အဂၤလိပ္စာနဲ႔ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး


ဘာသာစကားေတြဟာ အသုံးဝင္လွသလုိ လူ႔အဖဲြ႕အစည္းအတြင္း အေရးႀကီးတဲ့က႑မွာ တည္ရွိေန ပါတယ္။ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ဟာ ပထမဆုံးအေနနဲ႔ မိမိရဲ႕မိခင္ဘာသာစကားကုိ လည္လည္ပတ္ ပတ္ေျပာတတ္ဆုိ ေရးသားဖတ္မွတ္ႏုိင္ဖုိ႔လုိပါတယ္။ အဲဒီကေနတစ္ဆင့္တက္ေျပာရမယ္ဆုိရင္ မိမိရဲ႕ မိခင္ဘာသာစကားမဟုတ္တဲ့ ေနာက္ထပ္ဘာသာစကားတစ္ခုခုကုိ တတ္ကၽြမ္းရင္ ပုိၿပီးအက်ဳိးရွိတယ္ လုိ႔ဆုိႏုိင္ပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ဘာသာစကားတစ္ခုလုိ႔ ေျပာလုိက္တဲ့အခါမွာ ဘယ္လုိဘာသာစကားမ်ဳိး ကုိ ေလ့လာသင္ယူဖုိ႔လုိမလဲဆုိတာကလည္း စဥ္းစားဖို႔လုိလာျပန္ပါတယ္။

ေယဘုယ်တင္ျပရမယ္ဆုိရင္ ကေန႔ကမာၻႀကီးမွာ မိခင္ဘာသာစကားအျပင္ ေနာက္ထပ္ေလ့လာေနၾက တဲ့၊ သင္ယူေနၾကတဲ့ ဘာသာစကားကေတာ့ အဂၤလိပ္စာနဲ႔ အဂၤလိပ္စကားျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကုိလည္း အမ်ားသိထားၿပီးသားပါ။ တျခားေသာဘာသာစကားေတြကုိ သင္ယူေလ့လာတာမ်ဳိးရွိေပမယ့္ ရာခုိင္ ႏႈန္းအမ်ားစုအေနနဲ႔ေျပာရရင္ အဂၤလိပ္ဘာသာစကားကုိ သင္ယူၾကတာကမ်ားတာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါ တယ္။ အဂၤလိပ္စာ၊ အဂၤလိပ္စကားဟာ အခုဆုိရင္ကမာၻသုံးဘာသာစကားတစ္ရပ္လုိ႔ ဆုိႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ႏုိင္ငံတိုင္းလုိလုိက ေက်ာင္းေတြမွာ အဂၤလိပ္ဘာသာရပ္ကုိ မိခင္ဘာသာစကားၿပီးရင္ ဒုတိယဘာသာစကားအျဖစ္ သင္ၾကားေနၾကပါတယ္။
ဘာသာစကားနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ အလြန္မာနႀကီးခဲ့တဲ့ ႏုိင္ငံတစ္ခုတစ္ခါတုန္းက ရွိခဲ့ပါတယ္။ အဲဒါက ေတာ့ ျပင္သစ္ႏုိင္ငံပါ။ ငါတုိ႔ျပင္သစ္ဘာသာနဲ႔ ျပင္သစ္စကားဟာ အဆင့္အတန္းအျမင့္ဆုံး၊ အလွပ ဆုံး၊ ေဝါဟာရလည္း အႂကြယ္ဝဆုံးဆုိၿပီး မာနႀကီးခဲ့တာေၾကာင့္ ေနာက္ထပ္ႏုိင္ငံျခား ဘာသာစကား တစ္ခုခုကုိထပ္မံသင္ယူေလ့လာဖုိ႔ ဝန္ေလးခဲ့သူေတြျဖစ္ပါတယ္။ ငါတုိ႔ျပင္သစ္စကားကလဲြလုိ႔ ဘယ္ ေနာက္ထပ္ဘာသာစကားကုိမွ ေျပာစရာမလုိဘူးလုိ႔ ထင္ခဲ့သူေတြလည္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ဒုတိယ ကမာၻစစ္ႀကီးအၿပီး ေနာက္ပုိင္းဒီဘက္ေခတ္ေတြေရာက္လာေတာ့ အဂၤလိပ္စာနဲ႔ အဂၤလိပ္စကားကုိ လ်စ္လ်ဴ႐ႈလုိ႔မရေတာ့ဘူးဆုိတာ သတိထားမိလာပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ေနာက္ပုိင္းမွာေတာ့ ေက်ာင္းေတြ မွာ အဂၤလိပ္စာကုိေနာက္ထပ္သင္ၾကားရမယ့္ အပုိေဆာင္းႏုိင္ငံျခားဘာသာအျဖစ္ သင္ၾကားေပးတာ မ်ဳိးျပဳလုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ျပင္သစ္ေတြအခုအထိ သူတို႔မိခင္ဘာသာစကားနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ စိတ္ထဲမွာမာန ႀကီးေကာင္းႀကီးေနႏုိင္ပါေသးတယ္။ ဒါေပမဲ့အဂၤလိပ္စာနဲ႔ အဂၤလိပ္စကားကုိ ကေန႔ေခတ္ျပင္သစ္ ေက်ာင္း သားတုိင္း သင္ယူေနရတာကေတာ့ လက္ေတြ႕ပါပဲ။

အေနာက္ႏုိင္ငံေတြမွာ စက္မႈထြန္းကားလာတဲ့ ေနာက္ပုိင္းကစလုိ႔ ဘာသာရပ္အမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ ပတ္သက္ ဆက္စပ္ေနတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကုိ စာအုပ္စာတမ္းမ်ား ထုတ္ေဝရာမွာ အဂၤလိပ္စာနဲ႔ထုတ္ေဝကာ ကအမ်ားစုလုိ ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။ ႏုိင္ငံတုိင္း၊ ႏုိင္ငံတုိင္းဟာဘာသာရပ္ အမ်ဳိးမ်ဳိးကုိ ေလ့လာၾကတဲ့ ေနရာ မွာ အဂၤလိပ္စာနဲ႔ကင္းလို႔ မရေတာ့တာကုိလည္း ေတြ႕ရပါတယ္။ လုိရင္းတုိရွင္းေျပာရမယ္ဆုိရင္ ဝိဇၨာ၊ သိပၸံဘာသာရပ္ အမ်ားစုဟာ အဂၤလိပ္စာနဲ႔ေရးသားထား တာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ အဆင့္ျမင့္ ဘာသာရပ္ေတြ ကုိ ေလ့လာေတာ့ မယ္ဆုိရင္ အဂၤလိပ္စာ မတတ္ကၽြမ္းဘဲ ေလ့လာလုိ႔မရပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အဂၤလိပ္စာဟာ ပညာသင္ၾကားေနတဲ့ ဘဝမွာေရာ၊ ေန႔စဥ္စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြမွာပါ ပစ္ပယ္လုိ႔မရတဲ့ အေျခအေနကုိေရာက္လာပါတယ္။

အဂၤလိပ္စာအေရးႀကီးပုံကုိ ဥပမာတစ္ခုေလာက္နဲ႔ တင္ျပပါရေစ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ျမန္မာႏုိင္ငံဟာ ကမာၻ မွာလူဦးေရအႀကီးမားဆုံးျဖစ္တဲ့ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံနဲ႔ အႏၵိယႏုိင္ငံႏွစ္ခုအၾကားမွာ တည္ရွိပါတယ္။ အဲဒီႏုိင္ငံ ႀကီးႏွစ္ႏုိင္ငံအၾကားမွာ တည္ရွိေနေပမယ့္ ျမန္မာႏုိင္ငံက ေက်ာင္းသားေတြအေနနဲ႔ ေက်ာင္းေတြမွာ ဒုတိယဘာသာစကားအေနနဲ႔ ထပ္မံသင္ယူေနရတာကေတာ့ အဂၤလိပ္စာပဲျဖစ္ပါတယ္။ တ႐ုတ္စာနဲ႔ တ႐ုတ္စကားမဟုတ္သလုိ ဟိႏၵဴစာေပနဲ႔ စကားလည္းမဟုတ္ပါဘူး။ သုိ႔ေသာ္လည္းဝမ္းနည္းဖို႔ေကာင္း တာက ျမန္မာႏုိင္ငံကေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ အဂၤလိပ္စာ အရည္အေသြးဟာ ေၾကာက္စ ရာ ေကာင္း ေလာက္ေအာင္ က်ဆင္းလာတယ္လုိ႔ ေလ့လာသူမ်ားက ဆုိပါတယ္။ ပညာေရးစနစ္ျမင့္မား လာဖုိ႔ဆုိတဲ့ ကိစၥမွာ အဂၤလိပ္စာအဆင့္အတန္းျမင့္လာဖုိ႔ကလည္း လုိအပ္ခ်က္မ်ားထဲက တစ္ခုျဖစ္တယ္ဆုိတာ ျမင္ႏုိင္ပါတယ္။

ဟုိတစ္ႏွစ္တုန္းက ဆြစ္ဇာလန္ႏုိင္ငံမွာ အေျခစုိက္တဲ့ Education First ပညာေရးသည္ ပထမလုိ႔ေခၚ တဲ့သုေတသနအဖဲြ႕က ထုတ္ေဝလုိက္တဲ့ စာတမ္းတစ္ေစာင္မွာ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးနဲ႔ အဂၤလိပ္စာ ကၽြမ္းက်င္မႈဘယ္လုိဆက္စပ္ေနသလဲဆုိတာကုိ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ဒီေနရာမွာဆင္ေျခေပးစရာေတြ ရွိလာပါတယ္။ ဥပမာေျပာရရင္ ဂ်ပန္လူမ်ဳိး၊ ကုိရီးယားလူမ်ဳိးေတြ အဂၤလိပ္စာမေကာင္းေပမယ့္ တုိးတက္ခ်မ္းသာေနတာပဲဆုိၿပီး ေထာက္ျပလာတာမ်ဳိးေတြ႕ရပါတယ္။ ႁခြင္းခ်က္အေနနဲ႔ေျပာရရင္ ဒီလို ႏုိင္ငံမ်ဳိးကရွားလွပါတယ္။ လက္ခ်ဳိးေရလုိ႔လည္းရပါတယ္။ ဒါေတာင္ေသေသခ်ာခ်ာ ေစ့ေစ့စပ္စပ္ ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံတုိးတက္လာတဲ့ေနရာမွာ အဂၤလိပ္စာနဲ႔မကင္းခဲ့ပါဘူး။ ဂ်ပန္လူမ်ဳိးတစ္ဦး ခ်င္းအေနနဲ႔ အဂၤလိပ္စာမေကာင္းဘူး မေတာ္ဘူးဆုိတာမွန္ပါတယ္။ သုိ႔ေသာ္ဂ်ပန္ႏုိင္ငံ တံခါးဖြင့္ခဲ့တဲ့ မီဂ်ီေခတ္ကစၿပီး ေခတ္မီပညာရပ္အမ်ဳိးမ်ဳိးကုိ အဂၤလိပ္စာကေနတစ္ဆင့္ ဂ်ပန္လုိဘာသာျပန္ထားၿပီး သားျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ အခုလည္း ေခတ္ကုိလုိက္ၿပီး ပညာရပ္အမ်ဳိးမ်ဳိးကုိ ဂ်ပန္လုိ ဘာသာျပန္ထားၿပီး သား ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ အခုလည္း ေခတ္ကုိလုိက္ၿပီး ပညာရပ္အမ်ဳိးမ်ဳိးကုိ ဂ်ပန္လုိ ဘာသာျပန္ဆုိထားတဲ့ စာအုပ္ေတြ အမ်ားအျပား ရွိေနတာကုိ ေတြ႕ရပါတယ္။

ပညာေရးသည္ ပထမလုိ႔ေခၚတဲ့ အဆုိပါသုေတသနအဖဲြ႕ႀကီးရဲ႕ ေလ့လာခ်က္ေတြထဲက အခ်က္တစ္ခု ကုိတင္ျပပါရေစ။ ရာခုိင္ႏႈန္းအရေျပာရရင္ အဂၤလိပ္စာကၽြမ္းက်င္မႈအဆင့္နိမ့္တဲ့ႏုိင္ငံေတြမွာ အားနည္း ခ်က္ေတြရွိေနပါတယ္တဲ့။ ဘာေတြလဲဆုိတာ ေထာက္ျပရရင္ကုန္သြယ္ေရးနဲ႔ တီထြင္ဖန္တီးမႈေတြမွာ သူမ်ားနဲ႔ယွဥ္ရင္ အားနည္းတာကုိ ေတြ႕ရတယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။ အဲဒါအျပင္ အဂၤလိပ္စာကၽြမ္းက်င္မႈ နိမ့္ေနတဲ့အတြက္ ျပည္သူမ်ားအၾကား ဝင္ေငြအဆင့္အတန္းနိမ့္ဆင္းေနတာမ်ဳိးလည္း ရွိေနတယ္လုိ႔ ဆိုပါတယ္။ ဒီသုေတသနစာတမ္းဟာ မူလအဂၤလိပ္စကားေျပာမဟုတ္တဲ့ ႏုိင္ငံေပါင္း ၅၄ ႏုိင္ငံအေပၚ မွာစစ္တမ္းေကာက္ယူေလ့လာထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။

အေနာက္ဥေရာပအတြင္းမွာရွိတဲ့ ခ်မ္းသာဖြံ႕ၿဖိဳးၿပီးသားျဖစ္တဲ့ ႏုိင္ငံေတြအတြင္းမွာေတာင္ ႏႈိင္းယွဥ္ ၾကည့္လုိက္တဲ့အခါ အဂၤလိပ္စာပုိကၽြမ္းက်င္တဲ့ႏုိင္ငံေတြက ပုိၿပီးထိပ္မွာေရာက္ေနတာကုိ ေတြ႕ရတယ္ လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ဒီအဖဲြ႕ရဲ႕ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္သုေတသန အစီရင္ခံစာကအခုလုိဆုိထားပါတယ္။

အဂၤလိပ္စာကၽြမ္းက်င္မႈအရ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္တဲ့ႏုိင္ငံေတြထဲမွာ ဆီြဒင္ႏုိင္ငံဟာပထမဆုံးေနရာမွာရွိေန ၿပီး ဒိန္းမတ္ႏုိင္ငံက ဒုတိယေနရာမွာရွိပါတယ္။ နယ္သာလန္ႏုိင္ငံကေတာ့ တတိယျဖစ္ၿပီး ဖင္လန္ ႏုိင္ငံက စတုတၳေနရာမွာ လုိက္ပါတယ္။ ေနာ္ေဝးႏုိင္ငံက ပၪၥမအဆင့္မွာရွိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ အိမ္နီးခ်င္းျဖစ္တဲ့ အိႏၵိယႏုိင္ငံကေတာ့ အဆုိပါ ၅၄ ႏုိင္ငံအတြင္း နံပါတ္ ၁၄ ေနရာမွာခ်ိတ္ပါတယ္။ တီထြင္မႈေတြ၊ ၿပိဳင္ဆုိင္မႈေတြအတြက္ အဂၤလိပ္စာအဆင့္အတန္း နိမ့္က်ျခင္းဟာႏုိင္ငံဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈ ကုိ အတားအဆီးသဖြယ္ ျဖစ္ေနတယ္လုိ႔ အဲဒီအဖဲြ႕ႀကီးရဲ႕ ဒုတိယဥကၠ႒ျဖစ္သူ မုိက္ကယ္လူး က ေထာက္ျပပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္ကေတာ့ ဒီသုေတသနအစီရင္ခံစာရဲ႕ အဆုိအရအဂၤလိပ္စာကၽြမ္း က်င္မႈမွာ အမ်ဳိးသမီးေတြက အမ်ဳိးသားေတြထက္ပုိၿပီး ကၽြမ္းက်င္မႈရွိတာကုိလည္း ေတြ႕ရျပန္ပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ျမန္မာႏုိင္ငံဟာ အခုအခါမွာ အေျပာင္းအလဲေတြနဲ႔စတင္ထိေတြ႕ေနတဲ့ တုိင္းျပည္တစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ပညာေရးစနစ္အတြင္းမွာ အဂၤလိပ္စာ ကၽြမ္းက်င္မႈ ရွိလာေအာင္ ေဆာင္ရြက္ ဖုိ႔အပူတျပင္း လုိအပ္ေနတယ္လုိ႔ ဆုိပါရေစ။ ႏုိင္ငံတကာအသုိင္းအဝိုင္းနဲ႔ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး၊ ပညာ ေရး၊ နည္းပညာစတာေတြနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ ထိေတြ႕ဆက္ဆံလာရတဲ့ေနရာမွာ အဂၤလိပ္စာကၽြမ္းက်င္မႈ ရွိမွသာတန္းတူရည္တူဆက္ဆံႏုိင္မွာျဖစ္သလုိ မိမိရဲ႕တုိးတက္မႈကုိလည္း ရွာေဖြႏုိင္မွာျဖစ္ပါတယ္။

ေနာက္တစ္ခ်က္ကေတာ့ စီးပြားေရးနဲ႔ ဆက္ႏႊယ္ေနတဲ့ အခ်က္တစ္ခ်က္ေလာက္တင္ျပလုိပါတယ္။ ဘာတုံးဆုိေတာ့ အခုဆုိရင္ျမန္မာႏုိင္ငံကုိ လာေရာက္လည္ပတ္တဲ့ ႏုိင္ငံျခားသားဦးေရ တစ္ႏွစ္ထက္ တစ္ႏွစ္မ်ားျပားလာတာေတြ႕ရပါတယ္။ ခရီးသြားနဲ႔ ဧည့္ႀကိဳလုပ္ငန္း၊ ဟုိတယ္နဲ႔တည္းခုိခန္းလုပ္ငန္း ေတြ စနစ္တက်ႀကီးထြားလာဖုိ႔ ဒီလုပ္ငန္းကေန စီးပြားေရးအရ ထင္သာျမင္သာ အျမတ္အစြန္းရလာဖုိ႔ အတြက္ အဂၤလိပ္စာနဲ႔ အဂၤလိပ္စကားကၽြမ္းက်င္သူေတြ အမ်ားအျပားလုိအပ္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိန္က ျမန္မာႏုိင္ငံက ေက်ာင္းသားေတြဟာ အဂၤလိပ္စာနဲ႔ပတ္သက္လာရင္ ႏုိင္ငံတကာမွာ ရင္ေပါင္တန္းႏုိင္ သူေတြျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ေအာက္မက်ခဲ့ပါဘူး။ ဒီလုိအေျခအေန၊ ဒီလုိအဆင့္အတန္းမ်ဳိးကုိ ျပန္လည္ ေရာက္ရွိဖုိ႔ အစုိးရတာဝန္ရွိသလုိ မိဘမ်ားမွာလည္း တာဝန္ရွိပါတယ္။ အဂၤလိပ္စာ၊ အဂၤလိပ္စကားတုိး တက္လာဖုိ႔ လုိအပ္ေနၿပီဆုိတာ ေထာက္ျပလုိပါေၾကာင္း။

7Day Daily
No.318, March.8, 2014

ဆက်စပ်ဖတ်ရှုရန် အကြောင်းအရာများ...