စာေမးပဲြစနစ္နဲ႔ မိဘေတြရဲ႕က႑
Written by ခင္ေမာင္ေဌး (ပညာေရး)
အေျခခံပညာအဆင့္ (မူလတန္း+အလယ္တန္း) မွာ သိသာတဲ့ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ အေနနဲ႔ စာေမးပဲြစစ္ ေဆး တဲ့ ပုံစံ ေျပာင္းလဲသြားျခင္းပါ။ အဲဒါကေတာ့ စတုတၳတန္း စာေမးပဲြကုိ ခ႐ုိင္စစ္နဲ႔ အ႒မတန္းစာေမး ပဲြကုိ တုိင္းေဒသႀကီး (ဝါ) ျပည္နယ္အဆင့္ စစ္ေဆးျခင္းပါပဲ။
အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္ ကေတာ့ ကေလးေတြရဲ႕ အရည္အခ်င္း တုိးျမင့္လာေစဖုိ႔ပါ။ မူလတန္းအဆင့္မွာ စတုတၳတန္းနဲ႔ အလယ္တန္း အဆင့္မွာ အ႒မတန္းပါ။ အရင္ကေတာ့ ေက်ာင္းတြင္းစစ္ စာေမးပဲြအျဖစ္ စစ္ေဆးေနတာပါ။ ခုဟာကေတာ့ အုပ္စုဖြဲ႕စစ္လုိက္တဲ့သေဘာပါ။ အစုိးရစစ္စာေမးပဲြလုိ႔ေတာ့ ေခၚရ မယ္မထင္ပါဘူး။ အေျခခံပညာ အထက္တန္း (တကၠသုိလ္ဝင္တန္း) တစ္ခုကုိပဲ တစ္ႏိုင္ငံလုံးအတုိင္း အတာနဲ႔ အစုိးရက တာဝန္ယူ စစ္ေနတာပါ။
တစ္ခုရွိတာက မိဘေတြရဲ႕အေတြးထဲမွာ အစုိးရစစ္တာဝန္ယူစစ္ေနတာပါ။ အေတြးႀကီးဝင္ေနတယ္။ ၿပီးေတာ့ေလာဘႀကီးတဲ့ မိဘေတြကလည္း အမ်ားသား။ ဒီေတာ့အဲဒီဒဏ္ကုိ အမ်ားဆုံးခံရတာက ကေလးေတြပဲ။ အဲဒီကေလးေတြ စာၾကည့္ေနရတဲ့ပုံက သာမန္အဆင့္ တကၠသုိလ္ဝင္တန္း ေက်ာင္း သား၊ ေက်ာင္းသူထက္ေတာင္ သာလြန္ေနပါေသးတယ္။
စာေရးသူရဲ႕အိမ္မွာ ေျမးျဖစ္သူကလည္း စတုတၳတန္းေျဖမွာ ဆုိေတာ့ စတုတၳတန္း စာေမးပဲြဂယက္က အိမ္မွာ အေတာ္ကေလး ႐ုိက္ခတ္ေနပါတယ္။ မိဘက တအားျဖစ္ခ်င္၊ ျဖစ္ခ်င္သေလာက္ ကေလးက မလုိက္ႏုိင္တဲ့အခါ ဆူၾကပူၾက၊ ငုိၾကယုိၾကေပါ့။
ပါေမာကၡဆရာႀကီး ေဒါက္တာေအာင္ထြန္းသက္ရဲ႕ ဆီမီနာတစ္ခုမွာ ေဟာေျပာသြားတာကုိ သြားသတိ ရမိတယ္။ အဲဒါကဘာလဲဆုိေတာ့ ကေလးကုိ EQ ျမင့္ေအာင္သင္ေပးလုိ႔ရတယ္။ IQ ျမင့္ဖုိ႔ဆုိတာ ကိုယ္တုိင္ကလည္း IQ ျမင့္ေနရမွာတဲ့။ ကေလးကုိညံ့တယ္။ ညံ့တယ္ေျပာရင္ “ငါညံ့တာပဲ ငါည့ံတာပဲ” လုိ႔ ကုိယ့္ကိုယ္ကုိယ္ ေျပာေနသလုိပဲ” မွတ္ပါတဲ့။
ေနာက္ဒီအရြယ္ကေလးေတြက ကစားမက္တဲ့အရြယ္၊ အဲဒါကုိနားမလည္ဘဲ စာပဲတစ္ေနကုန္သင္ေန လုိ႔ ဘယ္လုိျဖစ္ႏုိင္မွာလဲ။ စာသင္ခ်ိန္ ၾကာလာတာနဲ႔အမွ် ကေလးရဲ႕စိတ္ဝင္စားမႈက ေလ်ာ့က်သြားႏုိင္ တယ္။ ကေလးကုိၿငိမ္ၿငိမ္ေနခုိင္း၊ မလႈပ္ေစရဘဲ တစ္ခ်ိန္လုံး စာသင္ေနလုိ႔ ဘယ္လုိမွကုိမရပါဘူး။ တစ္ ေန႔ ကေတာ့ ပညာေရးဂ်ာနယ္ (Education Digest) မွာကေလးေတြကုိ လႈပ္ရွားမႈျပဳရင္း စာသင္စာ က်က္ လုပ္ႏုိင္တဲ့အေၾကာင္း၊ ကေလးရဲ႕ အာ႐ုံႏႈိးဆြမႈကုိ ပုိေပးႏုိင္ေၾကာင္း၊ ဖတ္လုိက္ရတယ္။ အဲဒီလုိ အက်ဳိး အေၾကာင္းေျပာျပမွ ကေလးလႈပ္ရွားခြင့္ ရသြားတယ္။
ဆုိလုိတာကေတာ့ နားခ်ိန္၊ ကစားခ်ိန္၊ စားခ်ိန္နဲ႔ စာၾကည့္ခ်ိန္ကုိ အကန္႔အသတ္ေလးနဲ႔ လုပ္ေပးႏုိင္ ရင္ ေကာင္းမွာပါ။ ျဖစ္ခ်င္ေဇာနဲ႔ မနားမေန စာက်က္ခုိင္းတာ၊ ဂုိက္ေတြငွားၿပီးသင္တာ၊ Camp သြင္း တာ ေတြဟာ ေရတုိမွာေတာ့ ကေလးအေနနဲ႔ စာေမးပဲြေျဖႏုိင္ေကာင္းေျဖႏုိင္ ပါလိမ့္မယ္။ အမွတ္ေကာင္း ခ်င္ ေကာင္းပါ လိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ ေရရွည္အတြက္ေတာ့ ေကာင္းလွမယ္ မထင္ပါဘူး။
ခုခါမွာ ပညာေရးစနစ္က တျဖည္းျဖည္းေျပာင္းလဲေနပါၿပီ။ စနစ္ေဟာင္းမွာ စာေမးပဲြရမွတ္နဲ႔ အဆုံးအ ျဖတ္ေပးတာမုိ႔ အမွတ္ေကာင္းဖုိ႔ တစ္ခုတည္းၾကည့္ၿပီး ႀကိဳးစားေနၾကတာပါ။ ရမွတ္ေကာင္းတုိင္း IQ ျမင့္တယ္လုိ႔ မဆုိႏုိင္ပါဘူး။ သုေတသနျပဳခ်က္ေတြ အရဆုိရင္ IQ ျမင့္သူထက္ EQ ျမင့္သူေတြေတာင္ ပုိၿပီးေအာင္ျမင္ေနတာ ေတြ႕ရတတ္ပါတယ္။
ဒီေတာ့ကေလးေတြကုိ စာေမးပဲြ ရမွတ္တစ္ခုတည္း ျမင့္မားေရးကုိပဲ ၾကည့္ေနၾကရင္ (One Way) တစ္ လမ္းသြား ပညာေရးပဲျဖစ္ေနမွာပါ။ အားကစား လုပ္ဖုိ႔အားမေပး၊ အျပင္စာဖတ္ဖုိ႔ အခ်ိန္မရ၊ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ဖုိ႔ အခြင့္အလမ္း မရွိ၊ ၾကာလာတာနဲ႔အမွ် ဘက္စုံထူးခၽြန္ဖုိ႔ ခက္ခဲလာပါလိမ့္မယ္။
မၾကာခင္ ပညာသင္ႏွစ္ေတြမွာ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူေတြရဲ႕ အနာဂတ္ဟာ အဲဒီေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္း သူေတြရဲ႕ ပကတိတည္ရွိေနတဲ့ အရည္အေသြး၊ အရည္အခ်င္းေတြေပၚမွာ မူတည္လာေတာ့ မွာပါ။ စာေမးပဲြ ရမွတ္ တစ္ခုတည္းအေပၚ အေျခခံ စဥ္းစားလာရာကေန ဝင္ခြင့္ေခၚတဲ့ မိမိရဲ႕ပင္ကုိ အရည္အေသြးနဲ႔ စစ္ေဆး အစမ္းသပ္ခံၿပီး ေရြးခ်ယ္ခံရမယ့္ တကၠသုိလ္ပညာေရး ဆုိတာလည္း ေပၚလာ မွာပါ။
ဒီႏွစ္ကစၿပီး စတုတၳတန္းနဲ႔ အ႒မတန္းစာေမးပဲြ စစ္ေဆးတဲ့စနစ္ကုိ ေျပာင္းလုိက္ၿပီဆုိေတာ့ စုိးရိမ္စရာ ဘာမွမရွိပါဘူး။ အခြင့္အေရး ရွိပါတယ္။ ေအာင္/႐ႈံးကုိ အဆင့္ခြဲထားေပးပါတယ္။ ေတာ္၊ သင့္၊ ညံ့အ လုိက္ A,B,C,D အဆင့္ခြဲေတြခြဲေပးမွာပါ။ အမွတ္ (၈၀) နဲ႔ (၁၀၀) ၾကားက A အဆင့္၊ (၆၀) နဲ႔ (၈၀) ၾကားက B အဆင့္၊ (၄၀) နဲ႔ (၆၀) ၾကားက C အဆင့္နဲ႔ D ကေတာ့ က်႐ႈံးအဆင့္ေပါ့။ တကယ္လုိ႔က် ႐ႈံးအဆင့္ျဖစ္ေန ရင္ေတာင္ ‘ကုစား’ ရွိပါေသးတယ္။ ဘယ္လုိမွ ကယ္တင္လုိ႔မရမွ က်႐ႈံးစာရင္းျဖစ္သြား မွာပါ။
မိဘေတြ အေနနဲ႔ေတာ့ CAP စနစ္ဆုိတာက စဥ္ဆက္မျပတ္ အကဲျဖတ္၍ အတန္းတင္ေပးတဲ့ စနစ္ပါ။ အဲဒီစနစ္မွာလည္း ‘ကုစား’ ရွိပါတယ္။ ေျပာရရင္ေတာ့ က်႐ႈံးသူမရွိတဲ့ စနစ္ပါ။ တစ္ႏွစ္တစ္တန္း ေအာင္ လာသူေတြ တုိးတက္ လာတာေတာ့ အမွန္ပဲ။ အေရအတြက္အားျဖင့္ ေအာင္ျမင္ခဲ့တာပါ။
ခုစနစ္ရဲ႕ထူးျခားခ်က္ကေတာ့ အဆင့္ခြဲေပးမယ့္ ‘ကုစား’ ရွိမယ္။ ဒါေပမယ့္ လုံးဝအဆင့္ မမီသူအတြက္ ‘အက် အ႐ႈံး’ ရွိမယ္ဆုိတာပါ။ ဆုိလုိတာက ေျဖဆုိသူအားလုံး မေအာင္ျမင္ႏုိင္ဘူး ဆိုတာပါပဲ။ ဒါဟာ စာေမးပဲြ တစ္ခုရဲ႕ စံႏႈန္းတစ္ခုပါ။
ဒီေတာ့ မိဘေတြအေနနဲ႔ အလြန္အၾကဴးမစုိးရိမ္ၾကဖုိ႔၊ မျပဳမူမိၾကဖုိ႔ လုိပါတယ္။ ပညာ ဆိုတာေငြေၾကး ျပည့္စုံတုိင္း၊ တတ္ႏုိင္တုိင္းရႏုိင္တဲ့အရာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကေလးေတြမွာ ပင္ကုိရွိေနတဲ့ IQ နဲ႔လုိက္ဖက္ ေအာင္ သင္ေပးႏုိင္ဖုိ႔လုိပါတယ္။ စိတ္ပုိင္း (Mental) နဲ႔႐ုပ္ပုိင္း (Physical) မွ်မွ်တတ ဖြံ႕ၿဖိဳး လာဖုိ႔လုိပါ တယ္။ အဲဒီလုိ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္လာႏုိင္မယ္ဆုိရင္ အဆင့္ျမင့္ပညာရပ္ေတြ ေလ့လာ ဆည္းပူး ရတဲ့အရြယ္ အထိ အက်ဳိးမ်ားႏုိင္ပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ စာေမးပဲြစနစ္တစ္ခုကုိ စမ္းသပ္စစ္ေဆးၾကည့္တဲ့အခ်ိန္မွာ ပကတိရွိေနတဲ့အေျခအေန မွန္ကုိ သိျမင္ႏုိင္ဖုိ႔လုိပါတယ္။ ခုဆုိဒီဇင္ဘာလအတြင္း စစ္ေဆးခဲ့တဲ့ ရမွတ္ေတြ၊ အဆင့္ေတြထြက္ေပၚ လာေတာ့မွာပါ။ အဲဒီရလဒ္ေတြေပၚၾကည့္ၿပီး ကေလးေတြရဲ႕ အေျခအေန၊ စာေမးပဲြေမးခြန္းပုံစံ၊ ျပ႒ာန္း စာအနည္းအမ်ားစတာေတြကုိ မွန္းဆႏုိင္ၾကမွာျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္စိတ္ပူပန္ေသာကမ်ားစြာနဲ႔ ဝန္ထုပ္ဝန္ပုိးမျဖစ္ေစလုိပါဘူး။ ကေလးေတြအတြက္ စာေမးပဲြဆုိ တာကုိ ေၾကာက္စရာအျဖစ္မျမင္သြားေစလုိပါဘူး။ ကေလးေတြအေပၚ ဖိအားထြန္းအားေတြ အမ်ား ႀကီးမျဖစ္ေစပါနဲ႔။ စာေမးပဲြဆုိတာ ပိုမုိႀကိဳးစားလုိစိတ္၊ မိမိကုိယ္တုိင္ သိကၽြမ္းနားလည္လာေအာင္ သင္ ယူလုိစိတ္၊ မိမိကုိယ္မိမိ အားကုိးလုိစိတ္ေတြ ရွင္သန္တုိးပြားလာေအာင္ ျပဳျပင္ေပးတဲ့စနစ္လုိ႔သာ ျမင္ ၾကရင္သင့္ျမတ္ပါလိမ့္မယ္။
ေၾကးမုံသတင္းစာ
ဇန္နဝါရီလ (၁၁) ရက္၊ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္
--------------------------------------
ကိုမ်ဳိး(သုတစြယ္စုံ)(lwanmapyay.blogspot.com) Facebook Page Twitter Google+
အေျခခံပညာအဆင့္ (မူလတန္း+အလယ္တန္း) မွာ သိသာတဲ့ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ အေနနဲ႔ စာေမးပဲြစစ္ ေဆး တဲ့ ပုံစံ ေျပာင္းလဲသြားျခင္းပါ။ အဲဒါကေတာ့ စတုတၳတန္း စာေမးပဲြကုိ ခ႐ုိင္စစ္နဲ႔ အ႒မတန္းစာေမး ပဲြကုိ တုိင္းေဒသႀကီး (ဝါ) ျပည္နယ္အဆင့္ စစ္ေဆးျခင္းပါပဲ။
အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္ ကေတာ့ ကေလးေတြရဲ႕ အရည္အခ်င္း တုိးျမင့္လာေစဖုိ႔ပါ။ မူလတန္းအဆင့္မွာ စတုတၳတန္းနဲ႔ အလယ္တန္း အဆင့္မွာ အ႒မတန္းပါ။ အရင္ကေတာ့ ေက်ာင္းတြင္းစစ္ စာေမးပဲြအျဖစ္ စစ္ေဆးေနတာပါ။ ခုဟာကေတာ့ အုပ္စုဖြဲ႕စစ္လုိက္တဲ့သေဘာပါ။ အစုိးရစစ္စာေမးပဲြလုိ႔ေတာ့ ေခၚရ မယ္မထင္ပါဘူး။ အေျခခံပညာ အထက္တန္း (တကၠသုိလ္ဝင္တန္း) တစ္ခုကုိပဲ တစ္ႏိုင္ငံလုံးအတုိင္း အတာနဲ႔ အစုိးရက တာဝန္ယူ စစ္ေနတာပါ။
တစ္ခုရွိတာက မိဘေတြရဲ႕အေတြးထဲမွာ အစုိးရစစ္တာဝန္ယူစစ္ေနတာပါ။ အေတြးႀကီးဝင္ေနတယ္။ ၿပီးေတာ့ေလာဘႀကီးတဲ့ မိဘေတြကလည္း အမ်ားသား။ ဒီေတာ့အဲဒီဒဏ္ကုိ အမ်ားဆုံးခံရတာက ကေလးေတြပဲ။ အဲဒီကေလးေတြ စာၾကည့္ေနရတဲ့ပုံက သာမန္အဆင့္ တကၠသုိလ္ဝင္တန္း ေက်ာင္း သား၊ ေက်ာင္းသူထက္ေတာင္ သာလြန္ေနပါေသးတယ္။
စာေရးသူရဲ႕အိမ္မွာ ေျမးျဖစ္သူကလည္း စတုတၳတန္းေျဖမွာ ဆုိေတာ့ စတုတၳတန္း စာေမးပဲြဂယက္က အိမ္မွာ အေတာ္ကေလး ႐ုိက္ခတ္ေနပါတယ္။ မိဘက တအားျဖစ္ခ်င္၊ ျဖစ္ခ်င္သေလာက္ ကေလးက မလုိက္ႏုိင္တဲ့အခါ ဆူၾကပူၾက၊ ငုိၾကယုိၾကေပါ့။
ပါေမာကၡဆရာႀကီး ေဒါက္တာေအာင္ထြန္းသက္ရဲ႕ ဆီမီနာတစ္ခုမွာ ေဟာေျပာသြားတာကုိ သြားသတိ ရမိတယ္။ အဲဒါကဘာလဲဆုိေတာ့ ကေလးကုိ EQ ျမင့္ေအာင္သင္ေပးလုိ႔ရတယ္။ IQ ျမင့္ဖုိ႔ဆုိတာ ကိုယ္တုိင္ကလည္း IQ ျမင့္ေနရမွာတဲ့။ ကေလးကုိညံ့တယ္။ ညံ့တယ္ေျပာရင္ “ငါညံ့တာပဲ ငါည့ံတာပဲ” လုိ႔ ကုိယ့္ကိုယ္ကုိယ္ ေျပာေနသလုိပဲ” မွတ္ပါတဲ့။
ေနာက္ဒီအရြယ္ကေလးေတြက ကစားမက္တဲ့အရြယ္၊ အဲဒါကုိနားမလည္ဘဲ စာပဲတစ္ေနကုန္သင္ေန လုိ႔ ဘယ္လုိျဖစ္ႏုိင္မွာလဲ။ စာသင္ခ်ိန္ ၾကာလာတာနဲ႔အမွ် ကေလးရဲ႕စိတ္ဝင္စားမႈက ေလ်ာ့က်သြားႏုိင္ တယ္။ ကေလးကုိၿငိမ္ၿငိမ္ေနခုိင္း၊ မလႈပ္ေစရဘဲ တစ္ခ်ိန္လုံး စာသင္ေနလုိ႔ ဘယ္လုိမွကုိမရပါဘူး။ တစ္ ေန႔ ကေတာ့ ပညာေရးဂ်ာနယ္ (Education Digest) မွာကေလးေတြကုိ လႈပ္ရွားမႈျပဳရင္း စာသင္စာ က်က္ လုပ္ႏုိင္တဲ့အေၾကာင္း၊ ကေလးရဲ႕ အာ႐ုံႏႈိးဆြမႈကုိ ပုိေပးႏုိင္ေၾကာင္း၊ ဖတ္လုိက္ရတယ္။ အဲဒီလုိ အက်ဳိး အေၾကာင္းေျပာျပမွ ကေလးလႈပ္ရွားခြင့္ ရသြားတယ္။
ဆုိလုိတာကေတာ့ နားခ်ိန္၊ ကစားခ်ိန္၊ စားခ်ိန္နဲ႔ စာၾကည့္ခ်ိန္ကုိ အကန္႔အသတ္ေလးနဲ႔ လုပ္ေပးႏုိင္ ရင္ ေကာင္းမွာပါ။ ျဖစ္ခ်င္ေဇာနဲ႔ မနားမေန စာက်က္ခုိင္းတာ၊ ဂုိက္ေတြငွားၿပီးသင္တာ၊ Camp သြင္း တာ ေတြဟာ ေရတုိမွာေတာ့ ကေလးအေနနဲ႔ စာေမးပဲြေျဖႏုိင္ေကာင္းေျဖႏုိင္ ပါလိမ့္မယ္။ အမွတ္ေကာင္း ခ်င္ ေကာင္းပါ လိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ ေရရွည္အတြက္ေတာ့ ေကာင္းလွမယ္ မထင္ပါဘူး။
ခုခါမွာ ပညာေရးစနစ္က တျဖည္းျဖည္းေျပာင္းလဲေနပါၿပီ။ စနစ္ေဟာင္းမွာ စာေမးပဲြရမွတ္နဲ႔ အဆုံးအ ျဖတ္ေပးတာမုိ႔ အမွတ္ေကာင္းဖုိ႔ တစ္ခုတည္းၾကည့္ၿပီး ႀကိဳးစားေနၾကတာပါ။ ရမွတ္ေကာင္းတုိင္း IQ ျမင့္တယ္လုိ႔ မဆုိႏုိင္ပါဘူး။ သုေတသနျပဳခ်က္ေတြ အရဆုိရင္ IQ ျမင့္သူထက္ EQ ျမင့္သူေတြေတာင္ ပုိၿပီးေအာင္ျမင္ေနတာ ေတြ႕ရတတ္ပါတယ္။
ဒီေတာ့ကေလးေတြကုိ စာေမးပဲြ ရမွတ္တစ္ခုတည္း ျမင့္မားေရးကုိပဲ ၾကည့္ေနၾကရင္ (One Way) တစ္ လမ္းသြား ပညာေရးပဲျဖစ္ေနမွာပါ။ အားကစား လုပ္ဖုိ႔အားမေပး၊ အျပင္စာဖတ္ဖုိ႔ အခ်ိန္မရ၊ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ဖုိ႔ အခြင့္အလမ္း မရွိ၊ ၾကာလာတာနဲ႔အမွ် ဘက္စုံထူးခၽြန္ဖုိ႔ ခက္ခဲလာပါလိမ့္မယ္။
မၾကာခင္ ပညာသင္ႏွစ္ေတြမွာ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူေတြရဲ႕ အနာဂတ္ဟာ အဲဒီေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္း သူေတြရဲ႕ ပကတိတည္ရွိေနတဲ့ အရည္အေသြး၊ အရည္အခ်င္းေတြေပၚမွာ မူတည္လာေတာ့ မွာပါ။ စာေမးပဲြ ရမွတ္ တစ္ခုတည္းအေပၚ အေျခခံ စဥ္းစားလာရာကေန ဝင္ခြင့္ေခၚတဲ့ မိမိရဲ႕ပင္ကုိ အရည္အေသြးနဲ႔ စစ္ေဆး အစမ္းသပ္ခံၿပီး ေရြးခ်ယ္ခံရမယ့္ တကၠသုိလ္ပညာေရး ဆုိတာလည္း ေပၚလာ မွာပါ။
ဒီႏွစ္ကစၿပီး စတုတၳတန္းနဲ႔ အ႒မတန္းစာေမးပဲြ စစ္ေဆးတဲ့စနစ္ကုိ ေျပာင္းလုိက္ၿပီဆုိေတာ့ စုိးရိမ္စရာ ဘာမွမရွိပါဘူး။ အခြင့္အေရး ရွိပါတယ္။ ေအာင္/႐ႈံးကုိ အဆင့္ခြဲထားေပးပါတယ္။ ေတာ္၊ သင့္၊ ညံ့အ လုိက္ A,B,C,D အဆင့္ခြဲေတြခြဲေပးမွာပါ။ အမွတ္ (၈၀) နဲ႔ (၁၀၀) ၾကားက A အဆင့္၊ (၆၀) နဲ႔ (၈၀) ၾကားက B အဆင့္၊ (၄၀) နဲ႔ (၆၀) ၾကားက C အဆင့္နဲ႔ D ကေတာ့ က်႐ႈံးအဆင့္ေပါ့။ တကယ္လုိ႔က် ႐ႈံးအဆင့္ျဖစ္ေန ရင္ေတာင္ ‘ကုစား’ ရွိပါေသးတယ္။ ဘယ္လုိမွ ကယ္တင္လုိ႔မရမွ က်႐ႈံးစာရင္းျဖစ္သြား မွာပါ။
မိဘေတြ အေနနဲ႔ေတာ့ CAP စနစ္ဆုိတာက စဥ္ဆက္မျပတ္ အကဲျဖတ္၍ အတန္းတင္ေပးတဲ့ စနစ္ပါ။ အဲဒီစနစ္မွာလည္း ‘ကုစား’ ရွိပါတယ္။ ေျပာရရင္ေတာ့ က်႐ႈံးသူမရွိတဲ့ စနစ္ပါ။ တစ္ႏွစ္တစ္တန္း ေအာင္ လာသူေတြ တုိးတက္ လာတာေတာ့ အမွန္ပဲ။ အေရအတြက္အားျဖင့္ ေအာင္ျမင္ခဲ့တာပါ။
ခုစနစ္ရဲ႕ထူးျခားခ်က္ကေတာ့ အဆင့္ခြဲေပးမယ့္ ‘ကုစား’ ရွိမယ္။ ဒါေပမယ့္ လုံးဝအဆင့္ မမီသူအတြက္ ‘အက် အ႐ႈံး’ ရွိမယ္ဆုိတာပါ။ ဆုိလုိတာက ေျဖဆုိသူအားလုံး မေအာင္ျမင္ႏုိင္ဘူး ဆိုတာပါပဲ။ ဒါဟာ စာေမးပဲြ တစ္ခုရဲ႕ စံႏႈန္းတစ္ခုပါ။
ဒီေတာ့ မိဘေတြအေနနဲ႔ အလြန္အၾကဴးမစုိးရိမ္ၾကဖုိ႔၊ မျပဳမူမိၾကဖုိ႔ လုိပါတယ္။ ပညာ ဆိုတာေငြေၾကး ျပည့္စုံတုိင္း၊ တတ္ႏုိင္တုိင္းရႏုိင္တဲ့အရာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကေလးေတြမွာ ပင္ကုိရွိေနတဲ့ IQ နဲ႔လုိက္ဖက္ ေအာင္ သင္ေပးႏုိင္ဖုိ႔လုိပါတယ္။ စိတ္ပုိင္း (Mental) နဲ႔႐ုပ္ပုိင္း (Physical) မွ်မွ်တတ ဖြံ႕ၿဖိဳး လာဖုိ႔လုိပါ တယ္။ အဲဒီလုိ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္လာႏုိင္မယ္ဆုိရင္ အဆင့္ျမင့္ပညာရပ္ေတြ ေလ့လာ ဆည္းပူး ရတဲ့အရြယ္ အထိ အက်ဳိးမ်ားႏုိင္ပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ စာေမးပဲြစနစ္တစ္ခုကုိ စမ္းသပ္စစ္ေဆးၾကည့္တဲ့အခ်ိန္မွာ ပကတိရွိေနတဲ့အေျခအေန မွန္ကုိ သိျမင္ႏုိင္ဖုိ႔လုိပါတယ္။ ခုဆုိဒီဇင္ဘာလအတြင္း စစ္ေဆးခဲ့တဲ့ ရမွတ္ေတြ၊ အဆင့္ေတြထြက္ေပၚ လာေတာ့မွာပါ။ အဲဒီရလဒ္ေတြေပၚၾကည့္ၿပီး ကေလးေတြရဲ႕ အေျခအေန၊ စာေမးပဲြေမးခြန္းပုံစံ၊ ျပ႒ာန္း စာအနည္းအမ်ားစတာေတြကုိ မွန္းဆႏုိင္ၾကမွာျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္စိတ္ပူပန္ေသာကမ်ားစြာနဲ႔ ဝန္ထုပ္ဝန္ပုိးမျဖစ္ေစလုိပါဘူး။ ကေလးေတြအတြက္ စာေမးပဲြဆုိ တာကုိ ေၾကာက္စရာအျဖစ္မျမင္သြားေစလုိပါဘူး။ ကေလးေတြအေပၚ ဖိအားထြန္းအားေတြ အမ်ား ႀကီးမျဖစ္ေစပါနဲ႔။ စာေမးပဲြဆုိတာ ပိုမုိႀကိဳးစားလုိစိတ္၊ မိမိကုိယ္တုိင္ သိကၽြမ္းနားလည္လာေအာင္ သင္ ယူလုိစိတ္၊ မိမိကုိယ္မိမိ အားကုိးလုိစိတ္ေတြ ရွင္သန္တုိးပြားလာေအာင္ ျပဳျပင္ေပးတဲ့စနစ္လုိ႔သာ ျမင္ ၾကရင္သင့္ျမတ္ပါလိမ့္မယ္။
ေၾကးမုံသတင္းစာ
ဇန္နဝါရီလ (၁၁) ရက္၊ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္
--------------------------------------
ကိုမ်ဳိး(သုတစြယ္စုံ)(lwanmapyay.blogspot.com) Facebook Page Twitter Google+
- (အရှေ့သို့) လူမႈဘ၀ သာယာမႈကို ထိခိုက္ ေစေသာ အက်င္႔ဆိုးမ်ား Syphilis Tests ဆစ္ဖလစ္ေရာဂါ စမ္းသပ္နည္းမ်ား (+18)Susten 100 ကိုယ္ဝန္မွာသံုးတဲ့ေဆးတမ်ိဳးCytotec (Misoprostol) ေဆးသံုးနည္းAbortion causes ကိုယ္ဝန္ပ်က္ေစတဲ့ အေၾကာင္းတရားေတြ (+18)လာမယ့္ ဧျပီလ (၁၁) ရက္ေန႔တြင္ မႏၱေလးျမိဳ႔မွာ က်င္းပမယ့္ Past & Present SOE THU LIVE @ Mandalay စာနယ္ဇင္းရွင္းလင္းပြဲ Acer Aspire E1-510P-2671 Laptop Review
- (အနောက်သို့) အမ်ားသံုးအိမ္သာကို က်န္းမာေရးနဲ႔ ညီၫြတ္ေအာင္ ဘယ္လို သံုးသင့္သလဲ Syphilis Tests ဆစ္ဖလစ္ေရာဂါ စမ္းသပ္နည္းမ်ား (+18)Susten 100 ကိုယ္ဝန္မွာသံုးတဲ့ေဆးတမ်ိဳးCytotec (Misoprostol) ေဆးသံုးနည္းAbortion causes ကိုယ္ဝန္ပ်က္ေစတဲ့ အေၾကာင္းတရားေတြ (+18)လာမယ့္ ဧျပီလ (၁၁) ရက္ေန႔တြင္ မႏၱေလးျမိဳ႔မွာ က်င္းပမယ့္ Past & Present SOE THU LIVE @ Mandalay စာနယ္ဇင္းရွင္းလင္းပြဲ Acer Aspire E1-510P-2671 Laptop Review