အုိင္တီနဲ႔ ပညာေရးဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈ ဆက္စပ္ေန
လက္ရွိပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရာမွာ အုိင္စီတီက႑ရဲ႕ အသုံးဝင္ပုံကုိ တစ္စိတ္တစ္ေဒသ ထည့္ သြင္းအသုံးျပဳတာဟာ အေထာက္အကူျဖစ္ေစတယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။
'လက္ရွိမွာ ျမန္မာႏုိင္ငံပညာေရးက ေနာက္ကုိအမ်ားႀကီး က်န္ခဲ့တဲ့အတြက္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြ လုပ္တဲ့အခါ မီႏုိင္ပါ့မလားဆုိတဲ့ စုိးရိမ္မႈေတြရွိတယ္၊ ဒါေပမဲ့ လက္ရွိလူငယ္ေတြက ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈေနာက္ကုိ အုိင္တီနဲ႔အတူ အမီလုိက္လာေနတာေၾကာင့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲတဲ့အခါမွာ ရလာမယ့္ကြာဟမႈေတြကုိ အုိင္စီတီက တစ္ခုတည္းေသာ အေျဖတစ္ခုအေနနဲ႔ သတ္မွတ္မယ္ဆုိလဲ မမွားႏုိင္ပါဘူး' လုိ႔ Crown Education မွပညာေရးအတုိင္ပင္ခံ ဦးေအာင္ေက်ာ္ဆန္းက ဆုိပါတယ္။
ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္လာဖို႔အတြက္ ေျဖရွင္းနည္းေတြထဲမွာ အုိင္စီတီက႑ အသုံး ျပဳျခင္းက အေျဖတစ္ခုဆုိလည္း မမွားႏုိင္ပါဘူး။
အုိင္တီအသုံးျပဳမႈ ေျပာင္းလဲလာ
အုိင္တီရဲ႕ အသုံးျပဳမႈပုံစံေတြဟာ တစ္ေခတ္နဲ႔တစ္ေခတ္မတူဘဲ ေျပာင္းလဲလာခဲ့တာေၾကာင့္ တစ္ကမာၻ လုံးမွာရွိတဲ့ တကၠသုိလ္ေတြရဲ႕ ရပ္တည္မႈကုိ ၿခိမ္းေျခာက္မႈေတြ ျဖစ္လာခဲ့တယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။ သင္ၾကားမႈပုိင္းမွာလည္း တစ္ကမာၻလုံးရဲ႕ သင္ၾကားမႈပုံစံက အုိင္တီဘက္ကုိ ေရြ႕လ်ားလာခဲ့ၿပီး ဟုိအရင္တုန္းကလုိ အြန္လုိင္းေပၚက သင္ယူတာကုိအသိအမွတ္မျပဳတာမ်ဳိးေတြ ေလ်ာ့နည္းလာ တယ္။ တခ်ဳိ႕တကၠသုိလ္ေတြဆုိရင္ အသိအမွတ္ျပဳ႐ုံတင္မကဘဲ ေအာင္လက္မွတ္ေတြ၊ ခရက္ဒစ္ေတြ ပါ ထုတ္ေပးတဲ့အထိေျပာင္းလဲလာခဲ့တာလုိ႔ သိရပါတယ္။
'အရင္တုန္းကဆုိ အြန္လုိင္းပညာကုိ အသိအမွတ္မျပဳၾကဘူး၊ အခုေနာက္ပုိင္းေတာ့ coursera.org တုိ႔ ဘာတုိ႔ဆုိရင္သက္ဆုိင္ရာ တကၠသုိလ္ရဲ႕အသိအမွတ္ျပဳလက္မွတ္ ထုတ္ေပးတဲ့အထိ ျဖစ္လာတယ္' လို႔ ဦးေအာင္ေက်ာ္ဆန္းက ေျပာပါတယ္။
အရင္တုန္းကလုိ အြန္လုိင္းအခမဲ့ ပညာေရးကုိ အသိအမွတ္မျပဳတာမ်ဳိးေတြေလ်ာ့နည္းလာၿပီး ခရက္ဒစ္ေတြကအစ ေပးလာေပမဲ့လည္း လုိခ်င္တဲ့ရည္မွန္းခ်က္ေတြကေတာ့ မရႏုိင္ေသးဘူးလုိ႔ သိရပါတယ္။
အသုံးျပဳပုံအက်ဳိးရွိေစခ်င္
ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ပညာသင္ၾကားေနတဲ့ လူငယ္အမ်ားစု အြန္လုိင္းဆက္သြယ္ေရးကုိ အသုံးျပဳတာမ်ားေန ေပမဲ့လည္း ပညာေရးနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ကိစၥရပ္ေတြမွာ အြန္လုိင္းကုိအက်ဳိးရွိရွိ အသုံးျပဳတာေတြ နည္းေန ေသးတယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။ အြန္လုိင္းကုိ ဆက္သြယ္မႈတစ္ခုအေနနဲ႔သာ အသုံးျပဳေနၾကတာေၾကာင့္ လူငယ္ေတြကုိ အုိင္တီရဲ႕အသုံးဝင္ပုံဟာ ပညာေရးက႑ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖုိ႔နဲ႔ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈမွာ အေထာက္အပံ့ျပဳႏုိင္တယ္ဆုိတာကုိ သိရွိေအာင္အသိေပးဖုိ႔ လုိတယ္လုိ႔သိရပါတယ္။
တစ္ကမာၻလုံးမွာရွိတဲ့ တကၠသုိလ္ေတြမွာလည္း အုိင္တီကုိအသုံးျပဳမႈ အရင္ကထက္ပုိမ်ားလာသလုိ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာလည္း အုိင္တီကုိလူငယ္ေတြပုိၿပီးသိရွိနားလည္ေအာင္ လုပ္ေပးမယ္ဆုိရင္ ပုိၿပီးအက်ဳိးရွိ ေစမယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။ ဆရာ၊ ဆရာမေတြကုိယ္တုိင္ကလည္း သက္ဆိုင္ရာဘာသာရပ္အလုိက္ အြန္လုိင္းမွာ ေလ့လာသင့္တဲ့ လင့္ခ္ (link) ေတြ အခ်ိတ္အဆက္ေတြကုိ ထည့္သြင္းေျပာၾကားသင့္ တယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။
'အြန္လုိင္းကုိ ၁၀ တန္းကတည္းကသုံးတာ အခုပထမႏွစ္ေရာက္ၿပီ၊ ေဖ့စ္ဘုတ္နဲ႔ဗုိက္ဘာကုိပဲ အမ်ားဆုံးသုံးျဖစ္တယ္၊ ေက်ာင္းနဲ႔ဆုိင္တဲ့ သင္ခန္းစာေတြကုိေတာ့ မေလ့လာျဖစ္ဘူး၊ ဘယ္မွာဝင္ရွာ ၿပီး ေလ့လာရမွန္းလဲ မသိဘူး' လုိ႔ လႈိင္သာယာ (GTC) မွာေက်ာင္းတက္ေနတဲ့ ပထမႏွစ္ေက်ာင္းသူ မဧပရယ္ကေျပာပါတယ္။
ပညာေရးဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈေတြ ဘက္စုံေထာင့္စုံကေန ပံ့ပုိးျပဳလုပ္ေနေပမယ့္လည္း အုိင္တီနဲ႔ပညာေရး ရဲ႕ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈကေတာ့ ေနာက္က်ေနေသးတယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။
ကုမုျဒာသတင္းဂ်ာနယ္
အတဲြ(၃)၊ အမွတ္(၄၅)၊ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၁၁ ရက္၊ ၂၀၁၄