က်ေနာ္သိတဲ့ Landscape Filters ေတြ အေၾကာင္း အပိုုင္း ( ၂ )
က်ေနာ္သံုုး တဲ့ Filter ေတြ အေၾကာင္း က ေျပာ စ ရာ နည္း နည္း ပဲ က်န္ ပါ ေတာ့ တယ္.... က်ေနာ္ လဲ မအား တာ နဲ ့ စာ ေရး ပ်င္း တာ နဲ ့ အေတာ္ ေလး ၾကာ သြား ျပီ...
ဒီ အပိုုင္း မွာ ေတာ့ က်ေနာ္ Singhray LB Color Combo အေၾကာင္း ေလး နည္း နည္း ေတာ့ ေျပာ ခ်င္ တယ္ ..... LB Color Combo ဆိုု တာ LB Natural Polarizer နဲ ့ LB Color intensifier ႏွစ္ ခုု ကိုု ေပါင္း ထား တာ ပါ... LB ဆိုု တာ က Lighter , Brighter ဆိုု တဲ ့ အဓိပယ္ပါ ... သူ က ဘယ္ ေလာက္ အသံုုး ၀င္ လဲ ဆိုု ရင္ Close-ups photography မွ စ ျပီး Outdoor compostion ေတြ အထိ အသံုုး ၀င္ ပါ တယ္... ဒါ ေပမဲ့ က်ေနာ္ ့ အေတြ ့ အၾကံဳအရ လူ ပံုု ရိုုက္ လွ်င္ ျဖင့္ သိပ္ အသံုုး မ၀င္ လွ ဘူး ခင္ဗ်..... Polarizer က ေတာ့ အလင္း ျပန္ တာ ေတြ ကိုု ေလ်ာ ့ ခ် ေပး တယ္ ေကာင္း ကင္ အျပာ ကိုု ပိုု မိုု ျပာ ေစ တယ္ .... ေရ တခြန္ ရိုုက္ လွ်င္ အလြန္ အသံုုး ၀င္ တယ္ ... LB Color intensifer က ေတာ့ အေရာင္ ေတြ ကိုု Dramatic ျဖစ္ ေစ တယ္..... သူ က ရွိ ျပီး သာ အေရာင္ ေတြ ကိုု ပိုု မိုု စိုု ေျပ ေစ တာ ေပါ့ ဗ်ာ.... ရွင္း ျပ ရ တာ ခက္ တယ္ ဗ်ာ... ဥ ပ မာ ကိုု ပံုု ေလးေတြ နဲ ့ ျပ တာ ပိုု သိ သာ ေစ တယ္ .....
ဒီ ပံုု က Color Combo မသံုုး ပဲ ရိုုက္ ထား တဲ့ ပံုု
ဒီ ပံုု က ေတာ့ Color Combo သံုုး ျပီး ရိုုက္ ထား တာ ပါ
ဒီပံုု က Color Combo or Polarizer နဲ ့ ရိုုက္ မွ ဒီ လိုု ပံုု ထြက္ တာ ပါ...ဒီ အတိုုင္း ဆိုု ရင္ ေတာ့ ဒီ ေလာက္ အေရာင္ ေတြ မ စိုု ပါ ဘူး
ဒီ ပံုု က ေတာ့ Color Combo ပါ ပဲ ရိုုက္ ရင္ တကယ္ ဒီ ေလာက္ လွ မွာ မ ဟုုတ္ ပါ ဘူး မနက္ ေန ထြက္ driect light မွာ ၇ိုုက္ ထား တာ ပါ
ဒီ ပံုု က လဲ မ နက္ ေန မ ထြက္ ခင္ Color Combo ရယ္ Singhray rev ND . 4 ရယ္ တပ္ ရိုုက္ ထား တာပါ
ဒါ ေလး Color Combo ေၾကာင့္ ဒီလိုု ေလး ၾကည့္ ေကာင္း သြား တာ ပါ
Color Combo or Polarizer က against the light ကိုု ရိုုက္ ရင္ မသိ သာ ပါ ဘူး ဗ်..... Direct light တိုု ့ side light တိုု ့ ကိုု ရိုုက္ ရင္ အရမ္းသိသာ ပါ တယ္...... Color Combo မ၀ယ္ ႏိုင္ ရင္ ေတာင္ Polarizer ေလာက္ ဆိုု လဲ ရ ပါ တယ္ ခင္ ဗ်......
Color Combo 77mm က်ေနာ္ က ေတာ့ 82 mm normal ring သံုုး ပါတယ္
ကဲ ဒါ ဆိုု ရင္ ေတာ့ နည္း နည္း ေတာ့ ရွင္း သြား ေလာက္ ပါ ျပီ ေနာ္ ...က်ေနာ္ ဒီ တ ခါ က်ေနာ္ အရမ္း ၾကိဳက္တဲ့ အခုု ထိ လဲ ရိုုက္ ေန တဲ ့ Long Exposure Photography အေၾကာင္း ေလး ေျပာ ပါ ရေစ.... က်ေနာ္ က seascape ရိုုက္ တာ ၾကိဳက္ တယ္.... ကမ္း ေျခ မွာ ေက်ာက္ ေဆာင္ ေတြ ကိုု ရိုုက္ ရ တာ ၾကိဳက္ တယ္.... LE လိုု ့သံုုး ပါ ရ ေစ ဗ်ာ... LE ရိုုက္ မယ္ ဆိုု က်ေနာ္ အၾကိဳက္ ဆံုုး က ေတာ့ မိုုး ရာ သီ ပဲ ျဖစ္ ပါ တယ္.... Cloudy ျဖစ္ ေနတာ တိုု ့ မိုုး တိမ္ မဲ မဲ ၾကီး ေတြ ရွိ ေန တာ တိုု ့ ဆိုု က်ေနာ္ က အရမ္း ၾကိဳက္ ပါ တယ္.... မိုုး တြင္္း ဆိုု ေတာ့ ကမ္း ေျခ သြား ရင္ လူ လဲရွင္ တယ္ အရမ္း လဲ လွပါ တယ္.... LE ဆိုုတာ shutter speed ကိုု ပံုု မွန္ ရိုုက္ ေန တဲ့ အေျခ အေနထက္ ပိုု ျပီး ၾကာ သြား ေအာင္ ND ဖီလ္တာ ခံ ျပီး ရိုုက္ ကူး တာ လိုု ့ ပဲအၾကမ္း ဖ်င္း ေျပာ ရ ေအာင္ ဗ်ာ... က်ေနာ္ က ေတာ့ Big Stopper ကိုု သံုုးျပီး ရိုုက္ ပါတယ္... Big stopper မသံုုး ခင္ မွာ ကင္ မရာ ကိုု ထရိုုင္ ေပါ့ ေပၚ တင္ ကိုုယ္ ရိုုက္ မယ္ ့ Composition အရင္ ရွာ ၾကိဳက္ ျပီ ဆိုု ရင္ FOCUS ကိုု ျပတ္ ေအာင္ ျဖတ္ ျပီး ရင္ Lens မွာ Auto Focus က ေန Manual Focus ကိုု ထား ေပါ့ ဗ်ာ...ျပီး မွ Big Stopper ကိုု Lens အ ေရွ ့ မွာ တပ္ ျပီး ရိုုက္ ပါ တယ္...ဘာ လိုု ့ ဆိုု Lee Big stopper က ပိန္ း ပိတ္ ေအာင္ မဲ ေန ေတာ့ လန္း အ ေရွ ့ မွာ တပ္ ရင္ ဘာာ မွ မ ျမင္ ရလိုု ့ ပါ ပဲ...Auto Foucs လဲ မရ ေတာ့ ဘူး ေလ.. ပံုု ကိုု ၾကည့္ လိုုက္ ပါ ဗ်ာ ဘယ္ လိုု တပ္ လဲ ဆိုု တာ...ပထမ ပံုု က လိုု တဲ့ ဟာ...၀ယ္ ရ မဲ ့ဟာ ေတြ ပါ... ဒုုတိ ယပံုု က ဘယ္ လိုု တပ္ ျပီး ရိုုက္ တယ္ ဆိုု တာျပ ထား တာ
LE ရိုုက္ မယ္ ဆိုု ပ ထ မ ဆံုုး ၀ယ္ ရ မဲ့ ဟာ က ေတာ့ Adaptor ring ရယ္ Filter holder ရယ္ ပါ
ဒါ က က်ေနာ္ တိုု ့ LE ကိုု ဘယ္ လိုု ရိုုက္ လဲ ဆိုု တာ ျပ ထား တာ ပါ
ND filter မွာ က်ေနာ္ အရင္ သံုုး တာ က HOYA ND 400 ျဖစ္ ျပီး ေနာက္ ပိုုင္း ေတာ့ Lee Big stopper ကိုု သံုုး ပါ တယ္ ..သူ က shutter speed ကိုု 8 stops ေလာက္ ခ် လိုု ့ ရ တယ္... ဥပမာ ဗ်ာ... မိုုး အံုုး ေန တဲ့ အခ်ိန္ မွာ ေပါ့ apature 11 နဲ ့ shutter speed က 1/3 sec ေလာက္ ရ ေနရင္ ND Big stopper ခံ လိုုက္ ရင္ apature 11 မွာ ပဲ shutter speed က ၂ မိ နစ္ ၃ မိ နစ္ ေလာက္ ျဖစ္ သြား တယ္....က်ေနာ္ စ စ ရိုုက္ ခ်င္း က ေတာ့ တပံုု မွ ကိုု မ ေကာင္း ဘူး.... မ်ား မ်ား ရိုုက္ မွ တျဖည္း ျဖည္း နဲ ့ exposure ကိုု ခ်ိန္ တက္ လာ တာ.... ေဖာ္ ျမဴ လာ ေတြ လဲ ရွိ ပါ တယ္.... အနီး စပ္ ဆံုုး လဲ မွန္ တယ္...ဒါ ေပ မဲ့ ရာသီဥတုု အလင္း ေပၚ မွာ မူ တည္ ျပီး ပံုု ေသ ေတာ့ မွတ္ လိုု ့ မ ရဘူး ဗ်...... မ်ား မ်ား ရိုုက္ မွ မ်ား မ်ား သိ လာ မွာ..ေအာက္ မွာ ပံုု ေလး ေတြ နဲ ့ ျပ ထား တယ္.... ေအာ္ LE ရိုုက္ ရင္ ေလ Cable release ရယ္ Tripod က မရွိ မ ျဖစ္ ပါ ....က်ေနာ့္ ရိုုက္ နည္း က လြယ္ ပါ တယ္... အျမဲ တမ္း ISO ကိုု 50 မွာ ထား တယ္ apature ကိုု 22 ထား ျပီး ရိုုက္ ေလ့ ရွိ ပါ တယ္... ဒါ က ေတာ့ ေန ့ခင္း နဲ ့ ညေန ေန မ၀င္ ခင္ မွာ ပါ ..ေန ၀င္ သြား ရင္ ေတာ့ ISO နဲ ့ apature ကိုု ေျပာင္း ျပီး ကစား ပါ တယ္... Shutter speed ကိုု အမ်ား ဆံုုး ေလး ငါ မိနစ္ အ ထိ ပဲ ရိုုက္ ေတာ့ တယ္... ငါး မိနစ္ မေက်ာ္ ေအာင္ သတိ ထား ျပီး ISO နဲ ့ apature ကိုု ကစား ပါ တယ္ .. လိုု အပ္ ရင္ ေန ၀င္ သြား တာ နဲ ့ Big stopper ကိုု ျဖဳတ္ ျပီး က်ေနာ့္ မွာ Singhray ND solid filter 4 stops ရွိ ပါတယ္...အဲ့ ဒါ ပဲ သံုုး ေတာ့ တယ္.. ဘာ လိုု ့ ဆိုု Big stopper က ေန ၀င္ သြား ရင္ exposure ကိုု အရမ္း ေလ်ာ့ ခ် ေတာ့ တ ခါ တ ေလ ၇ မိ နစ္ ၈ မိ နစ္ ေလာက္ ထိ ရိုုက္ ရလိုု ့ ပါ ... က်ေနာ္ က လဲ အဲ ့ ဒါ ကိုု မၾကိဳက္ တာ ပါ... Big stopper က ေန့ လည္ ခင္း နဲ ့ ည ေန ေနမ၀င္ ခင္ အ ထိ ပဲ အသံုုး ၀င္ ပါ တယ္...
Singhray solid ND .4 stops
ဒါက က်ေနာ္ စစခ်င္း သံုုး တဲ့ HOYA ND400 သိပ္ အၾကိဳက္ ၾကီး မဟုုတ္ဘူး
ဒါ က အ ခုု သံုုး ေန တဲ ့ Lee Big stopper က်ေနာ့္ အတြက္ က ေတာ့ Seascape ရိုုက္ ရင္ မ ရွိ မ ျဖစ္ ပဲ
ဒါ က ေတာ့ Big stopper ပါ ရင္ ဘယ္လိုု မ ပါရင္ ဘယ္လိုု ေပါ့ exposure ခ်ိန္ လိုု ့ ရေအာင္ လိုု ့
ဖုုန္း ထဲ ထည့္ လိုု ့ ရ တဲ့ ေဆာ့ ၀ဲလ္ လဲ ရွိ တယ္
ဒါက Cable release ပါ...
ပထမ ပိုုင္း မွာ က်ေနာ္ နည္း နည္း ေရး ထား တာ အ ေျခ ခံ ထက္ ေက်ာ္ ေန တယ္ ထင္ လိုု ့ ဒီ မွာ ေတာ့ အ ေသး စိတ္ ရွင္း ျပ ထား ပါ တယ္ ... ဖီလ္တာ မ ပါ ပဲ နဲ ့Landscape ပဲ ျဖစ္ ျဖစ္ Long Exopsure ပဲ ျဖစ္ ျဖစ္ ရိုုက္ တဲ ့ အ ခါ အဆင္ မ ေျပ ေလာက္ ပါ ဘူး .. HDR ရိုုက္ လိုု ့ ရ ေပ မဲ့ အရသာ ကြာ ပါ တယ္..... က်ေနာ္ က ေတာ့ Filter ေတြ သံုုးျပီး ရိုုက္ ရ တာ ကိုု ၾကိဳက္ တယ္ ... Long Exopsure ရိုုက္ တိုုင္း က်ေနာ့္ မွာ စိမ္ ေခၚ မွဳ ေတြ ျပည့္ ေန တာ ပဲ... အခုု ထိ ၾကိဳးစား ေန ရ ဆဲ ပါ. က်ေနာ္ ရိုုက္ နည္း ေလး မွ် ေ၀ တာ ပါ .ဘာ ပဲ ျဖစ္ ျဖစ္ မ်ား မ်ား ရိုုက္ ၾက ပါ ... မ်ား မ်ား ရိုုက္ ေတာ့ မ်ား မ်ား မွား ျပီး မွ အေတြ ့ အၾကံဳေတြ ရ ျပီး ပိုု ေကာင္း တဲ့ ပံုု ေတြ ဖန္ တီး ႏိုုင္ ၾက မွာ ပါ......ေက်းဇူး တင္ စြာ ျဖင့္ ....
F/22 , ISO - 50 , 60 sec with big stopper
F/16 , ISO - 50 , 106 sec with big stopper and Grand ND .4
10 sec at f/22 , ISO-50 with Big stopper and Color Combo
ဒါ က ေန မ ထြက္ ခင္ 13 sec at f/16 , ISO 320 နဲ ့ အရမ္း ၾကီး Long Exposure မ လိုု ခ်င္ လိုု ့ Singhray Solid ND .4 stops သံုုး ထား တာ ပါ
sec 60 at f/20 , ISO 100 with Grad ND .4 and Solid ND . 4 stops
420 sec at f/22 , ISO 50 with Big stopper ဒီ ပံုု က ေတာ့ ေန မ ၀င္ ခင္ ေန က တိမ္ ထဲ ၀င္ ေတာ့ ေမွာင္ ေန ေတာ့ အခ်ိန္ ၇ မိ နစ္ ေလာက္ ရိုုက္ လိုုက္ရတယ္
300 sec at f/22 , ISO 50 with Big stopper ရယ္ Color Combo ရယ္
Credit: Ko Aung Pyae Soe
https://www.facebook.com/apsoe
--------------------------------------
ကိုမ်ဳိး(သုတစြယ္စုံ)(lwanmapyay.blogspot.com) Facebook Page Twitter Google+
ဒီ အပိုုင္း မွာ ေတာ့ က်ေနာ္ Singhray LB Color Combo အေၾကာင္း ေလး နည္း နည္း ေတာ့ ေျပာ ခ်င္ တယ္ ..... LB Color Combo ဆိုု တာ LB Natural Polarizer နဲ ့ LB Color intensifier ႏွစ္ ခုု ကိုု ေပါင္း ထား တာ ပါ... LB ဆိုု တာ က Lighter , Brighter ဆိုု တဲ ့ အဓိပယ္ပါ ... သူ က ဘယ္ ေလာက္ အသံုုး ၀င္ လဲ ဆိုု ရင္ Close-ups photography မွ စ ျပီး Outdoor compostion ေတြ အထိ အသံုုး ၀င္ ပါ တယ္... ဒါ ေပမဲ့ က်ေနာ္ ့ အေတြ ့ အၾကံဳအရ လူ ပံုု ရိုုက္ လွ်င္ ျဖင့္ သိပ္ အသံုုး မ၀င္ လွ ဘူး ခင္ဗ်..... Polarizer က ေတာ့ အလင္း ျပန္ တာ ေတြ ကိုု ေလ်ာ ့ ခ် ေပး တယ္ ေကာင္း ကင္ အျပာ ကိုု ပိုု မိုု ျပာ ေစ တယ္ .... ေရ တခြန္ ရိုုက္ လွ်င္ အလြန္ အသံုုး ၀င္ တယ္ ... LB Color intensifer က ေတာ့ အေရာင္ ေတြ ကိုု Dramatic ျဖစ္ ေစ တယ္..... သူ က ရွိ ျပီး သာ အေရာင္ ေတြ ကိုု ပိုု မိုု စိုု ေျပ ေစ တာ ေပါ့ ဗ်ာ.... ရွင္း ျပ ရ တာ ခက္ တယ္ ဗ်ာ... ဥ ပ မာ ကိုု ပံုု ေလးေတြ နဲ ့ ျပ တာ ပိုု သိ သာ ေစ တယ္ .....
ဒီ ပံုု က Color Combo မသံုုး ပဲ ရိုုက္ ထား တဲ့ ပံုု
ဒီ ပံုု က ေတာ့ Color Combo သံုုး ျပီး ရိုုက္ ထား တာ ပါ
ဒီပံုု က Color Combo or Polarizer နဲ ့ ရိုုက္ မွ ဒီ လိုု ပံုု ထြက္ တာ ပါ...ဒီ အတိုုင္း ဆိုု ရင္ ေတာ့ ဒီ ေလာက္ အေရာင္ ေတြ မ စိုု ပါ ဘူး
ဒီ ပံုု က ေတာ့ Color Combo ပါ ပဲ ရိုုက္ ရင္ တကယ္ ဒီ ေလာက္ လွ မွာ မ ဟုုတ္ ပါ ဘူး မနက္ ေန ထြက္ driect light မွာ ၇ိုုက္ ထား တာ ပါ
ဒီ ပံုု က လဲ မ နက္ ေန မ ထြက္ ခင္ Color Combo ရယ္ Singhray rev ND . 4 ရယ္ တပ္ ရိုုက္ ထား တာပါ
ဒါ ေလး Color Combo ေၾကာင့္ ဒီလိုု ေလး ၾကည့္ ေကာင္း သြား တာ ပါ
Color Combo or Polarizer က against the light ကိုု ရိုုက္ ရင္ မသိ သာ ပါ ဘူး ဗ်..... Direct light တိုု ့ side light တိုု ့ ကိုု ရိုုက္ ရင္ အရမ္းသိသာ ပါ တယ္...... Color Combo မ၀ယ္ ႏိုင္ ရင္ ေတာင္ Polarizer ေလာက္ ဆိုု လဲ ရ ပါ တယ္ ခင္ ဗ်......
Color Combo 77mm က်ေနာ္ က ေတာ့ 82 mm normal ring သံုုး ပါတယ္
ကဲ ဒါ ဆိုု ရင္ ေတာ့ နည္း နည္း ေတာ့ ရွင္း သြား ေလာက္ ပါ ျပီ ေနာ္ ...က်ေနာ္ ဒီ တ ခါ က်ေနာ္ အရမ္း ၾကိဳက္တဲ့ အခုု ထိ လဲ ရိုုက္ ေန တဲ ့ Long Exposure Photography အေၾကာင္း ေလး ေျပာ ပါ ရေစ.... က်ေနာ္ က seascape ရိုုက္ တာ ၾကိဳက္ တယ္.... ကမ္း ေျခ မွာ ေက်ာက္ ေဆာင္ ေတြ ကိုု ရိုုက္ ရ တာ ၾကိဳက္ တယ္.... LE လိုု ့သံုုး ပါ ရ ေစ ဗ်ာ... LE ရိုုက္ မယ္ ဆိုု က်ေနာ္ အၾကိဳက္ ဆံုုး က ေတာ့ မိုုး ရာ သီ ပဲ ျဖစ္ ပါ တယ္.... Cloudy ျဖစ္ ေနတာ တိုု ့ မိုုး တိမ္ မဲ မဲ ၾကီး ေတြ ရွိ ေန တာ တိုု ့ ဆိုု က်ေနာ္ က အရမ္း ၾကိဳက္ ပါ တယ္.... မိုုး တြင္္း ဆိုု ေတာ့ ကမ္း ေျခ သြား ရင္ လူ လဲရွင္ တယ္ အရမ္း လဲ လွပါ တယ္.... LE ဆိုုတာ shutter speed ကိုု ပံုု မွန္ ရိုုက္ ေန တဲ့ အေျခ အေနထက္ ပိုု ျပီး ၾကာ သြား ေအာင္ ND ဖီလ္တာ ခံ ျပီး ရိုုက္ ကူး တာ လိုု ့ ပဲအၾကမ္း ဖ်င္း ေျပာ ရ ေအာင္ ဗ်ာ... က်ေနာ္ က ေတာ့ Big Stopper ကိုု သံုုးျပီး ရိုုက္ ပါတယ္... Big stopper မသံုုး ခင္ မွာ ကင္ မရာ ကိုု ထရိုုင္ ေပါ့ ေပၚ တင္ ကိုုယ္ ရိုုက္ မယ္ ့ Composition အရင္ ရွာ ၾကိဳက္ ျပီ ဆိုု ရင္ FOCUS ကိုု ျပတ္ ေအာင္ ျဖတ္ ျပီး ရင္ Lens မွာ Auto Focus က ေန Manual Focus ကိုု ထား ေပါ့ ဗ်ာ...ျပီး မွ Big Stopper ကိုု Lens အ ေရွ ့ မွာ တပ္ ျပီး ရိုုက္ ပါ တယ္...ဘာ လိုု ့ ဆိုု Lee Big stopper က ပိန္ း ပိတ္ ေအာင္ မဲ ေန ေတာ့ လန္း အ ေရွ ့ မွာ တပ္ ရင္ ဘာာ မွ မ ျမင္ ရလိုု ့ ပါ ပဲ...Auto Foucs လဲ မရ ေတာ့ ဘူး ေလ.. ပံုု ကိုု ၾကည့္ လိုုက္ ပါ ဗ်ာ ဘယ္ လိုု တပ္ လဲ ဆိုု တာ...ပထမ ပံုု က လိုု တဲ့ ဟာ...၀ယ္ ရ မဲ ့ဟာ ေတြ ပါ... ဒုုတိ ယပံုု က ဘယ္ လိုု တပ္ ျပီး ရိုုက္ တယ္ ဆိုု တာျပ ထား တာ
LE ရိုုက္ မယ္ ဆိုု ပ ထ မ ဆံုုး ၀ယ္ ရ မဲ့ ဟာ က ေတာ့ Adaptor ring ရယ္ Filter holder ရယ္ ပါ
ဒါ က က်ေနာ္ တိုု ့ LE ကိုု ဘယ္ လိုု ရိုုက္ လဲ ဆိုု တာ ျပ ထား တာ ပါ
ND filter မွာ က်ေနာ္ အရင္ သံုုး တာ က HOYA ND 400 ျဖစ္ ျပီး ေနာက္ ပိုုင္း ေတာ့ Lee Big stopper ကိုု သံုုး ပါ တယ္ ..သူ က shutter speed ကိုု 8 stops ေလာက္ ခ် လိုု ့ ရ တယ္... ဥပမာ ဗ်ာ... မိုုး အံုုး ေန တဲ့ အခ်ိန္ မွာ ေပါ့ apature 11 နဲ ့ shutter speed က 1/3 sec ေလာက္ ရ ေနရင္ ND Big stopper ခံ လိုုက္ ရင္ apature 11 မွာ ပဲ shutter speed က ၂ မိ နစ္ ၃ မိ နစ္ ေလာက္ ျဖစ္ သြား တယ္....က်ေနာ္ စ စ ရိုုက္ ခ်င္း က ေတာ့ တပံုု မွ ကိုု မ ေကာင္း ဘူး.... မ်ား မ်ား ရိုုက္ မွ တျဖည္း ျဖည္း နဲ ့ exposure ကိုု ခ်ိန္ တက္ လာ တာ.... ေဖာ္ ျမဴ လာ ေတြ လဲ ရွိ ပါ တယ္.... အနီး စပ္ ဆံုုး လဲ မွန္ တယ္...ဒါ ေပ မဲ့ ရာသီဥတုု အလင္း ေပၚ မွာ မူ တည္ ျပီး ပံုု ေသ ေတာ့ မွတ္ လိုု ့ မ ရဘူး ဗ်...... မ်ား မ်ား ရိုုက္ မွ မ်ား မ်ား သိ လာ မွာ..ေအာက္ မွာ ပံုု ေလး ေတြ နဲ ့ ျပ ထား တယ္.... ေအာ္ LE ရိုုက္ ရင္ ေလ Cable release ရယ္ Tripod က မရွိ မ ျဖစ္ ပါ ....က်ေနာ့္ ရိုုက္ နည္း က လြယ္ ပါ တယ္... အျမဲ တမ္း ISO ကိုု 50 မွာ ထား တယ္ apature ကိုု 22 ထား ျပီး ရိုုက္ ေလ့ ရွိ ပါ တယ္... ဒါ က ေတာ့ ေန ့ခင္း နဲ ့ ညေန ေန မ၀င္ ခင္ မွာ ပါ ..ေန ၀င္ သြား ရင္ ေတာ့ ISO နဲ ့ apature ကိုု ေျပာင္း ျပီး ကစား ပါ တယ္... Shutter speed ကိုု အမ်ား ဆံုုး ေလး ငါ မိနစ္ အ ထိ ပဲ ရိုုက္ ေတာ့ တယ္... ငါး မိနစ္ မေက်ာ္ ေအာင္ သတိ ထား ျပီး ISO နဲ ့ apature ကိုု ကစား ပါ တယ္ .. လိုု အပ္ ရင္ ေန ၀င္ သြား တာ နဲ ့ Big stopper ကိုု ျဖဳတ္ ျပီး က်ေနာ့္ မွာ Singhray ND solid filter 4 stops ရွိ ပါတယ္...အဲ့ ဒါ ပဲ သံုုး ေတာ့ တယ္.. ဘာ လိုု ့ ဆိုု Big stopper က ေန ၀င္ သြား ရင္ exposure ကိုု အရမ္း ေလ်ာ့ ခ် ေတာ့ တ ခါ တ ေလ ၇ မိ နစ္ ၈ မိ နစ္ ေလာက္ ထိ ရိုုက္ ရလိုု ့ ပါ ... က်ေနာ္ က လဲ အဲ ့ ဒါ ကိုု မၾကိဳက္ တာ ပါ... Big stopper က ေန့ လည္ ခင္း နဲ ့ ည ေန ေနမ၀င္ ခင္ အ ထိ ပဲ အသံုုး ၀င္ ပါ တယ္...
Singhray solid ND .4 stops
ဒါက က်ေနာ္ စစခ်င္း သံုုး တဲ့ HOYA ND400 သိပ္ အၾကိဳက္ ၾကီး မဟုုတ္ဘူး
ဒါ က အ ခုု သံုုး ေန တဲ ့ Lee Big stopper က်ေနာ့္ အတြက္ က ေတာ့ Seascape ရိုုက္ ရင္ မ ရွိ မ ျဖစ္ ပဲ
ဒါ က ေတာ့ Big stopper ပါ ရင္ ဘယ္လိုု မ ပါရင္ ဘယ္လိုု ေပါ့ exposure ခ်ိန္ လိုု ့ ရေအာင္ လိုု ့
ဖုုန္း ထဲ ထည့္ လိုု ့ ရ တဲ့ ေဆာ့ ၀ဲလ္ လဲ ရွိ တယ္
ဒါက Cable release ပါ...
ပထမ ပိုုင္း မွာ က်ေနာ္ နည္း နည္း ေရး ထား တာ အ ေျခ ခံ ထက္ ေက်ာ္ ေန တယ္ ထင္ လိုု ့ ဒီ မွာ ေတာ့ အ ေသး စိတ္ ရွင္း ျပ ထား ပါ တယ္ ... ဖီလ္တာ မ ပါ ပဲ နဲ ့Landscape ပဲ ျဖစ္ ျဖစ္ Long Exopsure ပဲ ျဖစ္ ျဖစ္ ရိုုက္ တဲ ့ အ ခါ အဆင္ မ ေျပ ေလာက္ ပါ ဘူး .. HDR ရိုုက္ လိုု ့ ရ ေပ မဲ့ အရသာ ကြာ ပါ တယ္..... က်ေနာ္ က ေတာ့ Filter ေတြ သံုုးျပီး ရိုုက္ ရ တာ ကိုု ၾကိဳက္ တယ္ ... Long Exopsure ရိုုက္ တိုုင္း က်ေနာ့္ မွာ စိမ္ ေခၚ မွဳ ေတြ ျပည့္ ေန တာ ပဲ... အခုု ထိ ၾကိဳးစား ေန ရ ဆဲ ပါ. က်ေနာ္ ရိုုက္ နည္း ေလး မွ် ေ၀ တာ ပါ .ဘာ ပဲ ျဖစ္ ျဖစ္ မ်ား မ်ား ရိုုက္ ၾက ပါ ... မ်ား မ်ား ရိုုက္ ေတာ့ မ်ား မ်ား မွား ျပီး မွ အေတြ ့ အၾကံဳေတြ ရ ျပီး ပိုု ေကာင္း တဲ့ ပံုု ေတြ ဖန္ တီး ႏိုုင္ ၾက မွာ ပါ......ေက်းဇူး တင္ စြာ ျဖင့္ ....
F/22 , ISO - 50 , 60 sec with big stopper
F/16 , ISO - 50 , 106 sec with big stopper and Grand ND .4
10 sec at f/22 , ISO-50 with Big stopper and Color Combo
ဒါ က ေန မ ထြက္ ခင္ 13 sec at f/16 , ISO 320 နဲ ့ အရမ္း ၾကီး Long Exposure မ လိုု ခ်င္ လိုု ့ Singhray Solid ND .4 stops သံုုး ထား တာ ပါ
sec 60 at f/20 , ISO 100 with Grad ND .4 and Solid ND . 4 stops
420 sec at f/22 , ISO 50 with Big stopper ဒီ ပံုု က ေတာ့ ေန မ ၀င္ ခင္ ေန က တိမ္ ထဲ ၀င္ ေတာ့ ေမွာင္ ေန ေတာ့ အခ်ိန္ ၇ မိ နစ္ ေလာက္ ရိုုက္ လိုုက္ရတယ္
300 sec at f/22 , ISO 50 with Big stopper ရယ္ Color Combo ရယ္
Credit: Ko Aung Pyae Soe
https://www.facebook.com/apsoe
--------------------------------------
ကိုမ်ဳိး(သုတစြယ္စုံ)(lwanmapyay.blogspot.com) Facebook Page Twitter Google+