Unmanned Cargo Ships

သေဘၤာသားေတြ မလိုပါဘူးဆိုတဲ့ လူမဲ့ ကုန္တင္ သေဘၤာေတြကို ကမာၻေက်ာ္ Rolls-Royce ကုမၸဏီက တီထြင္ဖို႔ ျပင္ ဆင္ေနၾကပါျပီ။ လူမဲ့ ေလယာဥ္ေတြ၊ လူမဲ့ ကားေတြ ၿပီးေတာ့ လူမ့ဲ ကုန္တင္ သေဘာၤေတြ လာပါၿပီ။
ကမာၻတစ္၀န္း နည္းပညာေတြ တိုးတက္လာ ရာမွာ စက္ကိရိယာေတြ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားဟာ လူေတြရဲ႕ ပါ၀င္မႈကို တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ေလွ်ာ့ခ်လာ ၾကရာမွာ လူမဲ့ ေလယာဥ္ေတြ၊ လူမဲ့ ကားေတြ၊ လူမဲ့ ရဟတ္ယာဥ္ေတြ အစရွိ သျဖင့္ နည္းပညာနဲ႔ ထိန္းခ်ဳပ္ထားတဲ့ ပစၥည္း ကိရိယာေတြ အျဖစ္ ေျပာင္းလဲ ျဖစ္ေပၚလာ ေနၾက ပါတယ္။ အခုလည္း ကမာၻေက်ာ္ Rolls-Royce ကုမၸဏီက လူမဲ့ ကုန္တင္ သေဘၤာေတြ တီထြင္ဖို႔ ျပင္ဆင္ ေနၾကပါျပီ။ ဒီသေဘၤာ တီထြင္တာ မွာက Rolls-Royce ကုမၸဏီ ဆိုေပမယ့္ စီးပြားေရး အရ ရန္ပံုေငြ စိုက္ေပး တာကေတာ့ European Union (EU) ကျဖစ္ျပီး စုစုေပါင္း ၃.၅ မီလီယံ ယူရို(၄.၈ မီလီယံ ေဒၚလာ) ကိုဒီ သေဘာၤ ေတြကို တီထြင္မယ့္ Maritime Unmanned Navigation through Intelligence in Networks (MUNIN) ပေရာဂ်က္ကို ရင္းႏွီးခဲ့ ပါတယ္။ ရင္းႏွီးျပီး ေနာက္ပိုင္း Rolls-Royce ရဲ႕ Blue Ocean dev elopment team ဟာ အခုဆို ရင္ေတာ့ စမ္းသပ္ ဒီဇိုင္းေတြ ေရးဆြဲျပီးတဲ့ အဆင့္အထိ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ျပီး ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီလို ပိုက္ဆံေတြ အကုန္ခံ ရေလာက္ေအာင္ ဘာအက်ိဳး ေက်းဇူးမ်ား ရႏိုင္သလဲ ဆိုတဲ့ ေမးခြန္း ေလးေတြ ရွိၾကမယ္ ထင္ပါတယ္။ ပထမဦးဆံုး လူမဲ့ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ သေဘၤာသား ေတြအတြက္ လုပ္အား စရိတ္ေတြ ေလွ်ာ့ပစ္ ႏုိင္ပါတယ္။ ေနာက္ျပီး လူမေနထုိင္တဲ့ သေဘၤာ ျဖစ္မွာေၾကာင့္ လွ်ပ္စစ္မီး ကစလို႔ အေထြေထြ ကုန္က်စရိတ္ ေတြလည္း ေလ်ာ့သြား မွာျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ဆံုး ေကာင္းက်ိဳး ကေတာ့ ပင္လယ္ ဓားျပလို အႏၱရာယ္ ေတြအျပင္ သဘာ၀ ေဘးအႏၱရာယ္ ေတြကိုပါ ပိုမို ခံႏိုင္ရွိျပီး ေလထု၊ ေရထု ညစ္ညမ္းမႈ ကိုလည္း ပိုမို ေလွ်ာ့ခ် ႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အထက္က ေကာင္းက်ိဳးေတြ မ်ားစြာရတဲ့ အစီအစဥ္ ျဖစ္ေပမယ့္ ဆိုးက်ိဳး အခ်ိဳ႕နဲ႔ ဟာကြက္ ကေလး ေတြေတာ့ ရွိပါတယ္။ ပထမဦးစြာ ေျပာရရင္ International Chamber of Shipping ကေျပာေရး ဆိုခြင့္ရွိသူ Simon Bennett ရဲ႕အဆို အရ အဆိုပါ အစီအစဥ္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ လူမဲ့ ကုန္တင္ သေဘၤာ ေတြဟာ လက္ရွိ ႏိုင္ငံတကာ ဥပေဒအရ တရားမ၀င္ ႏိုင္ဘူးလု႔ိ ဆိုပါတယ္။ ေနာက္ဆိုးက်ိဳး ကေတာ့ သေဘၤာသားေတြ အေနနဲ႔ ဘ၀ေနေရး အတြက္ ၀မ္းစာရွာဖို႔ အခြင့္အလမ္း နည္းသထက္ နည္းလာဖို႔ ရွိပါတယ္။ ဟာကြက္ အေနနဲ႔ ေျပာရရင္ စက္ကိုခ်ည္းပဲ လည္ပတ္ျပီး ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ ရွိရင္ အေရးေပၚ ျပင္ဆင္ႏိုင္မယ့္ လုပ္အား မရွိႏုိင္ တာေၾကာင့္ တကယ္တမ္း လည္ပတ္ဖို႔ ခက္ခဲလာ ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ကမာၻတစ္၀န္းက သေဘၤာသား ၆ သိန္းကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့ The International Transport Workers' Federation (ITF) ရဲ႕ London ရုံး Chairman ျဖစ္သူ Dave Heindel ကမေမွ်ာ္လင့္ေသာ အေျခအေနမ်ိဳး၊ စက္ခ်ိဳ႕ယြင္း မႈမ်ိဳးမွာ လူသားေတြ ကသာ ဟာကြက္ကို ပထမဦးဆံုး ျဖည့္ဆည္း ေပးႏိုင္မယ့္ သူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ယခု အစီအစဥ္ဟာ အေတြ႔အၾကံဳနဲ႔ ျပည့္စံုတဲ့ သေဘၤာသား ေတြရဲ႕ လုပ္ႏိုင္စြမ္းကို ဘယ္ေတာ့မွ ျဖည့္စြမ္း ေပးႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး လို႔ေတာင္ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ေ၀ဖန္ထား ပါတယ္။

စာဖတ္သူ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား အေနနဲ႔ နည္းပညာနဲ႔ လူသားစြမ္းအင္ အၾကား တိုက္ပြဲေတြၾကားမွာ ၀ိ၀ါဒျဖစ္ျပီး ေကာင္းတယ္၊ မေကာင္းဘူး ဆံုးျဖတ္ ႏိုင္ဖုိ႔ ခဲယဥ္းၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ မေမ့ဖို႔ ကေတာ့ ဘယ္ကိစၥကို မဆို ေကာင္းက်ိုဳး၊ ဆိုးက်ိဳး ရွိတာမုိ႔ မေၾကာက္ရႊံ႕ပဲ ၾကိဳးစား ၾကည့္ၾက ဖို႔ေတာ့ လိုပါတယ္ ဆိုတာပါပဲ။ ဘယ္လိုပဲ ျဖစ္ျဖစ္ အနာဂတ္မွာ လူမဲ့ ကုန္တင္ သေဘၤာေတြ အျပင္ ဘာေတြမ်ား ျမင္ေတြ႔ႏိုင္ ၾက ဦးမလဲဆိုတာ ေတြးေတာ ေစာင့္စား ၾကပါစို႔လို႔ တုိက္တြန္းရင္း နိဂံုးခ်ဳပ္ အပ္ပါတယ္။
Images from freight-int, goldnews. Source: mashable.com
Author Paing Hmu Ko
MYMC