က်ဴရွင္ကုိစား အားရွိသူမ်ား


မၾကာမီတကၠသုိလ္ဝင္တန္းစာေမးပဲြေတြ ေျဖဆုိၾကေပေတာ့မည္။ စာေမးပဲြၿပီးလွ်င္ ေႏြရာသီေက်ာင္း ရက္ရွည္ပိတ္ေတာ့မည္။

ကၽြန္မသည္ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ စာသင္ခန္းမွာ က်င္လည္ခဲ့သူတစ္ေယာက္ျဖစ္သည္။ က်န္းမာေရးအေျခ အေနအရ နာမက်န္းပင္စင္ျဖင့္ အၿငိမ္းစားပင္စင္ယူခဲ့ရသူ ျဖစ္သည္။ ဒါေပမဲ့ကၽြန္မရဲ႕အာ႐ုံက အစဥ္ အၿမဲေက်ာင္းသင္ခန္းဆီ တဝဲလည္လည္ပ်ံဝဲေနဆဲပါ။ ယခုလုိစာေမးပဲြနီးကပ္လာၿပီဆုိလွ်င္ အိမ္နီးခ်င္း ကေလးမ်ားကုိအေရးႀကီးသည့္ အဂၤလိပ္စာ၊ သခ်ၤာလုိဘာသာရပ္မ်ား ကူညီျပသေလ့ရွိသည္။ အထူး သျဖင့္က်ဴရွင္မတက္ႏုိင္ေသာ ကေလးေတြကုိပါပဲ။

ကၽြန္မတုိ႔ရပ္ကြက္က ဆင္ေျခဖုံးမွာရွိၿပီး လက္လုပ္လက္စားမိသားစုမ်ားသည္။ ေစ်းသည္သားသမီးပီပီ မိဘအလုပ္ကုိ ဝုိင္းကူေပးၾကရသည္။ ထမင္းတစ္ဝမ္းစာအတြက္ ခဲယဥ္းစြာေျဖရွင္ၾကရသည္။ အဘယ္ မွာက်ဴရွင္တက္ႏုိင္ၾကမည္နည္း။ ေက်ာင္းကဆရာ၊ ဆရာမသင္လုိက္သည့္သင္ခန္းစာမ်ားကုိသာ အားျပဳက်က္မွတ္ၾကရသည္။

ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးေတြမွာေတာ့ ဆရာ၊ ဆရာမအားလုံးနီးပါး က်ဴရွင္ျပၾကသည္။ အေၾကာင္းျပခ်က္ က ေတာ့ရသည့္လစာႏွင့္အျခားအေရးမဆုိထားႏွင့္ မိသားစုဝမ္းေရးကုိေတာင္ ျပည့္ျပည့္ဝဝျဖည့္ဆည္း မေပးႏုိင္ဟူ၏။ သူတို႔ကုိၾကည့္လုိက္လွ်င္ေတာ့ ေရႊလက္ေကာက္တဝင္းဝင္း၊ လည္ပင္း၌ဆဲြထားေသာ ဆဲြႀကိဳးႀကီးက လက္မျပားအရြယ္ခန္႔၊ ဆဲြႀကိဳး၌ဆဲြထားေသာေလာ့ကတ္ကလည္း မ်က္စိက်ိန္းေလာက္ ေအာင္ ဖိတ္ဖိတ္ေတာက္လုိ႔။ တန္ဖုိးကေတာ့ ေသးလိမ့္မည္မထင္။ ဒါတင္ဘယ္ကမလဲ။ ဆလင္း ဘတ္အိတ္အေကာင္းစား၊ ထီးအေကာင္းစား၊ ဖိနပ္အေကာင္းစားေတြကလည္း ကိန္းဂဏန္းငါးလုံး အထက္မွာ၊။ အမ်ဳိးသားေက်ာင္းဆရာေတြကေတာ့ က်ဴရွင္ျပတာခ်င္းတူေပမယ့္ ဆရာမေတြေလာက္ မပလႊားေတာ့မ်က္စိသိပ္မေနာက္ေပ။ ဆရာမေတြကေတာ့ ေကာင္းေပ၊ ညြန္႔ေပ့ေတြဝတ္ၿပီး ဆရာမ အခ်င္းခ်င္းဂုဏ္တု၊ ဂုဏ္ၿပိဳင္ႂကြားဝါၾကကုန္၏။

'ယူ႔အတန္းက ခင္ေသာ္တာပပေဆြကေတာ့ အလန္းပဲ။ ယူ႔ကုိႀကိဳးႀကီးခ်ိတ္နဲ႔ျခင္းတစ္ျခင္း ကန္ေတာ့ တယ္ဆုိ'

'အံမာ . . . သူကမ်ားေျပာရတယ္လုိ႔၊ မင္းလည္းစာအိတ္တစ္အိတ္နဲ႔ မုန္႔ပုံးရတာပဲဟာ'

ထုိကဲ့သုိ႔အၿပိဳင္အဆုိင္ သူ႔ထက္ငါထုတ္ေဖာ္ေျပာဆုိေနၾကတာ သူတို႔ရဲ႕စာသင္ခန္းထဲမွာပါ။ ကေလး ေတြၾကားနာမိေစေပါ့။ မေပးရေသးသူရွိလွ်င္ 'ေပးပါေတာ့၊ ခပ္မ်ားမ်ားေလး' ဟု ဆုိလုိက္သလုိပါပဲ။ မေပးႏုိင္သည့္ကေလးကေတာ့ မ်က္ႏွာငယ္ေလးႏွင့္ ဝမ္းနည္းစြာဆရာ့မ်က္ႏွာကုိ မၾကည့္ရဲသလုိ ေက်ာင္းလည္းမတက္ခ်င္ေတာ့ေပ။

ဒီအသံေတြကေတာ့ ရပ္ကြက္ထဲမွာ မၾကားခ်င္းမွအဆုံး။ အၿငိမ္းစားဆရာမတစ္ေယာက္မုိ႔ ရင္ဖြင့္ေျပာ ခ်င္သူေတြ ရွိလားရွိရဲ႕။ ၾကားရသည့္သတင္းစကားေတြက ကၽြန္မရင္ကုိထိရွသြားေစတာ အမွန္ပါ။

ထုိအခါ . . . လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ကာလမ်ားဆီက ကၽြန္မတာဝန္ထမ္းေဆာင္ခဲ့ေသာ အတိတ္ပုံရိပ္ကုိျပန္ လည္ေငးေမွ်ာ္ၾကည့္မိပါသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ တတိယၿမိဳ႕ေတာ္မွာ ေမြးဖြားႀကီးျပင္းလာေသာ ကၽြန္မ သည္ဇာတိေျမမွာပဲ မူလတန္းျပဆရာမအလုပ္ကုိ စတင္ခဲ့သည္။ ထုိမွတစ္ဆင့္ ရာထူးတုိးအလယ္ တန္းျပဆရာမျဖစ္လာေတာ့ အထက္တန္းေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္း၌ တာဝန္က်သည္။ ထုိေက်ာင္းသည္ မိန္းကေလးေက်ာင္းျဖစ္သည္။ ဆရာမ်ားကလည္း အားလုံးဆရာမသတ္သတ္ျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းအုပ္ ဆရာမႀကီး၏ တည္ၿငိမ္ရင့္က်က္ၿပီး သေဘာထားျပည့္ဝေသာ ဟန္ပန္မ်ားေၾကာင့္လက္ေထာက္ ဆရာမအားလုံး ခ်စ္ခင္ေလးစားၾကသည္။ အထူးသျဖင့္ ဆရာမႀကီး၏တိက်ျပတ္သားေသာ စည္းကမ္း ေအာက္ဝယ္ ဆရာမႏွင့္တပည့္အားလုံး တညီတညြတ္တည္း လုိက္နာၾကသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း တကၠသုိလ္ဝင္တန္း၌ ေအာင္ခ်က္အမ်ားဆုံး ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းအျဖစ္ သတင္းေကာင္းမ်ား ေမႊးႀကိဳင္လႈိင္သည္။

တစ္ေက်ာင္းလုံးရွိ ဆရာမအားလုံးသည္ စာသင္ခ်ိန္၌မခုိမကပ္ဘဲ အခ်ိန္ျပည့္စာသင္ၾကျခင္း၊ တစ္ႏွစ္ တြင္ခြင့္ ၁၀ ရက္ရရွိေသာ္လည္း ေက်ာင္း ပ်က္ရက္မရွိေသာ ဆရာမမ်ားရွိေနျခင္း၊ မျဖစ္မေနလုိအပ္ မွသာခြင့္ယူၾကသည္။ ခြင့္ယူသည့္ဆရာမ အစားနားခ်ိန္ရေသာ ဆရာမမ်ားကအစားဝင္ေရာက္ သင္ေပးရသည္။ ထုိအခါ ဆရာမမ်ားသည္ အလုအယက္ အစားဝင္ခ်င္ၾကသည္။ အခ်ဳိ႕ဆုိလွ်င္ အစားမဝင္ရ၍ စိတ္ေကာက္ၾကသည္။ ဤကဲ့သုိ႔ ေစတနာေရွ႕ထားကာ စာသင္ၾကားျခင္းေၾကာင့္လည္း ေအာင္ခ်က္ေကာင္းတာ မဆန္းလွေခ်။ သူတို႔ စိတ္ထဲ က်ဴရွင္သင္ဖုိ႔စိတ္မကူး။ ကၽြန္မသည္လည္း ထုိေက်ာင္းေရာက္မွ ဆရာမတစ္ေယာက္အျဖစ္သုိ႔ ေရာက္ရွိသည္ဟု ခံစားမိသည္။

မၾကာခဏဖ်ားနာတတ္ၿပီး ခြင့္ခဏခဏယူေနရေသာ ကၽြန္မသည္ ထုိေက်ာင္းေရာက္မွ အဖ်ားအနာ ကင္းေဝးခဲ့သည္။ အံ့ၾသစရာမေကာင္းေပဘူးလား။ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းတစ္ေယာက္၏ လက္ ေအာက္မွာေနထုိင္ရျခင္းသည္ မိမိအတြက္အရည္အခ်င္းျပည့္မီလာျခင္းကုိ ရရွိသလုိစိတ္ဓာတ္ခြန္အား လည္းျမင့္တက္လာေစသည္။ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္လည္း ယုံၾကည္မႈပုိရွိလာသည္။ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးႏွင့္ လက္ေထာက္ဆရာမမ်ား၊ လက္ေထာက္ဆရာမ အခ်င္းခ်င္း၊ ဆရာမႏွင့္တပည့္စသျဖင့္ သုံးပြင့္ဆုိင္ ညီညြတ္မွ်တေနေသာအခါ ေက်ာင္းဆိုတာဂုဏ္က်က္သေရတင့္ကာ ေပ်ာ္စရာေကာင္းလွသည္။

ဤသုိ႔ျဖင့္ အခ်ိန္ေတြေရြ႕လ်ားလာရာ ကၽြန္မလည္းအိမ္ေထာင္ရက္သားက်ၿပီး ေသွ်ာင္ဆံထုံးပါခဲ့ရ သည္။ ဘဝတစ္ခုအစျပဳဖုိ႔ ေရႊျပည္ေတာ္ႀကီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ဆီသုိ႔ေရာက္ရွိခုိဝင္ခဲ့သည္။ ကၽြန္မသည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ၿမိဳ႕လယ္ေကာင္ရွိေက်ာင္းႀကီးတစ္ေက်ာင္း၌ တာဝန္က်ပါသည္။ အရာအားလုံးေျပာင္းလဲ သြားပါသည္။

ပထမဦးဆုံးႀကံဳရသည့္ ေျပာင္းလဲမႈကေတာ့ ဆရာ၊ ဆရာမေလးပုံသုံးပုံေလာက္က က်ဴရွင္ေပးေနျခင္း ပင္။ ဒုတိယေျပာင္းလဲမႈမွာ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူအမ်ားစုကလည္း ေက်ာင္းမွာသင္သည့္ သင္ခန္း စာကုိစိတ္ပါဝင္စားမႈနည္းပါးၿပီး အတန္းပိုင္မွဖြင့္လွစ္ထားေသာ က်ဴရွင္ကုိသာအားကုိးေနၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ထူးဆန္းမႈတစ္ခုျမင္ေတြ႕လုိက္ရေသာ ကၽြန္မမွာအ့ံၾသျခင္းမက အံ့ၾသရပါသည္။ ဆက္ လက္႐ႈစားလုိက္ျပန္ေသာအခါ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားသည္ အတန္းပုိင္ျဖစ္ဖုိ႔ လုိလားၾကသည္။ အတန္းပုိင္ မွသာ သူဖြင့္ထားေသာက်ဴရွင္၌ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားအားကုိးတႀကီး လာေရာက္တက္ၾက မည္ မဟုတ္ပါလား။

က်ဴရွင္လုံးဝမျပဘဲ ႐ုိးေအးရွင္းလင္းေသာ ေက်ာင္းဆရာမဘဝကုိ ထာဝစဥ္ဖက္တြယ္ခ်င္ေသာ ကၽြန္မကုိခပ္တုံးတုံး၊ ခပ္ညံ့ညံ့ဟုျမင္ပါေစေတာ့။ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္မႈျဖင့္သာ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ယုံၾကည္ မႈရွိခ်င္သည္။ ေနာက္ေက်ာလံုၿပီးလိပ္ျပာသန္႔ခ်င္သည္။

ေက်ာင္းအုပ္ဆရာမႀကီး၏ စည္းေဝးခန္းမိန္႔ခြန္းမ်ားတြင္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားက်ဴရွင္ေပးေနျခင္းကုိ သူေကာင္းေကာင္းသိရွိေၾကာင္း၊ ယခုအခ်ိန္မွစ၍ က်ဴရွင္ေပးျခင္းကုိ ရပ္တန္႔ေစလုိပါေၾကာင္း ထည့္ သြင္းေျပာၾကားေပမယ့္ ေျပာင္းလဲျခင္းလုံးဝမရွိပါ။ ဒုံရင္း၊ ဒုံရင္းပါပဲ။ က်ဴရွင္ေရစီးေၾကာင္းကေတာ့ အရွိန္အဟုန္ႀကီးစြာျဖင့္ စီးဆင္းေနဆဲပါ။ သုိ႔ေသာ္မည္သည့္အရာမွ ထာဝစဥ္တည္တံ့မေနေသာ နိယာမအတိုင္း ေျပာင္းလဲမႈတစ္ခုကေတာ့ ခပ္ျဖည္းျဖည္းတုိးဝင္လာေတာ့သည္။ အျခားမဟုတ္ပါ။ ပညာေရးဌာန၏ လမ္းညႊန္ခ်က္ျဖင့္ ေက်ာင္းမ်ားတြင္အခ်ိန္ပုိ၊ နာရီပုိင္းသင္ၾကားေပးရန္ ျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းလႊတ္ၿပီး ေခတၱအနားေပးသည္။ ၿပီးေတာ့အခ်ိန္ပုိေခါင္းေလာင္းထုိးၿပီး ေက်ာင္းတက္ေစသည္။

ေက်ာင္းျပန္တက္သည့္အခါ အခ်ိန္ပုိဇယားအတိုင္းဘာသာရပ္ဆရာ၊ ဆရာမေတြက သင္ၾကားေပးရ သည္။ က်ဴရွင္တက္မည့္အခ်ိန္ကုိ အစားထုိးလုိက္ျခင္းပါပဲ။ ေက်ာင္းသားတစ္ဦးလွ်င္ ငါးရာက်ပ္ႏႈန္း ျဖင့္ တက္ရသည္။ ေက်ာင္းသားေတြဆီက ရရွိေငြကုိအတန္းဝင္ခ်ိန္ေပၚမူတည္ၿပီး ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား အခ်ဳိးက်ရရွိၾကသည္။

ဆရာ၊ ဆရာမေတြအဖုိ႔ မိသားစုစားဝတ္ေနေရးကုိ ပညာေရးဌာနက ဤနည္းျဖင့္ျဖည့္တင္းေပးျခင္း အျပင္က်ဴရွင္ပေပ်ာက္ဖုိ႔ပါ ရည္ရြယ္သည္။ အခ်ိန္ပုိတက္သည့္ ေက်ာင္းသားဦးေရမွာ အစပထမ၌ အားလုံးနီးပါးတက္ၾကပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ေနာက္ပုိင္းမွာ တျဖည္းျဖည္းက်ဲပါးလာသည္။ ထုိမွပုိ၍နည္းပါး လာရာ ေနာက္ဆုံးထုိစနစ္ႀကီးပါ လြင့္ပါးေပ်ာက္ကြယ္သြားခဲ့ရေလသည္။

အဲဒီေနာက္က်ဴရ်င္အင္အားက တစ္ေန႔တျခားပုိ၍ ပို၍အရွိန္အဟုန္ႀကီးမားစြာ ထုိးေဖာက္လာတာ အားလုံးအသိအျမင္ပါပဲ။ ကၽြန္မသည္လည္း ျမတ္ႏုိးတန္ဖုိးထားခဲ့ရေသာ ပညာေရးဝန္ထမ္းဘဝမွ နာမက်န္းပင္စင္ျဖင့္ အၿငိမ္းစားယူလုိက္ရပါေတာ့သည္။ အၿငိမ္းစားယူၿပီးေနာက္ ေစာေစာကေျပာခဲ့သ လုိ မျပည့္စုံေသာကေလးမ်ားကုိ အခမဲ့စာသင္ေပးသည္။ ဒီလုိစာသင္ေပးေသာအခါ ေက်ာင္းသားမိဘ ေတြေရာ၊ ကေလးေတြပါ ကၽြန္မကုိယုံၾကည္အားကုိးလာၿပီး ေက်ာင္းကဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၏ ဆက္ဆံ ေရးကုိရင္ဖြင့္ေျပာၾကားလာၾကသည္။ ေျပာလာသည့္စကားထဲမွာ အ႐ုပ္အဆုိးဆုံးကေတာ့ အတန္းပုိင္ ဆရာမဆီမွာ က်ဴရွင္ယူေသာကေလးတစ္ေယာက္အား က်ဴရွင္မွႏွင္ထုတ္ပုံအေၾကာင္းျဖစ္သည္။ ေတာ္ေတာ္ႏွလုံးသားမည္းညစ္သည့္ ဆရာမ။ ျဖစ္ပုံကႏွင္ထုတ္ခံရသည့္ ကေလး၏ဖခင္သည္ အစုိးရ ႐ုံးတစ္႐ုံးမွဝန္ထမ္းတစ္ဦးျဖစ္သည္။ လကုန္သည့္အခါ သူလစာရရွိသလုိကေလးအတြက္ က်ဴရွင္ဖုိးကုိ လည္း လဆန္း ၁ ရက္ေန႔တိုင္းေပးေလ့ရွိသည္။

ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ ကေလး၏ဖခင္သည္အလုပ္ထြက္ၿပီး တကၠစီေမာင္းသည့္အလုပ္ကုိ ေျပာင္းလုပ္ကိုင္ ေသာေၾကာင့္ လဆန္းရက္၌ က်ဴရွင္လခမေပးႏုိင္ေတာ့။ လဝက္ေရာက္မွေပးႏုိင္သည္။ ေနာက္က် သြားသည္ႏွင့္ ဆရာမကသည္းမခံႏုိင္ေတာ့။ ေက်ာင္းသားေလးအား 'လကုန္လုိ႔က်ဴရွင္ဖုိး မေပးႏုိင္ရင္ ငါ့က်ဴရွင္ကုိ လာစရာမလုိေတာ့ဘူး' စာေမးပဲြႀကီးနီးခါမွ ႏွင္ထုတ္ခံလုိက္ရျခင္းျဖစ္သည္။ ဘယ္ ေလာက္သမားဂုဏ္ႏွင့္ ေဝးကြာပါသလဲ။ နက္နက္ႀကီးခံစားၾကည့္ပါ။ ဒီလုိဆရာမမ်ဳိးေတြ ေက်ာင္းသင္ ခန္းဆီမွာ ဘယ္ေလာက္မ်ားျပားေနသလဲ။

ထုိ႔ျပင္ေက်ာင္းသားမိဘဆီက ရင္ဖြင့္သံၾကားသိလုိက္ရတာရွိေသးသည္။ သီတင္းကၽြတ္ပထမႏွစ္ဝက္ စာေမးပဲြေျဖဆုိခါနီး၌ အတန္းပုိင္ကသူ႔ဆီမွာ က်ဴရွင္တက္ေသာ ကေလးမ်ားကုိသာေမးခြန္းႏွင့္အေျဖ တဲြလ်က္ေပးသည္။ ေျပာလုိက္ေသးသည္။

'အခုဆရာမေပးတဲ့ေမးခြန္းနဲ႔ အေျဖကုိပဲေသခ်ာက်က္။ ဆရာမဆီမွာ က်ဴရွင္မတက္တဲ့သူကုိ လုံးဝျပ စရာ၊ ေျပာစရာမလုိဘူး'

ဆရာတစ္ဦး၏အတၱသည္ မည္မွ်ေၾကာက္စရာေကာင္းလုိက္သလဲ။ ဆရာဟူသည္ ေက်ာသားရင္သား မခဲြျခားဘူးဆုိေသာစကားကုိ ေမ့ပစ္လုိက္ပုံရသည္။ က်ဴရွင္မတက္သည့္ ကေလးေတြကုိေတာ့ သင္ ထားတဲ့သင္ခန္းစာအကုန္လုံး က်က္ခုိင္းသည္။ တကယ္စာေမးပဲြခန္းမွာ ေမးခြန္းထြက္လာေတာ့ က်ဴရွင္တက္ေသာ ကေလးေတြကုိေပးသည့္ ေမးခြန္းပုံစံအတုိင္း၏။ သည္မေရြ႕ပါလာ၏။ က်ဴရွင္တက္ သည့္ကေလးေတြကေတာ့ ေအးေဆးေပါ့။

ေနာက္စကားတစ္ခြန္းကလည္း မယုံၾကည္ႏုိင္စရာေကာင္းလွသည္။

'ငါ့ဆီမွာ က်ဴရွင္မတက္တဲ့သူဟာ ငါ့တပည့္မဟုတ္ဘူး' တဲ့။

အဲဒီေလာက္အထိ ခါးသီးစရာေကာင္းသည့္ စကားေျပာထြက္ရက္သည့္ဆရာမ။ ၾကင္နာစိတ္ကင္း လွပါဘိ။ စာနာတရားဆြံ႕ပါးလွသည္။ ဤကဲ့သုိ႔တစ္ေန႔တျခား က်ဴရွင္ေတာမွာေပ်ာ္ပါးေမြ႕ေလ်ာ္ေနၿပီး ေက်ာင္းမွာဝတ္ေက် တန္းေက်ေနႏုိင္ရက္သူမ်ားအား မည္သုိ႔လုပ္ၾကမည္နည္း။ ျပည္သူ႔ဝန္ထမ္းျဖစ္ ၿပီး ျပည္သူ႔လစာကုိစားကာ ျပည္သူ႔သားသမီးမ်ားအေပၚ အျမတ္ထုတ္ေနသည့္ ပညာေရးဝန္ထမ္းကိစၥ ဘယ္လုိေျဖရွင္းမလဲ။ ဒီအတုိင္းထုိင္ၾကည့္ေနခဲ့တာ ၾကာၿပီ။ အျမစ္ေတြလည္းစဲြေနကုန္ၿပီ။ အသည္းနာ လွၿပီ။ တစ္ခုခုေတာ့လုပ္သင့္ၿပီဟု ကၽြန္မထင္ျမင္မိသည္။

'နာသုံးနာ' ဆုိသည့္ဆရာတစ္ေယာက္ထားရမည့္ စိတ္ဓာတ္ကုိ ႐ုိက္ခ်ဳိးဖဲ့ပစ္ေနသူမ်ားအား ဘာ ေၾကာင့္ဤမွ်ၾကာေအာင္ သက္ဆုိးရွည္ေနရတာလဲ။ က်ဴရွင္ဖြင့္ခ်င္လွ်င္လည္း အလုပ္ထြက္ၿပီး သန္႔ သန္႔ရွင္းရွင္း သင္ၾကေစလုိပါသည္။ ကုိယ္ပုိင္ေက်ာင္းမ်ားဖြင့္လွစ္လာတာ ကၽြန္မဝမ္းသာသည္။ ႀကိဳဆုိ သည္။ ႐ုိးအီၿပီး နားရည္ဝေပမယ့္ အဓိပၸာယ္ျပည့္ဝေနေသာ 'တပည့္မရွား၊ တစ္ျပားမရွိ၊ ပီတိကုိ စား၊ အားရွိ၏' ဆုိေသာကဗ်ာကုိသာ သတိရေနမိသည္။

ေနာက္ဆုံးသတိခ်ပ္ေစလုိတာကေတာ့ ကၽြန္မတုိ႔ျဖတ္သန္းခဲ့ရေသာ ငယ္ဘဝေက်ာင္းေနစဥ္တုန္းက ဆရာ၊ ဆရာမေတြကလည္း ေက်ာင္း၌အစြမ္းကုန္စာသင္ၾကသလုိ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားက လည္း အစြမ္းကုန္ႀကိဳးစားၾကသည္။ က်ဴရွင္မရွိခဲ့ပါေသာ္လည္း စာတတ္၊ ေပတတ္ေတြ ထြက္ေပၚလာ တာလည္း အားလုံးအသိ။ အခုေတာ့မူႀကိဳအဆင့္ကအစ တကၠသုိလ္အထိ အားလုံးက်ဴရွင္တက္မွျဖစ္ မည္ဟုမိဘေရာ၊ ကေလးပါခံယူခ်က္ကုိ ေျပာင္းလဲၾကဖုိ႔ အခ်ိန္တန္ၿပီဟု တပ္လွန္႔ႏႈိးေဆာ္လုိက္ရပါ သည္။

စံေတာ္ခ်ိန္သတင္းစာ
အတဲြ(၁)၊ အမွတ္(၃၂၅)၊ မတ္လ(၄) ရက္၊ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္

ဆက်စပ်ဖတ်ရှုရန် အကြောင်းအရာများ...