ဆရာ့သမုိင္းေရးေနၾကသူမ်ား


တစ္ေန႔ကုိးတန္းေက်ာင္းသားကေလးတစ္ေယာက္၏ တစ္လတစ္ပုဒ္ကုိယ္ပုိင္ဟန္ျဖင့္ေရးေနရေသာ စာစီစာကုံးစာအုပ္ကုိ ယူၾကည့္မိပါသည္။ ဦးစြာပထမေရးထားေသာ 'ေက်ာင္းဖြင့္ခ်ိန္' စာစီစာကုံးကုိ စ၊ လယ္၊ ဆုံး ဖတ္ၾကည့္သည္။ နိဒါန္းတြင္ ေက်ာင္းႏွင့္ဝန္းက်င္ကုိ ခံစားမႈျပဳထားၿပီး ရက္ေပါင္းတစ္ရာနီး ပါးကင္းကြာေနခဲ့ေသာ သူငယ္ခ်င္းမ်ားျပန္ဆုံရ၍ ဝမ္းသာပီတိျဖစ္ရပုံကုိ ဖဲြ႕သီထားသည္။ ၿပီးလွ်င္ ဆရာမတစ္ဦးစီ၏ ပုံရိပ္ကုိ သြက္သြက္လက္လက္ေရးျပသြားသည္။
တစ္တန္းလုံး ဆူညံေနပါသည္။ အတန္းပုိင္ဆရာမသည္ ပထမေန႔ျဖစ္၍လားမသိ ျပစ္တင္ဆူပူျခင္း အလ်ဥ္းမရွိဘဲ ပကတိတည္ၿငိမ္ေသာ မ်က္ႏွာျဖင့္ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ လုိက္နာရမည့္စည္းကမ္းမ်ားကုိ တစ္ ခ်က္ခ်င္းေျပာျပပါသည္။ ျမန္မာစာဆရာမ ဝင္လာပါသည္။ ဆရာမသည္ ႏွယ္ႏွယ္ရရမဟုတ္။ ထူထဲ ေသာမ်က္ခုံး၊ စူးရွေသာ မ်က္လုံး၊ မဟာနဖူးႀကီးႏွင့္အေတာ္ခန္႔ညားေသာ ဆရာမျဖစ္သည္။ ထုိေန႔က ဆရာမသည္ ျမကန္သာကဗ်ာကုိ သင္ပါသည္။ ျမကန္သာ၏ သာယာလွပပုံကုိ ဆရာမသာရွင္းျပလွ်င္ နားလည္ႏုိင္စြမ္းမရွိပါ။ ဓာတုေဗဒဆရာမသည္ ႀကိမ္လုံးတရမ္းရမ္းႏွင့္ တည့္တည့္ႀကီးဝင္လာေလ သည္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ မဂၤလာပါဆရာမဟုထ၍ ႏႈတ္ဆက္ၾကေသာအခါ ဆရာမက (A) ခန္းလည္း ႐ုိက္မွာေနာ္ဟု ျပန္ေျပာပါသည္။ ထုိစကားက ကၽြန္ေတာ္တုိ႔တစ္ကုိယ္လုံးကုိ က်ိန္းသြားေစပါသည္။ ဆရာမက သေဘာအင္မတန္ေကာင္း၍ ရယ္စရာမ်ားကုိအရႊန္းေဖာက္၍ သင္ၾကားသူတည္းဟု ေကာက္ခ်က္ခ်မိပါသည္။ ထုိဆရာမမ်ဳိးရိွေနသမွ် ကာလပတ္လုံး ေက်ာင္းေနေပ်ာ္ကေလးမ်ား မရွား ဟုေတြးမိပါသည္။ ထုိ႔ေနာက္တြင္မူကား သခ်ၤာဆရာမ အလွည့္ျဖစ္၏။ ဆရာမသည္ အတန္းထဲသုိ႔ ၿပံဳးရႊင္စြာဝင္လာပါသည္။ စကားေျပာဆုိရာတြင္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ စာေပသင္ၾကားရာတြင္ေသာ္ လည္းေကာင္း က႐ုဏာသံျဖင့္ေျပာပါသည္။ သုိ႔ျငားလည္းစည္းကမ္းမလုိက္နာေသာ ေက်ာင္း သား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားကုိေတြ႕က အ႐ုိးစဲြေအာင္ ဆုံးမေလ့ရွိပါသည္။ ထုိကဲ့သုိ႔ေသာဆရာမမ်ဳိးရွိေနသမွ် ကာလပတ္လုံး စည္းကမ္း လုိက္နာေသာ ေက်ာင္း သားေကာင္းမ်ား မရွားဟုထင္ပါသည္။ ဇီဝေဗဒ် ဆရာမဝင္လာပါသည္။ ဆရာမသည္ ကုိယ္လုံးကုိယ္ထည္ျပည့္ၿဖိဳးပါသည္။ လမ္းေလွ်ာက္ရာတြင္၊ စာရွင္းရာတြင္၊ စာေရးရာတြင္ ျဖည္းညင္း စြာေရးေလ့ရွိေသာေၾကာင့္ အမ်ားကေႏွးလြန္းသည္ဟု ထင္ၾကပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ထုိသုိ႔မထင္ပါ။ မိမိ၏ဘာသာရပ္ႏွင့္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူ မ်ား စိတ္ပါဝင္စားမႈ တုိးတက္ေရးတုိ႔အတြက္ မၿမဲေတြးေတာႀကံဆကာ စ်ာန္ဝင္ေနသည္ဟု ထင္ပါ သည္။ ႐ူပေဗဒဆရာမဝင္လာပါသည္။ ဆရာမသည္ အေရး၊ အေျပာ၊ အၾကား၊ အဖတ္ဟူေသာ သင္ ၾကားနည္းေလးမ်ဳိးတြင္ အေရးအတတ္၌ အတန္ပင္ ကၽြမ္းက်င္ပါသည္။ ေရာက္ေရာက္ခ်င္းပင္စာမ်ား ကုိ ေက်ာက္သင္ပုန္းေပၚတြင္ မရပ္မနားေရးခ် သြားပါသည္။ ဆရာမ၏လက္ေရးမွာ ရွင္းလင္းက်စ္လ်စ္ ပါသည္။ လွလည္းလွပါသည္။ ထုိဆရာမမ်ဳိး ရွိေနသမွ်ကာလပတ္လုံး လက္ေရးလွေသာ ေက်ာင္း သား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား ေပၚထြက္လာမည္ဟု ယူဆမိပါသည္။

ဆရာမတစ္ဦးခ်င္းစီအေပၚတြင္လည္း သူ႔အျမင္ကုိ ခံစားေရးျပထားပါေသးသည္။ "ကၽြန္ေတာ္ သည္ ေပါ့ေပါ့ပါးပါးေနတတ္ေသာ္လည္း ရင့္က်က္မႈကုိလုိလားေသာေၾကာင့္ အဂၤလိပ္ဆရာမကုိႀကိဳက္ပါ သည္။ ကုိယ့္ယဥ္ေက်းမႈကုိ ေဖာ္ထုတ္ရွင္း လင္းေပးေသာ ျမန္မာစာဆရာမကုိ လည္း ႏွစ္ၿခိဳက္ပါသည္။ တပည့္မ်ားကုိ က႐ုဏာအျပည့္ျဖင့္ ဆုံးမတတ္ေသာသခ်ၤာဆရာမကုိလည္း မမုန္းပါ။ လက္ေရးသန္႔ ေသာ ႐ူပေဗဒဆရာမကုိလည္း ႏွစ္သက္ပါသည္။ ေအးေဆးတည္ၿငိမ္ေသာ ဇီဝေဗဒဆရာမကုိလည္း သေဘာေတြ႕ပါသည္။ အရႊန္းေဖာက္တတ္ေသာ ဓာတုေဗဒဆရာမကုိလည္း မေနာေခြ႕ပါ သည္။ ေက်ာင္းဖြင့္ ခ်ိန္ ဆရာ့ေမတၱာေၾကာင့္ မုိးရာသီပင္ျဖစ္လင့္ကစား ေႏြးေထြးေနပါသည္။ ဆရာဆုိသည္ ပူခ်ိန္တြင္ေအး၍ ေအးခ်ိန္တြင္ေႏြးေသာ ေမတၱာရိပ္ကုိေပးစြမ္းႏုိင္သည့္ ဥယ်ာဥ္မွဴးမ်ား မဟုတ္ပါ ေလာ" ဟူ၍ "ေက်ာင္းဖြင့္ခ်ိန္" ကုိနိဂုံးခ်ဳပ္ေပးထားပါသည္။

မိမိတုိ႔ဆရာမ်ားသည္ သင္ခန္းစာတစ္ခုၿပီးတုိင္း အခန္းဆုံးစစ္ေဆးကာ ကေလးမ်ားအားစဥ္ဆက္မ ျပတ္ အကဲျဖတ္အမွတ္ေပး အတန္းတင္ေပးေနသလုိ မိမိတုိ႔ေရွ႕မွာထုိင္လ်က္ သင္ၾကားသင္ယူျပဳေန ၾကေသာဤကေလးမ်ားသည္လည္း ဆရာမ်ားေျပာဆုိျပဳမူသမွ် စဥ္ဆက္မျပတ္ အကဲခတ္ကာ ႏွလုံး သားမွာ မွတ္တမ္းေရးသမုိင္းတင္ေပးေနၾကသူမ်ား၊ တစ္နည္းဆရာ့ဘဝဆရာ့သမုိင္းကုိ ေသေစ၊ ရွင္ေစ အဆုံးအျဖတ္ေပးႏုိင္ၾကသူမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း မိမိတုိ႔ဆရာမ်ားအေလးထားသင့္၊ ဆင္ျခင္သင့္ ေသာအေၾကာင္းမ်ားပင္ျဖစ္ေပသည္။

ေၾကးမုံသတင္းစာ
ေဖေဖာ္ဝါရီ ၁၉၊ ၂၀၁၄

ဆက်စပ်ဖတ်ရှုရန် အကြောင်းအရာများ...