ငါတုိ႔ဘာေၾကာင့္ ေက်ာင္းသြားၾကရတာလဲ
ေမ ၂၁ ရက္က လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္အျဖစ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးလုပ္ငန္း ေရးဆဲြအေကာင္အထည္ ေဖာ္ေရး ဗဟုိေကာ္မတီ ၁/၂၀၁၄ အစည္းအေဝးကုိ ေနျပည္ေတာ္ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန၌ က်င္းပခဲ့ သည္။ ႏုိင္ငံေတာ္အဆင့္ အစည္းအေဝးျဖစ္၏။ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးမ်ား၊ ျပည္ေထာင္စုေရွ႕ေနခ်ဳပ္၊ ျပည္ေထာင္စုစာရင္းစစ္ခ်ဳပ္၊ ျပည္ေထာင္စုရာထူးဝန္အဖြဲ႕ဥကၠ႒၊ ဒုတိယဝန္ႀကီးမ်ား၊ ျပည္နယ္ႏွင့္ တိုင္းေဒသႀကီး လူမႈေရးဝန္ႀကီးမ်ား၊ ျမန္မာ့ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေရး အရင္းအျမစ္အဖြဲ႕အစည္း၊ ျမန္မာႏုိင္ငံ ကုန္သည္မ်ားႏွင့္ စက္မႈလက္မႈလုပ္ငန္းရွင္မ်ား အသင္းခ်ဳပ္တာဝန္ရွိပုဂၢိဳလ္မ်ား တက္ေရာက္ၾကသည္။
ႏုိင္ငံေတာ္အဆင့္ ဗဟုိေကာ္မတီေတြကလည္း မ်ားလွပါဘိ။ ဒုတိယသမၼတႏွစ္ဦးသည္လည္း မ်ားလွပါ ဘိေသာ ဗဟုိေကာ္မတီမ်ားကုိ ခြဲေဝတာဝန္ထမ္းေဆာင္ရသည္မွာ အားတယ္ကုိမရွိဟူ၍မ်ား ျဖစ္ေန သလားမသိ။ ယခုလည္းဒုတိယသမၼတ ေဒါက္တာစုိင္းေမာက္ခမ္း ဥကၠ႒အျဖစ္ တာဝန္ယူထားသည့္ လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေရးလုပ္ငန္းေရးဆဲြအေကာင္အထည္ေဖာ္ေရး ဗဟုိေကာ္မတီ အစည္းအေဝး က်င္းပေသာအခါ ႐ုိး႐ုိးသားသားဝန္ခံရလွ်င္ ယင္းဗဟုိေကာ္မတီကုိ အစည္းအေဝး က်င္းပမွသာၾကားဖူးလုိက္ရပါသည္။
သုိ႔ေသာ္ ယခုၾကားဖူးလုိက္ရေသာ္လည္း ေကာ္မတီ၏အမည္သည္ ႏွစ္လုိဖြယ္ရာေကာင္းၿပီး စိတ္ဝင္ တစားရွိသြားပါသည္။ တစ္ဆက္တည္းပင္ ယင္းေကာ္မတီကဲ့သုိ႔ ဗဟုိအဆင့္ရွိေသာ အမည္ေကာင္း ေကာင္း၊ အဓိပၸာယ္ရွိရွိ၊ ဖရဏာပီတိဂြမ္းဆီထိေစေသာ ဗဟုိေကာ္မတီမ်ားလည္းရွိေနပါေသးလားဟူ သည္ကုိေတြးေနမိပါသည္။ ေကာ္မတီေတြမ်ားသေလာက္ လုပ္လုိက္ၾကသည့္စည္းေဝးပဲြမ်ားကလည္း တၿခိမ္းၿခိမ္း၊ အစုိးရအရာရွိပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္လည္း အစည္းအေဝးပဲြမ်ား အေျပးအလႊားတက္ေနရျခင္း မ်ားျဖင့္ အစည္းအေဝးပဲြဒဏ္ပိေနၾကၿပီထင့္။ သုိ႔ေသာ္ေကာ္မတီရွိလွ်င္ အစည္းအေဝးရွိမည္။ အစည္း အေဝးဟူသည္ ညႇိၾက၊ ႏႈိင္းၾက၊ ေဆြးေႏြးၾက၊ ဥကၠ႒၏မွာၾကားခ်က္ကုိ နားေထာင္မွတ္သားလုပ္ေဆာင္ သြားရမည္မဟုတ္ပါလား။
လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေရးဟူေသာ စကားလုံးသည္လူတုိင္းစိတ္ဝင္စားၾကေသာ စကားလုံးျဖစ္သည္။ လူ႕စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ဟူသည္မွာ ‘လူ’ ကုိပင္ေျပာျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ကေန႔သာ မန္ျပည္သူမ်ားက သိထားၾကၿပီျဖစ္သည္။ လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ပုိင္ရွင္ ၎လူသည္ အလုပ္လုပ္ႏုိင္ စြမး္ရွိသည္။ အလုပ္လုပ္ႏုိင္ေသာ အတတ္ပညာ၊ အသိပညာတစ္ခုခုရွိထားတတ္ထားသည္။ အလုပ္ လုပ္ႏုိင္၍လည္း ပုံမွန္ဝင္ေငြရွိေနသည္။ ထုိလူကုိ လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ဟုေခၚသည္။ ထုိလူစားမ်ဳိး မိသားစုတုိင္းတြင္ မရွိမျဖစ္လုိသည္ဟု ျပည္သူအမ်ားက နားလည္ထားၾကပါသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ျပည္သူတုိ႔သည္ မိမိကုိယ္ကုိ မိသားစုအတြက္ အသုံးက်ေသာလူတစ္ဦးျဖစ္ရန္၊ မိမိကုိယ္ ကုိယ္ လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ပုိင္ရွင္လူျဖစ္ရန္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ၾကသည္။ အလုပ္တစ္ခုခုရရန္ ပညာ တစ္ခုခုကုိရွာေဖြသင္ၾကားသည္။ ပညာတစ္ခုခုျဖင့္ အလုပ္တစ္ခုခုမရႏုိင္ပါက ကာယအားျဖင့္ အလုပ္ တစ္ခုခုရရန္ လုံ႔လဥႆဟျပဳၾကသည္။ အလုပ္တစ္ခုခုလုပ္ရျခင္းသည္ မိသားစု၏ဝမ္းေရးေျဖရွင္းႏုိင္ ေရးျဖစ္သည္။ သုိ႔ျဖစ္၍လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ဟူသည္ စားဝတ္ေနေရးႏွင့္ တုိက္႐ုိက္ပတ္သက္စပ္ ဆုိင္သြားသျဖင့္ လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ဟူေသာ စကားလုံးျမင္ေတြ႕ရေသာအခါ ကေန႔ျပည္သူတုိ႔ စိမ္းစိမ္းဝါးဝါးမျဖစ္ေတာ့ဘဲ စိတ္ဝင္တစားနားစြင့္လာၾကပါေတာ့သည္။
၂၀၁၄ ခုႏွစ္ထဲတြင္ လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေရးဆုိင္ရာ ဗဟုိအဆင့္အစည္းအေဝးကုိ ယခုမွပထမဦးဆုံးအႀကိမ္ က်င္းပေသာ္လည္း လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္အေၾကာင္း စည္းေဝးၾကျခင္းျဖစ္ ၍ႏုိင္ငံေတာ္က ဘာအစီအစဥ္ခ်မွတ္မည္လဲ သိခ်င္စိတ္ျဖင့္ျပည္သူမ်ား စိတ္ဝင္တစားရွိၾကသည္ဟု သိရသည္။ သုိ႔ေသာ္ႏိုင္ငံေတာ္က လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္မ်ားအတြက္ ဘာအစီအစဥ္မွ် မခ်မွတ္ႏိုင္ ေသးပါ။ အစည္းအေဝးကုိက လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေရး လုပ္ငန္းေရးဆဲြရဦးမည့္၊ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရဦးမည့္ ဗဟုိေကာ္မတီအဆင့္အစည္းအေဝးျဖစ္ပါေသးသည္။ လူ႔စြမ္းအား အရင္းအျမစ္ဖြံ႕ၿဖိဳးရန္၊ တုိးတက္ရန္ လုပ္ငန္းမ်ားေရးဆဲြႏုိင္ေရး၊ အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏုိင္ေရးကိစၥမ်ား ေဆြးေႏြးရသည့္ အဆင့္သာရွိေသး၍ ယခုမွစလုံးေရစကာလသာ ျဖစ္ပါေသးသည္။ ဗဟုိေကာ္မတီ ဥကၠ႒ ဒုတိယသမၼတ ေဒါက္တာစုိင္းေမာက္ခမ္းကေတာ့ အမွာစကားအစတြင္ ေျပာပါသည္။ အရည္ အေသြးႏွင့္ အရည္အခ်င္းရွိေသာ လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္မ်ားကုိ ေမြးထုတ္ေပးၿပီးလုိအပ္သည့္ နယ္ ပယ္အသီးသီးတြင္ တာဝန္ေပးအပ္ႏုိင္ရန္ လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေရးလုပ္ငန္းကုိ ေရးဆဲြအေကာင္အထည္ေဖာ္သြားရမည္ဟုဆုိသည္။
ယခုမွေရးဆဲြအေကာင္အထည္ေဖာ္သြားရမည္ျဖစ္၍ ေနာက္က်ေနပါသည္။ သုိ႔ေသာ္လူ႔စြမ္းအား အရင္းအျမစ္ကိစၥသည္ မည္သည့္အခ်ိန္တြင္စစ ေနာက္က်႐ုိးထုံးစံမရွိ။ ယေန႔ေခတ္တြင္ လူ႔စြမ္းအား အရင္းအျမစ္ကိစၥဟူသည္ ပညာေရးတြင္ အေျခတည္သည္ဟု ျပည္သူမ်ားနားလည္ထားၾကၿပီးျဖစ္ သည္။ နားရည္ဝၿပီးလည္း ျဖစ္သည္။ လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ဟူသည္ အလုပ္ရႏုိင္ေရးကိစၥျဖစ္သည္။ အလုပ္ရလွ်င္ စားဝတ္ေနေရးေျပလည္မည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္မိမိကုိယ္မိမိႏွင့္ မိမိသားသမီးမ်ား လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ ျဖစ္ဖုိ႔လုိသည္။ လူ႔စြမ္းအား အရင္းအျမစ္ျဖစ္ခ်င္လွ်င္ စာတတ္ရမည္။ စာတတ္ရန္ေက်ာင္းထားရမည္။ ပညာေရးကုိဦးစားေပးရ မည္။ ဤသည္မွာဆင္းရဲသားျပည္သူမ်ား နားလည္ထားေသာ လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ကိစၥျဖစ္သည္။ ေဒါက္တာစုိင္းေမာက္ခမ္း၏ အမွာစကားထဲတြင္လည္း လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ကိစၥ ပညာေရးဝန္ႀကီး ဌာနတြင္ မူတည္ေၾကာင္းထည့္ေျပာသြားသည္။
ေရရွည္လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေရးလုပ္ငန္းသည္ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန၏ ပညာေရး က႑ေရရွည္စီမံခ်က္အေပၚမူတည္ေၾကာင္း၊ ပညာေရးက႑ျမႇင့္တင္မႈမူဝါဒမွန္ကန္မွသာ လူ႔စြမ္းအား အရင္းအျမစ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဖြံ႕ၿဖိဳးၿပီးႏုိင္ငံသည္ပင္လွ်င္ ပညာေရးက ေမြးထုတ္ေပး သည့္ ပညာရွင္မ်ားႏွင့္ ျပင္ပလုပ္ငန္းလုိအပ္ခ်က္မ်ား မကုိက္ညီသည့္အတြက္ လုပ္ငန္းခြင္ကြင္းဆင္း ေလ့လာၿပီး ပညာေရးျပဳျပင္မႈမ်ား ျပန္လည္လုပ္ကုိင္ေဆာင္ရြက္ေနသည္ကို ေတြ႕ၾကရမည္ျဖစ္ ေၾကာင္း’ ေျပာၾကားခဲ့သည္ကုိ ေတြ႕ရသည္။
အဓိကဆုိလုိရင္းမွာ ‘ပညာေရးက႑ျမႇင့္တင္မႈ မူဝါဒမွန္ကန္မွသာ လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိး တက္မည္’ ဆုိသည္ကုိသြားေတြ႕ရသည္။ လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးမွာ ပညာေရး က႑ျမႇင့္တင္မႈ မူဝါဒမွန္ကန္ရမည္။ သုိ႔ဆုိလွ်င္ ယခုျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေနေသာ ပညာေရးက႑ျမႇင့္တင္ မႈမူဝါဒမ်ား မွန္ကန္ပါသလား ျပန္လည္ဆန္းစစ္ရပါမည္။
ယေန႔ကာလသည္ ပညာေရးကုိ ဘက္ေပါင္းစုံက ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲၿပီးျမႇင့္တင္ေနေသ ကာလျဖစ္သည္ ဟုပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနကဆုိေနသည္။ ေႏြရာသီေက်ာင္းပိတ္ရက္မ်ားတြင္ပါ မနားၾကဘဲ ပညာေရး ဝန္ထမ္းမ်ားသည္ လုပ္ငန္းေကာ္မတီအစည္းအေဝးမ်ား၊ ဆပ္ေကာ္မတီအစည္းအေဝးမ်ားက်င္းပကာ ေဆြးေႏြးညႇိႏႈိင္းအေျဖရွာေနၾကသည္။ ျပည္သူမ်ားကေတာ့ ပညာေရးက႑ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေနသည္ ကုိနားစြင့္ေစာင့္စားေနၾကၿပီး ယင္း၏သိသာျမင္သာေသာ အသီးအပြင့္တစ္ခုအျဖစ္ ယခု ၂၀၁၄-၂၀၁၅ ပညာသင္ႏွစ္တြင္ မူလတန္းအဆင့္၊ အလယ္တန္းအဆင့္ကုိ အခမဲ့ပညာသင္ၾကားခြင့္ရမည္ဆုိထား၍ ဝမ္းသာႀကိဳဆုိေနၾကသည္။ ထုိ႔ထက္ပုိ၍ က်ဴရွင္မယူရေသာ ပညာေရးစနစ္အျဖစ္ ျမႇင့္တင္ႏုိင္မည္ဆုိ လွ်င္ ေကာင္းမည္ဟုလည္း ေမွ်ာ္လင့္ေနၾက၏။
ထုိ႔ျပင္ သင္႐ုိးညႊန္းတမ္းမ်ား အသစ္ျပန္လည္ေရးဆဲြေနသည္။ ယခုပညာသင္ႏွစ္တြင္ စတင္သင္ၾကား မည္ဟုၾကားေနရ၍လည္း သင္႐ုိးညႊန္းတမ္းအသစ္ဆုိလွ်င္ က်ဴရွင္ကေတာ့ မယူမေနရ ယူရဦးမည္ ထင္သည္ဟု ခန္႔မွန္းေနၾကပါသည္။ မိဘတုိ႔၏ရင္ထဲဝယ္ မိမိတုိ႔သားသမီးမ်ားေခတ္မီေသာ လူ႔စြမ္း အားအရင္းအျမစ္ကေလးမ်ားျဖစ္ေစေရး ပညာေရးကုိ ဦးစားေပးေနၾကခ်ိန္တြင္ အခမဲ့ပညာသင္ၾကား ေရး၏ေနာက္ကြယ္က အရိပ္မည္းႀကီးမ်ားျဖစ္ၾကေသာ ေက်ာင္းတြင္းက်ဴရွင္၊ ေက်ာင္းျပင္ပက်ဴရွင္ ကုန္က်စရိတ္မ်ား၏ ေျခာက္လွန္႔မႈဒဏ္ကုိ ႏွလုံးတုန္၊ ရင္တုန္ခံစားေနရဆဲျဖစ္သည္။
ယေန႔ပညာေရး၏ ဆုလာဘ္ႀကီးျဖစ္ေသာ အနာဂတ္လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေရးကိစၥ သည္ပညာသင္ၾကားျခင္း အပုိကုန္က်စရိတ္မ်ားေၾကာင့္ ပညာေရးျမႇင့္တင္ေရးကုိလည္း အေႏွာင့္အ ယွက္အဟန္႔အတားျဖစ္ေနေစသည္။ လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ ျဖစ္လာေစရန္လည္း အေႏွာင့္အယွက္ အဟန္႔အတားျဖစ္ေနေစရသည္ဟု ျပည္သူမ်ားညည္းတြားေနၾကပါသည္။
ယေန႔ကာလသည္ ျမန္မာ့ပညာေရးကုိ ဘက္စုံေထာင့္စုံက ျပန္လည္ေလ့လာသုံးသပ္ေနၿပီး ျမန္မာ့ ပညာေရးျမႇင့္မားေအာင္ ျမႇင့္တင္ေရးလုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ေနသည္။ ယင္းသည္ျ့မန္မာ့လူ႔စြမ္းအား အရင္းအျမစ္မ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေရးကုိ ဦးတည္ထားသည္ဟု လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ႏွင့္ ပညာေရး ကုိခ်ိတ္ဆက္ထားပါေသာ္လည္း ေအာက္ေျခအေျခခံပညာ ေက်ာင္းအားလုံးတြင္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား ပညာသင္ၾကားေနၾကသည္ဆုိသည္မွာ ဘာအဓိပၸာယ္မ်ားပါသနည္းဟူသည္ ေဝဝါးေန ၾကေသးသည္ဟု ျမင္မိသည္။
လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္မ်ား ျဖစ္လာၾကမည့္ ယေန႔ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားကေလးမ်ားသည္ ဘာ ေၾကာင့္သင္ရသည္။ ပညာေရးဘာေၾကာင့္အေရးႀကီးသည္ကို ေလးေလးနက္နက္စဲြစဲြထင္ထင္ မရွိၾက ေသးေခ်။ ေက်ာင္းသားအမ်ားစုသည္ ေက်ာင္းျပန္ဖြင့္၍ ေက်ာင္းတက္သည္။ က်ဴရွင္ယူဆုိ၍ က်ဴရွင္ သြားတတ္သည္။ အခ်ိန္တန္လွ်င္ စာေမးပဲြေအာင္မည္၊ ေနာက္တစ္ႏွစ္ေက်ာင္းျပန္တက္လွ်င္ ေနာက္ တစ္တန္းတက္ရမည္။ စာေတြေျပာင္းသင္လည္း က်ဴရွင္ယူလွ်င္ကိစၥၿပီးသည္။ တကၠသုိလ္ဝင္တန္း ေရာက္လွ်င္ဖိႀကိဳးစားမည္၊ ဂုဏ္ထူးထြက္ေအာင္၊ အမွတ္ေကာင္းေအာင္ ဘာသာစုံစုိက္ထားမည္။ ပါေမာကၡေဟာင္းႀကီးမ်ား သင္ေသာဝုိင္းတက္မည္။ အိမ္ကတတ္ႏိုင္လွ်င္ ေဘာ္ဒါသြားေနမည္။ အခ်ိန္ တန္လွ်င္ ၁၀ တန္းေအာင္မည္။ အခ်ိန္တန္လွ်င္ ဘဲြ႕တစ္ခုေတာ့ မလဲြမေသြရမည္ စသည္ျဖင့္သူတို႔၏ ပညာေရးအေပၚရည္မွန္းခ်က္မဲ့ေသာ ေခါက္႐ုိးက်ဳိးစိတ္မ်ားျဖင့္သာ ၿပီးေနၾကသည္။
မိမိကုိယ္ကုိယ္ လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ ကေလးမ်ားျဖစ္သည္ဟူသည္ကား ေတြ႕ၾကည့္ဖုိ႔ေဝလာေဝး ေနပါေသးသည္။ မိဘအမ်ားစုသည္လည္း မိမိတုိ႔သားသမီးမ်ားသည္ လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္မ်ား ျဖစ္ ေတာ့ျဖစ္ၾကသည္ဟု အၾကမ္းဖ်င္းသိထားသည္။ လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ျဖစ္ေရးသည္ စုေဆာင္းထား သမွ်အကုန္ေျပာင္းလုနီးပါး က်ခံသုံးစဲြကာပညာသင္ေပးေနရသည္။ အဆုံးမွာေတာ့ ဘဲြ႕တစ္ခုရ အလုပ္လက္မဲ့ဘဝျဖင့္ တင္ေကၽြးထားရဦးမည္ဟုသာ အေတြးရွိထားပါသည္။
ျမန္မာျပည္တြင္ ေက်ာင္းေနအရြယ္ကေလးမ်ား ေက်ာင္းသုိ႔သြား ပညာသင္ၾကားေနၾကျခင္းသည္ ေက်ာင္းေနအရြယ္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသုိ႔သြားရသည္ေလာက္ႏွင့္သာ ေပါ့သြမ္းေသြးသေဘာေဆာင္ေန သည္။ ေက်ာင္းသြားတက္ကာ ပညာသင္ၾကားရျခင္းသည္ ဘဝ၏အေရးႀကီးေသာ ကိစၥႀကီးတစ္ခုကုိ လုပ္ေနၾကသည္။ ပညာေရး၏ဆုလာဘ္ႀကီးတစ္ခုကုိ ရယူေနၾကသည္ဟု မည္သူမွ်ေလးေလးနက္နက္ မေတြးၾကပါ။ ေတြးရန္လည္းအခ်ိန္မရွိပါ။ ေတြးရေလာက္ေအာင္လည္း လက္ရွိျမန္မာ့ပညာေရးကုိ အထင္မႀကီးၾကပါ။
ျမန္မာ့ပညာေရးသည္ အေျပာကေတာ့ႀကီးက်ယ္ၿပီး လက္ေတြ႕ဘဝတြင္ ဘဲြ႕ရအလုပ္လက္မဲ့ဘဝပိုင္ ရွင္မ်ားသာ တုိးပြားလာေနေစျခင္းေၾကာင့္ ပညာေရးကုိအားမကုိးၾကျခင္းလည္း ျဖစ္ႏုိင္သည္။ ပညာ သင္ၾကားျခင္းကုိ ခပ္ေပါ့ေပါ့သေဘာထား၊ ပညာေရးကုိ အားကုိးအားထားမျပဳသူမ်ားေနဦးမည္ဆုိလွ်င္ လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေရးလုပ္ငန္း ေရးဆဲြအေကာင္အထည္ေဖာ္ေရး ႀကိဳးစားအား ထုတ္လည္း အခ်ည္းအႏွီးပင္ျဖစ္မည္။ လွပေသာစကားလုံးမ်ားျဖင့္ လူၾကားေကာင္းေအာင္ အစည္း အေဝးလုပ္ျပ႐ုံသက္သက္သာျဖစ္မည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ျမန္မာ့ပညာေရး အဆင့္အတန္းျမႇင့္တင္ၾကမည့္ ပညာရွင္မ်ား၊ တာဝန္ရွိပုဂၢိဳလ္မ်ားအား အႀကံျပဳလုိပါသည္။ ေအာက္ေျချဖစ္ေသာ အေျခခံပညာေက်ာင္းမ်ား အားလုံးကုိငုံ႔ၾကည့္ရပါမည္။ ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားအားလုံးကုိ ‘ငါတုိ႔ဘာေၾကာင့္ ေက်ာင္းသြားရသနည္း’ ဟူေသာ ေမးခြန္းကုိ ေျဖခုိင္းရပါမည္။ ငါတုိ႔ဘာေၾကာင့္ ေက်ာင္းသြားရသနည္း။ ငါတုိ႔ဘာေၾကာင့္ စာသင္ရသနည္း၊ ေက်ာင္းသားတိုင္း စာသင္ေနရျခင္း၏ရည္ရြယ္ခ်က္ကုိ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားက အေျဖေပးရပါမည္၊ ေခါင္းထဲ႐ုိက္ထည့္ရပါမည္။ ငယ္ငယ္ကတည္းက စာသင္ရျခင္း၏ရည္ရြယ္ခ်က္ကုိယ္စီကုိယ္စီ ရွိထား သိထားရမည္။
သုိ႔မွသာ ႀကီးလာေသာအခါ ပညာေရး၏အသုံးက်မႈကုိ ဆင္ျခင္သုံးသပ္ႏုိင္ၿပီး ဘဝ၏ရည္မွန္းခ်က္ကုိ ခ်မွတ္ႏိုင္ပါမည္။ ဘဝတြင္ရည္မွန္းခ်က္ရွိထားေသာလူသည္ မိမိကုိယ္ကုိယ္ လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ ျဖစ္သည္ကုိသိျမင္ၿပီး ကုိယ္ပုိင္အရည္အေသြးမ်ားကုိ ကုိယ္တုိင္ျမႇင့္တင္ပါလိမ့္မည္။ မိသားစုတိုင္းတြင္ ထုိလူမ်ဳိးတစ္ဦးတစ္ေလပါဝင္လွ်င္ ထုိမိသားစုဘဝသာယာမည္ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေက်ာင္းေန အရြယ္ကေလးမ်ားအားလုံး ‘ငါတုိ႔ဘာေၾကာင့္ေက်ာင္းသြားရသနည္း’ ၏အေျဖကုိအေျခခံပညာ ေက်ာင္းမ်ားအားလုံးက သင္ေပးထားရပါေတာ့မည္။ ျမန္မာ့ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးတြင္ ထုိအ ခ်က္ကိုလည္း ထည့္သြင္းထားရမည္ဟုယူဆပါသည္။ ဤသည္မွာလူ႔စြမ္းအား အရင္းအျမစ္ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုး တက္ေရးကုိ တစ္ဖက္တစ္လမ္းက အေထာက္အကူေပးမည္ဟုလည္း ယုံၾကည္ပါေၾကာင္း။ ။
စံေတာ္ခ်ိန္သတင္းစာ
ေမလ (၂၆) ရက္၊ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္
-------------------------------------------------
ကိုမ်ဳိး (lwanmapyay.blogspot.com)
ကိုမ်ဳိး (lwanmapyay.blogspot.com)