လူငယ္ႏွင့္ ဘာသာစကား
ဒီေန႔သမီးက စာေမးပဲြၿပီးေပမယ့္။ တနလၤာေန႔ကစၿပီး အဂၤလိပ္လုိသင္တဲ့ေက်ာင္း စတက္ရမယ္။ ငယ္တုန္းအေျခခံေကာင္းရထားဖုိ႔ လုိတာေပါ့ဟု ေျပာလာသူက တတိယတန္းေက်ာင္းသူ မယြန္းသီရိ ၏ဖခင္ ဦးတင္ကုိကုိပင္ျဖစ္သည္။
တစ္ဦးခ်င္းစီ၏ အသိပညာတုိးတက္လာမႈႏွင့္အတူ ေနာက္အနာဂတ္မ်ဳိးဆက္လူငယ္မ်ားကုိ မည္ကဲ့သုိ႔ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ရမည္ကုိ ျမန္မာႏုိင္ငံမွ မိဘတုိင္းသိရွိလာၾကၿပီ ျဖစ္သည္။
ႏုိင္ငံတကာႏွင့္ ယွဥ္ၿပိဳင္လာရေတာ့မည့္ အနာဂတ္အခြင့္အလမ္းမ်ားအတြက္ မိဘမ်ားကုိယ္တိုင္က မိမိတုိ႔၏သားသမီးမ်ားအား ႏုိင္ငံျခားဘာသာကုိ မိခင္ဘာသာတစ္ခုအေနျဖင့္ အဓိကသင္ၾကားသည့္ ပုဂၢလိကစာသင္ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ထားရွိလာၾကသည္အထိ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈမ်ားျပင္းထန္လာရာ အနာဂတ္ လူငယ္မ်ား၏အနာဂတ္ကုိ မွန္းဆႏုိင္သည္။
MHR သင္တန္းေက်ာင္းမွ Deputy Managing Director ေဒၚေဆြဇင္ေအးက "အစ္မဆုိ အစ္မက ေလးကုိ International ေက်ာင္းမွာ ထားတယ္။ ကေလးအတြက္လဲ ပုိတုိးတက္လာႏုိင္မယ္ထင္တယ္ ေလ။ ဘာသာစကားနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ International School တက္တဲ့ကေလးေတြဆုိရင္ အဂၤလိပ္စာ အျပင္ဒုတိယဘာသာျဖစ္တဲ့ တ႐ုတ္တုိ႔ဂ်ပန္တို႔ကုိ ေရြးခ်ယ္သင္ယူတာေတြရွိတယ္" ဟုေျပာသည္။
အေရွ႕ေတာင္အာရွႏုိင္ငံမ်ား၏ အဂၤလိပ္ဘာသာစကား ေျပာဆုိမႈကုိေလ့လာပါက ႐ုံးသုံးဘာသာကုိ အဂၤလိပ္စာအျဖစ္ က်င့္သုံးသည့္ဖိလစ္ပုိင္ႏုိင္ငံသည္ အေကာင္းဆုံးျဖစ္ေၾကာင္း၊ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ အဂၤ လိပ္အသံထြက္မွာလည္း အျခားေသာတုိင္းျပည္မ်ားထက္ မညံ့ေၾကာင္းေဒၚေဆြဇင္ေအးက ေထာက္ျပ ေျပာဆုိသည္။
ဒီမုိကေရစီစနစ္ စတင္က်င့္သုံးရန္ ႀကိဳးပမ္းေနသည့္ ျမန္မာႏုိင္ငံကုိ ႏုိင္ငံတကာမွ စီးပြားေရးအေရးယူ ပိတ္ဆုိ႔မႈမ်ား ေျဖေလွ်ာ့လာၿပီးေနာက္ ႏုိင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏံွမႈမ်ား ဝင္ေရာက္လာခ်ိန္တြင္ ဘာသာ စကားတတ္ကၽြမ္းမႈသည္ အခြင့္အေရးတစ္ရပ္ပင္ျဖစ္သည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား လာေရာက္လုပ္ကုိင္ၾကမည့္ ႏုိင္ငံျခားကုမၸဏီမ်ားတြင္ ဝင္ ေရာက္အလုပ္လုပ္ကုိင္ၾကမည့္ လူငယ္မ်ားသည္ သက္ဆုိင္ရာႏုိင္ငံအလိုက္ ဘာသာစကားတတ္ကၽြမ္း မွသာ လုပ္ခလစာေကာင္းေသာ ရာထူးမ်ားတြင္လုပ္ကုိင္ခြင့္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း Zaw Education Centre မွဦးဇင္ေဇာ္ထက္ထြန္းက "ဘာသာစကားက အလုပ္လုပ္မယ္ဆုိရင္ အခုမွမဟုတ္ဘူး အရင္ကလဲ အေရးပါတယ္။ အခုေနာက္ပုိင္းႏုိင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇုဳပ္ႏံွမႈေတြ ဝင္လာေတာ့ဘာသာစကားက ပုိၿပီးအေရးပါလာတယ္။ ဘာသာစကားမတတ္ထားဘူးဆိုရင္ ရာထူး၊ လစာမွာ ေျခတစ္လွမ္းေနာက္က် လိမ့္မယ္" ဟုအႀကံျပဳ ေျပာၾကားခဲ့သည္။
လူငယ္မ်ားအေနျဖင့္ ဘာသာစကားတစ္ခုအျပင္ အျခားဘာသာစကားမ်ားကုိလည္း တတ္ေျမာက္ႏုိင္ မည္ဆုိပါက မိမိတုိ႔၏အနာဂတ္ကုိ ပိုမုိအခြင့္အေရးပုိလာႏုိင္ေၾကာင္း သိလာၾကၿပီျဖစ္သည္။
ေဒၚေဆြဇင္ေအးက "ဘာသာစကားႏွစ္မ်ဳိး၊ သုံးမ်ဳိး တတ္ထားရင္ေတာ့ ပုိေကာင္းတာေပါ့။ အာရွဘက္ မွာဆုိတ႐ုတ္စာ၊ ဂ်ပန္စာတတ္ထားရင္ရသလုိ Europe ဘက္ဆုိရင္ ျပင္သစ္၊ စပိန္ဘာသာစကားက လုိအပ္တယ္။ အဂၤလိပ္စာကေတာ့ တစ္ကမာၻလုံး သြားလုိ႔ရတာေပါ့" ဟုဆိုသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္ ယေန႔ေခတ္လူငယ္မ်ားသည္ မိမိအဓိကကၽြမ္းက်င္ေသာ ဘာသာစကားအျပင္ သီးျခား ေလ့လာသင္ယူလုိသည့္ အတတ္ပညာထြန္းကားရာ ႏုိင္ငံတြင္ေျပာဆုိဆက္သြယ္ႏုိင္မည့္ အျခားဘာ သာစကားမ်ားကုိပါ သင္ယူလာေနၾကၿပီျဖစ္သည္။ "အရင္ကေတာ့ အဂၤလိပ္စကားၿပီးရင္ တ႐ုတ္ စကားကုိ ေလ့လာၾကတယ္။ အဲဒီေနာက္ပုိင္း ကုိရီးယားကုမၸဏီေတြ ဝင္လာေတာ့ ကုိရီးယားဘာသာ စကား ေလ့လာသူေတြမ်ားလာတယ္။ ေနာက္ပုိင္းမွာေတာ့ ဂ်ပန္ကုမၸဏီေတြ ဝင္လာေတာ့ဂ်ပန္စာ ေလ့လာသူေတြမ်ားလာတယ္။ အဲဒါအျပင္ႏုိင္ငံျခားအလုပ္အကုိင္ ေခၚယူမႈေပၚမူတည္ၿပီးေတာ့လဲ ဘာ သာစကားေလ့လာမႈကုိ ေရြးခ်ယ္လာၾကတယ္" ဟုဦးဇင္ေဇာ္ထက္ထြန္းက သုံးသပ္ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ယေန႔ေခတ္တြင္ လူငယ္မ်ားအျမင္က်ယ္လာသည္ႏွင့္အမွ် မိမိတုိ႔ရပ္တည္လုိသည့္ အလုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာ ပညာရပ္မ်ားကုိလည္း ႏုိင္ငံရပ္ျခားသုိ႔ သြားေရာက္သင္ယူေနၾကၿပီျဖစ္သည္။ ႏုိင္ငံရပ္ျခားတြင္ သြား ေရာက္ပညာသင္ယူလုိသူမ်ားသည္ အဂၤလိပ္ဘာသာစကား ေလ့လာမႈအျပင္ သြားေရာက္လုိသည့္ ႏုိင္ငံ၏ ဘာသာစကားမ်ားကုိလည္း ေလ့လာမႈရွိလာၾကသည္။
ကမာၻကုိရြာႀကီးတစ္ရြာအျဖစ္ တင္စားေခၚေဝၚလာတဲ့ ယေန႔ Globallization ေခတ္တြင္ ႏုိင္ငံတကာ ႏွင့္ကူးလူးဆက္ဆံမႈမွာ ယခင္ထက္မ်ားျပားလာေနၿပီျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ႏုိင္ငံအသီးသီးမွ ဘာသာ စကား၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ဖက္ရွင္၊ ဗဟုသုတမ်ားသည္ ကူးစက္လာၿပီး တစ္ႏုိင္ငံႏွင့္တစ္ႏုိင္ငံ ပုိမုိနီးစပ္လာ ေနသည္ကုိ ယေန႔ေခတ္လူငယ္မ်ား၏ ေန႔စဥ္ဘဝ၊ လႈပ္ရွားေျပာဆုိေနထုိင္မႈမ်ားကုိ ေလ့လာပါကသိ ရွိႏုိင္မည္ ျဖစ္သည္။
ဘာသာစကားကုိ ေလ့လာသင္ယူေနၾကသည့္ လူငယ္မ်ားအေနျဖင့္ ဘာသာစကားတစ္ခု အၿမဲတမ္း ေလ့လာေနရန္လုိအပ္သလုိ အၿမဲတမ္းဝမ္းစာျဖည့္တင္းေနသင့္ေၾကာင္း ဘာသာစကားသင္ဆရာ အမ်ားစုက ေထာက္ျပေျပာဆုိသည္။
အဂၤလိပ္စကားေျပာသင္တန္းမ်ား သင္ၾကားေနသူဆရာဦးမုိးက "ဘာသာစကားကုိ ဘယ္လုိပဲသင္သင္ ကုိယ္တိုင္လဲစိတ္ပါဝင္စားၿပီး ႀကိဳးစားဖုိ႔လုိသလုိ ေန႔စဥ္ေျပာဆုိဆက္ဆံေနတဲ့ ပတ္ဝန္းက်င္အသုိင္းအ ဝိုင္းကလဲလုိတယ္။ ေျပာတတ္ၿပီဆုိၿပီး ရပ္ေနလုိ႔မရဘူး။ ေတာက္ေလွ်ာက္ေလ့လာေနဖို႔လုိတယ္" ဟု အႀကံျပဳေျပာၾကားခဲ့သည္။
ႏုိင္ငံျခားတုိင္းျပည္မ်ားသုိ႔ သြားေရာက္ကာပညာသင္ၾကားသည့္ လူငယ္အမ်ားစုမလဲြမေသြ ရင္ဆိုင္ၾက ရသည့္ အခက္အခဲမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ေဒၚေဆြဇင္ေအးက "ႏိုင္ငံျခားတိုင္းျပည္မွာ ပညာသင္ၾကားဖို႔ သြားတဲ့လူငယ္ေတြကုိ သိေစခ်င္တာက ေရာက္ေရာက္ခ်င္းေျခာက္လေလာက္ကေတာ့ လူးလဲၿပီးခံၾက ရတယ္။ အသံထြက္ခ်င္းမတူေတာ့ စာသင္ေျပာဆုိဖုိ႔နားလည္ႏုိင္ဖုိ႔ ေတာ္ေတာ္ႀကိဳးစားရတယ္။ အေျခခံမေကာင္းသူဆုိ အဂၤလိပ္စာ Foundation ေတြေတာင္ျပန္တက္ၾကရတာေတြရွိတယ္။ တစ္ႏွစ္၊ ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္ ဒီအသုိင္းအဝုိင္းနဲ႔ ထိေတြ႕မႈမ်ားလာရင္ေတာ့ ပုိၿပီးတုိးတက္လာတယ္" ဟု ေျပာသည္။
ႏုိင္ငံတကာတြင္ အဂၤလိပ္ဘာသာရပ္ၿပီးပါက ျပင္သစ္၊ စပိန္၊ ဂ်ာမနီဘာသာစကားမ်ားသည္ အသုံး မ်ားေသာ ဘာသာစကားမ်ားျဖစ္သည္။
ယေန႔ေခတ္တြင္ ဘာသာစကားတတ္ေျမာက္မႈသည္ လူတစ္ေယာက္၏ဘဝရပ္တည္မႈကုိ မ်ားစြာအ ေထာက္အကူျပဳလာေသာေၾကာင့္ ဘာသာစကားသည္ မျဖစ္မေနသင္ယူရမည့္ လူေနမႈပုံစံတစ္ခုျဖစ္ လာသည္မွာ မလဲြဧကန္ပင္ျဖစ္သည္။
ဘာသာေဗဒပညာရွင္မ်ား၏ သုံးသပ္ခ်က္အရ ဘာသာစကားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ဘာသာစကားမ်ဳိးစုံ ေလ့လာႏုိင္ပါက ထုိသူ၏ဉာဏ္ရည္ဉာဏ္ေသြး ပုိမုိျမင့္တက္လာႏုိင္ေၾကာင္း သိရသည္။
The Flower News Journal
Vol.10, No.10, March.4-10, 2014