ရွားပါးလာေသာ ၀ိဇၨာမ်ား


အေျခခံပညာ အထက္တန္း အဆင့္ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသား မ်ားတြင္ သိပၸံဘာသာ တြဲကို သင္ယူမႈ ပိုမို မ်ားျပား လာသည္။ (ဓာတ္ပံု - နစ္ကီ)

ရန္ကုန္တုိင္း ေဒသႀကီး အတြင္းရိွ အေျခခံပညာ အထက္တန္း ေက်ာင္းမ်ားတြင္ တကၠသုိလ္ ၀င္တန္း၌ ၀ိဇၨာ ဘာသာ တြဲျဖင့္ တက္ေရာက္၍ စာေမးပြဲ ေျဖဆုိမည့္ တကၠသုိလ္ ၀င္တန္း ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူ မ်ား ရွားပါး လာေနသည္။

ႏွစ္စဥ္ တကၠသုိလ္ ၀င္တန္းေခၚ ဒသမတန္းတြင္ ဘာသာတြဲ ရွစ္ခုကုိ ေရြးခ်ယ္သင္ၾကားႏုိင္ၿပီး ႐ူပေဗဒ၊ ဓာတုေဗဒႏွင့္ ဇီ၀ေဗဒ ဘာသာရပ္ ပါ၀င္သည့္ သိပၸံဘာသာတဲြကုိ ေရြးခ်ယ္သည့္ ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္း သား မ်ားျပားေလ့ရိွၿပီး ႐ူပေဗဒ၊ ဓာတုေဗဒႏွင့္ ေဘာဂေဗဒ ဘာသာရပ္မ်ား ပါ၀င္သည့္ ၀ိပၸံဘာသာတဲြမွာ ဒုတိယအမ်ားဆံုးႏွင့္ သမုိင္း၊ ပထ၀ီ၀င္ႏွင့္ ေဘာဂေဗဒဘာသာရပ္မ်ား ပါ၀င္သည္ ၀ိဇၨာဘာသာတဲြမွာ ေရြးခ်ယ္သူအေရအတြက္ အနည္းဆံုးျဖစ္ေလ့ရိွသည္။

‘‘၀ိဇၨာဘာသာတြဲကုိ ေက်ာင္းသားေတြ အယူနည္းၾကတယ္ဆုိတာမွန္တယ္။ နယ္ေတြမွာပဲ အယူမ်ား ၾကတယ္။ ၿမိဳ႕ေပၚမွာက်ေတာ့ မယူၾကဘူး။ ဘာသာတဲြရွစ္ခုကုိ ကေလးေတြ ဆႏၵနဲ႔အညီ ကေလးေတြ ႀကိဳက္တာကုိ ေရြးခ်ယ္ပုိင္ခြင့္ ရိွတဲ့အတြက္ မေရြးတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ကေလးေတြ ဆႏၵအတုိင္း ပါပဲ’’ဟု အမွတ္(၃) အေျခခံပညာဦးစီးဌာနမွ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး တစ္ဦးကေျပာသည္။

တကၠသုိလ္၀င္တန္းအေရာက္တြင္ ၀ိဇၨာဘာသာတြဲကို အမ်ားစု မေရြးခ်ယ္ၾကသည့္ အဓိက အေၾကာင္း ရင္းမွာ လက္ရိွ က်င့္သံုးေနသည့္ စာေမးပြဲစနစ္ႏွင့္ တကၠသုိလ္၀င္ခြင့္ ေရြးခ်ယ္သည့္ အမွတ္ေပး စနစ္ ျဖစ္ေနျခင္း၊ ၎ဘာသာရပ္မ်ားႏွင့္ သက္ဆုိင္သည့္ အလုပ္အကုိင္ အခြင့္အလမ္းမ်ား မရိွျခင္း တုိ႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ေၾကာင္း ပညာေရး သုေတသီမ်ားက ဆိုၾကသည္။

‘‘သိပၸံဆုိရင္ အလုပ္အကုိင္မ်ားမ်ား ရႏိုင္တယ္။ စီးပြားေရးအရ အဆင္ေျပတယ္။ ၀ိဇၨာဆုိရင္ ဘာမွ လုပ္လို႔မရဘူး။ အသံုးမက်ဘူးဆုိတဲ့ အမွားႀကီးကုိ ဆက္ခံရတာပဲ။ တုိင္းျပည္မွာ လုိအပ္ေနတဲ့ ႏိုင္ငံေရး ပညာရွင္၊ စိတ္ပညာရွင္၊ အေတြးအေခၚ ပညာရွင္တုိ႔၊ ပထ၀ီပညာရွင္၊ သမုိင္းပညာရွင္ေတြကုိ ဆံုး႐ႈံး ေအာင္ လုပ္သလုိျဖစ္သြားတယ္’’ဟု စာေရးဆရာ ဆရာေမာင္သာခ်ိဳ ကေျပာသည္။

တကၠသိုလ္ ၀င္တန္းေျဖဆုိမည့္ ေက်ာင္းသားအမ်ားစုမွာလည္း ၀ိဇၨာဘာသာတြဲယူ၍ ေျဖဆုိလွ်င္ အနာဂတ္ အတြက္ အခြင့္အလမ္းေကာင္းမ်ားမရိွႏုိင္ေၾကာင္းႏွင့္ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း ပညာရပ္မ်ားကုိ ဆက္လက္ သင္ၾကားႏုိင္ခြင့္ မရိွႏုိင္ေၾကာင္း ယူဆထားလ်က္ ရိွၾကသည္။

‘‘၀ိဇၨာဘာသာရပ္ကုိ တက္ေရာက္သင္ၾကားေနတဲ့လူေတြ နည္းပါးသြားတယ္။ အခုလက္ရိွ က်င့္သံုးေနတဲ့ ပညာေရးစနစ္အရ အလြတ္က်က္ေျဖရတဲ့ စာေမးပြဲစနစ္၊ အမွတ္ေပးစနစ္ေတြေၾကာင့္ ၀ိဇၨာဘာသာရပ္ အေပၚ တန္ဖိုးထားမႈနည္းတယ္။ တကယ္တမ္းက ဘာသာရပ္တုိင္းမွာ သူ႔တန္ဖုိးနဲ႔သူ ရိွေနၾကတယ္။ တုိင္းျပည္တည္ေဆာက္တဲ့ေနရာမွာ အားလံုးက သူ႔က႑နဲ႔သူ အေရးႀကီးၾကတယ္။ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ ေနတဲ့ တုိင္းျပည္ကစၿပီး ထိခိုက္ေစတယ္’’ဟု ရန္ကုန္အေရွ႕ပုိင္းတကၠသုိလ္ သမုိင္းဌာန လက္ေထာက္ ကထိက ဆရာသန္းထိုက္ေအာင္ကေျပာသည္။

၀ိဇၨာဘာသာတဲြယူသည့္ ေက်ာင္းသားမ်ားမွာ တကၠသုိလ္၀င္တန္းစာေမးပဲြ ေအာင္ျမင္ၿပီးပါက အျမင့္ဆံုး စီးပြားေရးတကၠသိုလ္သုိ႔သာ တက္ေရာက္ႏုိင္ၿပီး ၀ိဇၨာ-သိပၸံ တကၠသုိလ္မ်ားတြင္ ႐ုိး႐ုိး ၀ိဇၨာဘာသာ တဲြမ်ား ကိုသာ ဆက္လက္တက္ေရာက္သင္ၾကားႏုိင္သည့္ အခြင့္အလမ္းသာ ရိွေနသည္။

သိပၸံဘာသာတဲြယူသည့္ ေက်ာင္းသားမ်ားမွာ တကၠသုိလ္၀င္တန္းစာေမးပြဲ ေျဖဆုိေအာင္ျမင္ပါက ဆရာ၀န္၊ အင္ဂ်င္နီယာ အစရိွသည့္ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း ဘာသာရပ္မ်ားကုိ ဆက္လက္ တက္ေရာက္ႏုိင္ သလုိ အီကုိတဲြဟု အေခၚမ်ားသည့္ ၀ိပၸံဘာသာတြဲျဖင့္ ေအာင္ျမင္ပါက အင္ဂ်င္နီယာ၊ စီးပြားေရး အစရိွသည့္ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းဘာသာရပ္မ်ားကို ဆက္လက္တက္ေရာက္ႏုိင္သည့္ အခြင့္အလမ္းမ်ားရိွေသာေၾကာင့္ ေက်ာင္းသားအမ်ားစု ေရြးခ်ယ္သင္ၾကားေလ့ရိွၾကသည္။

‘‘ေက်ာင္းေတြမွာ သင္တဲ့ဆရာေတာ့ရိွတယ္။ အဲဒီဘာသာတြဲယူတဲ့ ေက်ာင္းသားမရိွဘူးျဖစ္ေနတာ။ ၀ိဇၨာဘာသာတဲြကုိ ညံ့တဲ့လူေတြပဲ ယူတယ္လို႔ နားလည္ထားၾကတယ္။ အဲဒီဘာသာတဲြနဲ႔ ေအာင္သြား ရင္လည္း ဘာမွလုပ္လို႔မရဘူးလို႔ ခံယူထားၾကေတာ့ ယူတဲ့လူကုိ မရိွသေလာက္ျဖစ္ေနတာ’’ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ အတြင္းရိွ အထက္တန္းျပဆရာမတစ္ဦးကေျပာသည္။

၂၀၁၂-၁၃ ပညာသင္ႏွစ္ တကၠသုိလ္၀င္တန္းစာေမးပြဲတြင္ ျမန္မာတစ္ႏုိင္ငံလံုးတြင္ ေျဖဆိုရန္ စာရင္း ေပးသူ ငါးသိန္းေက်ာ္အနက္ ပထ၀ီ၀င္ႏွင့္ သမုိင္းဘာသာရပ္ ေျဖဆုိသူဦးေရမွာ သံုးေသာင္း ရွစ္ေထာင္ ေက်ာ္သာ ရိွသည္။

ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီးအတြင္းရိွ အေျခခံပညာ အထက္တန္းေက်ာင္း အမ်ားစုတြင္ အဆိုပါ ၀ိဇၨာဘာသာ တဲြကုိ ေရြးခ်ယ္သင္ၾကားမည့္ ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသား မရိွေသာေၾကာင့္ အဆိုပါဘာသာရပ္မ်ား သင္ၾကားေပးသည့္ တန္းခြဲမ်ားကို မထားရိွေတာ့ေၾကာင္း သိရသည္။

‘‘အခုက ညံ့တဲ့ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ မိဘေတြကလည္း သူတု႔ိကေလးကို သိပံၸတုိ႔၊ ၀ိပံၸဘာသာတြဲေတြကုိ ယူခုိင္းၾကေတာ့ ဒီ၀ိဇၨာဘာသာတဲြကုိ ယူတဲ့လူကုိမရိွတာ။ ၀ိဇၨာဘာသာရပ္သင္တဲ့ ဆရာမေတြကဒုကၡ။ သင္တဲ့လူမရိွေတာ့ ေက်ာင္းေတြမွာ အဲဒီတန္းခြဲေတြမရိွေတာ့ဘူး။ အေျခအေနက ေပ်ာက္သေလာက္ ကုိျဖစ္သြားတာ’’ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အတြင္းရိွ သမုိင္းဘာသာ သင္ၾကားသည့္ အထက္တန္းျပ ဆရာမ တစ္ဦး က ေျပာျပသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အတြင္းရိွ ကုိယ္ပုိင္အထက္တန္းေက်ာင္းအမ်ားစုတြင္ သိပၸံဘာသာတဲြႏွင့္ ၀ိပံၸဘာသာတြဲ ႏွစ္မ်ိဳး သာ သင္ၾကားေပးေလ့ရိွသည္။

‘‘အခုလက္ရိွက်င့္သံုးေနတဲ့ စနစ္ေတြေၾကာင့္ အမွတ္မ်ားမ်ားရမွ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းလုိင္း ေကာင္းေကာင္း ရမယ္ ျဖစ္ေနေတာ့၊ အဲလိုအေျခအေနေတြေၾကာင့္ သိပၸံဘာသာရပ္ေတြက ေရွ႕တန္းကုိ ေရာက္လာၿပီးေတာ့ ၀ိဇၨာဘာသာရပ္ေတြက တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ေနာက္တန္းကုိ ေရာက္သြားတာ။ အရင္ တုန္းကလို ၀ါသနာကို ေရွ႕တန္းတင္လို႔မရေတာ့ဘူး။ ေနာက္တစ္ခ်က္က အဲဒီလုိေအာင္လာတဲ့ ေက်ာင္း သားေတြကုိ အလုပ္အကုိင္နဲ႔ အခြင့္အလမ္း ရွာေဖြေပးႏုိင္မယ္ဆုိရင္ ယံုၾကည္မႈ မ်ားလာႏုိင္ပါတယ္’’ဟု ေျမာက္ဥကၠလာပၿမိဳ႕နယ္ရိွ ACA ကုိယ္ပုိင္ အထက္တန္းေက်ာင္း ပညာေရးအႀကံေပး ဦးစန္း၀င္း ကေျပာ သည္။

ထို႔အျပင္ ျမန္မာတစ္ႏုိင္ငံလံုးတြင္ စိတ္ႀကိဳက္ျမန္မာစာ ဘာသာရပ္ ပါ၀င္သည့္ ဘာသာတဲြေျဖဆုိသူမွာ အသက္(၅၀)ေက်ာ္ ေက်ာင္းသားတစ္ဦးႏွင့္ ေက်ာင္းသူတစ္ဦး စုစုေပါင္းႏွစ္ဦးသာ ရိွၿပီး အဆိုပါႏွစ္ ေယာက္ မရိွပါက တစ္ႏုိင္ငံလံုးတြင္ ၎ဘာသာတဲြေျဖဆုိမည့္သူ မရိွေတာ့ေၾကာင္း အၿငိမ္းစား ပညာေရးအရာရိွတစ္ဦးက ဆုိသည္။

‘‘ဉာဏ္ေကာင္းတဲ့လူကလဲ သိပၸံကုိယူၾကတယ္။ ဉာဏ္မေကာင္းတဲ့လူေတြက ၀ိဇၨာကုိယူတယ္။ အဲဒီလုိ လည္ပတ္ေနတာကေန Social Science နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ပညာရွင္ေတြ ရွားသြားတာပဲ။ ေဒါက္တာ သန္းထြန္းလို သမုိင္းပညာရွင္၊ ေဒါက္တာေက်ာ္စိန္လို စိတ္ပညာရွင္၊ နႏၵသိန္းဇံလုိ အေတြးအေခၚ ပညာရွင္၊ ေဒၚက်င္ေဌးတုိ႔လို ပထ၀ီ၀င္ပညာရွင္မ်ိဳးေတြ ရွားပါးသြားတာပဲ။ အားလံုးေသာ ပညာရပ္မ်ားကုိ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းႏုိင္ခြင့္ အခြင့္အလမ္းမ်ားကို အစိုးရက ဖန္တီးေပးရမယ္’’ဟု စာေရးဆရာ ဆရာေမာင္သာခ်ိဳ ကေျပာသည္။ 


7Day Daily
အတဲြ (၁၃)၊ အမွတ္(၂၁) 
 --------------------------------------
ကိုမ်ဳိး(lwanmapyay.blogspot.com) လြမ္းမေျပ သုတရပ္၀န္း | Facebook

ဆက်စပ်ဖတ်ရှုရန် အကြောင်းအရာများ...