ဘ၀မွာ အျမဲ အမွတ္တရ ရွိခဲ့တဲ့ က်ေနာ္ ရိုုက္ ေသာ ဓာတ္ပံုုမ်ား ( 4 )

ေရး တာ က ဒီ ပံုု အေၾကာင္း က်န္ တဲ့ ပံုု ေတြက အမွတ္ တရ တင္ လိုုက္ တာ....

က်ေနာ္ က Landscape ကိုု ရိုုက္ ရတာ ၾကိဳက္ တယ္ ... Landscape photography မွာ မွ Long Exposure ကိုု ရိုုက္ ရတာ အၾကိဳက္ ဆံုုး ပါ... က်ေနာ့္ ရဲ ့ေလ့ က်င့္ ကြင္း က ေတာ့ ေငြ ေဆာင္ ကမ္း ေျခ ေပါ့ ..... မိုုးရာသီ ၀င္ ျပီ ဆိုု တာ နဲ ့ က်ေနာ္ အသြား ခ်င္ ဆံုုး ေန ရာက ေငြေဆာင္ ကမ္း ေျခ ပဲ.... Long Exposure ရိုုက္ နည္း ကိုု က်ေနာ္ အရင္ က ေရး ထား ပါ ေသး တယ္...

က်ေနာ္ ့ဘ၀ရဲ ့ပထမ ဦး ဆံုုး ေငြေဆာင္ သြား ျပီး Long Exposure Seascape ရိုုက္ တဲ့ အေတြ ့ အၾကံဳေလး တခုု ကိုု မွ် ေ၀ ပါ ရေစ.... က်ေနာ္ ပ ထမဆံုုး ေငြေဆာင္ သြား တာ လဲ မိုုး တြင္း ၾကီး .... ဘာ လိုု ့ ဆိုု ဟိုုတယ္ ေတြ က ေစ်းေလ်ာ့ လိုု ့ ေလ.....မိုုးတြင္း ၾကီး ဆိုု ေတာ့ လူ လဲရွင္း တာ ေပါ့ ... ေငြေဆာင္ ကိုု ေရာက္ ေတာ့ ေန့ လည္ ၾကီး ဗ်... မိုုး ေတြ က လဲ ရြာ လိုုက္ တာ ....တည္း မဲ့ ေဟာ္ တယ္ ေရာက္ ေတာ့ မိုုးတိတ္ သြား တာ နဲ ့ အျပင္ ထြက္ ထရိုုင္ ေပါ့ ထုုတ္ ျပီး ကမ္း ေျခ တေလ်ာက္ လမ္း ေလ်ာက္ ျပီး ရိုုက္ ေတာ့ တာ ပဲ... မိုုး ဖြဲ ဖြဲ က် ရင္ ထီး ေလး ေဆာင္း ျပီး ရိုုက္ တယ္.... တကယ္ ့ တကယ္ seascape ရိုုက္ ရ တာ မ လြယ္ ဘူး ဗ်ာ...သူ မ်ား ရိုု္က္ ထား တဲ့ ပံုု ၾကည့္ ရင္ သာ လြယ္ တယ္ ထင္ ရ တာ... ကိုုယ္ စ စ ခ်င္း ရိုုက္ ေတာ့ မလြယ္ ဘူး... အေတြ ့ အၾကံဳ မရွိ ေတာ့ အမွားမွား အယြင္း ယြင္း ...အဲ့ အခ်ိန္ အင္ တာ နက္ က လဲမေကာင္း ေတာ့ ဖုုန္း က ေန လဲ သူ မ်ား ရိုုက္ တဲ ့ ဟာ ေတြ ၾကည့္ မ ရ ...ဖုုန္း က ေန လဲအင္ တာ နက္ သံုုး လိုု ့ရ ေသး တာ မဟုုတ္ ဘူး ကိုုး.... Big Stopper က လဲေမွာင္ မဲ ေန တာ ဘာ မွ မ ျမင္ ရ ... ခါး လယ္ ေလာက္ ရွိ တဲ့ ေရ ထဲဆင္း ျပီး ေက်ာက္ ေဆာင္ ေတြ ေပၚ တက္ ရ ေခ်ာ္ လဲ ေျခ ေထာက္ ကြဲ.... အစံုုပဲဒုကၡ ေတြ က လဲမ်ားသား လား ...ခက္ တာ ပဲ....ရိုုက္ ျပီး တဲ့ ပံုု ေတြက လဲတပံုု မွ မၾကိဳက္ ဒါ နဲ ့ မ ရိုုက္ ေတာ့ ပဲေက်ာက္ ေဆာင္ ေပၚ မွာ ထိုုင္ ၾကည့္ ေန လိုုက္ ေတာ့ တယ္.... က်ေနာ္ က ေနရာ သစ္ ေရာက္ လိုု ့ ရိုုက္ လိုု ့ မရရင္ အဲ့ လိုု ပဲ ထိုုင္ ၾကည့္ ျပီး ေရာက္ ေန တဲ့ ပတ္ ၀န္း က်င္ ကိုု ကိုုယ္ နဲ့ ရင္း ႏွီး သြား ေအာင္ စီး ေျမာ သြား ေအာင္ ေန ပ လိုုက္ တယ္.... က်ေနာ္ မေရာက္ ဘူး တဲ ့ ေနရာ ဆိုု အခ်ိန္ အေတာ္ ေလး ၾကာ ေအာင္ ေန ျပီး ရိုုက္ တတ္ တာ က်ေနာ့္ အက်င့္ပါ.... ပထမဆံုုး ေငြေဆာင္မွာ Long Exposure seascape သြား ရိုုက္ ေတာ့ ၂ ပတ္ ေလာက္ အဲ့ မွာ ေန ျပီး ေန ့ တိုုင္း နီး ပါ ကမ္း ေျခ တေလ်က္ လမ္း ေလ်ာက္ ျပီး တေနကုုန္ တေန ခန္း ရိုုက္ ေတာ့ တာ ပဲ... ထမင္း စား ခ်ိန္ လဲ ေရာက္ တဲ့ ေနရာ မွာ ျဖစ္ သ လိုု သာ စား လိုုက္ တယ္.... မနက္ က ေန ရိုုက္ လိုုက္ တာ ညေန ေန ၀င္ တဲ ့ အထိ.... တေန ကုုန္ ကမ္း ေျခ တေလ်ာက္လမ္း ေလ်ာက္ ျပီး ရိုုက္ တာ မိုုး ရြာ ရင္ ထီး ဖြင့္ ေဆာင္း ကင္မရာ ကိုု ဂြ်တ္ ဂြ်တ္ အိတ္ ေတြ နဲ ့ ကာ.... ဒါေတာင္ ညေန ေန မ၀င္ ခင္ အခ်ိန္ မိုုး အၾကီး အက်ယ္ ရြာ တာ လူ လဲ စိုု ရြဲ ...ကင္ မရာ လဲ စိုု ရြဲနဲ ့ .... ေရ သုုတ္ ျပီး ရိုုက္ တာ မရ ေတာ့ လိုု ့ .... ဟိုုတယ္ ျပန္ ျပီး Hair Dryer နဲ ့ ကင္မရာ ေရာ လန္း ေရာ ေရ ေျခာက္ ေအာင္ မွဳတ္ ရ တာ.... ညေန ေန ၀င္ လဲ မ လွ လိုု ့ ေတာ္ ေသး တယ္.... ဒါ နဲ ့ ကင္ မရာ လဲဓာတ္ ခဲထုုတ္ ျပီး ဒီ အတိုုင္း ထား တာ.... ည ေတာ္ ေတာ္ မိုုး ခ်ဳပ္ မွ ေရ ေျခာက္ ေလာက္ ျပီ ဆိုု မွ ပါ ၀ါ ဖြင့္ ျပီး စမ္း ရိုုက္ ၾကည့္ တာ

ေတာင္ ေသး တယ္ ရ လိုု ့..... မရ မ်ား မရ ခဲ့ ရင္ ရင္ က်ိဳး ရ ခ်ည္ ရဲ ့... ကင္ မရာ က တလံုုး ပဲရွိ တာ.... Lens လဲတလံုုး ထဲပဲ ... အဲ့ တုုန္း က Canon 17 ~ 40 mm Lens တလံုုး ပဲရွိ တာ.... က်ေနာ္ ရိုုက္ တဲ့ Seascape ေတာ္ ေတာ္ မ်ား မ်ား က Wide lens ပဲ အသံုုး မ်ား တာ ကိုုး ဗ်.... လန္း တလံုုး ကင္ မရာ တလံုုး ျပီး ေတာ့ HOYA 10 stope ND filter ရယ္ Lee Grad ND Filter ၂ ခ်ပ္ ရယ္ ပဲ က်ေနာ္ မွာ ရွိ တာ.... တျခား Lens ၀ယ္ မဲ့ ပိုုက္ ဆံကိုု က်ေနာ္ က Filter ေတြ ၀ယ္ လိုုက္ တာ ပါ... က်ေနာ္ ့အတြက္ က ေတာ့ Filter ေတြ က မရွိ မျဖစ္ ေပါ့....

ေနာက္တ ေန ့ မနက္ ေရာက္ ေတာ့ အေစာၾကီး ႏိုုး ေန တာ နဲ ့ က်ေနာ္ လဲ ကင္မရာ ကိုုင္ ထရိုုက္ ေပါ့ ယူ ျပီး ကမ္း ေျခ မွာ လမ္း ထ ေလ်ာက္ တာ ေပါ့... မိုုး တြင္း ဆိုု ေတာ့ ေရ က လဲ ဟိုု တယ္ နား အထိ ေရာက္ တာ.... ေရ တက္ ခ်ိန္ မိုု ့ လား မသိ ေရ ထဲ ကေန က်ေနာ္ လမ္း ေလ်ာက္ ျပီး သြား တာ ကမ္း ေျခ က ဘုုရားေလး ႏွစ္ ဆူ ေရွ ့ ေရာက္ ေတာ့ ေရ ေတြ က ဘုုရား ေျခ ရင္း ကိုု ျမဳပ္ ေန တာ ေတြ ့ တာ နဲ ့..... ထရိုုင္ ေပါ့ ခ် ျပီး ဘုုရားႏွစ္ဆူ ကိုု Long Expoure ရိုုက္ ၾကည့္ တာ .... Manual mode နဲ ့ HOYA ND 10 stops တပ္ျပီး 30 sec စမ္းရိုုက္ ၾကည့္ တာ ပံုု ေပၚ လာ ေတာ့ အေတာ္ ေလး သေဘာ က် တာ နဲ ့ ေနာက္ ထပ္ ၂ ပံုု ကိုု Compostiton ေျပာင္း ရိုုက္ ၾကည့္ ေသး တယ္... ဒါ ေပ မဲ ့ ပထမ ဆံုုး ပံုု က အေကာင္း ဆံုုး ပဲ... အဲ့ အခ်ိန္ မွာ Singhray ND 15 stops ေလး မ်ားရွိ ရင္ ဒီ ထက္ ပိုု ေကာင္း မယ္ ထင္ တယ္... က်ေနာ္ ့ ရိုုက္ တာ က sec 30 ပဲ ရ တယ္.... ဘာ လိုု ့ ဆိုု အဲ့ အခ်ိန္ က ေန က အရမ္း ျပင္း တယ္.... ပါ လာ တဲ့ HOYA ND 10 stops က Shutter speed ကိုု sec 30 ထက္ ပိုု မ ေလ်ာ ့ ေပး ႏိုုင္ လိုု ့ ပါ.... ေငြေဆာင္ မွာ က်ေနာ္ ႏွစ္ပတ္ ေလာက္ ေန ျပီး ေန ့ ေရာ ည ပါ ရိုုက္ ေတာ့ မွ အေတြ ့ အၾကံဳေတြ အေတာ္ ရ လာ ေရာ... စာ ဖတ္ ျပီး သူ မ်ား ပံုု ေတြ ၾကည့္ တာ လဲ ေကာင္း ပါ တယ္....ဒါ ေပ မဲ့ တကယ္ ရိုုက္ လိုု ့ရတဲ့ အေတြ ့ အၾကံဳ က ေတာ့ စာ ဖတ္ တာ ေလာက္ နဲ ့ ေတာ့ မ ရ ဘူး ဗ်...က်ေနာ္ က လက္ ေတြ ့ ခံစား ရ တာ....အဓိ က စိမ္ေခၚ မွဳ က ေတာ့ မိုုး အံုု ့ တဲ့ အခ်ိန္ မွာ Shutter Speed က် ေရာ ... အဲ့ အခ်ိန္မွာ Big stopper ND ခံ ျပီး BULB mood နဲ ့ ရိုုက္ တဲ့ အခါ Shutter speed အခ်ိန္ ကိုု ဘယ္ ေလာက္ ထား မလဲ ဆိုု တာ ပါ ပဲ.... Cable remote နဲ ့ ကိုုယ္ ရိုုက္ မဲ ့ အခ်ိန္ ကိုု ဖုုန္း က Stopwatch ၾကည့္ ျပီး on/off လုုပ္ ရ တာ ကိုုး... စ စ ရိုုက္ ခ်င္း တုုန္း က under exposure ျဖစ္ လိုု ျဖစ္ .... ျပန္ ျပင္ ျပီး ရိုုက္ ေတာ့ လဲ over exposure ျဖစ္ လိုု ျဖစ္ နဲ ့ အဲ့ အခ်ိန္ တုုန္း က အေတာ္ စိတ္ ရွည္ ခဲ့ တာ..... ပံုု ေသ မွတ္ နည္း လဲ မရွိ ေတာ့ မွန္း ျပီး ရိုုက္ ရ တာ.....ရိုုက္ ျပီး မွား လိုုက္ ျဖတ္ လိုုက္ နဲ ့ ေနာက္ ေတာ့ လဲ အေတြ ့ အၾကံဳက စကား ေျပာ သြား တာ ပဲ... အခုု ဆိုု ရင္ ေတာ့ ေန အလင္း ေရာင္... ကိုုယ္ သံုုး မဲ ့ Filter အမ်ိဳး အစား ေလ တိုုက္ ႏွဳန္း ေၾကာင့္ ျဖစ္ လာ မဲ့ တိမ္ အေရြ ့ ေတြ ကိုု ၾကည့္ ျပီး ကိုုယ္ ဘယ္ လိုု ရိုုက္ ခ်င္ လဲဆိုု တာ အနီး စပ္ ဆံုုး ခန္ ့ မွန္း လိုု ့ ရ သြား ျပီ... က်ေနာ့္ နည္း က ေတာ့ လြယ္ ပါ တယ္... မ်ား မ်ား ရိုုက္ မ်ား မ်ား မွား မွ အေတြ ့ အၾကံဳ မ်ား မ်ား ရ မွာ ..... အဲ့ အေတြ ့ အၾကံဳ ေပၚ မူ တည္ ျပီး ဘယ္ အခ်ိန္ ခ်ိန္ ရိုုက္ ရိုုက္ ကိုုယ္ လိုု ခ်င္ တဲ့ ပံုု စံ နဲ ့ အနီး စပ္ ဆံုုး ရၾက ပါ ေစ ဗ်ား .........

Seascape ရိုုက္ ရင္ က်ေနာ္ အၾကိဳက္ ဆံုုး ရာသီဥတုု က အခုုလိုု မိုုး တြင္း ပဲ ဗ်..... လူ ေတြလဲရွင္း တယ္ ....ဒီ အခ်ိန္ ေတြ ေရေတြလဲ မ်ား ေန ျပီ .... တိမ္ အမဲေတြနဲ ့ ျပည့္ ေန မွာ.... ေစာင့္ ႏိုုင္ ရင္ ညေန ေန ၀င္ မနက္ ေန ထြက္ လွ တာ ေလး ေတြလဲ ရ မွာ... လကုုန္ ထပ္ သြား ဖိုု ့ လဲ စဥ္းစား ထား ပါ တယ္... က်ေနာ္ ၂၀၁၁ တုုန္း က ရိုုက္ ထား တဲ့ ပံုု ေလး ေတြ လဲ အမွတ္ တရ ျဖစ္ ေအာင္ ေဖာ္ ျပ ထား လိုုက္ ပါ တယ္.... အား လံုုး ေက်းဇူး ပါ ခင္ ဗ်ာ...



Credit: Ko Aung Pyae Soe
https://www.facebook.com/apsoe
--------------------------------------
ကိုမ်ဳိး(သုတစြယ္စုံ)(lwanmapyay.blogspot.com) Facebook Page Twitter Google+

ဆက်စပ်ဖတ်ရှုရန် အကြောင်းအရာများ...