လာမည့္ႏွစ္မ်ားတြင္ အြန္လုိင္းပညာေရး ပိုမုိထြန္းကားလာရန္ ေမွ်ာ္လင့္
အတြဲ (၁၅)၊ အမွတ္ (၁၁)

ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ အြန္လုိင္းပညာေရး ထြန္းကားလာမည္ဟု ယံုၾကည္ေၾကာင္း အြန္လုိင္းပညာရွင္မ်ားႏွင့္ ပညာေရးေအဂ်င္စီမ်ားမွ သံုးသပ္ေျပာၾကား ခ်က္မ်ားအရ သိရွိရသည္။ အြန္လိုင္းမွ ပညာသင္ၾကားႏိုင္မႈသည္ ကမၻာတြင္ ပိုမိုထြန္းကားလ်က္ရွိၿပီး ဘြဲ႕သင္တန္းမ်ား၊ ဘြဲ႕လြန္သင္တန္းမ်ားကို အြန္လိုင္းမွ သင္ၾကားၿပီး ဘြဲ႕တံဆိပ္မ်ား၊ သင္တန္းဆင္း လက္မွတ္မ်ားႏွင့္ အတတ္ပညာမ်ားကို ရယူႏိုင္ေနၿပီျဖစ္သည္။ အင္တာနက္ ထြန္းကားလာသည္ႏွင့္ နည္းတူအစိုးရ ပညာေရးေလာကတြင္လည္း အြန္လိုင္းမွ အေဝးသင္ပညာေရးကိုလည္း စတင္အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေနၿပီး တက္ေရာက္ေနသူမ်ားပင္ ရွိေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ထိုေၾကာင့္လာမည့္ အနာဂတ္ႏွစ္မ်ားတြင္ အြန္လိုင္းမွ ပညာသင္ၾကားႏိုင္မႈသည္ ပိုမိုထြန္းကားလာႏိုင္ေၾကာင္းကို ပညာရွင္မ်ားက သံုးသပ္ထားၾကျခင္းျဖစ္သည္။
“ဒီလုိထြန္းကားလာမွလည္း ပညာေရးက႑မွာ ေျပာင္းလဲမႈေတြက ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ျဖစ္လာမွာ။ အြန္လုိင္းပညာေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့လည္း Oxford ကေနလုပ္ထားတဲ့ သုေတသနေတြကလည္း ရွိတယ္။ ဘယ္လုိမ်ိဳးေတြလဲဆုိေတာ့ အြန္လုိင္းကေန Master ဘြဲ႕ယူသြားတာနဲ႔ စာသင္ခန္းထဲမွာ Master ဘြဲ႕ရယူသြားတဲ့ႏွစ္ခုရဲ႕ ပညာေရး Quality ကိုဘယ္ဟာက ပိုေကာင္းတယ္ဆုိတဲ့ သုေတသနအေျဖကို သြားၾကည့္တဲ့အခါက်ေတာ့ ႏွစ္ခုစလံုးက အတူတူပဲဆုိတာကို သြားေတြ႕တယ္။ ေနာက္ထပ္ အေျဖအေနနဲ႔ကေတာ့ အြန္လုိင္းကုိလည္းသံုးမယ္၊ စာသင္ခန္းကုိလည္း သံုးမယ္ဆုိရင္ ပိုေကာင္းတယ္ဆုိတာကိုလည္း သြားေတြ႕ရတယ္” ဟု Jupiter Online Education မွ ကိုေအာင္ေက်ာ္မ်ိဳးက ေျပာၾကားသည္။
အြန္လိုင္းပညာေရး ထြန္းကားရန္အတြက္ ပညာေရးဝက္ဘ္ဆုိက္မ်ား ထူေထာင္ႏုိင္ေသာ အဖြဲ႕အစည္းအမ်ားအျပား လုိအပ္မည္ျဖစ္ၿပီး ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္လည္း တကၠသိုလ္ဝင္ တန္းေက်ာင္း သား၊ ေက်ာင္းသူ မ်ားအတြက္ ေက်ာင္းသင္ခန္းစာမ်ား ကလည္း ျပန္လည္ေလ့က်င့္ႏုိင္ရန္ အတြက္ ျပည္တြင္းဝက္ဘ္ဆုိက္မ်ားလည္း ေပၚထြက္ေနၿပီျဖစ္သည့္အျပင္ ျပည္ပပညာေရး ေလ့လာလုိသူမ်ားအတြက္လည္း ျပည္တြင္း၌ ႏုိင္ငံတကာအသိအမွတ္ျပဳ ေက်ာင္းမ်ားဖြင့္လွစ္လ်က္ရွိၿပီး အဆုိပါေက်ာင္းမ်ားမွ တစ္ဆင့္လည္း အြန္လုိင္းမွတစ္ဆင့္ သင္ၾကားမႈမ်ားကို လည္း ျပဳလုပ္ရမည္ျဖစ္ သည္။ ျပည္ပတကၠသိုလ္မ်ားတြင္လည္း အြန္လုိင္းပညာေရးစနစ္ကို တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ အသံုးျပဳလ်က္ရွိေနၿပီး သင္ၾကားမႈတုိင္းတြင္လည္း ပါဝင္ေနေၾကာင္း သိရသည္။
“ ျပည္ပမွာ ပညာသြားသင္မယ္ဆုိရင္ ဒီအြန္လိုင္းပညာေရးစနစ္က ရင္းႏွီးကၽြမ္းဝင္မွကိုရမွာ အဲဒါကအဓိကလုိျဖစ္ေနတယ္။ ျပည္ပမွာ ပညာသြားသင္မယ္ဆုိရင္လည္း ဒါေတြကမျဖစ္မေန ႀကံဳဆံုရမယ့္ သင္ၾကားမႈအေျခအေနေတြပါ” ဟု မေလးရွား ပညာေရးေအဂ်င္စီ Jenko မွေဒၚနီျမစီကေျပာသည္။
အြန္လုိင္းပညာေရး ထြန္းကားလာပါကလည္း ျပည္တြင္းရွိေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားအတြက္ အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ားစြာ ရရွိႏုိင္မည္ျဖစ္သည္။ အလုပ္ခြင္တစ္ဖက္ႏွင့္ အခ်ိန္မေပးႏိုင္ေသာ ပညာရွာမွီးလိုသူ မ်ားအတြက္လည္း အဆင္ေျပေစႏိုင္မွာျဖစ္သလို ေနရာေဒသကြာဟခ်က္ကိုလည္း အတတ္ႏိုင္ဆံုး က်ဥ္းေျမာင္းပစ္ႏိုင္မွာျဖစ္ေၾကာင္း ပညာရွင္မ်ားက သံုးသပ္ၾကသည္။
“အခ်ိန္ကုန္သက္သာၿပီး အင္တာနက္ရွိတဲ့ ေနရာတုိင္းကေန ပညာသင္ယူခြင့္လည္း ရွိလာတာေပါ့။ ေနာက္တစ္ခုက အလုပ္တစ္ဖက္နဲ႔ ပညာသင္ယူလုိသူေတြ အတြက္လည္း ပိုၿပီးအဆင္ေျပေစတယ္။ တခ်ိဳ႕ေတြဆုိ ဝါသနာပါတဲ့ပညာရပ္ကုိ အသက္အရြယ္အရျဖစ္ျဖစ္၊ လုပ္ငန္းခြင္ထဲ ေရာက္ေနလုိ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ ေက်ာင္းကိုသြားမတက္ႏုိင္တဲ့ အေျခအေနမ်ိဳးေတြလည္း ရွိတတ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိလူမ်ိဳးေတြ အတြက္အြန္လုိင္းကေန ပညာသင္ယူလုိ႔ရတာက အဆင္ေျပပါတယ္။ ပုိၿပီးသိသိသာသာ အဆင္ေျပလာမယ့္ အခ်က္ကနယ္ေဒသေတြမွာ ေနထုိင္သူေတြအတြက္ပါ။ သူတုိ႔မွာက သင္ၾကားလုိတဲ့ ပညာရပ္တစ္ခုခုရွိေပမယ့္ ေက်ာင္း၊ သင္တန္းစတာေတြက ရန္ကုန္၊ မႏၲေလးလုိၿမိဳ႕ႀကီးေတြမွာ အဓိကအေျခစိုက္ ဖြင့္ထားၾကတာဆုိေတာ့ သူတုိ႔အတြက္ တကူးတကျဖစ္ၿပီး လာတက္ဖုိ႔ခက္ခဲပါတယ္။ တကယ္လုိ႔ အြန္လုိင္းပညာေရး ထြန္းကားလာၿပီဆုိရင္ ေနရာေဒသမေရြး အင္တာနက္ရွိရင္ သင္ယူလုိ႔ရၿပီဆုိေတာ့ နယ္ေဒသကလူေတြအတြက္ ဒီအခ်က္ေလးက ေတာ္ေတာ္ေလး အဆင္ေျပေစမွာပါ။ အြန္လုိင္းပညာေရးရဲ႕ အက်ိဳးေက်းဇူးေတြကေတာ့ ေျပာရရင္အမ်ားႀကီး ရွိဦးမွာပါ” ဟု Online Executive Editor ကိုေက်ာ္ခုိင္ဦးက ေျပာသည္။
အဓိကအခ်က္အေနျဖင့္ အေျခခံအက်ဆံုး လုိအပ္ခ်က္ျဖစ္ေသာ အင္တာနက္ကြန္ရက္ကအာမခံခ်က္ အျပည့္နဲ႔ေကာင္းမြန္ ေနမယ္ဆုိရင္ အြန္လုိင္းပညာေရးကလည္း ေသခ်ာေပါက္ ထြန္းကားလာဦးမွာဟု ၎ကထပ္မံ သံုးသပ္ေျပာၾကားခဲ့သည္။
မၾကာမီ အခ်ိန္မ်ားအတြင္းတြင္ အြန္လုိင္းပညာေရးစနစ္ တုိးတက္ဖြံ႕ၿဖိဳးလာႏုိင္ၿပီး ထုိကဲ့သုိ႔ ဖြံ႕ၿဖိဳးလာမွသာ ပညာေရးစနစ္သည္ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ တုိးတက္ေျပာင္းလဲလာႏိုင္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္မိသည္။
သႏၲာ
အင္တာနက္ဂ်ာနယ္
ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ အြန္လုိင္းပညာေရး ထြန္းကားလာမည္ဟု ယံုၾကည္ေၾကာင္း အြန္လုိင္းပညာရွင္မ်ားႏွင့္ ပညာေရးေအဂ်င္စီမ်ားမွ သံုးသပ္ေျပာၾကား ခ်က္မ်ားအရ သိရွိရသည္။ အြန္လိုင္းမွ ပညာသင္ၾကားႏိုင္မႈသည္ ကမၻာတြင္ ပိုမိုထြန္းကားလ်က္ရွိၿပီး ဘြဲ႕သင္တန္းမ်ား၊ ဘြဲ႕လြန္သင္တန္းမ်ားကို အြန္လိုင္းမွ သင္ၾကားၿပီး ဘြဲ႕တံဆိပ္မ်ား၊ သင္တန္းဆင္း လက္မွတ္မ်ားႏွင့္ အတတ္ပညာမ်ားကို ရယူႏိုင္ေနၿပီျဖစ္သည္။ အင္တာနက္ ထြန္းကားလာသည္ႏွင့္ နည္းတူအစိုးရ ပညာေရးေလာကတြင္လည္း အြန္လိုင္းမွ အေဝးသင္ပညာေရးကိုလည္း စတင္အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေနၿပီး တက္ေရာက္ေနသူမ်ားပင္ ရွိေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ထိုေၾကာင့္လာမည့္ အနာဂတ္ႏွစ္မ်ားတြင္ အြန္လိုင္းမွ ပညာသင္ၾကားႏိုင္မႈသည္ ပိုမိုထြန္းကားလာႏိုင္ေၾကာင္းကို ပညာရွင္မ်ားက သံုးသပ္ထားၾကျခင္းျဖစ္သည္။
“ဒီလုိထြန္းကားလာမွလည္း ပညာေရးက႑မွာ ေျပာင္းလဲမႈေတြက ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ျဖစ္လာမွာ။ အြန္လုိင္းပညာေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့လည္း Oxford ကေနလုပ္ထားတဲ့ သုေတသနေတြကလည္း ရွိတယ္။ ဘယ္လုိမ်ိဳးေတြလဲဆုိေတာ့ အြန္လုိင္းကေန Master ဘြဲ႕ယူသြားတာနဲ႔ စာသင္ခန္းထဲမွာ Master ဘြဲ႕ရယူသြားတဲ့ႏွစ္ခုရဲ႕ ပညာေရး Quality ကိုဘယ္ဟာက ပိုေကာင္းတယ္ဆုိတဲ့ သုေတသနအေျဖကို သြားၾကည့္တဲ့အခါက်ေတာ့ ႏွစ္ခုစလံုးက အတူတူပဲဆုိတာကို သြားေတြ႕တယ္။ ေနာက္ထပ္ အေျဖအေနနဲ႔ကေတာ့ အြန္လုိင္းကုိလည္းသံုးမယ္၊ စာသင္ခန္းကုိလည္း သံုးမယ္ဆုိရင္ ပိုေကာင္းတယ္ဆုိတာကိုလည္း သြားေတြ႕ရတယ္” ဟု Jupiter Online Education မွ ကိုေအာင္ေက်ာ္မ်ိဳးက ေျပာၾကားသည္။
အြန္လိုင္းပညာေရး ထြန္းကားရန္အတြက္ ပညာေရးဝက္ဘ္ဆုိက္မ်ား ထူေထာင္ႏုိင္ေသာ အဖြဲ႕အစည္းအမ်ားအျပား လုိအပ္မည္ျဖစ္ၿပီး ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္လည္း တကၠသိုလ္ဝင္ တန္းေက်ာင္း သား၊ ေက်ာင္းသူ မ်ားအတြက္ ေက်ာင္းသင္ခန္းစာမ်ား ကလည္း ျပန္လည္ေလ့က်င့္ႏုိင္ရန္ အတြက္ ျပည္တြင္းဝက္ဘ္ဆုိက္မ်ားလည္း ေပၚထြက္ေနၿပီျဖစ္သည့္အျပင္ ျပည္ပပညာေရး ေလ့လာလုိသူမ်ားအတြက္လည္း ျပည္တြင္း၌ ႏုိင္ငံတကာအသိအမွတ္ျပဳ ေက်ာင္းမ်ားဖြင့္လွစ္လ်က္ရွိၿပီး အဆုိပါေက်ာင္းမ်ားမွ တစ္ဆင့္လည္း အြန္လုိင္းမွတစ္ဆင့္ သင္ၾကားမႈမ်ားကို လည္း ျပဳလုပ္ရမည္ျဖစ္ သည္။ ျပည္ပတကၠသိုလ္မ်ားတြင္လည္း အြန္လုိင္းပညာေရးစနစ္ကို တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ အသံုးျပဳလ်က္ရွိေနၿပီး သင္ၾကားမႈတုိင္းတြင္လည္း ပါဝင္ေနေၾကာင္း သိရသည္။
“ ျပည္ပမွာ ပညာသြားသင္မယ္ဆုိရင္ ဒီအြန္လိုင္းပညာေရးစနစ္က ရင္းႏွီးကၽြမ္းဝင္မွကိုရမွာ အဲဒါကအဓိကလုိျဖစ္ေနတယ္။ ျပည္ပမွာ ပညာသြားသင္မယ္ဆုိရင္လည္း ဒါေတြကမျဖစ္မေန ႀကံဳဆံုရမယ့္ သင္ၾကားမႈအေျခအေနေတြပါ” ဟု မေလးရွား ပညာေရးေအဂ်င္စီ Jenko မွေဒၚနီျမစီကေျပာသည္။
အြန္လုိင္းပညာေရး ထြန္းကားလာပါကလည္း ျပည္တြင္းရွိေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားအတြက္ အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ားစြာ ရရွိႏုိင္မည္ျဖစ္သည္။ အလုပ္ခြင္တစ္ဖက္ႏွင့္ အခ်ိန္မေပးႏိုင္ေသာ ပညာရွာမွီးလိုသူ မ်ားအတြက္လည္း အဆင္ေျပေစႏိုင္မွာျဖစ္သလို ေနရာေဒသကြာဟခ်က္ကိုလည္း အတတ္ႏိုင္ဆံုး က်ဥ္းေျမာင္းပစ္ႏိုင္မွာျဖစ္ေၾကာင္း ပညာရွင္မ်ားက သံုးသပ္ၾကသည္။
“အခ်ိန္ကုန္သက္သာၿပီး အင္တာနက္ရွိတဲ့ ေနရာတုိင္းကေန ပညာသင္ယူခြင့္လည္း ရွိလာတာေပါ့။ ေနာက္တစ္ခုက အလုပ္တစ္ဖက္နဲ႔ ပညာသင္ယူလုိသူေတြ အတြက္လည္း ပိုၿပီးအဆင္ေျပေစတယ္။ တခ်ိဳ႕ေတြဆုိ ဝါသနာပါတဲ့ပညာရပ္ကုိ အသက္အရြယ္အရျဖစ္ျဖစ္၊ လုပ္ငန္းခြင္ထဲ ေရာက္ေနလုိ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ ေက်ာင္းကိုသြားမတက္ႏုိင္တဲ့ အေျခအေနမ်ိဳးေတြလည္း ရွိတတ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိလူမ်ိဳးေတြ အတြက္အြန္လုိင္းကေန ပညာသင္ယူလုိ႔ရတာက အဆင္ေျပပါတယ္။ ပုိၿပီးသိသိသာသာ အဆင္ေျပလာမယ့္ အခ်က္ကနယ္ေဒသေတြမွာ ေနထုိင္သူေတြအတြက္ပါ။ သူတုိ႔မွာက သင္ၾကားလုိတဲ့ ပညာရပ္တစ္ခုခုရွိေပမယ့္ ေက်ာင္း၊ သင္တန္းစတာေတြက ရန္ကုန္၊ မႏၲေလးလုိၿမိဳ႕ႀကီးေတြမွာ အဓိကအေျခစိုက္ ဖြင့္ထားၾကတာဆုိေတာ့ သူတုိ႔အတြက္ တကူးတကျဖစ္ၿပီး လာတက္ဖုိ႔ခက္ခဲပါတယ္။ တကယ္လုိ႔ အြန္လုိင္းပညာေရး ထြန္းကားလာၿပီဆုိရင္ ေနရာေဒသမေရြး အင္တာနက္ရွိရင္ သင္ယူလုိ႔ရၿပီဆုိေတာ့ နယ္ေဒသကလူေတြအတြက္ ဒီအခ်က္ေလးက ေတာ္ေတာ္ေလး အဆင္ေျပေစမွာပါ။ အြန္လုိင္းပညာေရးရဲ႕ အက်ိဳးေက်းဇူးေတြကေတာ့ ေျပာရရင္အမ်ားႀကီး ရွိဦးမွာပါ” ဟု Online Executive Editor ကိုေက်ာ္ခုိင္ဦးက ေျပာသည္။
အဓိကအခ်က္အေနျဖင့္ အေျခခံအက်ဆံုး လုိအပ္ခ်က္ျဖစ္ေသာ အင္တာနက္ကြန္ရက္ကအာမခံခ်က္ အျပည့္နဲ႔ေကာင္းမြန္ ေနမယ္ဆုိရင္ အြန္လုိင္းပညာေရးကလည္း ေသခ်ာေပါက္ ထြန္းကားလာဦးမွာဟု ၎ကထပ္မံ သံုးသပ္ေျပာၾကားခဲ့သည္။
မၾကာမီ အခ်ိန္မ်ားအတြင္းတြင္ အြန္လုိင္းပညာေရးစနစ္ တုိးတက္ဖြံ႕ၿဖိဳးလာႏုိင္ၿပီး ထုိကဲ့သုိ႔ ဖြံ႕ၿဖိဳးလာမွသာ ပညာေရးစနစ္သည္ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ တုိးတက္ေျပာင္းလဲလာႏိုင္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္မိသည္။
သႏၲာ
အင္တာနက္ဂ်ာနယ္