ငွက္မုဆိုးမ်ား - Bird Hunters

ငွက္မ်ားကို ဓါတ္ပံုရိုက္ျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ မွတ္စုအမွတ္ (၂၉ ) ( http://shlaing.blogspot.sg/2012/12/birdphotography-bird-photography-by-soe.html ) တြင္ လည္းေကာင္း ပ်ံသန္းေနသည့္ ငွက္မ်ားကို ဓါတ္ပံု ရိုက္ျခင္း ႏွင့္ပတ္သက္၍ မွတ္စုအမွတ္ (၄၅ ) ( http://shlaing.blogspot.sg/2013/07/45-bird-in-flightshooting-bird-in.html ) တြင္ လည္းေကာင္း ေရးခဲ့ ျပီး ျဖစ္ပါသည္။ ေရးခဲ့သည့္ အေၾကာင္း အရာမ်ားမွာ Theory ကို အမ်ားစု အေျခခံကာ လက္ေတြ႕ အနည္းငယ္ ေပါင္းစပ္ ေရးသားခဲ့ ျခင္း ျဖစ္ပါ သည္။

ယခု ေရးမည့္ ငွက္မ်ားကို ကင္မရာ ျဖင့္ ပစ္သည့္ ငွက္မုဆိုး အေၾကာင္းမွာမူ ငွက္မ်ားကို ဓါတ္ပံု သြားရိုက္ ရာတြင္ ကံအားေလွ်ာ္စြာ ငွက္မ်ားအား ဓါတ္ပံုရိုက္ရာတြင္ အေတြ႕ အၾကံဳ အလြန္မ်ားသည့္ ဓါတ္ပံုဆရာ မ်ား ႏွင့္ ေတြ႕ဆံု ခြင့္ရခဲ့ရာ ယင္းတို႕ထံမွ ေလ့လာခဲ့ရသည္မ်ားကို ၀ါသနာရွင္ မိတ္ေဆြမ်ားထံ ျပန္ လည္ ေဖါက္သည္ခ်သည့္ အေနႏွင့္ ေရးသားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

Pasir Ris သို႕

အိမ္ ၏ အနီး အနားရွိ Little Guilin Lake သို႕ လမ္းေလွ်ာက္ သြားစဥ္ လင္းယုန္ ငွက္ ကို ဓါတ္ပံု လာရိုက္ေနသူ တစ္ဦးႏွင့္ ေတြ႕ခဲ့ရသည္။ Little Guilin Lake ေဘး ေက်ာက္ ေတာင္ ေပၚရွိ သစ္ပင္တြင္ လင္းယုန္ ငွက္ အသိုက္ရွိသည္။ ထိုလင္းယုန္သည္ Little Guilin Lake ကန္ေရျပင္ သို႕ ထိုးဆင္းကာ ငါးကို သုတ္ သည့္ ပံု ကို ငွက္ မုဆိုး မ်ား ဓါတ္ပံု လာရိုက္ေလ့ ရွိၾကသည္။ လင္းယုန္ အရွိန္ ႏွင့္ ေရ ထဲ ထိုးဆင္း၍ ငါးကို ကိုက္ခ်ီျပီးေနာက္ ပ်ံတက္ သည့္ အခ်ိန္ တြင္ အလြန္ လွေသာ Eagle Action ပံု ကို လာရိုက္ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ လင္းယုန္ သစ္ကိုင္းေပၚ တြင္ နားေနသည့္ ပံု ကို မရိုက္ၾကပါ။


ဤပံုမွာ ငါးကို လင္းယုန္က ခ်ီကာ ပ်ံတက္ ေနသည္ကို နမူနာအျဖစ္ ျပထားသည့္ပံု ျဖစ္ပါသည္။

အဆိုပါ ဓါတ္ပံုသမားသည္ သက္တူ ရြယ္တူလည္း ျဖစ္ ဓါတ္ပံုသမား အျခင္းအျခင္းလည္း ျဖစ္သည္ မို႕ ငွက္မ်ားကို ဓါတ္ပံုရိုက္နည္းကို ေဆြးေႏြး ျဖစ္ၾကသည္။ သူက Canon APS-C ကင္မရာ တစ္လံုးတြင္ Sigma 100-500mm တပ္ကာ ရိုက္ေနျခင္း ျဖစ္သည္။

Crop-Frame APS-C ကင္မရာ တြင္ Full Frame Lens တပ္ ရိုက္ ရျခင္း မွ Focal Length ပို ရ လုိ ၍ ျဖစ္သည္ ဟု သူ က ဆိုသည္။ သူ၏ Lens မွာ 100-500mm ျဖစ္သျဖင့္ Canon Crop factor အရ Zoom အစ 100mm တြင္ ( 100 X 1.6 ) 160mm ရ လာျပီး Zoom ၏ အဆံုး 500mm တြင္မူ ( 500 X 1.6 ) 800mm ရလာသည့္ အတြက္ အေ၀း ရွိ ငွက္ မ်ားကို ရိုက္ရာ တြင္ မ်ားစြာ တစ္ပန္း သာ သည္။

ယင္းေနာက္ သူ ရိုက္ ထားသည့္ လွပ ေသာ Kingfisher ငွက္ပံု မ်ားစြာကိုျပ သည္။ သူကပင္ ဤ Kingfisher ငွက္ပံု မ်ားကို Pasir Ris Park တြင္ ရိုက္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း Park အ၀င္ ႏွင့္ မေ၀း လွသည့္ သစ္သား တံ တားေပၚ မွ ရိုက္ လွ်င္ Kingfisher မ်ား အျပင္ အျခားေသာ ေရ ေပ်ာ္ ငွက္ မ်ားစြာ ကို ေတြ႕ နိုင္ေၾကာင္း ရင္ဘတ္ တြင္ အနီေရာင္ ရွိသည့္ အလြန္လွေသာ Stroke-billed Kingfisher သည္ အဆိုပါေနရာ သို႕ နံနက္ ၁၀ နာရီ ႏွင့္ ၁၂ နာရီ အၾကား ႏွစ္ၾကိမ္ ခန္႕လာေလ့ရွိ ေၾကာင္း ေျပာ ပါသည္။

သို႕ ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ သည္ တစ္ေန႕ ေသာ တနဂၤေႏြ ေန႕ တြင္ Parsir Ris သို႕ သြားပါေတာ့ သည္။ စင္စစ္အားျဖင့္ စင္ကာပူ အေရွ႕ ဖ်ား ပင္လယ္ ကမ္းေျခ ရွိ Pasir Ris တြင္ Kingfisher ငွက္မ်ားအေတာ္ စံုစံု ရွိ သည္ ဆို၍ သြားျခင္း ျဖစ္ပါ သည္။ သို႕ ရာ တြင္ Pasir Ris Park သို႕ ေရာက္ေသာ္ ဘယ္ေနရာ သြားရ မည္ ကို တိတိက်က် မသိ။

View of Pasir Ris Park















ထိုအခိုက္တြင္ ၾကီးမားလွေသာ Lens ၾကီးမ်ား တပ္ထားသည့္ ကင္မရာမ်ားကို Tripod အၾကီးၾကီး မ်ားေပၚတြင္ ဆင္ထားကာ ထမ္းလာၾကေသာ ဓါတ္ပံုသမား မ်ားလာေနသည္ကို ကံအားေလွ်ာ္စြာ ေတြ႕ လိုက္ရသည္။ အမ်ိဳးသားေရာ အမ်ိဳး သမီးမ်ားပါ ပါလာသည့္မိသားစု ျဖစ္ပံု ရသည္။ ငွက္မ်ားကို ကင္မရာ ျဖင့္ ပစ္မည့္ မုဆိုးမ်ား ျဖစ္ၾက ေပမည္။




မိသားစု အလိုက္ ခ်ီတက္လာသည့္ Bird Hunter မ်ား

ဟုတ္ျပီ..ဒီ ပစၥည္းေတြ ကေတာ့ ငွက္ ရိုက္မဲ့ ကင္မရာ ပစၥည္းေတြဘဲ။ သူ တို႕ ေနာက္ လိုက္မွ ဆိုျပီး လိုက္သြားလိုက္ပါတယ္။ သိတ္မလွမ္းလွတဲ့ ေရေခ်ာင္း ေပၚရွိ တံတားေလး ေပၚတြင္ သူတို႕ တစ္ေတြ ကင္မရာ ဆင္ေတာ့ ကိုယ္လည္း လိုက္ဆင္ တာေပါ့။ မၾကာမွီ အဲဒီလို လက္နက္ၾကီးေတြ ကိုင္ထားၾကတဲ့ ငွက္ မုဆိုးေတြ တဖဲြဖဲြ ေရာက္လာ ၾကတယ္။ အားလံုးေသာ သူမ်ားသည္ သိၾကြမ္း ခင္မင္ေနသူမ်ားျဖစ္ၾက သည္။ အျမဲလိုလာေနၾက သူမ်ား ျဖစ္ပံုရသည္။ မၾကာမီွ ငွက္မု ဆိုးေတြ တံတား ျပည့္လု ျပည့္ခင္ ျဖစ္ သြားသည္။












တဖဲြဖဲြ ေရာက္လာၾကသည့္ Bird Hunter မ်ား။

ဒီလို ကင္မရာ Lens အၾကီးၾကီးေတြနဲ႕ လူအမ်ားၾကီး တန္းစီေနၾကတာ အေရးၾကီး တဲ့ သတင္းယူ အတြက္ သတင္းေထာက္ေတြ ကင္မရာေထာင္ထား တဲ့ အတိုင္း ျဖစ္ေနေလ ေတာ့ လမ္းသြားလမ္းလာ ေတြက လည္း လာ စပ္စုၾက ၾကည့္ ၾကနဲ႕ ျဖစ္ေန ေလေတာ့ သည္။

တံတားေပၚ က လက္နက္ၾကီးမ်ား နဲ႕ ငွက္ ေစာင့္ ရိုက္ မည့္ အဖဲြ႕ အျပင္ Focal Length ရွည္တဲ့ Lens မ်ား နဲ႕ လမ္းေလွ်ာက္ ဓါတ္ပံု ရိုက္ေနၾကသူမ်ား ကလည္း မနည္းလွ။ သူ တို႕ ကလည္း Park ထဲ ငွက္ ေလွ်ာက္ ရိုက္ရင္း ရလာတဲ့ ရွားပါး ပံုေလးမ်ားကို ျပ ၾကတယ္။ အထူးသျဖင့္ Eagle မ်ား ပ်ံေနသည့္ ပံု ၊ အက္ိုင္း ေပၚ နားရန္ ဆင္းလာတဲ့ ပံု စသည္ တို႕ ကို ဂုဏ္ယူ စြာ ၀မ္းသာ အားရ ျပၾကပါသည္။

အရာရာတိုင္းတို႕ ၏ ဂုဏ္ရည္ဆိုသည္မွာ ႏိွဳင္းရပ္(Relative)သာ ျဖစ္သည္။

ငွက္ ရိုက္ဘို႕ ကၽြန္ေတာ္ ယူသြားတဲ့ Lens က Nikon 80-400mm AF S G ED VR ပါ။ အမွန္ ေျပာရရင္ ကိုယ့္ အရပ္ထဲ မွာ လမ္းသလားကာ ရိုက္ေနတုန္းက ဒီ Lens အေတာ္ၾကီး တာဘဲ၊ ငါ အေတာ္ ေ၀း ေ၀း ကို ဆဲြ ရိုက္နိုင္တဲ့ အေကာင္ဘဲလို႕ ခပ္ ၾကြတတ ေျမာက္ေတာက္ေတာက္ ျဖစ္ခဲ့ မိပါတယ္။

အခု ၾကေတာ့ ကိုယ့္ Lens က ဆင္ ေတြ အၾကားေရာက္သြားတဲ့ ဆိတ္ပမာ ျဖစ္သြားပါတယ္။

ေအာက္ပံု ရွိ Foreground မွၾကည့္ပါက တတိယေျမာက္ ကင္မရာမွာ ကၽြန္ေတာ့္ ကင္မရာ ျဖစ္ပါသည္။



ေအာက္ပံုရွိ Foreground မွၾကည့္ပါက ေရွ႕ဆံုးရွိ ကင္မရာမွာ ကၽြန္ေတာ့္ ကင္မရာ ျဖစ္ပါသည္။



အျခားေသာ ဘက္စံုစြမ္းအားေကာင္းလွသည့္ ကင္မရာ ၾကီးမ်ား



သည္အခ်ိန္တြင္ ကၽြန္ေတာ္ မန္း တကၠသိုလ္ ၌ ရူပေဗဒ ဘာသာရပ္ တတိယ ႏွစ္ တြင္ Ernestine ၏ Relativity Theory သင္ခဲ့ ရစဥ္က အားလံုးေသာ အရာမ်ား ၏ ဂုဏ္ရည္ ဆိုသည္ မွာ Relative သာ ျဖစ္သည္ဆို သည့္ ျမန္မာလို ႏွိဳင္းရပ္ သီ၀ရီ ကို ျပန္သတိ ရမိပါသည္။

အရာရာတို႕ ၏ ျမင့္သည္ နိမ့္သည္ ၊ တိုသည္ ရွည္ သည္ ၊ ၾကီးသည္ ငယ္သည္ ၊ ျဖဴသည္ မဲ သည္ စသည့္ ဂုဏ္ရည္ သတ္မွတ္ ခ်က္တို႕သည္ ပကတိ (Absolute ) ဟူ ၍ မရွိ အားလံုးေသာ အရာ ခပ္သိမ္း တို႕ ၏ အရည္အခ်င္း သည္ ႏွိဳင္း ရပ္ သေဘာ ( Relative ) သာ ျဖစ္သည္ ဟု ဆုိပါသည္။

ခုတ္ေမာင္းေနသည့္ မီးရထား ေပၚရွိ ထိုင္ေနသည့္ လူသည္ လမ္း ေဘးရွိ ဓါတ္တိုင္ ႏွင့္ ႏွိဳင္းယွဥ္ လွ်င္ ေရြ႕ လွ်ားေနသည္။ သို႕ ေသာ္ မီးရထား၏ ထိုင္ ခံု ႏွင့္ ႏွိဳင္း ယွဥ္ ပါမူ ရပ္ေနသည္ ဟူ၍ Relativity Theory ကိုသင္ၾကားေပး သည့္ ထိုစဥ္က ရူပေဗဒ ကထိက ေနာင္တြင္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ပါေမာကၡ ခ်ဳပ္ ရာထူးျဖင့္ အျငိမ္း စားယူသြားေသာ ဆရာဦးတင္ဦးလွိဳင္ ေျပာခဲ့သည့္ ဥပမာကို ယေန႕ အထိသတိ ရေနဆဲ ျဖစ္ ပါသည္။

အရပ္ ၅ေပ၉လက္မ ရွည္သူသည္ အရပ္ ၅ေပ၆လက္မ ပတ္၀န္းက်င္ ရွိသူမ်ားအၾကားတြင္ အရပ္ရွည္ တဲ့သူ ဟု ဆိုျငားေသာ္လည္း အရပ္ ၆ေပ ေက်ာ္ ရွည္သည့္ လူမ်ားအၾကားတြင္မူ လူပု ျဖစ္သြား ေပသည္။

ႏြားေျခရာ ခြက္ထဲ ရွိဖါးသူငယ္ သည္ အႏွိဳင္းမဲ့ေသာ အေျခအေန၌ ထိုေနရာ မွာၾကီးက်ယ္ လွသည့္ သူ၏ကမၻာ ၾကီး ျဖစ္သည္ ၊ ငါ ႏွင့္ ငါသာ ႏွိဳင္းစရာဟု ထင္တတ္သည္ဆိုသည့္ သေဘာကို သတိခ်ပ္ေစသည့္ ျဖစ္ရပ္ တစ္ခု ျဖစ္ပါသည္.

၀ါရင့္ ငွက္မုဆိုးမ်ားက အေတြ႕အၾကံဳကို မွ်ေ၀ေပးျခင္း။

မုဆိုးၾကီးမ်ား ဓါတ္ပံု ရိုက္ နားသည့္ အခ်ိန္ တြင္ သူတို႕ ကို ငွက္ ရွာပံု ရိုက္ပံု ရိုက္နည္း ကိုေမး ရပါတယ္။ သူတို႕ ကလည္း စိတ္ရွည္ စြာ ရွင္းျပပါတယ္-

· ငွက္မ်ား၏ အေလ့ အထ နဲ႕ သြားလာေနက် ေနရာ နဲ႕ အခ်ိန္ စသည္ မ်ားကို သိထား ဘို႕ လိုေၾကာင္း၊

· ထိုေနရာ ကို Standby ခ်ိန္ ထားရန္ လိုေၾကာင္း၊ ၄င္းတို႕၏ လွဳပ္ရွားမည့္ အေျခအေနကို မ်က္ေျခ မျပတ္ ေစာင့္္ ၾကည့္ ေနရန္ လိုေၾကာင္း၊

· Kingfisher လို ငွက္ မ်ိဳး ကို ပ်ံ ေနသည့္အခ်ိန္ ရိုက္ ဘို႕ အတြက္ ၄င္းတို႕ စားေလ့ ရွိသည့္ ငါး မ်ားကို ခ်ေပးရေၾကာင္း၊ မည္သည့္ အခ်ိန္ အစာ ကို လာေကာက္မည္ကို အတတ္ေျပာရန္ ခက္ေၾကာင္း၊ သည္းခံ ကာ ေစာင့္ရမည္သာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အစာလာေကာက္သည့္ ရွာရွားပါးပါး အခ်ိန္ ကို လံုး၀ လက္လြတ္ခံ ၍ မျဖစ္ေၾကာင္း၊

· ကင္မရာ၏ Focusing Area Mode ကို 3D Dynamic သို႕ မဟုတ္ Wide Area Dynamic, ထားကာ Focusing Mode ကို AF-C, နွင့္ ရိုက္ေၾကာင္း၊ Shooting Mode ကို မူ သန္ရာ သန္ရာ ရိုက္နိုင္ေၾကာင္း သူတို႕ ကမူ Aperture Priority နဲ႕ ရိုက္ေၾကာင္း၊ Programe နဲ႕ လည္း ရိုက္နိုင္ေၾကာင္း၊

· ငွက္ နားေနသည့္ ပံုထက္ အစာကို ေရထဲသို႕ ဆင္းသုတ္သည့္ အခ်ိန္ ႏွင့္ ပ်ံတက္သည့္ အခ်ိန္တြင္ ရိုက္ရ သည့္ ပံုက မ်ားစြာ တန္ဘိုးရွိ ေၾကာင္း ၊

· ထိုသို႕ ပံုမ်ား ရိုက္ရန္အတြက္ Subject ျဖစ္သည့္ ငွက္ ပ်ံ ေနသည္ကို Freeze လုပ္နိုင္ရန္ Kingfisher ငွက္ကဲ့ သို႕ အလြန္ျမန္သည့္ ငွက္ အတြက္ Shutter Speed သည္ 1/2000 Sec. ခန္႕ ရွိရန္ လိုေၾကာင္း၊

· အျမန္ ပ်ံေနသည့္ ငွက္ ကို Freeze လုပ္ နိုင္မည့္ Speed ရရန္ အတြက္ ISO ကို တင္ေပးရန္ လိုေၾကာင္း၊

· ၄င္းတို႕ ကင္မရာ၏ Flash Gun တပ္သည့္ေနရာ တြင္ တပ္ထားသည္ Scope မွာ စင္စစ္အားျဖင့္ ေသ နပ္ပစ္သည့္ အခါ သံုးသည့္ Sight ျဖစ္ေၾကာင္း၊ စင္ကာပူ တြင္ Sim Lim Square ၆ ထပ္ ရွိ ဆိုင္ တစ္ေနရာထည္း မွာသာ ရ နုိင္ေၾကာင္း၊

· ၄င္းတို႕သည္လည္း ေလ့က်င့္ရင္း၊ ေလ့လာ၊ ေလ့လာရင္း ေလ့က်င့္ ေနၾကရသည္ သာျဖစ္ေၾကာင္းေျပာ ပါသည္။

" ဘာျဖစ္ လို႕ အေတာ္ျမန္ျမန္ ပ်ံ တဲ့ ငွက္ကိုမွ ခက္ရာခဲဆစ္ အပင္ပန္းခံ ျပီး ရိုက္ၾက တာလဲ " လို႕ ငွက္မုဆိုး ၾကီး ေတြ ကို ေမးၾကည့္ေတာ့့ -

" Changeling ျဖစ္ လို႕ေပါ့ဗ်ာ။ ခက္တာကို ရေအာင္လုပ္နိုင္တယ္ဆိုတဲ့ (Satisfaction ) ေၾက နပ္ ႏွစ္သိမ့္ မွဳ ကို လိုျခင္ လို႕ ေပါ့ဗ်ာ။ ဥပမာ ေျပာရရင္ဗ်ာ... ဧ၀ရက္ ( Everest ) ေတာင္တက္ လို႕ Summit ေရာက္ တဲ့အခါ ရုပ္၀တၱဳ ဆိုင္ရာ ဘာရသလဲ ၊ ဘာမွ မရပါဘူး ။ သို႕ေသာ္ ဘယ္လိုပင္ ခက္ခဲ ပါေစ လူ ဆိုတာက ရ ေအာင္ လုပ္နိုင္တယ္ ဆိုတဲ့ ခံစားမွဳ မ်ိဳးေပါ့ ဗ်ာ ။ အဲဒါ မ်ိဳး နဲ႕ ယွဥ္လိုက္ ေတာ့ အခု ကၽြန္ေတာ္တို႕ လုပ္ေနတာက ဘာမွ ေျပာပေလာက္တဲ့ အရာ မဟုတ္ေသးပါဘူး။ " လို႔ ေျဖၾကပါတယ္။

ထိုေန႕က ကၽြန္ေတာ္သည္ ပ်ံ ေနသည့္ ငွက္ပံု ေကာင္းေကာင္း မဆိုထားႏွင့္ နားေနသည့္ ငွက္ကေလး ၃ ပံု ၄ ပံု ေလာက္ကိုသာ အေတာ္ရိုက္ခဲ့ရပါသည္။ သူတို႕က ရိုက္ထားသည့္ ပံုကို လာလာၾကည့္ ေပးပါသည္။ လက္ခံ နိုင္ေလာက္သည့္ ပံုကို ဒီပံု ေလာက္ဆိုရျပီ ဟု ေျပာပါသည္။


ကၽြန္ေတာ့္အား အေတြ႕အၾကံဳ မွ်ေ၀ေပးသူ။

Lens ၾကီး မ်ား၏ စြမ္း ေဆာင္မွဳ။

၀ါရင့္ သဘာရင့္ ငွက္ မုဆိုး တို႕ ၏ Lens ေတြ အၾကား မွာ ကၽြန္ေတာ္ ေယာင္ျခာျခာ ျဖစ္သြားပါသည္။ ငွက္မ်ားကို ဓါတ္ပံု ရိုက္ရာတြင္ ပံု ၾကီးၾကီး ရရန္ တတ္ နိုင္သမွ် အနား ကပ္ ရိုက္ ရမည္ ၊ Frame ကို ေနရာ လြတ္ မထားရ ဆိုသည့္ Wildlife Photography ဥပေဒ သ ရွိ ပါသည္။ သို႕ ရာ တြင္ သဘာ၀ အတိုင္း ရွိေနၾကသည့္ ငွက္မ်ား သည္ အိမ္ေမြး သတၱ၀ါ ကဲ့သို႕ လူအနားကပ္ မခံ ပါ။ အနီးသို႕ တတ္နိုင္သမွ် ကပ္ ရိုက္ရမည္ ဆိုေသာ္လည္း လက္ေတြ႕ တြင္ ထင္သေလာက္ မလြယ္လွ။ အေ၀း မွ Long Tele မ်ား၏ အကူအညီ ျဖင့္သာ ရိုက္ရ သည္က မ်ားပါသည္။

အေတာ္ ကံေကာင္းလို႕ ကိုယ့္ အနားလာ နားသည့္ ငွက္ ကေတာ့ ရေတာင့္ ရခဲ အခြင့္အေရးပါ။ မ်ားေသာ အားျဖင့္ အေ၀းမွ ေန၍သာ ရိုက္ၾကရသည္။ အခ်ိန္တိုအတြင္း Focal Length ရွည္ကာ Aperture က်ယ္ျပီး Focusing ျမန္သည့္ Lens ၾကီးမ်ားကိုသာ အားကိုးကာ ရိုက္ၾကရပါသည္။ ၄င္းတို႕ Lens မ်ားကို လိုက္ၾကည့္ကာ စပ္စု မိသေလာက္္ Nikon ေရာ Canon ပါ 600mm, f-4 ၾကီးေတြ ျဖစ္ၾကသည္။ အေသး ဆံုးက 500mm ဘဲ။ အခ်ိဳ႕ Lens မ်ားမွာ သည္ထက္ပင္ Focal Lemgth ပိုရွည္သည့္ Lens မ်ား ျဖစ္ပံုရသည္။

အဆိုပါငွက္ မုဆိုး မ်ားသည္ ငွက္ မ်ားကို နားေန စဥ္ ရိုက္သည္ထက္ လွဳပ္ရွားပ်ံသန္း ေနသည့္ Action ကို အဓိက ရိုက္ရန္ အတြက္ ျပင္ဆင္ထားၾက သည္ ကိုေတြ႕ရသည္။ ထို႕ ေၾကာင့္ Focusing ျမန္သည့္ Lens မ်ား ႏွင့္ Continuous Speed ႏွင့္ ရိုက္ပါက အနည္း ဆံုး တစ္စကၠန္႕ အတြင္း (၆) ပံုေလာက္ရသည္ ကင္မရာ မ်ိဳး ကို သံုးၾကသည္။

အဆိုပါေန႔ တြင္ ရိုက္ၾကသည့္ ငွက္မ်ားသည္ ပ်ံသန္း ရာ တြင္ အလြန္ျမန္သည့္ ငွက္မ်ား ျဖစ္ရာ အဆိုပါ ငွက္မ်ား အရွိန္ ႏွင့္ ပ်ံေနစဥ္ Subject အား ကင္မရာ View Finder အတြင္း မွ ေျခာင္းၾကည့္ ကာ လိုက္ ခ်ိန္ ေနလွ်င္ Subject ေနာက္သို႕ Focusing လိုက္ခ်ိန္ ရန္ အခက္အခဲ ရွိသည့္အတြက္ ကင္မရာ၏ Flash တပ္ဆင္သည့္ ေနရာ တြင္ ပစ္မွတ္ ပစ္သည့္ ေသနပ္ တြင္ တပ္ဆင္ေသာ Sniper Scope ကဲ့သို႕ Sight ကို တပ္ထား ၾကသည္။

အလြန္ျမန္ ဆန္ စြာ ပ်ံသြားသည့္ ငွက္ကို ကင္မရာ View Finder မွ မၾကည့္ဘဲ အဆိုပါ Scope ( Sight) မွ ၾကည့္ ကာ ေသနပ္ ႏွင့္ပစ္သကဲ့သို႕ လိုက္ ရို္က္ၾကပါသည္။ ထိုအရာမွာ ေအာက္ပံု ၏ Foreground ရွိ ကင္မရာ အေပၚFlash Gun တပ္သည့္ ေနရာတြင္ တပ္ဆင္ ထားသည့္ အရာ ျဖစ္ပါသည္။





၀ါအၾကီး ဆံုး ပုဂၢိဳလ္က ငွက္မ်ား မလာေသးပါက ေလ့က်င့္ ခန္း ( practice ) ရိုက္ၾကဟု ခိုင္းပါသည္။ ထိုအခ်ိန္ တြင္ မီတာရာႏွင့္ ခ်ီ ေ၀းသည့္ ေကာင္းကင္ တြင္ ပ်ံေနသည့္ ငွက္ ကို in-Flight ရိုက္ၾကပါသည္။ အေတာ္ ေ၀းသည့္ ေနရာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ၾကည့္ လိုက္ သည့္ အခ်ိန္ တြင္ ငွက္ကို ျမင္ရံု မွ်သာ ရွိသည္။ Lens ၾကီးေတြ က Subject ကို ထိုး ခ်ိန္ လိုက္သည္ ႏွင့္ Focus က တစ္ခါ ထည္း မိသြားသည္။ Tracking တစ္ခါထည္း လိုက္သြားသည္။ ကိုယ့္ Lens မွာေတာ့ Subject ကို ျမင္ေအာင္ အေတာ္ၾကည့္ယူ ရျပီး Subject ကို Focus ဖမ္းျပန္ေတာ့လည္း တစ္ခါတစ္ရံသာမိျပီး လြတ္လြတ္ ထြက္သြားသည္။ Continuous Tracking ကိုအေတာ္ ဖမ္းယူရသည္။

ကၽြန္ေတာ္ Focusing အတြက္ အလုပ္ ရွဳပ္ ေနသည့္ အခ်ိန္တြင္ Lens ၾကီးေတြ က တိုေတာင္းလွသည့္ အခ်ိန္ အတြင္းမွာပင္ ကြက္တိ ခ်ိန္ျပီး တိက်ေသာ Tracking ျဖင့္ ပံုေတာ္တာ္ မ်ားမ်ား ရိုက္ျပီး ျဖစ္ေနသည္။

ကိုယ္မွာ က Lens အတြင္း မွေန၍ Subject ကိုအေတာ္ ရွာ ရသည္ ေတြ႕ျပန္ေတာ့လည္း Focus Tacking မိေအာင္ အေတာ္ လုပ္ယူရသည္။ 80-400mm သည္ ေတာ္ရံု တန္ရံု အကြာ အေ၀း တြင္ အခက္အခဲ မရွိေသာ္လည္း ယခု ကဲ့သို႕ အေတာ္ ေ၀းသည့္ ေနရာ မွ ေသးငယ္ လွသည့္ Subject ေနာက္သို႕ လိုက္ရာ တြင္မူ Lens ၾကီးမ်ားကို မွီေအာင္ မလိုက္ နိုင္ သည္ကို ေတြ႕ လိုက္ရပါသည္။

ေအာက္ ပံု မွာ practicing တြင္ Crop-Frame 600mm ( Full Frame 400mm) ျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ အေတာ္ က်ိဳးစား ရိုက္ခဲ့သည့္ ပံု ျဖစ္ပါသည္။ ၀ါရင့္ မ်ား သူတို႕ ၏ Lens ၾကီးမ်ား ႏွင့္ ရိုက္ထားသည့္ပံု ကို လိုက္ၾကည့္ရာ ၄င္းတို႕၏ပံုမ်ား မွာ မ်ားစြာ ၾကည္လင္ ျပတ္သား လွသည္ကိုေတြ႕ ရ ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ ပံု ႏွင့္ တစ္ျခားစီ ျဖစ္ပါသည္။



သည္ေနရာတြင္ ပစၥည္း ကိရိယာ၏ အေရးပါမွဳ မွာ အေတာ္ အေရး ၾကီးသည္ ကိုေတြ႕ လိုက္ရပါသည္။ ကင္မရာေနာက္က လူသည္လည္း သူ႕ကို ဇက္ကိုင္တတ္ဘို႕ လိုပါသည္။ ပစၥည္းတစ္ခုထည္း ေကာင္းရံုမွ် ၊ လူ တစ္ဦး ထည္း ေတာ္ရံု မွ် နဲ႕ ဤ ကဲ့ သို႕ ခက္ရာ ခက္ဆစ္ ရိုက္ရသည့္ ေနရာ မ်ိဳးတြင္ ပံု ေကာင္း မရ နိုင္ ဆိုသည္ ကို ေကာင္း စြာ သေဘာ ေပါက္ မိပါသည္။

ဓါတ္ပံုကို ဘာသာရပ္အလိုက္ အေလးထားကာ ရိုက္ၾကမည္ ဆိုပါက ဘာသာရပ္အလိုက္ သက္ဆိုင္ရာ အေထာက္အကူျပဳ သီးသန္႕ ပစၥည္းမ်ား လိုပါမည္။ အနုစိတ္ရိုက္လွ်င္ Macro Lens နဲ႕မွသာ အေသးစိတ္ မ်ားကို တိက် စြာ ေဖၚ ေပးနိုင္မည္ ျဖစ္သကဲ့သို႕ ယခုကဲ့သို႕ Wildlife ရိုက္ပါက စြမ္းအားေကာင္းသည္ Long Tele မ်ားနဲ႕ ရိုက္ပါမွ ထိပ္တန္းပံုမ်ား ရနိုင္ေပမည္။ မည္ကာမတ္တပ္ မွတ္တမ္းသေဘာ ပံု ထြက္ ရင္ ျပီးေရာ ဆိုသည့္ ပုံမ်ိဳးကို မဆိုလိုပါ။

လူ၏ အေတြ႕ အၾကံဳ အေရးပါမွဳ။

ကၽြန္ေတာ္ ငွက္မ်ားကို ဓါတ္ပံုရိုက္ရန္ လုိက္ရွာသည္။ ငွက္တစ္ေကာင္ တစ္ျမီးမွ မေတြ႕ရပါ။ သို႕ေသာ္ ေဘးဘက္ရွိ၀ါရင့္ ဆရာ ၾကီးမ်ားက မူ တခ်ပ္ခ်ပ္ နဲ႕ ရိုက္ေနၾကျပီ။ သူတို႕ ကင္မရာခ်ိန္ ထားသည့္ ဘက္သို႕ လိုက္ၾကည့္ ရာတြင္လည္း ဘာငွက္ ကိုမွ မေတြ႕။ သို႕ ႏွင့္ သူတို႕ အရိုက္ ရပ္မွ ေမးၾကည့္ရာ သူတို႕ က ငွက္ကို ျပသည္။ သို႕ ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္ အေတာ္ ႏွင့္ မျမင္ရ။ အေတာ္ၾကီး ကို ျပေတာ့ မွ သာ ျမင္သည္။

ေအာက္ပါ ငွက္ပံုမ်ားမွာ ၀ါရင့္ငွက္မုဆိုးမ်ား စိတ္ရွည္လက္ရွည္ အေတာ္ ျပမွ ရိုက္ျဖစ္လိုက္သည့္ ပံုမ်ား ျဖစ္ပါ သည္။ ကိုက္ ၂၅၀ ခန္႕ ေ၀းသည့္ေနရာ ေလာက္မွ Crop Factor 600mm ျဖင့္ ရိုက္ထားသည့္ ပံု မ်ား ျဖစ္ပါသည္။

ေအာက္ပါပံုမ်ားမွာ ၀ါရင့္ ငွက္မုဆိုးၾကီးမ်ား ျပမွ သစ္ကိုင္း သစ္ရြက္တုိ႕ အၾကားမွ လွန္ေလွာရွာ၍ အေတာ္ၾကည့္ ယူကာ ရိုက္ထားသည့္ ပံုမ်ား ျဖစ္ပါသည္။


Stork-billed Kingfisher


Stork-billed Kingfisher


Collared Kingfisher


Common Kingfisher.


White Throated Kingfisher


White Throated Kingfisher

မုဆိုးၾကီးမ်ားသည္ အဆိုပါငွက္မ်ားအပ်ံကို ေစာင့္ရိုက္ၾကျပန္သည္။ ဘယ္အခ်ိန္တြင္ ပ်ံ မည္ကို ကိုယ္က မသိ၍ ေတာင္လုပ္ ေျမာက္လုပ္ လုပ္ေနစဥ္ ေဘးမွ တစ္ခ်ပ္ခ်ပ္ ႏွင့္ ရိုက္သံၾကား လိုက္ရ၍ၾကည့္ လိုက္ ေတာ့ ငွက္က ပ်ံ သြားျပီ။ သူတို႕ကေတာ့ ရိုက္ျပီး သြားၾကျပီ။ ကိုယ္လိုက္ရိုက္ေတာ့ အျမီး ေလာက္ေတာင္ အေတာ္အမွီ ေအာင္ လိုက္ရိုက္ လိုက္ရသည္။

လက္ေနွးသည့္ အတြက္ မမွီ မကမ္း လွမ္း ရိုက္ လိုက္ရသည့္ ငွက္မ်ား။ ထို႕ ေၾကာင့္ လို အပ္သည့္ အေနအထားမ်ိဳး မရ လိုက္ပါ။







ထုိေန႕တြင္ေတြ႕ လိုက္ရသည့္ ငွက္မ်ားကို အထူးျပဳ ရိုက္ေနသူ မ်ားသည္ ငွက္အေတာ္မ်ားမ်ား၏ အမည္ကို သိၾကသည္။ ၄င္းတို႕ အမည္မသိသည့္ ငွက္က နည္းသည္။

ထိုေန႕က ကၽြန္ေတာ္ ပစ္ခဲ့သည့္ ငွက္မ်ား။


Little Heron


White breasted Waterhen


Gary Heron


Lace Woodpecker

သင္တန္းျပီးဆံုးေသာ္။


T-Shirt လက္ရွည္ အစိမ္း ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္၏ သင္တန္းဆရာ။

ကၽြန္ေတာ့္ အေနႏွင့္မူ ထိုေန႕ တြင္ ငွက္မ်ား ဓါတ္ပံု ရိုက္ျခင္း ႏွင့္ပတ္သက္၍ လက္ေတြ႕ သင္တန္း ကေလး တစ္ခု တက္ခြင့္ ရလိုက္သည္ဟု သေဘာထားပါသည္။

အလင္းေရာင္ အေတာ္နည္းလာသည့္ အခ်ိန္တြင္ ကၽြန္ေတာ္က စင္ကာပူ အေရွ႕ဖ်ားမွ အေနာက္ဖ်ား အထိ ျပန္ရမည္ ျဖစ္၍ ၀ါ ေရာအသက္ပါ ၾကီးသည္ ့ ငွက္မုဆိုး ၾကီးကို ကၽြန္ေတာ္ ျပန္ ေတာ့ မည္ ျဖစ္ၾကာင္း ႏွဳတ္ဆက္ရာ သူက-

“ ခင္ဗ်ား အခု ငွက္ ၃-၄ ေကာင္ ေလာက္ ရလိုက္ျပီ အိမ္ျပန္ေရာက္ရင္ ေၾကာ္ စားေပေတာ့ ၊ I mean, fry it on your Computer “ လို႕ မွာ လိုက္ပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္ ကလည္း Thank you ေျပာကာ ျပန္ခဲ့ရပါတယ္။

PDF file ကို ဒီေနရာမွာ ရယူပါ...

Credit: ဆရာဦးစိုးလႈိင္ (Country Road)
-------------------------------------------------
ကိုမ်ဳိး (lwanmapyay.blogspot.com)

ဆက်စပ်ဖတ်ရှုရန် အကြောင်းအရာများ...