အာဂုံေဆာင္စနစ္ဆုိးမွ ခဲြမထြက္ႏုိင္သည့္ ပုဂၢလိကေက်ာင္းမ်ား


ကုိယ္ပုိင္ေက်ာင္းမွတ္ပုံတင္ ဥပေဒျပ႒ာန္းၿပီး သက္တမ္းရင့္ေဘာ္ဒါေက်ာင္းမ်ားကုိ ပညာေရးဝန္ႀကီး ဌာနကတရားဝင္ အသိအမွတ္ျပဳေလွ်ာက္ထားခြင့္ျပဳသည္မွ ၂ ႏွစ္ေက်ာ္ကာလေရာက္ေနၿပီျဖစ္သည္။ အစုိးရ၏ပညာေရးစနစ္ကုိ အားရေက်နပ္မႈမရွိေသာ မိဘအုပ္ထိန္းသူမ်ားေၾကာင့္ ကုိယ္ပုိင္ေက်ာင္း မ်ား၏ ေစ်းကြက္ကလည္း ပုိမုိႀကီးမားက်ယ္ျပန္႔လာသည္။

လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ေက်ာင္းသားမိဘမ်ား သိလုိစိတ္ျပင္းျပေနေသာေမးခြန္းမွာ အစုိးရေက်ာင္းႏွင့္ ကုိယ္ပုိင္ေက်ာင္းဘာေတြ ကြာျခားသလဲဆုိသည့္ အခ်က္ျဖစ္သည္။ ကုိယ္ပုိင္ေက်ာင္းမ်ားမွ ပုဂၢလိက ပညာေရးလုပ္ငန္းျဖစ္သည့္အတြက္ ေငြေၾကးပိုမုိကုန္က်မည့္အခ်က္ကေတာ့ အေသအခ်ာပင္ျဖစ္သည္။

ေငြေၾကးပုိမုိကုန္က်သည့္အတြက္ အစုိးရေက်ာင္းႏွင့္ မတူကဲြျပားေသာ ပညာေရးစနစ္ကုိ ကုိယ္ပုိင္ ေက်ာင္းမ်ားက အမွန္တကယ္ေပးစြမ္းေနသည္လားဆုိသည္ကုိ ကုိယ္ပုိင္ေက်ာင္း တည္ေထာင္ထားသူ မ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းသားမိဘမ်ားအေနျဖင့္ အေျဖရွာဆန္းစစ္ရန္ လုိအပ္ေနၿပီျဖစ္သည္။

စာေမးပဲြတြင္အမွတ္ေကာင္းရရွိေရး စာသင္ေက်ာင္းႏွင့္က်ဴရွင္မ်ားတြင္ အခ်ိန္ကုန္ၿပီးႏႈတ္တုိက္ အာဂုံ ေဆာင္က်က္မွတ္ေသာ ပညာေရးစနစ္မွ အသိပညာ၊ ဗဟုသုတႏွင့္ စဥ္းစားေတြးေခၚမႈကုိ အားေပး ေသာပညာေရးစနစ္မ်ဳိးကုိ ကုိယ္ပုိင္ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ျမင္ေတြ႕ေနရပါၿပီလား။

"အခုပညာေရးမွာအတည္ျပဳထားတဲ့ စစ္ေဆးတဲ့စနစ္ကစာေမးပဲြစနစ္ပဲ။ အေျခခံပညာအဆင့္ကေန အဆင့္ျမင့္ပညာေရးကုိ ကူးဖုိ႔အတြက္ ၁၀ တန္းကေန တကၠသုိလ္ကုိ ေရြးတဲ့စနစ္လည္း ဒါနဲ႔ပဲေရြးေန တုန္းပဲ။ သက္ဆုိင္ရာေက်ာင္းေတြေရာ၊ ကုိယ္ပုိင္ေက်ာင္းေတြေရာ ေက်ာင္းရဲ႕ေအာင္ျမင္မႈကုိ တုိင္း တာဖုိ႔စာေမးပဲြေအာင္ခ်က္၊ ဂုဏ္ထူးေတြနဲ႔ပဲ တုိင္းတာရတာပါပဲ" ဟု ACA ပညာ့ရိပ္ၿငိမ္ကုိယ္ပုိင္ ေက်ာင္းမွ အႀကံေပးပညာရွင္ဦးစန္းဝင္းကေျပာသည္။

ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနအထိ အမွတ္ျပဳကုိယ္ပုိင္ေက်ာင္း ၁၅၀ ေက်ာ္ တရားဝင္ခြင့္ျပဳထားၿပီး ကဲြျပားျခား နားေသာပညာေရးစနစ္ က်င့္သုံးေနသည့္ေက်ာင္းအခ်ဳိ႕ရွိေသာ္လည္း အမ်ားစုမွာေအာင္ ခ်က္ျမင့္မား ေရးအေျခခံေသာ ပညာေရးစနစ္ေအာက္မွာ ႐ုန္းထြက္ႏုိင္မႈမရွိေသးျခင္းျဖစ္သည္။

"အခုေလာေလာဆယ္ေတာ့ ကိုယ္ပုိင္ေက်ာင္းေတြလည္း ႐ုန္းထြက္လုိ႔မရေသးဘူး။ အစုိးရေက်ာင္းနဲ႔ မတူတာကေတာ့ ဝန္ေဆာင္မႈနဲ႔ပဲျဖည့္ဆည္းေပးႏုိင္တယ္။ မူဝါဒပုိင္းကေတာ့ ျပင္လုိ႔မရဘူး" ဟု ဦးစန္း ဝင္းကဆုိသည္။

အစုိးရဥပေဒျပ႒ာန္းသတ္မွတ္ၿပီးေနာက္ ကုိယ္ပုိင္ေက်ာင္းမ်ားအေနျဖင့္ ေက်ာင္းသားမ်ားအား အခ်ိန္ ျပည့္တာဝန္ယူသင္ၾကားေပးႏုိင္မႈႏွင့္ ထပ္ေဆာင္းဘာသာရပ္သင္ၾကားႏုိင္မႈ အခြင့္အေရးတုိ႔ကုိ ရရွိခဲ့ ၾကသည္။

ေက်ာင္းသားမ်ားအေနျဖင့္ အစုိးရေက်ာင္းမ်ားတြင္ ေက်ာင္းေခၚခ်ိန္တက္ျပရျခင္းဒုကၡမွ ကင္းေဝးသြား ခဲ့သလုိ ႏုိင္ငံျခားဘာသာစကားႏွင့္ အျခားပညာရပ္မ်ားကုိ ေလ့လာသင္ယူခြင့္ရရွိသြားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

တကၠသုိလ္ဝင္တန္းေျဖဆုိမည့္ ေက်ာင္းသားတစ္ဦး၏ မိခင္မခုိင္ခုိင္က "သူ႔အစ္ကုိတုန္းက ၁၀ တန္း ဆုိေဘာ္ဒါေဆာင္မွာ သြားထားရတာေပါ့။ ေက်ာင္းေခၚခ်ိန္ျပည့္ေအာင္ေရာ၊ က်ဴရွင္ခ်ိန္ေရာ တစ္ေန႔ ကုန္တက္ေနရေတာ့ကေလးက ပင္ပန္းေနၿပီ။ အခုကုိယ္ပုိင္ေက်ာင္းေတြ ေပၚလာေတာ့ အဲ့ဒီလုိမ်ဳိး မရွိေတာ့ဘူး" ဟု၎အေတြ႕အႀကံဳကုိ ရွင္းျပသည္။

ကုိယ္ပုိင္ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အတင္းအက်ပ္ခုိင္းေစျခင္း၊ ပိတ္ေလွာင္ ျခင္း၊ ျပင္းထန္စြာ အျပစ္ေပးျခင္းႏွင့္ ညႇဥ္းပန္းႏွိပ္စပ္ျခင္းတုိ႔ကုိ မျပဳလုပ္ရန္ႏွင့္ အိပ္စက္အနားယူခ်ိန္ သည္ေန႔စဥ္ေျခာက္နာရီေအာက္ မေလ်ာ့နည္းေစရန္ ေက်ာင္းတည္ေထာင္ဖြင့္လွစ္သူမ်ားက ၾကပ္မတ္ ေဆာင္ရြက္ရမည္ျဖစ္သည္။

အလယ္တန္းႏွင့္ အထက္တန္းအဆင့္တြင္ စာသင္ခန္းအက်ယ္အဝန္းသည္ ၃၆၀ စတုရန္းေပေအာက္ မေလ်ာ့နည္းေစရန္ႏွင့္ တစ္ခန္းလွ်င္ ေက်ာင္းသား ၄၀ ဦးထက္မပုိဘဲထားရွိရန္ ကုိယ္ပိုင္ေက်ာင္း မွတ္ပုံတင္နည္း ဥပေဒတြင္သတ္မွတ္ထားသည္။

"အစုိးရေက်ာင္းမွာက ဆရာမတစ္ေယာက္တည္းကုိ ေက်ာင္းသားကေျခာက္ဆယ္ေလာက္ ဆုိေတာ့ ေက်ာင္းသားတစ္ဦးခ်င္းကုိ ဂ႐ုမစုိက္ႏုိင္ဘူးေလ။ စာဆုိလည္းသင္ေပးတာပဲ က်က္၊ အိမ္စာေပးနဲ႔၊ ဒါက်က္ဒါေျဖပုံစံနဲ႔ အခ်ိန္တန္ ေနာက္တစ္တန္းကူးဆုိတာ ျဖစ္ေန တယ္။ ေနာက္ႏွစ္ဆုိကုိယ္ ပုိင္ ေက်ာင္းေျပာင္းထားေတာ့မယ္" ဟု ေက်ာင္းသားမိဘတစ္ဦးကေျပာသည္။

ကုိယ္ပုိင္ေက်ာင္းထားႏုိင္ေသာမိဘ၏ သားသမီးမ်ားအေနျဖင့္ စာသင္ေက်ာင္းႏွင့္ က်ဴရွင္တြင္အခ်ိန္ ကုန္ေနရမႈမွ သက္သာသြားေသာ္လည္း အလြတ္က်က္မွတ္ရေသာ ပညာေရးဝဲဂယက္မွ လြတ္ေျမာက္ ႏုိင္ရန္ ခက္ခဲေနဆဲျဖစ္သည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ စာေမးပဲြစနစ္ေလ့လာသင္ယူမႈကုိ အားေပးေသာစစ္ေဆးနည္းစနစ္ (Formaive Assessment) ကုိအသုံးျပဳရန္ တုိက္တြန္းအႀကံျပဳေၾကာင္း ႏုိင္ငံလုံးဆုိင္ရာ ပညာေရးစနစ္ျပဳျပင္ ေျပာင္း လဲေရးကြန္ရက္ (NNER) ကသေဘာထားထုတ္ျပန္ထားသည္။

ႏုိင္ငံတကာႏွင့္ ျပည္တြင္းမွပညာေရးပညာရွင္မ်ားႏွင့္ ပညာေရးေလ့လာသူမ်ား ေဆြးေႏြး ခဲ့ၾကၿပီး ေနာက္ ေက်ာင္းသားမ်ား၏သင္ယူမႈကုိ ထိေရာက္ေစမည့္အထက္ပါနည္းလမ္းကုိ အသုံးျပဳရန္ ၂၀၁၃ ေအာက္တုိဘာတြင္ တုိက္တြန္းထုတ္ျပန္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

ကုိယ္ပိုင္ေက်ာင္းမ်ားအေနျဖင့္ စီးပြားေရးအရ ရပ္တည္ႏုိင္ေရး၊ ၎တုိ႔ေက်ာင္းသားမ်ား၏ ေအာင္ခ်က္ ႏွင့္ ဂုဏ္ထူးရရွိမႈတုိ႔ေပၚတြင္ မူတည္လ်က္ရွိျခင္းေၾကာင့္ စာေမးပဲြဦးတည္ေသာ သင္ၾကားေရးစနစ္ကုိ က်င့္သုံးေနသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံရွိ ေက်ာင္းသားမိဘမ်ားအတြင္း ပညာေရးအေပၚသေဘာထားအျမင္ လဲြမွားေနမႈက လည္း ေလ့လာသင္ယူမႈကုိ အားေပးေသာပညာေရးစနစ္ထက္ ေအာင္မွတ္ျမင့္မားေသာ ပညာေရးစနစ္ကုိ ပုိမုိအားေပးလ်က္ရွိသည္။

"ပညာသင္ၾကားတဲ့ပုံစံကုိ ေျပာင္းလုိက္ရင္ စာေမးပဲြေအာင္ခ်က္ကုိ သိသိသာသာထိခုိက္ႏုိင္တယ္။ မိဘေတြက ဂုဏ္ထူးအထြက္မ်ားတဲ့၊ ေအာင္ခ်က္ေကာင္းတဲ့ ကုိယ္ပုိင္ေက်ာင္းေတြကုိ ေရြးခ်ယ္ ေက်ာင္း အပ္ေနၾကတာေလ။ အဲဒါဆုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔လည္း ရပ္တည္ဖုိ႔အခက္အခဲရွိႏုိင္တယ္" ဟု ကုိယ္ပုိင္ေက်ာင္း တည္ေထာင္ထားသူတစ္ဦးကေျပာသည္။

ကုိယ္ပုိင္ေက်ာင္းေစ်းကြက္ႀကီးမားလာျခင္းေၾကာင့္ လုပ္ငန္းတုိးခ်ဲ႕ေဆာင္ရြက္ရာ၌ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ႀကီးမားေနျခင္း၊ အထူးသျဖင့္ ေျမေနရာအခက္အခဲက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ကုိယ္ပုိင္ေက်ာင္းမ်ား၏ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုး တက္ေရးအတြက္ အဓိကအဟန္႔အတား ျဖစ္ေစလ်က္ရွိသည္။

ကုိယ္ပုိင္ေက်ာင္းမ်ားအေနျဖင့္ ေက်ာင္းသားမိဘမ်ား၏ စိတ္ဝင္စားမႈ ျမင့္တက္ေနျခင္းေၾကာင့္ ေစ်း ကြက္ႀကီးမားလာေနေသာ္လည္း ပညာသင္ၾကားေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈ အားနည္း ေနေသးေၾကာင္း ပညာရွင္မ်ားကေထာက္ျပမႈမ်ားရွိေနသည္။

ကုိယ္ပုိင္ေက်ာင္းအခ်ဳိ႕သည္ အစိုးရေက်ာင္းႏွင့္ ပညာသင္ၾကားမႈစနစ္ ကဲြျပားျခားနားမႈ မရွိေသးသ လုိ ႏုိင္ငံတကာကဲ့သုိ႔ ပုဂၢလိကပညာေရးက႑အေနျဖင့္ ရပ္တည္လာႏုိင္ရန္ လုိအပ္ခ်က္မ်ား ရွိေနေသး ေၾကာင္း ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ ေဒါက္တာစုိးရင္ကေျပာသည္။

"လုံးဝအလြတ္မက်က္ရတာေတာ့ မဟုတ္ဘူးေပါ့။ က်က္သင့္တာက်က္၊ ေဝဖန္သုံးသပ္သင့္တာ သုံးသပ္ရမယ္။ မွ်မွ်တတျဖစ္ရမယ္။ အခုကေတာ့ အလြတ္က်က္တာမ်ားေနတာေပါ့။ ကုိယ္ပုိင္ ေက်ာင္းေတြလည္း ေမွ်ာ္မွန္းသေလာက္ ျဖစ္မလာေသးဘူး။ အစုိးရေက်ာင္းနဲ႔ သင္ၾကားမႈပုံစံတူျဖစ္ေန တယ္။ ႏုိင္ငံကာလုိပုဂၢလိက ပညာေရးေက်ာင္းေတြျဖစ္လာေအာင္ ႀကိဳးစားဖုိ႔လုိေနေသးတယ္" ဟု ရန္ကုန္တကၠသုိလ္ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ (အၿငိမ္းစား) တစ္ဦးကဆုိသည္။

ပညာေရးဖြံြ႕ၿဖိဳတိုးတက္မႈအတြက္ အဓိကအစိတ္အပိုင္းအေနျဖင့္ သင္ေထာက္ကူပစၥည္းႏွင့္ သင္ၾကား နည္းစနစ္တြင္ ကုိယ္ပုိင္ေက်ာင္းမ်ားအေနျဖင့္ သင္ေထာက္ကူပစၥည္းျဖည့္ဆည္းႏုိင္မႈရွိေသာ္လည္း သင္ၾကားနည္းစနစ္တြင္ လုိအပ္ခ်က္မ်ားရွိေနဆဲျဖစ္ေၾကာင္း အထက္ပါပုဂၢိဳလ္က သုံးသပ္သည္။

အစုိးရ၏ပညာေရးစနစ္အေပၚ ေက်ာင္းသားမိဘမ်ား စိတ္ေက်နပ္မႈေလ်ာ့က်ေနခ်ိန္တြင္ ကုိယ္ပုိင္ ေက်ာင္း မ်ား အားသာမႈရွိေနၿပီး ယင္းအခြင့္အလမ္းကုိ အမိအရဆုပ္ကုိင္ႏုိင္ရန္ ပုိမုိေကာင္းမြန္ေသာ ပညာေရးစနစ္ ကုိ ဖန္တီးႏုိင္မည္လား ေစာင့္ၾကည့္ရမည္ျဖစ္သည္။

7Day News Journal
Vol.13, No.1, March.5, 2014

ဆက်စပ်ဖတ်ရှုရန် အကြောင်းအရာများ...