Underwater Photography အေၾကာင္း သိေကာင္းစရာ
ဒီအၾကာင္းကို ေရးမယ္ ေရးမယ္ဆိုၿပီး ကြ်န္ေတာ္ ေမာင္းတင္ေနတာ ၾကာပါၿပီ....။
သိခ်င္လို႕ ေစာင့္ေနၾကတဲ့သူေတြလည္း နဲမယ္ မထင္ပါ....။
ကြ်န္ေတာ္လည္းေရးခ်င္ေပမယ့္ ဘယ္လိုမွ အေျခအေနမေပးဘူး ျဖစ္ေနခဲ့ပါတယ္...။
ေနာက္ပိုင္းလည္း အခ်ိန္ေပးႏိုင္ဖို႕ သိပ္မေသခ်ာေတာ့ပါဘူး...။
ကြ်န္ေတာ္ အခုေဆြးေႏြးမယ့္ Underwater Photography အေၾကာင္းေလး မေျပာခင္...။ ဒီေနာက္ပိုင္း Photography နဲ႕ ပါတ္သတ္လို႕ ကြ်န္ေတာ္ခံစားမိလာရတာေလးေတြ နဲနဲေတာ့ ေျပာခ်င္ပါတယ္....။
Facebook မွာ Photography နဲ႕ ပါတ္သတ္တဲ့ Knowledge ေတြကို ကြ်န္ေတာ္ တတ္ႏိုင္ သေလာက္၊ ေလ့လာမိသေလာက္ ေလးေတြမွ်ေဝေပးခဲ့ပါတယ္...။
ၿပီးျပည့္စံုတဲ့ မွ်ေဝမွဳမဟုတ္ဖူးဆိုတာ ကြ်န္ေတာ့္ကို ကြ်န္ေတာ္ သိပါတယ္...။ ကြ်န္ေတာ္သိသလို ဖတ္တဲ့သူေတြလည္း ဖတ္ၾကည့္တာနဲ႕ သိႏိုင္ပါတယ္...။
ဒါေပမယ့္ အခုေနာက္ပိုင္း ဝမ္းသာစရာ တစ္ခုကေတာ့ ေနာက္ပိုင္းမွာ ကြ်န္ေတာ့္လိုပဲ ကိုယ္သိထား၊ တတ္ထားတဲ့ Knowledge ေတြကိုမွ်ေဝေပးၾကတဲ့ ညီအစ္ကိုေတြ၊ Page ေတြ တစ္ေယာက္ၿပီး တစ္ေယာက္ တစ္ခုၿပီး တစ္ခု အလွိ်ဳအလွ်ိဳေပၚလာၾကပါတယ္...။
ဒီ့အတြက္ စာဖတ္သူေတြ၊ ေလ့လာသူေတြ၊ ဝါသနာရွင္ေတြ အေနနဲ႕ ကြ်န္ေတာ့္ တစ္ေယာက္ထဲရဲ႕ အာေဘာ္မ်ိဳး မဟုတ္ေတာ့ပဲ...။ အားလံုးရဲ႕ အျမင္နဲ႕အာေဘာ္အေပၚမွာ ျခံဳငံု သံုးသပ္ၿပီး ေလ့လာႏိုင္ၾက၊ ႏွိဳင္းယွဥ္ၾကည့္ၾက ႏိုင္ၿပီ ျဖစ္ပါတယ္...။
ကြ်န္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ကေတာ့ ေနာက္ပိုင္းမွာ ဆက္ေရးျဖစ္ဖို႕ ဆိုတာ မေသခ်ာေတာ့ပါဘူး...။
ကြ်န္ေတာ္ မေရးႏိုင္ေတာ့ေပမယ့္ အခုလိုေရးေပးမယ့္ သူေတြ အမ်ားႀကီးေပၚေပါက္လာတဲ့ အတြက္ ေလ့လာခ်င္တဲ့ ညီအစ္ကိုမ်ားအတြက္ တကယ္ကို အားရွိေစႏိုင္ပါတယ္...။
ကြ်န္ေတာ့္လက္ရွိ ဘဝေပးအေျခအေနအရ....။ ဓာတ္ပံုပညာကို အေပ်ာ္တမ္းသမား ဘဝနဲ႕သာ အဆံုးသတ္ဖို႕ ကံၾကမာက တေျဖးေျဖး ဖိအားေပးလာခဲ့ၿပီ ျဖစ္ပါတယ္...။
မသိေသးတဲ့သူမ်ားနဲ႕ သတိမထားမိတဲ့သူမ်ားအတြက္ ကြ်န္ေတာ္ တစ္ခုေလာက္ ေျပာခဲ့ခ်င္ပါတယ္...။
ကြ်န္ေတာ္ Photographer မဟုတ္ပါ...။
Photography သည္ ကြ်န္ေတာ့္၏ ဝါသနာ တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါတယ္...။
ကြ်န္ေတာ့္မွာ ဘဝနဲ႕ခ်ီၿပီး ေပးဆပ္ထားရတဲ့၊ ျပင္ဆင္ခြင့္မရွိေတာ့တဲ့ ေနာက္ထပ္ ဘဝတစ္ခု ကြ်န္ေတာ့္မွာ ရွိေနလို႕ပဲ ျဖစ္ပါတယ္ ခင္ဗ်ာ....။
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
နိဒါန္း
ကဲ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ဒီေန႕ ေဆြးေႏြးမယ့္ Topic ေလးကို စလိုက္ၾကရေအာင္....။
Underwater Photography ဆိုတာ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ျမန္မာျပည္မွာ ဟိုးလြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ကတည္းက ဆရာ့ဆရာႀကီးမ်ား နည္းမ်ိဳးစံုနဲ႕ ခက္ခက္ခဲခဲ ႀကိဳးစား ရိုက္ကူးခဲ့ၾကဖူးတဲ့ Photography တစ္ခုပဲ ျဖစ္ပါတယ္....။
ကြ်န္ေတာ္တို႕ ဒီေန႕ေခတ္ရိုက္ကူးၾကတဲ့ Underwater Photography ထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာ ခက္ခဲ ပင္ပန္း စြာ ဖန္တီးခဲ့ရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္...။
အင္မတန္မွ ေလးစားအတုယူ အားက်ဖို႕ေကာင္းပါတယ္...။
ကြ်န္ေတာ့္ရဲ႕ႀကိဳးစားခ်က္ဟာ အထက္ပါ ဆရာႀကီးမ်ား၏ ႀကိဳးစားခ်က္နဲ႕ယွဥ္လွ်င္ မိုးနဲ႕ ေျမေလာက္ သာ ျဖစ္ပါတယ္...။
Photographer ေတြၾကားထဲမွာ Underwater ရိုက္တဲ့သူ နဲပါတယ္...။
တစ္ခ်ိဳ႕က စိတ္မဝင္စားလို႕ မရိုက္ပါဘူး...။ တစ္ခ်ိဳ႕က အထင္မႀကီးလို႕မရိုက္ပါဘူး...။ တစ္ခ်ိဳ႕က ရိုက္ခ်င္ေသာ္လည္း မရိုက္တတ္လို႕ မရိုက္ပါဘူး...။ တစ္ခ်ိဳ႕ကလည္း အရင္းအႏွီးနဲ႕ Risk လုပ္ရမွဳ ႀကီးမားတဲ့ အတြက္ မရိုက္ပါဘူး...။
ဒီ Note အတိုေလးဟာ အထက္ပါ လူအမ်ိဳးအစားမ်ားထဲကမွ ရိုက္ခ်င္ေသာ္လည္း မရိုက္တတ္လို႕ မရိုက္ႏိုင္ေသာ သူမ်ားအတြက္ ရည္ရြယ္ပါတယ္....။
Underwater Photography ဟာ ထင္ထားသေလာက္ မလြယ္တာေတာ့ အမွန္ပါ...။
တစ္ခ်ိဳ႕လည္း ကိုယ္တိုင္ရိုက္ဖူးၾကတဲ့အတြက္ အခက္အခဲရဲ႕ အတိမ္အနက္ ကို ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် သေဘာေပါက္ၾကပါတယ္...။ တစ္ခ်ိဳ႕လည္း ဖတ္ဖူးမွတ္ဖူး၊ ၾကားသိဖူး၊ ေလ့လာဖူးတဲ့ အေပၚမွာ မူတည္ၿပီး သံုးသပ္ၾကပါတယ္...။
ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ ဒုတိယတစ္ေခါက္ ငပလီ ခရီးစဥ္အပါအဝင္ဆိုရင္ ပင္လယ္ျပင္ထဲမွာ ရိုက္ကူးခဲ့တဲ့ အေတြ႕အႀကံဳ ႏွစ္ခါရွိခဲ့ၿပီ ျဖစ္ပါတယ္....။
Underwater Photography မွာ ေရေအာက္မွာ ရိုက္တာတခ်င္းအတူတူေတာင္ ေရကူးကန္ထဲမွာ ရိုက္ရတဲ့ အေတြ႕အႀကံဳ အခက္အခဲနဲ႕ တကယ့္ ပင္လယ္ၾကမ္းျပင္မွာ ရိုက္ရတဲ့ အေတြ႕ အႀကံဳ အခက္အခဲေတြက မ်ားစြာ ကြာျခားမွဳ ရွိပါတယ္...။
ဘယ္ဟာက ပိုမိုခက္ခဲမယ္၊ ပို အန္တရာယ္မ်ားမယ္ ဆိုတာ ကြ်န္ေတာ့္ ညီအစ္ကိုေတြ ကိုယ္တိုင္ရိုက္ ကူးၾကည့္ၾကတဲ့ အခါ သိပါလိမ့္မယ္..။ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ မဆံုးျဖတ္ေပးလိုပါ...။
(၁) လိုအပ္ေသာ Gear မ်ား
Underwater Photography ကို စတင္ေလ့လာေတာ့မယ္ဆိုရင္ မျဖစ္မေနေတာ့ Gear အသစ္ေတြ ဝယ္ရပါလိမ့္မယ္...။ ကိုယ့္မွာ ရွိၿပီးသား Gear ေလးေတြနဲ႕ ျဖစ္ေအာင္ ရိုက္ဖို႕ကေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္သေလာက္ ခက္ခဲပါတယ္...။
Waterproof Casing ေတြ ဝယ္မလား၊ Underwater Housing ေတြ ဝယ္မလား၊ ဒါမွမဟုတ္ Waterproof Camera ေလးေတြဝယ္မလား စသျဖင့္ Choice ေတြ အေျမာက္အမ်ားရွိပါတယ္...။
ကြ်န္ေတာ့္အေတြ႕ အႀကံဳအရ ကြ်န္ေတာ္ Underwater Housing နဲ႕ ေတာ့ မရွိဖူးေသးပါ...။ တရုတ္ျပည္ကထုတ္တဲ့ ျမန္မာေငြ ၂ ေသာင္းေက်ာ္ေလာက္သာက်တဲ့ Waterproof Casing နဲ႕လည္း ရိုက္ဖူးၿပီးသြားပါၿပီ...။ Waterproof Camera အမ်ိဳးအစားနဲ႕လည္း ရိုက္ဖူးၿပီးသြားပါၿပီ....။
အရသာနဲ႕ပံုထြက္ သိသိသာသာ ကြာျခားတာကိုေတြ႕ရပါတယ္...။
Waterproof Casing ကေတာ့ ရန္ကုန္မွာရွိတဲ့ နာမည္ရၿပီးသား Photography Shop ေလးေတြမွာ က်ပ္ ၂ ေသာင္းနဲ႕ ၃ ေသာင္းၾကားမွာ ဝယ္ယူရရွိႏိုင္ပါတယ္....။
Underwater Housing ကေတာ့ USD 1800 ေလာက္ကေန USD 2500 ေလာက္အထိ အမ်ိဳးအစားေပၚ မူတည္ၿပီး အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိပါတယ္...။ လူသိအမ်ားဆံုး Brand ကေတာ့ AquaTech ပဲ ျဖစ္ပါတယ္...။
Waterproof Camera အေနနဲ႕ကေတာ့ အခုေနာက္ပိုင္းမွာ Waterproof, Shockproof Point & Shoot Camera ေလးေတြကို Company မ်ိဳးစံုမွ Quality မ်ိဳးစံု ေစ်းႏွဳန္းမ်ိဳးစံုျဖင့္ အခုေနာက္ပိုင္း အၿပိဳင္အဆိုင္ ထုတ္လုပ္လာၾကၿပီ ျဖစ္ပါတယ္...။
GoPro ကဲ့သိုေသာ Camera Line Up အသစ္ေတြကလည္း ေနာက္ပိုင္းမွာ Adventure Photography ေတြရဲ႕လိုအပ္လာတဲ့ ဟာကြက္ေတြနဲ႕ အားနည္းခ်က္ေတြကို ျဖည့္ဆည္းေပးႏိုင္ဖို႕အတြက္ ထြက္ေပၚလာၾကၿပီ ျဖစ္ပါတယ္...။
DSLR ကိုသံုးမလား၊ Point & Shoot ေတြကိုသံုးမလား ဆိုတာကေတာ့ ညီအစ္ကိုတို႕ရဲ႕ကိုယ္ပိုင္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ပါပဲ....။
ကြ်န္ေတာ္ Underwater ထဲမွာ Canon EOS 7D နဲ႕လည္း ရိုက္ဖူးၿပီးသြားပါၿပီ...။ Canon EOS 5D Mark III နဲ႕လည္း ရိုက္ဖူးၿပီးသြားပါၿပီ...။ GoPro Hero3 Black Edition နဲ႕လည္း ရိုက္ၾကည့္ၿပီးသြားပါၿပီ...။
ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ DSLR က DSLR ပါပဲ...။ 7D ကထြက္တဲ့ Quality ကို GoPro မမွီသလို၊ 5D Mark III ကထြက္တဲ့ Quality ကိုလည္း 7D မမွီႏိုင္ခဲ့ပါဘူး...။
ကြ်န္ေတာ္ စာေတြဖတ္ၿပီး ရမ္းေျပာျခင္းမဟုတ္ပါ...။
ကြ်န္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ ကြ်န္ေတာ့္ Camera ေတြကို ရင္တမမနဲ႕ အဆံုးအရွဳံးခံၿပီး ပင္လယ္ၾကမ္းျပင္မွာ ရိုက္ၾကည့္ၿပီးမွ ရရွိခဲ့တဲ့ အေျဖပဲ ျဖစ္ပါတယ္...။
ကြ်န္ေတာ္ေျပာတာကို သံသယရွိတယ္ဆိုရင္ ကိုယ္တိုင္ စမ္းၾကည့္ႏိုုင္ပါတယ္...
Video Quality မွာေရာ Still Quality မွာေရာ သိသိသာသာကို ကြာပါတယ္...။
(၂) Camera Setup
Gear ေတြလည္း အဆင္သင့္ျဖစ္ၿပီဆိုရင္ စရိုက္ရံုပါပဲ...။
စရိုက္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ေတာ့ မရိုက္ခင္မွာ ျပင္ဆင္မွဳေတြ အမ်ားႀကီး လုပ္ရေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္...။
USD ေထာင္နဲ႕ ခ်ီၿပီးတန္တဲ့ Underwater Housing ေတြကို ဝယ္ယူၿပီး ရိုက္ကူးႏိုင္တဲ့သူေတြကေတာ့ အခက္အခဲမရွိေပမယ့္...။
ကြ်န္ေတာ့္လို ၂ ေသာင္းေက်ာ္သာေပးရတဲ့ Waterproof Casing ေလးေတြကို ဝယ္ၿပီး ရိုက္မယ့္သူေတြ အတြက္ေတာ့ Camera Setup က အရမ္းကို အေရးႀကီးသြားပါတယ္...။
Underwater Housing ေတြမွာ Camera ရဲ႕ ခလုပ္ေတြကို Control လုပ္ဖို႕အတြက္ Button ေတြ အျပင္မွာ ပါၿပီးသားျဖစ္တဲ့အတြက္ လိုသလို ေျပာင္းလဲအသံုးခ် ႏိုင္တဲ့ အတြက္ ေရေအာက္ထဲေရာက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ လိုအပ္တဲ့ Setting ေတြကို ျပန္ျပင္လို႕ရပါတယ္...။
Waterproof Casing ကေတာ့ Sorry ပါပဲ...။
Shutter Release ခလုတ္ကို မွန္ေအာင္ႏွိပ္ႏိုင္ဖို႕ေတာင္ ေရေအာင္ထဲေရာက္သြား တဲ့အခါ ေတာ္ေတာ္ ခက္ခဲပါတယ္...။ တစ္ျခား ISO ေတြ Aperture ေတြ Shutter ေတြဆိုရင္ေတာ့ ေဝးေရာပါပဲ...။
ကြ်န္ေတာ္ပဲ အေတြ႕အႀကံဳနဲၿပီး အသံုးမက်လို႕လားေတာ့ မသိပါ..။ ကြ်န္ေတာ့္အတြက္ေတာ့ ေရေအာက္ ထဲေရာက္တဲ့အခ်ိန္မွာ အဆင္အေျပဆံုးရိုက္ကူးႏိုင္တဲ့ Setting ကေတာ့ Aperture Priority (AV/A) ပါပဲ...
ကြ်န္ေတာ့္ထက္ ထူးခြ်န္ ကြ်မ္းက်င္ၿပီး အေတြ႕အႀကံဳမ်ားတဲ့ ညီကိုမ်ားကေတာ့ Manual နဲ႕ ရိုက္ခ်င္လည္း ရိုက္ၾကပါလိ့မ္မယ္...။
ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ မရိုက္တတ္ပါ...။ အဲ့ေလာက္ ရိုက္ရေအာင္လည္း အေတြ႕အႀကံဳေရာ...။ ပညာေရာ ကြ်န္ေတာ္ မျပည့္ဝေသးပါ...။
ကြ်န္ေတာ့္ ည့ံခ်က္က Mode တင္မကပါ...။ Focusing ကိုလည္း Auto ေပးထားရပါတယ္...။
ေရေအာက္ထဲ ေရာက္သြားတဲ့အခ်ိန္မွာ လိုခ်င္တဲ့ Focus Point ေလးကို လိုက္ေရြးေပးဖို႕အတြက္ မကြ်မ္းက်င္တဲ့အတြက္ ကြ်န္ေတာ္ Area Focusing နဲ႕ပဲ ရိုက္ခဲ့ရပါတယ္...။
ဒီ့ထက္ပိုၿပီး ညံ့တာ ရွိပါေသးတယ္...။
Drive ကိုလည္း Burst Mode နဲ႕ ရိုက္ပါတယ္...။ ကိုယ့္အေနအထား ကိုယ္သိတဲ့အတြက္ တစ္ပံုထဲ စိတ္တိုင္းက် တည္ၿပီး မရိုက္ႏိုင္တဲ့အတြက္ ေရေအာက္ထဲေရာက္သြားတာနဲ႕ Burst Drive နဲ႕ မဲမဲျမင္သမွ်ရိုက္ခဲ့ပါတယ္...။
ဒါ့ေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္ရခဲ့တဲ့ ေကာင္းတယ္လို႕ထင္ရတဲ့ပံုေလးေတြက ၾကက္ကန္းတိုးၿပီး ရခဲ့ျခင္းသာ ျဖစ္ ပါတယ္...။
ကြ်န္ေတာ့္လို ပညာရည္နဲ႕ အေတြ႕အႀကံဳမဝေသးတဲ့ သူေတြအတြက္ ကြ်န္ေတာ္ အသံုးျပဳခဲ့တဲ့ Setting ေလးေတြကိုေတာ့ နဲနဲ ေျပာျပခ်င္ပါတယ္...။
ပညာရင့္ သဘာရင့္ Manual သမားႀကီးမ်ားကေတာ့ အေတြ႕အႀကံဳေပၚအေျခခံၿပီး စိတ္တိုင္းက် ဖန္တီးႏိုင္ၾကမယ္ဆိုတာ ကြ်န္ေတာ္ ယံုၾကည္ပါတယ္...။
ကြ်န္ေတာ့္ Setting ေလးကေတာ့ AV/A မွာ ထားပါတယ္...။ Aperture ကို ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ Depth Of Field အေပၚမူတည္ၿပီး Fixed ထားေပးထားလိုက္ပါတယ္....။ ISO ကို...။ ကိုယ္ထားမယ့္ Aperture ေပၚမွာ မူတည္ၿပီး တင္သင့္ရင္ တင္ထားပါတယ္..။ ခ်သင့္ရင္ ခ်ထားပါတယ္...။
ဥပမာ f/8, f/11, f/16 အထိ ကြ်န္ေတာ္ ခ်ထားတယ္ဆိုရင္ ISO ကို ကြ်န္ေတာ္ Daylight မွာပဲ 800 နဲ႕ 1600 ၾကားမွာ အျမဲထားပါတယ္...။
Aperture Mode ျဖစ္တဲ့အတြက္ Shutter Speed ကေတာ့ Automatically Adjust ျဖစ္သြားပါလိမ့္ မယ္....။
(၃) Lens Choosing
ဒီ Post ကို မေရးခင္ Comment ေတြမွာ ကြ်န္ေတာ့္ကို ေမးၾကတယ္...။ ဘာလို႕ Prime Lens မသံုးသလဲတဲ့...?
Photography မွာ ဘယ္ေနရာမွမွ ပံုေသ အစြဲမထားဖို႕တိုုက္တြန္းလိုပါတယ္....။
လမ္းေပၚမွာ Prime ေကာင္းေပမယ့္ ေရေအာက္ထဲမွာ Prime က သံုးစားလို႕ရခ်င္မွ ရပါလိမ့္မယ္...။
ေရေအာက္ထဲေရာက္သြားတဲ့အခါမွာ Field Of View (FOV) ဟာ အလင္းယိုင္ျခင္း (Diffraction) ေၾကာင့္ ကုန္းေပၚမွာတုန္းကနဲ႕ မတူေတာ့ပါဘူး...။
ကုန္းေပၚမွာ Ultra Wide ျဖစ္တဲ့ 10-22 လို 16-35 (on full frame) တို႕ဟာ ေရေအာက္ထဲေရာက္တဲ့ အခါမွာ 18-55 လို 24-70 (on full frame) မွာလိုေလာက္ကို က်ဥ္းသြားပါတယ္...။
ဒီေလာက္ Ultra Wide Lens နဲ႕ရိုက္တာေတာင္ ေရေအာက္ထဲက Subject ေတြကို ရိုက္တဲ့အခါမွာ Composition ခ်ရတာ ေတာ္ေတာ္ေလးကို ခက္ခဲပါတယ္...။ FOV က်ဥ္းသြားပါတယ္...။
Subject စဝင္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ ႀကိဳရိုက္ထားတာေတာင္ တကယ္တမ္းပံုထြက္လာတဲ့အခါမွာ Subject က အထြက္ျဖစ္ေနတာ မ်ိဳးေတြနဲ႕ ႀကံဳရပါတယ္...။
ဒါေတာင္ Ultra Wide နဲ႕ ရိုက္တာပါ...။ Prime ေတြလို FOV က်ဥ္းတဲ့ Lens ေတြနဲ႕ရိုက္မယ္ဆိုရင္ စဥ္းစားသာၾကည့္ပါ...။
ျဖစ္ႏိုင္တာ တစ္ခုကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ ညံ့လို႕လဲ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္...။
ကြ်န္ေတာ့္လို ခပ္ညံ့ည့ံ ညီအစ္ကိုမ်ားအတြက္ကေတာ့ Ultra Wide Lens ကို အသံုးျပဳဖို႕တိုက္တြန္း ပါတယ္...။
ေရေအာက္ထဲမွာ Set Up Subject ကို ရိုက္တာပဲ ျဖစ္ျဖစ္...။ ငါးေလးေတြကို ရိုက္တာပဲ ျဖစ္ျဖစ္....။ Composition ခ်ရတာ အရမ္းခက္ပါတယ္...။ အၿငိမ္ထားလို႕မရပါဘူး... အထူးသျဖင့္ လွိဳင္းလံုးေတြ ေက်ာက္ေဆာင္ေတြရွိတဲ့ ပင္လယ္ ျပင္ထဲမွာ ရိုက္တဲ့ အခါမွာ ျဖစ္ပါတယ္...။
အခ်ိန္မေရြး ေက်ာက္ေဆာင္နဲ႕ေခါင္းနဲ႕ (ဓာတ္ပံုဆရာေရာ၊ Subject ေရာ) ရိုက္ႏိုင္သလို...။ အခ်ိန္မေရြး ေျခေထာက္ ဟက္တက္ကြဲႏိုင္ပါတယ္...။
အခ်ိန္မေရြး ရင္ဘက္ေလာက္ရွိတဲ့ ေရမ်က္ႏွာျပင္က လွိဳင္းအလာမွာ တစ္ကုိုယ္လံုး ျမဳပ္သြားႏိုင္ပါတယ္...။ ဒီ့အတြက္ Composition အပိုင္းမွာေတာ့ အမ်ားစြာ အခက္အခဲရွိႏိုင္ပါတယ္...။
ေနာက္ၿပီး သဘာဝ Subject ေတြျဖစ္တဲ့ ငါးေလးေတြကို ရိုက္မယ္ဆိုရင္လည္း ...။ သူတို႕က အရမ္းျမန္ ပါတယ္....။ အဲ့ဒီ့အတြက္ FOV နဲတဲ့ Prime နဲ႕ ရိုက္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္မေတြး တတ္ပါဘူး...။ Subject အလယ္ေရာက္တဲ့အခ်ိန္မွာ အပိုင္ဆိုၿပီး ရိုက္လိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာ...။ ပံုထြက္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ ငါးေလးက ရွိခ်င္မွ ရွိပါေတာ့မယ္...။ အဲ့လို အေျခအေနမ်ိဳးေတြ မျဖစ္ရေအာင္ FOV က်ယ္တဲ့ Ultra Wide Lens မ်ိဳးကို ေရြးခ်ယ္ခိုင္းျခင္း ျဖစ္ပါတယ္...။
(၄) Time & Location
ပင္လယ္ေရေအာက္မွာ ရိုက္တဲ့အခါမွာ Time & Location ေကာင္းေကာင္းရဖို႕အင္မတန္ အေရးႀကီး ပါတယ္...။ Location ဆိုတဲ့ေနရာမွာ ကြ်န္ေတာ္ဆိုလိုခ်င္တာက သဲေလးေတြလွမယ့္ ေနရာပဲ ျဖစ္ ပါတယ္...။ အနယ္ အရမ္းမထတဲ့ ေနရာမ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္...။
Underwater Photography ကို လူထူထပ္တဲ့ Beach မွာေတာ့ မႀကိဳးစားေစခ်င္ပါ....။ အခ်ိန္သာ ကုန္သြားမယ္ ပံုေကာင္းရမယ္ မထင္ပါ...။
အေကာင္းဆံုးေနရာေတြကေတာ့ ကြ်န္းေပၚမွာ ဒါမွမဟုတ္ ၾကမ္းျပင္မွာ သဲအစား ေက်ာက္ စလစ္ခဲ၊ ေက်ာက္ တုုန္းေလးေတြ မ်ားတဲ့ေနရာက ၾကည္လင္တဲ့ Crystal Clear ေရကို ပိုၿပီး ရေစပါတယ္...။
ေနာက္တစ္ခုက အခ်ိန္ပါ....။
Setup Subject ကို ရိုက္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေနအလင္းေရာင္ ခပ္ေစာင္းေစာင္းရွိတဲ့အခ်ိန္မ်ိဳးကို ေရြးသင့္ၿပီး...။ ပင္လယ္ေရေအာက္ အလွကို လွိဳင္းရဲ႕ Shape ေလးေတြ Pattern ေလးေတြနဲ႕လိုခ်င္တယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ေနမြန္းတည့္တဲ့ အခ်ိန္ပါတ္ဝန္းက်င္ေလာက္က အေကာင္းဆံုးပဲ ျဖစ္ပါတယ္...။
(၅) ေဆာင္ရန္၊ ေရွာင္ရန္မ်ား
ေဆာင္ရန္အေနနဲ႕ကေတာ့ အထူးသျဖင့္ ကင္မရာကို ေရတစ္ဝက္ႏွစ္ၿပီး Subject ကို အေပၚတစ္ ပိုင္း ေရေအာက္တစ္ပိုင္း ရိုက္မယ္ဆိုရင္ အဝတ္ေျခာက္ေလး တစ္ခုကို ေဆာင္ထားေစခ်င္ပါတယ္...။ ကိုယ္တိုင္ေဆာင္ထားဖို႕ေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး..။ ေဘးက မိတ္ေဆြ၊ သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္ေယာက္ ကို ေရမစိုေအာင္ ေသခ်ာကိုင္ထားေစၿပီး Lens ကို သုတ္ေစခ်င္ပါတယ္...။
သို႕မဟုတ္ရင္ ပံုထြက္လာတဲ့အခါၾကရင္ ေရစက္ေတြပါ ပါလာပါလိမ့္မယ္....။ တစ္ျခား ေရေအာက္ပိုင္း တို႕ ေကာင္းကင္ပိုင္းတို႕မွာ ေရစက္ထင္ေနရင္ Spot Removal Tool နဲ႕ ဖယ္ျပစ္လို႕ရေပမယ့္ Subject ေပၚမွာ တည့္တည့္ႀကီးေရစက္တင္ေနရင္ ဘယ္လိုမွလည္း ဖယ္လို႕မရေတာ့တဲ့အတြက္ ႀကိဳးစားခဲ့သမွ် သဲေရ က် ျဖစ္ရပါလိမ့္မယ္...။
အထူးသျဖင့္ေတာ့ တစ္ဝက္ဆီရိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာ လိုတာပါ...။ Completely ေရေအာက္ထဲကို ငုပ္ရိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ ဒီ ျပသနာ မရွိေတာ့ပါဘူး....။
ေနာက္ထပ္ အေရးႀကီးတာ တစ္ခုက Camera ကို ေသေသခ်ာခ်ာ Pack လုပ္ဖို႕ပါ...။ Electronic နဲ႕ ေရဆိုတာဟာ တကယ့္ ရန္သူပါပဲ...။
အဲ့ဒီ့အတြက္ Lens နဲ႕ Camera ကို Pack လုပ္တဲ့အခါမွာ ေသေသခ်ာခ်ာ Safe ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ဖို႕လိုပါလိမ့္မယ္...။
သို႕မဟုတ္ရင္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ မေတြးရဲပါ....။
ေနာက္ထပ္ အေရးႀကီးတဲ့အရာတစ္ခုကေတာ့ သဘာဝ အန္တရာယ္မ်ားပါပဲ....။
ေရေအာက္ထဲမွာ သံပခ်ဳပ္လို အဆိပ္ရွိတဲ့ငါးမ်ား၊ ငါးလိပ္ေက်ာက္လို ငါးမ်ားဟာ ပင္လယ္ကမ္းေျခအနီးမွာပဲ သဘာဝအေလွ်ာက္ က်က္စားတဲ့အတြက္ အန္တရယ္ အရမ္းရွိပါတယ္...။ အခန္႕မသင့္ရင္ ေျမြအန္ တရယ္လည္း စိုးရိမ္ရသလို...။ ေနာက္ထပ္ စိုးရိမ္ ရတာကေတာ့ ေက်ာက္ေဆာင္ေတြ ေက်ာက္ ခဲေတြ ျဖစ္ပါတယ္...။
ေျခဖဝါးေတြ ကြဲႏိုင္ပါတယ္... လက္ဖဝါးေတြ ကြဲပါလိ့မ္မယ္...။ (ကြဲကို ကြဲပါလိ့မ္မယ္...။ ေသခ်ာေပါက္ပါပဲ) အဲ့ဒီ့ထက္ အေရးႀကီးတာက ေရေအာက္ ေက်ာက္ေဆာင္ေတြၾကားထဲမွာ ေျခေထာက္ညပ္ၿပီး က်ိဳးတာမ်ိဳး ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္...။
ေက်ာက္ေဆာင္မ်ားနားမွာ ရိုက္တဲ့အခါ လွိဳင္းနဲ႕ေက်ာက္ေဆာင္ၾကားမွာ ညပ္ႏိုင္ပါတယ္...။
ဒါေတြက ကြ်န္ေတာ္ ျဖဲေခ်ာက္ေနတာ မဟုတ္ပါဘူး...။ ကြ်န္ေတာ္ ကိုယ္တိုင္ ၾကံဳေတြ႕ခဲ့လို႕ သတိေပးျခင္းျဖစ္ပါတယ္....။
ေက်ာက္ေဆာင္ထဲညပ္ၿပီး ေျခေထာက္မက်ိဳးခဲ့ေပမယ့္...။ သံပခ်ဳပ္နဲ႕လည္း သီသီေလး လြဲခဲ့ပါတယ္...။ ငါးလိပ္ေက်ာက္လည္း မ်က္စိေရွ႕႕က ျဖတ္သြားခဲ့ပါတယ္...။ လွိဳင္းနဲ႕ေက်ာက္ေဆာင္ၾကားမွာလည္း ခဏခဏညပ္ခဲ့ရပါတယ္...။
ဒါ့ေၾကာင့္ အထူး သတိထားေစခ်င္လို႕ ပဲ ျဖစ္ပါတယ္...
နိဂံုး
ဒီေလာက္ဆိုရင္ေတာ့ အၾကမ္းဖ်င္းအားျဖင့္ ေတာ္ေတာ္ေလး တီးမိ ေခါက္မိရွိသြားၿပီလို႕ ကြ်န္ေတာ္ ယံုၾကည္ပါတယ္...။ တစ္ခ်ိဳ႕ေသာ ပညာရပ္ေတြဟာ ဘယ္ေလာက္ပဲ ဖတ္ရွဳေလ့လာပါေစ ၿပီးျပည့္စံုႏိုင္ျခင္း မရွိႏိုင္ပါ...။ အေတြ႕အႀကံဳ သင္ခန္းစာနဲ႕ ရင္းမွသာ ၿပီးျပည့္စံုႏိုင္ပါလိမ့္မယ္...။
ကြ်န္ေတာ့္အေနနဲ႕လည္း ကြ်န္ေတာ္ ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရသေလာက္ သာ ေဝမွ်ႏိုင္မွာ ျဖစ္ၿပီး..။ ကြ်န္ေတာ္ မၾကံဳေတြ႕ဖူးေသးတဲ့ အေျခအေနေတြလည္း မ်ားစြာ က်န္ရွိေနဦးမွာ ျဖစ္ပါတယ္....။
ဒါ့ေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္ အရင္ေျပာေနၾကအတိုင္းပဲ...
မ်ားမ်ားေလ့လာပါ....။ မ်ားမ်ားရိုက္ပါ....။ ရိုက္ရင္းေလ့လာပါ...။ ေလ့လာရင္း ရိုက္ပါ လို႕တိုက္တြန္းရင္း....။
ေလးစားစြာျဖင့္
Black Dream
-------------------------------------
ကိုမ်ဳိး(သုတစြယ္စုံ)(lwanmapyay.blogspot.com) Facebook Page Twitter Google+
သိခ်င္လို႕ ေစာင့္ေနၾကတဲ့သူေတြလည္း နဲမယ္ မထင္ပါ....။
ကြ်န္ေတာ္လည္းေရးခ်င္ေပမယ့္ ဘယ္လိုမွ အေျခအေနမေပးဘူး ျဖစ္ေနခဲ့ပါတယ္...။
ေနာက္ပိုင္းလည္း အခ်ိန္ေပးႏိုင္ဖို႕ သိပ္မေသခ်ာေတာ့ပါဘူး...။
ကြ်န္ေတာ္ အခုေဆြးေႏြးမယ့္ Underwater Photography အေၾကာင္းေလး မေျပာခင္...။ ဒီေနာက္ပိုင္း Photography နဲ႕ ပါတ္သတ္လို႕ ကြ်န္ေတာ္ခံစားမိလာရတာေလးေတြ နဲနဲေတာ့ ေျပာခ်င္ပါတယ္....။
Facebook မွာ Photography နဲ႕ ပါတ္သတ္တဲ့ Knowledge ေတြကို ကြ်န္ေတာ္ တတ္ႏိုင္ သေလာက္၊ ေလ့လာမိသေလာက္ ေလးေတြမွ်ေဝေပးခဲ့ပါတယ္...။
ၿပီးျပည့္စံုတဲ့ မွ်ေဝမွဳမဟုတ္ဖူးဆိုတာ ကြ်န္ေတာ့္ကို ကြ်န္ေတာ္ သိပါတယ္...။ ကြ်န္ေတာ္သိသလို ဖတ္တဲ့သူေတြလည္း ဖတ္ၾကည့္တာနဲ႕ သိႏိုင္ပါတယ္...။
ဒါေပမယ့္ အခုေနာက္ပိုင္း ဝမ္းသာစရာ တစ္ခုကေတာ့ ေနာက္ပိုင္းမွာ ကြ်န္ေတာ့္လိုပဲ ကိုယ္သိထား၊ တတ္ထားတဲ့ Knowledge ေတြကိုမွ်ေဝေပးၾကတဲ့ ညီအစ္ကိုေတြ၊ Page ေတြ တစ္ေယာက္ၿပီး တစ္ေယာက္ တစ္ခုၿပီး တစ္ခု အလွိ်ဳအလွ်ိဳေပၚလာၾကပါတယ္...။
ဒီ့အတြက္ စာဖတ္သူေတြ၊ ေလ့လာသူေတြ၊ ဝါသနာရွင္ေတြ အေနနဲ႕ ကြ်န္ေတာ့္ တစ္ေယာက္ထဲရဲ႕ အာေဘာ္မ်ိဳး မဟုတ္ေတာ့ပဲ...။ အားလံုးရဲ႕ အျမင္နဲ႕အာေဘာ္အေပၚမွာ ျခံဳငံု သံုးသပ္ၿပီး ေလ့လာႏိုင္ၾက၊ ႏွိဳင္းယွဥ္ၾကည့္ၾက ႏိုင္ၿပီ ျဖစ္ပါတယ္...။
ကြ်န္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ကေတာ့ ေနာက္ပိုင္းမွာ ဆက္ေရးျဖစ္ဖို႕ ဆိုတာ မေသခ်ာေတာ့ပါဘူး...။
ကြ်န္ေတာ္ မေရးႏိုင္ေတာ့ေပမယ့္ အခုလိုေရးေပးမယ့္ သူေတြ အမ်ားႀကီးေပၚေပါက္လာတဲ့ အတြက္ ေလ့လာခ်င္တဲ့ ညီအစ္ကိုမ်ားအတြက္ တကယ္ကို အားရွိေစႏိုင္ပါတယ္...။
ကြ်န္ေတာ့္လက္ရွိ ဘဝေပးအေျခအေနအရ....။ ဓာတ္ပံုပညာကို အေပ်ာ္တမ္းသမား ဘဝနဲ႕သာ အဆံုးသတ္ဖို႕ ကံၾကမာက တေျဖးေျဖး ဖိအားေပးလာခဲ့ၿပီ ျဖစ္ပါတယ္...။
မသိေသးတဲ့သူမ်ားနဲ႕ သတိမထားမိတဲ့သူမ်ားအတြက္ ကြ်န္ေတာ္ တစ္ခုေလာက္ ေျပာခဲ့ခ်င္ပါတယ္...။
ကြ်န္ေတာ္ Photographer မဟုတ္ပါ...။
Photography သည္ ကြ်န္ေတာ့္၏ ဝါသနာ တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါတယ္...။
ကြ်န္ေတာ့္မွာ ဘဝနဲ႕ခ်ီၿပီး ေပးဆပ္ထားရတဲ့၊ ျပင္ဆင္ခြင့္မရွိေတာ့တဲ့ ေနာက္ထပ္ ဘဝတစ္ခု ကြ်န္ေတာ့္မွာ ရွိေနလို႕ပဲ ျဖစ္ပါတယ္ ခင္ဗ်ာ....။
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
နိဒါန္း
ကဲ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ဒီေန႕ ေဆြးေႏြးမယ့္ Topic ေလးကို စလိုက္ၾကရေအာင္....။
Underwater Photography ဆိုတာ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ျမန္မာျပည္မွာ ဟိုးလြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ကတည္းက ဆရာ့ဆရာႀကီးမ်ား နည္းမ်ိဳးစံုနဲ႕ ခက္ခက္ခဲခဲ ႀကိဳးစား ရိုက္ကူးခဲ့ၾကဖူးတဲ့ Photography တစ္ခုပဲ ျဖစ္ပါတယ္....။
ကြ်န္ေတာ္တို႕ ဒီေန႕ေခတ္ရိုက္ကူးၾကတဲ့ Underwater Photography ထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာ ခက္ခဲ ပင္ပန္း စြာ ဖန္တီးခဲ့ရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္...။
အင္မတန္မွ ေလးစားအတုယူ အားက်ဖို႕ေကာင္းပါတယ္...။
ကြ်န္ေတာ့္ရဲ႕ႀကိဳးစားခ်က္ဟာ အထက္ပါ ဆရာႀကီးမ်ား၏ ႀကိဳးစားခ်က္နဲ႕ယွဥ္လွ်င္ မိုးနဲ႕ ေျမေလာက္ သာ ျဖစ္ပါတယ္...။
Photographer ေတြၾကားထဲမွာ Underwater ရိုက္တဲ့သူ နဲပါတယ္...။
တစ္ခ်ိဳ႕က စိတ္မဝင္စားလို႕ မရိုက္ပါဘူး...။ တစ္ခ်ိဳ႕က အထင္မႀကီးလို႕မရိုက္ပါဘူး...။ တစ္ခ်ိဳ႕က ရိုက္ခ်င္ေသာ္လည္း မရိုက္တတ္လို႕ မရိုက္ပါဘူး...။ တစ္ခ်ိဳ႕ကလည္း အရင္းအႏွီးနဲ႕ Risk လုပ္ရမွဳ ႀကီးမားတဲ့ အတြက္ မရိုက္ပါဘူး...။
ဒီ Note အတိုေလးဟာ အထက္ပါ လူအမ်ိဳးအစားမ်ားထဲကမွ ရိုက္ခ်င္ေသာ္လည္း မရိုက္တတ္လို႕ မရိုက္ႏိုင္ေသာ သူမ်ားအတြက္ ရည္ရြယ္ပါတယ္....။
Underwater Photography ဟာ ထင္ထားသေလာက္ မလြယ္တာေတာ့ အမွန္ပါ...။
တစ္ခ်ိဳ႕လည္း ကိုယ္တိုင္ရိုက္ဖူးၾကတဲ့အတြက္ အခက္အခဲရဲ႕ အတိမ္အနက္ ကို ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် သေဘာေပါက္ၾကပါတယ္...။ တစ္ခ်ိဳ႕လည္း ဖတ္ဖူးမွတ္ဖူး၊ ၾကားသိဖူး၊ ေလ့လာဖူးတဲ့ အေပၚမွာ မူတည္ၿပီး သံုးသပ္ၾကပါတယ္...။
ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ ဒုတိယတစ္ေခါက္ ငပလီ ခရီးစဥ္အပါအဝင္ဆိုရင္ ပင္လယ္ျပင္ထဲမွာ ရိုက္ကူးခဲ့တဲ့ အေတြ႕အႀကံဳ ႏွစ္ခါရွိခဲ့ၿပီ ျဖစ္ပါတယ္....။
Underwater Photography မွာ ေရေအာက္မွာ ရိုက္တာတခ်င္းအတူတူေတာင္ ေရကူးကန္ထဲမွာ ရိုက္ရတဲ့ အေတြ႕အႀကံဳ အခက္အခဲနဲ႕ တကယ့္ ပင္လယ္ၾကမ္းျပင္မွာ ရိုက္ရတဲ့ အေတြ႕ အႀကံဳ အခက္အခဲေတြက မ်ားစြာ ကြာျခားမွဳ ရွိပါတယ္...။
ဘယ္ဟာက ပိုမိုခက္ခဲမယ္၊ ပို အန္တရာယ္မ်ားမယ္ ဆိုတာ ကြ်န္ေတာ့္ ညီအစ္ကိုေတြ ကိုယ္တိုင္ရိုက္ ကူးၾကည့္ၾကတဲ့ အခါ သိပါလိမ့္မယ္..။ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ မဆံုးျဖတ္ေပးလိုပါ...။
(၁) လိုအပ္ေသာ Gear မ်ား
Underwater Photography ကို စတင္ေလ့လာေတာ့မယ္ဆိုရင္ မျဖစ္မေနေတာ့ Gear အသစ္ေတြ ဝယ္ရပါလိမ့္မယ္...။ ကိုယ့္မွာ ရွိၿပီးသား Gear ေလးေတြနဲ႕ ျဖစ္ေအာင္ ရိုက္ဖို႕ကေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္သေလာက္ ခက္ခဲပါတယ္...။
Waterproof Casing ေတြ ဝယ္မလား၊ Underwater Housing ေတြ ဝယ္မလား၊ ဒါမွမဟုတ္ Waterproof Camera ေလးေတြဝယ္မလား စသျဖင့္ Choice ေတြ အေျမာက္အမ်ားရွိပါတယ္...။
ကြ်န္ေတာ့္အေတြ႕ အႀကံဳအရ ကြ်န္ေတာ္ Underwater Housing နဲ႕ ေတာ့ မရွိဖူးေသးပါ...။ တရုတ္ျပည္ကထုတ္တဲ့ ျမန္မာေငြ ၂ ေသာင္းေက်ာ္ေလာက္သာက်တဲ့ Waterproof Casing နဲ႕လည္း ရိုက္ဖူးၿပီးသြားပါၿပီ...။ Waterproof Camera အမ်ိဳးအစားနဲ႕လည္း ရိုက္ဖူးၿပီးသြားပါၿပီ....။
အရသာနဲ႕ပံုထြက္ သိသိသာသာ ကြာျခားတာကိုေတြ႕ရပါတယ္...။
Waterproof Casing ကေတာ့ ရန္ကုန္မွာရွိတဲ့ နာမည္ရၿပီးသား Photography Shop ေလးေတြမွာ က်ပ္ ၂ ေသာင္းနဲ႕ ၃ ေသာင္းၾကားမွာ ဝယ္ယူရရွိႏိုင္ပါတယ္....။
Underwater Housing ကေတာ့ USD 1800 ေလာက္ကေန USD 2500 ေလာက္အထိ အမ်ိဳးအစားေပၚ မူတည္ၿပီး အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိပါတယ္...။ လူသိအမ်ားဆံုး Brand ကေတာ့ AquaTech ပဲ ျဖစ္ပါတယ္...။
Waterproof Camera အေနနဲ႕ကေတာ့ အခုေနာက္ပိုင္းမွာ Waterproof, Shockproof Point & Shoot Camera ေလးေတြကို Company မ်ိဳးစံုမွ Quality မ်ိဳးစံု ေစ်းႏွဳန္းမ်ိဳးစံုျဖင့္ အခုေနာက္ပိုင္း အၿပိဳင္အဆိုင္ ထုတ္လုပ္လာၾကၿပီ ျဖစ္ပါတယ္...။
GoPro ကဲ့သိုေသာ Camera Line Up အသစ္ေတြကလည္း ေနာက္ပိုင္းမွာ Adventure Photography ေတြရဲ႕လိုအပ္လာတဲ့ ဟာကြက္ေတြနဲ႕ အားနည္းခ်က္ေတြကို ျဖည့္ဆည္းေပးႏိုင္ဖို႕အတြက္ ထြက္ေပၚလာၾကၿပီ ျဖစ္ပါတယ္...။
DSLR ကိုသံုးမလား၊ Point & Shoot ေတြကိုသံုးမလား ဆိုတာကေတာ့ ညီအစ္ကိုတို႕ရဲ႕ကိုယ္ပိုင္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ပါပဲ....။
ကြ်န္ေတာ္ Underwater ထဲမွာ Canon EOS 7D နဲ႕လည္း ရိုက္ဖူးၿပီးသြားပါၿပီ...။ Canon EOS 5D Mark III နဲ႕လည္း ရိုက္ဖူးၿပီးသြားပါၿပီ...။ GoPro Hero3 Black Edition နဲ႕လည္း ရိုက္ၾကည့္ၿပီးသြားပါၿပီ...။
ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ DSLR က DSLR ပါပဲ...။ 7D ကထြက္တဲ့ Quality ကို GoPro မမွီသလို၊ 5D Mark III ကထြက္တဲ့ Quality ကိုလည္း 7D မမွီႏိုင္ခဲ့ပါဘူး...။
ကြ်န္ေတာ္ စာေတြဖတ္ၿပီး ရမ္းေျပာျခင္းမဟုတ္ပါ...။
ကြ်န္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ ကြ်န္ေတာ့္ Camera ေတြကို ရင္တမမနဲ႕ အဆံုးအရွဳံးခံၿပီး ပင္လယ္ၾကမ္းျပင္မွာ ရိုက္ၾကည့္ၿပီးမွ ရရွိခဲ့တဲ့ အေျဖပဲ ျဖစ္ပါတယ္...။
ကြ်န္ေတာ္ေျပာတာကို သံသယရွိတယ္ဆိုရင္ ကိုယ္တိုင္ စမ္းၾကည့္ႏိုုင္ပါတယ္...
Video Quality မွာေရာ Still Quality မွာေရာ သိသိသာသာကို ကြာပါတယ္...။
(၂) Camera Setup
Gear ေတြလည္း အဆင္သင့္ျဖစ္ၿပီဆိုရင္ စရိုက္ရံုပါပဲ...။
စရိုက္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ေတာ့ မရိုက္ခင္မွာ ျပင္ဆင္မွဳေတြ အမ်ားႀကီး လုပ္ရေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္...။
USD ေထာင္နဲ႕ ခ်ီၿပီးတန္တဲ့ Underwater Housing ေတြကို ဝယ္ယူၿပီး ရိုက္ကူးႏိုင္တဲ့သူေတြကေတာ့ အခက္အခဲမရွိေပမယ့္...။
ကြ်န္ေတာ့္လို ၂ ေသာင္းေက်ာ္သာေပးရတဲ့ Waterproof Casing ေလးေတြကို ဝယ္ၿပီး ရိုက္မယ့္သူေတြ အတြက္ေတာ့ Camera Setup က အရမ္းကို အေရးႀကီးသြားပါတယ္...။
Underwater Housing ေတြမွာ Camera ရဲ႕ ခလုပ္ေတြကို Control လုပ္ဖို႕အတြက္ Button ေတြ အျပင္မွာ ပါၿပီးသားျဖစ္တဲ့အတြက္ လိုသလို ေျပာင္းလဲအသံုးခ် ႏိုင္တဲ့ အတြက္ ေရေအာက္ထဲေရာက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ လိုအပ္တဲ့ Setting ေတြကို ျပန္ျပင္လို႕ရပါတယ္...။
Waterproof Casing ကေတာ့ Sorry ပါပဲ...။
Shutter Release ခလုတ္ကို မွန္ေအာင္ႏွိပ္ႏိုင္ဖို႕ေတာင္ ေရေအာင္ထဲေရာက္သြား တဲ့အခါ ေတာ္ေတာ္ ခက္ခဲပါတယ္...။ တစ္ျခား ISO ေတြ Aperture ေတြ Shutter ေတြဆိုရင္ေတာ့ ေဝးေရာပါပဲ...။
ကြ်န္ေတာ္ပဲ အေတြ႕အႀကံဳနဲၿပီး အသံုးမက်လို႕လားေတာ့ မသိပါ..။ ကြ်န္ေတာ့္အတြက္ေတာ့ ေရေအာက္ ထဲေရာက္တဲ့အခ်ိန္မွာ အဆင္အေျပဆံုးရိုက္ကူးႏိုင္တဲ့ Setting ကေတာ့ Aperture Priority (AV/A) ပါပဲ...
ကြ်န္ေတာ့္ထက္ ထူးခြ်န္ ကြ်မ္းက်င္ၿပီး အေတြ႕အႀကံဳမ်ားတဲ့ ညီကိုမ်ားကေတာ့ Manual နဲ႕ ရိုက္ခ်င္လည္း ရိုက္ၾကပါလိ့မ္မယ္...။
ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ မရိုက္တတ္ပါ...။ အဲ့ေလာက္ ရိုက္ရေအာင္လည္း အေတြ႕အႀကံဳေရာ...။ ပညာေရာ ကြ်န္ေတာ္ မျပည့္ဝေသးပါ...။
ကြ်န္ေတာ့္ ည့ံခ်က္က Mode တင္မကပါ...။ Focusing ကိုလည္း Auto ေပးထားရပါတယ္...။
ေရေအာက္ထဲ ေရာက္သြားတဲ့အခ်ိန္မွာ လိုခ်င္တဲ့ Focus Point ေလးကို လိုက္ေရြးေပးဖို႕အတြက္ မကြ်မ္းက်င္တဲ့အတြက္ ကြ်န္ေတာ္ Area Focusing နဲ႕ပဲ ရိုက္ခဲ့ရပါတယ္...။
ဒီ့ထက္ပိုၿပီး ညံ့တာ ရွိပါေသးတယ္...။
Drive ကိုလည္း Burst Mode နဲ႕ ရိုက္ပါတယ္...။ ကိုယ့္အေနအထား ကိုယ္သိတဲ့အတြက္ တစ္ပံုထဲ စိတ္တိုင္းက် တည္ၿပီး မရိုက္ႏိုင္တဲ့အတြက္ ေရေအာက္ထဲေရာက္သြားတာနဲ႕ Burst Drive နဲ႕ မဲမဲျမင္သမွ်ရိုက္ခဲ့ပါတယ္...။
ဒါ့ေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္ရခဲ့တဲ့ ေကာင္းတယ္လို႕ထင္ရတဲ့ပံုေလးေတြက ၾကက္ကန္းတိုးၿပီး ရခဲ့ျခင္းသာ ျဖစ္ ပါတယ္...။
ကြ်န္ေတာ့္လို ပညာရည္နဲ႕ အေတြ႕အႀကံဳမဝေသးတဲ့ သူေတြအတြက္ ကြ်န္ေတာ္ အသံုးျပဳခဲ့တဲ့ Setting ေလးေတြကိုေတာ့ နဲနဲ ေျပာျပခ်င္ပါတယ္...။
ပညာရင့္ သဘာရင့္ Manual သမားႀကီးမ်ားကေတာ့ အေတြ႕အႀကံဳေပၚအေျခခံၿပီး စိတ္တိုင္းက် ဖန္တီးႏိုင္ၾကမယ္ဆိုတာ ကြ်န္ေတာ္ ယံုၾကည္ပါတယ္...။
ကြ်န္ေတာ့္ Setting ေလးကေတာ့ AV/A မွာ ထားပါတယ္...။ Aperture ကို ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ Depth Of Field အေပၚမူတည္ၿပီး Fixed ထားေပးထားလိုက္ပါတယ္....။ ISO ကို...။ ကိုယ္ထားမယ့္ Aperture ေပၚမွာ မူတည္ၿပီး တင္သင့္ရင္ တင္ထားပါတယ္..။ ခ်သင့္ရင္ ခ်ထားပါတယ္...။
ဥပမာ f/8, f/11, f/16 အထိ ကြ်န္ေတာ္ ခ်ထားတယ္ဆိုရင္ ISO ကို ကြ်န္ေတာ္ Daylight မွာပဲ 800 နဲ႕ 1600 ၾကားမွာ အျမဲထားပါတယ္...။
Aperture Mode ျဖစ္တဲ့အတြက္ Shutter Speed ကေတာ့ Automatically Adjust ျဖစ္သြားပါလိမ့္ မယ္....။
(၃) Lens Choosing
ဒီ Post ကို မေရးခင္ Comment ေတြမွာ ကြ်န္ေတာ့္ကို ေမးၾကတယ္...။ ဘာလို႕ Prime Lens မသံုးသလဲတဲ့...?
Photography မွာ ဘယ္ေနရာမွမွ ပံုေသ အစြဲမထားဖို႕တိုုက္တြန္းလိုပါတယ္....။
လမ္းေပၚမွာ Prime ေကာင္းေပမယ့္ ေရေအာက္ထဲမွာ Prime က သံုးစားလို႕ရခ်င္မွ ရပါလိမ့္မယ္...။
ေရေအာက္ထဲေရာက္သြားတဲ့အခါမွာ Field Of View (FOV) ဟာ အလင္းယိုင္ျခင္း (Diffraction) ေၾကာင့္ ကုန္းေပၚမွာတုန္းကနဲ႕ မတူေတာ့ပါဘူး...။
ကုန္းေပၚမွာ Ultra Wide ျဖစ္တဲ့ 10-22 လို 16-35 (on full frame) တို႕ဟာ ေရေအာက္ထဲေရာက္တဲ့ အခါမွာ 18-55 လို 24-70 (on full frame) မွာလိုေလာက္ကို က်ဥ္းသြားပါတယ္...။
ဒီေလာက္ Ultra Wide Lens နဲ႕ရိုက္တာေတာင္ ေရေအာက္ထဲက Subject ေတြကို ရိုက္တဲ့အခါမွာ Composition ခ်ရတာ ေတာ္ေတာ္ေလးကို ခက္ခဲပါတယ္...။ FOV က်ဥ္းသြားပါတယ္...။
Subject စဝင္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ ႀကိဳရိုက္ထားတာေတာင္ တကယ္တမ္းပံုထြက္လာတဲ့အခါမွာ Subject က အထြက္ျဖစ္ေနတာ မ်ိဳးေတြနဲ႕ ႀကံဳရပါတယ္...။
ဒါေတာင္ Ultra Wide နဲ႕ ရိုက္တာပါ...။ Prime ေတြလို FOV က်ဥ္းတဲ့ Lens ေတြနဲ႕ရိုက္မယ္ဆိုရင္ စဥ္းစားသာၾကည့္ပါ...။
ျဖစ္ႏိုင္တာ တစ္ခုကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ ညံ့လို႕လဲ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္...။
ကြ်န္ေတာ့္လို ခပ္ညံ့ည့ံ ညီအစ္ကိုမ်ားအတြက္ကေတာ့ Ultra Wide Lens ကို အသံုးျပဳဖို႕တိုက္တြန္း ပါတယ္...။
ေရေအာက္ထဲမွာ Set Up Subject ကို ရိုက္တာပဲ ျဖစ္ျဖစ္...။ ငါးေလးေတြကို ရိုက္တာပဲ ျဖစ္ျဖစ္....။ Composition ခ်ရတာ အရမ္းခက္ပါတယ္...။ အၿငိမ္ထားလို႕မရပါဘူး... အထူးသျဖင့္ လွိဳင္းလံုးေတြ ေက်ာက္ေဆာင္ေတြရွိတဲ့ ပင္လယ္ ျပင္ထဲမွာ ရိုက္တဲ့ အခါမွာ ျဖစ္ပါတယ္...။
အခ်ိန္မေရြး ေက်ာက္ေဆာင္နဲ႕ေခါင္းနဲ႕ (ဓာတ္ပံုဆရာေရာ၊ Subject ေရာ) ရိုက္ႏိုင္သလို...။ အခ်ိန္မေရြး ေျခေထာက္ ဟက္တက္ကြဲႏိုင္ပါတယ္...။
အခ်ိန္မေရြး ရင္ဘက္ေလာက္ရွိတဲ့ ေရမ်က္ႏွာျပင္က လွိဳင္းအလာမွာ တစ္ကုိုယ္လံုး ျမဳပ္သြားႏိုင္ပါတယ္...။ ဒီ့အတြက္ Composition အပိုင္းမွာေတာ့ အမ်ားစြာ အခက္အခဲရွိႏိုင္ပါတယ္...။
ေနာက္ၿပီး သဘာဝ Subject ေတြျဖစ္တဲ့ ငါးေလးေတြကို ရိုက္မယ္ဆိုရင္လည္း ...။ သူတို႕က အရမ္းျမန္ ပါတယ္....။ အဲ့ဒီ့အတြက္ FOV နဲတဲ့ Prime နဲ႕ ရိုက္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္မေတြး တတ္ပါဘူး...။ Subject အလယ္ေရာက္တဲ့အခ်ိန္မွာ အပိုင္ဆိုၿပီး ရိုက္လိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာ...။ ပံုထြက္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ ငါးေလးက ရွိခ်င္မွ ရွိပါေတာ့မယ္...။ အဲ့လို အေျခအေနမ်ိဳးေတြ မျဖစ္ရေအာင္ FOV က်ယ္တဲ့ Ultra Wide Lens မ်ိဳးကို ေရြးခ်ယ္ခိုင္းျခင္း ျဖစ္ပါတယ္...။
(၄) Time & Location
ပင္လယ္ေရေအာက္မွာ ရိုက္တဲ့အခါမွာ Time & Location ေကာင္းေကာင္းရဖို႕အင္မတန္ အေရးႀကီး ပါတယ္...။ Location ဆိုတဲ့ေနရာမွာ ကြ်န္ေတာ္ဆိုလိုခ်င္တာက သဲေလးေတြလွမယ့္ ေနရာပဲ ျဖစ္ ပါတယ္...။ အနယ္ အရမ္းမထတဲ့ ေနရာမ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္...။
Underwater Photography ကို လူထူထပ္တဲ့ Beach မွာေတာ့ မႀကိဳးစားေစခ်င္ပါ....။ အခ်ိန္သာ ကုန္သြားမယ္ ပံုေကာင္းရမယ္ မထင္ပါ...။
အေကာင္းဆံုးေနရာေတြကေတာ့ ကြ်န္းေပၚမွာ ဒါမွမဟုတ္ ၾကမ္းျပင္မွာ သဲအစား ေက်ာက္ စလစ္ခဲ၊ ေက်ာက္ တုုန္းေလးေတြ မ်ားတဲ့ေနရာက ၾကည္လင္တဲ့ Crystal Clear ေရကို ပိုၿပီး ရေစပါတယ္...။
ေနာက္တစ္ခုက အခ်ိန္ပါ....။
Setup Subject ကို ရိုက္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေနအလင္းေရာင္ ခပ္ေစာင္းေစာင္းရွိတဲ့အခ်ိန္မ်ိဳးကို ေရြးသင့္ၿပီး...။ ပင္လယ္ေရေအာက္ အလွကို လွိဳင္းရဲ႕ Shape ေလးေတြ Pattern ေလးေတြနဲ႕လိုခ်င္တယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ေနမြန္းတည့္တဲ့ အခ်ိန္ပါတ္ဝန္းက်င္ေလာက္က အေကာင္းဆံုးပဲ ျဖစ္ပါတယ္...။
(၅) ေဆာင္ရန္၊ ေရွာင္ရန္မ်ား
ေဆာင္ရန္အေနနဲ႕ကေတာ့ အထူးသျဖင့္ ကင္မရာကို ေရတစ္ဝက္ႏွစ္ၿပီး Subject ကို အေပၚတစ္ ပိုင္း ေရေအာက္တစ္ပိုင္း ရိုက္မယ္ဆိုရင္ အဝတ္ေျခာက္ေလး တစ္ခုကို ေဆာင္ထားေစခ်င္ပါတယ္...။ ကိုယ္တိုင္ေဆာင္ထားဖို႕ေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး..။ ေဘးက မိတ္ေဆြ၊ သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္ေယာက္ ကို ေရမစိုေအာင္ ေသခ်ာကိုင္ထားေစၿပီး Lens ကို သုတ္ေစခ်င္ပါတယ္...။
သို႕မဟုတ္ရင္ ပံုထြက္လာတဲ့အခါၾကရင္ ေရစက္ေတြပါ ပါလာပါလိမ့္မယ္....။ တစ္ျခား ေရေအာက္ပိုင္း တို႕ ေကာင္းကင္ပိုင္းတို႕မွာ ေရစက္ထင္ေနရင္ Spot Removal Tool နဲ႕ ဖယ္ျပစ္လို႕ရေပမယ့္ Subject ေပၚမွာ တည့္တည့္ႀကီးေရစက္တင္ေနရင္ ဘယ္လိုမွလည္း ဖယ္လို႕မရေတာ့တဲ့အတြက္ ႀကိဳးစားခဲ့သမွ် သဲေရ က် ျဖစ္ရပါလိမ့္မယ္...။
အထူးသျဖင့္ေတာ့ တစ္ဝက္ဆီရိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာ လိုတာပါ...။ Completely ေရေအာက္ထဲကို ငုပ္ရိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ ဒီ ျပသနာ မရွိေတာ့ပါဘူး....။
ေနာက္ထပ္ အေရးႀကီးတာ တစ္ခုက Camera ကို ေသေသခ်ာခ်ာ Pack လုပ္ဖို႕ပါ...။ Electronic နဲ႕ ေရဆိုတာဟာ တကယ့္ ရန္သူပါပဲ...။
အဲ့ဒီ့အတြက္ Lens နဲ႕ Camera ကို Pack လုပ္တဲ့အခါမွာ ေသေသခ်ာခ်ာ Safe ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ဖို႕လိုပါလိမ့္မယ္...။
သို႕မဟုတ္ရင္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ မေတြးရဲပါ....။
ေနာက္ထပ္ အေရးႀကီးတဲ့အရာတစ္ခုကေတာ့ သဘာဝ အန္တရာယ္မ်ားပါပဲ....။
ေရေအာက္ထဲမွာ သံပခ်ဳပ္လို အဆိပ္ရွိတဲ့ငါးမ်ား၊ ငါးလိပ္ေက်ာက္လို ငါးမ်ားဟာ ပင္လယ္ကမ္းေျခအနီးမွာပဲ သဘာဝအေလွ်ာက္ က်က္စားတဲ့အတြက္ အန္တရယ္ အရမ္းရွိပါတယ္...။ အခန္႕မသင့္ရင္ ေျမြအန္ တရယ္လည္း စိုးရိမ္ရသလို...။ ေနာက္ထပ္ စိုးရိမ္ ရတာကေတာ့ ေက်ာက္ေဆာင္ေတြ ေက်ာက္ ခဲေတြ ျဖစ္ပါတယ္...။
ေျခဖဝါးေတြ ကြဲႏိုင္ပါတယ္... လက္ဖဝါးေတြ ကြဲပါလိ့မ္မယ္...။ (ကြဲကို ကြဲပါလိ့မ္မယ္...။ ေသခ်ာေပါက္ပါပဲ) အဲ့ဒီ့ထက္ အေရးႀကီးတာက ေရေအာက္ ေက်ာက္ေဆာင္ေတြၾကားထဲမွာ ေျခေထာက္ညပ္ၿပီး က်ိဳးတာမ်ိဳး ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္...။
ေက်ာက္ေဆာင္မ်ားနားမွာ ရိုက္တဲ့အခါ လွိဳင္းနဲ႕ေက်ာက္ေဆာင္ၾကားမွာ ညပ္ႏိုင္ပါတယ္...။
ဒါေတြက ကြ်န္ေတာ္ ျဖဲေခ်ာက္ေနတာ မဟုတ္ပါဘူး...။ ကြ်န္ေတာ္ ကိုယ္တိုင္ ၾကံဳေတြ႕ခဲ့လို႕ သတိေပးျခင္းျဖစ္ပါတယ္....။
ေက်ာက္ေဆာင္ထဲညပ္ၿပီး ေျခေထာက္မက်ိဳးခဲ့ေပမယ့္...။ သံပခ်ဳပ္နဲ႕လည္း သီသီေလး လြဲခဲ့ပါတယ္...။ ငါးလိပ္ေက်ာက္လည္း မ်က္စိေရွ႕႕က ျဖတ္သြားခဲ့ပါတယ္...။ လွိဳင္းနဲ႕ေက်ာက္ေဆာင္ၾကားမွာလည္း ခဏခဏညပ္ခဲ့ရပါတယ္...။
ဒါ့ေၾကာင့္ အထူး သတိထားေစခ်င္လို႕ ပဲ ျဖစ္ပါတယ္...
နိဂံုး
ဒီေလာက္ဆိုရင္ေတာ့ အၾကမ္းဖ်င္းအားျဖင့္ ေတာ္ေတာ္ေလး တီးမိ ေခါက္မိရွိသြားၿပီလို႕ ကြ်န္ေတာ္ ယံုၾကည္ပါတယ္...။ တစ္ခ်ိဳ႕ေသာ ပညာရပ္ေတြဟာ ဘယ္ေလာက္ပဲ ဖတ္ရွဳေလ့လာပါေစ ၿပီးျပည့္စံုႏိုင္ျခင္း မရွိႏိုင္ပါ...။ အေတြ႕အႀကံဳ သင္ခန္းစာနဲ႕ ရင္းမွသာ ၿပီးျပည့္စံုႏိုင္ပါလိမ့္မယ္...။
ကြ်န္ေတာ့္အေနနဲ႕လည္း ကြ်န္ေတာ္ ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရသေလာက္ သာ ေဝမွ်ႏိုင္မွာ ျဖစ္ၿပီး..။ ကြ်န္ေတာ္ မၾကံဳေတြ႕ဖူးေသးတဲ့ အေျခအေနေတြလည္း မ်ားစြာ က်န္ရွိေနဦးမွာ ျဖစ္ပါတယ္....။
ဒါ့ေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္ အရင္ေျပာေနၾကအတိုင္းပဲ...
မ်ားမ်ားေလ့လာပါ....။ မ်ားမ်ားရိုက္ပါ....။ ရိုက္ရင္းေလ့လာပါ...။ ေလ့လာရင္း ရိုက္ပါ လို႕တိုက္တြန္းရင္း....။
ေလးစားစြာျဖင့္
Black Dream
-------------------------------------
ကိုမ်ဳိး(သုတစြယ္စုံ)(lwanmapyay.blogspot.com) Facebook Page Twitter Google+