ကေလးမ်ား ဦးေႏွာက္ ဖြံ႕ၿဖိဳးဖို႔ ငယ္ကတည္းက စကားလံုး မ်ားမ်ား ၾကားရဖို႔လို
ကေလးမ်ားအား စကား ေျပာေပးျခင္းသည္ ၎တို႔ဦးေႏွာက္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေအာင္ အေကာင္းဆံုး ကူညီေပး ေသာ လုပ္ရပ္ျဖစ္သည္။
မိဘမ်ား က ကေလးမ်ားကို စကား မ်ားမ်ား ေျပာ ေပးေလ ကေလးမ်ား စကားလံုး ပိုႂကြယ္ေလ ျဖစ္ကာ ဦးေႏွာက္ စြမ္းရည္ လည္း ပိုထက္ျမက္ လာေလ ျဖစ္ေၾကာင္း ေလ႔လာမႈ စစ္တမ္း မ်ားက လမ္းၫႊန္ ထားၾကသည္။ လက္ေတြ႕တြင္ လည္း ထိုကိစၥ မွန္ကန္ေၾကာင္းကို ေရွးႏွစ္ ေပါင္းမ်ားစြာ ကတည္းက လူသားမ်ား သိခဲ့ၾကၿပီး ျဖစ္ သည္။ သို႔ေသာ္ သိပၸံ နည္းက်က် ေထာက္ျပႏုိင္ သည္ ကား ၁၉၉၅ ခုႏွစ္ တြင္မွ ျဖစ္သည္။ အေမရိကန္ ႏုိင္ငံ ကင္းဆတ္ တကၠသိုလ္မွ သုေတသန ပညာရွင္ ေဒါက္ တာ ဘတ္တီဟာ့တ္ ႏွင္႔ ေဒါက္တာ တုတ္ရစ္ေလ တို႔က ျပဳလုပ္ ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ကင္းဆတ္ျပည္နယ္ မွ မိသားစု ၄၂ စု၏ မိဘႏွင့္ ကေလးမ်ား ေျပာဆို ဆက္ဆံပံု မ်ားကို ဆယ္ႏွစ္ၾကာ ေစာင့္ၾကည့္ ေလ့လာ ခဲ့ၾကသည္။ ကေလး သံုးႏွစ္သား အရြယ္တြင္ မိဘ လုပ္သူမ်ားက ကေလးကို ေျပာဆိုၾကသည့္ စကားလံုး အေရ အတြက္ အနည္း အမ်ား သည္ ကေလး ကိုးႏွစ္သား အရြယ္တြင္ ရွိေနမည့္ ပညာေရး တိုးတက္မႈ ဆုတ္ယုတ္မႈ အေပၚ တိုက္႐ိုက္ အက်ဳိး သက္ေရာက္မႈ ရွိေနေၾကာင္း စစ္တမ္းက ေတြ႕ရွိခဲ႔သည္။ သံုးႏွစ္သား အရြယ္တြင္ မိဘမ်ား က ကေလးမ်ားကို စကားႂကြယ္ႂကြယ္ ေျပာေလ ကေလးမ်ား သည္ ကိုးႏွစ္သား အရြယ္ တြင္ ပညာေရး တိုးတက္မႈ ပိုေကာင္း ေလျဖစ္ ေၾကာင္း ေတြ႕ခဲ႔ရသည္။ ထို႔အျပင္ ခ်မ္းသာၿပီး ပညာ တတ္ေသာ မိသားစုမ်ား တြင္ ေမြးေသာ ကေလးမ်ား သည္ ဆင္းရဲကာ ပညာရည္ ခ်ဳိ႕တဲ့ေသာ မိသားစုမ်ားတြင္ ေမြး ေသာ ကေလးမ်ား ထက္လည္း အသက္ သံုးႏွစ္ အရြယ္ တြင္ စကားလံုး ေပါင္း သန္း ၃၀ ေလာက္ ပိုၾကား ခြင့္ရ ၾကေၾကာင္း သိရသည္။
ထိုေတြ႕ရွိခ်က္ သည္ မိဘႏွင့္ ကေလးမ်ား ဆက္ဆံေရး အေပၚ မ်ားစြာ အက်ဳိး သက္ေရာက္မႈ ရွိခဲဲ့သည္။ ကေလး မ်ားကို မူႀကိဳသို႔ အသက္ ေလးႏွစ္ တြင္ ပို႔ေလ့ ရွိၾကရာ သံုးႏွစ္ ကတည္းက မူႀကိဳသို႔ ပို႔ပါက ကေလးမ်ား သည္ အေပါင္း အသင္း ကေလးငယ္ မ်ားႏွင့္ ဆရာ၊ ဆရာမ မ်ား ထံမွ စကားလံုး သစ္မ်ားကိုပါ ပိုၾကားခြင့္ ရၾကကာ ဦးေႏွာက္ စြမ္းရည္ ပိုထက္ျမက္ သူေလးမ်ား ျဖစ္လာႏိုင္ ၾကေၾကာင္း စစ္တမ္း က ေထာက္ျပ ထားသည္။
ကေလးမ်ား သည္ အသက္ သံုးႏွစ္ သားတင္ မ ဟုတ္ဘဲ အသက္ တစ္ႏွစ္ခြဲ သားကစ၍ စကားလံုးမ်ား ႏွင့္ သက္ဆိုင္ရာ အဓိပၸာယ္မ်ားကို နားလည္ ေနၾကၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း စတန္းဖို႔ဒ္ တကၠသိုလ္မွ သုေတသန ပညာရွင္ အန္းဖာနယ္၏ သုေတသန တစ္ရပ္ကလည္း ေဖာ္ျပသည္။ ၎၏ သုေတသန တြင္ အသက္ တစ္ႏွစ္ခြဲ ကေလးငယ္ ကို မိခင္၏ ေပါင္ေပၚတြင္ ထိုင္ေစသည္။ ထို႔ေနာက္ ေခြးပံုႏွင္႔ ေဘာလံုးပံု ကို ေထာင္ျပ ထားသည္။ မိခင္က ေခြးပံု ကိုျပၿပီး ေခြးဟု ကေလးကို ဦးစြာ ေျပာျပ ေစသည္။ ထို႔ေနာက္ အလားတူ ေဘာလံုးပံု ကိုျပၿပီး ေဘာလံုးဟု ေျပာျပ ေစသည္။ ထိုသို႔ အခ်ိန္အတိုင္း အတာတစ္ခု အထိ ေျပာျပ ေစၿပီးေနာက္ ႀကိဳတင္ အသံ သြင္းထားေသာ အသံကို ဖြင့္ျပသည္။ ထိုအသံ က ကေလး ကို “ေဘာလံုးၾကည့္”၊ “ေခြးၾကည့္” စသျဖင့္ ၫႊန္ၾကား သည္။ ထိုသို႔ ၫႊန္ၾကားစဥ္ ကေလး၏ မ်က္လံုး အၾကည့္ ကိုလည္း ကင္မရာျဖင့္ မွတ္တမ္း တင္ထားသည္။ အသံကို လိုက္၍ ဓာတ္ပံု အမွန္ ဆီသို႔ ကေလး၏ အၾကည့္ ကူး ေျပာင္းၾကည့္ သည့္ အခ်ိန္ကို မွတ္တမ္း တင္သည္။ ကေလးမ်ား သည္ အသံ ကိုၾကားၿပီး ၇၅၀ မီလီစကၠန္႔ အၾကာမွာ ပင္ ပံုအမွန္ ဆီသို႔ အၾကည့္ ေရာက္ သြားေၾကာင္း သိရသည္။ စကားႂကြယ္ႂကြယ္ ၾကားခြင့္ ရထားေသာ ကေလးမ်ား သည္ စကား ႂကြယ္ႂကြယ္ ၾကားခြင့္ မရေသာ ကေလးမ်ားထက္ ၂၀၀ မီလီစကၠန္႔ထိ ပိုျမန္္ဆန္စြာ ပံု အမွန္ဆီ သို႔ ေရာက္ရွိၾက ေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္။
ကေလးမ်ား ကို စကားေျပာ ေပးျခင္း သည္ ကေလး မ်ား ဦးေႏွာက္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး အတြက္ တိုက္႐ိုက္ အေထာက္ အကူျပဳ သည္ မွန္ေသာ္လည္း ကေလးမ်ား ကို တိုက္႐ိုက္ ဦး မတည္ေသာ စကားေျပာ မႈမ်ားသည္ ကား ကေလးမ်ား ဦးေႏွာက္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး အတြက္ ထူးျခားေသာ အက်ဳိးသက္ ေရာက္မႈ မရွိေၾကာင္း လည္း သိရသည္။ ကေလးမ်ား ကို တီဗီေရွ႕ ထိုင္ခိုင္း ထား႐ံုျဖင့္ စကားလံုး ပိုႂကြယ္ မလာ ႏုိင္သလို၊ ပညာတတ္ ေသာ မိဘမ်ား၏ ေပါင္ေပၚတြင္ ထိုင္ခိုင္း ထား႐ံုျဖင့္လည္း ဦးေႏွာက္ စြမ္းရည္ တိုးမ လာ ႏုိင္ေၾကာင္း ေလ့လာမႈ စစ္တမ္းက ေထာက္ျပ သည္။
ကေလးမ်ား ေမြးဖြား လာခ်ိန္တြင္ ဦးေႏွာက္ တြင္း ႏ်ဴရြန္ေပါင္း ၁၀၀ ဘီလီယံခန္႔ ထိ ပါ၀င္သည္။ ကေလး သံုးႏွစ္သား ေရာက္ခ်ိန္တြင္ကား ဦးေႏွာက္ တြင္း ႏ်ဴရြန္ ေပါင္း ၁၀၀၀ ထရီလီယံ ထိ ရွိလာေၾကာင္း သိရသည္။ ဦးေႏွာက္ တြင္း ႏ်ဴရြန္မ်ား မ်ားျပား လာျခင္းသည္ ဦးေႏွာက္ တြင္း ကြန္ရက္ ခ်ိတ္ဆက္မႈ မ်ားျပား လာျခင္းျဖစ္ၿပီး ဦးေႏွာက္ လုပ္ငန္း ေဆာင္တာမ်ား တိုးျမႇင့္ လုပ္ေဆာင္ ႏိုင္စြမ္း လည္း ပိုေကာင္း လာေစေၾကာင္း သိရသည္။
စကားလံုး ႂကြယ္ျခင္းသည္ စိတ္ ခံစားခ်က္ႏွင့္ စဥ္းစား ေတြးေခၚ မႈမ်ားကို လက္ေတြ႕ အျဖစ္ ေဖာ္က်ဴးႏုိင္ စြမ္းကို ျမင့္မား ေစသည္။ စကား လံုးႂကြယ္ျခင္း သည္ ကေလးမ်ား ပညာေရး ကိုလည္း မ်ားစြာ အေထာက္ အကူ ျပဳႏုိင္ သည္ျဖစ္ရာ မိဘမ်ား အေနျဖင့္ ကေလးမ်ား ကို စကားလံုး မ်ားမ်ား သာမက စကားလံုး စံုစံု စကားလံုး ႂကြယ္ႂကြယ္ ေျပာျပ ေပးျခင္းျဖင့္ ပညာရည္ကာင္းေသာ ကေလးမ်ားျဖစ္လာၾကမည္။
Ref: Child Development (The Economist)
The Messenger News Journal