ဂ်ပန္အတြက္ ျမန္မာက အမိႈက္ပံုျဖစ္လာၿပီလား
လြန္ခဲ့သည့္ သံုးႏွစ္ေက်ာ္က အစိုးရသစ္၏ ကား တင္သြင္းခြင့္ မူ၀ါဒသစ္ ထုတ္ျပန္ၿပီးေနာက္ ျမန္မာ ပရိသတ္အႀကိဳက္ ဂ်ပန္ကား အမ်ားစုကို တင္သြင္း လာၾကၿပီး ျပည္တြင္း ေစ်းကြက္တြင္ အစားထိုးေနရာ ယူထား ၾကၿပီျဖစ္သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ယခင္လူဦးေရ တစ္သိန္းလွ်င္ ကား သံုးစီး၀ယ္စီးႏိုင္သည့္ အေျခအေနမွ ယခု လူဦးေရ တစ္သိန္းလွ်င္ ကား ၁၀ စီး ၀ယ္စီးႏိုင္သည့္ ေခတ္သို႔ ေရာက္ရွိလာၿပီျဖစ္သည္။
ဂ်ပန္တစ္ပတ္ရစ္ေလလံေစ်းကြက္မွ အလံုးအရင္းျဖင့္ တင္သြင္းလာခ်ိန္တြင္ အမ်ားစုက ေစ်းသက္သာသည့္ သက္တမ္းလြန္ကားမ်ားထဲမွ အျပစ္အနာအဆာ အမ်ားဆံုး ကားမ်ား ျဖစ္လာသည္။ မူလက ေမာင္းႏွင္ထားသည့္ ကီလိုမ်ားကိုပင္ေလွ်ာ့၍ ျမန္မာႏိုင္ငံ ကားေစ်း ကြက္သို႔ အလံုးအရင္းျဖင့္ ၀င္ေရာက္လာျခင္းကို အစိုးရက လ်စ္လ်ဴ႐ႈထားေၾကာင္း ျပည္တြင္းကား အေရာင္းျပခန္း ပိုင္ရွင္မ်ားက ေ၀ဖန္လိုက္သည္။
‘‘ျမန္မာႏိုင္ငံက ဂ်ပန္ကားအမိႈက္ပံုလိုျဖစ္ေနၿပီ’’ဟု ေရာင္နီဦးကားအေရာင္းျပခန္းပိုင္ရွင္ ဦးေအာင္၀င္းက ဆိုသည္။
ဂ်ပန္ႏိုင္ငံတြင္ တိုက္ေၾကၿပီးေသာ ကားမ်ားကို ကြၽမ္းက်င္သူမ်ားက ျပန္လည္အစားထိုးျပင္ဆင္ထားျခင္း၊ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ ရွိ ဆိပ္ကမ္းတြင္ပင္ မူလေမာင္းႏွင္ထားသည့္ ကီလိုမ်ားကိုေလွ်ာ့၍ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းသို႔ တင္သြင္းလာမႈမွာ အစီးေရအေျမာက္အျမားရွိေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ကားတင္သြင္းလာသူအခ်ဳိ႕က စြပ္စြဲေျပာဆိုသည္။
‘‘အခုမွ ဆိပ္ကမ္းက ထုတ္လာတာ ဂရိတ္ျပည့္တယ္။ ကီလို မေလွ်ာ့ထားဘူး’’ဟု အသက္ ၄၀ အရြယ္ ကား၀ယ္ ေရာင္း ဦးမင္းေမာင္က လိႈင္ယာဥ္ေရာင္း၀ယ္ေရးစခန္းအတြင္း ကား၀ယ္မည့္သူတစ္ဦးကို ေျပာျပေနျခင္းျဖစ္သည္။
ကီလိုေလွ်ာ့လို႔ရသလား
ဂ်ပန္ႏိုင္ငံရွိ မူလကား သံုးစြဲသူမ်ားက အနည္းဆံုး ကားတြင္ ကီလို တစ္သိန္းခြဲအထက္ ေမာင္းႏွင္ၿပီးမွသာ ေလလံ စာရင္းတင္သြင္း ၾကသည္က မ်ားေသာ္လည္း အဆိုပါကားမ်ား ရန္ကုန္သို႔ ၀င္လာသည့္အခါ ကား၀ယ္ေရာင္း စခန္းမ်ား၊ ကားအေရာင္း စင္တာအခ်ဳိ႕တြင္ တင္၍ေရာင္းခ်ပါက ကီလိုရွစ္ေသာင္းမွ တစ္သိန္းေက်ာ္ေက်ာ္သာ ရွိေတာ့သျဖင့္ ယင္းကဲ့သို႔ လိမ္လည္ ေရာင္းခ်ေနမႈကို အျမန္ဆံုး စစ္ေဆးေဖာ္ထုတ္ အေရးယူရန္ လိုအပ္ေန ေၾကာင္း ေဒါင္ဖန္းကား အေရာင္းျပခန္း ပိုင္ရွင္က ရွင္းျပသည္။
‘‘မူလက ေမာင္းထားတဲ့ ကီလိုကို ရန္ကုန္က ၀ပ္ေရွာ့ေတြမွာ ေလွ်ာ့လို႔ရေနၿပီ။ အနည္းဆံုး သံုးေသာင္း၊ အမ်ားဆံုး ငါးေသာင္းေလာက္ပဲရွိတယ္’’ဟု အဆိုပါအေရာင္းျပခန္းပိုင္ရွင္က ဆိုသည္။
ဂ်ပန္ဆိပ္ကမ္းတြင္ သေဘၤာေပၚသို႔မတင္မီ ကီလိုေလွ်ာ့၍ တင္သြင္းလာမႈမ်ား လည္းရွိေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္း ထုတ္လုပ္ျဖန္႔ျဖဴးေရာင္းခ်သူမ်ားအသင္း အတြင္းေရးမွဴး ဦးမ်ဳိးဇင္၀င္းက ဆိုသည္။
ေတာင္ဒဂံု၊ ေတာင္ဥကၠလာပ၊ ေဒါပံုအပါအ၀င္ ၿမိဳ႕နယ္အခ်ဳိ႕ တြင္ ဂ်ပန္တစ္ပတ္ရစ္ကားမ်ားကို မူလကေမာင္းႏွင္ ထားသည့္ ကီလိုမ်ားေလွ်ာ့ေပးေသာ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ေပးေနသည့္ ၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းမ်ားရွိေၾကာင္း သိရ သည္။ ယင္းကဲ့သို႔ မူလက ေမာင္းႏွင္ထားသည့္ ကီလိုကို ေလွ်ာ့ထားသည့္ ကားမ်ားသံုးစြဲမိပါက ကီလိုတစ္သိန္း ျပည့္ေနသည္ကိုမသိဘဲ ဆက္လက္ေမာင္းႏွင္ အသံုးျပဳေနမိေသာေၾကာင့္ နည္းပညာအေခၚအေ၀ၚ တိုင္ပင္ႀကိဳး ျပဳတ္ထြက္သြားၿပီး အင္ဂ်င္ကို ထိုးခြဲမိေသာေၾကာင့္ အင္ဂ်င္ကြဲသည့္ျဖစ္စဥ္မ်ား ရန္ကုန္၏ ၀ပ္ေရွာ့အခ်ဳိ႕တြင္ မၾကာခဏ ျပင္ေပးေနရေၾကာင္း စမ္းေခ်ာင္းၿမိဳ႕နယ္ အငယ္ေလး၀ပ္ေရွာ့မွ စက္ျပင္ဆရာတစ္ဦးက ေျပာသည္။
‘‘အင္ဂ်င္ကြဲသြားလို႔ ျပန္လဲရင္ ကားတစ္စီးကို အနည္းဆံုး ဆယ္သိန္းေလာက္ကုန္တယ္’’ဟု အထက္ပါ စက္ျပင္ ဆရာကဆိုသည္။ အလားတူကားမ်ားကို တစ္လလွ်င္ ေလးႀကိမ္၊ ငါးႀကိမ္နီးပါး ျပဳျပင္ေပးေနရသည္ဟု အဆိုပါ စက္ျပင္ဆရာက ခန္႔မွန္းေျပာဆိုသည္။
မူလက ေမာင္းႏွင္ထားသည့္ ကီလိုေလွ်ာ့ျခင္း၏ အက်ဳိးဆက္ ေနာက္ဆက္တြဲတစ္ခုမွာ နည္းပညာအေခၚအေ၀ၚ ကက္သလစ္ဖီဒါဟုေခၚသည့္ ရွားပါးသတၳဳတစ္မ်ဳိးျဖင့္ ျပဳလုပ္ထားေသာအရာကို လဲလွယ္ျခင္းမျပဳဘဲ ခြဲထုတ္ျခင္း၊ ျဖတ္ထုတ္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ အင္ဂ်င္ကိုပူေစၿပီး လြန္ကဲသည့္အပူေၾကာင့္ ကား၏အင္ဂ်င္ကို မ်ားစြာဒုကၡေပးေၾကာင္း နစ္ဆန္းကားဆားဗစ္စင္တာမွ နည္းပညာပိုင္းဆိုင္ရာ အင္ဂ်င္နီယာတစ္ဦးက ရွင္းျပသည္။
‘‘ဒီက ၀ပ္ေရွာ့ေတြက မူလက ကီလိုကိုေလွ်ာ့ထားတဲ့ကားေတြကို နားမလည္ဘဲ ေလွ်ာက္လုပ္ၾကတယ္’’ဟု အထက္ပါ အင္ဂ်င္နီယာက ေ၀ဖန္သည္။
ကီလုိေလွ်ာ့ထားသည့္ ကားမ်ားမွာ သာမန္ထက္ ေစ်းသက္သာေနတတ္ၿပီး ဂ်ပန္ေလလံေစ်းကြက္မွ စတင္ ၀ယ္ယူ စဥ္ ကီလိုအမ်ားအျပား ေမာင္းႏွင္ထားေသာ ကားမ်ားကို ကားတင္သြင္းသူမ်ားက ေစ်းသက္သက္ သာသာျဖင့္ ၀ယ္ယူလာခဲ့ၾကသည္ဟု ကား၀ယ္ေရာင္း ဦးမင္းေမာင္က ရွင္းျပသည္။
‘‘ကီလိုအမ်ားႀကီး ေမာင္းၿပီးသား ကားကို ဂ်ပန္ကေန ေစ်းသက္သက္သာသာနဲ႔ ၀ယ္လာတယ္။ ဒီေရာက္ေတာ့ ကီလိုေလွ်ာ့ပစ္လိုက္တယ္။ ေရာင္းေတာ့ တျခားကားေတြထက္ ေစ်းကခ်ဳိတယ္။ ၀ယ္မယ့္သူက နားမလည္ေတာ့ ႀကိဳက္တာေပါ့’’ဟု အထက္ပါ ၀ယ္ေရာင္းက ရွင္းျပသည္။
ကားေလာကတြင္ ‘အပ်ဳိေပါက္’ဟု လူသိမ်ားသည့္ ပ႐ိုေဘာက္စ္ကားမ်ားတြင္ အမ်ားဆံုး ကီလိုေလွ်ာ့၍ ေရာင္းခ်ေန ၾကသည္ဟု ဦးမင္းေမာင္က ေျပာဆိုသည္။ ကီလိုမေလွ်ာ့ဘဲေရာင္းလွ်င္ ကားအမ်ဳိးအစားေပၚမူတည္၍ သိန္း ၁၀၀ ေက်ာ္ ေရာင္းခ်မွ အျမတ္က်န္မည္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကီလိုအမ်ားအျပားသံုးထားသည့္ကားမ်ားမွာ ေလလံ ေစ်းကြက္တြင္ ဂ်ပန္ယန္းျဖင့္ ၀ယ္ယူၿပီး ျမန္မာေငြႏွင့္ တြက္ခ်က္ပါက ၁၅ သိန္းမွ သိန္း ၂၀ ေက်ာ္ရွိၿပီး ရန္ကုန္္ ေစ်းကြက္အေရာက္တြင္ ကီလိုေလွ်ာ့ကာ သိန္း ၈၀ ၀န္းက်င္ျဖင့္ ေရာင္းခ်ႏိုင္ေၾကာင္း ဦးမင္းေမာင္က တြက္ခ်က္ ျပသည္။
ဂ်ပန္တစ္ပတ္ရစ္ကားမ်ားအနက္ တင္သြင္းမႈအမ်ားဆံုးကားမွာ ပ႐ိုေဘာက္စ္ကားမ်ားျဖစ္ၿပီး ဒုတိယမွာ ဘယ္တာ၊ တတိယမွာ ဟြန္ဒါဖစ္တို႔ျဖစ္ေၾကာင္း ဂ်ပန္တစ္ပတ္ရစ္တင္ပို႔မႈစိစစ္ေရးအဖြဲ႕၏ အစီရင္ခံစာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
လက္ပူတိုက္ျပန္ျပင္ၿပီး သြင္းေနသလား
ကီလိုေလွ်ာ့၍ ေရာင္းခ်သည့္ ျဖစ္စဥ္ႏွင့္ တစ္ဆက္တည္းမွာပင္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွ တင္သြင္းလာသည့္ တစ္ပတ္ရစ္ ကားအခ်ဳိ႕တြင္ ထိခိုက္တိုက္ေၾကထားသည့္ ကားမ်ားကို အခ်ိန္တိုအတြင္း ျပန္လည္ျပင္ဆင္ၿပီး အလံုးအရင္း ၀ယ္ယူ တင္သြင္းလာၾကျခင္းျဖစ္သည္။
တိုက္ေၾကကားမ်ားကို ျပန္လည္ျပင္ဆင္ၿပီး ဂ်ပန္ေလလံေစ်းကြက္မွ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ယခုေနာက္ပိုင္း ပိုမိုတင္သြင္း လာေၾကာင္း ေရာင္နီဦးကားအေရာင္းျပခန္း မန္ေနဂ်င္းဒါ႐ိုက္တာ ဦးေအာင္၀င္းက ေျပာသည္။
‘‘အဲဒီကားေတြကို R ကားေတြလို႔ေခၚတယ္။ တိုက္ထားတဲ့ေနရာေတြကို လက္ပူတိုက္ျပန္ျပင္လာတာ ။ ဒီကို သြင္းလာရင္ လံုး၀မသိႏိုင္ဘူး’’ဟု ဦးေအာင္၀င္းက ဆိုသည္။
ဂ်ပန္တစ္ပတ္ရစ္ေလလံေစ်းကြက္တြင္ ေစ်းသက္သာၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ကားတင္သြင္းသူ လုပ္ငန္းရွင္အခ်ဳိ႕က အၿပိဳင္အဆိုင္ ေလလံဆြဲ၀ယ္ယူေနေသာေၾကာင့္ အဆိုပါတိုက္ေၾကမ်ားကို ျပန္လည္ျပဳျပင္ထားသည့္ကားမ်ားမွာ ေစ်းႏႈန္းမ်ားပင္ ျမင့္တက္လာခဲ့သည္ဟု ဂ်ပန္ေလလံေစ်းကြက္ ကြၽမ္းက်င္သူမ်ားက သံုးသပ္သည္။
‘‘အဲဒီကားေတြက ေစ်းအရမ္းသက္သာေတာ့ ျမန္မာလုပ္ငန္းရွင္ေတြ ၀ိုင္းဆြဲၾကလို႔ ေစ်းေတာင္တက္ကုန္ၿပီ’’ဟု ဂ်ပန္ကားမ်ားကိုယ္တိုင္တင္သြင္းေနသူ ဦးလင္းၿမိဳင္က ဆိုသည္။
အဆိုပါကားမ်ားမွာ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံတြင္ အလုပ္သမားအမ်ားစုစီးနင္းထားျခင္း၊ တိရစၧာန္မ်ား၊ သားငါးမ်ားႏွင့္ ေဆာက္ လုပ္ေရး ကုန္ၾကမ္းသံုးပစၥည္းမ်ား တင္ေဆာင္ထားျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ကားအမ်ားစုမွာ ဆိပ္ကမ္းမွ တင္သြင္းလာစဥ္ ကတည္းကပင္ ပ်က္စီးမႈအခ်ဳိ႕ပါရွိလာေၾကာင္း ဦးလင္းၿမိဳင္ကေျပာသည္။
ဂ်ပန္တစ္ပတ္ရစ္တင္ပို႔မႈ စိစစ္ေရးအဖြဲ႕၏ ထုတ္ျပန္ခ်က္မ်ားအရ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ နယူးဇီလန္ႏွင့္ ႐ုရွားႏိုင္ငံၿပီး ပါက ကမၻာတြင္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွ တစ္ပတ္ရစ္ကားတင္သြင္းမႈ အမ်ားဆံုးႏိုင္ငံတြင္ ပါ၀င္လာၿပီျဖစ္သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ အစီးေရႏွစ္သိန္းခြဲမွ သံုးသိန္းအၾကား တင္သြင္းထားၿပီျဖစ္သည့္ အဆိုပါကားမ်ားမွာ ျမန္မာျပည္၏ လမ္းမမ်ားထက္တြင္ အရည္အေသြးနိမ့္ ဂ်ပန္ကားမ်ားအေနျဖင့္ ပါ၀င္လာၿပီျဖစ္သည္။
‘‘ကား၀ယ္မယ့္သူေတြကို မွန္မွန္ကန္ကန္ ေရာင္းေပးဖို႔ လိုအပ္ေနၿပီ။ ၀ယ္မယ့္ သူေတြအေနနဲ႔လည္း နားလည္တဲ့ သူေတြနဲ႔ တိုင္ပင္ၿပီး၀ယ္သင့္တယ္’’ဟု ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္း ထုတ္လုပ္ျဖန္႔ျဖဴးေရာင္းခ် သူမ်ားအသင္း အတြင္းေရးမွဴး ဦးမ်ဳိးဇင္၀င္းက ဆိုသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ယင္းကဲ့သို႔ တိုက္ေၾကကားမ်ား ကီလိုေလွ်ာ့ထားသည့္ ကား မ်ားကို မ၀ယ္ယူမိေစရန္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွ တင္သြင္းလာစဥ္ ကတည္းက ဂ်ပန္အင္ဂ်င္နီယာမ်ား ကိုယ္တိုင္ ေရးသား သတ္မွတ္ေပးလိုက္သည့္ ကန္ဆန္ေလးရွင္းရွစ္ေခၚ ျပစ္မႈေဖာ္ျပထားသည့္ သက္ေသခံစာရြက္ကိုပါ တစ္ပါတည္း ေတာင္းယူၾကည့္႐ႈႏိုင္ေၾကာင္း ကားလုပ္ငန္းရွင္မ်ားက အႀကံျပဳေျပာဆိုထားသည္။
ထို႔ျပင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္သြင္းမႈဆိုင္ရာ ႀကီးၾကပ္မႈေကာ္မတီကလည္း ယင္းကိစၥအေပၚကို အျမန္ဆံုး ထိေရာက္ စြာ ဟန္႔တားရန္ လိုအပ္ေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ကားလုပ္ငန္းရွင္မ်ား ကေျပာသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ယခင္လူဦးေရ တစ္သိန္းလွ်င္ ကား သံုးစီး၀ယ္စီးႏိုင္သည့္ အေျခအေနမွ ယခု လူဦးေရ တစ္သိန္းလွ်င္ ကား ၁၀ စီး ၀ယ္စီးႏိုင္သည့္ ေခတ္သို႔ ေရာက္ရွိလာၿပီျဖစ္သည္။
ဂ်ပန္တစ္ပတ္ရစ္ေလလံေစ်းကြက္မွ အလံုးအရင္းျဖင့္ တင္သြင္းလာခ်ိန္တြင္ အမ်ားစုက ေစ်းသက္သာသည့္ သက္တမ္းလြန္ကားမ်ားထဲမွ အျပစ္အနာအဆာ အမ်ားဆံုး ကားမ်ား ျဖစ္လာသည္။ မူလက ေမာင္းႏွင္ထားသည့္ ကီလိုမ်ားကိုပင္ေလွ်ာ့၍ ျမန္မာႏိုင္ငံ ကားေစ်း ကြက္သို႔ အလံုးအရင္းျဖင့္ ၀င္ေရာက္လာျခင္းကို အစိုးရက လ်စ္လ်ဴ႐ႈထားေၾကာင္း ျပည္တြင္းကား အေရာင္းျပခန္း ပိုင္ရွင္မ်ားက ေ၀ဖန္လိုက္သည္။
‘‘ျမန္မာႏိုင္ငံက ဂ်ပန္ကားအမိႈက္ပံုလိုျဖစ္ေနၿပီ’’ဟု ေရာင္နီဦးကားအေရာင္းျပခန္းပိုင္ရွင္ ဦးေအာင္၀င္းက ဆိုသည္။
ဂ်ပန္ႏိုင္ငံတြင္ တိုက္ေၾကၿပီးေသာ ကားမ်ားကို ကြၽမ္းက်င္သူမ်ားက ျပန္လည္အစားထိုးျပင္ဆင္ထားျခင္း၊ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ ရွိ ဆိပ္ကမ္းတြင္ပင္ မူလေမာင္းႏွင္ထားသည့္ ကီလိုမ်ားကိုေလွ်ာ့၍ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းသို႔ တင္သြင္းလာမႈမွာ အစီးေရအေျမာက္အျမားရွိေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ကားတင္သြင္းလာသူအခ်ဳိ႕က စြပ္စြဲေျပာဆိုသည္။
‘‘အခုမွ ဆိပ္ကမ္းက ထုတ္လာတာ ဂရိတ္ျပည့္တယ္။ ကီလို မေလွ်ာ့ထားဘူး’’ဟု အသက္ ၄၀ အရြယ္ ကား၀ယ္ ေရာင္း ဦးမင္းေမာင္က လိႈင္ယာဥ္ေရာင္း၀ယ္ေရးစခန္းအတြင္း ကား၀ယ္မည့္သူတစ္ဦးကို ေျပာျပေနျခင္းျဖစ္သည္။
ကီလိုေလွ်ာ့လို႔ရသလား
ဂ်ပန္ႏိုင္ငံရွိ မူလကား သံုးစြဲသူမ်ားက အနည္းဆံုး ကားတြင္ ကီလို တစ္သိန္းခြဲအထက္ ေမာင္းႏွင္ၿပီးမွသာ ေလလံ စာရင္းတင္သြင္း ၾကသည္က မ်ားေသာ္လည္း အဆိုပါကားမ်ား ရန္ကုန္သို႔ ၀င္လာသည့္အခါ ကား၀ယ္ေရာင္း စခန္းမ်ား၊ ကားအေရာင္း စင္တာအခ်ဳိ႕တြင္ တင္၍ေရာင္းခ်ပါက ကီလိုရွစ္ေသာင္းမွ တစ္သိန္းေက်ာ္ေက်ာ္သာ ရွိေတာ့သျဖင့္ ယင္းကဲ့သို႔ လိမ္လည္ ေရာင္းခ်ေနမႈကို အျမန္ဆံုး စစ္ေဆးေဖာ္ထုတ္ အေရးယူရန္ လိုအပ္ေန ေၾကာင္း ေဒါင္ဖန္းကား အေရာင္းျပခန္း ပိုင္ရွင္က ရွင္းျပသည္။
‘‘မူလက ေမာင္းထားတဲ့ ကီလိုကို ရန္ကုန္က ၀ပ္ေရွာ့ေတြမွာ ေလွ်ာ့လို႔ရေနၿပီ။ အနည္းဆံုး သံုးေသာင္း၊ အမ်ားဆံုး ငါးေသာင္းေလာက္ပဲရွိတယ္’’ဟု အဆိုပါအေရာင္းျပခန္းပိုင္ရွင္က ဆိုသည္။
ဂ်ပန္ဆိပ္ကမ္းတြင္ သေဘၤာေပၚသို႔မတင္မီ ကီလိုေလွ်ာ့၍ တင္သြင္းလာမႈမ်ား လည္းရွိေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္း ထုတ္လုပ္ျဖန္႔ျဖဴးေရာင္းခ်သူမ်ားအသင္း အတြင္းေရးမွဴး ဦးမ်ဳိးဇင္၀င္းက ဆိုသည္။
ေတာင္ဒဂံု၊ ေတာင္ဥကၠလာပ၊ ေဒါပံုအပါအ၀င္ ၿမိဳ႕နယ္အခ်ဳိ႕ တြင္ ဂ်ပန္တစ္ပတ္ရစ္ကားမ်ားကို မူလကေမာင္းႏွင္ ထားသည့္ ကီလိုမ်ားေလွ်ာ့ေပးေသာ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ေပးေနသည့္ ၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းမ်ားရွိေၾကာင္း သိရ သည္။ ယင္းကဲ့သို႔ မူလက ေမာင္းႏွင္ထားသည့္ ကီလိုကို ေလွ်ာ့ထားသည့္ ကားမ်ားသံုးစြဲမိပါက ကီလိုတစ္သိန္း ျပည့္ေနသည္ကိုမသိဘဲ ဆက္လက္ေမာင္းႏွင္ အသံုးျပဳေနမိေသာေၾကာင့္ နည္းပညာအေခၚအေ၀ၚ တိုင္ပင္ႀကိဳး ျပဳတ္ထြက္သြားၿပီး အင္ဂ်င္ကို ထိုးခြဲမိေသာေၾကာင့္ အင္ဂ်င္ကြဲသည့္ျဖစ္စဥ္မ်ား ရန္ကုန္၏ ၀ပ္ေရွာ့အခ်ဳိ႕တြင္ မၾကာခဏ ျပင္ေပးေနရေၾကာင္း စမ္းေခ်ာင္းၿမိဳ႕နယ္ အငယ္ေလး၀ပ္ေရွာ့မွ စက္ျပင္ဆရာတစ္ဦးက ေျပာသည္။
‘‘အင္ဂ်င္ကြဲသြားလို႔ ျပန္လဲရင္ ကားတစ္စီးကို အနည္းဆံုး ဆယ္သိန္းေလာက္ကုန္တယ္’’ဟု အထက္ပါ စက္ျပင္ ဆရာကဆိုသည္။ အလားတူကားမ်ားကို တစ္လလွ်င္ ေလးႀကိမ္၊ ငါးႀကိမ္နီးပါး ျပဳျပင္ေပးေနရသည္ဟု အဆိုပါ စက္ျပင္ဆရာက ခန္႔မွန္းေျပာဆိုသည္။
မူလက ေမာင္းႏွင္ထားသည့္ ကီလိုေလွ်ာ့ျခင္း၏ အက်ဳိးဆက္ ေနာက္ဆက္တြဲတစ္ခုမွာ နည္းပညာအေခၚအေ၀ၚ ကက္သလစ္ဖီဒါဟုေခၚသည့္ ရွားပါးသတၳဳတစ္မ်ဳိးျဖင့္ ျပဳလုပ္ထားေသာအရာကို လဲလွယ္ျခင္းမျပဳဘဲ ခြဲထုတ္ျခင္း၊ ျဖတ္ထုတ္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ အင္ဂ်င္ကိုပူေစၿပီး လြန္ကဲသည့္အပူေၾကာင့္ ကား၏အင္ဂ်င္ကို မ်ားစြာဒုကၡေပးေၾကာင္း နစ္ဆန္းကားဆားဗစ္စင္တာမွ နည္းပညာပိုင္းဆိုင္ရာ အင္ဂ်င္နီယာတစ္ဦးက ရွင္းျပသည္။
‘‘ဒီက ၀ပ္ေရွာ့ေတြက မူလက ကီလိုကိုေလွ်ာ့ထားတဲ့ကားေတြကို နားမလည္ဘဲ ေလွ်ာက္လုပ္ၾကတယ္’’ဟု အထက္ပါ အင္ဂ်င္နီယာက ေ၀ဖန္သည္။
ကီလုိေလွ်ာ့ထားသည့္ ကားမ်ားမွာ သာမန္ထက္ ေစ်းသက္သာေနတတ္ၿပီး ဂ်ပန္ေလလံေစ်းကြက္မွ စတင္ ၀ယ္ယူ စဥ္ ကီလိုအမ်ားအျပား ေမာင္းႏွင္ထားေသာ ကားမ်ားကို ကားတင္သြင္းသူမ်ားက ေစ်းသက္သက္ သာသာျဖင့္ ၀ယ္ယူလာခဲ့ၾကသည္ဟု ကား၀ယ္ေရာင္း ဦးမင္းေမာင္က ရွင္းျပသည္။
‘‘ကီလိုအမ်ားႀကီး ေမာင္းၿပီးသား ကားကို ဂ်ပန္ကေန ေစ်းသက္သက္သာသာနဲ႔ ၀ယ္လာတယ္။ ဒီေရာက္ေတာ့ ကီလိုေလွ်ာ့ပစ္လိုက္တယ္။ ေရာင္းေတာ့ တျခားကားေတြထက္ ေစ်းကခ်ဳိတယ္။ ၀ယ္မယ့္သူက နားမလည္ေတာ့ ႀကိဳက္တာေပါ့’’ဟု အထက္ပါ ၀ယ္ေရာင္းက ရွင္းျပသည္။
ကားေလာကတြင္ ‘အပ်ဳိေပါက္’ဟု လူသိမ်ားသည့္ ပ႐ိုေဘာက္စ္ကားမ်ားတြင္ အမ်ားဆံုး ကီလိုေလွ်ာ့၍ ေရာင္းခ်ေန ၾကသည္ဟု ဦးမင္းေမာင္က ေျပာဆိုသည္။ ကီလိုမေလွ်ာ့ဘဲေရာင္းလွ်င္ ကားအမ်ဳိးအစားေပၚမူတည္၍ သိန္း ၁၀၀ ေက်ာ္ ေရာင္းခ်မွ အျမတ္က်န္မည္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကီလိုအမ်ားအျပားသံုးထားသည့္ကားမ်ားမွာ ေလလံ ေစ်းကြက္တြင္ ဂ်ပန္ယန္းျဖင့္ ၀ယ္ယူၿပီး ျမန္မာေငြႏွင့္ တြက္ခ်က္ပါက ၁၅ သိန္းမွ သိန္း ၂၀ ေက်ာ္ရွိၿပီး ရန္ကုန္္ ေစ်းကြက္အေရာက္တြင္ ကီလိုေလွ်ာ့ကာ သိန္း ၈၀ ၀န္းက်င္ျဖင့္ ေရာင္းခ်ႏိုင္ေၾကာင္း ဦးမင္းေမာင္က တြက္ခ်က္ ျပသည္။
ဂ်ပန္တစ္ပတ္ရစ္ကားမ်ားအနက္ တင္သြင္းမႈအမ်ားဆံုးကားမွာ ပ႐ိုေဘာက္စ္ကားမ်ားျဖစ္ၿပီး ဒုတိယမွာ ဘယ္တာ၊ တတိယမွာ ဟြန္ဒါဖစ္တို႔ျဖစ္ေၾကာင္း ဂ်ပန္တစ္ပတ္ရစ္တင္ပို႔မႈစိစစ္ေရးအဖြဲ႕၏ အစီရင္ခံစာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
လက္ပူတိုက္ျပန္ျပင္ၿပီး သြင္းေနသလား
ကီလိုေလွ်ာ့၍ ေရာင္းခ်သည့္ ျဖစ္စဥ္ႏွင့္ တစ္ဆက္တည္းမွာပင္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွ တင္သြင္းလာသည့္ တစ္ပတ္ရစ္ ကားအခ်ဳိ႕တြင္ ထိခိုက္တိုက္ေၾကထားသည့္ ကားမ်ားကို အခ်ိန္တိုအတြင္း ျပန္လည္ျပင္ဆင္ၿပီး အလံုးအရင္း ၀ယ္ယူ တင္သြင္းလာၾကျခင္းျဖစ္သည္။
တိုက္ေၾကကားမ်ားကို ျပန္လည္ျပင္ဆင္ၿပီး ဂ်ပန္ေလလံေစ်းကြက္မွ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ယခုေနာက္ပိုင္း ပိုမိုတင္သြင္း လာေၾကာင္း ေရာင္နီဦးကားအေရာင္းျပခန္း မန္ေနဂ်င္းဒါ႐ိုက္တာ ဦးေအာင္၀င္းက ေျပာသည္။
‘‘အဲဒီကားေတြကို R ကားေတြလို႔ေခၚတယ္။ တိုက္ထားတဲ့ေနရာေတြကို လက္ပူတိုက္ျပန္ျပင္လာတာ ။ ဒီကို သြင္းလာရင္ လံုး၀မသိႏိုင္ဘူး’’ဟု ဦးေအာင္၀င္းက ဆိုသည္။
ဂ်ပန္တစ္ပတ္ရစ္ေလလံေစ်းကြက္တြင္ ေစ်းသက္သာၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ကားတင္သြင္းသူ လုပ္ငန္းရွင္အခ်ဳိ႕က အၿပိဳင္အဆိုင္ ေလလံဆြဲ၀ယ္ယူေနေသာေၾကာင့္ အဆိုပါတိုက္ေၾကမ်ားကို ျပန္လည္ျပဳျပင္ထားသည့္ကားမ်ားမွာ ေစ်းႏႈန္းမ်ားပင္ ျမင့္တက္လာခဲ့သည္ဟု ဂ်ပန္ေလလံေစ်းကြက္ ကြၽမ္းက်င္သူမ်ားက သံုးသပ္သည္။
‘‘အဲဒီကားေတြက ေစ်းအရမ္းသက္သာေတာ့ ျမန္မာလုပ္ငန္းရွင္ေတြ ၀ိုင္းဆြဲၾကလို႔ ေစ်းေတာင္တက္ကုန္ၿပီ’’ဟု ဂ်ပန္ကားမ်ားကိုယ္တိုင္တင္သြင္းေနသူ ဦးလင္းၿမိဳင္က ဆိုသည္။
အဆိုပါကားမ်ားမွာ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံတြင္ အလုပ္သမားအမ်ားစုစီးနင္းထားျခင္း၊ တိရစၧာန္မ်ား၊ သားငါးမ်ားႏွင့္ ေဆာက္ လုပ္ေရး ကုန္ၾကမ္းသံုးပစၥည္းမ်ား တင္ေဆာင္ထားျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ကားအမ်ားစုမွာ ဆိပ္ကမ္းမွ တင္သြင္းလာစဥ္ ကတည္းကပင္ ပ်က္စီးမႈအခ်ဳိ႕ပါရွိလာေၾကာင္း ဦးလင္းၿမိဳင္ကေျပာသည္။
ဂ်ပန္တစ္ပတ္ရစ္တင္ပို႔မႈ စိစစ္ေရးအဖြဲ႕၏ ထုတ္ျပန္ခ်က္မ်ားအရ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ နယူးဇီလန္ႏွင့္ ႐ုရွားႏိုင္ငံၿပီး ပါက ကမၻာတြင္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွ တစ္ပတ္ရစ္ကားတင္သြင္းမႈ အမ်ားဆံုးႏိုင္ငံတြင္ ပါ၀င္လာၿပီျဖစ္သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ အစီးေရႏွစ္သိန္းခြဲမွ သံုးသိန္းအၾကား တင္သြင္းထားၿပီျဖစ္သည့္ အဆိုပါကားမ်ားမွာ ျမန္မာျပည္၏ လမ္းမမ်ားထက္တြင္ အရည္အေသြးနိမ့္ ဂ်ပန္ကားမ်ားအေနျဖင့္ ပါ၀င္လာၿပီျဖစ္သည္။
‘‘ကား၀ယ္မယ့္သူေတြကို မွန္မွန္ကန္ကန္ ေရာင္းေပးဖို႔ လိုအပ္ေနၿပီ။ ၀ယ္မယ့္ သူေတြအေနနဲ႔လည္း နားလည္တဲ့ သူေတြနဲ႔ တိုင္ပင္ၿပီး၀ယ္သင့္တယ္’’ဟု ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္း ထုတ္လုပ္ျဖန္႔ျဖဴးေရာင္းခ် သူမ်ားအသင္း အတြင္းေရးမွဴး ဦးမ်ဳိးဇင္၀င္းက ဆိုသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ယင္းကဲ့သို႔ တိုက္ေၾကကားမ်ား ကီလိုေလွ်ာ့ထားသည့္ ကား မ်ားကို မ၀ယ္ယူမိေစရန္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွ တင္သြင္းလာစဥ္ ကတည္းက ဂ်ပန္အင္ဂ်င္နီယာမ်ား ကိုယ္တိုင္ ေရးသား သတ္မွတ္ေပးလိုက္သည့္ ကန္ဆန္ေလးရွင္းရွစ္ေခၚ ျပစ္မႈေဖာ္ျပထားသည့္ သက္ေသခံစာရြက္ကိုပါ တစ္ပါတည္း ေတာင္းယူၾကည့္႐ႈႏိုင္ေၾကာင္း ကားလုပ္ငန္းရွင္မ်ားက အႀကံျပဳေျပာဆိုထားသည္။
ထို႔ျပင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္သြင္းမႈဆိုင္ရာ ႀကီးၾကပ္မႈေကာ္မတီကလည္း ယင္းကိစၥအေပၚကို အျမန္ဆံုး ထိေရာက္ စြာ ဟန္႔တားရန္ လိုအပ္ေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ကားလုပ္ငန္းရွင္မ်ား ကေျပာသည္။
7Day Daily