အနာဂတ္ကို ေရြးခ်ယ္ခြင့္မရသူမ်ား


ေဖေဖာ္၀ါရီလအတြင္းက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ ပန္းျခံတစ္ခု၌ ျပဳလုပ္ေသာ ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲတစ္ခုတြင္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားအား ေတြ႕ရစဥ္

Youth of a Nation are the trustees of Posterity. (Benjamin Disraeli ၿဗိတိန္ႏိုင္ငံေရးသမား၊ စာေရးဆရာ)

ယေန႔ေခတ္လူငယ္မ်ားသည္ တစ္ခ်ိန္တြင္ ႏိုင္ငံကို ဦးေဆာင္ရမည့္ ေခါင္းေဆာင္မ်ား ျဖစ္လာၾက မည္ ျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံတစ္ခု၏ အနာဂတ္သည္ ထိုႏိုင္ငံအတြင္းရွိ လူငယ္မ်ား၏ လက္၀ယ္တြင္ တည္ရွိေပ သည္။ ႏိုင္ငံတစ္ခု ေအာင္ျမင္ေစရန္အတြက္ အေရးႀကီးဆံုးေသာ အင္အားမွာ လူငယ္စြမ္းအား ပင္ ျဖစ္သည္ဆိုလွ်င္ မွားႏိုင္မည္ မဟုတ္ေပ။

အမွန္စင္စစ္ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ကိုလိုနီလက္ေအာက္မွ ကယ္တင္ေပးခဲ့ေသာ ျမန္မာ့အာဇာနည္ သူရဲေကာင္းမ်ားသည္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား လူငယ္မ်ားပင္ ျဖစ္ၾကေပသည္။ လူငယ္မ်ားသည္ စဥ္းစားေတြးေခၚရသည့္ လုပ္ရပ္မ်ားထက္ လက္ေတြ႕ျပဳလုပ္ျခင္းမ်ားႏွင့္ ပိုမိုသင့္ေလ်ာ္ေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း ကမၻာ့သမိုင္းတစ္ေလွ်ာက္ ေခတ္ေျပာင္း ေတာ္လွန္ေရးမ်ားကို ဦးေဆာင္ခဲ့သူမ်ားသည္ လူငယ္မ်ားသာ ျဖစ္ေနၾကျခင္း ျဖစ္သည္။

သို႔ေသာ္ လက္ရွိ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ လူငယ္မ်ားတြင္ ထိုကဲ့သုိ႔ေသာ ဦးေဆာင္ႏိုင္စြမ္း ေပ်ာက္ဆံုးေနလ်က္ ရွိသည္။ လူငယ္မ်ားသည္ ယံုၾကည္ခ်က္မရွိ၊ ရပ္တည္ခ်က္မရွိ၊ မိမိစိတ္၀င္စားသည္ကို ေရြးခ်ယ္ လုပ္ကိုင္ခြင့္ မရွိျဖစ္ေနၾကသည္။ အမွန္စင္စစ္ လူငယ္မ်ားအေနျဖင့္ ၎တို႔၏ အနာဂတ္ကို ကိုယ္တိုင္ေရြးခ်ယ္ခြင့္ရွိမွသာ ၎တို႔အေနျဖင့္ ကိုယ့္ ကိုယ္ကိုယ္ယံုၾကည္မႈရွိမွသာ တိုင္းျပည္၏ အနာဂတ္ကို တည္ေဆာက္ႏိုင္သည့္ ေခါင္းေဆာင္မ်ား ျဖစ္လာႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ လူငယ္မ်ားသည္ ၎တို႔၏ အနာဂတ္ကို ကိုယ္တုိင္ေရြးခ်ယ္ပိုင္ခြင့္ ဆံုး႐ံႈးေနၾကသည္။ ၎တို႔အေနျဖင့္ မိမိ၀ါသနာပါရာ ပညာရပ္တစ္ခုကို ေလ့လာလိုက္စားခြင့္ ရွိမွသာ အဆိုပါပညာရပ္တြင္ ထူးခြၽန္ထက္ျမက္ေသာ ပညာရွင္မ်ား ျဖစ္လာႏိုင္ေပမည္။ သို႔ရာတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ၏ ပညာေရးစနစ္ ခ်ဳိ႕ယြင္းခ်က္မ်ားေၾကာင့္ လူငယ္မ်ားသည္ ၎တို႔၏ ဘ၀ရပ္တည္ခ်က္ကို ၀ါသနာပါရာ၊ စိတ္၀င္စားရာ ပညာရပ္မ်ားျဖင့္ တည္ေဆာက္ႏိုင္ခြင့္ မရရွိၾကေပ။

ထို႔ေၾကာင့္လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ လူသားရင္းျမစ္ ဆံုး႐ႈံးမႈမ်ား မ်ားစြာျဖစ္ေပၚ ေနရသည္။ ႏိုင္ငံတစ္ခုတြင္ လူသားရင္းျမစ္ ဆံုး႐ႈံးမႈျဖစ္ပြားရျခင္း၏ အဓိကအေၾကာင္းရင္းတစ္ရပ္မွာ လူငယ္မ်ားက ၎တို႔ စိတ္၀င္စားရာ ပညာရပ္တစ္ခုကို ေလ့လာလုိက္စားခြင့္ မရရွိျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။

လက္ရွိျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ပညာေရးစနစ္အရ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားအေနျဖင့္ ၎တို႔ႏွင့္ကိုက္ညီေသာ ပညာရပ္မ်ားကို သိျမင္ခြင့္မရွိ၊ ေရြးခ်ယ္ခြင့္မရွိေပ။ ထို႔အျပင္ အေျခခံပညာသင္ၾကားေရး စနစ္တြင္ လည္း ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား၏ ၀ါသနာပါရာ စိတ္၀င္စားရာအေၾကာင္းအရာမ်ားကို ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားမွ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ေပးျခင္း မရွိဘဲ အလြတ္က်က္စနစ္ျဖင့္ ပံုေသကားက် သင္ၾကား နည္းျဖစ္ေနျခင္းကပင္ လူငယ္မ်ားအေနျဖင့္ မိမိ၀ါသနာကို ပ်ဳိးေထာင္ခြင့္ မရရွိျခင္းျဖစ္သည္။

ထို႔အျပင္ လက္ရွိပညာေရးစနစ္သည္ လူငယ္မ်ား၏ ေတြးေခၚႏိုင္စြမ္းႏွင့္ ဗဟုသုတကို ကန္႔သတ္ ခ်ဳပ္ခ်ယ္ထားေပသည္။ ထိုကဲ့သို႔ ကန္႔သတ္ျခင္းကပင္ လူငယ္မ်ားအေနျဖင့္ ၎တို႔၏ ၀ါသနာကို ေလ့လာ လိုက္စားရန္ ဆံုးျဖတ္ပိုင္ခြင့္ ေလ်ာ့နည္းေစသည္။

ေဆးပညာတကၠသိုလ္သို႔ တက္ေရာက္ေနသည့္ သူငယ္ခ်င္းတစ္ဦးျဖစ္သူက ေျပာဖူးသည္။ “၁၀တန္းေအာင္ေတာ့ မိဘေတြက ဆရာ၀န္ျဖစ္ေစခ်င္တယ္။ အဲဒီတုန္းက ဘာကို စိတ္၀င္စားသလဲ ဆိုတာ ေသခ်ာမသိဘူး။ ၁၀ တန္းေအာင္ ေက်ာင္းသားတစ္ဦးအေနနဲ႔ ဘာမွ ေတြးေခၚႏိုင္စြမ္း မရွိခဲ့ဘူး။ ေနာက္ပိုင္း ေက်ာင္းတက္ရတာ အခ်ိန္ျဖဳန္းတယ္လို႔ ထင္မိတယ္။ ၀ါသနာပါတာ က ေဆးပညာမဟုတ္ဘူး။ ဂရပ္ဖစ္ ဒီဇိုင္နာဆိုတာ ေနာက္က်မွ သိလာတယ္။ အခုေတာ့ ေက်ာင္း တက္ရတာ အခ်ိန္ျဖဳန္းတယ္လို႔ မထင္ေတာ့ဘူး။ အိမ္က ေက်ာင္းထြက္ခြင့္ မျပဳဘူး။ ဒါေပမဲ့ ေက်ာင္းၿပီးေအာင္တက္ ၿပီးရင္ ႀကိဳက္တာလုပ္တဲ့”

အကယ္၍ ၎အေနျဖင့္ မိမိ၀ါသနာပါသည္ကို ေလ့လာလိုက္စားခြင့္ ရရွိခဲ့ပါက ေအာင္ျမင္သည့္ ပညာရွင္တစ္ဦးျဖစ္လာမည္မွာ ေသခ်ာေပသည္။ သို႔ေသာ္ လက္ရွိပညာေရးစနစ္အရ ငယ္စဥ္ကတည္းက ၀ါသနာကို ပ်ဳိးေထာင္ႏိုင္ျခင္း မရွိသကဲ့သုိ႔ တကၠသိုလ္တက္ေရာက္ရာတြင္လည္း မိမိ၀ါသနာပါသည့္ ပညာရပ္ကို ေရြးခ်ယ္ခြင့္ မရရွိခဲ့ေပ။

သို႔ေသာ္ အဆိုပါသူငယ္ခ်င္းအေနျဖင့္ ေနာင္တစ္ခ်ိန္တြင္ ၎၀ါသနာပါသည္ကို လုပ္ေဆာင္ရန္ အခြင့္အေရးရရွိႏုိင္သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ လူငယ္အမ်ားစုသည္ ထိုကဲ့သို႔ေသာ အခြင့္အေရးမ်ဳိး ရရွိရန္ ခက္ခဲၾကသည္။ ၎တို႔အေနျဖင့္ မိမိဘ၀၊ မိမိအနာဂတ္ကို ကိုယ္တိုင္ ေရြးခ်ယ္ခြင့္မရွိဘဲ မိမိ၀ါသနာကို စြန္႔လႊတ္ကာ မိမိႏွင့္ မကိုက္ညီေသာ ပညာရပ္မ်ားကို ေလ့လာလိုက္စားေန ၾကသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ လူငယ္မ်ားသည္ ၎တို႔၏ အနာဂတ္ကို ကိုယ္တုိင္ ေရြးခ်ယ္ပိုင္ခြင့္ ဆံုး႐ံႈးေနၾကသည္။ ၎တို႔အေနျဖင့္ မိမိ၀ါသနာပါရာ ပညာရပ္တစ္ခုကို ေလ့လာလိုက္စားခြင့္ ရွိမွသာ အဆိုပါ ပညာရပ္တြင္ ထူးခြၽန္ထက္ျမက္ေသာ ပညာရွင္မ်ား ျဖစ္လာႏိုင္ေပမည္။ သို႔ရာတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ပညာေရးစနစ္ ခ်ဳိ႕ယြင္းခ်က္မ်ားေၾကာင့္ လူငယ္မ်ားသည္ ၎တို႔၏ ဘ၀ရပ္တည္ခ်က္ကို ၀ါသနာပါရာ၊ စိတ္၀င္စားရာ ပညာရပ္မ်ားျဖင့္ တည္ေဆာက္ႏိုင္ခြင့္မရရွိၾကေပ . . .

အျခားေသာ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္သည္ ၎ျဖစ္လိုေသာ ႐ူပေဗဒပညာရွင္ ျဖစ္လာခြင့္ကို အၿပီးတိုင္ လက္လြတ္ဆံုး႐ႈံးခဲ့ရသည္။ သူမ အေနျဖင့္ ၎၏ အနာဂတ္ကို ဆရာ၀န္တစ္ဦးအျဖစ္သာ ဆက္လက္ ရပ္တည္ရေပမည္။ သူမ ျဖစ္ခ်င္ခဲ့ေသာ ႐ူပေဗဒပညာရွင္အျဖစ္ကို ေရြးခ်ယ္ခြင့္ ေပ်ာက္ဆံုးခဲ့သည့္ အျပင္ ေနာင္တြင္လည္း ေရြးခ်ယ္ခြင့္ရရွိႏိုင္ရန္ အခြင့္အေရးလြန္စြာ နည္းပါးသြားၿပီ ျဖစ္သည္။

အကယ္၍ ၎တို႔အေနျဖင့္ မိမိတို႔ စိတ္ပါ၀င္စားေသာ ဘာသာရပ္မ်ားကို ေလ့လာလိုက္စားခြင့္ ရရွိခဲ့ပါက ႏိုင္ငံအတြက္ အက်ဳိးရွိေသာ ပညာရွင္မ်ားအျဖစ္ ထင္ရွားေပၚထြက္လာႏိုင္ေပသည္။ သို႔ေသာ္ ၎တို႔သာမဟုတ္ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ လူငယ္အမ်ားစုသည္ အနာဂတ္ကုိ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ ေပ်ာက္ဆံုးေနၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း မိမိကုိယ္မိမိ ယံုၾကည္မႈ နည္းပါးလာၾကသည္။

လူငယ္မ်ားသည္ ရွိၿပီးေသာ လမ္းေၾကာင္းတစ္ခုကို ေလွ်ာက္လွမ္းျခင္းထက္ စြန္႔ဦးတီထြင္ျခင္းမ်ားကိုသာ ပိုမိုလုပ္ကိုင္လိုၾကသည္။ ထိုကဲ့သို႔ စြန္႔ဦးတီထြင္မႈမ်ား လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ရန္ ၎တို႔၏ ၀ါသနာႏွင့္ စိတ္အားထက္သန္မႈ ရွိရန္ လိုအပ္သည္။ ၀ါသနာျဖင့္ တည္ေဆာက္မွ သာ ေအာင္ျမင္ေသာ ပညာရွင္ တစ္ဦး ျဖစ္လာႏိုင္မည္။

တစ္စံုတစ္ဦးမွ ပံုေသကားက် ခ်မွတ္ထားသည့္ လမ္းေၾကာင္းအတိုင္း ေလွ်ာက္လွမ္းပါ က ေအာင္ျမင္ ထူးခြၽန္သူမ်ား ေပၚေပါက္ရန္ အခြင့္အေရး နည္းပါးလြန္းလွသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ လူသားအရင္းအျမစ္ နည္းပါးျခင္းေၾကာင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈကို အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ေစ သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ လူသားအရင္းအျမစ္ ထြန္းကားေစရန္အတြက္ လူငယ္မ်ားအေနျဖင့္ ၎တို႔ ၀ါသနာပါရာ၊ စိတ္၀င္စားရာကို ေရြးခ်ယ္ပိုင္ခြင့္ရွိရန္ လိုအပ္သည္။

ေအာင္ျမင္ေသာ သိပံၸပညာရွင္မ်ား၊ အေတြးအေခၚပညာရွင္မ်ား၊ စာေရးဆရာမ်ား အပါအ၀င္ သမိုင္းတစ္ေလွ်ာက္ ေအာင္ျမင္ထြန္းေပါက္ခဲ့သူမ်ားသည္ ၎တို႔၏ အနာဂတ္ကို ၀ါသနာျဖင့္ တည္ေဆာက္ခြင့္ ရရွိခဲ့သူမ်ားပင္ျဖစ္သည္။

စိတ္ပါ၀င္စားမႈႏွင့္ စိတ္အားထက္သန္မႈသည္ ေအာင္ျမင္မႈဆီသုိ႔ ဦးတည္ႏိုင္ေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အနာဂတ္ကို ဦးေဆာင္ရမည့္ လူငယ္မ်ားအေနျဖင့္ ၎တို႔၏အနာဂတ္ကို ကိုယ္တိုင္ေရြးခ်ယ္ခြင့္ ရရွိသင့္သည္ဟု ျမင္မိပါသည္။

Eleven Daily News

ဆက်စပ်ဖတ်ရှုရန် အကြောင်းအရာများ...