပီ။
ဆရာေတာ္အရွင္ဆႏၵာဓိက(ေရႊပါရမီေတာရ)
Dhamma Dãna Source
ဘယ္သူဘာေျပာေျပာ ပံုျပီးယံုလိုက္တာမ်ိဳး မျဖစ္ ေစရပါဘူး။ ကိုယ္ပိုင္ဉာဏ္နဲ႔ ခ်င့္ခ်ိန္ေ၀ဖန္ ျပီးေတာ့မွ လက္ခံယံုၾကည္ရပါမယ္။ လူအမ်ားစု ကေတာ့ ေဗဒင္ဆရာက ဘာတဲ့ဆို ယံုလိုက္တာပဲ။
အၾကားအျမင္ဆရာက ဘာတဲ့ဆို ယံုလိုက္တာပဲ။
ဘိုးေတာ္၊ ဘြားေတာ္၊ နတ္ကေတာ္ေတြ ၾကံဖန္ ေျပာသမွ် အဟုတ္ထင္ျပီး ယံုၾကည္မိလို႔ ဒုကၡေရာက္ခဲ့ရေပါင္းလည္း မ်ားလွပါျပီ။ အခုလည္း ဒုကၡေရာက္ေနရဆဲပါပဲ။ အဲဒီလိုမ်ိဳး မျဖစ္ပါေစနဲ႔။
သိသင့္သိထုိက္တဲ့ အရာမွန္သမွ် သူတစ္ပါးေျပာလုိ႔ ယံုတာမ်ိဳး မျဖစ္ေစရဘူး။ ကုိယ္ပိုင္သိလို႔ ယံုတာမ်ိဳးပဲ
ျဖစ္ေစရပါမယ္။ သူတစ္ပါးေျပာလို႔ ယံုၾကည္ေနရတဲ့အဆင့္မွာ လမ္းမဆံုးေစရပါဘူး။ ကိုယ္တုိင္သိ၊ ကုိယ္တုိင္ျမင္တဲ့ အဆင့္အထိေရာက္ေအာင္ ၾကိဳးစားရပါမယ္။
●ဥပမာ-ေရႊတိဂံုဘုရားၾကီးရဲ ႔ ၾကည္ညိဳဖြယ္ရာေတြကုိ သူမ်ားေျပာလို႔ ယံုေနရံုနဲ႔ မေက်နပ္နဲ႔၊ ဘုရားေပၚ
ကုိယ္တုိင္တက္ဖူးျပီး ကုိယ္တုိင္ေတြ႔၊ ကိုယ္တိုင္သိျဖစ္ေအာင္ လုပ္လို႔ ဆိုလိုပါတယ္။
“အယံုနဲ႔ မျပီးေစနဲ႔၊ အသိျဖစ္ေအာင္လုပ္” ဆုိတာ ကိုယ္ကုိယ္တုိင္ တကယ္သိႏုိင္တဲ့၊ ကိုယ္ကုိယ္တိုင္
တကယ္သိေအာင္လုပ္လုိ႔ရတဲ့ အရာေတြအတြက္ ေျပာတာပါ။ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ တကယ္မသိႏုိင္တဲ့ ၊
ကုိယ့္ ဉာဏ္နဲ႔ လက္လွမ္းမမီတဲ့ အရာေတြကုိေတာ့ တကယ္သိနားလည္သူေတြ၊ တကယ္ ဉာဏ္လွမ္း မီသူေတြ တစ္ဆင့္ေျပာျပတာ နားေထာင္ျပီး အားကုိးယံုၾကည္ရမွာပါပဲ။
●ေနရာတကာမွာ ကိုယ္ေတြ႔သိမွ ယံုမယ္၊ ကိုယ္ေတြ႔မသိရင္ မယံုဘူးလို႔ ခံယူခ်က္ အစြန္းထြက္ သြား ရင္ေတာ့ အသိဉာဏ္ခ်ိဳ ႔တဲ့တဲ့၊ အဓိပၸာယ္မဲ့လူသားအျဖစ္ လူရယ္စရာ၊ လူသနားစရာ သတၱ၀ါေလး ျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္။
ကုိယ္ေတြ႔မ်က္ျမင္မွ ယံုမယ္ဆိုရင္ ကုိယ့္အေဖနဲ႔ ကိုယ့္အေမကုိေတာင္ ကုိယ့္အေဖ၊ ကုိယ့္အေမပါလို႔
ဘယ္လိုလုပ္ ယံုၾကည္လုိ႔ ရပါေတာ့မလဲ။ ကုိယ့္ခႏၶာတည္းဟူေသာ သေႏၶသားေလး ျဖစ္တည္ဖုိ႔အတြက္
ကုိယ့္အေဖနဲ႔ ကုိယ့္အေမအေၾကာင္းဆက္ေပါင္းဖက္ၾကတာကုိ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ ျမင္ေတြ႔လိုက္ရတာမွ မဟုတ္ဘဲ။ ဒါေပမယ့္ အေဖနဲ႔ ရုပ္တူျခင္း၊ အေမနဲ႔ရုပ္တူျခင္း စတဲ့ ခိုင္လံုတဲ့ အေထာက္အထားေတြကုိ ၾကည့္ျပီး ဒါကုိယ့္အေဖ၊ ဒါကုိယ့္အေမလို႔ စိတ္ခ်လက္ခ် ယံုၾကည္လက္ခံရတာပါပဲ။ အေဖနဲ႔အေမ ေပါင္း တာ ကုိယ္တုိင္ျမင္ေတြ႔ရမွသာ ယံုၾကည္မယ္၊ လက္ခံမယ္ဆိုရင္ ခက္ရခ်ည္ရဲ ႔။
●ကုိယ္တုိင္သိႏုိင္တဲ့အရာ၊ ကုိယ္တိုင္သိေအာင္ လုပ္လို႔ရတဲ့အရာေတြကုိ သူမ်ားေျပာမွာတင္ ၊လမ္းဆံုး မေနေစဘဲ ကုိယ္တုိင္သိေအာင္ လုပ္ရပါမယ္။ သူမ်ားေျပာလို႔ ယံုတာမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ ကိုယ္တုိင္သိလို႔
ယံုတာမ်ိဳး ျဖစ္ေစရပါမယ္။ သူမ်ားေျပာလုိ႔ ယံုတာထက္ ၊ကိုယ္တုိင္သိလို႔ယံုတာက ကုိယ့္အတြက္ပိုျပီး
အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းေစပါတယ္။ ယံုၾကည္ခ်က္ ေလးနက္သြားတဲ့အတြက္ တန္ဖိုးလည္း ပိုရွိပါတယ္။
ဒါနေကာင္းမႈျပဳရင္ . . .
●လူခ်စ္လူခင္ေပါမ်ားျခင္း၊
●ပညာရွိ သူေတာ္ေကာင္းမ်ား ခ်ီးေျမႇာက္ျခင္း၊
●ေကာင္းသတင္း ေက်ာ္ေစာျခင္း၊
●ပရိသတ္ထဲ ရဲရဲ၀င္ႏုိင္ျခင္း ဆိုတဲ့ ပစၥဳပၸန္ ေကာင္းက်ိဳး ေလးမ်ိဳး၊ ခ်မ္းသာျပည့္စံုတဲ့ ေကာင္းရာသုဂတိ ဘ၀ေရာက္ရျခင္း ဆိုတဲ့ တမလြန္ေကာင္းက်ိဳး တစ္မ်ိဳး၊ ေကာင္းက်ိဳး ငါးမ်ိဳး ရႏုိင္တယ္လုိ႔ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ က ေဟာၾကားေတာ္မူပါတယ္။
အဲဒီအခါ သီဟအမည္ရတဲ့ စစ္သူၾကီးက ဒါနေကာင္းမႈရဲ ႔ ပစၥဳပၸန္ေကာင္းက်ိဳးေလးမ်ိဳး ျမတ္စြာဘုရား ေဟာတာကုိ မယံုၾကည္ပါဘူး။ တမလြန္ ေကာင္းက်ိဳးတစ္မ်ိဳး ျမတ္စြာဘုရား ေဟာတာကိုေတာ့ ယံုၾကည္ ပါတယ္လုိ႔ ျပန္ေလွ်ာက္ပါတယ္။
ဆိုလိုတာက ဒါနေကာင္းမႈရဲ ႔ ပစၥဳပၸန္ေကာင္းက်ိဳးေလးမ်ိဳးကုိ ျမတ္စြာဘုရားေဟာလို႔ ယံုတာမဟုတ္ပါဘူး။
ကုိယ္တုိင္ ကိုယ္ေတြ႔ သိလို႔ ယံုတာပါ။ ျမတ္စြာဘုရားကုိယံုျပီး မ်က္စိမွိတ္သိတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကုိယ္ေတြ႔ ခံစားရလို႔ အခိုင္အမာသိတာပါ။ တမလြန္ေကာင္းက်ိဳး တစ္မ်ိဳးကုိေတာ့ ကုိယ္ေတြ႔မဟုတ္ေသးေပမယ့္ ျမတ္စြာဘုရားသိျမင္ျပီး ေဟာတာမို႔ ယံုတာပါ။ ျမတ္စြာဘုရားအေပၚ ျမတ္စြာဘုရားရဲ ႔ ဉာဏ္အေပၚ ယံုၾကည္တဲ့စိတ္နဲ႔ သိတာပါလို႔ ဆိုလုိပါတယ္။
“သဒၶါ၊ ၀ီရိယ၊ သတိ၊ သမာဓိ၊ ပညာ” ဆုိတဲ့ ဣေျႏၵငါးပါးကုိ ပြားမ်ားရင္ မေသရာနိဗၺာန္ကုိ ဆိုက္ ေရာက္ႏုိင္ တယ္ဆုိတာ ယံုရဲ ႔လားလို႔ အရွင္သာရိပုတၱရာကုိ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကေမးေတာ့ အရွင္သာရိ ပုတၱရာက ျမတ္စြာဘုရားစကားကုိ မယံုပါဘူးလို႔ ျပန္ေလွ်ာက္ထားခဲ့ပါတယ္။
ဣေျႏၵငါးပါးပြားရင္ နိဗၺာန္ေရာက္ႏုိင္တယ္ဆုိတာ အရွင္သာရိပုတၱရာအေနနဲ႔ ကိုယ္ေတြ႔ ျဖစ္ေနပါတယ္။
ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ ဣေျႏၵငါးပါးပြားျပီး ကိုယ္ကုိယ္တုိင္ နိဗၺာန္ေရာက္ထားတာမို႔ ဒီအသိဟာ ျမတ္စြာ ဘုရားကုိ ယံုၾကည္လို႔ သိထားတဲ့ အသိမဟုတ္ပါဘူး။ ကုိယ္ေတြ႔ၾကံဳျပီးလို႔ ကုိယ္တိုင္သိထားတဲ့ အသိပါ။
အငွားသိမဟုတ္ပါဘူး။ ကုိယ္ပိုင္အသိပါ။
“ယံုလို႔သိတဲ့အသိ မဟုတ္ဘူး၊ ၾကံဳလို႔သိတဲ့အသိ”ဆုိတာကို ရည္ညႊန္းျပီး “ျမတ္စြာဘုရားစကားကုိ မယံုပါဘုရား”လို႔ အရွင္သာရိ ပုတၱရာေျဖၾကားခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါနကုိ ဒါနနဲ႔တူေအာင္၊ သီလကုိ သီလနဲ႔တူေအာင္၊ သမထကုိ သမထနဲ႔တူေအာင္ ၊ ၀ိပႆနာကုိ ၀ိပႆနာနဲ႔ တူေအာင္၊ ပီပီျပင္ျပင္ျပဳလုပ္ အားထုတ္ထားမယ္ဆုိရင္ ဒါန၊ သီလ၊ သမထ ၊ ၀ိပႆနာ၊ အလုပ္ေလးမ်ိဳးရဲ ႔ အေပၚမွာ သူမ်ားေျပာလို႔ ယံုတာမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ ကုိယ္ေတြ႔သိလုိ႔ ယံုတာမ်ိဳး ျဖစ္သြား ပါလိမ့္မယ္။
အထူးသျဖင့္ သံသရာနဲ႔ခ်ီျပီး ၾကံဳခဲလွတဲ့ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ၾကီးနဲ႔ ကံေကာင္းေထာက္မစြာ ၾကံဳေတြ႔ ေနရ တဲ့ အခိုက္မွာ ဗုဒၶသာသနာနဲ႔ ၾကံဳမွ အားထုတ္ခြင့္ရတဲ့ သတိပ႒ာန္ ၀ိပႆနာတရားရဲ ႔ အရသာကုိ ကုိယ္ တုိင္၊ ကိုယ္ေတြ႔သိေအာင္ လူတုိင္း အားထုတ္ထား သင့္ပါတယ္။
သတိပ႒ာန္တရားအားထုတ္ရင္ ရုပ္တရား နာမ္တရားသေဘာ၊ ျဖစ္ျခင္းပ်က္ျခင္းသေဘာ၊ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱသေဘာေတြကုိ ကုိယ္ေတြ႔သိျမင္ျပီး မဂ္ဉာဏ္၊ ဖိုလ္ဉာဏ္နဲ႔ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳ ႏုိင္တယ္လုိ႔ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကလည္း ေဟာပါတယ္။ လက္ေတြ႔အားထုတ္ထားတဲ့ သူေတာ္သူျမတ္ေတြ ကလည္း ေျပာပါတယ္။ သူတို႔ေဟာတာ၊ ေျပာတာ ယံုၾကည္ရံုနဲ႔ မျပီးဘဲ၊ ကုိယ္တုိင္သိျမင္ေအာင္ ၾကိဳးစား အား ထုတ္ၾကရပါမယ္။
တခ်ိဳ ႔ကေတာ့ ယံုၾကည္တဲ့အဆင့္ေတာင္မရွိပါဘူး။ ကုိယ္တုိင္လည္း လက္ေတြ႔အားထုတ္မၾကည့္ ဘဲနဲ႔
“သြား-သြားတယ္၊ စား-စားတယ္” ရႈမွတ္ေနရံုနဲ႔ ၀ိပႆနာမျဖစ္ႏုိင္ဘူး။ ျမင္-ျမင္တယ္၊ ၾကား-ၾကားတယ္ ရႈမွတ္တဲ့နည္းနဲ႔ တရားထူးမရႏုိင္ဘူးလို႔ အေတြးအၾကံတစ္ထြာ၊ တစ္မုိက္ေလာက္နဲ႔ ရမ္းသမ္း စြပ္စြဲ တတ္ၾကပါတယ္။ အေတြးအၾကံကုိပဲ ဉာဏ္လို႔ လြဲမွားစြာထင္ျပီး အထင္ၾကီးေနတတ္ျပန္ပါတယ္။
ဘယ္ဆရာေတာ္ၾကီး ရဟႏၲာျဖစ္သြားတာ သြား-သြားတယ္၊ စား-စားတယ္ မမွတ္ပါဘူး။ သြား-သြား တယ္၊ စား-စားတယ္ မွတ္တဲ့ ဘယ္ဆရာေတာ္ၾကီး ရဟႏၲာမျဖစ္ပါဘူးနဲ႔ တစ္ဖက္သား ရဟႏၲာျဖစ္မျဖစ္၊ တရားထူး ရ မရ သိႏုိင္ေလာက္တဲ့ ဉာဏ္အဆင့္လည္း မရွိဘဲနဲ႔ ကိုယ့္အထင္နဲ႔ကိုယ္ မဟုတ္တရား ေ၀ဖန္ကဲ့ရဲ ႔ တတ္ၾကပါတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္တုိင္ ေဟာၾကား ညႊန္ျပထားတဲ့ သတိပ႒ာန္တရားအေပၚ ကုိယ္တုိင္
လက္ေတြ႔ အားထုတ္မၾကည့္ဘဲနဲ႔ မယံုပါဘူးလို႔ ေခါင္းခါျငင္းဆန္တဲ့သူဟာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ထက္ေတာင္ ဉာဏ္ၾကီးေနလို႔နဲ႔တူပါရဲ ႔။
သူေျပာလူေျပာနဲ႔ မယံုဘဲ ကုိယ္ေတြ႔မွ ယံုခ်င္တယ္ဆုိရင္ သတိပ႒ာန္တရားကုိ ျမတ္စြာဘုရား ညႊန္ၾကား ထားတဲ့နည္းအတိုင္း ကုိယ္တုိင္ အားထုတ္ၾကည့္လိုက္ပါ။ သဒၶါဓာတ္ခံအားေကာင္းလို႔ သူေျပာ လူေျပာနဲ႔
ယံုျပီးသားဆိုရင္လည္း ကိုယ္ေတြ႔သိလို႔ ၊ယံုတဲ့အဆင့္ေရာက္ေအာင္ ကိုယ္တုိင္အားထုတ္ ၾကည့္လုိက္ပါ။
ရပ္ၾကည့္လို႔ အျမတ္မရွိပါဘူး။ လုပ္ၾကည့္မွ အဟုတ္သိမွာပါ။
သတိပ႒ာန္တရားကုိ ကုိယ္တုိင္အားထုတ္ၾကည့္လို႔ “ရုပ္နာမ္သေဘာ၊ ျဖစ္ပ်က္သေဘာ၊” အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊
အနတၱသေဘာနဲ႔ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္သေဘာေတြကုိ ကုိယ္ေတြ႔သိသြားျပီဆုိရင္ေတာ့ ေျပာတုိင္းယံုတဲ့
ပုတ္သင္ညိဳဘ၀က လြတ္ေျမာက္သြားျပီျဖစ္တဲ့အတြက္“ျငိမ္းေအးေသာ ဘ၀ပိုင္ရွင္” ျဖစ္ပါျပီ။
ဆရာေတာ္အရွင္ဆႏၵာဓိက(ေရႊပါရမီေတာရ)
Dhamma Dãna Source
https://www.facebook.com/youngbuddhistassociation.mm
--------------------------------------
ကိုမ်ဳိး(lwanmapyay.blogspot.com) လြမ္းမေျပ သုတရပ္၀န္း | Facebook
ကိုမ်ဳိး(lwanmapyay.blogspot.com) လြမ္းမေျပ သုတရပ္၀န္း | Facebook