ဘြဲ႕ဝတ္စုံ၏ သမုိင္းေၾကာင္းႏွင့္ အေရးႀကီးပုံမ်ားကုိ သိရွိတန္ဖုိး ထားတတ္ေစရန္ အေျခခံပညာ တဲြဖက္ သင္႐ုိးမ်ားတြင္ ထည့္သြင္း သင္ၾကားမည္

အစဥ္အလာ ႀကီးမားေသာ ဘြဲ႕ဝတ္စုံ၏ သမုိင္းေၾကာင္းႏွင့္ အေရးႀကီး ပုံမ်ားကုိ ငယ္စဥ္ ကတည္းက သိရွိၿပီးတန္ဖုိး ထားတတ္ေစရန္ အေျခခံပညာ တဲြဖက္သင္႐ုိးဝင္ ဘာသာရပ္မ်ားတြင္ ထည့္သြင္း အသိပညာေပးရန္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း အမွတ္ (၁) အေျခခံပညာ ဦးစီးဌာနမွ တာဝနရွိသူ တစ္ဦးက ေျပာၾကား လုိက္သည္။

“တကယ္ေတာ့ ယေန႔ျဖစ္ေနတာေတြက ကေလးေတြ သိသင့္တာေတြ၊ တန္ဖုိးထား သင့္တာေတြကုိ သိေအာင္၊ တန္ဖုိးထား တတ္ေအာင္ လုပ္ေပးဖုိ႔ ဆရာေတြဘက္က ပ်က္ကြက္ခဲ့ မိတယ္ေပါ့။ အဲဒီအ တြက္မ်ားစြာ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရပါတယ္။ အားလုံးဟာ ပညာေရးမွာ အေျခခံတယ္ဆုိေပမယ့္ အကုန္လုံးကုိ သင္ခန္းစာထဲ ပစ္ထည့္ လုိက္လုိ႔မရဘူး။ ေက်ာင္းသားေတြကုိယ္တုိင္ သင္ယူေလ့လာတဲ့ အေလ့ အထေတြနဲ႔ အခြင့္အလမ္းေတြ ဖန္တီးေပးရမယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ သင္ခန္းစာတစ္ရပ္ အေနနဲ႔မဟုတ္ဘဲ စာရိတၱလုိ ျပည္သူ႔နီတိလုိ ဘာသာရပ္ ေတြမွာ ဘြဲ႕ဝတ္စုံရဲ႕အေရးပါပုံ သမုိင္းေၾကာင္းအျပင္ တျခားသိ သင့္သိထုိက္ တန္ဖုိးထားသင့္တာေတြကုိ အလ်ဥ္းသင့္သလုိ အသိပညာေပးႏုိင္ေအာင္ လုပ္သြားမယ္။ ဒါကိုလဲလူႀကီးေတြက အားလုံးေဆြးေႏြးေပး ေနပါ တယ္” ဟု အဆုိပါတာဝန္ရွိသူက ဆက္လက္ေျပာ ၾကားသည္။

အဆုိပါသင္႐ုိးမ်ားကုိလာမည့္ ပညာသင္ႏွစ္မ်ားမွစ၍ သင္ၾကားႏုိင္ရန္ စီစဥ္မည္ျဖစ္ၿပီး မည္သည့္ႏွစ္ တြင္ စတင္ သင္ၾကားႏုိင္မည္ကုိ အတိအက်မေျပာႏုိင္ေသးေၾကာင္း၊ ဘဲြ႕ရေက်ာင္းသားတစ္ဦးအေန ျဖင့္ ဝတ္႐ုံကုိဝတ္ဆင္ ထားျခင္းသည္ ပညာတတ္မ်ားသည္ တုိင္းျပည္အတြက္ အလုပ္မ်ားကုိအဆက္မ ျပတ္လုပ္ကုိင္ေပးမည္သူ၊ တုိင္းျပည္တာဝန္မ်ားကုိ ထမ္းေဆာင္မည့္သူဟု အဓိပၸာယ္ရေၾကာင္း၊ လက္ ထဲတြင္ပန္းခ်ီေရးဆဲြရာတြင္ အသုံးျပဳ သည့္ ပ်ဥ္ခ်ပ္၊ ေဆးစပ္သည့္ခြက္ႏွင့္ စုတ္တံမ်ားကုိကုိင္ထားရျခင္း သည္တုိင္းျပည္အနာဂတ္၊ မိမိတို႔အနာဂတ္ကုိ ေဆးေရာင္ျခယ္မည့္သူဟု အဓိပၸာယ္ရၿပီး ယေန႔ေခတ္ တြင္ ဘြဲ႕ဦးထုပ္ႏွင့္ အဓိပၸာယ္ခ်င္းတူေၾကာင္း၊ ေနာက္ေက်ာ တံစဥ္၊ တူႏွင့္ လႊအစရွိသည့္ ပစၥည္းကိရိ ယာမ်ား ထည့္ထားသည့္အိတ္မ်ားကုိ ပုိးလြယ္ထားရျခင္းသည္ တုိင္းျပည္ကုိ တည္ေဆာက္မည္သူ၊ မိမိ ဘဝကုိတည္ေဆာက္မည့္သူဟု အဓိပၸာယ္ရေၾကာင္း၊ ဘြဲ႕ဝတ္စုံ၏ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆုိခ်က္ကုိ အမွတ္ (၁) အေျခခံပညာဦးစီးဌာနမွ ဒုတိယညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ (ၿငိမ္း) ဦးစီတန္ဇာတြင္း က ရွင္းျပသည္။

“ဒါမ်ဳိးေတြသိလာဖုိ႔ အေျခခံမွာဘြဲ႕တစ္ခုရဲ႕တန္ဖုိးကုိ သိရွိေအာင္ေလ့က်င့္သင္ၾကားေပးရမယ္။ အဆင့္ ျမင့္မွာ က်ေတာ့ ဘြဲ႕တစ္ခုရဲ႕အႏွစ္သာရကုိ ေလ့က်င့္သင္ၾကားေပးရမယ္” အမွတ္ (၁) အေျခခံပညာ ဦးစီးဌာနမွ ဦးစီးအရာရွိ ဦးေငြတုိးကေျပာသည္။

အဆုိပါ ဘဲြ႕ဝတ္စုံတန္ဖုိးႏွင့္ မိမိတုိ႔ရရွိထားေသာ ပညာရပ္မ်ား၏ တန္ဖုိးမ်ားကုိ ယေန႔ေခတ္ေက်ာင္း သားမ်ား မသိရွိႏုိင္ၾကျခင္းမွာ အေျခခံပညာေရးႏွင့္၊ အဆင့္ျမင့္ပညာေရးႏွစ္ခုစလုံးတြင္ ပညာေရး၏ မွန္ကန္ေသာ အေလ့အက်င့္၊ ေကာင္းမြန္သည့္ စည္းကမ္းမ်ားကုိ ေပးစြမ္းႏုိင္ျခင္း မရွိေသးျခင္းေၾကာင့္ ဟုဦးေငြတုိးက ဆက္လက္ေျပာသည္။

“ဘြဲ႕ဝတ္စုံရဲ႕ အဓိပၸာယ္ကုိ ယေန႔ဘဲြ႕ရတဲ့လူငယ္အေယာက္ ၁၀၀၀ မွာ ဆယ္ေယာက္ေလာက္သိရင္ပဲ ကံေကာင္း တယ္လုိ႔ ေျပာရမယ္။ အဲဒီလုိသမုိင္းေၾကာင္းနဲ႔ရွိလာခဲ့တဲ့ ဘြဲ႕ဝတ္စုံရဲ႕အေရးႀကီးပုံေတြသိရွိ ေအာင္ ကုိယ္ရရွိတဲ့ ဘြဲ႕ကုိ တန္ဖုိးထားတတ္ေအာင္ ဘြဲ႕အပ္ႏွင္းတဲ့အခါမွာ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ေတြက ရွင္း လင္းေျပာၾကားေပးရမယ္။ ေနာက္ၿပီးငယ္ငယ္ေလးကတည္းက ကုိယ္ဝတ္ရမယ့္ ဘြဲ႕ဝတ္စုံကုိ တန္ဖုိး ထားတတ္ေအာင္ ဆရာ၊ ဆရာမေတြ က ေျပာေပးရမယ္။ ဒါမွႏုိင္ငံျခားေတြမွာလုိ စာေတာ္သည္ျဖစ္ေစ၊ မေတာ္သည္ျဖစ္ေစ ဘြဲ႕ရတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ အက်င့္သိကၡာရွိရွိျပဳမူ ေနထုိင္တတ္ၾကမွာ” ဟု ဦးစီ တန္ဇာတြင္က သုံးသပ္ေျပာၾကားသည္။

ဘဲြ႕ဝတ္စုံသမုိင္းေၾကာင္းသည္ ခရစ္ေတာ္မေပၚမီ (BC) မတိုင္ခင္ကတည္းက ေရွးဂရိပညာရွိႀကီးမ်ား တည္ေထာင္ ဖြင့္လွစ္သည့္ အကယ္ဒမစ္ေက်ာင္းမ်ားတြင္ တက္ေရာက္ခဲ့သည့္ ေက်ာင္းသားမ်ားကုိ ခ်ီးျမႇင့္ခဲ့ျခင္းမွ စတင္ခဲ့ ေၾကာင္း သိရသည္။ 


Democracy Today Daily
စက္တင္ဘာ (၁၀) ရက္၊ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္
--------------------------------------
ကိုမ်ဳိး(lwanmapyay.blogspot.com) လြမ္းမေျပ သုတရပ္၀န္း | Facebook

ဆက်စပ်ဖတ်ရှုရန် အကြောင်းအရာများ...