႐ုပ္ရွင္အႏုပညာရွင္တုိ႔ သံုးသပ္တဲ့အသံအေၾကာင္း
အသံဆိုသည္မွာ အလြန္ပင္အေရး ႀကီးလွေပသည္။ အဓိက ပင္ကုိအသံသည္ပင္လွ်င္လူတစ္ေယာက္ႏွင့္ တစ္ေယာက္ မတူညီၾကေပ။ အသံသည္ အႏု ပညာရွင္တုိ႔ အ တြက္ ပိုမိုလို႔ပင္ အေရးပါလုိ႔ေန ေပသည္။ ဇာတ္႐ုပ္အရ အသံကို အမ်ဳိးမ်ဳိးေျပာဆို သ႐ုပ္ေဆာင္ရသည္ျဖစ္သည့္အတြက္ အသံ၏အေရးပါမႈသည္ အ လြန္အေရးႀကီး လွ သည္။ ႐ိုက္ကြင္း ႐ိုက္ကူးမႈတြင္လည္းအသံဖမ္းျခင္းက အေရးပါလို႔ ေနျပန္သည္။ အျပင္သံမ်ားမပါေရးအတြက ္အသံဖမ္းဆရာတို႔သည္အထူး ဂ႐ု စိုက္ဖမ္းၾကရေလ သည္။ ထို႔အ တြက္ေၾကာင့္လည္း အသံ၏အေရးပါမႈ မ်ားႏွင့္ပတ္သက္ၿပီးသ႐ုပ္ေဆာင္၊ ဒါ႐ိုက္တာတို႔ရဲ႕ အျမင္မ်ားကို ေဖာ္ျပေပး လိုက္ရပါသည္္။
ဒါ႐ုိက္တာကုိေဇာ္ (အ႐ုဏ္ဦး)
” အသံစနစ္ေတြေကာင္း ေအာင္လုိ႔ ၅.၁ ေလာက္မျဖစ္ ႏုိင္ေတာင္မွ စတူဒီယုိေလာက္ ျဖစ္ေအာင္ကုိယ့္ဘာသာကုိယ္ မုိက္တုိ႔၊ ရီေကာ္ဒါတုိ႔ ဝယ္တယ္။ အားနည္းေန တာ က အ႐ုပ္ထက္အသံက ပုိအားနည္းေနတယ္။ အဲဒါအေရးႀကီးတယ္။ကင္မရာမန္းကက်ေတာ့ အ႐ုပ္ေရာ၊ အသံေရာ ၾကည့္ဆုိရင္ ၂ခုစလုံး သူမလုပ္ႏုိင္ဘူးျဖစ္ေန တယ္။ အဲဒီအခါက်ေတာ့ အသံမပါတဲ့ဟာတုိ႔၊ေဘး Noise ေတြ တအားမ်ားေနတယ္။ ကင္မရာနဲ႔ မတြဲဘဲသက္သက္အျပင္က အသံဖမ္းတာမ်ိဳးလုပ္ရတယ္။ အတတ္ ပညာ ရွင္ လည္း လုိတယ္။ အသံဖမ္းတာကစက္အဖြဲ႕က ဖမ္းလုိ႔မရဘူး။အသံရဲ႕သေဘာတရားကုိသိမွ စက္ကုိကုိင္ၿပီးဖမ္းလုိ႔ရမယ္။
ကြၽန္ ေတာ္တုိ႔ဆုိလည္းအသံကုိ ႐ုပ္ရွင္မွာဖမ္းတဲ့လူေတြကုိ ဖမ္းခုိင္းရတယ္။ အခု႐ုိက္ကြင္းမွာ မုိက္နဲ႔ ဖမ္းတဲ့သူေတြဆုိ ဖမ္းလုိ႔မရဘူး။ အသံကုိကြၽန္ေတာ္တုိ႔ေတာင္ သိပ္ နားမလည္ဘူး။ ဓီရာမုိရ္ကုိ အသက္႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားႀကီးမွာတီးခုိင္းလုိက္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕ ဒုိင္ယာေလာ့ခ္ေတြေရာ၊ သူ႔ရဲ႕ေနာက္ခံေတးဂီတေတြေရာ၊ အကုန္ Mixing ဆြဲၿပီးေပးတဲ့ အခ်ိန္က်ေတာ့ ေသေသခ်ာခ်ာ နားေထာင္ၾကည့္ေတာ့ ကြဲျပားျခားနားတာေတြသိရတယ္။ ဟုိးတုန္းကအကုန္ေရာေနတယ္။ တကယ့္အသံကုိေသခ်ာနားလည္ တဲ့ သူက်ေတာ့ခြဲေပးတာေတြ၊ အသံ Level ကအစအကုန္ကြာတယ္။”
ၿဖဳိးေငြစုိး
” ကြၽန္ေတာ္က အသံအားနည္းတယ္။ စကားေျပာတာက တစ္ဖက္လူနားမလည္ဘူး။ ျမန္တာေရာ၊ စကားလံုးမသဲကြဲတာ ေရာေလ့က်င့္ရတယ္။ အသံမ မွန္ရင္အိုက္တင္ပါ မွားေရာ။ အသံမွန္ရင္အိုက္တင္ မွန္တယ္။ လူတစ္ေယာက္က လြမ္းစရာေကာင္းတဲ့ကိစၥကို လြမ္းေနေအာင္ေျပာေနရင္ ေသခ်ာတယ္။ သူ႔မ်က္ႏွာကပါ လြမ္းစရာ ပံုေပါက္ေနမွာပဲ။ အဲဒီေတာ့ အသံကအေရးႀကီးပါတယ္။ကြၽန္ေတာ္ဆိုရင္ေသခ်ာ ေလ့လာၿပီးေလ့က်င့္ျဖစ္တယ္။ အေခြေတြဘာေတြၾကည့္ၿပီး ေလ့လာျဖစ္တယ္။ သတိ ထားၿပီးေျပာရတယ္။ ေတာ္ေတာ္ေလးေတာ့ ဂ႐ုစိုက္ရတယ္။ အသံကအေရးႀကီးပါတယ္”
ဟိန္းေဝယံ
” ဇာတ္ကား ႐ိုက္ကူးတ့ဲအခါမွာအသံကလည္း တအားအေရးႀကီးပါတယ္။ အသံေပၚမူ တည္ၿပီးအိုက္တင္ကပါ ပီျပင္တယ္ဆိုတာကိုေတာ့ သိထားတယ္။ အသံမွာမု(ဒ္) မဝင္ရင္ သ႐ုပ္ေဆာင္အမူအရာမွာပါ လိုသြားတယ္။ကြၽန္ေတာ္ၾကားဖူးတာတစ္ခုရွိတယ္။ အသံကို နားေထာင္ၿပီးေတာ့ သူ႔အိုက္တင္မွန္တယ္၊ မမွန္ဘူးဆိုတာကို သိႏုိင္ တယ္လုိ႔ ၾကားဖူးတယ္။ အသံက႐ုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ လႈပ္ရွားမႈတစ္ခုကို အမ်ားႀကီးအ ေထာက္အပံ့၊အေထာက္အကူျပဳတယ္လုိ႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္”
ေမကဗ်ာ
” အသံကေတာ့ လုပ္ေျပာရတာ မ်ဳိးေတာ့မလုပ္ပါဘူး။ စိတ္ကိုပဲ ေျပာရမယ့္စကားလံုး၊ ဇာတ္႐ုပ္ကိုပဲ ႏွစ္လိုက္ေတာ့ သူ႔ဘာသာအံဝင္ခြင္က်ျဖစ္ သြားေရာ။ ေဒါသျဖစ္ တာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ စိတ္ေလးထည့္လိုက္ရင္ အသံက မာသြားတာပဲ။ ေနာက္ကဗ်ာက စကားေျပာရင္ ျမန္ေတာ့ စကားလံုးပီသေအာင္သတိထားရတယ္။ စိတ္ ထဲမွာျဖစ္ေပၚေန တဲ့ အေပၚမူတည္ေတာ့ စကားလံုးကအစ သူ႔အလိုလိုျဖစ္သြားတာပါပဲ”
မုိးေဟကုိ
” သ႐ုပ္ေဆာင္က ကုိယ့္ေရွ႕က စီနီယာေတြ သ႐ုပ္ေဆာင္မႈကုိ ေလ့လာရတယ္။ သူတုိ႔သင္ေပးတာေတြ စိတ္ထဲမွာ ထည့္ထားတယ္။ အျပင္မွာ တကယ္လႈပ္ရွားမႈေတြ ကုိ ေလ့လာတယ္။ စကားတစ္ခုကုိ ေျပာရင္ ေလသံက အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိတယ္ေလ။ သူ႕စိတ္ထဲက တစ္မ်ိဳးေျပာရတာက တစ္မ်ိဳး အဲဒီလုိအုိက္တင္လည္း ျဖစ္ႏုိင္တယ္ ေလ။ ဥပမာ သနားတယ္ဆုိတာကုိေတာင္ ေျပာတာက အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိတယ္ေလ။ ကုိယ္တုိင္တကယ္ျဖစ္ခဲ့ရင္ဆုိတာမ်ိဳး စိတ္ထည့္ ရတယ္။ ဟန္ေဆာင္မႈ ကင္းမဲ့ရတယ္။ ဟန္ေဆာင္ၿပီး သ႐ုပ္ေဆာင္ ရင္ဟန္ ေဆာင္တဲ့အသံပဲ ထြက္လာ မွာပဲ။ အရင္းခံစိတ္နဲ႔ လုပ္ရမယ္။”
ေပၚျပဴလာ