ကဲ့ရဲ႕ခ်ီးမြမ္း ျမင္းတစ္ေကာင္နဲ႔ လူႏွစ္ေယာက္


မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္နဲ႔ "ကဲ့ရဲ႕ျခင္းခ်ီးမြမ္းျခင္း" အေၾကာင္းကုိေျပာျဖစ္တယ္။ ကဲ့ရဲ႕တာခ်ီးမြမ္းတာ က ေလာကဓမၼတာပါပဲ။ ေလာကႀကီးထဲမွာေနရင္ ကဲ့ရဲ႕မႈခ်ီးမြမ္းမႈကေနလြတ္ေအာင္ ေနလုိ႔မရဘူး။ ေရွာင္ ထြက္သြားခ်င္လုိ႔မရဘူး။ ဘယ္သူကဲ့ဲရဲ႕ ကဲ့ရဲ႕ ဘုရားမကဲ့ရဲ႕ေအာင္ေနဆုိသလုိ ပညာရွိ သူေတာ္ ေကာင္းေတြ ကဲ့ရဲ႕မွာကုိပဲသတိထားရမယ္။ ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းေတြကေတာ့ ကဲ့ရဲ႕သင့္မွကဲ့ရဲ႕ၿပီ ဆုိရင္ေတာ့ ကုိယ့္မွာကဲ့ရဲ႕စရာေကာင္းေလာက္တဲ့ အျပစ္ရွိေနၿပီလုိ႔ တစ္ထစ္ခ်ယုံၾကည္ထားရမယ္။ အဲဒါဆုိျပင္ႏုိင္တာ ျပင္ဖုိ႔ပဲ။ ျပင္လုိက္ရင္ေတာ့ အဲဒီလုိအျပစ္မ်ဳိးေနာက္ထပ္ မက်ဴးလြန္ႏုိင္ေတာ့ဘူး။

လူေတြမွာပါးစပ္ပါတယ္။ အမ်ားအားျဖင့္ စကားေျပာတတ္ၾကတယ္။ စကားေျပာခ်င္ၾကတယ္။ စကား ေျပာၾကတယ္။ ဘာေတြေျပာလဲဆုိေတာ့ ေျပာတတ္တာေတြ ေျပာၾကတာပဲ။ မ်ားေသာအားျဖင့္ေတာ့ သမၸပၸလာပ ဆုိတဲ့အေရမရအဖတ္မ အက်ဳိးမရွိတဲ့စကားေတြ ေျပာေနၾကတာ။ အက်ဳိးရွိတဲ့စကားဆုိ တာပတ္ဝန္းက်င္မေကာင္းဘဲ၊ မသင္ယူဘဲ၊ မေလ့လာဘဲ၊ မႀကိဳးစားဘဲ မေျပာတတ္ဘူး။
အဲဒီအခ်က္ ေတြနဲ႔ မျပည့္စုံဘဲ အေခ်ာင္ေနသူက အက်ဳိးရွိတဲ့စကားမ်ဳိး ဘယ္ေျပာတတ္မွာလဲ။ ဒီေတာ့အဂၤလိပ္စာ မတတ္သူကအထုိက္အေလ်ာက္ အဂၤလိပ္လုိ ညႇပ္ေျပာလုိက္သူကုိ အဂၤလိပ္စာတတ္လုိက္တာလုိ႔ ခ်ီးက်ဴးတာမ်ဳိး၊ ရထားတဲ့ပါဠိစာပုိဒ္ကုိ ရြတ္ျပလုိက္တဲ့ဘုန္းႀကီးကုိ ပါဠိစာေပလုံးဝမတတ္သူက ပါဠိတတ္လုိက္တာလုိ႔ ခ်ီးက်ဴးတာမ်ဳိးေတြ လုပ္တတ္တယ္။ အဲဒါကုိပဲ သူလုိလူစားမ်ဳိးေတြက ဘာမွ စူးစမ္းဆင္ျခင္ရေကာင္းမွန္းမသိဘဲ ယုံလုိက္တယ္။ အဲလိုမ်ဳိးတစ္ေယာက္ကေန အမ်ားျဖစ္သြားၿပီး တခ်ဳိ႕ဘာမွမဟုတ္ဘဲ လူအထင္ႀကီးခံသြားရတတ္တယ္။ ေျပာခ်င္တာက ဘာမွမသိသူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ခ်ီးက်ဴးတာ၊ ကဲ့ရဲ႕တာက ဘာမွမလြမ္းေလာက္ဘူး။ ဘာမွဂုဏ္မယူေလာက္ဘူး။ ကဲ့ရဲ႕လုိ႔လည္း ဘာမွ် ဝမ္းနည္းစရာမလုိဘူး။ အမွန္ကုိကဲ့ရဲ႕ႏုိင္တာ၊ ခ်ီးမြမ္းႏုိင္တာမွမဟုတ္တာ။ ဒါေပမဲ့လုိ႔ဆင္းန္ဆစ္တစ္လို႔ ေခၚတဲ့စိတ္ႏုသူေတြက ဘယ္သူခ်ီးမြမ္း ခ်ီးမြမ္း ခ်ီးမြမ္းရင္ေျမာက္တတ္သြားၾကတယ္။ ကဲ့ရဲ႕ရင္ စိတ္ထိ ခုိက္သြားတတ္တယ္။ မိမိဆရာတစ္ပါးရွိတယ္။ ဆရာကတစ္လမ္းသြား၊ ဝမ္းေဝးသမား။ သူ႔ဆက္ပ္ ဂ်က္နဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ကေတာ့ ႏုိးတူးလုိ႔ေျပာရေလာက္ေအာင္ ေတာ္တယ္။ သူတတ္ကၽြမ္းတာကလဲြရင္ က်န္တာကုိ စိတ္လည္းမဝင္စားဘူး။ ဝင္လည္းမေျပာဘူး။ ကဲ့ရဲ႕တာခ်ီးမြမ္းတာလည္း မလုပ္ဘူး။ သူ႔ကုိ လည္းလူအထင္ႀကီး ေလးစားေလာက္သူက သဘာဝက်က် ေဝဖန္တာမ်ဳိးက က်န္တဲ့သူဘာပဲေျပာ ေျပာေခါင္းထဲမွာ မထားဘူး။ နားကုိမေထာင္ဘူး။ ကဲ့ရဲ႕လုိ႔လည္း စိတ္မဆုိးဘူး။ ခ်ီးမြမ္းလုိ႔လည္း ဝမ္း မသာဘူး။ ရမ္းကဲ့ရဲ႕ရမ္းခ်ီးမြမ္းေနတာပဲလုိ႔ ယူဆထားပုံရပါတယ္။

ဒါ . . . သိပ္သဘာဝက်တယ္။ ကုိယ့္ကုိကဲ့ရဲ႕ေနၿပီ။ ခ်ီးမြမ္းေနၿပီဆုိရင္ ဘာမွမသိဘဲ ပါးစပ္အားလုိ႔အဲဒီ လိုလုပ္ေနတာလား။ မုန္႔လုိ႔ခ်စ္လုိ႔ လုပ္ေနတာလား တကယ္ကုိသိလုိ႔ လုပ္ေနတာလားဆုိတာ ကာယ ကံရွင္က နားလည္ရမယ္။ တကယ္သိလုိ႔ စနစ္တက်ကဲ့ရဲ႕တာ ခ်ီးမြမ္းတာဆုိရင္ ေခါင္းထဲထည့္ထားၿပီး ေသခ်ာစဥ္းစားရမယ္။ သူကဲ့ရဲ႕တာမွန္ရင္ ကုိယ့္ခ်ဳိ႕ယြင္းခ်က္ကုိ ျပင္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၿပီးျပင္ရမယ္။ ခ်ီးမြမ္းတာဆုိရင္လည္း အဲဒီအားသာခ်က္ကုိ ထိန္းထားၿပီးတတ္ႏုိင္ရန္ ပုိေကာင္းေအာင္ႀကိဳးစားရမယ္။ ဒီလုိမွမဟုတ္ရင္ ကုိယ့္အေၾကာင္းဘာမွမသိသူေတြ၊ ကုိယ္လုပ္ေနတာကုိ ဘာမွမသိနားမလည္သူေတြ ရဲ႕ ခ်ီးမြမ္းကဲ့ရဲ႕တာေတြကုိ မသာယာဘဲအမႈိက္လုိ႔ သေဘာထားၿပီးေခါင္းထဲမဝင္ႏုိင္ေအာင္ ခါခ်ပစ္ႏုိင္ ရမယ္။ ဒါမွသာ ကုိယ့္အလုပ္အေပၚ အေႏွာင့္အယွက္မျဖစ္မွာ။

ဘုရားပြင့္ေတာ္မူတယ္ဆုိရင္ပဲ သာသနာ့တပ္သားေကာင္းေတြကုိ စုေဆာင္းေတာ္မူတယ္။ ဗုဒၶ ဓမၼ ကုိ နာယူရၿပီး သာသနာ့ေဘာင္ဝင္သြားၾကတဲ့ အမ်ဳိးေကာင္းသားေတြ အမ်ားႀကီးေပၚထြန္းလာတယ္။ သူတုိ႔လင္ေတြ ဆုံး႐ႈံးသြားရတယ္လုိ႔ ခံစားရတဲ့ သဒၶါမရွိသူ အမ်ဳိးသမီးေတြကသူတို႔ကုိ တစ္ခုလပ္ျဖစ္ ေအာင္ လုပ္တယ္ဆုိၿပီး ဗုဒၶကုိကဲ့ရဲ႕ျပစ္တင္ၾကတယ္။ ဗုဒၶကေတာ့ သူ႔အလုပ္ကုိသူဆက္လုပ္သြားတာ ပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔လည္း သာသနာေတာ္ႀကီးစည္ပင္ထြန္းကားသြားတာ။

လက္ပံေတာင္းေတာင္ ကိစၥျဖစ္ေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကုိ ေထာက္ခံသံ၊ ကန္႔ကြက္သံေတြ ညံသြားတယ္။ ေဒၚစုကေတာ့ အမ်ားႀကိဳက္တာ၊ မႀကိဳက္တာထက္ လုပ္သင့္လုပ္ထုိက္တာကုိ လုပ္သြားမယ္ဆုိတဲ့ သံမဏိဆုံးျဖတ္ခ်က္နဲ႔ လုပ္ေဆာင္သြားတယ္။ သူလုပ္တာကုိႀကိဳက္တာ၊ မႀကိဳက္ တာ၊ ကဲ့ရဲ႕တာ၊ ခ်ီးမြမ္းတာေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေဒၚစုအတြက္ ထူးၿပီးတုန္လႈပ္ယိမ္းယိုင္မႈ ရွိပုံမရပါဘူး။ ေခါင္းေဆာင္ဆုိတာ ဒါမ်ဳိးျဖစ္ရမယ္။ လုပ္ရပ္မွန္ေနတာကုိေတာင္ သူမ်ားကဲ့ရဲ႕႐ႈတ္ခ်မွာစုိးၿပီး ယိမ္း ယုိင္ေနရင္ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္း မျဖစ္ႏုိင္ဘူး။

အဲ . . . . အမွားအမွန္ကေတာ့ သမုိင္းကအဆုံးအျဖတ္ေပးသြားလိမ့္မယ္။ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ ယုံၾကည္မႈ ရွိသူဆုိတာ မွန္တယ္ထင္ရင္ လုပ္ရဲရမယ္။ မွားတယ္ထင္ရင္ ျပင္ရဲရမယ္။ အဲဒီလုိမလုပ္ရဲရင္ သမုိင္းရဲ႕ ဒဏ္ခတ္တာကုိ ခံရလိမ့္မယ္။

ေလာကႀကီးထဲမွာ ေနေနသေရြ႕ကဲ့ရဲ႕ခ်ီးမြမ္းတာကုိ ေရွာင္ကြင္းလို႔မရႏုိင္ပုံကုိ အမ်ားႀကီးထင္ဟပ္ေစ မယ့္ အမ်ားသိပုံျပင္တစ္ပုဒ္ကုိ ေျပာျပခ်င္ပါေသးတယ္။ ဒီပုံျပင္ကုိအမ်ားကသိၾကေပမယ့္လုိ႔ မသိေသး သူရွိရင္ အဲဒီလူကုိ ရည္ရြယ္ၿပီးေျပာမွာပါ။ သိသူမ်ားခြင့္လႊတ္ၾကပါ။

တစ္ခါက သားအဖႏွစ္ေယာက္ ျမင္းတစ္ေကာင္ဝယ္ၿပီး ႏွစ္ေယာက္စလုံး ျမင္းစီးၿပီးေပ်ာ္ေပ်ာ္ႀကီး ရြာျပန္လာၾကတယ္။ လမ္းေရာက္ေတာ့ ေတြ႕တဲ့လူေတြက ကဲ့ရဲ႕ၾကတယ္။ ဒီသားအဖ ေတာ္ေတာ္ ကုိယ္ခ်င္းစာစိတ္မရွိၾကတာပဲ။ ျမင္းကုိေတာင္ မသနားၾကဘူး။ ဘယ့္ႏွယ္ကြာ ျမင္းေလးေပၚမွာ ႏွစ္ေယာက္ႀကီးမ်ားေတာင္ စီးလုိက္လာၾကတာ။ ဒီေတာ့ အေဖက . . . .ငါ့သားေရမင္းဆင္းေတာ့ကြာ၊ လူေတြက ေျပာေနၾကၿပီကြ။ တုိ႔သားအဖႏွစ္ေယာက္ တစ္ေယာက္တစ္လွည့္ စီးၾကတာေပါ့ကြာလုိ႔ေျပာ ၿပီး သားကေအာက္ကေလွ်ာက္ အေဖကျမင္းစီးလာတယ္။

အဲလုိစီးလာရင္း လူေတြနဲ႔ေတြ႕ၾကျပန္တယ္။ အဲဒီလူေတြက ျမင္းေပၚကဖခင္ႀကီးကုိၾကည့္ၿပီး ကဲ့ရဲ႕ၾက ျပန္တယ္။ ေတာ္ေတာ္ဖခင္စိတ္မရွိတဲ့သူပဲ။ သူကေတာ့ ျမင္းေပၚကေန လုိက္လာတယ္။ သားေလးကုိ ေတာ့လမ္းေလွ်ာက္ခုိင္းတယ္။ ငါ့သားေရေျပာၾကျပန္ၿပီကြ။ ကဲသားက ျမင္းေပၚတက္ေဖေဖက လမ္းေလွ်ာက္လုိက္ပါမယ္။

အဲလုိသြားၾကရင္းနဲ႔ ေနာက္လူတစ္စုနဲ႔ ေတြ႕ၾကျပန္တယ္။ အဲဒီလူေတြက ျမင္းေပၚကသားကုိၾကည့္ၿပီး ေတာ္ေတာ္သုံးမက်တ့ဲသားပဲ။ ဖေအႀကီးကုိလမ္းေလွ်ာက္ခုိင္းၿပီး သူကေတာ့အၿငိမ့္သားနဲ႔ ျမင္းစီးလာ တယ္။ သားေရေျပာၾကျပန္ၿပီ။ ျမင္းေပၚကဆင္းလုိက္ကြာ။ ႏွစ္ေယာက္စလုံး လမ္းေလွ်ာက္ၾကတာေပါ့။ မၾကာခင္အုပ္စုတစ္စုနဲ႔ ေတြ႕ၾကျပန္တယ္။ ေတာ္ေတာ္အသုံးမက်တဲ့လူေတြပဲ။ ျမင္းဝယ္လာၿပီးမစီးဘဲ လမ္းေလွ်ာက္လာေတာ့ ျမင္းဝယ္တာ ေငြကုန္႐ုံပဲေပါ့ ဘာအသုံးက်ေတာ့မွာလဲတဲ့ . . . .

ဒီပုံျပင္ေလးကေပးလုိက္တဲ့ သင္ခန္းစာကေတာ့ ဘယ္လုိေနေန ဘယ္လုိလုပ္လုပ္ အကဲ့ရဲ႕ခ်ီးမြမ္းတာ က အေရးမႀကီးလွပါဘူး။ ကုိယ့္လုပ္ရပ္မွန္ဖုိ႔ပဲ အေရးႀကီးတယ္။ ကုိယ္လုပ္ေနတဲ့အလုပ္ကုိ ဘာမွမသိ သူေတြရဲ႕ကဲ့ရဲ႕ ခ်ီးမြမ္းတာကလည္း ဘာမွအေရးမႀကီးဘူး။ ဘာမွမသိဘဲ အသိထင္ၿပီး ကဲ့ရဲ႕ၾက၊ ခ်ီးမြမ္းေနၾကတာ။ သိသူေတြရဲ႕ ကဲ့ရဲ႕တာခ်ီးမြမ္းတာကုိေတာ့ အေလးထားသင့္တယ္။ ဆုႀကီးလာဘ္ ႀကီးေပးေနတာလုိ႔ ထင္ၿပီးေက်းဇူးတင္သင့္တယ္။

ဒီေနရာမွာမွတ္သားခ်င္သူေတြအတြက္ ဓမၼပဒဂါထာတစ္ပုဒ္ကုိ ပါဠိ-ျမန္မာ-အဂၤလိပ္ဘာသာ သုံးမ်ဳိးနဲ႔ ထုတ္ႏုတ္တင္ဆက္ပါရေစ . . . . .

ေပါရာဏ ေမတံ အတုလ၊

ေနတံအဇၨတနာမိဝ၊

နိႏၵႏၲိ တုဏွိမာနီနံ၊ နိဒၵႏၲိ

ဗဟုဘာဏိနံ၊

မီတာဘာဏမၸိ နိႏၵႏၲိ၊

နတၳိေလာက အနိႏၵိေတာ။

(ဓမၼပဒဂါထာ - ၂၂၇)

အတုလ . . ကဲ့ရဲ႕တယ္ဆုိတာ အခုမွျဖစ္ေပၚလာတာမဟုတ္ဘူး။ ေရွးကတည္းကျဖစ္ေပၚခဲ့တာ။ စကားမေျပာသူကုိလည္း မေျပာလုိ႔ကဲ့ရဲ႕ၾကတယ္။ စကားမ်ားသူကုိလည္း စကားမ်ားလုိ႔ ကဲ့ရဲ႕ၾက တယ္။ စကားနည္းသူကုိလည္း စကားနည္းလုိ႔ ကဲ့ရဲ႕ၾကတယ္။ အကဲ့ရဲ႕မခံတဲ့သူဆုိလုိ႔ ေလာကႀကီးထဲ မွာ မရွိဘူး။

It is not new, O Atull It has always been done from ancient times. They blame one who is silent, they blame one who speaks much, they blame one who speaks little. There is no one is this world is not blamed.

The Flower News Journal
Vol.10, No.11, March.11-17, 2014

ဆက်စပ်ဖတ်ရှုရန် အကြောင်းအရာများ...