ပညာျဖင့္ လူ႔စြမ္းအားျမင့္

Written by ေသာ္တာေအး

ပညာေရးကုိ အေျချပဳ၍ ထြက္ေပၚလာေသာ အသိပညာ ရွင္ အတတ္ ပညာရွင္ မ်ားသည္ ႏုိင္ငံဖြံ႕ၿဖိဳးတုိး တက္မႈ တြင္ အဓိက အခန္းက႑မွ ပါဝင္လ်က္ ရွိသည္။ ႏိုင္ငံတစ္ႏုိင္ငံ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း တစ္ခုအတြင္း၌ တန္ဖုိး အရွိဆုံးအရာသည္ ျပည္သူ႔စြမ္းအား ျဖစ္ေပသည္။ ျပည္သူမ်ား အားလုံး အသိပညာ အတတ္ ပညာ ျမင့္မားျခင္းျဖင့္ ကမၻာ႔ အထြတ္အထိပ္သုိ႔ ေရာက္ႏုိင္ သည္။ သုိ႔ျဖစ္၍ ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ အားထား ရမည့္ အရည္အေသြး ျပည့္ဝေသာ လူ႔စြမ္းအား အရင္းအျမစ္မ်ားကုိ စဥ္ဆက္မျပတ္ ေမြးထုတ္ေပးရေပမည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ပတ္ဝန္းက်င္၌ လူသား စြမ္းအားစုမ်ား ေလ့က်င့္ပ်ဳိးေထာင္ေပးသည့္ (Human Reso-urces Development Program) လုပ္ငန္းျဖစ္ေသာ ပညာေရး အေတြးအေခၚ ေျမာ္ျမင္မႈကုိရွင္သန္ ေအာင္သင္ၾကားမည့္ ပညာေရး နည္းစနစ္ ထြန္းေတာက္ေစရန္ အစဥ္ႀကိဳးပမ္းရမည္ ျဖစ္ပါသည္။

ျမန္မာ့ပညာေရး အစသည္ ျမန္မာ့႐ုိးရာပညာေရးစနစ္၊ ျမန္မာ့အမ်ဳိးသား ပညာေရးစနစ္ျဖစ္ေသာ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ေက်ာင္းပညာေရးျဖစ္သည္။ ေရွးျမန္မာတုိ႔ ပညာသင္ၾကားရာ စာသင္ေက်ာင္းမ်ားသည္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း မ်ားျဖစ္ၿပီး အရညဝါသီေတာေက်ာင္းမ်ားမွာ သာသနာ့အဆုံးအမကုိ ေဆာက္ တည္က်င့္သုံးေစခဲ့၍ ဂါမဝါသီပဲြ ေက်ာင္းမွာ ေလာကုတၱရာ စာေပမ်ားသာမက သခ်ၤာပညာ၊ နကၡတ္ ပညာ၊ ရာဇဝင္ပုံျပင္၊ ရာဇသတ္၊ ဓမၼသတ္၊ ေဆးပညာစသည့္ ေလာကီစာေပအတတ္ပညာမ်ားႏွင့္ လက္မႈပညာအသက္ေမြးမႈပညာတို႔ကုိ က်ယ္ျပန္႔စြာ သင္ၾကားပုိ႔ခ်ေပးခဲ့သည္။ ၿမိဳ႕တုိင္း၊ ရြာတုိင္း၌ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းရွိၿပီး ကေလးမ်ားအား ရြာဦးေက်ာင္းသုိ႔ပုိ႔ကာ ပညာသင္ၾကားေစျခင္းျဖင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ တြင္ စာမတတ္သူဦးေရ နည္းပါးခဲ့သည္။

ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းပညာေရး၊ ကုိလုိနီေခတ္ပညာေရး၊ လြတ္လပ္ေရးေခတ္ပညာေရးမွသည္ မ်က္ ေမွာက္ေခတ္ ၌ နည္းပညာအသုံးျပဳက႑တြင္ ျမန္မာ့ပညာေရးစနစ္သည္ အီလက္ထရြန္နစ္ပညာေရး နယ္ပယ္သုိ႔ဝင္ေရာက္ ေနၿပီ ျဖစ္သည္။

ျမန္မာတစ္ျပည္လုံးရွိ အေျခခံပညာေက်ာင္းမ်ားတြင္ Multimedia စာသင္ခန္းမ်ား ဖြင့္လွစ္ေပးၿပီး ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား ကြန္ပ်ဴတာအသုံးျပဳတတ္လာေစရန္ ေလ့က်င့္ေပးခဲ့သည္။ အဆင့္ျမင့္ ပညာက႑တြင္ သင္ခန္းစာ မ်ားကုိ Data Broadcasting စနစ္ျဖင့္ ထုတ္လႊင့္ႏုိင္ၿပီျဖစ္သည္။ ထုတ္လႊင့္သင္ခန္းစာမ်ားကုိ လက္ခံႏုိင္ေသာ Learning Center မ်ားလည္း ထူေထာင္ၿပီးျဖစ္ေပသည္။

ႏုိင္ငံျခားဘာသာစကားကုိ ထိေရာက္စြာအသုံးျပဳႏုိင္ေရးအတြက္ သင္ၾကားနည္းအမ်ဳိးမ်ဳိးႏွင့္ Cyber Englishs, Global English, Dynamic English စေသာသင္တန္းမ်ား ဖြင့္လွစ္သင္ၾကားေပးလ်က္ရွိ သည္။ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ ပညာေရးသည္ ေခတ္မီ IT နည္းပညာျဖင့္ သင္ယူခြင့္ရရွိျခင္း၊ အဖက္ဖက္မွ ပံ့ပုိးကူညီျခင္းမ်ားျဖင့္ ကမၻာ႔ႏိုင္ငံ မ်ား၏ ပညာေရးခရီးတြင္ ေနာက္က်န္ရစ္ျခင္းမရွိေအာင္ အားထုတ္ လ်က္ရွိသည္။

ပညာေရးနယ္ပယ္၏ အသက္ေသြးေၾကာပမာ အဓိကအေရးပါေသာ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားမွာ သင္ၾကားေရး ႏွင့္ သုေတသနလုပ္ငန္းတုိ႔ ျဖစ္ေပသည္။ သင္ၾကားေရးႏွင့္ ႏွီးႏႊယ္လ်က္ရွိသည့္ အက်ဳိးျပဳသုေတသန မ်ားကုိ ဝိဇၨာ၊ သိပၸံဘာသာရပ္ႏွင့္ သက္ဆုိင္ရာဘာသာနယ္ပယ္ အသီးသီးတို႔၌ အစဥ္တစုိက္ ႀကိဳးပမ္း ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိၾကသည္။ ပညာေရးနယ္ပယ္အတြင္း၌ သင္ၾကားေရးႏွင့္သုေတသနကုိ ဟန္ခ်က္ ညီညီလုပ္ေဆာင္သင့္သည္။ သုိ႔မွသာသင္ၾကားေရးမွသည္ သုေတသနစိတ္ဓာတ္မ်ား ႏုိးၾကားလာေစ ၿပီးဘက္စုံထူးခၽြန္သည့္ လူေတာ္ လူေကာင္းမ်ား ေပၚထြန္းေစႏုိင္သကဲ့သုိ႔ သုေတသနလုပ္ငန္းမ်ား၏ အက်ဳိးမ်ားမွာလည္း သင္ၾကားေရးက႑ကုိ ပုိမုိဖြံ႕ၿဖိဳးကာ ႏုိင္ငံေတာ္၏ပညာေရးအစဥ္အလာ ျမင့္မား လာေစႏုိင္ေပမည္။

ယေန႔ေခတ္သည္ ပညာေခတ္ Age of Knowledge ျဖစ္သည္။ ပညာေရးလူ႔အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုလုံး သည္ ပညာေခတ္ကုိ စိန္ေခၚမႈမ်ားရင္ဆုိင္ႏုိင္ရန္ သုေတသနလုပ္ငန္းမ်ားကုိ စဥ္ဆက္မျပတ္ေဆာင္ ရြက္အပ္ေပသည္။ ထုိသုေတသနမ်ားကုိ ေဆာင္ရြက္ရာ၌ ပညာရပ္ဆုိင္ရာ အေျခခံသုေတသန Basic Research တုိ႔ကုိအစဥ္တစုိက္ ေလ့လာႀကိဳးပမ္းေနမွသာ ပညာေရးေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ပန္းတုိင္သို႔ေရာက္၍ အနာဂတ္လူ႔ေဘာင္မွာ တုိးတက္သာယာ မည္ျဖစ္ပါသည္။

၂၀၁၄ ခုႏွစ္ လူဦးေရႏွင့္အိမ္အေၾကာင္းအရာ သန္းေခါင္စာရင္းမွရရွိေသာ ေရွ႕ေျပးလူဦးေရစာရင္းအရ ျမန္မာႏုိင္ငံ ၏လူဦးေရမွာ ၅၁ သန္းေက်ာ္ရွိေၾကာင္း ဗဟုိသန္းေခါင္စာရင္း ေကာ္မရွင္ကထုတ္ျပန္ေၾက ညာခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။

ဗဟုိသန္းေခါင္စာရင္းေကာ္မရွင္၏ သုံးသပ္ခ်က္တြင္ သန္းေခါင္စာရင္းမေကာက္သည္မွာ ႏွစ္ ၃၀ ၾကာ ၿပီ ဟုေယဘုယ် ဆုိႏုိင္ေသာ္လည္း ယခုေကာက္ယူမႈသည္ ျမန္မာ့သမုိင္းတစ္ေလွ်ာက္ ျပည့္စုံမႈအရွိဆုံး ဟုဆုိ ခ်င္ေၾကာင္း ရွင္းလင္းတင္ျပထားသည္။

ႏုိင္ငံ၏တုိးပြားလာေသာ လူဦးေရႏွင့္အညီ ျဖစ္ထြန္းေပၚေပါက္လာသည့္ ပညာေရးဌာနမ်ားသည္ ပညာထုတ္ကုန္ (Knowledge Product) မ်ားျဖစ္ေသာ ပညာတတ္မ်ား ေမြးထုတ္ရာေနရာျဖစ္ ေပသည္။ ပညာေခတ္တြင္ အရည္ အေသြးျမင့္မားေသာ လူေတာ္လူေကာင္းမ်ားကုိ စဥ္ဆက္မျပတ္ ေမြး ထုတ္ေပးရမည္ျဖစ္သည္။

ထုိသုိ႔ေမြးထုတ္ႏုိင္ရန္အတြက္ မိမိတုိ႔၏လူ႔စြမ္းအား အရင္းအျမစ္တစ္ခုလုံးကုိ ပညာေရးလူ႔အဖြဲ႕ အစည္း (Knowledge Society) ျဖစ္ရန္အားထုတ္ ႀကိဳးပမ္းၾကရမည္ျဖစ္ပါသည္။ 


ေၾကးမုံသတင္းစာ
စက္တင္ဘာ (၆) ရက္၊ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္
--------------------------------------
ကိုမ်ဳိး(lwanmapyay.blogspot.com) လြမ္းမေျပ သုတရပ္၀န္း | Facebook

ဆက်စပ်ဖတ်ရှုရန် အကြောင်းအရာများ...