ႀကိမ္...
![]() |
Written by ေအာင္ေက်ာ္ညိဳ (ဆင္ခ်ဆိပ္) |
ႀကိမ္ႏွင့္ ဆက္ႏြယ္ေသာ ေရွးေခတ္ လကၤာေလး တစ္ပုိင္း တစ္စ၊ လယ္ယာ လုပ္ငန္း ခြင္မွာ လယ္ထြန္ စပါးသယ္ တလင္းနယ္ႏွင့္ လုပ္ငန္း မ်ဳိးစုံ ပုံမွန္ လည္ပတ္ အခ်ိန္မီ ျပီးေျမာက္ႏုိင္ဖုိ႔ ႀကိမ္လုံးကုိ ႏွင္တံအျဖစ္ ႏွင့္ ယေန႔ထိတုိင္ သုံးစဲြေနဆဲ ျဖစ္ပါသည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ႀကိမ္သည္ လယ္ယာ လုပ္ငန္းခြင္သုံး အေထာက္ အကူျပဳ ပစၥည္းတစ္ခု၊ ထုိ႔အတူ မိဘႏွင့္ သားသမီးၾကား တပည့္ႏွင့္ ဆရာၾကား ဆက္ဆံေရး နယ္ပယ္ တြင္ လည္း ႀကိမ္သည္ တစ္ခါတရံ ၾကားခံ ပစၥည္းျဖစ္ေန ခဲ့သည္။ ေျပာမရ ဆုိမရ နေဝတိမ္ ေတာင္ ေယာင္ေျခာက္ဆယ္ ေလးမ်ား လမ္းေၾကာင္း မွန္ေစဖုိ႔ တြန္းတင္ ရာတြင္လည္း အေထာက္အကူ ေပး တတ္သည္။
ႀကိမ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္း မိမိဘဝမွာ အမွတ္တရ မ်ားစြာရွိခဲ့သည္။ ႀကိမ္ဒဏ္ကုိ ကုိယ္တိုင္လည္း ခံစားခဲ့ ရသည္။ ကုိယ္တိုင္လည္း ႀကိမ္ကုိင္ခဲ့ ရသည္။ အေဖ့ႀကိမ္ဒဏ္၊ ဆရာ့ႀကိမ္ဒဏ္မ်ားၾကားမွာ ေက်ာင္းသား ဘဝ ငယ္ကာလကုိ ျဖတ္သန္းခဲ့ရသည္။
ကုိယ္တိုင္မိဘျဖစ္လာေသာအခါလည္း သားမ်ားအေပၚ ႀကိမ္ကုိင္လမ္းျပ လုပ္ခဲ့ေသးသည္။ ေဒါသအ ေလ်ာက္ ႐ုိက္မိခ်ိန္ဝင္ေျပးမည့္ ရင္ခြင္မရွိ၊ တားမည့္ဆီးမည့္ ကာကြယ္ေပးမည့္သူနတၱိ၊ တငုိငုိတ႐ႈိက္ ႐ႈိက္ႏွင့္ ႐ုိက္သမွ်ခံေနရသည့္ သားေလးေတြကုိၾကည့္ရင္း နင့္ကနဲခံစားခဲ့ရသည္။ ဤသုိ႔ျဖင့္ႀကိမ္ကုိ ရာသက္ပန္ ေတာေက်ာင္းဆရာဘဝမွာကား ႀကိမ္ကုိေနာက္ဆုံးအခ်ိန္ထိ လက္ကမခ်ခဲ့။
ႀကိမ္ကုိင္ဆရာမ်ား၏ စြမ္းပကားကုိ ေတာေက်ာင္းဆရာမ်ားက ပုိသိသည္။ အငုိမတိတ္ အာသံၿပဲႏွင့္ တအီးအီးတအားအားျဖစ္ေနေသာ ကေလးမ်ားေျပာမရ ဆုိမရဂ်ီက်လြန္းေသာ ကေလးမ်ား “ဟုိမွာ နင့္တုိ႔ ဆရာလာၿပီ” ဟုသာေျပာလုိက္ ငုိေနေသာကေလး ခ်က္ခ်င္းရပ္သည္။ ဂ်ီက်ေနေသာကေလး ၿငိမ္ကုတ္ သြားရသည္။ ကေလးမ်ားအတြက္ ေၾကာက္ခ်စ္႐ုိေသ ေတာေက်းလက္မွ ဆရာမ်ား၊ ေတာ ဘက္မွ ဆရာမ်ား စာသင္႐ုံႏွင့္ မလုံေလာက္။ ညအခ်ိန္ႀကိမ္ကိုင္ရြာ႐ုိးေလွ်ာက္လ်က္ စာက်က္စာအံ ႀကီးၾကပ္ေပး ရေသးသည္။ ေတာေက်ာင္းဆရာမ်ား၏ ေစတနာ။ ဆရာ့အသံၾကားမွ စာဖတ္ၾကသည့္ ကေလးမ်ား။ တခ်ဳိ႕ဆရာျပန္သည္ႏွင့္အိပ္ၿပီ။ တစ္ေၾကာ့ျပန္လာ အိမ္ေပၚတက္႐ုိက္လုပ္ရေသးသည္။ ဤသုိ႔လုပ္၍ မိဘမ်ားစိတ္ဆုိးလိမ့္မည္မထင္ႏွင့္။ လာ႐ုိက္သည့္ဆရာကုိ ကြမ္း၊ လက္ဖက္၊ ေရေႏြး ၾကမ္းႏွင့္ဧည့္ခံ ဝမ္းသာအားရရွိေနၾကသည္။ ပညာေရးမွာ ေတာေက်ာင္းဆရာႏွင့္ ေက်းလက္မိဘမ်ား တစ္သားတည္း။
“စာမရရင္ ႐ုိက္သာ႐ုိက္၊ မက်ဳိးမကန္းရင္ေတာ္ၿပီ။” မိဘတုိင္းေျပာေနက်စကား။ ေက်းလက္၏ ႐ုိးသား ပြင့္လင္းမႈ၊ ႏွစ္ေပါင္း ၄၀ ေက်ာ္ေတာေက်ာင္း ဆရာဘဝမွာ ကေလးမ်ား ပညာေရးအတြက္ ႀကိမ္ကုိင္ လမ္းညႊန္ အႏုနည္းအၾကမ္းနည္း နည္းစုံသုံးခဲ့ရသည္။ ေပါက္ေျမာက္ေအာင္ျမင္မႈလည္း ရွိခဲ့သည္။ သုိ႔ေသာ္ႀကိမ္ႏွင့္ ကုိင္တြယ္ေျဖရွင္း၍ မရခဲ့သည့္ ျဖစ္စဥ္ျဖစ္ရပ္ႏွင့္လည္း ႀကံဳခဲ့ဖူးသည္။ ၾကည့္ျမင့္တုိင္၊ လႈိင္ျမစ္ အေနာက္ဘက္ကမ္း ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းမွာ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ခဲ့စဥ္က ျဖစ္သည္။ စာသင္ ခ်ိန္ စာသင္ခန္းမွာႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ အိပ္ေပ်ာ္ေနတတ္သည့္ ကေလးတခ်ဳိ႕ႏွင့္ဆုံသည္။ ဤကဲ့သုိ႔ေနရ ေကာင္းမလား စိတ္ဆုိးမာန္ဆုိး ႐ုိက္ႏွက္မိသည္။ သူတို႔ေလးေတြ ဘဝအေျခအေနမွန္ကုိ သိလာခ်ိန္မွာ ေနာက္ထပ္ မ႐ုိက္ရက္ေတာ့ပါ။ ည ၁ နာရီဆုိလွ်င္ သူတုိ႔ေလးေတြ မိဘမ်ားႏွင့္အတူ ရန္ကုန္ဘက္ကမ္း သုိ႔ကူးရသည္။ တစ္ညလုံး ေရာင္းဝယ္ေဖာက္ကား လ်က္ရွိေနေသာ သီရိမဂၤလာေစ်း၊ ဗားကရာ အုန္း ငွက္ေပ်ာတန္း၊ ကမ္းနားေစ်း ငါးဒုိင္မ်ားတြင္သြားလာလႈပ္ရွား အိပ္ခ်ိန္မရွိ။ မုိးလင္းေတာ့အိမ္ျပန္၊ ၉ နာရီ ဆုိေက်ာင္းတက္၊ ေက်ာင္းမွာစာသင္ရင္း အိပ္ေပ်ာ္။ သူတို႔ေလးေတြ၏ ပုံမွန္ဘဝ၊ အရြယ္ႏွင့္မ လုိက္ေအာင္ ႐ုန္းရင္းကန္ရင္း ပညာသင္ၾကားေန ၾကသူမ်ား၊ မၾကာလုိက္ပါ။ တခ်ဳိ႕ဝမ္းေရးကုိဦးစားေပး ေက်ာင္းမွအၿပီးအပုိင္ ထြက္သြားၾကသည္။ ကေလးမ်ားပညာေရးတြင္ အႀကိမ္ႀကိမ္ ႀကိမ္ကုိင္တားဆီး ကာကြယ္ေပးႏုိင္ခဲ့သမွ် ဤတစ္ႀကိမ္ မစြမ္းေဆာင္ႏုိင္ခဲ့ပါ။ သူတို႔ေလးေတြ ပညာတစ္ပုိင္းတစ္စႏွင့္ ‘ညမင္းသားေလးေတြ’ ျဖစ္သြားသည္။
ႀကိမ္ႏွင့္ပတ္သက္သမွ် ခံစားခဲ့ရ၊ က်င့္သုံးခဲ့ရ၊ နာက်င္ခဲ့ရ အမွတ္တရမ်ား။ ယခုအခါ မိမိတို႔ႏုိင္ငံတြင္ ၁၉၀၉ ခုႏွစ္မွအစျပဳခဲ့သည့္ အျပစ္သားမ်ားအား ႀကိမ္ဒဏ္ေပးျခင္း အက္ဥပေဒကုိ ႐ုပ္သိမ္းလိုက္ၿပီဟု သိရသည္။ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ဇူလုိင္ ၁ ရက္ထုတ္သတင္းစာတြင္ ဖတ္လုိက္ရသည္။ လက္ရွိအေျခခံပညာ ေရး၏ကေလးဗဟုိျပဳ သင္ၾကားေရးနယ္ပယ္တြင္လည္း ကေလးမ်ားအတြက္ ႀကိမ္မလုိအပ္ေတာ့။ MRTV-4 မွပုံမွန္ လႊင့္ထုတ္ေပးေနေသာ မူႀကိဳေလးမ်ားအတြက္ ဂီဂဲလ္ကမၻာ Giggle Land သင္ၾကား မႈနမူနာ ကုိၾကည့္လွ်င္ အနာဂတ္ပညာသင္ၾကားမႈပုံစံကုိ သိႏုိင္ပါသည္။ ႀကိမ္ကုိ လုိအပ္ေသးသည္ဆုိ လွ်င္လည္း Blackboard မွစာမ်ားကုိ လွမ္းေထာက္ျပသည့္ တစ္ရံတစ္ခါ စာသင္ခုံကုိ ႐ုိက္သတိေပးရသည့္ သင္ေထာက္ကူ ပစၥည္းတစ္မ်ဳိးသာ ျဖစ္လာပါေတာ့မည္။ ကေလးမ်ားအတြက္ ႀကိမ္ဟူသည္ အမွတ္တရ ျပတုိက္သုံး ပစၥည္းျဖစ္သြားၿပီ။
နိဂုံးခ်ဳပ္ရပါလွ်င္ ႀကိမ္သည္လယ္ယာလုပ္ငန္းခြင္မွ ကၽြဲ၊ ႏြားမ်ားအတြက္ကား မသုံးမျဖစ္ သုံးေနရဦး မည္။ အသိမဲ့ေသာ က်ဳိးေၾကာင္းဆင္ျခင္တုံတရားႏွင့္ လူ႔နယ္ပယ္တြင္ကား ႀကိမ္မလုိအပ္ေတာ့ပါၿပီ။
ေၾကးမုံသတင္းစာ
ဇူလုိင္ (၁၅) ရက္၊ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္
--------------------------------------
ကိုမ်ဳိး(lwanmapyay.blogspot.com) လြမ္းမေျပ သုတရပ္၀န္း | Facebook
ကိုမ်ဳိး(lwanmapyay.blogspot.com) လြမ္းမေျပ သုတရပ္၀န္း | Facebook
- (အရှေ့သို့) ဝမ္းခ်ဳပ္မႈမွ လိပ္ေခါင္း ေရာဂါထိ ျဖစ္လာႏုိင္ စိတ်ဖိစီးမှု လျော့ကျစေနည်း (၁၀)ချက်... Android version 1.6 မွ 4.4.2 ထိ Myanmar Font ထည့္ေပးမယ့္ MM AIO Font Changer 1.0(Beta)ျမန္မာ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား အတြက္ University Of Queensland’s မွ ငါးဆယ္ရာခိုင္ႏႈန္း ပညာသင္ဆု ေပးအပ္မည္ယခုခ်က္ခ်င္း စိတ္ခံစားမႈ ေကာင္းမြန္လာေစမည့္ နည္းသံုးရပ္ မျမင္ရေသာ ေဆးဝါးမ်ား Acer Aspire E1-510P-2671 Laptop Review
- (အနောက်သို့) ေက်ာင္းေျပာင္းခြင့္ လက္မွတ္ ႏွစ္ႀကိမ္ ထုတ္ေပးသည့္ ေက်ာင္းအုပ္မ်ားကုိ ျပင္းထန္စြာ အေရးယူမည္ စိတ်ဖိစီးမှု လျော့ကျစေနည်း (၁၀)ချက်... Android version 1.6 မွ 4.4.2 ထိ Myanmar Font ထည့္ေပးမယ့္ MM AIO Font Changer 1.0(Beta)ျမန္မာ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား အတြက္ University Of Queensland’s မွ ငါးဆယ္ရာခိုင္ႏႈန္း ပညာသင္ဆု ေပးအပ္မည္ယခုခ်က္ခ်င္း စိတ္ခံစားမႈ ေကာင္းမြန္လာေစမည့္ နည္းသံုးရပ္ မျမင္ရေသာ ေဆးဝါးမ်ား Acer Aspire E1-510P-2671 Laptop Review