ေရပန္းစား တက္တူး ဖက္ရွင္

အက်ႌဗလာ ျဖစ္ေနေသာ အမ်ဳိးသမီးငယ္ တစ္ဦး၏ ေက်ာေပၚတြင္ “ဂ်ီး ... ဂ်ီး” ဆိုေသာ အသံႏွင့္အတူ လက္တစ္ဝါးစာမွ်သာ ရွိေသာ စက္ကေလးက ေျပးလႊားေနသည္။ ထိုစက္ကေလး၏ ထိပ္တြင္ တပ္ဆင္ထားသည့္ အပ္ကေလးက အမ်ဳိးသမီးငယ္ ၏ ေဖြးအိေနေသာ အသားျပင္ေပၚတြင္ ေျပးလႊား ေနၿပီး တစ္ခါတစ္ရံ အမ်ဳိးသမီးငယ္၏ ခ်စ္စဖြယ္ မ်က္ႏွာေလးက နာက်င္မႈေၾကာင့္ အနည္းငယ္ ႐ႈံ႕မဲ့သြားသည္။

ယခင္က အမ်ဳိးသားမ်ားသာ ထိုးေလ့ရွိေသာ တက္တူးယဥ္ေက်းမႈက ၂၁ ရာစုတြင္ ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးမ်ား ထိပါ ႐ိုက္ခတ္လာေခ်ၿပီ။ အမ်ဳိးသမီးငယ္၏ ေက်ာေပၚတြင္ ေရးထိုးေနေသာ တက္တူးက လွပေၾကာ့ရွင္း စြာ ကေနသည့္ အၿငိမ့္သမေလး ႐ုပ္ပုံလႊာ ျဖစ္သည္။

ျမန္မာလူငယ္ထုၾကား အထူးသျဖင့္ ျမန္မာ လုံေမပ်ဳိတို႔ၾကားတြင္ တက္တူးယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ ဖက္ရွင္ တြင္က်ယ္လာၿပီး တက္တူးမပါလွ်င္ပင္ ေခတ္မမီေတာ့သည့္ အေျခအေန ျဖစ္လာသည္။ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး အၿပဳိင္ တက္တူးဒီဇိုင္း ပုံစံမ်ား ေရးထိုးၾကေလ့ရွိၿပီး တက္တူးထိုးေသာ လူငယ္မ်ားၾကားတြင္ ေရပန္း စားလာသည္က ျမန္မာ့႐ိုးရာ ႐ုပ္ပုံလႊာ တက္တူးမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း တက္တူး ေရးထိုးေပးသည့္ ဆိုင္မ်ား ထံမွ သိရသည္။

“အၿငိမ့္မင္းသမီး ကေနဟန္ကို တက္တူးနဲ႔ ထိုးတာေတြ ရွိတယ္။ မင္းသမီးကေနတဲ့ ဟန္ဆို တစ္ရက္ တည္းနဲ႔ မၿပီးဘူး။ စိန္ေျပနေျပ ထိုးမွ ပုံလွတာ။ သူအားတဲ့အခ်ိန္ ကိုယ္အားတဲ့အခ်ိန္ ကိုက္ၿပီး တက္တူး ကို ၿပီးေအာင္ထိုးမယ္” ဟု Mandalay Ink တက္တူး စတူဒီယိုမွ တက္တူးဆရာ ကိုတြတ္ပီက ဆိုသည္။

မႏၲေလးၿမဳိ႕ အထိမ္းအမွတ္ပုံမ်ား၊ ျမန္မာ့႐ိုးရာ ကစားစရာ အ႐ုပ္ပုံစံမ်ား၊ အျခားဒီဇိုင္းမ်ားျဖင့္ ေရာကာ တက္တူးအျဖစ္ အလွဆင္လာၾကသည့္အျပင္ ေရွးျမန္မာ ဓေလ့တစ္ခု ျဖစ္သည့္ ထိုးကြင္း တက္တူးမ်ား ကိုလည္း လူငယ္မ်ား ႀကဳိက္ႏွစ္သက္စြာ ေရးထိုးလာၾကသည္။ ေလဆာျဖင့္ဖ်က္ရန္ မလြယ္သည့္ တက္တူးကို လူငယ္အမ်ားစု စိတ္ႀကဳိက္ဒီဇိုင္းမ်ားျဖင့္ ေရးထိုးၾကၿပီး စက္ပစၥည္းပုံ၊ ကႏုတ္ပုံ၊ စာသားမ်ား အျပင္ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္ပုံမ်ား၊ လူထုေခါင္းေဆာင္မ်ား ျဖစ္သည့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ပုံ၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ပုံ၊ ျမန္မာႏိုင္ငံေျမပုံ၊ ႏိုင္ငံေတာ္ လက္ရွိအလံႏွင့္ အလံေဟာင္း၊ ျမန္မာ့႐ိုးရာအ႐ုပ္မ်ားပါ အျမတ္တႏိုး ဒီဇိုင္းဆင္ကာ တက္တူးထိုးလာၾကသည္။

ျမန္မာ႐ိုးရာဓေလ့မ်ားအျပင္ ကိုးကြယ္ယုံၾကည္မႈအရ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္ပုံမ်ားကို တက္တူး ထိုးလိုသူမ်ား အတြက္ ထိုင္းႏိုင္ငံက ထုတ္သည့္ ဒီဇိုင္းမ်ားကိုၾကည့္ကာ ထိုးေပးရေၾကာင္း၊ အမ်ားအားျဖင့္ တက္တူး ဒီဇိုင္းမ်ားကို အင္တာနက္မွ ကူးယူၿပီး လိုသလို လွေအာင္ ဆြဲကာ ဝယ္သူစိတ္ႀကဳိက္ တက္တူး ထိုးေပးေလ့ ရွိေၾကာင္း IRRAWADDY TATTOO STUDIO မွ တက္တူးဆရာ ကိုဖိုးလုံးက ေျပာၾကား သည္။ 

“ေလးစားလို႔ ယုံၾကည္လို႔ထိုးတဲ့ ပုံေတြေတာ့ ဘယ္သူမွ ခႏၶာကိုယ္ ေအာက္ပိုင္းထိုးတာ မေတြ႔ေသးသလို ထိုးလည္း ထိုးမေပးဘူး။ ကုပ္၊ လက္ေမာင္း၊ ရင္အုံ၊ ေက်ာေတြမွာ ထိုးၾကတာ မ်ားပါတယ္” ဟု တက္တူး ဆရာ ကိုဖိုးလုံးက ရွင္းျပသည္။

ရွမ္းျပည္နယ္ေတာင္ပိုင္း ေညာင္ေရႊၿမဳိ႕တြင္ လာေရာက္လည္ပတ္သည့္ ကေနဒါႏိုင္ငံသား တစ္ဦး၏ ေျခေထာက္တြင္ ဗုဒၶပုံေတာ္မ်ား ေဆးမင္ေၾကာင္ ထိုးထားသျဖင့္ ရွမ္းျပည္နယ္၊ ေညာင္ေရႊၿမဳိ႕နယ္မွ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕သို႔ ပို႔ေဆာင္ကာ ၾသဂုတ္လဆန္းပိုင္းက ျပည္ႏွင္ဒဏ္ေပးသည့္ ျဖစ္စဥ္တစ္ခု ျဖစ္ပြားခဲ့သည္။

“ႏိုင္ငံျခားသားက သူ႔အယူအဆနဲ႔သူ ထိုးတာ။ ဒါေပမဲ့ ဒီႏိုင္ငံက ေထရဝါဒ ထြန္းကားတဲ့ ႏိုင္ငံကို လာ တာမို႔ ႏိုင္ငံျခားသားေတြအေနနဲ႔ ဆင္ျခင္သင့္တယ္။ အဲဒါမ်ဳိး မလုပ္ေစခ်င္ဘူး” ဟု ကိုတြတ္ပီက ဆုိသည္။

တက္တူးထုိးျခင္းသည္ လူငယ္မ်ားအၾကား ၿပဳိင္ဆိုင္ၾကေသာ အထိမ္းအမွတ္တစ္ခု ျဖစ္လာၿပီး အက်ႌ အဝတ္အစားဒီဇိုင္း၊ တန္ဖိုးျမင့္ဟန္းဖုန္း၊ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္၊ ကား စသည္တို႔ ယွဥ္ၿပဳိင္ေလ့ရွိသည့္ ေနရာတြင္ တက္တူးဒီဇိုင္းမ်ားကပါ ယွဥ္ၿပဳိင္စရာတစ္ခု ျဖစ္လာသည္။

“လူငယ္အခ်င္းခ်င္း ေတြ႔ရင္ေတာင္ သူဘာပုံ ထိုးထားတာလဲ၊ ငါဘာပုံ ထိုးထားတာလဲဆိုၿပီး အၿပဳိင္အဆိုင္ လုပ္ၾကတယ္” ဟု ကိုတြတ္ပီက ဆိုသည္။ 

ဖက္ရွင္အတြက္ တက္တူး ဝါသနာပါသည့္ အမ်ဳိးသား တစ္ဦးမွာ တစ္ကိုယ္လုံး တက္တူး အျပည့္ ထိုးထားသည္မ်ား ရွိၿပီး အခ်ဳိ႕မွာလည္း ထိုးၿပီးသား ဒီဇိုင္းကို ပိုလွေစရန္ လြတ္ေနသည့္ ေနရာမ်ားတြင္ အႀကိမ္ႀကိမ္ တက္တူးထိုးေလ့ ရွိသည္။ ခ်စ္သူရည္းစားတို႔၏ နာမည္ႏွင့္ ႐ုပ္ပုံလႊာ တို႔ကိုလည္း တက္တူးေရးထိုးသူမ်ား ရွိၿပီး အမွန္ တကယ္ လမ္းခြဲျပတ္စဲခ်ိန္တြင္ ေရးထိုးခဲ့ေသာ တက္တူးမ်ားေပၚတြင္ တက္တူးသစ္မ်ား ထပ္မံ ေရးထိုးမႈမ်ားလည္း ရွိသည္။

ယခင္က တက္တူး ထိုးထားသူမ်ားသည္ လူမိုက္ႏွင့္ ေထာင္ထြက္ဟု ျမန္မာ့လူမႈအသိုင္းအဝိုင္းက သတ္မွတ္မႈမ်ား ရွိခဲ့ေသာ္လည္း ယခုတြင္မူ တက္တူးမရွိလွ်င္ ေခတ္မမီေတာ့သည့္ ယဥ္ေက်းမႈက တျဖည္းျဖည္း ပိုမို႐ုပ္လုံး ေပၚလြင္လာသည္။

“ဒီကေရွ႕ေလွ်ာက္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ မိဘအရြယ္ ေရာက္လာၿပီးေတာ့ သားသမီးေတြေခတ္မွာ ပိုေကာင္း လာမယ္။ တက္တူးအေပၚ အျမင္ေတြလည္း ပိုေကာင္းလာမယ္” ဟု Mandalay Ink အမည္ျဖင့္ တက္တူး စတူဒီယို ဖြင့္လွစ္ထားသူ အသက္ ၃၆ ႏွစ္အရြယ္ ကိုတြတ္ပီက ေျပာၾကားသည္။

လူငယ္မ်ားအၾကား တက္တူးယဥ္ေက်းမႈ တျဖည္းျဖည္း တြင္က်ယ္ ထြန္းကားေနေသာ္လည္း မိဘ ေဆြမ်ဳိးႏွင့္ အသိုင္းအဝိုင္းမ်ားက လူငယ္မ်ား၏ တက္တူးေရးထိုးမႈကို လုံးဝလက္မခံေသးေခ်။ သို႔ရာတြင္ လူငယ္ထု၏ အားေပးလက္ခံမႈတို႔ေၾကာင့္ တက္တူးထိုးေပးသည့္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္း အရွိန္တက္ လာေခ်ၿပီ။

မႏၲေလးၿမဳိ႕တြင္ တက္တူးထိုးသည့္ စတူဒီယိုဆိုင္ႀကီး ၁၀ ဆိုင္ထက္မနည္း ရွိလာၿပီး တကၠသိုလ္ ေက်ာင္း သားမ်ား စုေဝးရာ မႏၲေလးတကၠသိုလ္ အနီးတြင္ပင္ တက္တူးဆိုင္ႀကီး ေလးဆိုင္ ရွိေၾကာင္း IRRAWADDY TATTOO STUDIO မွ တက္တူးဆရာ ကိုဖိုးလုံးက ဆိုသည္။

ဆိုင္တစ္ဆိုင္လွ်င္ တက္တူးထိုးသူ လူငယ္မ်ား တစ္ရက္လွ်င္ အနည္းဆုံး ခုနစ္ဦးခန္႔ ရွိတတ္ၿပီး တက္တူးထိုး ဆရာမွာလည္း တစ္ဆိုင္လွ်င္ ငါးဦးအထိ ရွိတတ္သည္။ လူငယ္အမ်ားစု တက္တူး ေရးထိုးၾကေလ့ရွိသည့္ ကိုယ္ခႏၶာ အစိတ္အပိုင္းမွာ လက္ျပင္၊ ရင္ညြန္႔ႏွင့္ ေျခေထာက္မ်ားတြင္ ျဖစ္ၿပီး အမာရြတ္ရွိသည့္ ေနရာမ်ားကို ဖုံးထားရန္အတြက္ အမ်ဳိးသမီးအခ်ဳိ႕က တက္တူး ေရးထိုးၾကသည္။

“ငယ္ငယ္ကတည္းက တက္တူး ထိုးထားတာဆို သေဘာက်တယ္။ ကိုယ္တိုင္လည္း ေက်ာကုန္းမွာ ဇာမဏီပုံ ထိုးထားတာ။ သူမ်ားကိုလည္း တက္တူးထိုးတာ ဝါသနာပါလို႔ ခုသင္ေနတာ သုံးလရွိၿပီ” ဟု အသက္ ၂၃ ႏွစ္အရြယ္ မဇူးဇူးက ေျပာၾကားသည္။

ခႏၶာကိုယ္အေပၚပိုင္း၊ လက္ေမာင္းႏွင့္ ေျခေထာက္တြင္ တက္တူးထိုးထားေသာ လူငယ္မ်ားသည္ စြပ္က်ယ္လက္ျပတ္ႏွင့္ ကြာတားေဘာင္းဘီတို ဝတ္ဆင္ကာ မႏၲေလးရာသီဥတု ပူအိုက္အိုက္တြင္ ဆိုင္ကယ္တစ္စီးျဖင့္ ေလွ်ာက္လည္ရသည္ကို ဖက္ရွင္တစ္ခုအျဖစ္ လူငယ္မ်ားအၾကား ေရပန္းစား လာသည္။

ျမန္မာ့သမိုင္းရာဇဝင္တြင္ တက္တူးကိုဘုရင္ႏွင့္ မင္းညီမင္းသားမ်ား၏ ခႏၶာကိုယ္ေပၚတြင္ ယုံၾကည္မႈႏွင့္ ဂုဏ္သိကၡာအရ အင္းႏွင့္ ထိုးကြင္းမင္ေၾကာင္မ်ား အျဖစ္ ပုံေဖာ္ထိုးခဲ့ၾကၿပီး အာဏာပါးကြက္သား၊ ရာဇဝတ္သားမ်ား၏ မ်က္ႏွာႏွင့္ ရင္ဘတ္ေပၚတြင္ သက္ဆိုင္ရာ အလုပ္အကိုင္၊ ရာထူးေပၚ မူတည္၍ တက္တူး အမွတ္အသားမ်ား၊ စာတန္းမ်ားကို သိသာထင္ရွားစြာ ထိုးေလ့ရွိသည္ဟု ေဆးမင္ေၾကာင္ ေရးထိုးမႈႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ စာအုပ္စာတမ္း အခ်ဳိ႕တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

တက္တူးယဥ္ေက်းမႈသည္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာကတည္းက လူ႔အဖြဲ႔အစည္း ေပါင္းစုံတြင္ တည္ရွိေနခဲ့ၿပီး ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ဳိးစုံ၊ အယူအဆမ်ဳိးစုံျဖင့္ ေရးထိုးခဲ့ၾကေသာ္လည္း ယေန႔ေခတ္တြင္မူ တက္တူးေရးထိုးမႈ၏ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ ဖက္ရွင္အတြက္ကိုသာ ဦးစားေပးလာျခင္းဟု တက္တူး ေရးထိုးေပးသူမ်ားက ဆိုၾကသည္။ 

ယခုေနာက္ပုိင္းတြင္ တက္တူးထိုးေဆးမ်ားမွာ အေရာင္ အႏု၊ အရင့္ စုံသည့္အျပင္ မတူညီေသာ စုတ္ပုံစံမ်ားျဖင့္ ပုံတူမ်ား၊ အစစ္အမွန္ႏွင့္တူေသာ သုံးဘက္ျမင္ 3D တက္တူးမ်ားအထိ ထိုးႏိုင္ၿပီး တက္တူးထိုးျခင္း ပညာလည္း အဆင့္ျမင့္လာသည္။ တက္တူးေရးထိုးရာတြင္ တစ္ခါသုံး ပစၥည္းမ်ားပါ လိုသေလာက္ ရလာႏိုင္သည့္အတြက္ တက္တူးေရးထိုးျခင္းမွ ျဖစ္ပြားႏ္ိုင္သည့္ ေနာက္ဆက္တြဲ က်န္းမာေရး ျပႆနာမွာ အနည္းငယ္ သက္သာ သြားၿပီ ျဖစ္သည္။

သို႔ရာတြင္ တက္တူးထိုးသည့္အခါ မေမွ်ာ္လင့္ႏိုင္ေသာ က်န္းမာေရး အႏၲရာယ္အခ်ဳိ႕ ရွိေနၿပီး ေရာဂါပိုးဝင္ျခင္းႏွင့္ ဓာတ္မတည့္ျခင္းတို႔ ျဖစ္ႏိုင္ေျခ ရွိေသးသည္။ သန္႔ရွင္းမႈ မရွိေသာ တက္တူးေရးထိုးမႈမွ အေရျပားနာ၊ ေရယုန္၊ ေမးခိုင္၊ မႈိ၊ အသည္းေရာင္၊ တီဘီႏွင့္ HIV ကူးစက္မႈေရာဂါ ျဖစ္ပြားႏိုင္သည္။ ယခင္က တက္တူးထိုးရာတြင္ ပစၥည္းမ်ား ရွားပါးသျဖင့္ တစ္ဦးတက္တူး ေရးထိုးၿပီးတိုင္း တက္တူးထိုး ပစၥည္းမ်ားကို ေရေႏြးျဖင့္ ျပန္ေပါင္းျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ေလ့ရွိရာ အခန္႔မသင့္ပါက ေရာဂါပိုး ကူးစက္မႈမ်ား ျဖစ္ပြားခဲ့သည္။

ယေန႔ေခတ္တြင္ တစ္ခါသုံး တက္တူးထိုးစက္ ေခါင္း၊ ေဆးခြက္မ်ား အလြယ္တကူ ဝယ္ယူရႏိုင္သျဖင့္ တက္တူးထိုးျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ မည္သည့္ေရာဂါမွ မျဖစ္ပြားႏိုင္ဟု အာမခံ တက္တူးထိုးေပးမႈမ်ား ေပၚထြန္းလာေၾကာင္း၊ တက္တူးထိုးခ ေစ်းႏႈန္းမ်ားမွာ က်ပ္ တစ္ေသာင္းမွ စရွိကာ ေရးထိုးမည့္ ပုံသဏၭာန္ေပၚ မူတည္ကာ ေစ်းႏႈန္း အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိေၾကာင္း ေစ်းကြက္အတြင္း စုံစမ္းသိရွိရသည္။

ကမာၻေက်ာ္ ေဘာလုံး အားကစားသမားမ်ား၊ ႏိုင္ငံေက်ာ္ ႐ုပ္ရွင္မင္းသား မင္းသမီး၊ ေတးသံရွင္မ်ား ကလည္း တက္တူး ထိုးလာသည့္အတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ လူငယ္မ်ားအၾကား ပိုမိုေရပန္းစားလာ ခဲ့သည္ ဟုလည္း ဆုိႏုိင္သည္။

“တက္တူးထိုးတဲ့ လူငယ္ေတြကို ေျပာခ်င္တယ္၊ သူမ်ားထိုးတိုင္း လိုက္မထိုးပါနဲ႔။ ကိုယ္ထိုးမယ့္ပုံက အဓိပၸာယ္ရွိတဲ့ပုံ၊ ကိုယ့္ခံစားခ်က္အရ ခံယူခ်က္အရ ထိုးတဲ့ပုံ ျဖစ္ေစခ်င္တယ္” ဟု ကိုတြတ္ပီက ေျပာၾကားသည္။

အေရျပားတြင္ တက္တူးေရးထိုးျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ သီးျခားဥပေဒ ျပ႒ာန္းထားျခင္း မရွိေသာ္လည္း မသင့္ေလ်ာ္သည့္ ေနရာမ်ားတြင္ ပုံမ်ား ထိုးထားပါက ဂုဏ္က်က္သေရ ညႇဳိးႏြမ္းေစသျဖင့္ တည္ဆဲဥပေဒအရ အေရးယူႏိုင္ေၾကာင္း မႏၲေလးတိုင္းေဒသႀကီး ဥပေဒခ်ဳပ္ ဦးရဲေအာင္ျမင့္က သတိေပး ေျပာၾကားသည္။

အၿငိမ့္မင္းသမီး၏ ကေနဟန္ကို ေက်ာေပၚတြင္ ေရးထိုးၿပီးေနာက္ အမ်ဳိးသမီးငယ္သည္ မိမိေက်ာျပင္တြင္ ေရးထိုးထားေသာ တက္တူးပုံကိုၾကည့္ၿပီး ေက်နပ္အၿပံဳးမ်ားႏွင့္ တက္တူးေရးထိုးသည့္ ဆိုင္အတြင္းမွ တေရြ႕ေရြ႕ ျပန္လည္ ထြက္ခြာသြားေတာ့သည္။ 


မယ္တင့္
The Voice Journal
--------------------------------------
ကိုမ်ဳိး(lwanmapyay.blogspot.com) လြမ္းမေျပ သုတရပ္၀န္း | Facebook

ဆက်စပ်ဖတ်ရှုရန် အကြောင်းအရာများ...