လူငယ္ေတြကုိ ခ်စ္သည္



"သာမန္ဆရာတစ္ေယာက္က ေျပာျပတယ္။ ဆရာေကာင္း၊ ဆရာမြန္ကရွင္းျပတယ္။ ေတာ္တဲ့ဆရာက ေတာ့ ေက်ာင္းသားရဲ႕ ဉာဏ္တံခါးကုိဖြင့္ေပးတယ္" (Willian Arthur Ward၊ အေမရိကန္ စာေပပညာ ရွင္၊ ေက်ာင္းဆရာ၊ အယ္ဒီတာ) ဆုိသည့္စာသားေလးကုိ လူငယ္ႏွင့္အေတြးအေခၚ ေခါင္းစဥ္ေအာက္ မွာေဖာ္ျပထားသည္ကုိ ေတြ႕လုိက္ရသည့္အခါ ဖတ္လက္စစာအုပ္ကေလးကုိပုိ၍ သေဘာက်မိပါ သည္။ စာအုပ္မွာမုံရြာတကၠသုိလ္မွ ေက်ာင္းသားလူငယ္မ်ား စီစဥ္ထုတ္ေဝသည့္ "ထာဝရေရႊၾကယ္" လူငယ္စာစဥ္ အမွတ္ (၃) ျဖစ္ပါသည္။ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္မွစ၍ တစ္ႏွစ္တစ္ႀကိမ္ ထုတ္ေဝသည္ဟု ဆုိပါ သည္။
ထုိ႔အျပင္လူငယ္ႏွင့္ သမုိင္းသုတ၊ လူငယ္ႏွင့္ အဂၤလိပ္စာ၊ လူငယ္ႏွင့္စြန္႔ဦးတီထြင္မႈစသည္ျဖင့္ ေခါင္းစဥ္မ်ားတပ္ကာ ရွားရွားပါးပါးသိမွတ္ဖြယ္ရာမ်ားကုိ ေဖာ္ျပထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ တကၠသုိလ္ဘဲြ႕ ႀကိဳေက်ာင္းသားလူငယ္မ်ား ဦးေဆာင္စီစဥ္ၿပီး လူငယ္မ်ားပါဝင္ေရးသားကာ လူငယ္မ်ားအတြက္ ဦးတည္ထုတ္ေဝျဖန္႔ခ်ိေသာ စာအုပ္လည္းျဖစ္ပါသည္။ တကၠသုိလ္မ်ားဝန္းက်င္တြင္ တကၠသုိလ္ လူငယ္မ်ား ကုိယ္တုိင္ဖန္တီးပုံႏွိပ္ေသာ စာစဥ္၊ စာအုပ္မ်ားသည္ ဆယ္စုႏွစ္ႏွင့္ခ်ီ၍ ေပ်ာက္ကြယ္ခဲ့ပါ သည္။ ယခုျပန္လည္ေပၚထြက္လာေသာ္လည္း တစ္အုပ္စ၊ ႏွစ္အုပ္စမွ်သာျဖစ္ပါသည္။

လူငယ္မ်ားတြင္ "အား" ရွိသည္။ "မာန္" ရွိသည္။ ေကာင္းေသာစံျပျဖစ္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားရန္သာလုိပါသည္။ လူငယ္မ်ား၏အနီးမွ ဝန္းရံမႈမ်ားကလုံၿခံဳဖုိ႔လုိပါသည္။ ေဖးကူမႈမ်ားက ေႏြးေထြးဖုိ႔လုိပါသည္။ လမ္းညႊန္ မႈမ်ားက မွ်တဖုိ႔လုိပါသည္။ သင္ၾကားမႈမ်ားကထိေရာက္ဖုိ႔လုိပါသည္။ သုိ႔မွသာသူတို႔တြင္ ပင္ကုိရွိၿပီး ျဖစ္ေသာ "အား" ကေလးမ်ားသည္ "ခြန္အား အင္အား" အျဖစ္ေျပာင္းလဲကာ ဘဝခရီးတစ္ေလွ်ာက္ လုံးမာန္ဝင့္၊ ေအာင္လံလႊင့္ႏုိင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ လူငယ္အမ်ားစုလူငယ္ဘဝတြင္ အခ်ိန္ေပးျဖတ္သန္း ၾကရသည္မွာ စာသင္ေက်ာင္းမ်ားျဖစ္ပါသည္။

စာသင္ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ဒီမုိကေရစီနည္းအရ မည္သုိ႔က်င့္သုံးလုိက္နာလ်က္ရွိသည္။ လက္ေတြ႕ဒီမုိက ေရစီနည္းနာနိႆယမ်ား မည္ကဲ့သုိ႔သင္ၾကားပုိ႔ခ်ေပးႏုိင္သည္ကုိ စုံစမ္းစစ္ေဆးရန္ အဂၤလန္ျပည္တြင္ ဖဲြ႕စည္းတည္ေထာင္ေသာ (ျပည္သူ႔နီတိပညာျပန္႔ပြားေရးအသင္း) က ေကာ္မတီတစ္ရပ္ဖဲြ႕စည္းလ်က္ တာဝန္ေပးခဲ့သည္။ ထုိေကာ္မတီတြင္ ပညာေရးႏွင့္ဆုိင္ရာေက်ာင္းဆရာႀကီးမ်ား၊ ပညာဝန္မ်ား၊ တကၠသုိလ္ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးမ်ားစသည့္ ပုဂၢိဳလ္ (၁၂) ဦးပါဝင္ေၾကာင္း သိရပါသည္။

ထုိေကာ္မတီသည္ အဂၤလန္ျပည္ရွိ စာသင္ေက်ာင္းမ်ားစြာကုိ သြားေရာက္ေလ့လာၾကည့္႐ႈၿပီး စကား လုံးေပါင္း ၅၅၀၀၀ ခန္႔ပါဝင္သည့္ အစီရင္ခံစာတစ္ေစာင္အား ၁၉၄၇ ခုႏွစ္က တင္ျပခဲ့ေၾကာင္း၊ ထုိအစီ ရင္ခံစာတြင္ စာသင္ေက်ာင္းမ်ား၌ ဒီမုိကေရစီအုတ္ျမစ္ခ်ေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍အဖုိးတန္ေသာ အခ်က္ အလက္မ်ားႏွင့္ ထိေရာက္ေသာအႀကံေပးခ်က္မ်ား အမ်ားအျပားပါဝင္ေၾကာင္း ထုိအစီရင္ခံစာထြက္ ေပၚလာသည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္အဂၤလန္ျပည္၌သာမက ကမာၻအရပ္ရပ္ရွိ ပညာေရးေလာကတြင္ အေတာ္အတန္ ဂယက္႐ုိက္သြားခဲ့ေၾကာင္း သိရပါသည္။

ဒီမုိကေရစီဝါဒလက္ကုိင္ျပဳလ်က္ ဒီမုိကေရစီႏုိင္ငံထူေထာင္ရန္ အားသြန္ႀကိဳးပမ္းလ်က္ရွိေသာ ကၽြႏု္ပ္ တုိ႔ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏုိင္ငံတြင္လည္း စာသင္ေက်ာင္းမ်ားကစ၍ ဒီမုိကေရစီစနစ္ကုိ လက္ေတြ႕က်င့္ သုံးႏုိင္ရန္ မ်ားစြာလုိအပ္သျဖင့္ အထက္ပါအစီရင္ခံစာကုိ အက်ဥ္းခ်ဳံးၿပီး ဆီေလ်ာ္ေအာင္ ျမန္မာျပန္ဆုိ ထုတ္ေဝရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာႏုိင္ငံဘာသာျပန္ စာေပအသင္းက ၁၉၅၂ ခုႏွစ္တြင္ ထုတ္ေဝေသာ ေက်ာင္းတြင္း ဒီမုိကေရစီစာအုပ္တြင္ ယင္းအသင္း၏ထုိစဥ္က အက်ဳိးေဆာင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး ေမာင္ သန္႔ (ေနာင္ဦးသန္႔၊ ကုလသမဂၢ အေထြေထြအတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္) က စကားပလႅင္အျဖစ္ ေရးသားေဖာ္ ျပထားပါသည္။

"ဒီမုိကေရစီဝါဒေအာင္ျမင္ေစရန္အတြက္ ပထမအဆင့္မွာ တုိင္းသူျပည္သားမ်ားသည္ အသိဉာဏ္ ပညာတုိး၍၊ တုိး၍ ရင့္သန္လာရမည္။ ထုိ႔ေနာက္ဒီမုိကေရစီ၏ လက္ေတြ႕လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ တုိး၍၊ တုိး၍ ကုိယ္ထိလက္ေရာက္ ပါဝင္ဆင္ႏႊဲၾကရမည္။ ဒီမုိကေရစီ၏ လက္ေတြ႕လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ တုိး၍၊ တုိး၍ကုိယ္ထိလက္ေရာက္ ပါဝင္ဆင္ႏႊဲၾကရမည္။ ဒီမုိကေရစီ၏ ေအာင္ျမင္မႈသည္ လူထု၏အသိဉာဏ္ ပညာ၊ လူထု၏အမ်ားအက်ဳိး ေဆာင္ရြက္လုိမႈမ်ားေပၚတြင္တည္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဒီမုိကေရစီဝါဒသည္ ဝါဒအားလုံးအနက္ အခက္ခဲဆုံးေသာ ဝါဒျဖစ္ေပသည္။

"အာဏာရွင္ႏုိင္ငံမ်ားတြင္ လူထုအသိဉာဏ္ပညာရွိသည္၊ မရွိသည္မွာ အေရးမႀကီးဘူး။ လူထုကၽြမ္း က်င္သည္၊ မကၽြမ္းက်င္သည္မွာ အေရးမႀကီး။ လူထုစိတ္ဝင္စားျခင္း၊ စိတ္မဝင္စားျခင္းမွာ အေရးမႀကီး ဘူး။ လူထုကအမ်ားအက်ဳိးေဆာင္ရြက္လုိစိတ္ရွိ၊ မရွိမွာအေရးမႀကီး။ အထက္အာဏာပုိင္မ်ားက ပုံေသကားက် စီမံေဆာင္ရြက္ျခင္းသာလွ်င္ အေရးႀကီးေပသည္။ ဒီမုိကေရစီႏုိင္ငံမ်ားတြင္မူကား ထုိသုိ႔ မဟုတ္ေပ။ လူထုသည္ အေရးအႀကီးဆုံးဇာတ္လုိက္မ်ားျဖစ္ၾကေပသည္" ဟုလည္း ေဖာ္ျပပါရွိပါသည္။

လက္ရွိစာေရသူတို႔ႏုိင္ငံတြင္ လူငယ္မ်ားျဖင့္ဖဲြ႕စည္းတည္ေထာင္ထားေသာ အသင္းအဖဲြ႕မ်ားစြာရွိဖုိ႔ လုိေနၿပီျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းအလုိက္၊ တကၠသုိလ္အလုိက္၊ ရပ္ကြက္အလုိက္၊ ၿမိဳ႕အလုိက္၊ ေဒသ အလုိက္ စည္း႐ုံးလႈပ္ရွားလ်က္ရွိၾကပါသည္။ ႏုိင္သေလာက္အားျဖင့္ လုပ္ႏုိင္သေလာက္အားျဖင့္ လုပ္ႏုိင္သေလာက္ လုပ္ေနၾကသည္။ လူမႈေရးအသင္းမ်ား၊ ပရဟိတေက်ာင္းမ်ား၊ ကယ္ဆယ္ေရး စခန္းမ်ားတြင္ လုပ္အားေပးၾကသည္။ က်ပ္တစ္ရာစု၊ တစ္ေထာင္စုလူငယ္မ်ားေပါင္းစု၍ လုိအပ္ေသာ ေနရာမ်ားသုိ႔ အေရာက္သြားကာ လွဴဒါန္းေထာက္ပံ့မႈမ်ား ျပဳလုပ္ၾကသည္။

လူငယ္အခ်င္းခ်င္း လက္လွမ္းမီသေလာက္ ခ်ိတ္ဆက္ၾကသည္။ မွ်ေဝၾကသည္။ ဖလွယ္ၾကသည္။ ေဖးမၾကသည္။ တဲြေခၚၾကသည္။ လူငယ္စိတ္၊ လူငယ္အေတြး၊ လူငယ္အသိမ်ားျဖင့္ လူငယ္သဘာဝ တက္တက္ႂကြႂကြ ႀကံဆၾကသည္။ မေကာင္းေသာလမ္းေဟာင္းမ်ားအား ပစ္ထားခဲ့ၾကသည္။ ေကာင္း မြန္မည္ဟု ယုံၾကည္ေမွ်ာ္လင့္ေသာ လမ္းသစ္မ်ားသုိ႔ ေဖာက္ထြက္စမ္းသပ္ၾကသည္။ ကန္႔သတ္ခ်ဳပ္ ခ်ယ္မႈမ်ား၊ တားျမစ္ဖိႏွိပ္မႈမ်ား၊ လုိရာဆဲြအေရာင္ဆုိးမႈမ်ားမွ လြတ္ေျမာက္လုိၾကသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သူတို႔လက္၊ သူတို႔ေျခ၊ သူတို႔အင္အားျဖင့္ အစြမ္းအစျပၾကသည္။

လူငယ္မ်ားအတြက္ အတိတ္သည္ခါးသီးခဲ့သည္။ ပစၥဳပၸန္သည္သူတို႔အတြက္ ပုံစံတက်မရွိေသးတာကုိ ရင္ဆုိင္ၾကရသည္။ အနာဂတ္ကုိမွန္းဆေလွ်ာက္လွမ္းေနရဆဲျဖစ္သည္။ ဒီလုိအခ်ိန္မွာ စာေရးသူတုိ႔ တုိင္းျပည္တြင္ လူငယ္ေတြက အေရးအႀကီးဆုံးအစိတ္အပုိင္းတစ္ခု ျဖစ္သည္။ ဘာပဲေျပာေျပာ စာေရး သူကေတာ့ လူငယ္ေတြကုိခ်စ္ပါသည္။ အားကုိးခ်င္ပါသည္။ ေမွ်ာ္လင့္ခ်င္ပါသည္။ သူတို႔အတြက္ ေပးဆပ္လုိသူမ်ား၊ ေပးဆပ္မႈမ်ားကုိလည္း ထင္ထင္ရွားရွားျမင္ေတြ႕လုိပါသည္။

"ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္အတြင္းရွိ စာသင္ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ဒီမုိကေရစီစနစ္ကုိ လုိက္နာက်င့္ သုံးၾကမည္ေလာ။ သုိ႔တည္းမဟုတ္ ဒီမုိကေရစီစနစ္ကုိပယ္၍ ၾသဇာအာဏာျဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ၾကမည္ ေလာ။ အေျဖႏွင့္ပတ္သက္၍ ဝိဝါဒကဲြျပားရန္ မလုိဟုကၽြႏု္ပ္တုိ႔ ယုံၾကည္၏။ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔၏ ေက်ာင္းတိုင္း သည္ ဒီမုိကေရစီဝါဒကုိ လက္ေတြ႕က်င့္သုံးေသာ ေက်ာင္းမ်ားသာျဖစ္ရန္ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔လုိလားေပသည္။ သုိ႔မွသာလွ်င္ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔၏ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ ဒီမုိကေရစီႏုိင္ငံ တည္ေဆာက္ေရးတြင္ အက်ဳိးရွိစြာပါဝင္ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ၾကရန္ အေျခခံရွိၿပီးျဖစ္ၾကေပလိမ့္မည္။ ေက်ာင္းတြင္းဒီမုိကေရစီသည္ ဒီမုိကေရစီႏုိင္ငံ၏ ေတာင့္တင္းခိုင္မာေသာ အေျခခံအုတ္ျမစ္ႀကီးသာလွ်င္ ျဖစ္၏" ဟူ၍ ၁၉၅၂ ခုႏွစ္ ထုတ္ေက်ာင္းတြင္း ဒီမုိကေရစီစာအုပ္ေနာက္ဆုံးတြင္ ေရးသားထားသည့္အတိုင္း စာသင္ေက်ာင္းမ်ား ႏွင့္ တဲြဖက္ေနေသာ လူငယ္မ်ားကုိတန္ဖုိးထားခ်စ္ၾကဖုိ႔၊ ကူညီေစာင့္ေရွာက္ၾကဖုိ႔ အထူးလုိအပ္ပါ သည္။

7Day Daily
No.307, Feb.25, 2014

ဆက်စပ်ဖတ်ရှုရန် အကြောင်းအရာများ...