အႏုပညာရွင္ေတြဟာ ျပည္သူေတြရဲ႕ ေၾကးမုံ ျပင္ပဲ” ဟုဆုိလာသူ အကယ္ဒမီဆုမ်ားရွင္ ေဒၚဝါဝါဝင္းေရႊ
အန္တီဝါ တို႔ေခတ္ က ဆင္ဆာ တင္းက်ပ္မႈ ႏွင့္ ယခု ေခတ္ဆင္ ဆာ ျဖတ္ေတာက္ မႈ အေပၚ ကြာျခားမႈ အေျခအေန ထင္ျမင္ ယူဆ ခ်က္မ်ားကို ေမးၾကည့္ရာ
“အန္တီဝါ တို႔ ေခတ္က ဆင္ဆာ ေတာ္ေတာ္တင္း က်ပ္ခဲ့တယ္။ မင္းသားေတြေတာင္ ဆံပင္ကို အေနာက္က ေကာ္လံ နဲ႔ ေထာက္ရင္ ႐ိုက္ၿပီးသား ဖလင္ေတြ ကို အကုန္ဖ်က္ ရ တယ္။ ဆံပင္ ေကာ္လံ မေထာက္ ရဘူး။ အမ်ဳိး သမီးေတြ ဆိုရင္လည္း လည္ပင္းထိ ၾကယ္သီးေစ့ ရမယ္။ မဟရဘူး။ အဲဒီေလာက္ တင္းက်ပ္ခဲ့တယ္။ အခု က်ေတာ့ ဆင္ ဆာေတြ ေလွ်ာ့ တာ မွန္ေပမယ့္ ထိန္းသိမ္းတဲ့ အေနနဲ႔ထဘီ တိုတို၊ ဂါဝန္ တိုတိုကို ေလွ်ာ့ၿပီး ႐ိုက္ သင့္တာေပါ့။ ႐ိုက္ကူးတဲ့ လူေတြ ေရာ၊ အႏုပညာရွင္ေတြ မွာေရာ အဲဒီ လို လုပ္ရင္ ျပည္သူေတြက လိုက္ၿပီး အတုခိုးတယ္ ဆုိတဲ့စကားက အန္တီ ဝါတို႔ လက္ဦး ေရွးဆရာသမားေတြ ေခတ္က တည္းကပါပဲ။ အႏုပညာရွင္ ေတြ လုပ္တဲ့ အတိုင္း ျပည္သူေတြ လိုက္ လုပ္တယ္ ဆိုတာ အႏုပညာရွင္ က ျပည္ သူေတြ ရဲ႕ ေၾကးမုံျပင္ ပဲေလ။ ဝါဝါဝင္းေရႊ တစ္ပတ္ေခြ ဆံထုံး၊ လက္ရွည္၊ ထဘီရွည္ ဆိုရင္ ဝါဝါဝင္းေရႊ ဆိုရင္ ဒါက ေကာင္းတဲ့ အတု ခိုးျခင္းပဲ” ဟု ေျပာျပပါသည္။
ယခု လတ္တေလာ ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ ႏွင့္ ဗီဒီယိုေစ်းကြက္ ကေန အသံအ ၾကားရဆုံး ျပႆနာက ဘာမ်ားလဲဟု ေမးၾကည့္ရာ
“အခုက ျပႆနာ ဆိုရင္ ဇာတ္ လမ္း တစ္ပုဒ္ တည္းကိုပဲ ဟို ကုမၸဏီကို လည္းေပးတယ္။ ဒီ ကုမၸဏီကို လည္းေပးတယ္။ နည္း နည္းေလးပဲ ကြာၾကတယ္။ ပြားလိုက္ တဲ့သေဘာေပါ့။ မသိတဲ့ ကုမၸဏီက ႐ိုက္တယ္။ ထြက္လာေတာ့ ဘာမွ မကြာေတာ့ဘူး။ ဆင္တူ ယိုးမွား ထြက္လာ တာ ေတြ႕ ဖူးတယ္။ ပရိသတ္ မေျပာနဲ႔ ကိုယ္တိုင္လည္း ႐ုပ္ရွင္ ၾကည့္တာပဲ။ ၾကည့္တာ နဲ႔ကို တန္း သိတယ္။ ၾကည့္ၿပီးသား နဲ႔ တူလိုက္တာ။ တူတူပဲ ဆိုတဲ့ စကား ေတြ ထြက္ လာေတာ့တာပဲ။ အန္တီဝါ ကေတာ့ ဒါကို အႏုပညာ အေပၚ သစၥာ မရွိဘူးလို႔ ဆုိခ်င္တာပဲ။ ဇာတ္ လမ္းေကာင္းေတြ တစ္ပုံႀကီး ရွိပါ တယ္။ အန္တီဝါ တို႔ေခတ္က အႏု ပညာကုိ ဦးစားေပးတယ္။ အခုဆို ရင္ ဆင္ဆာေတြ ေလွ်ာ့ခ်လိုက္တာ မွန္တယ္ ဆိုေပမယ့္ ကိုယ္ ကလညး္ ေဘာင္ အတြင္းမွာပဲ လုပ္ရင္ ေကာင္း မယ္။ ျမန္မာ ဇာတ္ကားေတြထဲ မွာ ရင့္သီးတဲ့ စကားေတြ၊ အေျပာ အဆို ေတြ မလုပ္သင့္ဘူး။ ေကာင္းတဲ့ ဘက္မွာ ဆင္ဆာ လြတ္လပ္ခြင့္ကို အသုံးျပဳၾကပါ။ ႐ုပ္ရွင္ေလာကက် ဆင္းတာ မွန္တယ္။ အန္တီဝါ လက္ခံတယ္။ ဝါဝါဝင္းေရႊ တို႔ေခတ္က ဆိုရင္ ဇာတ္လမ္း ဇာတ္ကြက္ တစ္ခု ကို ျပန္ၿပီးခိုးလို႔ မရေအာင္ကို ျဖစ္ေနေတာ့ ေလ။ အဲဒီလို ႐ိုက္ကူး ၾကတာ” ဟု ေျပာျပခဲ့သည္။
ထို႔ေနာက္တြင္ ႐ုပ္ ရွင္ေလာက ျပန္လည္ ဦးေမာ့လာရန္ ဝိုင္းဝန္း ႀကိဳး ပမ္းေန ၾကခ်ိန္မွာ ေစ်း ကြက္ ေပ်ာက္ကြယ္ သေလာက္ျဖစ္ ေနၿပီဆိုသည့္ ဗီဒီယို အေျခအေနႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး အန္တီဝါက
“ဗီဒီယို ဆိုတာ ႏိုင္ငံတကာ မွာ မရွိဘူး။ ဘာ ျဖစ္ လို႔ ျမန္မာမွာပဲ ရွိေနသလဲ။ ဒါေမးစရာ ရွိတာေပါ့။ ႐ုပ္ရွင္ကား ႀကီးေတြ ႐ိုက္ရင္ ဖလင္က တအား ကုန္ တယ္။ စီးပြားေရး လုပ္တဲ့ သူေတြ က ပိုရင္း ရတာေပါ့။ အဲဒါကေန တစ္ဆင့္ ဗီဒီယုိ ကားအေသးေတြ ထြက္လာ၊ ေနာက္ပိုင္း ႐ုပ္႐ွင္ ကားႀကီးေတြက တစ္ႏွစ္လုံးမွ ၁ဝ ကားေက်ာ္ ဆိုေတာ့ ႐ုပ္ရွင္ကားႀကီး ေတြ လုံးဝအထြက္ နည္းလာတယ္။ အႏုပညာရွင္ ဝါရင့္ေတြေရာ၊ ဝါလတ္ ေတြေရာ၊ ဝါႏုေတြေရာ အႏုပညာ ဖန္တီးမႈ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ နဲ႔ စီးပြား ေရး သေဘာဆန္သြား တဲ့အတြက္ ေၾကာင့္ အဲဒီလိုပဲ ထင္ပါတယ္။ ဗီဒီယို မရွိရဘူး။ ခ်က္ခ်င္းေတာ့ မရွိလို႔ မရဘူး။ ႏိုင္ငံတကာကို ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ ထိုးေဖာက္ဖို႔ ဆိုတာ အဲဒါ ခ်က္ခ်င္း ထိုးေဖာက္လို႔မရဘူး။ အခ်ိန္ ကာလ တစ္ခုကို ျပန္ ယူၿပီး ေကာင္းေအာင္ လုပ္ ၿပီးမွ ထိုးေဖာက္ သင့္တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ ကို ေတာ္ ေတာ္ျပန္ယူရမယ္။ ေလာေလာဆယ္ ေတာ့ ဒီၾကားမွာ ဗီဒီယိုေတာ့ ရွိေနဦး မွာပဲ”ဟု ေျပာျပခဲ့ပါသည္။
ျမန္မာ့ ႐ုပ္ရွင္ေလာကႀကီး ျပန္လည္ဦးေမာ့ တိုးတက္ လာဖို႔ အတြက္ တစ္ဦးတစ္ ေယာက္ အေနျဖင့္ လုပ္ေဆာင္၍ မရႏိုင္ေၾကာင္း၊ ႐ုပ္ရွင္ေလာက သား ဟူသမွ် အႏုပညာကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုး သည့္ စိတ္ထားႏွင့္ အားထုတ္ ႀကိဳး ပမ္းၾကေစခ်င္ေၾကာင္း၊ ေကာင္းမြန္ သည့္ ဇာတ္လမ္း မ်ားကို ဖန္တီးၿပီး အဓိပၸာယ္ ျပည့္ဝ၍ အႏွစ္သာရ ရွိ သည့္ ဇာတ္လမ္းမ်ား ႐ိုက္ကူးကာ အႏုပညာ စိတ္ရင္းေကာင္း မ်ားထား ကာ လုပ္ေဆာင္ ၾကေစ လိုေၾကာင္း ေဒၚဝါဝါဝင္းေရႊ က တိုက္ တြန္းေျပာ ၾကားခဲ့ပါသည္။
ထူးထူး
popularmyanmarjournal
-------------------------------------------------
ကိုမ်ဳိး (lwanmapyay.blogspot.com)