လူငယ္တို႔၏ အနာဂတ္အေရး ဝုိင္းဝန္းပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေပး

ေၾကးမုံသတင္းစာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည့္ “ခ်ဳပ္တည္းျခင္းငွာ မတတ္သာရင္ဖြင့္လုိ၍သာ” ဟူေသာ လြင္ (မအူပင္) ၏ေဆာင္းပါးကုိ ဖတ္႐ႈၿပီးေနာက္ ယခုေဆာင္းပါးကုိ စာေရးသူေရးမိေပသည္။
စာေရးသူတုိ႔ငယ္စဥ္က နည္းပညာမ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈမရွိေသးသည့္အတြက္ အိမ္တိုင္း၌လွ်ပ္စစ္မီး မရွိ သကဲ့သုိ႔ ႐ုပ္မျမင္အသံသာၾကားရသည့္ ေရဒီယုိသည္လည္း အိမ္တိုင္း၌မရွိေပ။
ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕လွ်င္ ႐ုပ္ရွင္႐ုံတစ္႐ုံသာရွိသကဲ့သုိ႔ အစုိးရအသိအမွတ္ျပဳ အရက္ျဖဴဆုိင္သည္လည္း တစ္ရပ္ ကြက္လွ်င္တစ္ဆုိင္သာ ရွိေပသည္။ ေက်ာင္းသားလူငယ္မ်ားသည္ မိမိတုိ႔၏အားလပ္ခ်ိန္မ်ား ကုိစာ ဖတ္ျခင္း၊ ေရဒီယုိနားေထာင္ျခင္း၊ ႐ုပ္ရွင္႐ုံမ်ား၌ ျပသသည့္႐ုပ္ရွင္ကားမ်ားကုိ ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ သာ အပန္းေျဖၾကရသည္။
ယေန႔သည္ကား နည္းပညာမ်ားေခတ္မီတိုးတက္ေနေသာ အခ်ိန္အခါျဖစ္၍ လူငယ္မ်ားအတြက္ အ ပန္းေျဖရန္ ေခတ္မီကစားကြင္းႀကီးမ်ားရွိသကဲ့သုိ႔ ကစားနည္းမ်ားသည္လည္း ထူးေထြဆန္းျပားလွသည္။
အုိးပုတ္၊ ခ်ဳိး႐ုပ္၊ ပလုတ္တုတ္ ေနရာတြင္လွ်ပ္စစ္ႏွင့္ ဘက္ထရီကုိအသုံးျပဳ၍ ကစားရသည့္ ကစား စရာ မ်ားက ေနရာယူလာသကဲ့သုိ႔ ျမန္မာ့႐ုိးရာ ကစားနည္းမ်ားျဖစ္သည့္ ျခင္းလုံးခတ္ျခင္း၊ ထုတ္ဆီး ထုိးျခင္း၊ ဖန္ခုန္ျခင္း၊ ၾကက္ဖခြပ္ျခင္း အစရွိသည့္ကစားနည္းမ်ားေနရာတြင္လည္း အင္တာနက္ဂိမ္း မ်ား၊ တီဗီြဂိမ္း မ်ားက အစားထုိးေနရာယူလာၾကၿပီျဖစ္သည္။ လူငယ္အမ်ားစုကုိ မႈိေပါက္သကဲ့သုိ႔ ေပါ မ်ားေနသည့္ ဘီယာဆုိင္မ်ား၌ေတြ႕ႏုိင္သည့္နည္းတူ ဂိမ္းေဆာ့ကစားသည့္ဆုိင္မ်ား၌လည္း ေတြ႕ႏုိင္ ေပသည္။
မူလတန္းေက်ာင္းသားအရြယ္ ကေလးမ်ားမွအစျပဳ၍ လူႀကီးမ်ားအထိ ဂိမ္းကစားၾကသည္။ “တန္ေဆး၊ လြန္ေဘး” ဆုိသကဲ့သုိ႔ အားလပ္ခ်ိန္၌ တစ္ခါတစ္ရံကစားျခင္းသည္ အေၾကာင္းမဟုတ္ ေသာ္လည္း ဂိမ္း ကစားျခင္းကုိ စဲြလမ္းေနၾကသည့္ ကေလးမ်ား၌ ေက်ာင္းသင္ဘာသာရပ္မ်ားတြင္ စိတ္ပါဝင္စားမႈ အားနည္းသြားတတ္ေပသည္။ လြန္ကဲစြာစဲြလမ္းျခင္းသည္ လူငယ္တို႔အတြက္ အႏၲ ရာယ္ရွိေစသည္။ ဂိမ္းကစားျခင္းကုိ စဲြလမ္းေနသည့္ ကေလးတစ္ေယာက္ကုိ မိဘမ်ားကဂိမ္းကစား ေၾကာင္းသိရွိ၍ မုန္႔ဖုိး မေပးသည့္အတြက္ အိမ္မွပစၥည္းမ်ားကုိ ခုိးယူေရာင္းခ်လ်က္ ဂိမ္းကစားသည္အ ထိစာရိတၱပ်က္စီး ယိုယြင္းခဲ့သည္။ မွတ္ဉာဏ္ေကာင္းသည့္ကေလး ထုိကေလးသည္ ေက်ာင္းပညာေရး ၌လည္း စိတ္ပါ ဝင္စားမႈမရွိေတာ့ဘဲ ပညာတစ္ပုိင္းတစ္စျဖင့္ ေလလြင့္လူငယ္ဘဝသုိ႔ ေရာက္ရွိခဲ့ရ သည္။
စာေရးသူသည္ ပညာေရးဝန္ထမ္းျဖစ္သည့္အတြက္ ေက်ာင္းသားမ်ား ႐ုတ္တရက္ပညာရည္နိမ့္က် သြားၿပီး ဘာသာရပ္က်႐ႈံးမႈမ်ားရွိလာ၍ မိဘႏွင့္ေတြ႕ဆုံေဆြးေႏြးရာတြင္ မိဘမ်ားက ဂိမ္းကစား၍ျဖစ္ရ ေၾကာင္း ဖြင့္ဟၾကသည္။ မိဘ၊ ဆရာတုိ႔၏ ဆုိဆုံးမမႈကုိနာခံၾကသည့္ ေက်ာင္းသားမ်ားအား အခ်ိန္မီ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းေပးႏုိင္ေသာ္လည္း နာခံမႈမရွိသည့္ေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္မူ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားက စိတ္မေကာင္းျဖစ္ၾကရသကဲ့သုိ႔ မိဘမ်ားမွာလည္း မ်က္ရည္က်ၾကရေပသည္။ ေက်ာင္းတက္ခ်ိန္တြင္ ေက်ာင္းမတက္ဘဲ ဂိမ္းကစားရန္ေရာက္လာသည့္ ကေလးမ်ားကုိမိဘကဲ့သုိ႔ စာနာစိတ္ျဖင့္ လက္မခံ သင့္ေပ။ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ဇြန္လ ၂၀ ရက္ေန႔ထုတ္ မႈခင္းသတင္းဂ်ာနယ္တြင္ပါသည့္ သတင္းတစ္ပုဒ္ကုိ အလ်ဥ္းသင့္၍ တင္ျပလုိေပသည္။ ကေမ႓ာဒီးယားႏုိင္ငံ၊ ဖႏြမ္းပင္ရွိ ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းမွ ၁၃ ႏွစ္အ ရြယ္ ေက်ာင္းသားေလးသည္ အၿမဲေက်ာင္းေျပး၍ အင္တာနက္သြားၿပီး ဂိမ္းေဆာ့ေလ့ရွိပါသည္ကုိ ဖခင္ ကသိ၍ လုိက္ဖမ္းၿပီးကေလး၏လည္းပင္းတြင္ သံႀကိဳးစြပ္၍ တိုင္တြင္ခ်ည္ထားၿပီးအျပစ္ေပးခဲ့ သည္။ သားသမီးကုိဆုံးမျခင္းသည္ အျပစ္မဟုတ္ေသာ္လည္း ျပင္းထန္ေသာဆုံးမမႈသည္ ကေလးသူ ငယ္ ကုိႏွိပ္စက္ညႇဥ္းပန္းရာေရာက္၍ ရဲတပ္ဖြင့္ဝင္မ်ားက ဖခင္ကုိအေရးယူရန္စီစဥ္ေနေၾကာင္း ဖတ္႐ႈ ခဲ့ရ သည္။ ကေမ႓ာဒီးယားႏုိင္ငံတြင္ အင္တာနက္ဂိမ္းဆုိင္မ်ား အလြန္ေပါမ်ားၿပီး ေက်ာင္းသားလူငယ္ မ်ားအား ထိန္းသိမ္းမရႏုိင္၍ မိဘမ်ားစိတ္ဆင္းရဲေနၾကရေၾကာင္း သိရေပသည္။
ဂိမ္းကစားျခင္းသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံရွိလူငယ္ထုအတြင္းသာမက ကမ႓ာ႔ႏုိင္ငံအသီးသီးရွိ လူငယ္ထုအတြင္း ၌လည္း စိမ့္ဝင္ပ်ံ႕ႏွံ႔လ်က္ရွိေပသည္။ ဂိမ္းကစားျခင္းေၾကာင့္ မ်က္စိထိခုိက္ျခင္း၊ အာ႐ုံေၾကာမ်ားအား နည္းလာျခင္း၊ မွတ္ဉာဏ္စြမ္းရည္ေလ်ာ့က်လာျခင္း၊ ေက်ာင္းသင္ဘာသာရပ္မ်ားကုိ စိတ္မ်ားဝင္လာ ျခင္း၊ စာရိတၱပ်က္စီးျခင္းတို႔ ျဖစ္လာေပသည္။ ႏုိင္ငံေတာ္၏ အရန္အင္အားျဖစ္သည့္ ေက်ာင္းသားလူ ငယ္ထု အတြင္း ဂိမ္းကစားမႈပ်ံ႕ႏွံ႔စိမ့္ဝင္ေနျခင္းသည္ အနာဂတ္ျမန္မာႏုိင္ငံအတြက္ အႏၲရာယ္တစ္ခု ျဖစ္ေပ သည္။
သုိ႔ျဖစ္ပါ၍ ေက်ာင္းသားလူငယ္တုိ႔၏ အနာဂတ္ရည္မွန္းခ်က္ခရီးလမ္း ေျဖာင့္တန္းေစရန္ မိဘ၊ ဆရာမ်ား၊ တာဝန္ရွိသူမ်ားႏွင့္ တာဝန္သိျပည္သူတစ္ရပ္လုံး ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ၾကရန္ လုိအပ္ေပသည္။
ေၾကးမုံသတင္းစာ
ဇြန္ (၂) ရက္၊ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္
-------------------------------------------------
ကိုမ်ဳိး (lwanmapyay.blogspot.com)
ကိုမ်ဳိး (lwanmapyay.blogspot.com)