ေက်ာင္းလား ေထာင္လား ျပန္စဥ္းစားၾကပါ

Written by အၿငိမ္းစားေက်ာင္းဆရာတစ္ဦး

ယေန႔ေက်ာင္းမ်ားဖြင့္သည့္ေန႔ျဖစ္သည္။ မနက္ေစာေစာ လမ္းေလၽွာက္ထြက္ကတည္းက အျဖဴ အစိမ္းယူနီေဖာင္း မ်ား လႈပ္ရွားမႈကို စတင္ေတြ႕ျမင္ရသျဖင့္ ၾကည္ႏူးပီတိျဖစ္မိသည္။ ႏွစ္သုတ္တက္ေက်ာင္းမ်ားတြင္ တက္ရသူမ်ား သည္ မနက္ေစာေစာ သြားၾကရသည္။ ဒါမွမဟုတ္ ႐ုံးခ်ိန္ ေက်ာင္းခ်ိန္ ကားပိတ္သည့္ဒဏ္အတြက္ ေစာစီးစြာ ႀကိဳတင္ထြက္သူမ်ားလည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ ေက်ာင္းႀကိဳ ဖယ္ရီကားေလးေတြကိုလည္း ေတြ႕လာရသည္။ ရန္ကုန္တြင္ ေက်ာင္းထားရသည္မွာ ေက်ာင္းပို႔ ေက်ာင္းႀကိဳကိစၥကပင္ အလြန္ႀကီးေလးေသာ တာဝန္ႀကီးတစ္ခု ျဖစ္ေနသည္။

လမ္းေလၽွာက္အျပန္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္တြင္ထိုင္ၿပီး သတင္းစာဖတ္ေနစဥ္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ စားပြဲသို႔ မိသားစု တစ္စုဝင္ထိုင္လိုက္သည္ကို သတိျပဳမိသည္။ ငါးတန္းေလာက္အ႐ြယ္ ေက်ာင္းသူသမီးကို မိဘမ်ားက မုန္႔ေကၽြးေန သည္။ မၾကာမီ ေက်ာင္းႀကိဳကားေရာက္လာသျဖင့္ သမီးျဖစ္သူကို ကားေပၚတင္ေပးၿပီး သူတို႔မိသားစု ျပန္ထိုင္ကာ စားေသာက္ေနစဥ္ အငယ္မေလးျဖစ္ပုံရေသာ သုံးႏွစ္အ႐ြယ္ခန္႔ရွိမည့္ သမီးေလးက"မမႀကီး ဘယ္သြားတာလဲ" ဟုစတင္ၿပီး ေမးလိုက္သည္။ ဘခင္ျဖစ္သူက ေက်ာင္းသြားတာေပါ့ဟု ေျပာလိုက္ရာ သမီးေလးကထပ္ၿပီး "ေက်ာင္းကို ဘာသြားလုပ္တာလဲ" ဟုေမးလိုက္သည္။

ေက်ာင္းကို ဘာသြားလုပ္တာလဲဟု ကေလး၏ အေမးစကားသည္ ကၽြန္ေတာ့္ကို လႈပ္ခတ္လိုက္သလိုျဖစ္သြား သည္။ ကေလးေတြ ေက်ာင္းကို ဘာသြားလုပ္တာလဲဟု ကၽြန္ေတာ္ကလည္း သမီးကေလးလို ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ေမးၾကည့္လိုက္သည္။

ညက Discovery အစီအစဥ္ကိုၾကည့္လိုက္ရသည္။ အာဖရိကတိုက္တြင္ ဆင္းရဲတြင္းနက္ေနသည့္ အရပ္မ်ားမွ ကေလးသူငယ္မ်ားကို စာလိုက္သင္ေပးေနသည့္ အဖြဲ႕တစ္ဖြဲ႕ကို မေမၽွာ္လင့္ပဲေတြ႕လိုက္ရသျဖင့္ အစီအစဥ္ကို သတိ ထားၾကည့္လိုက္မိသည္။ ေက်ာင္းမရွိေသာ ေဒသမ်ားတြင္ ကေလးေတြကို မုန္႔ေပးၿပီးလူစုလိုက္သည္။ ၿပီးေနာက္ တစ္ဦးက ႐ုပ္ပုံကားခ်ပ္တစ္ခုကို ေထာင္ၿပီးကိုင္လိုက္သည္။ ႐ုပ္ပုံထဲတြင္ လူတစ္ေယာက္၏ပုံကိုဆြဲထားၿပီး ေဘးတြင္ စာတန္းေလးေတြကို ျမားျဖင့္ထိုးထားသည္။ မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာေခါင္း၊ လက္၊ ေျခေထာက္ စသည္တို႔ကို သူတို႔ေဒသစကားေတြႏွင့္လည္း ေရးထားသလို၊ အဂၤလိပ္လိုလည္း ေရးထားသည္။ ဆရာလုပ္သူက တစ္ခုခ်င္းကို လက္ႏွင့္ ေထာက္ျပၿပီး အသံထြက္ျပ၊ လက္ေတြ႕ကိုင္ျပသည္။ ကၽြန္ေတာ္ မူလတန္း အဂၤလိပ္စာသင္စဥ္က ပထမတန္းႏွင့္ ဒုတိယတန္းအဂၤလိပ္စာသင္႐ိုးပါ အခ်က္မ်ားႏွင့္ တူညီေနသည္ကို သြားၿပီး သတိရမိသည္။ ယခုကေလးေတြကေတာ့ ေက်ာင္းမရွိသျဖင့္ လမ္းေပၚတြင္ စုေဝးၿပီး ျဖစ္သလို စာသင္ေနၾကရသည္။

တစ္ေန႔တြင္ ဆရာျဖစ္သူသည္ ကေလးေတြကို သဲကႏၲာရထဲ ဘတ္စ္ကားႀကီးတစ္စီးျဖင့္ ေခၚသြားသည္။ ကေလးေတြကို ကႏၲာရအလည္သို႔ေရာက္လၽွင္ ဆင္းေစၿပီး ပထမဆုံးေတြ႕သည္ သစ္ပင္ေလးကစကာ အမ်ိဳးအစားကို အဂၤလိပ္လိုအသံထြက္ျပသည္။ ထိုသစ္ပင္ကို ဓားျဖင့္ အေစးျခစ္ထုတ္ၿပီးထြက္လာသည့္ အျဖဴေရာင္ႏို႔ကို အနာမ်ားတြင္ ထည့္ႏိုင္ေၾကာင္းေျပာသည္။

ထို႔ေနာက္ ဆက္ၿပီးလမ္းေလၽွာက္ၾကရာ တိရစၧာန္ေလးမ်ားကို လမ္းတြင္ေတြ႕သည့္အတိုင္း ေကာက္ကိုင္လိုက္၊ ေျပာလိုက္၊ ေဆြးေႏြးလိုက္လုပ္ေနသည္။ ကေလးေတြကိုလည္း အဂၤလိပ္လိုပင္ ျပန္ေျပာေစသည္။ အႏၲရာယ္ရွိေသာ ေႁမြကိုလည္း ဆရာကဖမ္းျပၿပီး အစြယ္ေတြကိုျပသည္။ အဆိပ္ရွိေသာ ကင္းၿမီးေကာက္ တစ္ေကာင္ကိုပင္ မည္သို႔ ကိုင္တြယ္ရမည္ကို လက္ေတြ႕ျပသၿပီး ကေလးေတြကို ကိုင္တြယ္ၾကည့္ေစသည္။ သဲကႏၲာရႀကီးတစ္ခုလုံးသည္ ဆရာ့အတြက္ ေက်ာက္သင္ပုန္းႀကီးျဖစ္ေနသည္။

ကေလးေတြက ေပ်ာ္လည္းေပ်ာ္၊ ခုန္ေပါက္ျမဴးတူးၿပီး ေအာ္လည္း ေအာ္ၾကသည္။ ကေလးဘဝပီပီ ေၾကာက္ရင္ လည္းေအာ္ႏိုင္ေအာင္လုပ္ေပးထားသည္။ ေပ်ာ္လၽွင္လည္း ရယ္ေမာႏိုင္ေအာင္ ဖန္တီးေပးထားသည္။ လြတ္လပ္ေပါ့ပါးသည့္ သဘာဝစာသင္ခန္းႀကီးတြင္ အာဖရိကတိုက္မွ ကေလးမ်ား၏ ရယ္သံေလးမ်ားႏွင့္ ႐ႊင္လန္းေနေသာ မ်က္ႏွာေလးေတြက ေနေရာင္ေအာက္တြက္ ေတာက္ပေနသည္။

ျမန္မာျပည္စာသင္ခန္းေတြက ေလးဘက္ေလးတန္ ကာရံထားသည့္ နံရံအတြင္းသို႔ ေက်ာင္းသားေတြကို ေမာင္း သြင္းေနသလို ခံစားရသည္။ ေက်ာင္းဆိုသည္မွာ အေဆာက္အအုံတစ္ခုျဖစ္သည္။ အခန္းတစ္ခုထဲသို႔ ဝင္ရမည္။ သတ္မွတ္ထားသည့္ ထိုင္ခုံမ်ားတြင္ သတ္မွတ္ခ်ိန္အတိုင္း ထိုင္ရမည္။ မရယ္ရ။ မေအာ္ရ။ မဆူရ။ စကား မေျပာရ။ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ေနာက္ေျပာင္ က်ီဆယ္ျခင္းမျပဳရ။ ဆရာေျပာတာနားေထာင္၊ ျပန္ၿပီးေဆြးေႏြးေဝဖန္ ခြင့္မရွိ။ ဖတ္စာအုပ္ဖြင့္။ အလြတ္က်က္၊ ျပန္ဆို၊ အလြတ္ျပန္ေရး၊ တစ္လုံးမမွားေစႏွင့္၊ ျပင္မေရး၊ ေျပာင္းမေရး ႏွင့္ဆိုသည့္စနစ္ေတြၾကားတြင္ ေက်ာင္းသားေတြကို ေလွာင္ပိတ္ထားသည္။ ကေလးဗဟိုျပဳဆိုၿပီး အသံေကာင္း ဟစ္ေသာ္လည္း လူႀကီးမ်ားႏွင့္ ဆရာေတြကသာ ႀကီးစိုးထားဆဲျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းသည္ ေက်ာင္းႏွင့္မတူ ေထာင္ႏွင့္ပိုၿပီးတူသေယာင္ ခံစားမိသည္။ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္က သမီးေလးတစ္ေယာက္ ေမးလိုက္သလို ေက်ာင္းကို ဘာသြားလုပ္တာလဲဆိုသည့္ စကားသံေလးကို ကၽြန္ေတာ္ျပန္ၿပီးၾကားေယာင္ေနမိသည္။ မိဘေတြ ေက်ာင္းကိုပို႔ေနတာလား၊ ေထာင္ကိုပို႔ေနတာလားဟုလည္း ကၽြန္ေတာ္ျပန္ၿပီး အေတြးပြားမိသည္။

လက္ေတြ႕မပါေသာ စာေတြ႕မ်ားႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သားသမီးမ်ားကို ကာလရွည္ၾကာစြာ ပိတ္ေလွာင္ထားခဲ့သည္။ သေဘာတရားမပါသည့္ စာေတြ႕မ်ားျဖင့္ ၾကက္တူေ႐ြးသင္ၾကားနည္းအတိုင္း သင္ၾကားေနၾကသည္။ ဆရာေတြ ကလည္း ျပင္သင္စရာမလို၊ ထြင္သင္စရာမလိုသည့္ ေဘာင္အတြင္းေရာက္ေနသည္ျဖစ္ရာ ျပင္သင္ရေကာင္းမွန္း ထြင္သင္ရေကာင္းမွန္းလည္းမသိေတာ့။ ပညာေရးစနစ္က တီထြင္ဖန္တီး၊ ဆန္႔က်င္ေဝဖန္၊ အျပန္အလွန္ ေဆြးေႏြးႏိုင္သည့္ ပညာေရးမဟုတ္။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ပညာေရးကို "ျပင္ညာေရး" အသြင္ျဖင့္ ျပင္လိုက္ ညာလိုက္ ေရးလိုက္ ဖ်က္လိုက္ႏွင့္လုပ္ေနသည္မွာ မည္သည့္အခ်ိန္က်မွ တည္ၿငိမ္ၿပီး ကမၻာ့အဆင့္ကို ေရာက္မည္မသိႏိုင္။ သို႔ေသာ္ ပညာေရးျဖင့္ ေခတ္မီဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေသာႏိုင္ငံႀကီးကိုေတာ့ ဆိုင္းဘုတ္ႀကီးမ်ားေထာင္ကာ ယေန႔တိုင္ တည္ေဆာက္ေနၾကဆဲျဖစ္သည္။

ေမာကၡပညာေရးမဂၢဇင္း
-------------------------------------------------
ကိုမ်ဳိး (lwanmapyay.blogspot.com)

ဆက်စပ်ဖတ်ရှုရန် အကြောင်းအရာများ...