တကၠသုိလ္ဝင္စာေမးပဲြသည္ နတ္လည္းမႀကီး၊ ေမးခြန္းလည္းမသတ္ပါ


မၾကာမီရက္ပုိင္းတြင္ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ တကၠသိုလ္ဝင္စာေမးပဲြႀကီးစတင္ေျဖဆုိၾကရေပေတာ့မည္။ ႏွစ္စဥ္ စာေမးပဲြေျဖဆုိစဥ္ရက္မ်ားအတြင္း ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူအမ်ားစု၏ ပါးစပ္ဖ်ား၌ 'ေမးခြန္းသတ္ သည္' ဟူေသာစကားကုိ အၿမဲၾကားၾကားေနခဲ့ရ၏။

တကၠသုိလ္ဝင္တန္းစာေမးပဲြ ေမးခြန္းလႊာမ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ အဘယ္သုိ႔ေသာအရာကုိ 'သတ္သည္' ဟုေခၚပါသနည္း။ ေမးထားသည့္အေၾကာင္းအရာမ်ားမွာလည္း ယခင္ဂ်ီစီအီး (GCE-General Certifi-cate of Education) ယခု (IGCSE-International General Certificate of Secondary Edu-cation) စာအုပ္မ်ားထဲမွ ဉာဏ္စမ္း (Unseen) ေမးခြန္းမ်ားမဟုတ္။ လက္ရွိတကၠသုိလ္ဝင္တန္း ဘာသာရပ္ဆိုင္ရာ စာအုပ္မ်ားမွ ျပ႒ာန္းခ်က္ပါ က်က္စာ၊ တြက္စာႏွင့္ ဥပမာပုစၧာမ်ားသာျဖစ္၏။

တကၠသုိလ္ဝင္စာေမးပဲြကုိ 'နတ္ႀကီးသည္' ဟုလည္း ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားႏွင့္ မိဘအမ်ားစု ေျပာ ၾကပါေသး၏။ ဘယ္လုိအေၾကာင္းေၾကာင့္ အဘယ္မည္ေသာနတ္က စာေျဖေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား အေပၚလာ၍ ႀကီးရပါသနည္း။ (အရာရာတုိင္းမွာ ႁခြင္းခ်က္ေတာ့ရွိပါတယ္။)

စိတ္ထင္ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားႏွင့္ မိဘအမ်ားစုအေပၚ 'တကၠသုိလ္ဝင္စာေမးပဲြ' ဟူေသာ ဖိအားသက္ေရာက္မႈေၾကာင့္ စိတ္ထြက္ေပါက္တစ္ခုအေနျဖင့္ ေျပာၾကျခင္းသာျဖစ္ေပလိမ့္မည္ ထင္ပါ ၏။ မိမိတုိ႔စိတ္ကုိ ဘာသာလွည့္စားျခင္းသာ ျဖစ္ႏုိင္၏။

ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့၏။ 'ဥပါဒါန္အစဲြအလမ္းေၾကာင့္ ေဘးဥပဒ္မျဖစ္ေစဖုိ႔ပင္' ျဖစ္ သည္။

အထက္ေဖာ္ျပပါအခ်က္ႏွစ္ခ်က္သည္ တကၠသုိလ္ဝင္ စာေမးပဲြႀကီးအား ဝင္ေရာက္ေျဖဆုိၾကမည့္ ေက်ာင္း သား၊ ေက်ာင္းသူတို႔အတြက္ သတိျပဳဆင္ျခင္စရာမ်ားပင္ ျဖစ္ေပသည္။

ေမးခြန္းသတ္သည္ဆုိတာႏွင့္ ပတ္သက္၍အျဖစ္ႏုိင္ဆုံးေသာအရာကုိ စဥ္းစားၾကည့္ပါက (၁) ေက်ာင္း သား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားအေနျဖင့္ တစ္ေန႔စာတစ္ေန႔ ပုံမွန္က်က္မွတ္၊ တြက္ခ်က္မႈအားနည္းျခင္း၊ (၂) တစ္ႏွစ္တစ္တန္း သင္ယူလာခဲ့ၾကသည့္ အေျခခံေကာင္းမ်ားကုိ စာေမးပဲြေျဖဆုိရာ၌ ကၽြမ္းက်င္ပုိင္ႏုိင္ စြာအသုံးမခ်ႏုိင္ျခင္း၊ (၃) ေမးခြန္းပါေမးထားသည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားကုိ ဓမၼဓိ႒ာန္က်က် သေဘာ ေပါက္နားလည္ႏုိင္စြမ္းမရွိျခင္း (ဝါ) ေမးခြန္းနားမလည္ျခင္းစသည္တုိ႔ပင္ ျဖစ္ေပ၏။ (တျခားျဖစ္ႏုိင္ေျခ မ်ားလည္းရွိပါ၏)

တကယ္တမ္းတကၠသုိလ္ဝင္စာေမးပဲြသည္ 'နတ္ႀကီးျခင္း' မျဖစ္ႏုိင္သလုိ၊ 'ေမးခြန္းသတ္ျခင္း' မ်ဳိးလည္း မရွိပါ။ ေမးထားသည့္ ေမးခြန္းပုံစံမွာ ႏွစ္စဥ္ေမးေနက်ပုံစံမွလဲြ၍ ေသြဖည္သြားျခင္းမရွိေသး။ ေမးခြန္း ထုတ္ပုံစံစနစ္မွာလည္း တစ္ႏွစ္ပတ္လုံး သင္ယူခဲ့ရေသာ ဘာသာရပ္တစ္ခုခ်င္းစီ၏ အခန္းစဥ္အလုိက္ သင္ခန္းစာမ်ားအေပၚတြင္သာ အေျခခံၿပီးလစ္ကြက္၊ ဟာကြက္မရွိရေလေအာင္ ေမးျမန္းထားျခင္းျဖစ္ ပါ၏။

တကၠသုိလ္ဝင္စာေမးပဲြအား ဝင္ေရာက္ေျဖဆိုၾကမည့္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားအေနျဖင့္ စာေမးပဲြ ႏွင့္ပတ္သက္သည့္ ေမးခြန္းေဟာင္းမ်ားကုိလည္း ႏွစ္စကတည္းကႀကိဳတင္ေလ့လာသင့္ေပ၏။ ထုိသုိ႔ ေလ့လာရာတြင္ 'ေမးခြန္းေဟာင္းေပါင္းခ်ဳပ္' စာအုပ္အျပင္ ႏွစ္အလုိက္က်င္းပခဲ့ေသာ စာေမးပဲြေမးခြန္း ေဟာင္း (မူရင္း) မ်ားကုိလည္း အထူးေလ့လာသင္ေပ၏။ မူရင္းေမးခြန္းေဟာင္းမ်ား ကုိၾကည့္၍ 'ပဲြမဝင္ ခင္အျပင္မွာက်င္းပ' ဆုိသလုိ အထပ္ထပ္၊ အခါခါေလ့က်င့္ေျဖဆုိသင့္ေပ၏။ သုိ႔မွသာ စာေမးပဲြႏွင့္ နဖူးေတြ႕၊ ဒူးေတြ႕ရင္ဆုိင္ရေသာအခါ ေမးခြန္းမ်ားအေပၚ ယဥ္ပါးၿပီးသားျဖစ္ေနလိမ့္မည္ ထင္ပါ၏။

တကၠသုိလ္ဝင္တန္းေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားအေနျဖင့္ က်က္စာမ်ားကုိက်က္မွတ္ရာတြင္ တစ္ေန႔ စာတစ္ေန႔ပုံမွန္က်က္ၿပီး စာအေႂကြးမတင္ဖုိ႔လုိအပ္လွေပ၏။ ရၿပီးသားစာမ်ားကုိ 'ေၾကာင္ပုစြန္စား၊ ကၽြတ္ကၽြတ္ဝါး' ဆုိသကဲ့သုိ႔ ေမ့ေလ်ာ့ျခင္းမရွိရေလေအာင္ အၿမဲအာဂုံေဆာင္ထားႏုိင္ဖုိ႔လည္း အထူး လုိအပ္လွေပ၏။

အတြက္အခ်က္ပုိင္းဆုိင္ရာ ပုစၧာေတြမွာလည္း အတန္းစဥ္အလုိက္ သင္ယူခဲ့ၾကသည့္ တြက္ခ်က္မႈပုိင္း ဆုိင္ရာအေျခခံသေဘာတရား အနည္းအက်ဥ္းေလာက္ကုိျဖင့္ မွတ္မိဖုိ႔ေတာ့ လုိအပ္လိမ့္မည္ဟုထင္ပါ၏။

ဒါ့အျပင္အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆုိခ်က္ေတြ (Definitions)၊ ေကာက္ႏုတ္ခ်က္ေတြ (Corollarys)၊ အယူအဆ သေဘာတရားေတြ (Theories)၊ အဆုိျပဳခ်က္ေတြ (Theorems) နဲ႔ဘာသာရပ္အလုိက္ ပုံေသနည္း ေတြ (The Formulas of Each Subject) ေတြကုိလည္း ေက်ေက်ညက္ညက္ရရွိထားေအာင္ ျပဳလုပ္ သင့္ေပ၏။

ပုစၧာအမ်ားစုတြက္ခ်က္ရာတြင္ အဓိကအခန္းက႑တစ္ခုအေနျဖင့္ ေနရာယူထားတဲ့ ပုံေသတြက္ထုတ္ ထားေသာကိန္းဂဏန္း (ဝါ) ေလာ့ဂရမ္သမ္စ္ (Logarithm) ဇယား၊ ႏွစ္ထပ္ကိန္း (Square Roots) ဇယားၾကည့္နည္းေတြကုိလည္း ကၽြမ္းကၽြမ္းက်င္က်င္ ၾကည့္တတ္ေအာင္ ေလ့က်င့္ထားသင့္ေပ ၏။ ေလာ့ဂရမ္သမ္စ္ဇယားၾကည့္နည္း ကၽြမ္းက်င္ခဲ့ပါက သခ်ၤာ၊ ဓာတုေဗဒနဲ႔ ႐ူပေဗဒဘာသာရပ္မ်ားတြင္ ထူးခၽြန္႐ုံသာမက အရာရာမွာပညာရွင္ေတာင္ ျဖစ္ႏုိ္င္တယ္လုိ႔ဆုိထားပါ၏။

သုိ႔အတြက္ အထက္ေဖာ္ျပပါ အခ်က္အလက္ေတြနဲ႔ မျပည့္စုံခဲ့ရင္ သခ်ၤာ၊ ဓာတုေဗဒနဲ႔ ႐ူပေဗဒဘာသာ ရပ္မ်ားမွ ပုစၧာေတြကုိဘယ္လုိနည္းနဲ႔မွ် ပုိင္ပုိင္ႏုိင္ႏုိင္တြက္ခ်က္ႏုိင္လိမ့္မည္မဟုတ္ . . . ။ ေက်ာင္း သား၊ ေက်ာင္းသူအမ်ားစု 'သတ္တယ္' လုိ႔ယူဆထားေသာ ဘာသာရပ္ေတြကလည္း ဒီသုံးဘာသာရပ္ နဲ႔မကင္းႏုိင္ျဖစ္ေန၏။

အခ်ဳပ္အားျဖင့္ဆုိရပါမူ တကၠသုိလ္ဝင္စာေမးပဲြႀကီးသည္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားႏွင့္ မိဘအမ်ား စုထင္ေၾကးေပးထားသလုိ 'နတ္ႀကီးျခင္းမဟုတ္ပါ။ ေမးခြန္းသတ္ျခင္း' မ်ဳိးလည္းမရွိပါ။ ေက်ာင္း သား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားအေနျဖင့္ မိမိတို႔၏အားနည္းခ်က္မ်ားအေပၚ စိတ္ေျပရာေျပေၾကာင္း ထြက္ေပါက္တစ္ခု အေနျဖင့္ ေျပာၾကသည့္စကားတစ္သက္သက္မွ်သာ ျဖစ္ပါ၏။

ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားအေနျဖင့္ မိမိတုိ႔တစ္ႏွစ္ပတ္လုံးသင္ယူခဲ့ရေသာ သင္ခန္းစာမ်ားအေပၚ တြင္ ဖိဖိစီးစီး၊ ပုိင္ပိုင္ႏုိင္ႏုိင္ ေလ့လာက်က္မွတ္၊ တြက္ခ်က္ထားခဲ့ၾကမည္ဆုိပါလွ်င္ 'ဘယ္နတ္ကမွ လာႀကီး၍မရသလုိ၊ ဘယ္ေမးခြန္းမွလည္း သတ္လုိ႔ရလိမ့္မည္' မဟုတ္။

ထုိ႔ေၾကာင့္သင္ခန္းစာမ်ားကုိ ပုိင္ပုိင္ႏုိင္ႏုိင္ရရွိထားသူ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားအတြက္ သုံးနာရီ ဆုိေသာအခ်ိန္ကာလတြင္ ေမးခြန္းပါသင္ခန္းစာမ်ားကုိ အိတ္သြန္ဖာေမွာက္ေျဖဆုိရင္း စာေျဖခန္း အတြင္းဝယ္ အခ်ိန္ကုန္လြန္မွန္းမသိ ကုန္လြန္ေစမည့္သေဘာပင္ရွိပါ၏။ သင္ခန္းစာမ်ားကုိ ပုိင္ပုိင္ ႏုိင္ႏုိင္ရရွိထားျခင္းမရွိေသာ ဆန္႔က်င္ဘက္ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားအတြက္မူ စာေျဖခန္းအတြင္း ဝယ္ငုတ္တုတ္ထုိင္႐ုံမွတစ္ပါး အျခားနည္းလမ္းရွိေတာ့မည္မဟုတ္။

သုိ႔အတြက္ေၾကာင့္ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္တကၠသုိလ္ဝင္စာေမးပဲြႀကီးအား ဝင္ေရာက္ေျဖဆုိၾကမည့္ ေက်ာင္း သား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားအေနျဖင့္ ဘာသာရပ္ဆုိင္ရာ သင္ခန္းစသာမ်ားကုိ ပုိင္ပုိင္ႏုိင္ႏုိင္ရရွိထားခဲ့ၾက လွ်င္ 'နတ္ႀကီးျခင္း၊ ေမးခြန္းသတ္ျခင္းမ်ဳိးေရာ ႀကံဳေတြ႕ႏုိင္ပါ့မလား' ဆုိတာကေတာ့ မိမိတုိ႔ဘာသာ အႀကိမ္ႀကိမ္အခါခါ ဆန္းစစ္ၾကရမည့္ ေမးခြန္းသာျဖစ္ပါ၏။

ျမန္မာႏုိင္ငံတစ္ဝန္းလုံးမွာရွိၾကတ့ဲ တကၠသုိလ္ဝင္တန္းေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားအားလုံး '၂၀၁၄ ခုႏွစ္၊ တကၠသုိလ္ဝင္စာေမးပဲြႀကီး' အား ေဘးဥပဒ္ကင္းစြာျဖင့္ ေျဖဆုိႏုိင္ၾကပါေစရန္ ဆုမြန္ေကာင္း ေတာင္းရင္း . . . . ။

စံေတာ္ခ်ိန္သတင္းစာ
အတဲြ(၁)၊ အမွတ္(၃၂၉)၊ မတ္လ(၈) ရက္၊ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္

ဆက်စပ်ဖတ်ရှုရန် အကြောင်းအရာများ...