Shipyard vs Construction (အပိုင္း-၁)



ကၽြန္ေတာ္က Singapore သေဘၤာက်င္းမွာ ၁၁ ႏွစ္ ေက်ာ္ေလာက္ Electrician ဘဝကေန Snr. Engineer အဆင့္အထိ လုပ္ခဲ့ျပီးမွ ေဆာက္လုပ္ေရး ဘက္ကို အေႀကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ေရာက္ပါတယ္။ တစ္ႏွစ္ ေလာက္ေတာ့ ရွိျပီ ဆိုပါေတာ့။ အဲဒီမွာ လုပ္ငန္း သေဘာသဘာဝ ကြာျခားမႈ ေလးေတြကို မွတ္တမ္း တင္တဲ့ သေဘာနဲ႔ေရာ၊ ေနာက္မ်ား ကိုယ့္ဖာသာကိုယ္ ျပန္ဖတ္တဲ့အခါ ဒီသင္ခန္းစာေတြကို မေမ့ခ်င္တဲ့ သေဘာနဲ႔ေရာ၊ လုပ္ငန္း အေတြ႕အႀကံဳ ဗဟုသုတေလးေတြ လိုခ်င္တဲ့သူ၊ စိတ္ဝင္စားတဲ့ သူေတြ အတြက္လည္း ေဝမွ်တဲ့ သေဘာနဲ႕ ဒီစာကို ေရးပါတယ္။ သင္ခန္းစာတခ်ိဳ႕၊ အေတြ႕အႀကံဳတခ်ိဳ႕နဲ႕ ဒိုင္ယာယီ post ေလး တစ္ခုေပါ႔။

အရင္ဆံုး ေျပာခ်င္တာက Keppel Shipyard ဆိုတာ ဝန္ထမ္းဦးေရ အႀကမ္းဖ်င္း ၅၀၀၀ ေက်ာ္ရွိတဲ့ Singapore ရဲ႕ အႀကီးဆံုးကုမၸဏီႀကီးေတြထဲမွာ ပါပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ေနာက္ထပ္ေျပာင္းလိုက္တဲ့ ေဆာက္လုပ္ေရးကုမၸဏီက ၁ ႏွစ္သားေက်ာ္ေက်ာ္ ဝန္ထမ္းအင္အား ၂၀ ေက်ာ္ပဲရွိတဲ့ ျမန္မာပိုင္ ကုမၸဏီေသးေသးေလးပါ။ သေဘၤာက်င္းနဲ႔ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းသဘာဝ ကြာဟရံုတင္မဟုတ္ဘဲ ကုမၸဏီႀကီးနဲ႔ ကုမၸဏီအေသးရဲ႕ ကြာျခားမႈကိုပါ လက္ေတြ႕ႀကံဳခဲ့ရတာပါပဲ။

Keppel သေဘၤာက်င္းမွာ Safety ဆိုတာ တကယ္ကို ဦးစားေပးပါ။ Safety နဲ႔ ပါတ္သက္လာရင္ အရမ္း တင္းႀကပ္ပါတယ္။ Safety မ်က္မွန္၊ ဦးထုပ္၊ ဖိနပ္၊ ခါးပတ္ေတြကို လံုးဝ ခၽြတ္ထားလို႔ မရပါဘူး။ Operation Area အားလံုးမွာ မျဖစ္မေန ဝတ္ထားရပါတယ္။ Safety Officer ဆိုတာလည္း သေဘၤာ က်င္းမွာေတာ့ တကယ့္ကို လုပ္ပိုင္ခြင့္ အျပည့္ရွိပါတယ္။ ဘယ္ေလာက္ ရာထူးႀကီးတဲ့သူ ျဖစ္ျဖစ္ Safety နဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ တိတိက်က် လိုက္နာရပါတယ္။

စည္းကမ္းပိုင္းနဲ႔ ပတ္သက္ရင္လည္း တင္းႀကပ္ပါတယ္။ အလုပ္ခ်ိန္ ၇ နာရီခြဲ ကို အခ်ိန္မီေရာက္ဖို႔ မနက္ ၆ နာရီဆိုတာနဲ႔ ဖယ္ရီကားေပၚ အေရာက္တက္ရပါတယ္။ ၆ နာရီခြဲဆို အလုပ္ထဲ ေရာက္ေနပါျပီ။ မနက္စာ စားရင္း ျပင္ႀကဆင္ႀကေပါ႔ေလ။ နည္းနည္းေဝးတဲ့ ေနရာေတြဆို မနက္ ၅ နာရီေလာက္ ကတည္းက ဖယ္ရီေပၚ ေရာက္ရပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သေဘၤာက်င္းက ႀကိဳပို႔ဘတ္စ္ေတြကလည္း Singapore တစ္ႏိုင္ငံလံုး မေရာက္တဲ့ေနရာ မရွိသေလာက္ပါပဲ။ အလုပ္ခ်ိန္က ၇ နာရီခြဲမွာ စ တယ္လို႔ ဆိုေပမဲ့ ၇ နာရီ မိနစ္ ၂၀ ဆိုတာနဲ႔ Take Five လို႔ ေခၚတဲ့ Safety meeting လုပ္ရပါတယ္။ 


ဒီေနရာမွာ အလ်ဥ္းသင့္လို႔ Take Five အေႀကာင္း ဗဟုသုတေလး ေျပာခ်င္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ Take Five ဆိုတာ Safe Work Procedure လို႔ေခၚတဲ့ လုပ္ငန္းတစ္ခုကို အစ ကေန အဆံုးထိ အႏၱရာယ္ ကင္းကင္းနဲ႔ ျပီးေျမာက္ေအာင္ လုပ္ရမဲ့ နည္းစံနစ္အဆင့္ေတြကို အတိုခ်ံဳးျပီး မွတ္ရလြယ္ေအာင္ ဖန္တီး ထားတာ ဆိုပါေတာ့။ Take Five meeting မွာ အဆင့္ ၅ ဆင့္ရွိပါတယ္။ ျမန္မာလို လြယ္လြယ္ပဲ ေရးပါ႔မယ္။

၁။ ႏႈတ္ဆက္ျခင္း (Greeting) 

Take Five ကို ဦးေဆာင္ေျပာတဲ့သူဟာ ပထမဆံုးအေနနဲ႔ အလုပ္သမားေတြ၊ နားေထာင္ေနသူေတြကို ႏႈတ္ဆက္ရပါတယ္။ ပဋိသႏၶာရစကား နည္းနည္းေျပာႏိုင္ပါတယ္။ ညက ေဘာလံုးပြဲ ဘယ္အသင္းႏိုင္ သြားလဲ ဆိုတာမ်ိဳးေပါ႔။ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ အျပင္ကို ပ်ံ႕လြင့္ေနတဲ့ အလုပ္သမားေတြရဲ႕ စိတ္ကို လုပ္ငန္းခြင္ထဲ ဆြဲေခၚလိုက္တာပါပဲ။ ျပီးေတာ့ လန္းလန္းဆန္းဆန္းလဲ ျဖစ္ေအာင္ေပါ႔။

၂။ လုပ္ငန္းတာဝန္ခြဲေဝျခင္း (Work through task) 

ႏႈတ္ဆက္ျပီး၊ စကားစျမည္ေလး တစ္မိနစ္ေလာက္ ေျပာျပီးေတာ့မွ မေန႔က ဘယ္သူက ဘာလုပ္လို႔ ဘယ္ေလာက္ျပီးတယ္။ ဒီေန႔ ဘယ္သူက ဘာလုပ္မယ္ ဆိုတာမ်ိဳးေတြ ေျပာဆို တာဝန္ခြဲေဝရ ပါတယ္။

၃။ အႏၱရာယ္ျဖစ္ႏိုင္ေခ်မ်ားကို မွန္းဆျခင္း (Identify the Hazard) 

တာဝန္ခြဲေပးျပီးတာနဲ႔ ေပးလိုက္တဲ့ အလုပ္တစ္ခုခ်င္းစီနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အႏၱရာယ္ျဖစ္ႏိုင္ေခ်ေတြကို သတိေပးေျပာျပရပါတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ အလုပ္လုပ္မဲ့ေနရာက ျမင့္တဲ့ေနရာ ျဖစ္ေနခဲ့ရင္ ျပဳတ္က်ႏိုင္ တယ္။ လက္ကို ထိခိုက္ႏိုင္တယ္။ ဓါတ္လိုက္ႏိုင္တယ္ ဆိုတာမ်ိဳးေတြေပါ႔။

၄။ ႀကိဳတင္ကာကြယ္ျခင္း (Preventive measure) 

အဲဒီ ျဖစ္ႏိုင္တဲ့ အႏၱရာယ္ေတြကို ႀကိဳတင္ကာကြယ္မႈေတြ လုပ္ျပီး အႏၱရာယ္ကို ေလွ်ာ့ခ်ဖို႔ ႀကိဳးစားရပါ တယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ အျမင့္တက္မယ္ဆိုရင္ ရိုးရိုး Safety Belt နဲ႔ ရ မရ။ သိပ္ျမင့္ရင္ Body Hardness လို႔ ေခၚတဲ့ ခိ်တ္ ၂ ခ်ိတ္ပါတဲ့ Safety Belt ကို စီစဥ္သင့္ စီစဥ္ရပါတယ္။ တစ္ခ်ိတ္ျဖဳတ္ျပီး ေနာက္တစ္ေန ရာကို လွမ္းခ်ိတ္တဲ့အခါ တစ္ခုက ခ်ိတ္ရက္သား ရွိေနေသးေတာ့ ျပဳတ္မက်ႏိုင္ေတာ့ဘူးေပါ႔။ ေနာက္ တစ္ေနရာကို ခ်ိတ္ျပီးမွ က်န္ခဲ့တဲ့ ခ်ိတ္တစ္ခုကို ျဖဳတ္ရပါတယ္။ နည္းနည္းေတာ့ သြားရလာရ လုပ္ရတာ ကသိကေအာင့္ျဖစ္ေပမဲ့ အႏၱရာယ္နည္းသြားပါတယ္။ လက္ကို ထိခိုက္ႏိုင္တဲ့ အလုပ္ဆို လက္အိတ္ ဝတ္ေပါ႔။ ဓါတ္လိုက္ႏိုင္တဲ့ အလုပ္ဆို လွ်ပ္စစ္ကိုစမ္းသပ္ဖို႔ ပစၥည္းပစၥယ စံုစံုလင္လင္နဲ႔ သင့္ေလွ်ာ္တဲ့ လက္အိတ္ စတာမ်ိဳးေတြ Supervisor က စီမံေပးရပါတယ္။

၅။ သန္႕ရွင္းေရး (Housekeeping) 

ကိုယ္လုပ္တဲ့ အလုပ္တစ္ခု ျပီးသြားတာနဲ႔ ျဗဲလရမ္းတမ္း ပြစာက်ဲျပီး မထားခဲ့ရပါဘူး။ ကုိယ့္အမိႈက္ ကိုယ္သိမ္းရပါတယ္။

ဒါ Take Five ရဲ႕ သေဘာသဘာဝ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ပါ။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံနဲ႔ မတူတာက Singapore မွာ အလုပ္ လုပ္ရတာက တာဝန္ယူမႈ (Responsibilities) ရွိပါတယ္။ Role ဆိုတဲ့ ရာထူး (Position) ရဲ႕ ေနာက္မွာ သူနဲ႔ သင့္ေလွ်ာ္တဲ့ Responsibility ဆိုတဲ့ တာဝန္ယူမႈက တစ္ပါတည္း ပါ ပါတယ္။ အဲဒီအတြက္ လုပ္ငန္းခြင္ မေတာ္တဆ တစ္ခုခု ျဖစ္ျပီဆိုတာနဲ႔ ေနာက္ထပ္ဒါမ်ိဳး ထပ္မျဖစ္ေအာင္ ဘယ္လို ကာကြယ္ရမလဲ ဆိုတာကို နည္းလမ္း ရွာကို ရွာရပါတယ္။ တာဝန္ရွိတဲ့သူေတြက Action တစ္ခုခု မျဖစ္မေန ယူရပါတယ္။ အလုပ္သမားေႀကာင့္လား၊ Supervisor ေႀကာင့္လား…. ဘယ္သူေႀကာင့္လဲ….. ဘာေႀကာင့္ ျဖစ္ရတာလဲဆိုတာကို စံုစမ္းစစ္ေဆးျပီး အေရးယူ သင့္တာယူရပါတယ္။ ျပီးရင္ ဒီသင္ခန္းစာကေန ႀကိဳတင္ကာကြယ္ႏိုင္မဲ့ နည္းလမ္းကို ရွာရပါတယ္။ ျမန္မာျပည္မွာလို ရူးခ်င္ေယာင္ေဆာင္ျပီး ေသတဲ့သူကပဲ ဇာတာမွိန္ အကုသိုလ္တက္ျပီး ေသသလိုလို၊ ရိုးရာကိုင္သလိုလို၊ ကိုယ္နဲ႔ ဘာမွ မပတ္သက္သလိုလို၊ ဟိုလူ႕အျပစ္ပံုခ်၊ ဒီလူ႕ ထိုးေကၽြးလုပ္လို႔ မရ ပါဘူး။

တကယ္ေတာ့ Singapore မွ မဟုတ္ပါဘူးေလ။ တိုးတက္တဲ့ႏိုင္ငံတိုင္းမွာ ဘာေႀကာင့္တိုးတက္သလဲလို႔ စမ္းစစ္ႀကည့္ရင္ အဆင့္ဆင့္ တာဝန္ယူမႈ ရွိႀကျခင္းဟာ တိုးတက္ျခင္းရဲ႕ အဓိကအေျခခံအေႀကာင္းတစ္ခု ျဖစ္ေနတာကို ေတြ႕ရမွာပဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာျပည္မွာကေတာ့ ဟိုးအစဥ္အဆက္က စ လို႔ အခုထိ အာဏာရသူေတြဟာ အာဏာကိုယစ္မူးျပီး အလြဲသံုးစားလုပ္၊ တိုင္းျပည္ကို ေရာင္းစား အိတ္ထဲထည့္ဖို႔နဲ႕ ထိုင္ခံုျမဲဖို႔ကိုသာ လုပ္ခဲ့ႀကေလေတာ့ အာဏာဆိုတာ မက္ေမာစရာ၊ ရာထူးဆိုတာ အခြင့္အေရးလို႔ ျမင္ေနႀကတာက အရိုးစြဲသလို ျဖစ္ေနေတာ့တာကိုး။ တာဝန္ယူမႈမရွိဘဲနဲ႔ ရာထူးနဲ႔ အခြင့္အေရးပဲ ယူမဲ့ လူေတြအတြက္ေတာ့ အာဏာဆိုတာ မက္စရာ၊ ရူးသြပ္ခ်င္စရာႀကီး ျဖစ္ေနမွာေပါ႔ဗ်ာ။ ႏိုင္ငံျခားမွာ လာလုပ္ႀကည့္ပါလား။ သူမ်ားႏိုင္ငံေရာက္ေတာ့ ရာထူးရဲ႕ေနာက္၊ လုပ္ပိုင္ခြင့္ရဲ႕ ေနာက္မွာ တာဝန္ယူမႈ ဆိုတာႀကီးက မလြဲမေသြ ပါမယ္မွန္းသိေတာ့ ရာထူးေပးတိုင္း မယူတဲ့ ေရႊျမန္မာေတြ အမ်ားႀကီးခင္ဗ် ။ စင္ကာပူလုပ္ငန္းခြင္က ျမန္မာေတြႀကားမွာ “ဘာလုပ္မွာလဲ…. ရာထူးတိုးရင္ ေခါင္းပိုစားမွာ….. လစာ တိုးတာနဲ႕ ေခါင္းစားတာနဲ႔ မကာမိဘူး….” လို႕ ေျပာတတ္ႀကတာ ႀကားဖူးပါလိမ့္မယ္။ ဟုတ္တာေပါ႔ခင္ ဗ်ာ….. တာဝန္ယူရတဲ့ေနာက္ေတာ့ ေခါင္းစားျပီေပါ႔။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီမွာ ဝန္ႀကီးလုပ္ျပီး ေပါက္ကရေတြ အဆင့္မရွိ အတန္းမရွိ ေလွ်ာက္ေလွ်ာက္ေျပာတဲ့ ဝန္ႀကီးေပါေတြ သူမ်ားဆီမွာလိုသာ တာဝန္ယူစိတ္ရွိမယ္ဆိုရင္ ရွက္လြန္းလို႔ ရာထူးက ထြက္ရံုတင္ မဟုတ္ဘူး…. လူႀကားထဲ မ်က္ႏွာေတာင္ ျပဝ့ံမယ္ မထင္ဘူး။ ဂ်ပန္က လူႀကီးေတြလိုဆို ရွက္တာနဲ႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကို သတ္ေသသြားလိမ့္မယ္။ အခုေတာ့ တာဝန္ယူမႈဆိုတာ မႀကားဖူးရွာေလေတာ့ ခပ္ေျပာင္ေျပာင္နဲ႔ ဆက္ျပီး ဝန္ႀကီးလုပ္ေနႀကတာေပါ႔ေလ။ မရွက္ဘူးလားဆို မရွက္ပါဘူး ဆိုေတာ့ ဘာမွ ေျပာစရာ မရွိေတာ့ပါဘူး။

ထားပါေတာ့။ ဒီဆရာေတြအေႀကာင္း ေျပာရင္ တစ္ေထာင့္တစ္ညထက္ ဆိုးသြားမယ္။

အခုဆက္ျပီး ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းခြင္က Tool Box Meeting အေႀကာင္းေလး ဆက္ပါရေစဦး။ သေဘၤာက်င္းမွာ Take Five Meeting ရွိသလို Construction မွာလည္း မနက္ အလုပ္မစခင္ လုပ္ရတဲ့ Tool Box Meeting ရွိပါတယ္။ ထံုးစံအတိုင္း Safety အေႀကာင္း၊ အလုပ္အေႀကာင္း ေျပာႀကတာပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ သေဘၤာက်င္းလို အဆင့္ေတြ စံနစ္ေတြ တိတိက်က် သိပ္မရွိလွသလို အလုပ္ကိုသာ ဦးစားေပး ေျပာျပီး Safety First.... Safety First....Safety First... သံုးႀကိမ္ေအာ္ျပီး ျပီးသြားတာပါပဲ။ ေအာ္သာ ေအာ္ မေပၚဘူး ကိုယ့္လူေရလို႕ ေျပာရေလာက္ေအာင္ Safe ျဖစ္ေအာင္ ဘယ္လို အလုပ္လုပ္ရမယ္ ဆိုတာကို ေသေသခ်ာခ်ာ ေျပာတာမ်ိဳး နည္းပါးပါတယ္။ Safety ကို တကယ္ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ဂရုစိုက္တဲ့ ေဆာက္လုပ္ေရး ကုမၸဏီႀကီးေတြ ရွိေပမဲ့ အမ်ားစုကေတာ့ ကုမၸဏီအငယ္စားနဲ႔ အလတ္စားေလးေတြ ျဖစ္ေလေတာ့ အလုပ္ျပီးဖို႔ အျမတ္ရဖို႔ေလာက္သာ ႀကည့္တာ မ်ားပါတယ္။ လုပ္ငန္းတကယ္ အျမန္တြန္း လာျပီဆိုရင္ Tool Box Meeting ေတာင္ နပ္မမွန္ေတာ့ဘဲ ႀကိဳႀကားႀကိဳႀကားေလာက္ပဲ လုပ္တတ္ႀကျပီး အမ်ားအားျဖင့္ေတာ့ Safety အေႀကာင္း တစ္ခြန္းစ ႏွစ္ခြန္းစေလာက္ ဝတၱရားေက်လုပ္ျပီး အလုပ္တာဝန္ ခြဲဖို႔ေလာက္ပဲ လုပ္ႀကတာပါ။

ဒီေနရာမွာ စကားစပ္မိလို႔ ေျပာရရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ငယ္ငယ္တုန္းက လူႀကီးေတြက ဆံုးမတဲ့အခါ လိမ္လိမ္မာမာ ေနလို႔ ေျပာတတ္ႀကပါတယ္။ လိမ္မာတယ္ဆိုတာ ဘယ္လိုမ်ိဳးလဲဆိုတာကိုေတာ့ တိတိ က်က် ေသေသခ်ာခ်ာ ရွင္းျပတာမ်ိဳး သိပ္နည္းပါတယ္။ အခုလည္း ဒီလိုပါပဲ။ Construction က Toolbox meeting က အႏၱရာယ္ကင္းေအာင္ အလုပ္လုပ္ႀကလို႔ ေျပာေပမဲ့ အႏၱရာယ္ကင္းေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ရ မယ္ဆိုတာကို ေျပာျပတဲ့ေနရာမွာ သေဘၤာက်င္းက Take Five ေလာက္ ေလးေလးနက္နက္ မရွိလွပါ ဘူး။ လုပ္ငန္းခြင္ မေတာ္တဆျဖစ္ႏႈန္းကလည္း တကယ္တမ္းမွာ မ်ားပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ လူေသတာမ်ိဳး မဟုတ္ရင္ သေဘၤာက်င္းေလာက္ အႀကီးအက်ယ္မျဖစ္ဘဲ ျပီးျပီးေပ်ာက္ေပ်ာက္ ျဖစ္သြားတာပါပဲ။

Project ေတြရဲ႕ တန္ဖိုးနဲ႔ သေဘာသဘာဝကလည္း အမ်ားႀကီး ကြာပါတယ္။ Keppel တို႔ Sembawang တို႔ Jurong Shipyard တို႔လို သေဘၤာက်င္းႀကီးေတြမွာ လာျပီးတည္ေဆာက္တဲ့ Project တစ္ခုရဲ႕ တန္ဖိုးက ေဒၚလာ ၇ သန္းကေန သန္း ၆၀၀ ေလာက္အထိ ရွိတတ္ပါတယ္။ Project ကာလကလည္း ၁ ႏွစ္ကေန ၃ ႏွစ္ေလာက္အထိ ရွိတတ္ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ အလုပ္သမားေလးေတြဆို Singapore မွာ ၂ ႏွစ္ အလုပ္လုပ္သြားတာ Project တစ္ခုပဲ ႀကံဳဖူးသြားရွာပါတယ္။ သေဘၤာတစ္စီးနဲ႕တင္ Permit သက္တမ္း ျပည့္သြားရတာကလား။ 

Project တန္ဖိုး ျမင့္သည္ႏွင့္ အမွ် Quality ေတာင္းဆိုမႈကလည္း ျမင့္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ Keppel Shipyard ကို ၂၀၀၂ ခုႏွစ္မွာ စ ေရာက္ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက လုပ္တဲ့ Project ေတြနဲ႔ ၂၀၀၅ ေနာက္ပိုင္းက စ လို႔ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ Quality ေတာင္းဆိုမႈက ပိုပိုျပီး မ်ား မ်ား လာတာကို သတိထားမိ ပါတယ္။ ဒါဟာ ဘာကို ျပေနသလဲဆိုရင္ Competitors ေတြ မ်ားလာျပီဆိုတဲ့ သေဘာပါပဲ။

ေဈးကြက္အေျခအေနက အရည္အေသြးကို ပိုေတာင္းလာေပမဲ့ ျပိဳင္ဘက္ေတြမ်ားလာသည္ႏွင့္အမွ် ေဈးခ်ိဳဖို႔ပါ လိုလာပါတယ္။

အရည္အေသြးေကာင္းရင္ေတာ့ ေဈးႀကီးမွာေပါ႔ဆိုတဲ့ ပံုစံနဲ႕ သြားလို႔ မရေတာ့ပါဘူး။ အရင္က Keppel Shipyard ရဲ႕ market အေျခအေနဟာ Quality ကို အဓိကထားတဲ့ Shipyard market မွာ ေဈးႀကီးႀကီး Quality ေကာင္းေကာင္းဆိုတဲ့ ပံုစံမ်ိဳးနဲ႕ ထည္ထည္ဝါဝါ ေနရာယူထားႏိုင္ရာကေန တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ လႈပ္ခတ္လာပါေတာ့တယ္။

Quality ပိုလိုလာေလေတာ့ ဝန္ထမ္းေတြအတြက္ Training စားရိတ္ကို တိုးျပီးသံုးလာရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ျပန္ရတဲ့ Project တန္ဖိုးကေတာ့ အရင္လိုရဖို႔ေတာင္ မလြယ္ေလေတာ့ ကုမၸဏီရဲ႕ ယိုေပါက္ေတြကို ပိတ္ရ ပါတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ Accident ေတြေႀကာင့္ ကုန္က်ရတဲ့ ဆံုးရံႈးမႈေတြကို ကာဖို႔ Safety နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ စည္းကမ္းေတြကို တိုးျမွင့္ႀကပ္မတ္ရပါတယ္။ ဝန္ထမ္းေတြဘက္က ႀကည့္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ အလုပ္လုပ္ရတာ ပိုျပီးတင္းႀကပ္လာတယ္။ ဖိအားေတြ ပိုမ်ားလာတယ္။ တစ္ဖက္မွာေတာ့ ကၽြမ္းက်င္မႈ လည္း တိုးလာပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ခံစားခြင့္ေတာ့ တိုးမလာေတာ့ပါဘူး။

ဝန္ထမ္းေတြကို ကၽြမ္းက်င္မႈတိုးေအာင္ လုပ္တာဟာ Quality အတြက္တင္မဟုတ္ဘဲ အခ်ိန္တိုျမန္ဆန္ လာျခင္းဆိုတဲ့ အက်ိဳးေက်းဇူးကိုပါ တစ္ပါတည္း ရႏိုင္ပါတယ္။ Keppel Shipyard ဟာ သူ႕ရဲ႕ က်ဥ္းႀကပ္ လာတဲ့ ေဈးကြက္အေျခအေနကို အေျပာင္းအလဲတခ်ိဳ႕နဲ႔ စံနစ္တက် ေျဖရွင္းႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားတာပါပဲ။ ကုမၸဏီႀကီး ျဖစ္တာနဲ႔အညီ Brain storming လုပ္တဲ့ အဖြဲ႕ေတြ စံနစ္တက်ရွိထားတာမို႔ ဆိုးဆိုးရြားရြား မျဖစ္ေအာင္ အေျပာင္းအလဲေတြကို တြန္းထိုးျပီး လုပ္ပါတယ္။

(ဆက္ပါဦးမည္…)

(ရုပ္ပံုမ်ားကို Google ႏွင့္ ကိုယ္တိုင္ ရိုက္ထားေသာ လုပ္ငန္းခြင္ပံုမ်ားကို သံုးပါသည္။)

ref;neonapster32.blogspot.com
--------------------------------------
ကိုမ်ဳိး(lwanmapyay.blogspot.com) လြမ္းမေျပ သုတရပ္၀န္း | Facebook

ဆက်စပ်ဖတ်ရှုရန် အကြောင်းအရာများ...