အက်ဳိးရွိမယ့္ အားလပ္ရက္မ်ား
တကၠသိုလ္ဝင္တန္း စာေမးပြဲႀကီး ၿပီးသြားပါၿပီ။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ၁၁ ႏွစ္နီးပါး ေလ့လာထားေသာ ပညာေရး အဆုံးအျဖတ္ခုံ႐ုံး ေပၚထြက္ဆိုၿပီးခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ အခ်ဳိ႕က ေျဖဆိုႏိုင္လို႔ ေပ်ာ္ရႊင္ၾကသည္။ အခ်ဳိ႕က အားမလို အားမရ ျဖစ္ေနၾကသည္။ မည္သို႔ပင္ဆိုေစ ၁၁ ႏွစ္စာအတြက္ ရင္ဆိုင္ၿပီးခဲ့ၿပီ။
လာမည့္ သုံးလနီးပါးအၾကာတြင္ စာစစ္ခုံ႐ုံးက အေျဖထြက္မည္။ လူငယ္မ်ားအတြက္ ေအာင္စာရင္း မထြက္မီၾကား စဥ္းစားစရာ တကၠသိုလ္အိပ္မက္မ်ား ရွိသည္။
ဂလိုဘယ္လိုက္ေဇးရွင္း ေရစီးေၾကာင္းႏွင့္အတူ ဘာသာစကား ေလ့လာစရာ ရွိသည္။ တန္ဖိုးရွိေသာ အခ်ိန္ျဖစ္ရန္ လူမႈလုပ္အားေပးေတြ လုပ္ႏိုင္သည္။ စိတ္ဝင္စားေသာ ဘာသာရပ္မ်ားအေၾကာင္း ေဟာေျပာ ပြဲေတြက တစ္ဆင့္တစ္စိတ္ တစ္ပိုင္း မွတ္သားႏိုင္သည္။
“တက္ခ်င္တဲ့ သင္တန္းေတြေတာ့ အမ်ားႀကီးပဲ။ စကားေျပာ သင္တန္းေရာ၊ ကြန္ပ်ဴတာ သင္တန္းေရာ” ဟု တကၠသိုလ္ဝင္တန္း စာေမးပြဲ ေျဖဆိုထားသူ မခိုင္မြန္က ဆိုသည္။
တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး စိတ္ဝင္စားေသာ အေၾကာင္းအရာ မတူညီသည့္အေပၚ ျမန္မာလူငယ္မ်ားအတြက္ တကၠသိုလ္ဝင္တန္း ေျဖဆိုၿပီးခ်ိန္ႏွင့္ ေအာင္စာရင္း မထြက္မီၾကား ေ႐ြးခ်ယ္စရာမ်ားစြာ ရွိသည္။ အထူးသျဖင့္ ၿမဳိ႕ႀကီးမ်ားတြင္ အခြင့္အလမ္း ပိုမ်ားသည္။
သင္တန္းတက္မည္ဆိုလွ်င္ ေ႐ြးခ်ယ္စရာ သင္တန္းေက်ာင္းမ်ားစြာ ရွိသည္။ ဘာသာရပ္အလိုက္ အလုပ္႐ုံ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ား၊ စာေပေဟာေျပာပြဲမ်ား ပုံမွန္က်င္းပလ်က္ ရွိသည္။ ျပည္ပ ပညာေရး စိတ္ဝင္စားသူမ်ားအတြက္ လစဥ္ ႏိုင္ငံတကာ တကၠသိုလ္မ်ား၏ ေက်ာင္းဝင္ခြင့္ ေဟာေျပာပြဲမ်ား ရွိသည္။
သို႔ေသာ္ အခြင့္အလမ္းမ်ားကို ရွာလိုစိတ္လိုသည္။ အခြင့္အလမ္းရွိမည့္ ေနရာသိမွသာ အျခားသူမ်ားထက္ တန္ဖိုးရွိေသာ အားလပ္ခ်ိန္ ျဖစ္ႏိုင္မည္။ ႏိုင္ငံျခားဘာသာ တကၠသိုလ္ တက္လိုေသာ မခိုင္မြန္က မူ ေအာင္စာရင္း မထြက္မီ အဂၤလိပ္ႏွင့္ ဂ်ပန္ဘာသာ သင္တန္းမ်ား ႀကဳိတက္မည္ဟု ဆုံးျဖတ္ထားသည္။
ၾကားခံဘာသာစကား အခြင့္အလမ္း
ျမန္မာလူငယ္မ်ားအၾကား ကိုရီးယား၊ တ႐ုတ္ယဥ္ေက်းမႈ လႊမ္းမိုးမႈ ႀကီးမားေသာ္လည္း စိတ္အဝင္စားဆုံး ဘာသာစကား စာရင္းတြင္ အဂၤလိပ္ ဘာသာစကားက ထိပ္ဆုံးမွာ ရွိေနဆဲပင္။ ႏိုင္ငံတကာသုံး ဘာသာစကား ျဖစ္သလို တကၠသိုလ္ ဆက္တက္မည္ ဆိုလွ်င္လည္း ေရွာင္လႊဲမရေသာေၾကာင့္ ယခုလို အားလပ္ခ်ိန္မ်ားတြင္ အဂၤလိပ္ဘာသာ သင္တန္းကို အမ်ားဆုံး တက္ၾကသည္။
ႏိုင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ားကလည္း အဂၤလိပ္ဘာသာ တတ္ကြၽမ္းသူကိုသာ ဦးစားေပး အလုပ္ခန္႔သည့္ အတြက္ ငယ္႐ြယ္စဥ္မွာ ဘာသာစကား သင္ထားျခင္းက မမွားႏိုင္ေၾကာင္း ပညာေရး အသိုင္းအဝိုင္း က ေထာက္ခံၾကသည္။
သို႔ေသာ္ ျပည္ပႏိုင္ငံတြင္ အေျခခ်မည့္သူမ်ား၊ ျပည္ပတကၠသိုလ္ တစ္ခုခုတြင္ ေက်ာင္းတက္မည့္ သူမ်ားအတြက္ အဂၤလိပ္ ဘာသာစကားအျပင္ သက္ဆိုင္ရာ ႏိုင္ငံ၏ အသုံးအမ်ားဆုံး စကားအနည္းငယ္ သင္ထားသင့္သည္။ အထူးသျဖင့္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံတြင္ တကၠသိုလ္ ဆက္တက္မည့္သူ ျဖစ္ပါက ဂ်ပန္ဘာသာစကား စာေမးပြဲ ေျဖဆိုရန္ လိုအပ္သည္။
ျပည္တြင္း တကၠသိုလ္သာ ဆက္တက္မည္ ဆိုလွ်င္ေတာ့ အဂၤလိပ္ဘာသာ ေလ့လာေရးအတြက္ သင္တန္းေက်ာင္းမ်ား စိတ္ႀကဳိက္ ေ႐ြးခ်ယ္ၿပီး တက္ထားႏိုင္သည္။ ယခုေနာက္ပိုင္း ပညာဒါနေက်ာင္း မ်ားစြာလည္း ေပၚလာၿပီး စာအုပ္စာတမ္းေၾကးသာ ေပးသြင္း၍ တက္ေရာက္ႏိုင္သည္။
ဘာသာရပ္သင္တန္း ေရစီးေၾကာင္း
အိုင္စီတီ နည္းပညာေခတ္တြင္ လူငယ္မ်ားက ကြန္ပ်ဴတာ Software ႏွင့္ Hardware သင္တန္းမ်ားထက္ Networking ႏွင့္ ဂရပ္ဖစ္ဒီဇိုင္းမ်ားကို ပိုႏွစ္သက္လာၾကသည္။ ဂိမ္းမ်ားကို ကိုယ္တိုင္ ေရးဆြဲသလို ကာတြန္းပုံရိပ္မ်ားကို အသက္သြင္းလိုသူ မ်ားလာသည္။ အေျခခံကြန္ပ်ဴတာ သင္တန္း ဆိုသည္မွာ မူလတန္းႏွင့္ အလယ္တန္းအဆင့္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားအတြက္သာ ျဖစ္လာသည္။
ထိုနည္းတူ LCCI ကဲ့သို႔ စာရင္းအင္းသင္တန္းမ်ား၊ အင္ဂ်င္နီယာ ဘာသာရပ္ သင္တန္းမ်ား၊ abe ကဲ့သို႔ စီမံခန္႔ခြဲေရး သင္တန္းမ်ား၊ ျပည္ပတကၠသိုလ္ ဝင္ခြင့္အတြက္ SAT၊ IELTS ႏွင့္ TOEFL သင္တန္းမ်ားက လည္း အာ႐ုံစိုက္ခံရေသာ သင္တန္းမ်ား ျဖစ္သည္။
အထူးသျဖင့္ ဘာသာရပ္သင္တန္း အမ်ားစုသည္ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းေပၚ မူတည္ေ႐ြး ခ်ယ္ၾကၿပီး ႏွစ္အလိုက္ ေျပာင္းလဲမႈ ရွိႏိုင္သည္။ ႏိုင္ငံ၏ လိုအပ္ေနေသာ လူသားအရင္း အျမစ္ ေရစီးေၾကာင္းအလိုက္ ေခတ္စားေသာ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း သင္တန္းမ်ားသာ ျဖစ္သည္။
တကၠသိုလ္ဝင္ခြင့္ ေ႐ြးခ်ယ္ရာတြင္ မိမိစိတ္ဝင္စားေသာ ဘာသာရပ္ကို ေ႐ြးခ်ယ္ၿပီးေသာ္လည္း လက္ေတြ႕ သင္ၾကားရာ၌ စိတ္ဝင္စားမႈမရွိ ျဖစ္ေနတတ္သည္။ ယင္းေၾကာင့္ ဘာသာရပ္ဆိုင္ ရာ ျပင္ပသင္တန္းမ်ားကို အေျခခံမွစ ႀကဳိတင္သင္ယူထားမည္ဆိုရင္ မိမိႏွင့္ ကိုက္ညီမႈရွိ၊ မရွိ ဆုံးျဖတ္သြားႏိုင္မည္။ အနည္း ဆုံး ေလးႏွစ္နီးပါး အခ်ိန္ေပးရမည့္ တကၠသိုလ္ပညာေရးကို မွန္မွန္ကန္ကန္ ေ႐ြးခ်ယ္ႏိုင္ေစေသာ ႀကိဳတင္ ျပင္ဆင္မႈ ျဖစ္သည္။
လူမႈအေျချပဳစိတ္ ေမြးေပးပါ
လူငယ္ဟူသည္ အနာဂတ္ေခါင္းေဆာင္ဟု ကမာၻ႔ထိပ္တန္း ေခါင္းေဆာင္မ်ားက ဆိုထားၿပီးသားပါ။ ယင္းအတြက္ ငယ္႐ြယ္ေသာ အခ်ိန္တြင္ လူမႈပတ္ဝန္းက်င္ကို ဂ႐ုစိုက္ေသာသူ၊ လူမႈအေျချပဳ လုပ္ငန္းကို စိတ္ဝင္စားသူ ျဖစ္လာရန္ ပ်ဳိးေထာင္ေပးရန္ လိုအပ္သည္။
ရပ္႐ြာအေျချပဳ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားတြင္ လုပ္အားေပး ပါဝင္ကူညီရန္ တိုက္တြန္းသင့္သည္။ အရပ္ဘက္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားက သင္ၾကားပို႔ခ်ေပးေသာ လူငယ္စြန္႔ဦးတီထြင္ သင္တန္းမ်ား၊ လုပ္အားေပး အဖြဲ႕မ်ားႏွင့္ အကူလိုက္ကာ ေဒသႏၲရ ဗဟုသုတႏွင့္ လူသားခ်င္း စာနာေထာက္ထား စိတ္ေမြးျမဴရန္ အားေပးသင့္ သည္။
“လူငယ္ေတြနဲ႔ ကင္းကြာေနတာ ၾကာၿပီ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ပတ္ဝန္းက်င္ကေန မသိလိုက္ မသိဘာသာ နဲ႔ ေပ်ာက္သြားတာေတြ ျပန္ေဖာ္ထုတ္ရမယ္” ဟု ပညာေရး အတိုင္ပင္ခံ တစ္ဦးျဖစ္သူ ဦးေဇာ္မင္းထြန္းက သတိေပး ေျပာၾကားသည္။
လူမႈေရး လုပ္ငန္းမ်ားကတစ္ဆင့္ လူငယ္အခ်င္းခ်င္း အျမင္ခ်င္း ဖလွယ္ျခင္းျဖင့္ ပညာရွာေဖြႏိုင္သည္။ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ဖြင့္လွစ္ သင္ၾကားေနေသာ ယဥ္ေက်းလိမၼာ သင္တန္း မ်ားကလည္း ထိုရည္႐ြယ္ခ်က္ကိုသာ အေျခခံထားျခင္း ျဖစ္သည္။
ယင္းေၾကာင့္ ပညာရွာမွီးရာတြင္ ေက်ာင္းစာထဲတြင္သာ မရွာေဖြဘဲ ပတ္ဝန္းက်င္မွတစ္ဆင့္ သင္ယူပါ။ စာေပေဟာေျပာပြဲ၊ ဘာသာရပ္ ေဟာေျပာပြဲႏွင့္ အလုပ္႐ုံေဆြးေႏြးပြဲ မ်ားကိုလည္း လက္လွမ္းမီသေလာက္ ရွာေဖြသင့္သည္။
ထို႔အျပင္ ႏိုင္ငံတကာ တကၠသိုလ္မ်ားက ပညာသင္ဆု ေပးရာတြင္ ေဒသအက်ဳိးျပဳ လူငယ္မ်ားကို သာ ေ႐ြးခ်ယ္သည့္အတြက္ ယင္းလုပ္ငန္းမ်ားက တစ္ဆင့္ အက်ဳိးေက်းဇူးမ်ား ရရွိႏိုင္ပါေသးသည္။ ပညာသင္ဆု ေလွ်ာက္ထားေပးေသာ ေအဂ်င္စီ မ်ားကလည္း NGO၊ INGO မ်ားတြင္ လုပ္အားေပး သင္တန္းမ်ားေခၚလွ်င္ လူငယ္မ်ား ဝင္ေရာက္ ေလွ်ာက္ထားသင့္ေၾကာင္း အႀကံျပဳၾကသည္။
အားလပ္ခ်ိန္တြင္ တက္ေရာက္မည့္ စိတ္ဝင္စားသည့္ ဘာသာစကား သင္တန္းမ်ားကို မည္သည့္ သင္တန္းေက်ာင္းတြင္ တက္ရမည္ကို ေဝခြဲမရေသးေၾကာင္း မခိုင္မြန္က ညည္းတြား ေျပာဆိုလိုက္သည္။
တကၠသိုလ္ဝင္တန္း ေျဖဆိုၿပီးထားေသာ လူငယ္တိုင္းတြင္ သုံးလၾကာ ကာလတစ္ခုကို စိတ္ႀကဳိက္စီမံ သုံးစြဲခြင့္ ရွိသည္။ သို႔ေသာ္ သုံးစြဲသူအေပၚ မူတည္ၿပီး အခ်ိန္ကာလ ၾကာျမင့္သည္ႏွင့္အမွ် တန္ဖိုးမ်ားလည္း အမ်ဳိးမ်ဳိး ေျပာင္းလဲသြားေပဦးမည္။ ယင္းသို႔ သံုးစြဲရန္ ေရြးခ်ယ္မႈကပင္ ေနာက္ထပ္ ထပ္မံလုပ္ေဆာင္သြား ရဦးမည့္ ေရြးခ်ယ္မႈမ်ားအတြက္ အစပင္ျဖစ္သည္။
The Voice Weekly
23 March 2014
လာမည့္ သုံးလနီးပါးအၾကာတြင္ စာစစ္ခုံ႐ုံးက အေျဖထြက္မည္။ လူငယ္မ်ားအတြက္ ေအာင္စာရင္း မထြက္မီၾကား စဥ္းစားစရာ တကၠသိုလ္အိပ္မက္မ်ား ရွိသည္။
ဂလိုဘယ္လိုက္ေဇးရွင္း ေရစီးေၾကာင္းႏွင့္အတူ ဘာသာစကား ေလ့လာစရာ ရွိသည္။ တန္ဖိုးရွိေသာ အခ်ိန္ျဖစ္ရန္ လူမႈလုပ္အားေပးေတြ လုပ္ႏိုင္သည္။ စိတ္ဝင္စားေသာ ဘာသာရပ္မ်ားအေၾကာင္း ေဟာေျပာ ပြဲေတြက တစ္ဆင့္တစ္စိတ္ တစ္ပိုင္း မွတ္သားႏိုင္သည္။
“တက္ခ်င္တဲ့ သင္တန္းေတြေတာ့ အမ်ားႀကီးပဲ။ စကားေျပာ သင္တန္းေရာ၊ ကြန္ပ်ဴတာ သင္တန္းေရာ” ဟု တကၠသိုလ္ဝင္တန္း စာေမးပြဲ ေျဖဆိုထားသူ မခိုင္မြန္က ဆိုသည္။
တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး စိတ္ဝင္စားေသာ အေၾကာင္းအရာ မတူညီသည့္အေပၚ ျမန္မာလူငယ္မ်ားအတြက္ တကၠသိုလ္ဝင္တန္း ေျဖဆိုၿပီးခ်ိန္ႏွင့္ ေအာင္စာရင္း မထြက္မီၾကား ေ႐ြးခ်ယ္စရာမ်ားစြာ ရွိသည္။ အထူးသျဖင့္ ၿမဳိ႕ႀကီးမ်ားတြင္ အခြင့္အလမ္း ပိုမ်ားသည္။
သင္တန္းတက္မည္ဆိုလွ်င္ ေ႐ြးခ်ယ္စရာ သင္တန္းေက်ာင္းမ်ားစြာ ရွိသည္။ ဘာသာရပ္အလိုက္ အလုပ္႐ုံ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ား၊ စာေပေဟာေျပာပြဲမ်ား ပုံမွန္က်င္းပလ်က္ ရွိသည္။ ျပည္ပ ပညာေရး စိတ္ဝင္စားသူမ်ားအတြက္ လစဥ္ ႏိုင္ငံတကာ တကၠသိုလ္မ်ား၏ ေက်ာင္းဝင္ခြင့္ ေဟာေျပာပြဲမ်ား ရွိသည္။
သို႔ေသာ္ အခြင့္အလမ္းမ်ားကို ရွာလိုစိတ္လိုသည္။ အခြင့္အလမ္းရွိမည့္ ေနရာသိမွသာ အျခားသူမ်ားထက္ တန္ဖိုးရွိေသာ အားလပ္ခ်ိန္ ျဖစ္ႏိုင္မည္။ ႏိုင္ငံျခားဘာသာ တကၠသိုလ္ တက္လိုေသာ မခိုင္မြန္က မူ ေအာင္စာရင္း မထြက္မီ အဂၤလိပ္ႏွင့္ ဂ်ပန္ဘာသာ သင္တန္းမ်ား ႀကဳိတက္မည္ဟု ဆုံးျဖတ္ထားသည္။
ၾကားခံဘာသာစကား အခြင့္အလမ္း
ျမန္မာလူငယ္မ်ားအၾကား ကိုရီးယား၊ တ႐ုတ္ယဥ္ေက်းမႈ လႊမ္းမိုးမႈ ႀကီးမားေသာ္လည္း စိတ္အဝင္စားဆုံး ဘာသာစကား စာရင္းတြင္ အဂၤလိပ္ ဘာသာစကားက ထိပ္ဆုံးမွာ ရွိေနဆဲပင္။ ႏိုင္ငံတကာသုံး ဘာသာစကား ျဖစ္သလို တကၠသိုလ္ ဆက္တက္မည္ ဆိုလွ်င္လည္း ေရွာင္လႊဲမရေသာေၾကာင့္ ယခုလို အားလပ္ခ်ိန္မ်ားတြင္ အဂၤလိပ္ဘာသာ သင္တန္းကို အမ်ားဆုံး တက္ၾကသည္။
ႏိုင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ားကလည္း အဂၤလိပ္ဘာသာ တတ္ကြၽမ္းသူကိုသာ ဦးစားေပး အလုပ္ခန္႔သည့္ အတြက္ ငယ္႐ြယ္စဥ္မွာ ဘာသာစကား သင္ထားျခင္းက မမွားႏိုင္ေၾကာင္း ပညာေရး အသိုင္းအဝိုင္း က ေထာက္ခံၾကသည္။
သို႔ေသာ္ ျပည္ပႏိုင္ငံတြင္ အေျခခ်မည့္သူမ်ား၊ ျပည္ပတကၠသိုလ္ တစ္ခုခုတြင္ ေက်ာင္းတက္မည့္ သူမ်ားအတြက္ အဂၤလိပ္ ဘာသာစကားအျပင္ သက္ဆိုင္ရာ ႏိုင္ငံ၏ အသုံးအမ်ားဆုံး စကားအနည္းငယ္ သင္ထားသင့္သည္။ အထူးသျဖင့္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံတြင္ တကၠသိုလ္ ဆက္တက္မည့္သူ ျဖစ္ပါက ဂ်ပန္ဘာသာစကား စာေမးပြဲ ေျဖဆိုရန္ လိုအပ္သည္။
ျပည္တြင္း တကၠသိုလ္သာ ဆက္တက္မည္ ဆိုလွ်င္ေတာ့ အဂၤလိပ္ဘာသာ ေလ့လာေရးအတြက္ သင္တန္းေက်ာင္းမ်ား စိတ္ႀကဳိက္ ေ႐ြးခ်ယ္ၿပီး တက္ထားႏိုင္သည္။ ယခုေနာက္ပိုင္း ပညာဒါနေက်ာင္း မ်ားစြာလည္း ေပၚလာၿပီး စာအုပ္စာတမ္းေၾကးသာ ေပးသြင္း၍ တက္ေရာက္ႏိုင္သည္။
ဘာသာရပ္သင္တန္း ေရစီးေၾကာင္း
အိုင္စီတီ နည္းပညာေခတ္တြင္ လူငယ္မ်ားက ကြန္ပ်ဴတာ Software ႏွင့္ Hardware သင္တန္းမ်ားထက္ Networking ႏွင့္ ဂရပ္ဖစ္ဒီဇိုင္းမ်ားကို ပိုႏွစ္သက္လာၾကသည္။ ဂိမ္းမ်ားကို ကိုယ္တိုင္ ေရးဆြဲသလို ကာတြန္းပုံရိပ္မ်ားကို အသက္သြင္းလိုသူ မ်ားလာသည္။ အေျခခံကြန္ပ်ဴတာ သင္တန္း ဆိုသည္မွာ မူလတန္းႏွင့္ အလယ္တန္းအဆင့္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားအတြက္သာ ျဖစ္လာသည္။
ထိုနည္းတူ LCCI ကဲ့သို႔ စာရင္းအင္းသင္တန္းမ်ား၊ အင္ဂ်င္နီယာ ဘာသာရပ္ သင္တန္းမ်ား၊ abe ကဲ့သို႔ စီမံခန္႔ခြဲေရး သင္တန္းမ်ား၊ ျပည္ပတကၠသိုလ္ ဝင္ခြင့္အတြက္ SAT၊ IELTS ႏွင့္ TOEFL သင္တန္းမ်ားက လည္း အာ႐ုံစိုက္ခံရေသာ သင္တန္းမ်ား ျဖစ္သည္။
အထူးသျဖင့္ ဘာသာရပ္သင္တန္း အမ်ားစုသည္ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းေပၚ မူတည္ေ႐ြး ခ်ယ္ၾကၿပီး ႏွစ္အလိုက္ ေျပာင္းလဲမႈ ရွိႏိုင္သည္။ ႏိုင္ငံ၏ လိုအပ္ေနေသာ လူသားအရင္း အျမစ္ ေရစီးေၾကာင္းအလိုက္ ေခတ္စားေသာ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း သင္တန္းမ်ားသာ ျဖစ္သည္။
တကၠသိုလ္ဝင္ခြင့္ ေ႐ြးခ်ယ္ရာတြင္ မိမိစိတ္ဝင္စားေသာ ဘာသာရပ္ကို ေ႐ြးခ်ယ္ၿပီးေသာ္လည္း လက္ေတြ႕ သင္ၾကားရာ၌ စိတ္ဝင္စားမႈမရွိ ျဖစ္ေနတတ္သည္။ ယင္းေၾကာင့္ ဘာသာရပ္ဆိုင္ ရာ ျပင္ပသင္တန္းမ်ားကို အေျခခံမွစ ႀကဳိတင္သင္ယူထားမည္ဆိုရင္ မိမိႏွင့္ ကိုက္ညီမႈရွိ၊ မရွိ ဆုံးျဖတ္သြားႏိုင္မည္။ အနည္း ဆုံး ေလးႏွစ္နီးပါး အခ်ိန္ေပးရမည့္ တကၠသိုလ္ပညာေရးကို မွန္မွန္ကန္ကန္ ေ႐ြးခ်ယ္ႏိုင္ေစေသာ ႀကိဳတင္ ျပင္ဆင္မႈ ျဖစ္သည္။
လူမႈအေျချပဳစိတ္ ေမြးေပးပါ
လူငယ္ဟူသည္ အနာဂတ္ေခါင္းေဆာင္ဟု ကမာၻ႔ထိပ္တန္း ေခါင္းေဆာင္မ်ားက ဆိုထားၿပီးသားပါ။ ယင္းအတြက္ ငယ္႐ြယ္ေသာ အခ်ိန္တြင္ လူမႈပတ္ဝန္းက်င္ကို ဂ႐ုစိုက္ေသာသူ၊ လူမႈအေျချပဳ လုပ္ငန္းကို စိတ္ဝင္စားသူ ျဖစ္လာရန္ ပ်ဳိးေထာင္ေပးရန္ လိုအပ္သည္။
ရပ္႐ြာအေျချပဳ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားတြင္ လုပ္အားေပး ပါဝင္ကူညီရန္ တိုက္တြန္းသင့္သည္။ အရပ္ဘက္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားက သင္ၾကားပို႔ခ်ေပးေသာ လူငယ္စြန္႔ဦးတီထြင္ သင္တန္းမ်ား၊ လုပ္အားေပး အဖြဲ႕မ်ားႏွင့္ အကူလိုက္ကာ ေဒသႏၲရ ဗဟုသုတႏွင့္ လူသားခ်င္း စာနာေထာက္ထား စိတ္ေမြးျမဴရန္ အားေပးသင့္ သည္။
“လူငယ္ေတြနဲ႔ ကင္းကြာေနတာ ၾကာၿပီ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ပတ္ဝန္းက်င္ကေန မသိလိုက္ မသိဘာသာ နဲ႔ ေပ်ာက္သြားတာေတြ ျပန္ေဖာ္ထုတ္ရမယ္” ဟု ပညာေရး အတိုင္ပင္ခံ တစ္ဦးျဖစ္သူ ဦးေဇာ္မင္းထြန္းက သတိေပး ေျပာၾကားသည္။
လူမႈေရး လုပ္ငန္းမ်ားကတစ္ဆင့္ လူငယ္အခ်င္းခ်င္း အျမင္ခ်င္း ဖလွယ္ျခင္းျဖင့္ ပညာရွာေဖြႏိုင္သည္။ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ဖြင့္လွစ္ သင္ၾကားေနေသာ ယဥ္ေက်းလိမၼာ သင္တန္း မ်ားကလည္း ထိုရည္႐ြယ္ခ်က္ကိုသာ အေျခခံထားျခင္း ျဖစ္သည္။
ယင္းေၾကာင့္ ပညာရွာမွီးရာတြင္ ေက်ာင္းစာထဲတြင္သာ မရွာေဖြဘဲ ပတ္ဝန္းက်င္မွတစ္ဆင့္ သင္ယူပါ။ စာေပေဟာေျပာပြဲ၊ ဘာသာရပ္ ေဟာေျပာပြဲႏွင့္ အလုပ္႐ုံေဆြးေႏြးပြဲ မ်ားကိုလည္း လက္လွမ္းမီသေလာက္ ရွာေဖြသင့္သည္။
ထို႔အျပင္ ႏိုင္ငံတကာ တကၠသိုလ္မ်ားက ပညာသင္ဆု ေပးရာတြင္ ေဒသအက်ဳိးျပဳ လူငယ္မ်ားကို သာ ေ႐ြးခ်ယ္သည့္အတြက္ ယင္းလုပ္ငန္းမ်ားက တစ္ဆင့္ အက်ဳိးေက်းဇူးမ်ား ရရွိႏိုင္ပါေသးသည္။ ပညာသင္ဆု ေလွ်ာက္ထားေပးေသာ ေအဂ်င္စီ မ်ားကလည္း NGO၊ INGO မ်ားတြင္ လုပ္အားေပး သင္တန္းမ်ားေခၚလွ်င္ လူငယ္မ်ား ဝင္ေရာက္ ေလွ်ာက္ထားသင့္ေၾကာင္း အႀကံျပဳၾကသည္။
အားလပ္ခ်ိန္တြင္ တက္ေရာက္မည့္ စိတ္ဝင္စားသည့္ ဘာသာစကား သင္တန္းမ်ားကို မည္သည့္ သင္တန္းေက်ာင္းတြင္ တက္ရမည္ကို ေဝခြဲမရေသးေၾကာင္း မခိုင္မြန္က ညည္းတြား ေျပာဆိုလိုက္သည္။
တကၠသိုလ္ဝင္တန္း ေျဖဆိုၿပီးထားေသာ လူငယ္တိုင္းတြင္ သုံးလၾကာ ကာလတစ္ခုကို စိတ္ႀကဳိက္စီမံ သုံးစြဲခြင့္ ရွိသည္။ သို႔ေသာ္ သုံးစြဲသူအေပၚ မူတည္ၿပီး အခ်ိန္ကာလ ၾကာျမင့္သည္ႏွင့္အမွ် တန္ဖိုးမ်ားလည္း အမ်ဳိးမ်ဳိး ေျပာင္းလဲသြားေပဦးမည္။ ယင္းသို႔ သံုးစြဲရန္ ေရြးခ်ယ္မႈကပင္ ေနာက္ထပ္ ထပ္မံလုပ္ေဆာင္သြား ရဦးမည့္ ေရြးခ်ယ္မႈမ်ားအတြက္ အစပင္ျဖစ္သည္။
The Voice Weekly
23 March 2014