ေက်းဇူးျပဳ၍ ရပ္မထားပါႏွင့္


ကြၽန္ေတာ္ ေက်ာင္းဆရာမျဖစ္မီ တကၠသိုလ္တက္စဥ္က ဆိုဗီယက္႐ုရွား ထုတ္ Sputnik မဂၢဇင္း အၿမဲ ဖတ္သည္။ ထိုမဂၢဇင္းထဲတြင္ ဆိုဗီယက္ ေက်ာင္းဆရာႀကီး တစ္ဦးကို စိတ္ထဲ အၿမဲစြဲလမ္း ေနမိသည္။ ထိုဆရာႀကီးသည္ မူႀကဳိတန္းေတြကို စာသြားသင္သည္။ သို႔ေသာ္ သူသည္ ပါရဂူဘြဲ႕ ယူထားသူျဖစ္သည္။ သူတို႔ ႏိုင္ငံတြင္ ပညာအရည္အခ်င္းက ပါရဂူ သည္ တကၠသိုလ္တြင္သာ သင္ရမည္ဟု သတ္မွတ္ခ်က္မရွိ။ ကေလးသူငယ္ စိတ္ပညာႏွင့္ ကေလး ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ေရးကို စိတ္ဝင္စားသူသည္ မူႀကဳိတြင္လည္း သြားသင္ႏိုင္သည္။ ပါရဂူဘြဲ႕ရ မူလတန္းသင္ ဆရာႀကီး ဆိုၿပီး ကြၽန္ေတာ္ ေလးစားသြားသည္။

ထိုဆရာႀကီးသည္ ရာသီဥတု သာယာသည့္ေန႔ မ်ားတြင္ ကေလးေတြကို ေတာေတာင္ထဲ ေျခလ်င္ ေခၚ သြားသည္။ လိပ္ျပာ၊ ပိတုန္း၊ ခ႐ု၊ ပတ္က်ိ၊ ငါး၊ ပ်ား၊ ပန္း စသည္မ်ားကို သဘာဝအတိုင္းနာမည္ေလးေတြ ေျပာျပသြားၿပီး ကေလးေတြကို လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ သင္သြားသည္။ စမ္းေခ်ာင္းေလးတစ္ခု အတြင္းသို႔ ေရာက္သည့္အခါတြင္ ေက်ာက္တုံးေလးေတြကို ကေလးေတြအား ေကာက္ခိုင္းသည္။

"ပီတာ ေက်ာက္တုံးသုံးလုံး ေကာက္ခဲ့ပါ"

"နာတာရွာ ေက်ာက္တုံးငါးလုံး ေကာက္ခဲ့ပါ"

"ကေလးေတြ ပီတာနဲ႔ နာတာရွာ ေကာက္ခဲ့တာ ေက်ာက္တုံး ဘယ္ႏွတုံးလဲ"

ပါေမာကၡႀကီးသည္ ကေလးမ်ားကို သခၤ်ာလက္ေတြ႔ သင္ေနျခင္းျဖစ္သည္။ ရာသီဥတု မသာယာသည့္ ေန႔မ်ားတြင္ ကေလးေတြကို ပါေမာကၡႀကီးက ရႊံ႕ေတြႏွင့္ ကစားခိုင္းသည္။ ရႊံ႕ေတြနယ္ေနေသာ ကေလးေတြ၏ လက္ေခ်ာင္းေလးေတြက သန္မာေစသည္ မဟုတ္ပါလား။ ထိုဆရာႀကီးသည္ ကေလးေတြ ကို စာမသင္။ သဘာဝကို သင္သည္။ သဘာဝထဲမွ ပညာေတြကို ထုတ္ယူခိုင္းသည္။ ေခါင္းျဖဴျဖဴ အဘိုး ႀကီးတစ္ေယာက္ ေဘးတြင္ ဝိုင္းေနေသာ ကေလးမ်ား၏ ဓာတ္ပုံကို ၾကည့္ၿပီး ကြၽန္ေတာ္ အနာဂတ္အ တြက္ စိတ္ကူးယဥ္ ၾကည့္ခဲ့မိသည္။

ကြၽန္ေတာ္ ေက်ာင္းဆရာျဖစ္ေတာ့ ေတာေက်ာင္းေလးထဲတြင္ ကေလးေတြကို ေရဒီယို နားေထာင္ခိုင္း သည္။ အျပင္ထြက္ၿပီး အသီးအႏွံေတြ စိုက္ခိုင္းသည္။ စာသင္ခ်ိန္တြင္ စုေဆာင္းထားေသာ ျပင္ပဗဟုသု တ စာအုပ္မ်ားကို ေပးဖတ္ၿပီး ကိုယ္ဖတ္ေသာ စာအုပ္အေၾကာင္း အက်ဥ္းခ်ဳပ္ ျပန္ေရးျပခိုင္းသည္။ အဂၤလိပ္ကဗ်ာေတြ၊ သီခ်င္းေတြ ဆိုခိုင္းသည္။ ယင္းကို ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးက ၾကည့္ၿပီး ေက်ာင္းစာႏွင့္ မဆိုင္ေသာ စာမ်ားမသင္ရန္ ေခၚယူ သတိေပးသည္။ ထို႔ျပင္ ကြၽန္ေတာ္ႏွင့္ ကေလးမ်ား အပင္ပန္းခံၿပီး စိုက္ပ်ဳိးထားေသာ အပင္မ်ားကို ေက်ာင္း႐ႈပ္သည္ဆိုၿပီး ခုတ္ခိုင္းသည္။ သူကေက်ာင္းအုပ္၊ ကြၽန္ေတာ္က လက္ေထာက္ ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ သူျပဳသမွ် လက္ပိုက္ ၾကည့္ခဲ့ရသည္။

ကြၽန္ေတာ္တို႔ ပညာေရးစနစ္တြင္ ေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္ ဖြံ႕ၿဖဳိးေရး အခ်ိန္၊ ကာယအခ်ိန္၊ ကိုယ္လက္ လႈပ္ရွားခ်ိန္မ်ား ရွိသည္ဆိုေသာ္လည္း အခ်ိန္ ဇယားအတြင္း လူျမင္ေကာင္းေအာင္ အစဥ္အလာအရ ထည့္သြင္း ေရးဆြဲထားျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုအခ်ိန္မ်ားတြင္ ဘာသာရပ္ဆိုင္ရာ ဆရာေတြက လုၿပီး စာဝင္ သင္ေနၾကေသာေၾကာင့္ ကေလးမ်ား အတြက္ အခ်ိန္အားမ်ားသည္ မနားရေအာင္ ျဖစ္သြားသည္။ ကြၽန္ေတာ္က ကေလးေတြကို ပုံျပင္မ်ား၊ ဇာတိမာန္ တက္ၾကြေစမည့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းလို အာဇာနည္ ေတြအေၾကာင္း ေျပာခ်င္သည္။ သို႔ေသာ္ ကိုယ့္အခ်ိန္ေရာက္မွ ကိုယ္ေျပာခြင့္ရွိသည္။ ေက်ာင္းတြင္း အပတ္စဥ္၊ ေန႔စဥ္သင္ၾကားေရး အစီအစဥ္ မွတ္တမ္းအရလည္း မၿပီးလွ်င္ အျပစ္တင္ ခံရဦးမည္။ ဆိုလို ခ်င္သည္မွာ ျမန္မာျပည္တြင္ ကေလးေတြအတြက္ သတ္မွတ္ထားသည့္ စာသင္ခ်ိန္ေတြက မ်ားလြန္းေန သည္။ စာကိုဖိသင္ျခင္းကို ေကာင္းသည္ဟု သတ္မွတ္ထားသည့္ လူ႔ေဘာင္ အသိုင္းအဝိုင္း ျဖစ္ေနျခင္း က ဝမ္းနည္းစရာ ျဖစ္သည္။

ေက်ာင္းေတြဖြင့္စက ျပင္ပ ပုဂၢလိကေက်ာင္းတြင္ သားျဖစ္သူကို သြားထားသည့္ မိတ္ေဆြတစ္ဦးက သား ေက်ာင္းက ျပန္လာလွ်င္ အက်ႌေတြ ညစ္ေပလာေၾကာင္း၊ အဘယ္ေၾကာင့္ ထိုသို႔ျဖစ္ရသည္ကို ေမးၾကည့္ ရာ ေက်ာင္းတြင္ ကစားခိုင္းေၾကာင္း၊ ကြၽမ္းထိုးခိုင္းေၾကာင္း၊ စာလည္းသင္၊ ကစားလည္း ကစားရေစရန္ ဖန္တီးေပးထားေၾကာင္း ေျပာသည္။

အစိုးရေက်ာင္းမ်ားတြင္ မုန္႔စားလႊတ္ခ်ိန္ကေလး ကိုပင္ အနားမေပး စာသင္ေနရျခင္းကို ဂုဏ္ယူေနေသာ ေက်ာင္းေတြ ရွိေနေသးသည္။ ကေလးေတြ ကေလးဘဝ ေပ်ာက္ဆုံးေနၾကရသည္။ တစ္ေနကုန္ ေက်ာင္း တက္၊ ေက်ာင္းဆင္းလွ်င္ က်ဴရွင္တက္၊ ေက်ာင္းပိတ္လည္း က်ဴရွင္တက္ေနရသည့္ ဘဝမ်ားေၾကာင့္ အခ်ိန္ျပည့္ တစာစာ ေနၾကရသည့္ဘဝ မ်ားက ဘယ္ေတာ့မ်ားမွ လြတ္မည္နည္း။ ကေလးေတြကို စာႏွင့္ ဖိသတ္ထားသည့္ ရည္႐ြယ္ခ်က္ရွိရွိႏွင့္ စစ္တပ္အစိုးရေခတ္ တစ္ေလွ်ာက္လုံး က်င့္သုံးခဲ့ေသာ ပညာေရး ကို မည္မွ်အထိ ဆက္ၿပီး အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေနၾကဦး မည္နည္း။

ကြၽန္ေတာ့္မိတ္ေဆြသည္ ခ်မ္းသာသူတစ္ဦး မဟုတ္။ သို႔ေသာ္ တစ္လလွ်င္ သုံးသိန္းခန္႔ ကုန္က်မည့္ ပုဂၢလိကေက်ာင္းကို အဘယ္ေၾကာင့္ သြားထားရသနည္းဟု ကြၽန္ေတာ္ေမးၾကည့္မိသည္။ သူက သူ တို႔ေခတ္က သင္သည့္စာသည္ ယေန႔တိုင္ ဘာမွ်ေျပာင္းလဲသြားျခင္း မရွိ ေသးေၾကာင္း၊ သူတို႔မတတ္ ခဲ့သည့္ ယင္းပညာေရး စနစ္သည္ သူ႔သားသမီးမ်ားကို ပိုၿပီး ထူးျခားလာလိမ့္မည္ဟု မထင္မိေၾကာင္း၊ ကမၻာ့ပညာေရးစနစ္က အေျပာင္းအလဲႀကီး ေျပာင္းေနေနခ်ိန္တြင္ ျမန္မာ့ ပညာေရးက ယခုအထိ စတင္ ရန္ ျငင္းခုံေနၾကဆဲ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ သို႔ျဖစ္ရာ သားသမီး အနာဂတ္ ေကာင္းစားေရး အတြက္ ပိုၿပီးရွာကာ ပံ့ပိုးေပးႏိုင္ရန္ ႀကဳိးစားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ဆိုရွာသည္။ ဤစကားသည္ စဥ္းစားရမည့္ စကားတစ္ခြန္း ျဖစ္ပါသည္။

ျမန္မာ့ပညာေရးသည္ ျမန္မာ့နည္း ျမန္မာ့ဟန္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲႏိုင္ေရး အတြက္ စမ္းသပ္ဆဲ ျဖစ္ေနပါ သည္။ ထိုစမ္းသပ္ေနေသာ ပုဂၢဳိလ္ႀကီးမ်ားပင္ ေသသူေတြေသ၊ အိုမင္းမစြမ္း ျဖစ္သူေတြ ျဖစ္ကုန္ေသာ္ လည္း ယေန႔တိုင္ အေျဖရွာ မေတြ႔ေသးသည့္ ပညာေရး ျဖစ္ေနပါသည္။ မည္မွ်အတိုင္းအတာ ကာလ အထိ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲႏိုင္ေရး အတြက္ ေဆြးေႏြးေနၾကဦးမည္ မသိေပ။

ပညာေရးကို ျမန္မာ့အျမင္အတိုင္း ေခါင္းေပါင္းဝတ္၊ ေတာင္ရွည္ခ်ိတ္၊ တိုက္ပုံ စြပ္ေပးေနမည့္ အစား ေဘာင္းဘီႏွင့္ သြားေနသည္ကိုလည္း ခြင့္ျပဳေပးရန္ လိုပါသည္။ ကမၻာ့ပညာေရးသည္ Ready, One.. Two..Run ဟုေအာ္ၿပီး ေျပးေနပါသည္။ ကမၻာ့ပညာေရး ေျပးလမ္းတြင္ "အသင့္ျပင္၊ တစ္၊ ႏွစ္၊ ေျပး" ဟု ျမန္မာမႈ သြားျပဳေနလွ်င္ အားလုံးေငးငိုင္ကာ ေၾကာင္ၿပီး ရပ္ေနမည္ျဖစ္သည္။


ေမာကၡပညာေရးမဂၢဇင္း
-------------------------------------------------
ကိုမ်ဳိး (lwanmapyay.blogspot.com)

ဆက်စပ်ဖတ်ရှုရန် အကြောင်းအရာများ...