ျမန္မာလူငယ္ေတြ႐ူးသြပ္ၾကတဲ့ K-Pop ေရစီး (အပုိင္း ၂)
K-Pop ေအာင္ျမင္ရျခင္း အေၾကာင္းရင္းေတြ ထဲက တခုကေတာ့ K-Pop အဆိုရွင္ေတြဟာ အရည္အ ခ်င္း စစ္ပြဲေတြ အဆင့္ဆင့္ကေန စစ္ထုတ္ ၿပီး ေရြးခ်ယ္ခံထားရတဲ့သူေတြ ျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္လို႔ သံုးသပ္မိပါတယ္။
သာမန္ ကြ်မ္းက်င္႐ံုေလာက္နဲ႔ K-Pop အဆိုေတာ္ ျဖစ္လာတာမ်ိဳးေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ K-Pop အဆိုေတာ္ေတြ အားလံုးပာ အရည္အခ်င္း စစ္ပြဲ ေတြကေန တဆင့္ ေလ့က်င့္မႈကာလ အနည္းဆံုး ၂ ႏွစ္၊ အမ်ားဆံုး ၄၊ ၅၊ ၆ ႏွစ္ေလာက္အထိကို ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ေလ့က်င့္မႈေတြ အဆင့္ဆင့္ျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီးမွ တီဗီဖန္သားျပင္ေပၚကို ေရာက္ရွိလာၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပရိသတ္ရဲ႕ အားေပးလက္ခံမႈကို သူတို႔ ရဲ႕ အႏွစ္ႏွစ္အလလ ႀကိဳးစား အားထုတ္မႈေတြနဲ႔ ရင္းႏွီး ရယူခဲ့တာလို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။
Training ကာလေတြမွာဆိုရင္လည္း K-Pop အဆိုရွင္ေတြ ျဖစ္လာမယ့္ အဆိုေတာ္ေလာင္းေတြက သီခ်င္းဆိုတာ၊ အကသင္တာ၊ သ႐ုပ္ေဆာင္တာနဲ႔ သီခ်င္းေရးသင္တာ အစရွိတဲ့ သင္ခန္းစာေတြကို အေတြ႕အႀကံဳ ရင့္က်က္ၿပီး နာမည္ႀကီး ေတးေရး ဆရာ၊ ဂီတပညာရွင္၊ အကပညာရွင္ေတြနဲ႔ သင္ၾကားရ တာျဖစ္တယ္လို႔ ဖတ္႐ႈမွတ္သားဖူးပါတယ္။
ဒီလို ဝါရင့္ပညာရွင္ေတြနဲ႔ စနစ္တက် အခ်ိန္ ေပးၿပီး သင္ၾကားႏိုင္တာေၾကာင့္လည္း K-Pop သီခ်င္းေတြ ဟာ တျခားဂီတေတြနဲ႔ မတူဘဲ တမူ ထူးျခားေကာင္းမြန္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္တခု ထူးျခားခ်က္ ကေတာ့ သူတို႔ဟာ အဖြဲ႕လိုက္သီဆိုရတာ ျဖစ္တာေၾကာင့္ Team Work စိတ္ အျပည့္ရွိရပါတယ္။
ဒီလို အရည္အခ်င္းစစ္ ပြဲေတြ၊ Training ကာလေတြ အစရွိတဲ့ အခက္အခဲအမ်ိဳးမ်ိဳးကို ဂီတ အေပၚ ႐ူးသြပ္တဲ့စိတ္၊ မေလွ်ာ့ေသာ ဇြဲလံု႔လေတြနဲ႔ အားသြန္ခြန္စိုက္ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ႀကိဳးစားေလ့က်င့္ ေက်ာ္ျဖတ္ခဲ့ၾကတဲ့ K-Pop အဆိုေတာ္ အဖြဲ႕ေတြကို K-Pop ပရိသတ္ လူငယ္ေတြကလည္း အရမ္းကို အားေပး၊ ႐ူးသြပ္ၾကပါတယ္။
(ဓာတ္ပုံမ်ား - ေဂ်ပုိင္ / ဧရာ၀တီ)
ဘယ္ေလာက္အထိ ႐ူးသြပ္မႈရွိၾကလဲဆိုရင္ ဆယ္ေက်ာ္သက္မိန္းကေလး ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက K-Pop မွ K-Pop သဲသဲလႈပ္ ႀကိဳက္ၾကတာျဖစ္ၿပီး သူတို႔ႀကိဳက္တဲ့ K-Pop နာမည္ႀကီး အႏုပညာရွင္ေတြရဲ႕ Update သတင္းေတြ၊ ေကာလာဟလ အတင္းအဖ်င္းေတြကို အၿမဲမျပတ္ ဖတ္ရႈေလ့ရွိၾက႐ံု မက၊ တခ်ိဳ႕ဆို ဝတ္စား ဆင္ယင္မႈကအစ ဆံပင္ပံုစံ၊ မိတ္ကပ္ အျပင္အဆင္နဲ႔ ဖက္ရွင္ကိုပါ ေခါင္းအစ ေျခအဆံုး K-Pop ဒီဇိုင္းေတြကို တုပဆင္ျပင္ၾကတဲ့ အထိပါပဲ။
“ကိုယ္ႀကိဳက္တဲ့အဖြဲ႔ရဲ႕ K-Pop သီခ်င္းေခြတိုင္း၊ သူတို႔ပါတဲ့ အေခြတိုင္းကို ဝယ္တယ္။ အိမ္က အေခြစင္မွာ ဆိုရင္ ႏွစ္ထပ္ေလာက္က သူတို႔ရဲ႕ အေခြေတြခ်ည္းပဲ။ သီခ်င္းေတြကိုလည္း အၿမဲနားေထာင္ျဖစ္တယ္။ သူတို႔ ရဲ႕ Wallpaper ေတြကို လည္း ဝယ္ၿပီး အခန္းထဲမွာ ကပ္ထားတယ္။ သူတို႔နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အသံုး အေဆာင္ ပစၥည္းေလးေတြ ဝယ္ျဖစ္တယ္” လို႔ K-Pop ကို သူ အားေပးပံုနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး မယမင္းက ေျပာျပပါတယ္။
K-Pop ကို အဆိုးျမင္သူ အခ်ိဳ႕ေတြကေတာ့ K-Pop ရဲ႕ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈ ဒီဇိုင္းေတြက ျမန္မာ့ ယဥ္ေက်း မႈနဲ႔ မညီၫြတ္ဘူး ဘာညာစသျဖင့္ ေဝဖန္ၾကပါတယ္။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ လူတကိုယ္ အႀကိဳက္တမ်ိဳးမို႔ K-Popကို ႐ူးသြပ္သူေတြကိုလည္း မႀကိဳက္နဲ႔လို႔ တားျမစ္ႏိုင္မွာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ေနာက္ၿပီး အတုယူ တတ္မယ္ဆိုရင္ K-Pop အဖြဲ႕ ေတြမွာ မိမိအလုပ္ကို ႐ိုေသႀကိဳးစားတတ္တဲ့ စိတ္ဓာတ္၊ နည္းစနစ္က်တဲ့ တီထြင္ဖန္တီးမႈ၊ အခ်ိတ္ အဆက္ညီစြာ အဖြဲ႕လိုက္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မႈ အစရွိတာေတြကို အတုယူႏိုင္ ပါေသး တယ္။
“က်ေနာ္ကေတာ့ K-Pop ကို လူငယ္တ ေယာက္အေနနဲ႔ အေသအလဲေတာ့ မႀကိဳက္ေပမယ့္ က်န္တဲ့ ႏိုင္ငံတကာသီခ်င္းေတြထက္ေတာ့ ပိုႀကိဳက္တယ္။ K-Pop ဖက္ရွင္ကို လိုက္မဝတ္ျဖစ္ေပမယ့္ ဆံပင္ပံုစံကို ေတာ့ K-Pop ကို ၾကည့္ၿပီးထားတယ္” လို႔ ေမာင္ေကာင္းေက်ာ္ကိုက ဆိုပါတယ္။
ဧၿပီလ ၃၀ ရက္ေန႔ ညပိုင္းက ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ သုဝဏၰမိုးလံုေလလံု အားကစား႐ံုမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ပထမဆံုး K-Pop ေဖ်ာ္ေျဖပြဲကို ျမန္မာႏိုင္ငံ တိုက္ကြမ္ဒို အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ရန္ပံုေငြပြဲအျဖစ္ က်င္းပခဲ့ပါတယ္။ ပထမဦးဆံုး အႀကိမ္ K-Pop ေဖ်ာ္ေျဖပြဲမွာ ကမၻာေက်ာ္ နာမည္ႀကီး K-Pop အဖြဲ႕တဖြဲ႕ျဖစ္တဲ့ Girl’s Day အဖြဲ႕နဲ႔ အတူ Dal Shabet၊ Tint အစ ရွိတဲ့ အမ်ိဳးသမီး အဆိုေတာ္အဖြဲ႕ေတြနဲ႔ “ေဆာင္းဦး ရြက္ေၾကြ ခ်စ္သက္ေသ” ကိုရီးယား ႐ုပ္သံ ဇာတ္လမ္းတြဲရဲ႕ ေနာက္ခံေတးသီခ်င္းသီဆိုသူ Jung II Young အပါအဝင္ အမ်ိဳးသား K-Pop အဖြဲ႕ MB တို႔က သီဆို ေဖ်ာ္ေျဖခဲ့ၾကပါတယ္။
ေဖ်ာ္ေျဖပြဲမွာ ျမန္မာ အႏုပညာရွင္ေတြအေနနဲ႔ နာမည္ႀကီး ေပါ့ပ္အဆိုရွင္ တဦးျဖစ္သူ ႏိုင္ငံေက်ာ္ အဆိုေတာ္ ဟဲေလးနဲ႔ မိန္းကေလး ဟစ္ပ္ေဟာ့ပ္အဆိုေတာ္ Bobby Soxer တို႔ကလည္း ပါဝင္ သီဆိုေဖ်ာ္ေျဖခဲ့ၾကပါတယ္။
ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ပထမဆံုး K-Pop ေဖ်ာ္ေျဖပြဲ ကို ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္နဲ႔ က်င္းပၿပီးစီးႏိုင္ခဲ့ၿပီလို႔ ဆိုႏိုင္ပါ တယ္။ အဲဒီပြဲဟာ K-Pop ကို အရမ္း ႏွစ္သက္အားေပးၾကတဲ့ K-Pop ခေရဇီ ျမန္မာ ပရိသတ္ေတြ အတြက္ ႏွစ္ကာလ ေတာ္ေတာ္ၾကာၾကာ ငတ္မြတ္ ေတာင့္တခဲ့ရတဲ့ ေဖ်ာ္ေျဖပြဲႀကီးတခု ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
ဒါေတာင္ လူႀကိဳက္မ်ားတဲ့၊ အထူးသျဖင့္ ဆယ္ေက်ာ္သက္ ေကာင္မေလးေတြ သဲသဲလႈပ္ၾကတဲ့ EXO, Big Bang, 2NE1 တို႔လို နာမည္ႀကီး K-Pop အဆိုေတာ္အဖြဲ႕ေတြ မပါေသးလို႔ပါ။ ဒီလို နာမည္ႀကီးအဖြဲ႕ေတြ သာ ပါရင္ေတာ့ျဖင့္ ႐ံုျပည့္ ႐ံုလွ်ံကို တခဲနက္ အားေပးၾကလိမ့္မယ္ ထင္ပါတယ္။ လက္မွတ္ေဈးႏႈန္းေတြ က ေသာင္းေက်ာ္ကေန တသိန္းေက်ာ္ တဲ့အထိ ေဈးႀကီးလွေပမယ့္လည္း လူငယ္ေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား လာၿပီး အားေပးၾက တာကို ေတြ႕ခဲ့ရပါတယ္။
“K-Pop Concert ဆိုတာက ကိုယ္ေတြရဲ႕ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံေတြ ထိုင္း၊ တ႐ုတ္၊ ဂ်ပန္၊ ဖိလစ္ပိုင္၊ အင္ဒိုနီးရွားနဲ႔ တျခား ဥေရာပ ႏိုင္ငံေတြမွာေတာင္ က်င္းပေနက်ပဲ။ ဒီလိုပြဲမ်ိဳးကို က်င္းပႏိုင္တဲ့အတြက္ ကိုယ့္ႏိုင္ငံ အတြက္ လည္း ေကာင္းတယ္၊ တျခား ႏိုင္ငံေတြက ဂီတေဖ်ာ္ေျဖပြဲေတြကို လုပ္ေပးတာနဲ႔ အမွ် ကိုယ့္ႏိုင္ငံရဲ႕ ဂီတပိုင္းမွာ လည္း ပိုတိုးတက္လာ ႏိုင္တယ္။ ကိုယ္ေတြရဲ႕ ဂီတကလည္း ေကာင္းရင္ ေကာင္းသေလာက္ပိုၿပီး လမ္းပြင့္လာ ႏိုင္တယ္။ ေဖ်ာ္ေျဖပြဲကိုေတာ့ ကိုယ္ႀကိဳက္တဲ့အဖြဲ႕ မပါလို႔ လက္မွတ္ ဝယ္ၿပီး သြားမၾကည့္ျဖစ္ေပမယ့္ တီဗီက လႊင့္တာကို ေစာင့္ၾကည့္ျဖစ္တယ္။ ျမင္ကြင္းထဲမွာ စင္ေပၚမွာ ပန္ကာႀကီးႏွစ္လံုးကို ျမင္ေနရတာမ်ိဳးကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ကို ဆိုးတယ္” လို႔ မယမင္းက K-Pop ပြဲနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ သူ႔အျမင္ကိုေျပာျပတယ္။
ျမန္မာႏိုင္ငံက K-Pop ခ်စ္သူ ဆယ္ေက်ာ္သက္ ေကာင္ေလး၊ ေကာင္မေလးေတြလည္း K-Pop ရဲ႕ လႊမ္းမိုးမႈ ေခတ္ေရစီးေၾကာင္းထဲမွာ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ႀကီး ကူးခပ္ေနတာကို ေတြ႕ႏိုင္ပါတယ္။ K-Pop ဟာ ဂီတ ေတးသီခ်င္းနဲ႔ အကမွာတင္ မဟုတ္ပါဘူး။ သူတို႔ရဲ႕ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈ၊ ဟန္ပန္၊ ႐ုပ္ရည္အသြင္ အျပင္နဲ႔ သူတို႔ရဲ႕ ေန႔စဥ္ဘဝ လႈပ္ရွားမႈပံုစံေတြကပါ လူငယ္ေတြၾကားမွာ အတုယူအားက် လိုက္လုပ္ရ ေအာင္ကို ႐ိုက္ခတ္ လႊမ္းမိုးမႈေတြ ရွိေနပါတယ္။ ဒါကလည္း အားေပးတဲ့ ပရိသတ္တေယာက္ ခံယူတဲ့ ခံယူခ်က္၊ အားေပးတဲ့စိတ္၊ ႐ူးသြပ္မႈ အေပၚမူတည္ၿပီး အမ်ိဳးမ်ိဳးကြဲျပားပါတယ္။
ေခါင္းစည္းတို႔၊ လက္ပတ္တို႔၊ ဖိနပ္တို႔ကေတာ့ တခါတေလ စိတ္အေျပာင္းအလဲ ျဖစ္ေအာင္ K-Pop ပံုစံေလး လိုက္ဝတ္ျဖစ္တယ္။ သူတို႔ရဲ႕ Accessory စတိုင္လ္ေလးေတြကို ခ်စ္လို႔၊ ဃကအန ျဖစ္လို႔ပါ” လို႔ မယမင္းက K-Pop နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သူ ဝတ္ဆင္ျဖစ္ပံုကို ေျပာပါတယ္။
K-Pop က အမွန္တကယ္ေတာ့ ဆယ္ေက်ာ္ သက္ေတြခ်ည္းပဲ ႀကိဳက္တဲ့ ဂီတအမ်ိဳးအစားေတာ့ မဟုတ္ ပါဘူး။ အခုဆိုရင္ K-Pop ဟာ လူငယ္လူႀကီး က်ားမ မေရြး၊ အသက္အရြယ္ အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ လူမ်ိဳးစံုက ႀကိဳက္ႏွစ္သက္တဲ့ ကမၻာေက်ာ္နာမည္ႀကီး ေအာင္ျမင္တဲ့ ဂီတတခု ျဖစ္လာခဲ့ပါၿပီ။ K-Pop ကို အရင္ က အေရွ႕အာရွေလာက္ ကသာ သိခဲ့တာျဖစ္ၿပီး အခု ဆိုရင္ေတာ့ အေနာက္ႏိုင္ငံေတြအထိပါ ထိုးေဖာက္ လာႏိုင္ခဲ့ပါၿပီ။ ဒါဟာလည္း K-Pop အဆိုရွင္ေတြရဲ႕ အဖြဲ႕လိုက္ အတြဲညီညီ ႀကိဳးစား အားထုတ္မႈနဲ႔ သူတို႔ ရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္ဟန္၊ ကိုယ္ပိုင္ စတိုင္ေတြနဲ႔ ထိုးေဖာက္ ဝင္ေရာက္လိုက္လာတဲ့ ဂီတတခုကို ပရိသတ္ ေတြက လက္ခံလိုက္ၾကတာေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ျမန္မာႏိုင္ငံက နာမည္ႀကီးအဆိုေတာ္ တ ေယာက္ကေတာ့ ဂ်ာနယ္တေစာင္ရဲ႕ အင္တာဗ်ဴးမွာ “သူတို႔ႏိုင္ငံ (ေတာင္ကိုးရီးယား) က K-Pop နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သူတို႔ကို ေငြအမ်ားႀကီး ပံ့ပိုးအသံုးျပဳ ထားတယ္။ နည္းပညာ ပိုင္းဆိုင္ရာေတြ၊ ေငြေၾကးပိုင္း ဆိုင္ရာေတြမွာ အျပည့္အဝေထာက္ပံ့ေပးတဲ့အျပင္ Camp ေတြလည္း အခ်ိန္ေတြေပး ေလ့က်င့္ထားၿပီး ၿပီးျပည့္စံုၿပီဆိုမွ ပရိသတ္ကို ခ်ျပတယ္ဆိုေတာ့ အေတာ္ေလး ေအာင္ျမင္တယ္ လို႔ ေျပာရပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာ ႏိုင္ငံမွာလည္း ဒီလိုဝါသနာရွင္ေတြ ကို ဒီလိုေမြးထုတ္ေပးႏိုင္တဲ့ ေငြအမ်ား ႀကီးသံုးႏိုင္တဲ့ ကုမၸဏီႀကီးေတြေပၚလာရင္ေတာ့ K-Pop လိုပဲ ကမၻာေက်ာ္ၿပီး ေပါက္ႏိုင္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္” လို႔ ေျဖၾကားထားတာကို တေလာက ဖတ္လိုက္ရပါတယ္။
သူေျပာတာလည္း မွန္သင့္သေလာက္မွန္တယ္လို႔ ဆိုရမွာပါ။ ျမန္မာအဆိုေတာ္ အမ်ားစုဟာ ေငြေၾကး ပိုင္း ဆိုင္ရာ၊ နည္းပညာပိုင္းဆိုင္ရာေတြမွာ ကုမၸဏီ အစုအဖြဲ႕နဲ႔မဟုတ္ဘဲ တဦးတေယာက္ခ်င္းစီ ႐ုန္းကန္ေနၾကရ တာ၊ ေလာေလာဆယ္ ဂီတေလာကမွာလည္း အရည္အခ်င္းေၾကာင့္မဟုတ္ဘဲ ပိုက္ဆံရွိ ႐ံုနဲ႔၊ သီခ်င္းဆို တတ္တယ္ဆို႐ံုေလာက္နဲ႔ အေခြေတြ ထုတ္ႏိုင္ေနတဲ့ အေနအထားမ်ိဳးေတြ ျဖစ္ေန တာေၾကာင့္ ႏိုင္ငံတကာကို ထိုးေဖာက္ႏိုင္တဲ့ ဂီတမ်ိဳးေတြ မ်ားမ်ားစားစား မေပၚထြက္လာေသးတာ လို႔လည္း ေျပာႏိုင္ပါေသးတယ္။
အခုအခါမွာေတာ့ နာမည္ႀကီး ျမန္မာအဆိုေတာ္တခ်ိဳ႕က သူတို႔ကိုယ္ပိုင္ဟန္၊ သူတို႔ရဲ႕ ကိုယ္ ပိုင္ စတိုင္ေတြနဲ႔ MTV သီခ်င္းေကာင္းေကာင္းေတြကို ဖန္တီး ထုတ္လုပ္လာၾကတာကို ေတြ႕ျမင္ၾကား သိေနရပါၿပီ။ ဒါေပမယ့္ ေအာင္ျမင္ၿပီးသား ေပါက္ၿပီးသား ႏိုင္ငံတကာသီခ်င္းေတြရဲ႕ ေကာ္ပီအေငြ႕ အသက္ အရိပ္ေအာက္ကေန မလြတ္ကင္းႏိုင္ေသးသမွ်၊ ခိုးကူးသမားေတြရဲ႕ ဒဏ္ကို ခံေနရေသးသမွ် ကေတာ့ အခက္အခဲေတြက ႀကီးမား ေနဦးမွာပါ။
က်ေနာ္တို႔ ဆီမွာလည္း ကိုယ္ပိုင္ဟန္၊ ကိုယ္ပိုင္ စတိုင္ေတြနဲ႔ သီဆိုႏိုင္တဲ့ အေနအထားေရာက္ေအာင္ ဝါသနာရွင္ ရြက္ပုန္းသီးေလးေတြကို စနစ္တက်ေရြး ထုတ္လို႔ အခ်ိန္ေပးၿပီး သင္ၾကား ေမြးထုတ္ေပးႏိုင္ မယ္ဆိုရင္ျဖင့္ K-Pop ဂီတလို ကမၻာကို ထိုးေဖာက္ႏိုင္ၾကမလား ဆိုတာကိုေတာ့ . . .။
သီဟတိုး - ဧရာ၀တီ
-------------------------------------------------
ကိုမ်ဳိး (lwanmapyay.blogspot.com)