အနီးမႈန္ အေ၀းမႈန္ႏွင့္ အျမင္တိမ္းေစာင္း မႈမ်ား
Pic;awinlanguage.blogspot.com |
ဤသည္ကား အျမင္အာ႐ုံ၏ ခၽြတ္ယြင္းခ်က္ ျဖစ္သည္။
သုိ႔ေသာ္ လူတစ္ေယာက္၏အျမင္ကုိ မိမိၾကည့္ေနသည့္အရာ၏ အနီးတြင္ ရွိေနေသာ ပစၥည္းမ်ား၊ ပုံစံမ်ား၊ အေရာင္မ်ားက လႊမ္းမုိးမႈရွိေနသည္ကုိ အ့ံၾသစြာေတြ႕ရသည္။ သိပၸံျပပြဲတစ္ခုတြင္ လူအမ်ားေရွ႔တြင္ပင္ အျပာေရာင္သုတ္ထားသည့္ အျပားငယ္ကုိ ျပသထားသည္။ ယင္းအနီးတြင္ ကပ္လ်က္ထားရွိေသာ အျခား အေရာင္ကုိ လဲလွယ္ျခင္းျဖင့္ အဆုိပါအျပာေရာင္သုတ္ထားသည့္အျပားငယ္၏ အေရာင္လည္း မီးခုိးေရာင္ သုိ႔ ေျပာင္းလဲသြားသည္။ မ်က္လွည့္မဟုတ္ပါ။ အမွန္စင္စစ္ အေရာင္ေျပာင္းလဲ သြားျခင္း လည္း မမဟုတ္ ဘဲ အျမင္ေျပာင္းလဲသြားျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ နံေဘးမွာ ရွိေသာအေရာင္က မိမိ၏ အျမင္အာ႐ုံအေပၚ လွည့္ ဖ်ားလႊမ္းမုိးေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ထုိျပပြဲကုိ သြားေရာက္ၾကည့္႐ႈေနသူ ပရိသတ္မ်ား တအံ့တၾသရွိၾက သည္။ မိမိအတြက္လည္း ယင္းအ့ံၾသစရာ အျမင္အာ႐ုံ လွည့္ဖ်ားမႈမွ ဆက္လက္ေတြးေတာစရာမ်ား ျဖစ္ လာေစသည္။ မိမိိေတြ႕ေနေသာ အရာမ်ားက အရွိအတုိင္း မဟုတ္ၾက ဆုိသည့္ အေတြးပင္ျဖစ္၏။
မိမိတုိ႔၏အျမင္ကုိ မည္သည့္အရာမ်ားက လႊမ္းမုိးပါသနည္း
သိပၸံပညာရွင္မ်ား၏ ေလ့လာစမ္းသပ္ခ်က္မ်ား အရ အသံ၊ အနံ႔၊ ရာသီဥတု အစရွိသည့္ တျခားအာ႐ုံမ်ား ကုိ ထိခတ္လာမႈမ်ားက လႊမ္းမုိးသည္။ မိမိ အသိၪဏ္အတြင္း သုိမွီးသိမ္းဆည္းထားေသာ ျမင္ဖူး၊ ေတြ႕ဖူး၊ ၾကားဖူး၊ မွတ္သားဖူးေသာ အရာမ်ားကလည္း အျမင္အာ႐ုံကုိ လႊမ္းမုိးမႈရွိ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ႐ုပ္၀တၳဳတစ္ခု ကုိ လူမ်ားျမင္ပုံ မတူၾကျခင္း ျဖစ္သည္။
ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္ကုိ ဘာသာ၀င္ မဟုတ္သူမ်ားက အႏုပညာမ်က္စိျဖင့္ၾကည့္သည္။ ၾကည့္ရသည္မွာ ေအး ခ်မ္းမႈရွိသည္ အႏုပညာလက္ရာအရ ႏွစ္လုိဖြယ္ရွိသည္ဟု ျမင္သည္။ မိမိဘာသာမဟုတ္၍ ကုိးကြယ္မႈ မရွိ ေသာ္လည္း အႏုပညာလက္ရာ တစ္ခုအျဖစ္ အိမ္မ်ားတြင္ ထားၾကသည္။ ဘာသာ၀င္ျဖစ္သူ မိမိတုိ ႔အတြက္ ၾကည္ညိဳ ကုိးကြယ္ရာအျဖစ္ ျမင္သည္။ ထုိ႐ုပ္ပြားေတာ္ကုိ ဘုရားစင္တြင္သာ တင့္တယ္ သည္ဟု လက္ခံထားသည္။ ထုိမွတစ္ပါး တျခားေနရာတြင္ မျမင္လုိပါ။ လက္မခံႏုိင္ပါ။
ဘာသာေရးအစြမ္း ေရာက္သူမဟုတ္သည့္ မိမိသည္ပင္လွ်င္ ရံဖန္ရံခါမွသာ ဘာသာေရးပြဲလမ္းမ်ားကုိ ထုံးတန္းစဥ္လာအရ သြားသူ၌ပင္လွ်င္ ထုိအျမင္က ရွိေနသည္။ မိမိသက္တမ္း ထက္၀က္ခန္႔က အေနာက္ ႏိုင္ငံတြင္ ေနထုိင္ခဲ့သည့္ ႏုိင္ငံတကာ အေတြ႕အႀကံဳရွိသူပင္လွ်င္ ထုိသိရွိမွတ္သားဖူးသည့္ စင္ေပၚမွ ဗုဒၶ႐ုပ္ ပြားပုံ၏ လႊမ္းမုိးမႈ ၾကီးလွသည္။
၁၉၈၉ ခုႏွစ္ေလာက္က ျဖစ္သည္။ ဂ်ာမဏီႏုိင္ငံက အိမ္ေထာင္ပရိေဘာက ထုတ္ကုန္ေၾကာ္ျငာ လက္ ကမ္းစာေစာင္ တစ္ခုကုိ မိမိစာတုိက္ပုံးထဲတြင္ ေတြ႕ရသည္။ မ်က္ႏွာဖုံးတြင္ အိပ္ခန္းကုိ အလွဆင္ထား သည့္ပုံ ျပထားသည္။ လွပသည့္ ႏွစ္ေယာက္အိပ္ကုတင္ႏွင့္ ေမြ႕ရာေပၚတြင္ အနီေရာင္ဖဲစ အိပ္ရာခင္းကုိ ခင္းထားသည္။ အိပ္ရာကထခါစပုံစံႏွင့္ ေမြ႕ရာေျခရင္းပုိင္းတြင္ အမ်ဳိးသမီး ေအာက္ခံ အက်ႌတင္ထား သည္။ အိပ္စက္ အနားရခဲ့သည္ဟူေသာ သ႐ုပ္ကုိ ျပထားျခင္းျဖစ္သည္။ မနက္ခင္း၏ၾကည္လင္မႈကို ျပသည့္ အေနႏွင့္ အဆုိပါ အက်ႌေပၚတြင္ သစ္သားႏွင့္ ထုထားေသာ ဗုဒၵ႐ုပ္ပြားေတာ္ကုိ တင္ထားသည္။
အႏုပညာအျမင္ ဒီဇုိင္းအျမင္အရ အလြန္လွပေသာ အခင္းအက်င္း ျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္ ကုိ ထုိေနရာတြင္ မျမင္ဖူးသည့္ မိမိအတြက္ တုန္လႈပ္ခဲ့ရသည္။ တစ္ၿပိဳင္နက္တည္းမွာပင္ မေက်မနပ္ ျဖစ္လာ သည္။ ဘာသာေရးအရ ႏွိမ့္ခ်ေစာ္ကား ျခင္းဟု ျမင္သည္။ ထုိေၾကာင့္ မိမိကုိ လက္ခံဖိတ္ၾကား ထားေသာ မိသားစုကုိေျပာျပ အကူ အညီေတာင္းၿပီး အဆုိပါ ေၾကာ္ျငာကုမၸဏီကုိ ဆက္သြယ္ခဲ့သည္။ ဖုန္းေပၚတြင္ ေျပာဆုိေနသည့္ မိမိအသံမ်ားတုန္ယင္ေနသည္ ကုိ ကုိယ္တုိင္သတိျပဳမိသည္။ တစ္ဖက္က ေတာင္းပန္ျပီး ေနာက္ေနာင္ဤသုိ႔ေသာ ဘာသာေရး ႐ုပ္ထုပစၥည္းမ်ားကုိ အသုံးမျပဳေတာ့ပါဟု အာမခံခဲ့ သည္။ ဗုဒၶႏွင့္ ပထမဆုံးအႀကိမ္ အေနာက္တုိင္းတြင္ ေတြ႕ဆုံမိျခင္း ျဖစ္သည္။
ႏွစ္မ်ား လြန္ေျမာက္ခဲ့သည္။ တစ္ခုေသာေန႔တြင္ အေမရိကန္ႏုိင္ငံ နယူးေယာက္ၿမိဳ႕သုိ႔သြားေရာက္ လည္ ပတ္ရင္း လမ္းေဘးက အႏုပညာပစၥည္းေရာင္းသည့္ ဆုိင္တန္းမ်ားကုိ ျပတင္းေပါက္မွ လမ္းေလွ်ာက္ရင္း ေငးေမာၾကည့္သြားျဖစ္သည္။ အေနာက္တုိင္း ပန္းခ်ီ ပန္းပု၊ ေစ်းမ်ဳိးစုံ၊ ေခတ္မ်ဳိးစုံ၊ လက္ရာမ်ဳိးစုံကုိ မွီသ ေလာက္လွမ္းၾကည့္ရင္း တစ္ဆုိင္တြင္ေတာ့ အလုိအေလ်ာက္ ရပ္တန္႔သြားသည္။ သုံးေပခန္႔အျမင့္ရွိသည့္ မႏၱေလးမတ္ရပ္ကုိယ္ေတာ္သည္ မွန္ကာထားသည့္ အျပင္မွျမင္ရသည့္ျပခန္းတြင္ မတ္မတ္ရပ္ေနေတာ္မူ သည္။
ျမန္မာ့အႏုပညာ ေရွးေဟာင္းပစၥည္းမ်ား ႏုိင္ငံျပင္ပကုိ နည္းမ်ဳိးစုံႏွင့္ ထြက္ခြာေနသည္ဟု စိတ္မေကာင္း စြာ ေတြးရင္း ဆုိင္အတြင္းခန္းသုိ႔ ၀င္လုိက္သည္။ တစ္ဆုိင္လုံးတြင္ ျမန္မာ၊ ကေမ္ၻာဒီးယား၊ အိႏၵိယပုံစံ ဗုဒၶ ႐ုပ္ပြားေတာ္မ်ားႏွင့္ ျပည့္ေနသည္။ မတုိက္မိမနင္းမိေအာင္ သတိထား၀င္ရသည္။ အေဟာင္းမ်ား လည္း ပါေကာင္းပါမည္။ အေဟာင္းႏွင့္ သ႑ာန္တူေအာင္ တုထားေသာ အေဟာင္းတုမ်ားလည္း ပါသည္။ ဆုိင္ ရွင္ကုိ ဤ႐ုပ္ထုမ်ား ဘယ္ကလာသလဲေမးၾကည့္ရာ ခ်င္းမုိင္မွ ဟုဆုိသည္။ လုိခ်င္သည့္ ႐ုပ္ထုမွာ ေပးလုိ႔ရ သည္ဟု သူက ကမ္းလွမ္းသည္။ ႐ုပ္ပြားေတာ္မ်ား၏ေစ်းက ေဒၚလာ ၅၀ တန္းမွ ေဒၚလာ ငါးေထာင္တန္း ခန္႔အထိ အရြယ္အစား၊ လက္ရာေပၚမူတည္၍ရွိေၾကာင္း ဆုိင္ရွင္ကရွင္းျပသည္။ သစ္ထု၊ ယြန္း၊ ေၾကး၊ ေငြ၊ ေဘာ္ႏွင့္ ပစၥည္းအမ်ဳိးအမည္ မသိေသာ ဗုဒၶ႐ုပ္ထုစသည္ျဖင့္ စုုံလင္လွသည္။
အေနကဇာ မတင္ရေသးေသာ ႐ုပ္ပြားေတာ္ကုိ ႐ုပ္ထုဟုသာ သတ္မွတ္ရမည္ဟု မိမိကုိယ္မိမိ သတိေပး လုိက္ရသည္။
အႏုပညာလက္ရာေျမာက္ေသာ ႐ုပ္ ထုမ်ားသည္ က်ဥ္းက်ပ္လွေသာ အခန္းထဲတြင္ ေနရာအျပည့္ အဆင္ ေျပသလုိခ်ထားေသာ္လည္း ၾကည့္ရသည္မွာ လွပက်က္သေရရွိလွသည္။ ၾကည့္ရသည္မွာ စိတ္ၾကည္လင္ လွသည္။ အႏုပညာ လက္ရာေၾကာင့္လား၊ ဘာသာေရးမွတ္ၪဏ္ေၾကာင့္ လားေတာ့မသိပါ။ ဒီေလာက္ လွေတာ့လည္း သူတုိ႔လည္း လုိခ်င္မွာေပါ့ေလ” ဟု ေျဖေလ်ာ့ေတြးလုိက္သည္။
အင္တာနက္ေပၚတြင္ ျမန္မာလက္မႈ အႏုပညာဟု ႐ုိက္ၿပီး ရွာၾကည့္ေသာအခါ ျမန္မာႏုိင္ငံမွ ဗုဒၶ႐ုပ္တု မ်ားႏွင့္ တျခားဘာသာေရးဆုိင္ရာ အႏုပညာလက္ရာမ်ားကုိ အီးေဘးေခၚ ေစ်းခ်ေလလံေခၚေသာ အေရာင္း စာမ်က္ႏွာတြင္ တပုံတပင္ေတြ႕ရသလို ျမန္မာႏုိင္ငံမွ လက္မႈအႏုပညာ လက္ရာမ်ား တင္ပုိ႔ ေရာင္းခ်သည့္ ၀က္ဘ္စာမ်က္ႏွာမ်ားလည္း ေတြ႕ရသည္။ ဗုဒၶ႐ုပ္တုႏွင့္ ေခါင္းပုံအမ်ဳိးမ်ဳိးကုိလည္း အရြယ္ ကုိ လုိက္ၿပီး ခုနစ္ ေဒၚလာခန္႔မွစ၍ ေထာင္ဂဏန္းအထိ ေရာင္းခ်ေနသည္။
မိမိမျမင္လုိေသာ ေၾကာ္ျငာမ်ားတြင္ မထဲ့ၾကရန္ ေမွ်ာ္လင့္၍ မရေတာ့ပါ။ မိမိမျမင္လုိေသာေနရာတြင္ အလွအပ အဆင္တန္ဆာအျဖစ္ မေတြ႕ခ်င္လုိ႔လည္း မရေတာ့ပါ။ ထုိ႐ုပ္ထုမ်ားကုိ ကုိးကြယ္ရန္ ထုတ္လုပ္ျခင္းထက္ အဆင္တန္ဆာမ်ားအျဖစ္ ထုတ္လုပ္ၿပီး ႏုိင္ငံျခားကုိ တင္ပုိ႔ေနၾက၍ ျဖစ္သည္။
ဘုရားေစာင္းတန္းတြင္ အိမ္ရွိဘုရားစင္အတြက္ ေရာင္းခ်ျခင္းမဟုတ္ၾကပါ။ ေရာင္းသူကေရာင္း၍ သယ္သူ ကသယ္ၿပီး ပုိင္ဆုိင္သူက သူထားလုိရာထားသည္ကုိ တား၍ မရႏုိင္ေတာ့ပါ။ စိတ္ထဲတြင္ေတာ့ မရွင္းလွ တာ အမွန္ပင္။
ေနာက္ပုိင္းအႀကိမ္မ်ားစြာ ဗုဒၶႏွင့္ ေတြ႔ဆုံမိရာတြင္ အႏုပညာ ယဥ္ေက်းမႈျပတုိက္မ်ားအျပင္ အေရာင္းဆုိင္ မ်ားတြင္ ေတြ႔ရေသာ၊ ငါးကန္အလွဆင္သည့္ ဗုဒၶေခါင္းႏွင့္ဆင္သည့္အ႐ုပ္မ်ားကုိ ေတြ႕ေသာ၊ အေဟာင္း ပစၥည္းေစ်းတန္းတြင္ ေတြ႕ရေသာ အခါမ်ားတြင္ ၾကည္လင္ေသာ ေအးျမေသာ စိတ္ခ်မ္းေျမ့မႈကုိေပးေသာ ႏွစ္သက္ဖြယ္ အႏုပညာ႐ုပ္ထုဟုသာ စိတ္ေျဖေလွ်ာ့၍ ၾကည့္ရသည္။ ထုိအခါ အတုိင္းအတာတစ္ခု ေလာက္အထိေတာ့ ေျပာင္းလဲျမင္လာသည္။
ထုိအခ်ိန္တြင္ ၀ါရွင္တန္ကုိ ေရာက္လာေသာ ခ်စ္ခင္ေလးစားရေသာ ဆရာႀကီး ဦးတင္မုိးက သူ၏ကဗ်ာ စာအုပ္ငယ္ေလး တစ္အုပ္ကုိ လက္ေဆာင္ေပးလာသည္။ သူကုိယ္တုိင္လည္း ဖတ္ျပသည္။ မ်က္ႏွာဖုံး တြင္ မိမိကုိ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ဒိြဟ ျဖစ္ခဲ့ေသာ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္ပုံကုိ တင္ထားသည္။ ကဗ်ာအမည္ကား
“ဗုဒၶႏွင့္ေတြ႕ဆုံျခင္း”
ဘာမဟုတ္ ညာမဟုတ္နဲ႔
ငါဗုဒၶဘုရား ကိုေတာင္မွ
ေရွးေဟာင္းပစၥည္းေတြအၾကားမွာ
ေရာင္းစားခံရ
စီးပြားေရးမ်က္စိစူးရွတဲ့
ဒီလိုဥေရာပမွာ
မင္းက ဘာလာလုပ္သလဲတဲ့
ဗုဒၶက ေမးေတာ္မူတယ္။
ကိုယ္ေတာ္ မသိလို႔ေနာ္
ကိုယ္ေတာ္သာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာရွိရင္
ပူေဇမိအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔
ရွိခိုးခံရမွာေတာ့ အမွန္ပါပဲ။
ဒါေပမဲ့
မမွန္တာေတြေျပာ၊
မမွန္တာေတြေဟာေနရ
ကိုယ္ေတာ္က ဗုေဒၶါတယမိၿပီး
ေျပးႂကြခ်င္မွာ ေသခ်ာတယ္။
မမွန္တာေတြ ေျပာေတာ့လည္း
သံသရာတေၾကာမွာ
အဖန္တရာ ေမာေနဦးမွာကိုး ဘုရာ့” ဟူ၍ ဆရာတင္မုိး ကဗ်ာက အစခ်ီသည္။ ကုိယ္တုိင္ရြတ္ျပေနေသာ ဆရာက အသံႏွင့္ဌာန္ႏွင့္ ခပ္ျဖည္းျဖည္းပဲ ရြတ္ဆုိသည္။
လက္နက္ကိုင္စစ္တပ္က
အရပ္ရပ္ေနျပည္ေတာ္
ၾကားလို႔မွ မေလ်ာ္ေအာင္
ေအာ္ဒါေတြထုတ္
မေတာ္တာေတြလုပ္ေနေတာ့
ဗုဒၶကိုႀကိဳးတုပ္
အခ်ဳပ္ထဲသြင္းရင္ မခက္ပါလား။
ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္း စစ္အုပ္ခ်ဳပ္မႈ၊ တရားမဲ့မႈမ်ားကုိ စာဖြဲ႕ထားရင္း တစ္ပုဒ္တြင္မူ မိမိ၏ ၀ိေရာဓိကုိေျဖေပး သည့္ ဆရာ့အေရးအဖြဲ႕ကုိ စိတ္ေမာစြာ၊ ႏွစ္ျခိဳက္စြာ၊ ရင္နင့္စြာ နားေထာင္ရသည္။
ကိုယ္ေတာ့္အဖို႔ကေတာ့
ဥေရာပ စူပါမားကတ္မွာ
ၿငိမ္သက္စြာ စံပယ္တာကမွ
အႏၱရာယ္ခပ္သိမ္း၊
ကင္းေပ်ာက္ၿငိမ္းၿပီး
သိန္းသန္းမက တန္ဖိုးတက္
ဗုဒၶ ဗုဒၶ ဆိုၿပီး
ႏႈတ္ဟလို႔ အျမြက္ခံရဦးမယ္။
စိတ္လက္မသာ ရွိေတာ္မမူပါနဲ႔ ဘုရား။
အျမင္မ်ားကုိ ၎အား လႊမ္းမုိး႐ုိက္ခတ္မႈရွိသည့္အာ႐ုံမ်ားက ျပဳျပင္သည္ဆုိလွ်င္ ဆရာႀကီးဦးတင္မုိး၏ “ဗုဒၶႏွင့္ေတြ႕ဆုံျခင္း” က မိမိအနာအတြက္ ရည္ရြယ္ေသာ ေဆးမဟုတ္ေသာ္လည္း အျမင္တစ္ခုကို တည့္ ေပးလုိက္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း မေျပာျဖစ္ခဲ့သည့္ ေက်းဇူးစကားကုိ ဆုိခ်င္ေတာ့သည္။
ေနာင္ေသာအခါ ကုိးကြယ္ရာအျဖစ္ ဘုရားစင္တြင္ ေတြ႔ရသည့္ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္ကုိ ၾကည္ညိဳစိတ္ျဖင့္ ျမင္ႏုိင္ၿပီး ထုိမွတစ္ပါး လွပေသာ အႏုပညာလက္ရာဟုသာ ျမင္လုိက္ပါေတာ့သည္။
အေနကဇာတင္ထားေသာ ႐ုပ္ပြားေတာ္ သည္ ဂုဏ္အဂၤါႏွင့္ျပည့္စုံေသာ ဆည္းကပ္ရာ ကုိယ္ေတာ္ ျဖစ္ၿပီး အေနကဇာမတင္ေသာ ႐ုပ္ပြားေတာ္သည္ အသြင္သာတူေသာ ႐ုပ္ထုတစ္ခု ျဖစ္သည္ဟူ၍။
အနီးမႈန္သူ အေ၀းမႈန္သူမ်ားႏွင့္ မိမိကဲ့သုိ႔ အျမင္ေစာင္းေနႏုိင္ သူမ်ားလည္း ဆရာႀကီးကဲ့သုိ႔ေသာ အျမင္ကုိ ျပင္ေပးမည့္သူမ်ားႏွင့္ ေတြ႕ၾကပါေစဟု ဆုေတာင္းမိပါေၾကာင္း။
ဤေဆာင္းပါးျဖင့္ ဆရာႀကီး ဦးတင္မုိး ကုိ ေက်းဇူးစကား ဆုိအပ္ပါသည္။
ဘာမဟုတ္ ညာမဟုတ္နဲ႔
ငါဗုဒၶဘုရား ကိုေတာင္မွ
ေရွးေဟာင္းပစၥည္းေတြအၾကားမွာ
ေရာင္းစားခံရ
စီးပြားေရးမ်က္စိစူးရွတဲ့
ဒီလိုဥေရာပမွာ
မင္းက ဘာလာလုပ္သလဲတဲ့
ဗုဒၶက ေမးေတာ္မူတယ္။
ကိုယ္ေတာ္ မသိလို႔ေနာ္
ကိုယ္ေတာ္သာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာရွိရင္
ပူေဇမိအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔
ရွိခိုးခံရမွာေတာ့ အမွန္ပါပဲ။
ဒါေပမဲ့
မမွန္တာေတြေျပာ၊
မမွန္တာေတြေဟာေနရ
ကိုယ္ေတာ္က ဗုေဒၶါတယမိၿပီး
ေျပးႂကြခ်င္မွာ ေသခ်ာတယ္။
မမွန္တာေတြ ေျပာေတာ့လည္း
သံသရာတေၾကာမွာ
အဖန္တရာ ေမာေနဦးမွာကိုး ဘုရာ့” ဟူ၍ ဆရာတင္မုိး ကဗ်ာက အစခ်ီသည္။ ကုိယ္တုိင္ရြတ္ျပေနေသာ ဆရာက အသံႏွင့္ဌာန္ႏွင့္ ခပ္ျဖည္းျဖည္းပဲ ရြတ္ဆုိသည္။
လက္နက္ကိုင္စစ္တပ္က
အရပ္ရပ္ေနျပည္ေတာ္
ၾကားလို႔မွ မေလ်ာ္ေအာင္
ေအာ္ဒါေတြထုတ္
မေတာ္တာေတြလုပ္ေနေတာ့
ဗုဒၶကိုႀကိဳးတုပ္
အခ်ဳပ္ထဲသြင္းရင္ မခက္ပါလား။
ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္း စစ္အုပ္ခ်ဳပ္မႈ၊ တရားမဲ့မႈမ်ားကုိ စာဖြဲ႕ထားရင္း တစ္ပုဒ္တြင္မူ မိမိ၏ ၀ိေရာဓိကုိေျဖေပး သည့္ ဆရာ့အေရးအဖြဲ႕ကုိ စိတ္ေမာစြာ၊ ႏွစ္ျခိဳက္စြာ၊ ရင္နင့္စြာ နားေထာင္ရသည္။
ကိုယ္ေတာ့္အဖို႔ကေတာ့
ဥေရာပ စူပါမားကတ္မွာ
ၿငိမ္သက္စြာ စံပယ္တာကမွ
အႏၱရာယ္ခပ္သိမ္း၊
ကင္းေပ်ာက္ၿငိမ္းၿပီး
သိန္းသန္းမက တန္ဖိုးတက္
ဗုဒၶ ဗုဒၶ ဆိုၿပီး
ႏႈတ္ဟလို႔ အျမြက္ခံရဦးမယ္။
စိတ္လက္မသာ ရွိေတာ္မမူပါနဲ႔ ဘုရား။
အျမင္မ်ားကုိ ၎အား လႊမ္းမုိး႐ုိက္ခတ္မႈရွိသည့္အာ႐ုံမ်ားက ျပဳျပင္သည္ဆုိလွ်င္ ဆရာႀကီးဦးတင္မုိး၏ “ဗုဒၶႏွင့္ေတြ႕ဆုံျခင္း” က မိမိအနာအတြက္ ရည္ရြယ္ေသာ ေဆးမဟုတ္ေသာ္လည္း အျမင္တစ္ခုကို တည့္ ေပးလုိက္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း မေျပာျဖစ္ခဲ့သည့္ ေက်းဇူးစကားကုိ ဆုိခ်င္ေတာ့သည္။
ေနာင္ေသာအခါ ကုိးကြယ္ရာအျဖစ္ ဘုရားစင္တြင္ ေတြ႔ရသည့္ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္ကုိ ၾကည္ညိဳစိတ္ျဖင့္ ျမင္ႏုိင္ၿပီး ထုိမွတစ္ပါး လွပေသာ အႏုပညာလက္ရာဟုသာ ျမင္လုိက္ပါေတာ့သည္။
အေနကဇာတင္ထားေသာ ႐ုပ္ပြားေတာ္ သည္ ဂုဏ္အဂၤါႏွင့္ျပည့္စုံေသာ ဆည္းကပ္ရာ ကုိယ္ေတာ္ ျဖစ္ၿပီး အေနကဇာမတင္ေသာ ႐ုပ္ပြားေတာ္သည္ အသြင္သာတူေသာ ႐ုပ္ထုတစ္ခု ျဖစ္သည္ဟူ၍။
အနီးမႈန္သူ အေ၀းမႈန္သူမ်ားႏွင့္ မိမိကဲ့သုိ႔ အျမင္ေစာင္းေနႏုိင္ သူမ်ားလည္း ဆရာႀကီးကဲ့သုိ႔ေသာ အျမင္ကုိ ျပင္ေပးမည့္သူမ်ားႏွင့္ ေတြ႕ၾကပါေစဟု ဆုေတာင္းမိပါေၾကာင္း။
ဤေဆာင္းပါးျဖင့္ ဆရာႀကီး ဦးတင္မုိး ကုိ ေက်းဇူးစကား ဆုိအပ္ပါသည္။
နမ္းခမ္းေထြး
Mizzima News
--------------------------------------
ကိုမ်ဳိး(lwanmapyay.blogspot.com) လြမ္းမေျပ သုတရပ္၀န္း | Facebook
ကိုမ်ဳိး(lwanmapyay.blogspot.com) လြမ္းမေျပ သုတရပ္၀န္း | Facebook