လက္ေတြ႔အသံုးတည့္သည့္ အလြယ္သံုး HDR နည္းကေလးတစ္ခု
ကၽြန္ေတာ္သည္ HDR အေၾကာင္းကို ေရးခဲ့ ရာတြင္ ေရးသားေဖၚ ျပရသည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားလွ သည့္အတြက္ အပိုင္း ႏွစ္ပိုင္းခဲြကာ ကၽြန္ေတာ္၏ Blog တြင္ေရးခဲ့ပါသည္။
သို႕ရာတြင္ HDR ကို ကၽြန္ေတာ္ အသံုး အလြန္ နည္းပါသည္။ ေရးသားရာတြင္ လက္ေတြ႕ကို အေျချပဳ သည္ထက္ နိုင္ငံတကာမွ ေဆာင္းပါးမ်ားကို ေလ့လာ ဖတ္ရွဳ အေျခခံ ျပဳကာ ေရးသား ျခင္း ျဖစ္ပါ သည္။
ဤ ကဲ့ သို႕ ေလ့လာ ဖတ္ရွဳ သည့္ အခ်ိန္တြင္ မွ HDR သည္ လူ၏ မ်က္ေစ့ ျဖင့္ ေတြ႕ နိုင္သည္ကို ကင္မရာ က လိုက္၍ ေဖၚျပ နိုင္စြမ္း မရွိသျဖင့္ HDR ျဖင့္ ပံု ျပန္ ေဖၚ ေပးသည့္ နည္း ဟု ဆိုသည္ကို ေတြ႕ လိုက္ရပါသည္။
သို႕ရာတြင္ HDR သည္ စိတ္ကူး ကြန္႕ျမဴး နိုင္လွ်င္ ကြန္႕ျမဴး နိုင္ သေလာက္ ဆန္းက်ယ္သည့္ ပံုမ်ား ဖန္တည္း နိုင္ရာ အဆိုပါ ဆန္းက်ယ္သည့္ ပံုမ်ားသည္ လည္း HDR တြင္ လိုင္းတစ္လိုင္းအျဖစ္ ရပ္တည္ လာပါသည္။
Sunset ကဲ့ သို႕ ပံု မ်ား ရိုက္ ရာ တြင္ ေကာင္းကင္ႏွင့္ ေျမျပင္ တို႕ အလင္းေရာင္ ကြာျခားမွဳ သည္ အၾကမ္း အားျဖင့္ 2 Stop ခန္႕ ကြာ နုိင္ေျခ ရွိနုိင္ပါသည္။ ထို႕ ေၾကာင့္ ေကာင္းကင္ကို အမွန္ယူ လိုက္ လွ်င္ ေျမျပင္ သည္ Underexpose ျဖစ္ကာ ေမွာင္သြားပါမည္။ ေျမျပင္ကို အမွန္ယူ လိုက္လွ်င္လည္း ေကာင္းကင္သည္ Overexpose ျဖစ္ကာ ျဖဴ သြားပါမည္။ လူ၏မ်က္ေစ့ကမူ ေကာင္းကင္ေရာ ေျမျပင္ကိုပါ အလင္း အမွန္အတိုင္း ျမင္နိုင္ပါသည္။ ကင္မရာကမူ မ်က္ေစ့ ေလာက္ မျမင္ နိုင္ပါ။
ထို႕ ေၾကာင့္ GND Filter ခံ ကာ ေကာင္းကင္၏အလင္းကို ေျမျပင္ႏွင့္ ျပန္ ညွိေပးၾကပါသည္။ ေန႕ ခင္း အခ်ိန္ ေတာအုပ္ ႏွင့္ ေကာင္းကင္၏ လွပေသာ တိမ္တိုက္မ်ားကို ရိုက္လွ်င္လည္း အလားတူ ျပႆနာ ရွိလာပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္ သည္ လြန္ခဲ့သည့္ တနဂၤေႏြေန႕ ေန႕ ခင္း ၂ နာရီ ခန္႕ Pasir Ris ရွိ ကၽြန္ေတာ္ တို႕ ငွက္ ဓါတ္ပံု သမားမ်ား နားခိုရာ ေရလည္ ေဆာင္ကို အမွတ္တရ အျဖစ္ ဓါတ္ပံု ရိုက္ရာ အဆိုပါ ျပႆနာရွိလာ ပါသည္။
ထိုအခ်ိန္ တြင္ တိမ္တိုက္ မ်ားလွပ ေနသည့္ အတြက္ တိမ္ တိုက္ ကိုရလိုသည့္ အတြက္ တိမ္တိုက္ကို အဓိကထားကာ Exposure ယူ ၍ ရိုက္ရာ ေအာက္ပါ ပံုကဲ့သို႕ ေကာင္ကင္ ရွိတိမ္ မ်ား လွပ ေနကာ ေခ်ာင္း နေဘး ရွိေတာ အုပ္ မ်ား သည္ Underexpose ျဖစ္ကာ မဲ ကုန္ပါသည္။ ေအာက္ပါပံုကို ၾကည့္လွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ တို႕ ငွက္ ဓါတ္ပံုသမားမ်ား ေနပူလွ်င္ အရိပ္ ခိုၾကသည့္ ေရလယ္ ေဆာင္ ( Rest House ) ကေလး အား အမဲ ရိပ္ မ်ားၾကားတြင္ မ်ားစြာ ေပၚလြင္ျခင္း မရွိ သည္ကို ျမင္နိုင္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ သည္ တိမ္ တိုက္အျပင္ ထို နားေနေဆာင္ ေလးကို လည္း အမွတ္တရ အျဖစ္ လုိျခင္ပါသည္။
အထက္ပါ ပံု ၏ မူရင္းပံုတြင္ ေတာအုပ္မ်ားမဲ ေနပါသည္။ Blog သို႕ ပံု ကိုတင္ လိုက္သည့္ အခ်ိန္တြင္မူ Auto-Adjustment ေၾကာင့္ ေအာက္ပိုင္းရွိေတာ အုပ္မ်ား အနည္းငယ္ ပို၍ လင္းေနျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ထို႕ေၾကာင့္ ေတာ အုပ္ ေပၚ လာေစရန္ Exposure ကို တိုး ယူ၍ ရိုက္ေသာ အခ်ိန္တြင္ ေအာက္ ပါပံု ကဲ့ သို႕ ေတာအုပ္ ေပၚလာပါေသာ္လည္း ေကာင္း ကင္သည္ Overexpose ျဖစ္ကာ ျဖဴသြား ျပန္ပါသည္။
ေကာင္း ကင္ ႏွင့္ ေျမျပင္ ကို Exposure ညွိကာ ယူ၍ ရိုက္ေသာ အခါ တြင္ မူ အထက္ေအာက္ မွ်လာ သလို ရွိေသာ္လည္း ေအာက္ပါ ပံုကဲ့သို႕ အဓိက လိုျခင္သည့္ တိမ္ တိုက္ ၏ အလွ သည္ အနည္း ငယ္ မွ် ေလွ်ာ့ သြားျပန္ သည္။
ထို အခ်ိန္ တြင္ HDR သံုး လွ်င္ အဆင္ေျပ မည္ ကို သတိ ရလိုက္ သျဖင့္ HDR လုပ္ရန္ အတြက္ Exposure အတိုး ၊ အေလွ်ာ ့၊ ပံုမွန္ Exposur အမ်ိဳးမ်ိဳး ျဖင့္ (၃) ပံု (၄) ပံု ခန္႕ ရုိက္လိုက္ပါသည္။ ထိုပံု မ်ားကို CS 5 တြင္ပါသည့္ HDR ( File - Automate- Merge to HDR Pro ) ျဖင့္ ေပါင္းလိုက္ရာ ေကာင္းကင္ ေရာ ေျမျပင္ပါ လွပ လာသည့္ ေအာက္ပါ ပံု ရ လာပါသည္။ လက္ေတြ႕ မ်က္ေစ့ ျဖင့္ ျမင္ရ သည့္ အတိုင္း နီးပါး ရလာ ပါသည္။
အဆိုပါ ပံု ကို CS 5 ရွိ Photoshop ျဖင့္ အနည္းငယ္ ညွိ လိုက္ရာ ေအာက္ပါ ပံု ရလာပါသည္။
ယင္း ပံု ကို ပင္ အနည္းငယ္ ပို၍ အေရာင္မ်ားကို ညွိလိုက္ရာ ေအာက္ပါပံု ကဲ့သို႕ အေရာင္ ဆန္းဆန္း ၾကမ္းၾကမ္း ပံု ျဖစ္လာ ပါသည္။
ထို႕ေၾကာင့္ အထက္ပါ အေျခအေနကဲ့သို႕ အထက္ေအာက္ အလင္းေရာင္ ကြာျခား ေနသည့္ အတြက္ တစ္ဘက္ ဘက္တြင္ အလင္းအား မ်ားစြာ အားနည္း ေနသည့္ အေျခ အေနမ်ိဳး တြင္ သက္ဆိုင္ရာ Filter မ်ား အဆင္သင့္ပါ မသြားပါက Exposure အတိုး ၊ အေလွ်ာ႕ ၊ ပံု မွန္ တို႕ ျဖင့္ ပံု (၃) ပံု (၄) ပံု ခန္႕ ရိုက္ ထားကာ ဤ ကဲ့ သို႕ အလြယ္ သံုး HDR နည္း ျဖင့္ ျပန္ ေပါင္း သည့္ နည္းကို သံုးသင့္ သည္ဟု ယူဆ ပါေၾကာင္း အေတြ႕ အၾကံဳ ေလးကို မွ်ေ၀ လိုက္ပါသည္။ ဤ ပံုမ်ားသည္ နမူနာ မွ်သာ ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြမ္း က်င္ သူမ်ား အေနႏွင့္ ကၽြမ္းက်င္ သကဲ့သို႕ ယခု ပံု မ်ားထက္ ပိုမို လွပ ေျပ ျပစ္ေအင္ ညွိ နိုင္ၾကမည္ ျဖစ္ ပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္ မၾကာခဏ ဆိုခဲ့သည့္ အတိုင္း ဓါတ္ပံုသည္ အနု ပညာ ဖန္တည္း မွဳ တစ္ခု သာ ျဖစ္ပါသည္။ Commercial Photography ဆိုလွ်င္ မူ Customer အၾကိဳက္ လိုက္ ဖန္တည္းရ ပါမည္။ ဤသို႕မဟုတ္ဘဲ မိမိ ကိုယ္တိုင္ ခံစား ဖန္တည္း ရိုက္ကူးျခင္း ျဖစ္ပါမူ မိမိခံစားသည့္အတိုင္း ဖန္တည္းၾက မည္သာ ျဖစ္ပါ သည္။ အႏုပညာ ခံ စားမွဳ တစ္ရပ္တြင္ ေယဘူယ် အားျဖင့္ မည္သည့္ အရာက ေကာင္းသည္ ဆိုး သည္ဟူ ၍ ယတိျပတ္ ေျပာရန္ ခက္ပါသည္။ Beauty has its own Term ဟူ ေသာ " အလွ ဆိုသည္ မွာ သူ႕ စံ နဲ႕ သူ ရွိၾက စျမဲ " ဆို သည့္ စကား ရွိပါသည္။ ကာယကံ ရွင္မ်ား အေနႏွင့္ မိမိ ခံစားမိ သကဲ့ သို႕ စိတ္ ၾကိဳက္ ဖန္တည္း နိုင္ခြင့္ရွိ သည့္ အရာသာ ျဖစ္ သည္ဟု ဆုိ ရပါမည္။
PDF file ျဖင့္ ရယူလိုပါက ဒီေနရာမွာ ေဒါင္းလုပ္ ရယူပါ..
သို႕ရာတြင္ HDR ကို ကၽြန္ေတာ္ အသံုး အလြန္ နည္းပါသည္။ ေရးသားရာတြင္ လက္ေတြ႕ကို အေျချပဳ သည္ထက္ နိုင္ငံတကာမွ ေဆာင္းပါးမ်ားကို ေလ့လာ ဖတ္ရွဳ အေျခခံ ျပဳကာ ေရးသား ျခင္း ျဖစ္ပါ သည္။
ဤ ကဲ့ သို႕ ေလ့လာ ဖတ္ရွဳ သည့္ အခ်ိန္တြင္ မွ HDR သည္ လူ၏ မ်က္ေစ့ ျဖင့္ ေတြ႕ နိုင္သည္ကို ကင္မရာ က လိုက္၍ ေဖၚျပ နိုင္စြမ္း မရွိသျဖင့္ HDR ျဖင့္ ပံု ျပန္ ေဖၚ ေပးသည့္ နည္း ဟု ဆိုသည္ကို ေတြ႕ လိုက္ရပါသည္။
သို႕ရာတြင္ HDR သည္ စိတ္ကူး ကြန္႕ျမဴး နိုင္လွ်င္ ကြန္႕ျမဴး နိုင္ သေလာက္ ဆန္းက်ယ္သည့္ ပံုမ်ား ဖန္တည္း နိုင္ရာ အဆိုပါ ဆန္းက်ယ္သည့္ ပံုမ်ားသည္ လည္း HDR တြင္ လိုင္းတစ္လိုင္းအျဖစ္ ရပ္တည္ လာပါသည္။
Sunset ကဲ့ သို႕ ပံု မ်ား ရိုက္ ရာ တြင္ ေကာင္းကင္ႏွင့္ ေျမျပင္ တို႕ အလင္းေရာင္ ကြာျခားမွဳ သည္ အၾကမ္း အားျဖင့္ 2 Stop ခန္႕ ကြာ နုိင္ေျခ ရွိနုိင္ပါသည္။ ထို႕ ေၾကာင့္ ေကာင္းကင္ကို အမွန္ယူ လိုက္ လွ်င္ ေျမျပင္ သည္ Underexpose ျဖစ္ကာ ေမွာင္သြားပါမည္။ ေျမျပင္ကို အမွန္ယူ လိုက္လွ်င္လည္း ေကာင္းကင္သည္ Overexpose ျဖစ္ကာ ျဖဴ သြားပါမည္။ လူ၏မ်က္ေစ့ကမူ ေကာင္းကင္ေရာ ေျမျပင္ကိုပါ အလင္း အမွန္အတိုင္း ျမင္နိုင္ပါသည္။ ကင္မရာကမူ မ်က္ေစ့ ေလာက္ မျမင္ နိုင္ပါ။
ထို႕ ေၾကာင့္ GND Filter ခံ ကာ ေကာင္းကင္၏အလင္းကို ေျမျပင္ႏွင့္ ျပန္ ညွိေပးၾကပါသည္။ ေန႕ ခင္း အခ်ိန္ ေတာအုပ္ ႏွင့္ ေကာင္းကင္၏ လွပေသာ တိမ္တိုက္မ်ားကို ရိုက္လွ်င္လည္း အလားတူ ျပႆနာ ရွိလာပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္ သည္ လြန္ခဲ့သည့္ တနဂၤေႏြေန႕ ေန႕ ခင္း ၂ နာရီ ခန္႕ Pasir Ris ရွိ ကၽြန္ေတာ္ တို႕ ငွက္ ဓါတ္ပံု သမားမ်ား နားခိုရာ ေရလည္ ေဆာင္ကို အမွတ္တရ အျဖစ္ ဓါတ္ပံု ရိုက္ရာ အဆိုပါ ျပႆနာရွိလာ ပါသည္။
ထိုအခ်ိန္ တြင္ တိမ္တိုက္ မ်ားလွပ ေနသည့္ အတြက္ တိမ္ တိုက္ ကိုရလိုသည့္ အတြက္ တိမ္တိုက္ကို အဓိကထားကာ Exposure ယူ ၍ ရိုက္ရာ ေအာက္ပါ ပံုကဲ့သို႕ ေကာင္ကင္ ရွိတိမ္ မ်ား လွပ ေနကာ ေခ်ာင္း နေဘး ရွိေတာ အုပ္ မ်ား သည္ Underexpose ျဖစ္ကာ မဲ ကုန္ပါသည္။ ေအာက္ပါပံုကို ၾကည့္လွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ တို႕ ငွက္ ဓါတ္ပံုသမားမ်ား ေနပူလွ်င္ အရိပ္ ခိုၾကသည့္ ေရလယ္ ေဆာင္ ( Rest House ) ကေလး အား အမဲ ရိပ္ မ်ားၾကားတြင္ မ်ားစြာ ေပၚလြင္ျခင္း မရွိ သည္ကို ျမင္နိုင္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ သည္ တိမ္ တိုက္အျပင္ ထို နားေနေဆာင္ ေလးကို လည္း အမွတ္တရ အျဖစ္ လုိျခင္ပါသည္။
အထက္ပါ ပံု ၏ မူရင္းပံုတြင္ ေတာအုပ္မ်ားမဲ ေနပါသည္။ Blog သို႕ ပံု ကိုတင္ လိုက္သည့္ အခ်ိန္တြင္မူ Auto-Adjustment ေၾကာင့္ ေအာက္ပိုင္းရွိေတာ အုပ္မ်ား အနည္းငယ္ ပို၍ လင္းေနျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ထို႕ေၾကာင့္ ေတာ အုပ္ ေပၚ လာေစရန္ Exposure ကို တိုး ယူ၍ ရိုက္ေသာ အခ်ိန္တြင္ ေအာက္ ပါပံု ကဲ့ သို႕ ေတာအုပ္ ေပၚလာပါေသာ္လည္း ေကာင္း ကင္သည္ Overexpose ျဖစ္ကာ ျဖဴသြား ျပန္ပါသည္။
ေကာင္း ကင္ ႏွင့္ ေျမျပင္ ကို Exposure ညွိကာ ယူ၍ ရိုက္ေသာ အခါ တြင္ မူ အထက္ေအာက္ မွ်လာ သလို ရွိေသာ္လည္း ေအာက္ပါ ပံုကဲ့သို႕ အဓိက လိုျခင္သည့္ တိမ္ တိုက္ ၏ အလွ သည္ အနည္း ငယ္ မွ် ေလွ်ာ့ သြားျပန္ သည္။
ထို အခ်ိန္ တြင္ HDR သံုး လွ်င္ အဆင္ေျပ မည္ ကို သတိ ရလိုက္ သျဖင့္ HDR လုပ္ရန္ အတြက္ Exposure အတိုး ၊ အေလွ်ာ ့၊ ပံုမွန္ Exposur အမ်ိဳးမ်ိဳး ျဖင့္ (၃) ပံု (၄) ပံု ခန္႕ ရုိက္လိုက္ပါသည္။ ထိုပံု မ်ားကို CS 5 တြင္ပါသည့္ HDR ( File - Automate- Merge to HDR Pro ) ျဖင့္ ေပါင္းလိုက္ရာ ေကာင္းကင္ ေရာ ေျမျပင္ပါ လွပ လာသည့္ ေအာက္ပါ ပံု ရ လာပါသည္။ လက္ေတြ႕ မ်က္ေစ့ ျဖင့္ ျမင္ရ သည့္ အတိုင္း နီးပါး ရလာ ပါသည္။
အဆိုပါ ပံု ကို CS 5 ရွိ Photoshop ျဖင့္ အနည္းငယ္ ညွိ လိုက္ရာ ေအာက္ပါ ပံု ရလာပါသည္။
ယင္း ပံု ကို ပင္ အနည္းငယ္ ပို၍ အေရာင္မ်ားကို ညွိလိုက္ရာ ေအာက္ပါပံု ကဲ့သို႕ အေရာင္ ဆန္းဆန္း ၾကမ္းၾကမ္း ပံု ျဖစ္လာ ပါသည္။
ထို႕ေၾကာင့္ အထက္ပါ အေျခအေနကဲ့သို႕ အထက္ေအာက္ အလင္းေရာင္ ကြာျခား ေနသည့္ အတြက္ တစ္ဘက္ ဘက္တြင္ အလင္းအား မ်ားစြာ အားနည္း ေနသည့္ အေျခ အေနမ်ိဳး တြင္ သက္ဆိုင္ရာ Filter မ်ား အဆင္သင့္ပါ မသြားပါက Exposure အတိုး ၊ အေလွ်ာ႕ ၊ ပံု မွန္ တို႕ ျဖင့္ ပံု (၃) ပံု (၄) ပံု ခန္႕ ရိုက္ ထားကာ ဤ ကဲ့ သို႕ အလြယ္ သံုး HDR နည္း ျဖင့္ ျပန္ ေပါင္း သည့္ နည္းကို သံုးသင့္ သည္ဟု ယူဆ ပါေၾကာင္း အေတြ႕ အၾကံဳ ေလးကို မွ်ေ၀ လိုက္ပါသည္။ ဤ ပံုမ်ားသည္ နမူနာ မွ်သာ ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြမ္း က်င္ သူမ်ား အေနႏွင့္ ကၽြမ္းက်င္ သကဲ့သို႕ ယခု ပံု မ်ားထက္ ပိုမို လွပ ေျပ ျပစ္ေအင္ ညွိ နိုင္ၾကမည္ ျဖစ္ ပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္ မၾကာခဏ ဆိုခဲ့သည့္ အတိုင္း ဓါတ္ပံုသည္ အနု ပညာ ဖန္တည္း မွဳ တစ္ခု သာ ျဖစ္ပါသည္။ Commercial Photography ဆိုလွ်င္ မူ Customer အၾကိဳက္ လိုက္ ဖန္တည္းရ ပါမည္။ ဤသို႕မဟုတ္ဘဲ မိမိ ကိုယ္တိုင္ ခံစား ဖန္တည္း ရိုက္ကူးျခင္း ျဖစ္ပါမူ မိမိခံစားသည့္အတိုင္း ဖန္တည္းၾက မည္သာ ျဖစ္ပါ သည္။ အႏုပညာ ခံ စားမွဳ တစ္ရပ္တြင္ ေယဘူယ် အားျဖင့္ မည္သည့္ အရာက ေကာင္းသည္ ဆိုး သည္ဟူ ၍ ယတိျပတ္ ေျပာရန္ ခက္ပါသည္။ Beauty has its own Term ဟူ ေသာ " အလွ ဆိုသည္ မွာ သူ႕ စံ နဲ႕ သူ ရွိၾက စျမဲ " ဆို သည့္ စကား ရွိပါသည္။ ကာယကံ ရွင္မ်ား အေနႏွင့္ မိမိ ခံစားမိ သကဲ့ သို႕ စိတ္ ၾကိဳက္ ဖန္တည္း နိုင္ခြင့္ရွိ သည့္ အရာသာ ျဖစ္ သည္ဟု ဆုိ ရပါမည္။
PDF file ျဖင့္ ရယူလိုပါက ဒီေနရာမွာ ေဒါင္းလုပ္ ရယူပါ..
Credit: ဆရာဦးစိုးလိႈင္ (Country Road)
-------------------------------------------------
ကိုမ်ဳိး (lwanmapyay.blogspot.com)
ကိုမ်ဳိး (lwanmapyay.blogspot.com)