ေက်ာင္းအပ္ႏွံေရး အစီအစဥ္ႏွင့္ ဆင္းရဲႏြမ္းပါး ကေလးမ်ားအေရး



ဒသမအႀကိမ္လႊတ္ေတာ္မ်ား ပုံမွန္အစည္းအေဝးစတင္ေနပါၿပီ။ စစခ်င္းေန႔ ေမ ၂၈ ရက္မွာပင္ ျပည္ ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝးက်င္းပသည္။ ယင္းအစည္းအေဝးေန႔တြင္ပင္ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန ကကမၻာ႔ဘဏ္မွ ေဒၚလာသန္း ၂၀ ေခ်းယူရန္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က သေဘာတူခြင့္ျပဳခဲ့သည္။

ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနအတြက္ ကမၻာ႔ဘဏ္မွ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၂၀ ေခ်းယူေရးကိစၥႏွင့္စပ္ လ်ဥ္း၍ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ေဒါက္တာေဇာ္မင္းေအာင္က ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ သုိ႔ ရွင္းလင္းတင္ျပရာတြင္ ဘ႑ာေငြသုံးစဲြမႈဆုိင္ရာလုပ္ငန္းမ်ားကုိ ဗဟုိခ်ဳပ္ကုိင္မႈေလွ်ာ့ခ်ၿပီး အေျခခံ ပညာေက်ာင္းအဆင့္အထိ ေဆာင္ရြက္ခြင့္ေပးသည့္ စီမံကိန္းကုိအေကာင္အထည္ေဖာ္သြားရန္ စီစဥ္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိေၾကာင္း၊ ယင္းစီမံကိန္းမ်ားတြင္ ေက်ာင္းေထာက္ပံ့ေၾကးမ်ား ခ်ီးျမႇင့္ေရးအစီအစဥ္၊ အေျခခံပညာအဆင့္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားကုိ ပညာသင္ေထာက္ပံ့ေၾကးခ်ီးျမႇင့္ေရး စမ္းသပ္ အစီအစဥ္ႏွင့္ မူလတန္းေအာက္အဆင့္ကေလးမ်ား၏ စာဖတ္စြမ္းရည္စစ္ေဆးအကဲျဖတ္သည့္ သုေတ သနလုပ္ငန္းအစီအစဥ္တုိ႔ ပါဝင္ေၾကာင္း၊ ကမၻာ႔ဘဏ္က အုိင္ဒီေအခရက္ဒစ္ေပးထားေသာ အေမရိ ကန္ေဒၚလာသန္း ၈၀၊ ၾသစေၾတးလ် ကူညီေရးအစီအစဥ္က ေပးထားေသာေဒၚလာသန္း ၂၀ ေပါင္း ေဒၚလာသန္း ၁၀၀ ျဖင့္ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနက ပညာေရးကိစၥမ်ား အေကာင္အထည္ေဖာ္ရာတြင္ ဗဟုိ ခ်ဳပ္ကုိင္မႈေလွ်ာ့ခ်ၿပီး အေျခခံပညာေက်ာင္းအဆင့္အထိ ေဆာင္ရြက္ခြင့္ေပးမည့္စီမံကိန္းမ်ားကုိ ထိထိ ေရာက္ေရာက္ေဆာင္ရြက္ပါက အေျခခံပညာအဆင့္တြင္ ေက်ာင္းေနအရြယ္ကေလးတုိင္း အရည္အ ေသြးရွိသည့္ပညာေရးကုိ သင္ယူႏုိင္ရန္ အခြင့္အလမ္းမ်ား ပုိမုိရရွိမည္ျဖစ္၍ ႏုိင္ငံေတာ္အတြက္ အေရး ပါေသာလူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္မ်ား ေမြးထုတ္ႏုိင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း လႊတ္ေတာ္သုိ႔ရွင္းလင္းတင္ျပပါ သည္။

ထုိအခါလႊတ္ေတာ္သည္ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနက ကမၻာ႔ဘဏ္မွ ေဒၚလာသန္း ၂၀ ေခ်းယူမည့္ကိစၥကုိ သေဘာတူေၾကာင္း ဆုံးျဖတ္ခဲ့သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ယခု ၂၀၁၄-၂၀၁၅ ပညာသင္ႏွစ္တြင္ အေျခခံပညာ ေက်ာင္းမ်ား၌ ကမၻာ႔ဘဏ္ေခ်းေငြျဖင့္ ေက်ာင္းမ်ားသုိ႔ ေထာက္ပံ့ေၾကးေပးႏုိင္ေတာ့မည္။ အေျခခံပညာ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူကေလးမ်ားကုိလည္း စာေတာ္လွ်င္ ေတာ္သည့္အေလ်ာက္ ပညာသင္ ေထာက္ ပံ့ေၾကး ခ်ီးျမႇင့္ေပးႏုိင္ေတာ့မည္ဟု ခန္းမွန္းရပါသည္။ ယင္းသုိ႔ေထာက္ပံ့ေၾကးမ်ားသည္ တစ္ႏုိင္ငံလုံးရွိ အေျခခံပညာေက်ာင္းအားလုံးသုိ႔ အကုန္စီးဆင္းႏုိင္မည္လားဆုိသည္ကေတာ့ ခန္႔မွန္း ရခက္ပါသည္။ ေဒၚလာသန္း ၂၀ ဟူသည္တစ္ႏုိင္ငံလုံး ေက်ာင္းမ်ားအားလုံးသုိ႔ ႏွံ႔စပ္ႏုိင္လိမ့္မည္ မထင္။ သုိ႔ေသာ္ ေထာက္ပံ့ေၾကးမေပးႏုိင္သည္ႏွင့္စာလွ်င္ ေတာ္ပါေသးသည္ဟု တြက္မိပါသည္။ ႀကိဳ လည္းႀကိဳဆုိပါတယ္။

လႊတ္ေတာ္အစည္းအေဝးမ်ားႏွင့္ အၿပိဳင္အဆုိင္တစ္ဖက္တြင္လည္း တစ္ႏုိင္ငံလုံးရွိေက်ာင္းေနအရြယ္ ကေလးတိုင္းေက်ာင္းအပ္ႏွံေရး အထူးေဆာ္ၾသေနသည္ကုိ ေတြ႕ရ၏။ အစုိးရသတင္းစာမ်ားတြင္ ေန႔စဥ္ရက္ဆက္မျပတ္ လႈံ႕ေဆာ္ေပးေနသည္။ ေက်ာင္းအပ္ႏွံႏုိင္ေရးကုိ စည္း႐ုံးလႈပ္ရွားမႈအသြင္ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ေနသည္ဟု ေဖာ္ျပထားသည္။ ေက်ာင္းေနအရြယ္ကေလးတုိင္း ေက်ာင္းအပ္ႏွံေရးကုိ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တုိင္းထုံးစံအတုိင္း ေက်ာင္းအပ္ႏွံေရးသီတင္းပတ္အျဖစ္ ေမလ ၂၅ ရက္မွ ၃၁ ရက္အထိ သတ္မွတ္ၿပီး ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ တုိင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္အစုိးရအဖြဲ႕မ်ားက စည္း႐ုံးလႈပ္ရွားမႈ အသြင္ျဖင့္ေဆာင္ရြက္ေနသည္ဟုဆုိသည္။

ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနသည္ ဤေက်ာင္းေနအရြယ္ကေလးတိုင္း ေက်ာင္းအပ္ႏွံေရး စည္း႐ုံးလႈပ္ရွားရာ တြင္အမ်ဳိးသားေရး လႈပ္ရွားမႈအျဖစ္ေဆာင္ရြက္ေနျခင္းျဖစ္ၿပီး ျပည္သူအားလုံးဝုိင္းဝန္းပါဝင္ကူညီ ေဆာင္ရြက္ေပးၾကပါရန္ကုိလည္း ေမတၱာရပ္ခံထားသည္။ အမ်ဳိးသားေရးလႈပ္ရွားမႈဆုိသည္မွာ တစ္ ျပည္လုံးရွိလူတိုင္း စာတတ္ေျမာက္ရမည္ဟူေသာ အမ်ဳိးသားေရးရည္မွန္းခ်က္ဟု ေဖာ္ျပထားသည္။ လူတုိင္းစာတတ္ေျမာက္ေရးသည္ ေက်းလက္ေဒသဖြံ႕ၿဖိဳးေရးႏွင့္ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးမႈ ေလွ်ာ့ခ်ေရးလုပ္ငန္း စဥ္ကုိသြားၿပီးအပံ့အပိုးျဖစ္ေစႏုိင္ေရးအထိ ခ်ိတ္ဆက္ထားျခင္းလည္း ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အမ်ဳိး သားေရးလႈပ္ရွားမႈျဖစ္သည္၊ ျပည္သူအားလုံးဝုိင္းဝန္းပါဝင္ကူညီေဆာင္ရြက္ၾကရန္ ေမတၱာရပ္ခံထား ျခင္းျဖစ္သည္ဟု နားလည္မိပါသည္။

ယင္းကဲ့သုိ႔ေက်ာင္းအပ္ႏွံေရးကိစၥသည္ ယခင္ႏွစ္မ်ားကလုိ ေက်ာင္းျပန္ဖြင့္ရန္ တစ္ပတ္အလုိတြင္ ထုံးစံ အတုိင္းေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူအေဟာင္း၊ အသစ္မ်ားေက်ာင္းသြားအပ္ျခင္းကိစၥျဖင့္ ၿပီးစီးသည့္ သာမန္ ကာလွ်ံကာ ကိစၥမဟုတ္ေတာ့ဘဲ ယခုပညာသင္ႏွစ္တြင္မွ ထူးျခားလာသည္မွာ အမ်ဳိးသား ေရးလႈပ္ရွားမႈ သေဘာ၊ လူတိုင္းစာတတ္ေျမာက္ေရး ရည္မွန္းခ်က္သေဘာ၊ ေက်းလက္ေဒသဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ႏွင့္ဆင္းရဲႏြမ္းပါး မႈ ေလွ်ာ့ခ်ေရးသေဘာတုိ႔ ေဆာင္လာသည္မွာ သည္ႏွစ္၏ထူးျခားခ်က္ ျဖစ္သည္ဟု ျမင္မိပါသည္။

ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနက ယခုပညာသင္ႏွစ္မွစတင္ကာ မူလတန္းအဆင့္ႏွင့္ အလယ္တန္းအဆင့္တုိ႔ အားတစ္ျပားမွမေပးရေသာ အခမဲ့ပညာသင္ေရးကုိ မိဘျပည္သူမ်ားက အထုိက္အေလ်ာက္ေက်နပ္ ၾကသည္ဟု ေျပာၾကပါသည္။ လူတိုင္းစာတတ္ေျမာက္ရမည္ဟူေသာ ရည္မွန္းခ်က္ထားသည္ကုိလည္း သေဘာေတြ႕ေနၾကသည္။ ေႏြရာသီကာလတုန္းက ‘အ’ သုံးလုံးသင္တန္းမ်ား ေဒသအခ်ဳိ႕တြင္ ျပဳလုပ္ သြားႏုိင္သည္ကုိလည္း သာဓုေခၚေနၾကပါသည္။ ေနာင္ႏွစ္ေႏြရာသီတြင္ ေဒသေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား၌ ‘အ’ သုံးလုံးသင္တန္းမ်ား တုိးခ်ဲ႕ဖြင့္ေပးႏုိင္ေရးကုိလည္း ဆႏၵရွိေနၾကပါသည္။

ေျပာရလွ်င္ စာမတတ္ေသးေသာ၊ တတ္ခဲ့ေသာ္လည္း ျပန္ေမ့သြားေသာ စာမတတ္တတတ္ မိဘေတာ္ ေတာ္မ်ားမ်ားသည္ ကုိယ္တိုင္လည္းစာတတ္ခ်င္ၾကသည္။ မိမိတို႔သားသမီးကေလးေတြကုိလည္း ေက်ာင္း ထားခ်င္ၾကပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ‘အ’ သုံးလုံးသင္တန္းဟူေသာ အသံၾကားလွ်င္လည္း တက္ ခ်င္ၾကသည္။ ေက်ာင္းဖြင့္ရာသီေက်ာင္းအပ္ႏွံခ်ိန္ေရာက္ၿပီဆုိလွ်င္လည္း ကေလးမ်ားကုိ ေက်ာင္းထား ခ်င္ေနၾကပါသည္။ ယင္းသုိ႔မိဘမ်ား ေတာေက်းလက္တြင္ မ်ားစြာမ်ားစြာရွိေနပါသည္။ ျမန္မာတစ္ျပည္ လုံးအတိုင္းအတာႏွင့္ ဆုိလွ်င္ စာမတတ္ေသးေသာ မိဘမ်ား၊ ေက်ာင္းမေနဖူးေသာကေလးမ်ား၊ ေက်ာင္းျပန္မအပ္ႏုိင္ေသးေသာ ကေလးမ်ားေျမာက္မ်ားစြာရွိေနပါသည္။ ထုိ႔ျပင္မိဘမဲ့လမ္းေပၚေရာက္ ေလလြင့္ကေလးမ်ားလည္း မ်ားစြာ ရွိေနပါသည္။ ေန႔စဥ္လည္းျမင္ေတြ႕ေနရပါသည္။ ထုိကေလးမ်ား အတြက္ စာတတ္ႏုိင္ေရး အစီအစဥ္မ်ား လက္မဲ့ျဖစ္ေနသည္။

ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန၏ အမ်ဳိးသားေရးလႈပ္ရွားမႈႀကီးျဖစ္ေသာ ေက်ာင္းအပ္ႏွံေရးအစီအစဥ္ကုိ ျပန္ ေကာက္ပါမည္။ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနသည္ တုိင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္အစုိးရအဖဲြ႕မ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္း ၿပီးေက်ာင္းအပ္ႏွံေရး စည္း႐ုံးလႈပ္ရွားမႈကုိ ရည္ရြယ္ခ်က္ငါးခ်က္ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ေနေၾကာင္း ေဖာ္ျပ ခ်က္အရသိရသည္။ ယင္းရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားထဲတြင္ ‘က်န္းမာေရးအရျဖစ္ေစ၊ လူမႈစီးပြားေရးအရျဖစ္ေစ ေက်ာင္းအပ္ႏွံႏုိင္ျခင္းမရွိေသာ မိဘမ်ားကုိေတြ႕ဆုံ၍ အခက္အခဲႏွင့္အခ်က္အလက္မ်ားေကာက္ယူၿပီး ေက်ာင္းျပင္ပပညာေရး အစီအစဥ္ (Non-formal Education) မ်ားေရးဆဲြႏုိင္ေရး’ ဟူသည့္အခ်က္ပါ ဝင္သည္ကုိေတြ႕ရသည္။ ဆုိလုိသည္မွာ က်န္းမာေရးေၾကာင့္၊ စီးပြားေရးအခက္အခဲေၾကာင့္ ေက်ာင္း မအပ္ႏုိင္ေသာ၊ ေက်ာင္းမတက္ႏုိင္ေသာ ကေလးမ်ားကုိေက်ာင္းျပင္ပပညာေရး အစီအစဥ္တစ္ခုခုျဖင့္ စီစဥ္ေပးမည္ဟူေသာ သေဘာရွိသည္ဟုနားလည္ရပါသည္။

ဤတြင္ေငြေၾကးအခက္အခဲေၾကာင့္ ေက်ာင္းမအပ္ႏုိင္၊ ေက်ာင္းမေနႏုိင္ေသာ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးကေလး မ်ားကုိ ေက်ာင္းျပင္ပပညာေရးအစီအစဥ္တစ္ခုခု ဆဲြေပးမည္ဟုရည္ရြယ္ထားသည္ထက္ ပညာေရးဝန္ ႀကီးဌာနက ၎ကေလးမ်ားကုိ အစစအရာရာ အကုန္က်ခံကာ အေျခခံပညာအဆင့္ကုိ တန္းကုန္ ေအာင္ သင္ၾကားေပးမည္ဆုိလွ်င္ ပုိေကာင္းမည္လားဟု ေတြးမိပါသည္။

ဤရာသီဤကာလ ေက်ာင္းအပ္ခ်ိန္က်ၿပီဆုိလွ်င္ မိမိကေလးမ်ားကုိ ေက်ာင္းကေလးမွ မထားႏုိင္ရ ေလာက္ေအာင္ ဆင္းရဲတြင္းနက္ေနေသာ မိဘအခ်ဳိ႕သည္ ေက်ာင္းစိမ္းဝတ္စုံဆင္ျမန္းကာ ေက်ာင္း သြားအပ္ေနၾကေသာ မိသားစုကုိမၾကည့္ရက္၊ မျမင္ရက္၊ မခံစားႏုိင္ရက္၍ ေခ်ာင္ကြယ္တြင္ တိတ္တခုိး မ်က္ရည္က်ေနရေသာ အျဖစ္မ်ဳိးမ်ားရွိေနပါသည္။ ၾကားေနရပါသည္။ ေဝးေဝးေျပးရွာစရာမလုိ၊ သည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီး၏ ဆင္ေျခဖုံးအရပ္ေဒသအခ်ဳိ႕တြင္ပင္ရိွေနေၾကာင္း သိရပါသည္။ မိဘက ဤသုိ႔ ခံစားေၾကကဲြမ်က္ရည္ဝဲရသည္တင္ပဲလား။ သူတို႔၏သားသမီးကေလးမ်ားသည္လည္း ေက်ာင္းသြားအပ္ သည့္ကေလးအခ်င္းခ်င္းကုိၾကည့္ကာ မ်က္ႏွာညႇိဳးငယ္စြာျဖင့္ အိမ္ျပန္ေျပးလာၿပီး အေမ့ကုိ ရန္ျပန္လုပ္ သည္မ်ားလည္း ရွိေနပါသည္။ သူတို႔လည္းေက်ာင္းတက္ခ်င္ၾကပါသည္။ စာတတ္ခ်င္ၾကပါ သည္။ ဂိမ္းကစားတတ္ခ်င္ၾကပါသည္။ ေက်ာင္းကအေပါင္းအသင္းမ်ားႏွင့္ ရယ္ရယ္ေမာေမာ ေပ်ာ္ ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ လူရာဝင္ခ်င္ၾကပါသည္။ အေမ့ကုိေျပာလွ်င္ ေခါင္းအေခါက္ခံရသည္သာ အဖတ္တင္မည္ ျဖစ္ၿပီး ေနာက္ဆုံးမွာေတာ့ အေမေျပာသည့္ ဘဘေက်ာင္းသုိ႔သာ သြားရေတာ့မည္ထင္ပါသည္ဟု သူတုိ႔ေျပာ ၾကပါသည္။

အခ်ဳိ႕က ‘ေက်ာင္းအပ္တာမ်ား ဘာကုန္တာလုိက္လုိ႔၊ ဒီႏွစ္မွာအစီအစဥ္ေကာင္းလာၿပီ၊ ေက်ာင္းသာ သြားအပ္၊ ဗလာစာအုပ္နဲ႔ပုံႏွိပ္စာအုပ္ေတြ အလကားေပးေနတယ္၊ ဘာေၾကးညာေၾကးမွလည္း မ ေကာက္ေတာ့ဘူး’ ဟုေျပာေနၾကသည္။ သုိ႔ေသာ္မရွိဆင္းရဲသားမ်ားအဖုိ႔ ေက်ာင္းအပ္ရသည္မွာ အခမဲ့ ပညာေရးစနစ္ေၾကာင့္ လြယ္ေပမယ့္ေက်ာင္းထားေရးကိစၥကေတာ့ ခက္ပါသည္။ အစုိးရေက်ာင္းတြင္ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ ေက်ာင္းထားၿပီဆုိလွ်င္ သူမ်ားသားသမီးမ်ားနည္းတူ ေက်ာင္းဝတ္စုံသစ္ သစ္လြင္လြင္ ဆင္ေပးရမည္၊ ေက်ာပုိးအိတ္တူတူတန္တန္ ဝယ္ေပးရမည္၊ ထမင္းဘူး၊ မုန္႔ဘူး၊ ေရဘူး ထည့္မေပးႏုိင္လွ်င္ မုန္႔ဖုိးေလာက္ေတာ့ ထည့္ေပးႏုိင္ရမည္။ မုန္႔ဖုိ႔ဟူသည္ကား က်ပ္ ၅၀ လား၊ က်ပ္ ၁၀၀ လား မရေတာ့ပါ။ အနည္းဆုံး က်ပ္ ၂၀၀ ပါမွျဖစ္မည္။ ဆင္းရဲသားမ်ားအဖုိ႔ က်ပ္ ၂၀၀ ဟူသည္ ညေနဟင္းရြက္ေၾကာ္တစ္ခြက္ သုိ႔မဟုတ္ ငါးပိရည္က်ဳိတစ္ခြက္ရသည္။ ပညာသင္ႏွစ္တစ္ႏွစ္စာသည္ အနည္းဆုံးကုိးလသာသာျဖစ္၍ ေန႔စဥ္ေက်ာင္းတက္ေသာေက်ာင္းသားကိစၥကုိ သယ္ထမ္းရသည္က မလြယ္။ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ျဖင့္ေတာင္ တစ္ႏွစ္စာတနင့္တပုိးျဖစ္ေနလွ်င္ ႏွစ္ေယာက္၊ သုံး ေယာက္ဆုိလွ်င္ ပုိဆုိးၿပီ။ ဒါေတာင္က်ဴရွင္စရိတ္မပါေသး။ သည္လုိႏွင့္ဆင္းရဲသားသမီးမ်ား ေလး၊ ငါးတန္းေလာက္ျဖင့္ ေက်ာင္းဆက္မထားႏိုင္ၾကေတာ့ကာ မိသားစုဝမ္းစာကုိ ရွာေဖြရေသာကေလး အလုပ္သမားကေလးမ်ား ေစာေစာစီးစီးျဖစ္သြားၾကရပါေတာ့သည္။

သည္ေနရာတြင္ ‘ပညာလုိခ်င္သည့္ေကာင္က အိမ္ကမတတ္ႏုိင္လည္း က်ားကုတ္က်ားခဲႀကိဳးစား သည္’ ဟူေသာ ေရဒီယိုဇာတ္လမ္းပမာမ်ဳိးခ်ဳိး၍မရႏုိင္ပါ။ ဇာတ္လမ္းကဇာတ္လမ္း၊ လက္ေတြ႕ဘဝက လက္ေတြ႕ ဘဝပင္ျဖစ္သည္။ တကယ္တမ္းငတ္လာလွ်င္ ပညာဆုိသည္မွာ၊ စာသင္ေက်ာင္းဆုိသည္ မွာေဒသထြက္ စရာ သေကၤတျဖစ္လာပါသည္။ မိမိဘဝကုိလည္း နာၾကည္း၊ မိဘကုိလည္းနာၾကည္း၊ ေလာကႀကီးကုိ လည္း နာၾကည္းသည္။ သုိ႔ျဖင့္မေက်နပ္ခ်က္မ်ား ေပါင္းစုထားေသာ လူဆုိးကေလး၊ လူေပကေလး၊ လူေတကေလးမ်ားျဖစ္ေနၾကရသည္။ သုိ႔ျဖင့္တူရာတူရာစုမိၿပီး ဂုိဏ္းဖဲြ႕သည္၊ လမ္းေပၚ ေရာက္သြား သည္။ ျမင္ျမင္သမွ်လူေတြကုိ မုန္းတီးသြားသည္။

ပညာေရးသည္ အေရးႀကီးမွန္းအားလုံးသိပါသည္။ ဆင္းရဲခ်မ္းသာ လူတန္းစားမေရြးသိသည္။ သိပင္ သိျငား ‘မရွိလုိ႔မလွဴ။ မလွဴလို႔မရွိဟူေသာ ေအာက္ကလိအာစကား’ သဖြယ္ဆင္းရဲ၍ ေက်ာင္းမတက္ ႏုိင္၊ ေက်ာင္းမတက္ႏုိင္၍ စာမတတ္၊ စာမတတ္၍ ဆင္းရဲဟူေသာ သံသရာဝဲၾသဃႀကီးကလည္း လည္ေနပါ သည္။ လည္ေနမွန္းကုိလည္း အစုိးရအဆက္ဆက္က သိခဲ့သည္။ အလည္ရပ္ေအာင္နည္း အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ လုပ္ခဲ့ၾကသည္။ သုိ႔ေသာ္အလည္မရပ္။ လည္ၿမဲလည္ဆဲကာလတြင္ ဦးသိန္းစိန္အစုိးရက သည္ အလည္ ရပ္ေရး ‘လူတုိင္းစာတတ္ေျမာက္ရမည္’ ေႂကြးေၾကာ္လာသည္။ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးမႈေလွ်ာ့ခ် ေရးကုိ ပညာေရး ကုတ္တံျဖင့္ကေလာ္ထုတ္ေလွ်ာ့ခ်မည္။ ေက်ာင္းေနအရြယ္ကေလးတုိင္း ေက်ာင္း အပ္ႏွံေစျခင္းျဖင့္ စာတတ္ရမည္။ ဤသုိ႔ျဖင့္ ပညာေရးကိစၥ ႀကိဳးစားအားထုတ္လုပ္ေဆာင္ေနမႈမ်ားကုိ ျပည္သူအမ်ားက ႏွစ္ေထာင္းအားရၾကပါသည္။ ကေလးတိုင္းေက်ာင္းအပ္ႏွံႏုိင္ေရးသည္ ေကာင္းပါသည္။ ေက်ာင္းေနရ မည့္အရြယ္ကေလးတိုင္း စာသင္ခန္းထဲတြင္သာ ရွိေနရပါမည္။ မွန္ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ေက်ာင္းအပ္ႏွံရ သည္မွာ လြယ္ေသာကိစၥျဖစ္ေသာ္လည္း (လြယ္ေသာကိစၥျဖစ္သြားၿပီျဖစ္ ေသာ္လည္း) ေက်ာင္းထားေရး ကိစၥသည္ အခ်ဳိ႕ေသာဆင္းရဲႏြမ္းပါးမိဘမ်ားအတြက္ ခက္ခဲေသာကိစၥ ျဖစ္ေနပါသည္။ မယုံမရွိပါႏွင့္။ ယခုစာရင္းေကာက္ေနပါသည္။ မၾကာမီအေျဖေပၚပါမည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနသည္ ေက်ာင္းအပ္ရာသီတြင္ ေက်ာင္းေနအရြယ္ကေလးမ်ားအားလုံး ေက်ာင္းအပ္ႏွံႏုိင္ေရး စည္း႐ုံးလႈပ္ရွားေဆာင္ရြက္ေနျခင္းအျပင္ ေက်ာင္းမထားႏုိင္ေသာ ဆင္းရဲသား ကေလးမ်ားအားလည္း အစစအရာရာေထာက္ပံ့ကူညီေပးကာ စာသင္ၾကားႏုိင္ေအာင္ စီစဥ္ေဆာင္ ရြက္ေပးေစခ်င္ပါသည္။ ထုိ႔အတြက္ ရန္ပုံေငြတစ္ရပ္လုိအပ္ပါသည္။

အေျခခံပညာေက်ာင္းမ်ားတြင္ ေက်ာင္းဝတ္စုံဖုိး မတတ္ႏုိင္၍၊ မုန္႔ဖုိးမတတ္ႏုိင္၍၊ ထမင္းဘူးမစီစဥ္ေပး ႏုိင္၍၊ ဗလာစာအုပ္ စသည့္စာေရးကိရိယာဖုိးမတတ္ႏုိင္၍ စေသာစေသာကိစၥမ်ားေၾကာင့္ ေက်ာင္းမ ထားႏုိင္သည့္၊ ေက်ာင္းဆက္မထားႏုိင္သည့္ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးကေလးမ်ားအား အစုိးရအေထာက္အပ့ံျဖင့္ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရး ရန္ပုံေငြတစ္ရပ္ျဖင့္စီစဥ္ေပးသင့္ပါသည္။ ယင္းရန္ပုံေငြသည္ ပညာေရးဝန္ႀကီး ဌာနက ကမၻာ႔ဘဏ္က ေခ်းယူသည့္ေဒၚလာသန္း ၂၀ ထဲက ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ႏွစ္စဥ္ရေနက် ပညာေရးအသုံးစရိတ္ဘတ္ဂ်က္ထဲကေသာ္လည္းေကာင္း စီစဥ္ေပးလွ်င္ရႏုိင္ပါသည္။ မျဖစ္မေန စီစဥ္ ေပးရမည္ဟုလည္း ယုံၾကည္သည္။ ထုိသုိ႔စီစဥ္ေပးႏုိင္လွ်င္ ေက်ာင္းေနအရြယ္ကေလးမ်ား ေက်ာင္းေန သည့္ႏႈန္းတက္လာမည္မွာ ေသခ်ာသည္။ သုိ႔မွသာလည္း လူတုိင္းစာတတ္ေျမာက္ရမည္ ဟူေသာ ရည္မွန္းခ်က္ ေပါက္ေျမာက္ပါမည္။

ယခုေက်ာင္းအပ္သီတင္းပတ္တြင္ အထက္ကေဖာ္ျပခဲ့ေသာ အခက္အခဲေပါင္းမ်ားစြာျဖင့္ ရင္ဆုိင္ေနရ ေသာ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသားသမီးမ်ား ပါလာမည္မထင္ပါ။ သူတုိ႔မိဘမ်ားသည္ ေက်ာင္းေပါက္ဝေရွ႕ ေတာင္ျဖတ္မေလွ်ာက္ရဲၾကပါ။ သူတို႔ဆင္းရဲ၍ သားသမီးေတြကုိေက်ာင္းမအပ္ႏုိင္သည္ကုိ အျပစ္ေျပာ စရာအေၾကာင္းမရွိပါ။ မိမိတို႔အစုိးရကသာ သက္ဆုိင္ရာရပ္ကြက္၊ ေက်းရြာအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးမ်ားအား တာဝန္ေပးကာ တစ္အိမ္တက္ဆင္း ေမးျမန္းစုံစမ္းေစၿပီး ေက်ာင္းမေနႏုိင္ေသာ၊ ေက်ာင္းဆက္မတက္ ႏုိင္ေသာ ကေလးမ်ားအားရွာေဖြၿပီး ေက်ာင္းစာသင္ခန္းသုိ႔ အေရာက္ပုိ႔ေဆာင္ေပးရန္သာလုိပါသည္။ ထုိကေလးမ်ားစာေျဖာင့္ေျဖာင့္သင္ႏုိင္ေရး ရန္ပုံေငြတစ္ရပ္ထူေထာင္ရာတြင္ ေက်ာင္းတြင္းတြင္လည္း မိဘဆရာအသင္းက ဦးေဆာင္ၿပီးတတ္ႏုိင္ေသာ ေက်ာင္းသားမိဘမ်ားထံမွ အဆုိပါရန္ပုံေငြထဲသုိ႔ အလွဴေငြထည့္ဝင္ေစျခင္းျဖင့္ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးကေလးမ်ားကုိ ေဖးမႏုိင္မည္ဟု ယူဆပါသည္။ ဤသည္ မွာစာမတတ္၍ ဆင္းရဲ၊ ဆင္းရဲ၍ စာမတတ္ဟူေသာ သံသရာဘီးကုိ ရပ္ျခင္းမည္ပါသည္။ ဤအလုပ္ သည္ အမ်ဳိးသားေရးလႈပ္ရွားမႈဟုလည္း မွတ္ယူႏုိင္ပါသည္။

အခမဲ့ပညာေရးဟူသည္မွာ ေက်ာင္းအပ္စဥ္ကာလ အခမဲ့ျခင္းမ်ဳိးမဟုတ္မူဘဲ ေက်ာင္းစာသင္ႏွစ္တစ္ ႏွစ္စာလုံး ေက်ာင္းသား၏အေထြေထြကုန္က်စရိတ္မ်ားကုိပါ အစုိးရကက်ခံေထာက္ပံ့ေပးျခင္းမ်ဳိး ျဖစ္ သင့္သည္ဟုလည္း နားလည္မိပါေၾကာင္းႏွင့္ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးကေလးမ်ားအတြက္ ေက်ာင္းအပ္ႏွံလက္ခံ ေရးရာသီမေရြး ဖြင့္ေပးထားသင့္ပါေၾကာင္း အႀကံျပဳလုိက္ရပါ၏။ ။


စံေတာ္ခ်ိန္သတင္းစာ
ဇြန္ (၁) ရက္၊ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္
-------------------------------------------------
ကိုမ်ဳိး (lwanmapyay.blogspot.com)

ဆက်စပ်ဖတ်ရှုရန် အကြောင်းအရာများ...