အနေႏၲာအနႏၲဂုဏ္ ျခစားသြားၾကသည့္ ေက်ာင္းဆရာအခ်ဳိ႕အေၾကာင္း



ဆယ္တန္းစာေမးပဲြကာလျဖစ္သည္။

အထက္တန္းေက်ာင္း စာေမးပဲြဌာနေတြေရွ႕မွာ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူေလးေတြကုိ စာက်က္ၾက ရင္းတန္းလန္းျမင္ေနရတတ္သည္။ စာအုပ္ႏွင့္မ်က္ႏွာ မခြာတမ္းက်က္ၾကရတုန္း။ သူတို႔ေလးေတြ ကုိ ျမင္ေတာ့ ကုိယ္တုိ႔ငယ္စဥ္ကလည္း ထုိနည္းလည္းေကာင္းဟုဆုိရမည္ ထင္သည္။

ရာသီဥတုက မနက္ေစာေစာဆုိလွ်င္ အတန္ငယ္ေအးသလုိထင္ရေပမယ့္ ေနျမင့္လာသည္ႏွင့္ အပူ ဓာတ္ကျမင့္လာတတ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေန႔ပူလုိ႔ညခ်မ္းတေပါင္းလသရမ္းဟု ေရွးလူႀကီးေတြက ဆုိစ မွတ္ျပဳၾကျခင္းျဖစ္၏။ သည္ကာလေရာက္ၿပီဆုိ တပုိ႔တဲြေႏွာင္းကတည္းက အရြက္ေႁခြႏွင့္ထားသည့္ ကုကၠိဳပင္ေတြက ျမစိမ္းႏုကမၺလာကုိၿခံဳခဲ့ၾကၿပီးၿပီမုိ႔ ေက်ာင္းသုိ႔သြားရာ လမ္းမႀကီးက ကုကၠိဳအရိပ္တန္း ေအာက္မွာနံနက္ေနထန္းတစ္ဖ်ားမေရာက္ေသးခင္မုိ႔ ေအးျမေနတတ္သည္။ တစ္ခါတစ္ရံ ကုကၠိဳရြက္ ဝါအႂကြင္းအက်န္ေလး တစ္ရြက္တေလးမ်ား ေလမွာဝဲလာလွ်င္ လြယ္အိတ္ကုိပခုံးမွာၿမဲေအာင္ ခ်ိတ္ၿပီး မိေအာင္ဖမ္းရသည္။ အဲသည့္ရြက္ဝါေလးကုိ လက္ထဲမွာမိလုိက္ၿပီဆုိသည္ ကေန႔ေျဖရမည့္ဘာသာ ေရွာေရွာ႐ွဴ႐ွဴ ေျဖႏုိင္မည္ဟုနိမိတ္ေကာက္မိၾကရသည္လည္း အေမာ။ တခ်ဳိ႕ကေတာ့လည္း အက်ႌရင္ ဘတ္မွာ၊ ဆံထုံးရင္းမွာ ေအာင္သေျပခက္ကေလးေတြ ထုိးလုိက္ၾကလုိ႔ . . . ။ မိဘေတြကလည္း သည္လုိစာေမးပဲြရက္ထဲမွာဆုိ မတတ္ႏိုင္တာ တတ္ႏုိင္တာထား စာေမးပဲြေျဖမည့္ သားသမီးေလးေတြ ကုိ ေကာင္းႏုိးရာရာ စားေသာက္စရာဖြယ္ဖြယ္ရာရာေလးေတြ ခ်က္ျပဳတ္ေကၽြးေမြးတတ္ၾကေသးသည္။ တခ်ဳိ႕တေလအယုံအၾကည္ရွိသူေတြ မ်ားက်ေတာ့လည္း ဓာတ္နကၡတ္ေဗဒင္ဆရာေတြဆီသြားၾက၊ ယၾတာအေဆာင္ေတြဘာေတြလုပ္ၾကႏွင့္ သည္ရက္ထဲမွာဆုိ တႏၲရမႏၲရဆရာေတြလည္း အလုပ္ျဖစ္ ၾက၏။ တခ်ဳိ႕မိဘေတြဆုိ ကုိယ့္သားသမီးေလးေတြအတြက္ ကုိယ္တုိင္လုိက္ၿပီး အသက္သတ္လြတ္ စားၾကရ၊ စိတ္ပုတီးႏွင့္ အဓိ႒ာန္ဝင္ၾကရအလုပ္ေတြပင္႐ႈပ္ၾကလုိ႔။

မိဘေတြတြင္လားဆုိေတာ့လည္းမဟုတ္။ ဆရာ၊ ဆရာမေတြကလည္း တပည့္ေတြအတြက္ အပူအပင္ မကင္းၾက။ မနက္ပုိင္းစာေမးပဲြအၿပီး ေန႔လယ္ပုိင္းဆုိ တပည့္ေတြကုိအိမ္ေခၚၿပီး အနီးကပ္မွရသည့္ စေပါ့ေလးေတြ ဘာေလးေတြကုိသင္ၾကေသးသည္။ ညတုိင္းဆုိလည္း အၿငိမ္မေနၾက။ ခပ္ညံ့ညံ့ရွိသည့္ ဟုိတပည့္ သည္တပည့္ေတြအိမ္ေရွ႕ေလွ်ာက္ၿပီး စာက်က္သံနားစြင့္ၾကရတာလည္း မေမာႏုိင္မပန္းႏုိင္။

အဲဒါကၽြန္ေတာ္တုိ႔ငယ္စဥ္ကာလ လြန္ခဲ့သည့္အႏွစ္ ၄၀ ေက်ာ္က။ သည္တုန္းက ယခုလုိလည္းက်ဴရွင္ ေတြ မေပၚေသး။ လစာလုိခ်င္႐ုံသက္သက္ ေက်ာင္းဆရာဝင္လုပ္ၾကသည့္ ေခတ္မ်ဳိးလည္း မဟုတ္ ေသး ။ ေက်ာင္းမွာေကာင္းေကာင္းမသင္ဘဲ ကုိယ့္က်ဴရွင္က်မွ က်ဴရွင္လခၿမိဳးၿမိဳးျမက္ျမက္ ေတာင္း တတ္သည့္ ေခတ္မ်ဳိးလည္းမဟုတ္ေသး။ ဆရာ၊ ဆရာမေတြက ခပ္ညံ့ညံ့တပည့္ေတြဆို အိမ္ေခၚၿပီး ထမင္းပါေကၽြးသင္ေပးသည့္ေခတ္။

သုိ႔မုိ႔ေၾကာင့္ ညအိပ္ရာဝင္တုိင္းဆုိ ငယ္ငယ္ကပညာသင္ၾကားေပးခဲ့ၾကသည့္ ကုိယ့္ဆရာေတြကုိ ရွိခုိးဦးခ် ကန္ေတာ့ၿပီး အိပ္ရမွကၽြန္ေတာ္ျဖင့္အိပ္လုိ႔ေပ်ာ္သည္။

အခုေတာ့ အဲသည္ေခတ္က ပုံျပင္ျဖစ္သြားၿပီ။ ေက်ာင္းဆရာအမ်ားစုႀကီးကေတာ့ နာသုံးနာ လည္း ေပ်ာက္ျခင္း မလွေပ်ာက္ၾကလ်က္ အာစရိယဂုဏ္ကုိ ဖ်ာပုံထည္လုိလမ္းေဘးမွာပုံေရာင္းလုပ္စားၾက သည့္ေခတ္သုိ႔ေရာက္လာခဲ့ေလၿပီဟု ကၽြန္ေတာ္ဆုိခ်င္ေနမိသည္။

ေက်ာင္းဆရာတုိင္းကုိေတာ့ျဖင့္ ဝါးလုံးရွည္ျဖင့္ သိမ္းမယမ္းလုိ။ ဆရာေတာ္ဆရာေကာင္းေတြရွိေနၾက ဦးမည္ပင္။ သုိ႔ေသာ္ရွိေတာ့ရွိတယ္။ ရွားတယ္ဆုိသလုိေတာ့ျဖစ္မည္ထင္၏။ တကယ္ေတာ့ေက်ာင္း ဆရာေတြကုိခ်ည္း အျပစ္တင္ေနမိတာကလည္း မဟုတ္ေသးျပန္။ ျဖတ္ခဲ့ရၿပီးေသာေခတ္ႀကီးကုိက အၿမီးက်က္အၿမီးစား၊ ေခါင္းက်က္ေခါင္းစားဆုိသည့္ ေခတ္မ်ဳိးပင္မဟုတ္ေတာ့ဘဲ အၿမီးနဲ႔ေခါင္း က်က္ က်က္၊ မက်က္က်က္ အလယ္သားကုိမွ ေရြးဝါးတတ္ေသာ ေရွ႕ေဆာင္ႏြားလား ေကာက္ေကာက္သြား ခဲ့သည့္ေခတ္ပ်က္ႀကီးျဖစ္ခဲ့ေပသည္ကုိး။ သည္ေတာ့လည္း ပ်က္ၾကၿပီေဟ့ဆုိမွေတာ့ အဲ့သည္ေခတ္ ႀကီးထဲမွာ အၿပိဳင္အဆုိင္သူ႔ထက္ငါေနာက္မက်စတမ္း ငါးပါးမကသံဃာစင္ပါေမွာက္ေအာင္ ပ်က္လာခဲ့ ၾကသည္ပဲ။

မည္သုိ႔ဆုိေစ ‘ဆရာ’ ဆုိသည္ကေတာ့ အနေႏၲာအနႏၲငါးပါးထဲတြင္ ဘုရားႏွင့္တစ္ဂုိဏ္းတည္းျပထား သည္မုိ႔ နည္းနည္းေတာ့ျဖင့္ ကုိယ့္ဂုဏ္ကုိယ္ေထာက္ထားကာ ဆင္ျခင္ၾကဖုိ႔ ေကာင္းသည္ထင္၏။

သင္ယူေနၾကရသည့္ ကေလးေတြဆုိသည္ကေတာ့ ဘဝတစ္ခုလုံးကုိအဆုံးအျဖတ္ေပးမည့္ သည္ ပညာေရးကအသက္တမွ် အေရးတႀကီးတန္ဖုိးထားေနၾကသည္ပဲ။ သည္ ၁၀ တန္းေလးမွမေအာင္ လွ်င္ လူျဖစ္ႏုိင္ဖုိ႔ဆုိသည္က အေတာ္ႀကီးကုိ အလွမ္းေဝးသည္ေလ။ ဆယ္တန္းေအာင္သည္ဆုိရာ၌ ပင္ ေအာင္႐ုံမွ်အမွတ္ကေလးႏွင့္ လူစဥ္မမီႏုိင္သည္မဟုတ္ေလေတာ့ အမွတ္ေကာင္းေကာင္းရဖုိ႔က လည္း ေသေရးရွင္ေရးကိစၥ ျဖစ္ေနျပန္ေသးသည္။ အမွတ္ေကာင္းမွလုိင္းေကာင္းရမည့္ ပညာေရးစနစ္ မ်ဳိးႀကီးေပကုိး။

သည္ေတာ့လည္း ကုိယ့္အတန္းပုိင္က သူ႔က်ဴရွင္မတက္လုိ႔ျငဴစုသည္ဆုိျပန္ေတာ့ မိဘမွာရွိသည္မရွိ သည္မပထား၊ ဘယ္ေလာက္ပဲက်ဴရွင္လခေတာင္းေတာင္း ေပးၿပီးတက္ၾကရစၿမဲ။

စာေမးပဲြနီးလာၿပီဆုိလွ်င္ေတာ့ ေအာင္စာရင္း၏ဟုိဘက္ကမ္းေရအဆန္ကုိ ဟန္က်ပန္က်ေရာက္ႏုိင္ဖုိ႔ အတြက္ဆရာကုိမွ်မက ျမင္ေလရာေကာက္႐ုိးမွ်င္ကုိပင္ ဆဲြမိၾကေတာ့သည္ဆုိသလုိမ်ဳိး နတ္ကုိးရ၊ ေဗဒင္ေမးရ၊ ယၾတာလုပ္ရ . . . . ။ ပ်ာယာပင္ခတ္ၾကလုိ႔။

သည္ႏွစ္စာေမးပဲြစသည့္မတ္လ ၁၂ ရက္ေန႔တုန္းက 7Day ေန႔စဥ္သတင္းစာမ်က္ႏွာဖုံးေပၚတြင္ ဓာတ္ပုံတစ္ပုံေတြ႕လုိက္ရသည္။ ျမင္ျမင္ခ်င္းေတာ့ျဖင့္ ေတာင္ၿပံဳးပဲြနတ္နန္းလားထင္မိရသည္။ ပုံစာကုိ ဖတ္ေတာ့မွ ေရႊတိဂုံေစတီေတာ္ေျမာက္ဘက္မုခ္တြင္ရွိေသာ ေလာကပါလမယ္ေတာ္၏ နတ္နန္းတြင္ ဆယ္တန္းေျဖဆုိၾကမည့္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူေလးေတြ စာေမးပဲြကုိ အမွတ္ေကာင္းေကာင္းႏွင့္ ေအာင္ပါေစေၾကာင္း လာေရာက္ဆုေတာင္းၾကရင္းႏွင့္ တင္ေျမႇာက္ပသထားသည့္ အုန္းငွက္ေပ်ာပဲြ ေတြတဲ့။ နတ္နန္းတစ္ခုလုံးက်ပ္ခဲ့လုိ႔။

ကၽြန္ေတာ္ျဖင့္ အံ့ၾသမေနေတာ့။ လြန္ခဲ့သည့္အႏွစ္ ၄၀ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ေခတ္တုန္းကလည္း သည္အ တိုင္းပင္ ဘုရားရွိခုိးနတ္ကုိးႏွင့္ယၾတာေအာင္ပန္းအမ်ဳိးမ်ဳိးလည္း ထုိးခဲ့ၾကရသည္ပဲ။

သည္ရက္ထဲမွာပင္ဖတ္ရသည့္ ေနာက္စာေမးပဲြသတင္းတစ္ပုဒ္ကေတာ့ျဖင့္ ရင္ထဲမွာ အေတာ္မ ေကာင္းျဖစ္လုိက္ရသည္။ စာေမးပဲြေအာင္ျမင္ရန္အတြက္ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီး ဦးေဆာင္ကာ ကုိးနဝင္းဆရာေတာ္ထံတြင္ သိဒၶိတင္ၿပီးသံလြင္ျမစ္ကုိျဖတ္၍ျပန္လာေသာ ကရင္ျပည္နယ္လႈိင္းဘဲြ႕ၿမိဳ႕ အပုိင္ကုိေမာင္ရြာမွ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူ ၁၄ ေယာက္ပါသည့္ စက္ေလွတစ္စင္းျမစ္ထဲတြင္ နစ္ျမႇဳပ္သြားၿပီး အလယ္တန္းျပ ဆရာမေလးတစ္ေယာက္ ေရနစ္ေပ်ာက္ဆုံးေန သည္တဲ့။ ထုိဆရာမ ေလးကုိ လုိက္ဆယ္ၾကသည့္ ေက်ာင္းသားႏွစ္ဦးကုိလည္း ေဆး႐ုံတင္ကုသေနရသည္တဲ့။

တပည့္ေတြအေပၚေစတနာ အနႏၲျဖင့္ အထက္လမ္းေရာ၊ ဘုရားကုေရာဆုိသလုိ ႀကိဳစားေပးခဲ့ရွာသည့္ ဆရာမေလးအတြက္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိရသည္။ အတူသြားခဲ့ၾကသည့္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူေတြ အဖုိ႔ေတာ့ သူတို႔ဆရာမေလးအတြက္ အဘယ္မွ်စိတ္မေကာင္းျဖစ္ၾကေလမည္မသိေတာ့။ ေက်ာင္း သား၊ ေက်ာင္းသူေလးေတြစာေမးပဲြကုိမွ စိတ္ေျဖာင့္ေျဖာင့္ေျဖႏုိင္ၾက ပါေလမည္လား မသိ။ ေျဖႏုိင္ၾကပါ ေလမည္လားမသိ။ ေျဖႏုိင္ၾကပါေစဟုပဲဆုေတာင္းေပးရသည္။ သည္စာေမးပဲြက သူတို႔ေလးေတြ၏ ဘဝပင္မဟုတ္ပါလား။

ကေလးေတြအတြက္ အသက္ေပးသြားခဲ့ရရွာသည့္ ဆရာမေလးအေၾကာင္းကုိ ေတြးရင္းမွပင္ စာေမးပဲြ ေအာင္စာရင္းေတြ ထြက္ခါနီးတုိင္း ကုိယ့္တပည့္ရင္းေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူေလးေတြအေပၚ မုိက္မုိက္႐ိုင္း႐ုိင္း ရက္ရက္စက္စက္လုပ္စားေနၾကသည့္ အထက္တန္းျပေက်ာင္းဆရာ အခ်ဳိ႕အ ေၾကာင္း လြန္ခဲ့သည့္ႏွစ္ကတည္းက ၾကားခဲ့ရေသးသည္ကုိ သတိရလုိက္မိရသည္။

သည္ဆရာမ်ဳိးေတြက ဆရာဝါးလည္းဝၾကၿပီဆုိသည့္ ဆရာမ်ဳိးေတြျဖစ္၏။ ဆရာဝါးဝသည္ဆုိရာ၌ သင္သည့္ျပသည့္ေနရာတြင္ ပုိေတာ္လာပုိတတ္လာခဲ့သည္မ်ဳိးမဟုတ္။ လုပ္စားသည့္ေနရာတြင္သာ ဧတဒဂ္ရလာၾကျခင္းျဖစ္၏။ လုပ္စားသည္ဆုိရာ၌လည္း သင္ေရးျပေရးတြင္သာ လုပ္စားသည္မဟုတ္ ျပန္။ ဆရာမိဘအသင္း ရန္ပုံေငြကုိဝုိက္လုိက္ရမည္လား၊ အေဆာက္အအုံပရိေဘာဂစသည့္ ျပဳျပင္ ထိန္းသိမ္းခေငြထဲက ရိတ္လုိက္ရမလား အကုန္ကၽြမ္းကုန္ၾကၿပီဆုိသည့္ ေက်ာင္းဆရာမ်ဳိးေတြျဖစ္ သည္။

အထက္တန္းျပဆုိေတာ့ ၈ တန္း၊ ၉ တန္း၊ ၁၀ တန္းက်ဴရွင္ေတြကုိလည္း မုိးႀကိဳပစ္လြတ္ေအာင္ ဖြင့္ၾကသည္။ သူတုိ႔က်ဴရွင္တက္မွ သူတုိ႔ၾကည္ျဖဴမႈရၾကမည္ျဖစ္ေတာ့ ေက်ာင္းသားအမ်ားစုကလည္း မျဖစ္မေနပင္ ႀကိဳစားၿပီးတက္ၾကရသည္။ က်ဴရွင္လခကလည္း သည္ေခတ္ထုံးစုံအတုိင္း နည္းနည္းမ ဟုတ္။ မနည္းလည္းမတတ္ႏိုင္။ မတက္၍မွမျဖစ္ေတာ့ တက္ၾကရသည္ပ။

ထုိအျပင္ သူ႔အတန္း၊ သူ႔က်ဴရွင္မွာတက္သည့္ ဘယ္ေက်ာင္းသားကေတာ္သည္၊ ဒီထြက္ႏုိင္သည္။ သူ႔မိဘစီးပြားေရးက ဘယ္ေလာက္ေတာင့္တင္းသည္ဆုိသည္ကုိလည္း ခ်ဳံထြင္ေနက်မုိ႔ ယုန္ကုိျမင္ ေအာင္လည္း ထုိဆရာမ်ားက ၾကည့္ထားတတ္ၾကသည္။ ယုန္ဘယ္ဘက္ထြက္ေအာင္ ဘယ္ဘက္က အစလုပ္ၿပီးထြင္ခုတ္ခုတ္ရမည္လဲလည္း သိတတ္ၾက ျမင္တတ္ၾကသည္။

သုိ႔ႏွင့္ဆယ္တန္းဘာသာရပ္အလုိက္ အေျဖလႊာေတြကုိထုိသုိ႔ေသာ အထက္တန္းျပဆရာမ်ဳိးေတြက ရန္ကုန္တကၠသုိလ္မွာ၊ ဒဂုံတကၠသုိလ္မွာလာၿပီး အမွတ္ျခစ္ၾကရသည္ဆုိသည့္အခါ ခ်ဳံစထြင္ရမည့္ ခုတ္ကြက္တစ္ခုျဖစ္လာေတာ့သည္။

ပထမအဆင့္က ေအာင္စာရင္းမထြက္မီ အမွတ္သိခ်င္ၾကရင္ေျပာ၊ ၾကည့္ေပးမည္။ အမွတ္ၾကည့္ခက ဘယ္ေလာက္ဟုဆုိသည့္အခါ ေက်ာင္းသားကေရာ၊ ေက်ာင္းသားမိဘေတြကပါ မသိခ်င္ဘဲေနပါ့မ လား။ သည္အမွတ္သည္ပင္ တစ္ဘဝစာမဟုတ္လား။ သည္ေတာ့အမွတ္ၾကည့္ခမွာတြင္ပင္ ၿမိဳးၿမိဳး ျမက္ျမက္ကေလးရလုိက္ၾကသည္။

အေျဖလႊာေတြကုိ အဂတိမျဖစ္ေအာင္ ခုံနံပါတ္ေတြကုိဖုံးကာ လွ်ဳိ႕ဝွက္နံပါတ္ေတြ တပ္ထားသည္ ဆုိ ေပမင့္အဂတိကုိ ခ်င္ျခင္းတပ္သူေတြဆုိသည္က ေနရာတုိင္းမွာရွိႏွင့္ၿပီးသားေလ။ သည္လုိနည္းႏွင့္ ရမွတ္ေတြကုိရေအာင္ ၾကည့္လာခဲ့ၾကၿပီးျဖစ္သည္။ ရမွတ္ကုိသိလာခဲၿပီဆုိေတာ့လည္း ေနာက္တစ္ ဆင့္တက္ရမည့္ ေနာက္စားေပါက္က အဆင္သင့္။

ေနာက္တစ္ဆင့္အေနႏွင့္က်ေတာ့ ကေလးကေျခာက္ဘာသာ (သုိ႔မဟုတ္) ငါးဘာသာဂုဏ္ထူးရမွာ။ အမွတ္က သီသီေလးႏွစ္မွတ္ေလာက္စီ ကပ္လုိေနတယ္။ ျဖည့္ေပးလုိက္ရင္ ဂုဏ္ထူးထြက္ၿပီပဲ။ အဲဒါ ကေတာ့ ေစ်းနည္းနည္းႀကီးတယ္။ တစ္ဘာသာငါးသိန္း။

ဆုိသည့္အခါ ေက်ာင္းသားေရာ၊ မိဘပါမေနႏုိင္ၾကေတာ့။ ဂုဏ္ထူးလုိခ်င္လာၾကျပန္သည္။ တတ္ႏုိင္ သည့္မိဘမ်ဳိးကေတာ့ ေငြငါးသိန္းေလာက္ကုိျဖင့္ ရင္းပစ္လုိက္မည္ေပါ့။

အထူးသျဖင့္ စာေတာ္္သည့္ကေလးမ်ဳိးေတြက သည္ကိစၥႏွင့္ပတ္သက္၍ ပုိၿပီးေဝဒနာရတတ္သည္။ ဆရာ့ေျပာပုံေလးကလည္း သင္းသည္ေလ။ “ကေလးကအခုႏွစ္မွတ္ေလာက္စီလုိေနတဲ့ သခ်ၤာနဲ႔ ဓာတု ေဗဒႏွစ္ဘာသာမွာသာ ဒီထြက္လုိက္ရင္ ေျခာက္ဘာသာဂုဏ္ထူးေလ။ ပဲြသိမ္းၿပီေပါ့။ ေဆးတန္း ဝင္မွာပဲ . . . ”

အေျပာမ်ဳိးႏွင့္ဆုိသည့္အခါ ေခတ္ကလည္း ေဆးေက်ာင္းတက္ရမွ လူျဖစ္သေယာင္ဆုိျပန္ေတာ့ၾကာ သလားလုိ႔ ႏွစ္ဘာသာဆယ္သိန္း၊ မရွိရွိတာလက္ဝါးပူတုိက္ရတုိက္ရ ျဖစ္ကုန္ၾကေတာ့သည္တဲ့။

တကယ္ေတာ့ ကေလးကသူ႔ႀကိဳးစားမႈႏွင့္သူ ေအာလ္ဒီထြက္ထားၿပီးသား။ အဲသည္ၿပီးၿပီးသားႀကီးကုိ ထုိေက်ာင္းဆရာက ဒီထြက္ဖုိ႔ႏွစ္မွတ္လုိေနသည္လုပ္ကာ အသားလြတ္ ေငြ ၁၀ သိန္းဝင္အုပ္ျခင္းျဖစ္ ၏။

ဟုိဘက္ႏွစ္ေတြတုန္းက တတ္ႏုိင္သည့္မိဘႏွင့္ စာေတာ္သည့္တပည့္ေလးေတြထံမွ သူဘယ္ေလာက္ ဝါးမ်ဳိထားခဲ့ၿပီမသိ။ ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္တုန္းကေတာ့ မိဘလုပ္သူက “တုိးမေနေတာ့ပါဘူး ဆရာရယ္။ ရသေလာက္နဲ႔ပဲ ေနပါေစေတာ့” ဟုလုပ္သည္ႏွင့္ ထုိဆရာမွာေထြးမရအန္မရျဖစ္ေတာ့သည္တဲ့။ သြားမတုိးလွ်င္လည္း ရမွတ္ကကေလး၏ ကုိယ္စြမ္းကုိယ္စျဖင့္ ေအာလ္ဒီကထြက္ေနၿပီးသား။

ေနာက္ဆုံးတြင္ေတာ့ ထုိေက်ာင္းဆရာ၏ လိမ္ဆင္ႀကီးကဘူးေပၚသလုိ ေပၚေတာ့သည္တဲ့။

သည္အခါက်ျပန္ေတာ့လည္း ေရွ႕မ်က္ႏွာပင္ေနာက္သုိ႔ ေျပာင္းမေနေတာ့ဘဲ မ်က္ႏွာေျပာင္ႏွင့္ သည္ကိစၥကုိျပႆနာမလုပ္ဖုိ႔ ေတာင္းပန္ျပန္သည္တဲ့။

ၾကားရသည့္အခါ ရက္ရက္စက္စက္ မုိက္မုိက္႐ုိင္း႐ုိင္း ပက္ပက္စက္စက္ႏွင့္ ဆရာ့ဂုဏ္ကုိခ်နင္းလုပ္ စား တတ္ေပတယ္ဟု စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိရသည္။

သည္ႏွစ္စာေမးပဲြသုိ႔ဝင္ၾကမည့္ ႀကိဳးစားပမ္းစားျဖင့္ ကုိယ္တုိင္းလည္းအားထုတ္၊ ဘုရားကုလည္းကု၊ နတ္ကုိးေခါစာပစ္ႏွင့္ ဆယ္တန္းတံတုိင္းႀကီးကုိ ေက်ာ္ျဖတ္ဖုိ႔ႀကိဳးစားေနၾကရ သည့္ ေက်ာင္း သား၊ ေက်ာင္းသူေလးမ်ား ထုိသုိ႔ေသာအနႏၲဂုိဏ္းမဝင္သည့္ ေက်ာင္းဆရာမ်ဳိးႏွင့္ ေဝရာမဏိေဝးပါေစေသာ္ . . . ဟုလည္း ဆုေတာင္းမိရသည္ႏွင့္ တစ္ဆက္တည္းလည္း နာသုံးနာအျပည့္ျဖင့္ အာစရိယဂုဏ္ ေျမာက္ခဲ့သည့္ ငယ္ငယ္ကကုိယ့္ဆရာမ်ားကုိလည္း ဦးခ်ကန္ေတာ့မိျပန္ရ အႀကိမ္ႀကိမ္။ ။

7Day News Journal
Vol.13, No.3, March.19, 2014

ဆက်စပ်ဖတ်ရှုရန် အကြောင်းအရာများ...