တကၠသုိလ္ဝင္တန္းေအာင္စာရင္းႏွင့္ ငုိ၍ရယ္၍မရေသာ မ်က္ႏွာမ်ား



၂၀၁၃-၂၀၁၄ ပညာသင္ႏွစ္ တကၠသုိလ္ဝင္တန္း စာေမးပဲြေအာင္စာရင္းမ်ား ၆-၆-၂၀၁၄ ရက္ ည ၁၂ နာရီေက်ာ္ၿပီဆုိသည္ႏွင့္ စာစစ္ဌာနအေျခခံ ပညာေက်ာင္းမ်ားတြင္ စတင္ကပ္ၾကေတာ့သည္။ ညဦးပုိင္း ကတည္းက စု႐ုံးေရာက္ရွိေနၾကေသာ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားႏွင့္ မိဘပရိသတ္မ်ား အခ်ဳိ႕အိပ္ ေရးပ်က္ခံရ က်ဳိးနပ္သြားၾက၏။ အခ်ဳိ႕အိပ္ေရး ပ်က္ပ်က္ျဖင့္ ေခါင္းငုိက္စုိက္ က်သြားၾကသည္။ လက္ ကုိင္ဖုန္း မ်ားသည္လည္း အလုပ္ပုိ႐ႈပ္သြား၏။ သဃၤန္းကၽြန္းၿမိဳ႕နယ္ဘက္ရွိ အခ်ဳိ႕ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ည ၁၁ နာရီ ခဲြေက်ာ္ကတည္းက ေအာင္စာရင္းအေျဖကုိ သိေနၾကသည္ဟုလည္း ဆုိသည္။

အခ်ဳိ႕ေသာေဘာ္ဒါေက်ာင္းမ်ားႏွင့္ ေန႔တက္ ကုိယ္ပုိင္ေက်ာင္းမ်ား သည္လည္း ယင္းေန႔ညေနကတည္း ကမည္သူေအာင္သည္၊ မည္သူက်သည္ကုိ ႀကိဳသိေနခဲ့ရသည္ဆုိ၏။ ႀကိဳသိရန္ခက္ခဲပါသည္ ဆုိေသာ တကၠသုိလ္ဝင္တန္း ေအာင္စာရင္းကိစၥသည္ ယခင္ႏွစ္မ်ားကကဲ့သုိ႔ ပုိက္ဆံေပး၍ ေအာင္စာရင္းမထြက္ ခင္တစ္ပတ္ ၁၀ ရက္အလုိကတည္းက ႀကိဳသိႏွင့္ၿပီးသားေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားလည္း ရွိေန သည္ဟူေသာ အသံလည္းေပၚထြက္ခဲ့ပါသည္။ မည္သုိ႔ပင္ျဖစ္ေစ ေအာင္စာရင္းမ်ားကား ေၾကညာ ထားသည့္အတုိင္း ထြက္ခဲ့ပါၿပီ။

ယခုႏွစ္ေအာင္စာရင္းထြက္ျခင္းသည္ ၿငိမ္ဆိတ္လြန္းသည္ဟု ခံစားမိသည္။ ညသန္းေခါင္ေက်ာ္တြင္ ထြက္ေပၚခဲ့ေသာ ေအာင္စာရင္းေၾကာင့္ ရန္ကုန္လမ္းမႀကီးေပၚတြင္ အငွားယာဥ္မ်ားအေျပးအလႊား ျဖစ္သြားခဲ့ေသာ္လည္း ၿမိဳ႕နယ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားရွိ ရပ္ကြက္လမ္းမ်ားေပၚတြင္ေတာ့ ေက်ာင္းသားလူ ငယ္တုိ႔အုပ္စုဖဲြ႕ေလွ်ာက္သြားေနၾကသည္မွအပ စကားသံမ်ားကတိတ္ဆိတ္လြန္းေနပါသည္။ ျမင္မိ ေသာျမင္ကြင္းတစ္ခုကား ေက်ာင္းသားေလးမ်ား ခုႏွစ္ဦး၊ ရွစ္ဦးတစ္အုပ္စုသည္ အိမ္ေရွ႕မွျဖတ္ ေလွ်ာက္သြားၾကသည့္အခါ စကားလုံးဝမေျပာႏုိင္ၾကဘဲ တစ္ဦးစ၊ ႏွစ္ဦးစသည္ အီေလးဆဲြေသာ ေျခလွမ္းျဖင့္သြားေနသည္။ တစ္ေယာက္ေသာသူကေတာ့ ေမာ္ေတာ္ကားနင္း၍ျပားခ်ပ္ေနေသာ ေရ သန္႔ဘူးခြံကုိ တစ္လမ္းလုံး ဂလုံဂလုံဂေလာက္ဂေလာက္ျဖင့္ ကန္ေက်ာက္လာသည္ကုိ ေတြ႕ရသည္။ ဤသည္မွာစာေမးပဲြက်ျခင္း၏လကၡဏာျဖစ္ေၾကာင္း ေပၚလြင္ေနပါသည္။ ယခုႏွစ္ေအာင္စာရင္းတြင္ က်႐ံႈးသူမ်ား၏ဟု အသံထြက္ေပၚ၏။ မည္သူ႔ေမးေမး ေခါင္းခါျပသူကမ်ားေန၏။ နီးစပ္သူမ်ား၏ သား၊ သမီးမ်ား၏သတင္းဝင္လာလွ်င္လည္း က်ၾကသည္။ မနီးစပ္သူမ်ား၏ သား၊ သမီးမ်ားသတင္း ၾကားရ ျပန္ေတာ့က်ၾကသည္။ ႀကိဳးစားသူလည္း အက်စာရင္းထဲဝင္သြားသည္။ ပုံမွန္သမားလည္းက်သည္။ မႏွစ္ကတစ္ႏုိင္ငံလုံး ေအာင္ခ်က္ရာခုိင္ႏႈန္း ၃၄ ဒသမ ၃၃ ရာခုိင္ႏႈန္းရွိခဲ့သည္။ ယခုႏွစ္တြင္ ရာခုိင္ႏႈန္း ၃၀ ေတာင္ျပည့္မည္မထင္ဟု မိဘတခ်ဳိ႕ကသုံးသပ္ၾကသည္။ ယခုႏွစ္ေအာင္ခ်က္ရာခုိင္ႏႈန္းမၾကာမီ ေပၚထြက္လာေတာ့မည္ ျဖစ္ေပသည့္အၾကမ္းဖ်င္းမၾကာမီ ေပၚထြက္လာေတာ့မည္ျဖစ္ေပသည့္ အၾကမ္းဖ်င္းကေတာ့ အက်မ်ားေနသည္က ေပၚလြင္ေနေပသည္။

ေအာင္စာရင္းထြက္သည့္ ညႀကီးသန္းေခါင္တြင္ တခ်ဳိ႕ေသာမိဘမ်ား (အထူးသျဖင့္ မိခင္မ်ား) ငို၍ ရယ္၍မရေသာမ်က္ႏွာျဖစ္သြားၾကသည္ကုိ ေတြ႕လုိက္ရ၏။ စာေမးပဲြက်သူေက်ာင္းသူမ်ားႏွင့္ေရာကာ ငုိေႂကြးေနေသာ မိခင္မ်ားၾကားတြင္ ငုိ၍ရယ္၍မရေသာ မ်က္ႏွာပုိင္ရွင္မိခင္သည္ တစ္မူထူးျခားေန၏။ ေအာင္စာရင္းၾကည့္၍ နာမည္ပါသည္ကုိေတြ႕ရေသာအခါ ႐ုတ္တရက္ေပ်ာ္သြားသည္။ ထုိ႔ေနာက္အား ပါးတရၿပံဳးခ်လုိက္သည္။ ၿပီးေသာ္ အၿပံဳးမ်က္ႏွာသည္ အတည္မ်က္ႏွာသုိ႔ ခ်က္ခ်င္းေျပာင္းသြားၿပီး လူၾကားထဲျပန္တိုးကာ နာမည္ေနာက္က ဘာမ်ားပါဦးမလဲၿဖဲရွာသည္။ သုိ႔ေသာ္ဘာဘာသာမွ မပါ။ ဂုဏ္ထူးမထြက္၊ ႐ုိး႐ုိးသာေအာင္သည္။ ထုိအခါတည္ေနေသာ မ်က္ႏွာမဲ့ရေခ်ၿပီ။ ဤလုိမိခင္မ်ားလည္း မ်ားမ်ားစားစားရွိေနသည္။ အေျဖခက္၊ အေနခက္ရၿပီမုိ႔ ရွက္ေနသည့္သေဘာေဆာင္ေသာမ်က္ႏွာကုိ ကြယ္ဝွက္ထားကာ အိမ္ျပန္လာၾကသည္ကိုလည္း ေတြ႕ရသည္။ မွန္းခ်က္ႏွင့္ႏွမ္းထြက္မကုိက္ေလ ေသာ ေအာင္စာရင္းပါတကား။ ဂုဏ္ထူးေသခ်ာေပါက္ထြက္ရမည္ဟု မွန္းထားၿပီးကာမွ ႐ုိး႐ုိးသာ ေအာင္ခဲ့ေသာ ဒုကၡကုိေပြ႕ပုိက္ကာ ျပန္လာရေသာမိခင္မ်ားကဲ့သုိ႔ပင္ ဂုဏ္ထူးငါးဘာသာထြက္သည္ ဟု ကုိယ့္နည္းကုိယ့္ဟန္ ကုိယ့္အႀကံအဖန္ျဖင့္ ႀကိဳသိထားရေသာ မိခင္တခ်ဳိ႕လည္း တကယ္သြား ၾကည့္ေသာအခါ ဂုဏ္ထူးသုံးဘာသာပါလာသျဖင့္ ရွက္ရွက္ျဖင့္ အိမ္ျပန္လာရျခင္းမ်ဳိးလည္း ရွိခဲ့သည္။

တကၠသုိလ္ဝင္တန္းစာေမးပဲြ မေျဖဆုိခင္က တကၠသုိလ္ဝင္တန္းစာေမးပဲြဟူသည္ နတ္ႀကီးသည္၊ နတ္မႀကီးပါ၊ ေက်ာင္းသား၊ မိဘ၊ ဆရာပူးေပါင္းကာ စနစ္တက်ျပင္ဆင္ကာ ေအာင္ပန္းကုိဆြတ္ခူးရ မည္။ ဘာျဖစ္သည္၊ ညာျဖစ္သည္ဆုိၿပီး မီဒီယာမ်ားတြင္ ပညာေရးအရာရွိမ်ား၊ ပညာရွင္မ်ားႏွင့္ က်ဴ ရွင္ဆရာႀကီးမ်ားက စကားစစ္ထုိးေသာေဆာင္းပါးမ်ား ေဖာ္ျပလုိက္ၾကေသးသည္။

သုိ႔ေသာ္ တကၠသုိလ္ဝင္တန္းစာေမးပဲြသည္ ရင္ေမာရေသာကိစၥျဖစ္သည္ကုိေတာ့ တစ္ျပည္လုံးရွိမိဘ တုိင္း လက္ခံၾကသည္။ ကာယကံရွင္ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားကေတာ့ ဘဝ၏ဒုကၡအစုိင္အခဲတုံး ႀကီးကုိ မႏုိင္ရင္ကာဝါးမ်ဳိခဲ့ရသည္ဟု ဆုိေနၾကသည္။ မိဘမ်ားသည္လည္း တကၠသုိလ္ဝင္တန္းကိစၥ ရင္ေမာရျခင္းႏွင့္အတူ ဒုကၡေပါင္းစုံက ဘက္စုံေထာင့္စုံဝင္ေဆာင့္ျခင္းခံခဲ့ရသည္။ ေက်ာင္းသားသည္ လည္းမိဘကေပးေသာဖိအား၊ ေက်ာင္းကေပးေသာဖိအား၊ ဆရာေပါင္းစုံကေပးေသာဖိအား၊ စာအုပ္ ေပါင္းစုံ၊ အထူးထုတ္ေပါင္းစုံကေပးေသာဖိအား၊ ေမးခြန္းေပါင္းစုံကေပးေသာ ဖိအား၊ ေအာင္ရမည္၊ ဂုဏ္ထူးထြက္ရမည္ဟူေသာ တေစၧေျခာက္လွန္႔ခံရမႈဖိအားမ်ားေၾကာင့္ စာေမးပဲြမေျဖခင္ကတည္းက ျပားေနခဲ့ရသည္။ ယခုေအာင္စာရင္းထြက္၍က်ေသာအခါ၊ ႐ုိး႐ုိးပဲေအာင္ေသာအခါ၊ ဂုဏ္ထူးတစ္ဘာ သာပဲပါေသာအခါ၊ ဂုဏ္ထူးငါးဘာသာမပါေသာအခါ ျပားျပားျဖင့္ေျဖခဲ့ရေသာ ေက်ာင္းသားထပ္၍ ထပ္ကာျပားျပားလာရကာ အ႐ုပ္ႀကိဳးျပတ္လဲက်ရွာရပါေတာ့သည္။

ဟုတ္ပါသည္။ ယုံခ်င္ယုံ၊ မယုံခ်င္ေနေျပာေတာ့ ေျပာရပါမည္။ ဟုိးေရွးေရွးတုန္းက တကၠသုိလ္ဝင္ တန္းေအာင္စာရင္းထြက္ပုံမ်ဳိးႏွင့္ ယခုေအာင္စာရင္းထြက္ပုံမ်ဳိး မတူေတာ့ပါေခ်။ လုံးဝျခားနားေျပာင္း လဲသြားခဲ့ေပၿပီ။ ဟုိေရွးေရွးတုန္းက ၿမိဳ႕နယ္တစ္ၿမိဳ႕နယ္တြင္ တကၠသုိလ္ဝင္တန္းေအာင္သူ ဆယ့္ေလး၊ ငါးဦးသာရွိသည္။ တကၠသုိလ္ဝင္တန္းေအာင္ၿပီဆုိလွ်င္ ကၽြမ္းဆယ္ျပန္ထုိးၿပီး ေအာ္ဟစ္ခုန္ေပါက္ေပ်ာ္ ျမဴးခဲ့သည္။ ယခုတကၠသုိလ္ဝင္တန္းေအာင္သည္။ ေပ်ာ္သည္ကုိလည္း မေတြ႕ရ။ ခုန္ေပါက္ျမဴးတူး ျခင္းလည္းမရွိ၊ မအီမသာမ်က္ႏွာမ်ားႏွင့္ ႐ႈံးတာကမွေကာင္းေသးသည္ဟူေသာ သေဘာကုိေဖာ္ျပေန သည္။

ဘယ္ႏွယ္ပါလိမ့္၊ ေအာင္သည္ကုိေပ်ာ္စရာဟုမထင္ၾကေတာ့ၿပီေလာ။ ေစာေၾကာၾကည့္ပါမည္။ ယခု တကၠသုိလ္ဝင္တန္းေအာင္ျခင္း၊ ႐ႈံးျခင္း၊ ဂုဏ္ထူးထြက္ျခင္း၊ မထြက္ျခင္း၊ ဂုဏ္ထူးအရနည္းျခင္း၊ မ်ားျခင္းကိစၥမ်ားသည္ စီးပြားေရးဆန္ေနသည္။ စီးပြားတြက္ တြက္ေနၾကသည္။ စီးပြားေရးလုပ္သလုိ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသည္၊ အျမတ္နည္းသည္၊ အျမတ္မ်ားသည္၊ အ႐ႈံးေပၚသည္ဆုိသည့္အေပၚတြင္ လုံးလုံး တည္မွီေနသည္ကုိ သြားေတြ႕ရသည္။

ရွင္းျပပါမည္။ တကၠသုိလ္ဝင္တန္းေက်ာင္းသားတစ္ဦးကုိ ပုိင္ဆုိင္ထားေသာ မိဘသည္ထုိေက်ာင္းသား ကုိ အစုိးရအထက္တန္းေက်ာင္းတြင္ ထား႐ုိးထားစဥ္အတိုင္းထားမည္လား၊ ထားမည္ဆုိလွ်င္ တကၠ သုိလ္ဝင္တန္းေအာင္ဖုိ႔ အစုိးရေက်ာင္းက ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၏ သင္အားျဖင့္မေလာက္ေလာက္ေအာင္ လည္း သင္မေပးႏုိင္၊ သီတင္းကၽြတ္တန္ေဆာင္တုိင္ဆုိလွ်င္ စာမသင္ေတာ့၊ ေက်ာင္းသားေတြလည္း ေက်ာင္းမတက္ၾကေတာ့၊ သည္ေတာ့ ျပင္ပက်ဴရွင္ယူကုိယူရေတာ့မည္။ ျပင္ပက်ဴရွင္ဆုိလွ်င္ ေျခာက္ ဘာသာသင္ေသာ ဆက္ရွင္တန္းတက္မည္လား၊ ဆက္ရွင္တန္းဆုိလွ်င္လည္း ႐ုိး႐ိုးဆက္ရွင္၊ အထူး ဆက္ရွင္၊ ထူးထူးရွယ္ဆက္ရွင္တန္းဟူ၍ ရွိသည္။ က်ဴရွင္ေၾကးတစ္လ တစ္ေသာင္းက်ပ္မွ က်ပ္သုံး ေသာင္း၊ က်ပ္ငါးေသာင္းမွ က်ပ္ရွစ္ေသာင္းထိရွိသည္။ ထုိထုိေသာဆက္ရွင္တန္းမ်ားကေကာ တကၠ သုိလ္ဝင္တန္းေအာင္ဖို႔ စိတ္ခ်ရၿပီလား၊ စိတ္မခ်ရေသးပါ။ စာေမးပဲြနီးကပ္လာေသာ ေလးငါးလခန္႔အ ၾကာတြင္ ေျခာက္ဘာသာကုိ အနီးကပ္ပုိ႔ခ်ေလေသာ ဝုိင္းသင္ၾကားျခင္းက ရွိျပန္ပါေသးသည္။ တစ္ဝုိင္းကုိငါးဦးမွ ဆယ္ဦး၊ အခ်ဳိ႕ဆယ့္ငါးဦးထိဝုိင္းၾကရသည္။ ယင္းဝုိင္းမ်ားတြင္ ျပန္လည္သင္ၾကား ျခင္းႏွင့္စာေမးပဲြအတြက္ ျပင္ဆင္ျခင္း၊ ေမးခြန္းေဟာင္းမ်ားကုိေျဖဆုိပုံ သင္ၾကားပုိ႔ခ်ေပးျခင္းႏွင့္ စေပါ့တ္ဟုေခၚေသာ ခန္႔မွန္းေမးခြန္းထုတ္ကာ သင္ၾကားျခင္းတုိ႔ကုိ သင္ၾကားပုိ႔ခ်ေပးသည္။

ေျခာက္ဘာသာသင္ၾကားေပးေသာ ဝုိင္းမ်ားတြင္အခေၾကးေငြ အနည္း၊ အမ်ားအလုိက္ သင္ၾကားေသာ ဆရာႀကီး၊ ဆရာမႀကီၚမ်ားကလည္း တကၠသုိလ္အၿငိမ္းစား ပါေမာကၡႀကီးမ်ား၊ ဌာနမွဴးႀကီးမ်ား၊ ကထိ ကႀကီးမ်ား သင္ၾကားေပးၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ဤလုိဝုိင္းႀကီးမ်ဳိးတြင္ နည္းျပဆရာေဟာင္းမ်ားအသာ ထား၊ လက္ေထာက္ကထိကမ်ားပင္ မပါဝင္။ ေၾကးကလည္းေက်ာင္းသားတစ္ဦး တစ္လက်ပ္တစ္ သိန္းရွစ္ေသာင္း သုိ႔မဟုတ္ ႏွစ္သိန္းမွစေပးရသည္။ ဆရာႀကီးမ်ားသည္လည္း တစ္ဘာသာတစ္လ က်ပ္သုံးေသာင္းေလာက္ေတာ့ ေအာက္ထစ္ယူမည္ပင္။ က်ပ္တစ္ေသာင္းဟူေသာ ျမန္မာ့ေငြေၾကး သည္ဘာမ်ား အသုံးခံပါသနည္း။

သုိ႔ျဖစ္၍ အစုိးရေက်ာင္းတက္ေသာ တကၠသုိလ္ဝင္တန္းေက်ာင္းသားတစ္ဦးသည္ အျပင္က်ဴရွင္ဆက္ ရွင္တန္းတစ္ခုႏွင့္ အနီးကပ္ဝုိင္းတစ္ခု တက္ထားမွသာ တကၠသုိလ္ဝင္တန္းကုိ ေက်ာ္ျဖတ္ႏုိင္မည္။ ေက်ာ္ျဖတ္ႏုိင္မည္ဟု ယုံၾကည္ရေသာ္လည္း ဂုဏ္ထူးထြက္ဖုိ႔မေသခ်ာ၊ ကံမပါလွ်င္ က်ခ်င္လည္းက် သြားႏုိင္သည္။ ကံမေကာင္းျခင္းဆုိသည္မွာ အထက္ဆရာ၊ ေအာက္ဆရာ၊ ယၾတာ၊ အုန္းပဲြ၊ ငွက္ေပ်ာ ပဲြစသည့္ကမ႓ီရကိစၥမ်ားလည္း ရွိေသးသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဂုဏ္ထူးထြက္ရမည္။ ေဆးတကၠသုိလ္ဝင္ရ မည္ဟူေသာ ႀကံဳးဝါးခ်က္မ်ဳိးျဖင့္ တကၠသုိလ္ဝင္တန္းကုိ ျပင္ဆင္ရေသာမိဘသည္ အစုိးရေက်ာင္း ဆက္ရွင္တန္း၊ ဝုိင္းတို႔ေလာက္ျဖင့္ မလုံေလာက္ေတာ့ဘဲ ႏွစ္စကတည္းက နီးစပ္ရာေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူငါးဦးေလာက္ကုိသာ စုစည္းၿပီး ဝုိင္းတကာ့ဝုိင္းထဲတြင္ နာမည္အႀကီးဆုံး အၿငိမ္းစား ဆရာ ႀကီး၊ ဆရာမႀကီးမ်ားကုိ စိတ္ႀကိဳက္ေရြးခ်ယ္ကာ သီးသန္႔ဝုိင္းတစ္ဝိုင္းဖဲြ႕ၾကသည္။ ေက်ာင္းသားတစ္ဦး တစ္လက်ပ္ႏွစ္သိန္း၊ သုံးသိန္းမွစေပးၾကသည္။ စာေမးပဲြနီးလွ်င္ ဝုိင္းကဆရာႀကီး၊ ဆရာမႀကီးမ်ား အျပင္ ပူပူေႏြးေႏြးေျခာက္ဘာသာ၊ ငါးဘာသာဂုဏ္ထူးရွင္အခ်ဳိ႕ကုိေခၚၿပီး တစ္ဘာသာခ်င္း အနီးကပ္ ႀကီးၾကပ္ကာ စာဝုိင္းက်က္ေပးျခင္းအလုပ္လုပ္ခုိင္းေစသည္။ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ တစ္လက်ပ္ တစ္သိန္းေပးရသည္။ ဤသည္ကအစုိးရေက်ာင္းတက္ေသာ တကၠသုိလ္ဝင္တန္းေက်ာင္းသားတစ္ဦး ၏ တကၠသုိလ္ဝင္တန္းေျဖဆုိရန္ ကုန္က်စရိတ္မ်ားျဖစ္သည္။ ဤသည္မွာ ေလွ်ာ့တြက္ထားျခင္းျဖစ္ သည္။

အစုိးရေက်ာင္း အားမကုိးသူ မိဘမ်ားကေတာ့ ႏွစ္စကတည္းက တစ္ႏွစ္စာ ကုန္က်စရိတ္ကုိတြက္ ခ်က္ၿပီး က်ဴရွင္စရိတ္၊ ဝုိင္းစရိတ္၊ ဂုိက္စရိတ္အားလုံးေပါင္း တစ္ႏွစ္စာ (၁၀ လစာ) သိန္း ၂၀ ကုန္မည္ ဆုိလွ်င္ ထမင္းစရိတ္၊ က်န္းမာေရးစရိတ္၊ မုန္႔ဖုိး၊ အဝတ္အစားဖုိးမ်ားေပါင္းၿပီး အားလုံး က်ပ္သိန္း ၃၀၊ ၄၀ က်မည္ျဖစ္၍မထူးေတာ့ပါ။ ေဘာ္ဒါသာထားေတာ့မည္ဟုတြက္ၿပီး ခပ္ေပါေပါ ၃၅ သိန္းတန္ ေဘာ္ဒါမွ သိန္း ၆၀၊ ၇၀၊ ၈၀ ေဘာ္ဒါအထိ ေစ်းညႇိကာထားပစ္လုိက္ၾကေတာ့သည္။ ေအးေရာ။

ဤသည္တုိ႔ကုိ ေရးျပေနရျခင္းမွာ တကၠသုိလ္ဝင္တန္း ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ တကၠသုိလ္ဝင္တန္း ဟုဆုိေသာနတ္ႀကီးပါသည္ဟုဆုိေသာ တကၠသုိလ္ဝင္တန္းေအာင္ျမင္ေရးအတြက္ မျဖစ္မေနကုန္က်ရ မည့္ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ကုန္က်စရိတ္ ျဖစ္ေနပါသည္ကုိ ေပၚလြင္ေစခ်င္၍ျဖစ္သည္။ ဤမွ်ကုန္က်ခံရၿပီးပါ ေသာ္လည္း ေအာင္စာရင္းထြက္ေသာအခါ အခ်ဳိ႕က်ပါသည္။ အခ်ဳိ႕ေအာင္႐ုံသာေအာင္သည္။ အခ်ဳိ႕ ဂုဏ္ထူးမွန္းထားသေလာက္ မထြက္ျဖစ္ၾကရသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္မိဘမ်ားငို၍ရယ္၍မရေသာ မ်က္ႏွာမ်ား ျဖစ္ၾကရသည္။ မိဘမ်ားသည္အခ်ိန္အား၊ လူအား၊ ေငြအားမ်ားစုိက္ထုတ္ရင္းႏွီးသေလာက္ အထိုက္ အေလ်ာက္ အက်ဳိးျပန္ခံစားခ်င္ၾကသည္။ မကုန္မျဖစ္ကုန္ရျခင္းအေပၚ ဒုကၡႀကီးစြာ ခံစားရသလုိ ေငြရင္းထားသေလာက္ ဂုဏ္ထူးမပါ (အမွတ္မမ်ား) ျခင္းအေပၚ ဒုကၡပင္ပန္းဆင္းရဲႀကီးစြာ ေသာက ပရိေဒဝ ခံစားရသည္။

ေအာင္စာရင္းထြက္သည့္ညက ဂုဏ္ထူးငါးဘာသာမွန္းထားၿပီး ေဆးတကၠသုိလ္ အမွတ္ ၅၂၀ ေက်ာ္ရမည္ဟု မွန္းထားသူ ေလးဘာသာဂုဏ္ထူး၊ သုံးဘာသာဂုဏ္ထူးထြက္လာ၍ မေအေရာသမီးပါ ေက်ာင္းအုတ္တံတုိင္းအကြယ္မွာ ၾကဴၾကဴပါေအာင္ ငုိေနသည္ကုိေတြ႕ခဲ့ရသည္။ ဂုဏ္ထူးသုံးဘာသာ ျဖင့္ ေဆးတကၠသုိလ္ဝင္ရန္မျဖစ္ႏုိင္၊ သူတို႔ခမ်ာဂုဏ္ထူးသုံးဘာသာထြက္ေအာင္ က်ပ္သိန္းေပါင္းမည္ မွ်ကုန္က်ခဲ့ရေလသနည္း။ ထုိ႔ျပင္ သူတို႔ဝုိင္းက အၿငိမ္းစားဆရာမႀကီးတစ္ဦးကလည္း ငါးဘာသာ မထြက္ေတာ့လည္း ဘာျဖစ္လဲဟုႏွစ္သိမ့္သံၾကားရ၏။ မိဘတစ္ဦးကေတာ့ သူတို႔ဝုိင္းက ငါးဘာသာ ထြက္ရမည္ဟု ေႂကြးေၾကာ္ထားတာ၊ ေနာင္ႏွစ္ေတာ့ ငါးဘာသာဂုဏ္ထူးရွင္ကုိ ေမြးထုတ္ႏုိင္တဲ့ ဝုိင္းလုိ႔ မေၾကာ္ျငာႏုိင္ေတာ့ဘူးဟု ေမးေငါ့ေျပာေျပာေနသံလည္း ၾကားရသည္။ ဤတြင္ေအာင္စာရင္းထြက္ သည့္ညကုိ ရပ္နားလုိက္ပါၿပီ။ တကၠသုိလ္ဝင္တန္းဟူသည္ စီးပြားေရးဆန္ဆန္ တြက္ခ်က္ေနရသည္ လား။ စီးပြားေရးလုပ္ခင္းလုပ္ကြက္ႀကီးလား သုိ႔မဟုတ္ ႏွစ္ခုစလုံးမ်ားလားဟု ေတြးေနမိပါသည္။ တကၠသုိလ္ဝင္တန္းက်သူ ပုိင္ရွင္မိဘကေတာ့ ေနာင္ႏွစ္အတြက္ က်ပ္သိန္း ၂၀ နီးပါးထပ္ရွာထားရပါ ဦးမည္။ ။ 


စံေတာ္ခ်ိန္သတင္းစာ
ဇြန္ (၁၀) ရက္၊ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္
-------------------------------------------------
ကိုမ်ဳိး (lwanmapyay.blogspot.com)

ဆက်စပ်ဖတ်ရှုရန် အကြောင်းအရာများ...