အင္တာဗ်ဴ း ေၿဖခါနီးတိုင္း ရင္ခုန္ေနသူမ်ား ဖတ္ရန္
အင္တာဗ်ဴ း ေၿဖခါနီးတိုင္း ရင္ခုန္ေနသူမ်ား ဒီ Post ေလး ဖတ္ေပးၾကေနာ္။ ဒီအခ်က္ေတြ အတိုင္း လိုက္နာ နိုင္မယ္ ဆိုရင္ေတာ့ အင္တာဗ်ဴးေအာင္ဖို႔
၉၀ %ေလာက္ ေသခ်ာသြားပါၿပီ။တကယ္ေတာ့ အင္တာဗ်ဴး ေၿဖခါနီးတို္င္း လူေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ား စိတ္လႈပ္ရွားၾကပါတယ္။ အဓိက အေၾကာင္းအရင္း ကေတာ့ လူေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားက အင္တာဗ်ဴးေၿဖနည္းကို မသိၾကတာပါ။ ဒီလိုေၿပာလိုက္လို႔ အင္တာဗ်ဴးေၿဖနည္း ဆိုပီး ပံုေသ နည္း ရွိလို႔လားလို႔ ေမးလာစရာ ရွိပါတယ္။ ပြင့္ပြင့္ လင္းလင္းေၿပာရရင္ေတာ့ ဘယ္အင္တာဗ်ဴးမဆို ပံုေသအခ်က္ အလက္ေလးေတြ ရွိပါတယ္။အင္တာဗ်ဴး တစ္ခုကို ဘယ္လိုေၿဖရမလဲ ဆိုတာ သိသြားရင္ေတာ့ အင္တာဗ်ဴးဆိုတာ ေၾကာက္စရာကို မရွိေတာ့ပါဘူး။ ကဲဒီေတာ့ အင္တာဗ်ဴး မတိုင္ခင္ ၾကိဳတင္ၿပင္ဆင္ၿခင္း၊ အင္တာဗ်ဴး အခန္းထဲသို႔ ၀င္ေရာက္ၿခင္း၊ အင္တာဗ်ဴးအခန္းထဲတြင္ ေဆာင္ရန္ ေရွာင္ရန္မ်ားနဲ႔ အင္တာဗ်ဴးတြင္ ေမးေလ့ရွိေသာ ေမးခြန္းမ်ားဆိုပီး ေလးပိုင္းခြဲေၿပာပါမယ္။
အင္တာဗ်ဴးမေၿဖခင္ ဘာေတြၾကိဳတင္ ၿပင္ဆင္သင့္သလဲ?
(၁) မိမိအေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္း ေၿပာနုိင္ေအာင္ ၿပင္ဆင္သြားပါ။
အင္တာဗ်ဴးေတြမွာ အရင္ဆံုးေမးတဲ့ ေမးခြန္း ကေတာ့။ Tell me something about yourself? ပါပဲ။ သင္ဟာ ဒီေမးခြန္းအတြက္ အရွည္ၾကီးေၿဖဖို႔ မလိုပါဘူး။ သူတကယ္ သိခ်င္တာက ပထမအခ်က္က သင့္ရဲ့ English စာ အရည္အေသြးပါပဲ။ ဒုတိယ အခ်က္ကေတာ့ သင့္ရဲ့ စိတ္၀င္စားမႈေတြ သင့္ရဲ့၀ါသနာေတြဟာ သူ႔ရဲ့အလုပ္နဲ႔ ပက္သက္ေနမႈ ရွိသလား။ တတိယအခ်က္က သင့္ဟာ ရည္မွန္းခ်က္ၾကီးတဲ့ သူတစ္ေယာက္ ဆိုလားဆိုတာ သိခ်င္တာပါ။ သင့္အေၾကာင္းကို သင့္ CV ၾကည့္ခ်င္းအားၿဖင့္ အၾကမ္းၿဖင္း သူသိပီးပါပီ။
-နာမည္၊ အသက္၊ မိဘနာမည္၊ ပညာအရည္အခ်င္း၊ စိတ္၀င္စားမႈ၊ ၀ါသနာ၊ ရည္မွန္းခ်က္ စသၿဖင့္ ၀ါက် ၉ေၾကာင္း ၁၀ေၾကာင္းဆို လုံေလာက္ပါပီ။ စိတ္၀င္စားမႈနဲ႔ပက္သက္လို႔ သင္ဟာ ဘာသာစကား ေလ့လာမႈ၊ ကြန္ပ်ဴတာတာနဲ႔
တာေတြကို စိတ္၀င္စားတယ္ ဆိုရင္ေတာ့ သူက သူ႔အလုပ္အတြက္ သင္ဟာ တစ္နည္းတစ္ဖံု အသံုး၀င္နုိင္တယ္ လို႔တြက္နုိင္ပါတယ္။ ၀ါသနာအေနနဲ႔ စာဖတ္ၿခင္းကို ၾကိဳက္တယ္ ဆိုရင္ေတာ့ သင့္ကို ဗဟုသုတ ေကာင္းေကာင္း ရွိမဲ့သူ တစ္ေယာက္လို႔ ထင္ၿမင္နိုင္ပါတယ္။ ေရကူးတာကို ၀ါသနာပါတယ္လုိ႔ သင္ေၿပာရင္ သင္ဟာ က်န္းမာေရး ေကာင္းတဲ့ သူတစ္ေယာက္ၿဖစ္မယ္လို႔ သူထင္ၿမင္နိုင္ပါတယ္။ ၀ါသနာေတြ စိတ္၀င္စားတာေတြကို ၾကည့္ပီး သင့္ရဲ့ ပံုစံကုိသူက အၾကမ္းဖ်င္းခန္႔မွန္းမွာပါ။
(၂) လူမွာအ၀တ္ ေတာင္းမွာအကြပ္ ဆိုတဲ့စကားပံုအတိုင္းေပါ့ အ၀တ္အစား အရမ္းအေရးၾကီးပါတယ္။
သင့္ကို အင္တာဗ်ဴးေမးမဲ့ သူက သင့္ရဲ့၀တ္စားဆင္ယင္ပံုကို စၾကည့္ကတည္းက အမွတ္ေပးေနပါပီ။ စမတ္က်က် နဲ႔သပ္သပ္ရပ္ရပ္ ၀တ္တတ္ဖို႔ အရမ္းအေရးၾကီးပါတယ္။ အ၀တ္အစားဆိုလို႔ ေစ်းၾကီးဖို႔ မလိုဘူးေနာ္ သပ္သပ္ ရပ္ရပ္ သန္႔သန္႔ၿပန္႔ၿပန္႔ ရွိဖုိ႔ပဲလိုတာပါ။ အဲဒိေတာ့ သင့္ေတာ္မယ့္ အ၀တ္အစား အင္တာဗ်ဴး မတိုင္ခင္ ညကတည္း က မီးပူတိုက္ ၿပင္ဆင္ထားပါ။
(၃) အခ်ိန္ကို ေလးစားတယ္ ဆိုတာက လူေတာ္တစ္ေယာက္ ရဲ့အမူအက်င့္ပါ။
သင္အင္တာဗ်ဴးကို သတ္မွတ္ထားတဲ့ အခ်ိန္ထက္ ေနာက္က်မွ ေရာက္တယ္ ဆိုရင္ေတာ့ အဲဒိအင္တာဗ်ဴးကို မေအာင္ဖို႔က ၉၀%ေလာက္ ေသခ်ာသြားပါပီ။ ဒီေတာ့ အင္တာဗ်ဴးေၿဖရမယ့္ အခ်ိန္နဲ႔ေနရာကို ေသခ်ာစံုစမ္းပါ။ အဲဒိကိုေရာက္ဖို႔ ဘယ္ေလာက္ၾကာမလဲ စံုစမ္းပါ။ ရန္ကုန္မွာက ကားကက်ပ္ေတာ့ ၾကိဳသြားသင့့္ရင္ သြားလို႔ရ တာေပါ့။ အင္တာဗ်ဴးမတိုင္ခင္ ၁၀မိနစ္ ၁၅မိနစ္ေလာက္ၾကိဳပီး အင္တာဗ်ဴးေၿဖရမဲ့ ေနရာကိုေရာက္ေအာင္ သြားပါ။ အရမ္းၾကီးလဲ ေစာဖို႔မလိုပါဘူး။ အရမ္းၾကီးေစာေရာက္ရင္ သင္ဟာ အရမ္းကို စိတ္လႈပ္ရွားပီး စိိုးရိမ္စိတ္ လြန္ကဲတဲဲ့ သူတစ္ေယာက္လို႔ အၿမင္ခံရပါလိမ့္မယ္။ တကယ္လို႔ မလြႊဲမေရွာင္သာ အေၿခအေနမ်ိဳးေၾကာင့္ ေနာက္က်ေနတယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ကုမၸဏီကို ဖုန္းဆက္ပီး သင္ေနာက္က်ေၾကာင္းကို အေၾကာင္းၾကားပါ။ (ဒါေပမဲ့ အဲလိုအေၿခအေနမ်ိဳး က ၿဖစ္ကိုမၿဖစ္သင့္တာပါ)
(၄) အေမႊးနံ႔သာ၊ ေရေမႊးေတြ အလြန္အကြ်ံ မသံုးစြဲပါနဲ႔။ သင့္ကိုအင္တာဗ်ဴးမဲ့ သူကို စိတ္အေႏွာက္အယွက္ ျဖစ္ေစနုိင္လို႔ပါ။
(၅) ေယာကၤ်ားေလးေတြ အေနနဲ႔ ဆံပင္ကို သပ္သပ္ရပ္ရပ္ ဖီးပါ။ နားကပ္ေတြ တပ္ထားရင္ ၿဖဳတ္သြားပါ။ ရႈတ္ရႈတ္ရွက္ရွက္ေတြ မ၀တ္မိပါေစနဲ႔။
(၆) အမ်ိိဳးေတြ၊ သူငယ္ခ်င္းေတြ၊ ကေလးေတြ ဘယ္ေတာ့မွ အင္တာဗ်ဴးကို မေခၚသြားမိပါေစနဲ႔။ ကိုယ့္ကိုကုိ ယံုၾကည္မႈ မရွိတဲ့ သူတစ္ေယာက္လို႔ အထင္အၿမင္ ခံရနိုင္ပါတယ္။
(၇) သင္အလုပ္ေလွ်ာက္ထားတဲ့ ကုမၸဏီအေၾကာင္းကို တတ္နိုင္သေလာက္ စံုစမ္းထားပါ။ အင္တာနက္မွာလဲ ရွာေဖြလို႔ရပါတယ္။အခုေခတ္မွာ ကုမၸဏီ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ကိုယ္ပိုင္ ၀က္ဘ္ဆို္ဒ္ေတြ ရွိလာၾကပါပီ သင့္ရဲ့ ေလ့လာစံုစမ္းမႈဟာ သင့္ကို အင္တာဗ်ဴးအခန္းထဲမွာ အမ်ားၾကီး အကူအညီ ေပးပါလိမ့္မယ္။
(၈) အင္တာဗ်ဴး အခန္းထဲဲမွာ အင္တာဗ်ဴး ပီးခါနီးလို႔ သင့္ကို အင္တာဗ်ဴးသူက Any Question? လို႔ေမးတဲ့ အခ်ိန္မွာၿပန္ေမးနိုင္မဲ့ သင့္ေတာ္တဲ့ ေမးခြန္းမ်ိဳးေတြ စဥ္းစားထားပါ။ ေမးခြန္းေမးၿခင္းက သင္ဟာ အလုပ္ေပၚမွာ စိတ္၀င္စားေၾကာင္းကို ၿပသနိုင္မဲ့ အခြင့္အေရးပါ။
(၉)သင့္ကို အင္တာဗ်ဴးမဲ့ သူရဲ့နာမည္ကို အသံထြက္ မွန္မွန္နဲ႔ေၿပာနုိင္ေအာင္ ေလ့လာထားပါ။ တကယ္လို႔ မသိရင္ကုမၸဏီက receptionist ကို ေမးနိုင္ပါတယ္။
(၁၀) သင့္ရဲ့လက္ကိုင္ဖုန္းကို အင္တာဗ်ဴးအခန္းထဲ မ၀င္ခင္မွာ silent mode သို႔မဟုတ္ ပိတ္ထားပါ။
အင္တာဗ်ဴးအခန္းထဲကို ၀င္ေရာက္နည္း
(၁) အင္တာဗ်ဴးအခန္းထဲမ၀င္ခင္ အၿမဲတမ္း ၀င္ခြင့္ေတာင္းပါ။ အခန္းတံခါးက ေစ့ထားတယ္ ဆိုရင္ သို႔မဟုတ္
ဖြင့္ထားရင္ေတာင္ ညင္ညင္သာသာနဲ႔ ၂ၾကိမ္ ၃ၾကိမ္ခန္႔ ေခါက္ပီး May I come in?ဆိုတာကို ေၿပာသင့္ပါတယ္။အေၿခအေနေပၚေတာ့ မူတည္တာေပါ့ ေခါက္စရာ တံခါးမရွိတဲ့ အခါမ်ိဳးဆိုရင္ေတာ့ May I come in? ဆိုရင္ လုံေလာက္ပါပီ။ သူ႔ဆီကေနနႈတ္နဲ႔ၿဖင့္ၿဖင့္ အမူအရာနဲ႔ၿဖင့္ၿဖင့္ ၀င္ခြင့္ၿပဳေၾကာင္းေၿပာမွသာ အခန္းထဲကို၀င္ပါ။
(၂)အင္တာဗ်ဴးအခန္းထဲ ၀င္တဲ့အခ်ိန္မွာ သင့္ရဲ့စတိုင္ ေဘာင္းဘီကို ဆြဲတင္တာ ၿဖစ္ၿဖစ္ သင့္ရဲ့နက္ခ္တိုင္ကို ၿပင္တာၿဖစ္ၿဖစ္ မလုပ္သင့္ပါ။ သင္အခန္းထဲ မ၀င္ခင္ကတည္းက သပ္သပ္ရပ္ရပ္ ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ထားပါ။ အင္တာဗ်ဴး အခန္းထဲသို႔ ယံုၾကည္မႈရွိရွိ၊ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ၿဖင့္ ၀င္သြားပါ။ သင္ဟာ ထိုအင္တာဗ်ဴး အခန္းထဲကို ေရာက္လာဖို႔ အရည္အခ်င္းေတြနဲ႔ ၿပည့္စံုသူၿဖစ္လို႔သာ ေရာက္လာတာပါ။ ဘာမွ အားငယ္စရာ ေၾကာက္စရာ မလိုပါဘူး။
(၃) သင့္ကိုအင္တာဗ်ဴးမဲ့ သူရဲ့နာမည္ရဲ့ နာမည္ကို ေသခ်ာသိရင္ ( Mr, Mrs, Miss,Ms,Dr) စသည္ၿဖင့္ ေခါင္းစဥ္ တပ္ပီး lastname နဲ႔ တြဲေခၚလို႔ရပါတယ္။ အခ်ိန္အခါေပၚ လိုက္ပီး GoodMorning, Afternoon, Evening စသည္ၿဖင့္ နႈတ္ဆက္ပါ။ နာမည္ေခၚနည္း အေၾကာင္းမသိေသးတဲ့ သူေတြအတြက္ နည္းနည္းေလာက္ ထပ္ရွင္းၿပ ခ်င္ပါတယ္။ Mr(Mister /ˈmɪs.tə / )ကိုေတာ့ ေယာကၤ်ားေလးကို နာမည္တပ္ရာမွာ သံုးပါတယ္။ Mrs(/ˈmɪs.ɪz/) ကိုေတာ့ အိမ္ေထာင္ရွိတဲ့ အမ်ိဳးသမီးအတြက္ သံုးပါတယ္။ Miss(/mɪs/ ) ကိုေတာ့ အပ်ိဳ မိန္းကေလး အတြက္ သံုးပါတယ္။ Ms(/mɪz/ )ကိုေတာ့ အိမ္ေထာင္ရွိလား မရွိလား မေသခ်ာတဲ့ အခါမွာ သံုးပါတယ္။ ထိုနာမည္ေတြ အားလံုးကို lastname နဲ႔သာ တြဲေခၚရပါမယ္။ ဥပမာ David Beckham ဆိုပါေတာ့။ Mr Beckham လို႔ပဲေခၚရ ပါမယ္။ သူက David လိုေခၚပါလို႔ မေၿပာမခ်င္း David လို႔ မေခၚရပါ။ အကယ္၍ အင္တာဗ်ဴးမဲ့ သူရဲ့နာမည္ မသိဘူး ဆိုရင္ေတာ့ ေယာကၤ်ားေလးဆိုရင္ Sir ၊ မိန္းကေလးဆိုရင္ Ma’am ဆိုပီး ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်း သံုးနုိင္ပါတယ္။
ဒီေလာက္ဆိုရင္ေတာ့ နာမည္ေခၚနည္း အေၾကာင္းကို အၾကမ္းဖ်င္း သိသြားေလာက္ပါပီ။
(၄) ၿပံဳးဖို႔မေမ့ပါနဲ႔ ။
(၅) ထိုင္ခံု ထိုင္ဖို႔ ခြင့္မၿပဳေသးပဲနဲ႔ မထိုင္ပါနဲ႔။
ခြင့္ၿပဳခ်က္ရမွသာ ထိုင္ပါ။ Sit down,please လို႔ သူကေၿပာရင္ Thank You ေၿပာဖို႔မေမ့ပါနဲ႔။ တစ္ခါတစ္ေလ သင္၀င္လာတာကို သူတို႔ သတိမၿပဳမိပဲ ရွိတတ္ပါတယ္။ ထိုအခါမွာ နႈတ္ဆက္ၿခင္းၿဖင့္ သူတို႔ attention ရေအာင္ ယူလုိ႔ရပါတယ္။
အင္တာဗ်ဴး အခန္းထဲမွာ ေဆာင္ရန္ေရွာင္ရန္မ်ား
(၁) ခါးမတ္မတ္ထိုင္ပါ။ ေတာင့္ေတာင့္ၾကီးေတာ့ မဟုတ္ဖူးေပါ့။ သက္ေတာင့္သက္တာ ရွိရံုမတ္ေပါ့။ သင့္ကို အင္တာဗ်ဴးမဲ့သူနဲ႔ eye contact ရွိပါေစ။ အၾကာၾကီးေတာ့ စိုက္မၾကည့္နဲ႔ေပါ့။ အခန္းထဲမွာရွိတဲ့ အၿခားအရာေတြ ကိုေတာင္ၾကည့္ ေျမာက္ၾကည့္ မလုပ္မိပါေစနဲ႔။ သင့္ကို အာရံုစူးစုိက္မႈ အားနည္းတဲ့ သူတစ္ေယာက္ အၿဖစ္ၿမင္ သြားနုိင္ပါတယ္။
(၂) ခုံေပၚမွာ ၿငိမ္ၿငိမ္ထိုင္ပါ။
ပ်င္းတိပ်င္းရြဲထိုင္ၿခင္း၊ ခုိင္ခံုေနာက္ကို မွီပီးထိိုင္ၿခင္း၊ ဒူးလႈပ္ၿခင္း၊ လက္ေခ်ာင္းမ်ားၿဖင့္ ခုံေပၚမွာ တေဒါက္ေဒါက္ ေခါက္ၿခင္း၊ တစ္ခုခုကို ကုတ္ၿခစ္ေနၿခင္း ကဲ့သို႔ေသာ အမူအရာမ်ားကို ေရွာင္ပါ။ ထိုအမူအရာမ်ားက သင့္ကုိ မိနစ္အနည္းေလးကိုေတာင္ အာရံုမစူးမစိုက္နိုင္တဲ့ သူတစ္ေယာက္အၿဖစ္ အထင္အၿမင္ ခံရေစနိုင္ပါတယ္။
(၃) ေမးခြန္းတစ္ခု ေၿဖခါနီးတိုင္း နွာေခါင္းပြတ္ၿခင္း၊ ေခါင္းကုတ္ၿခင္းမ်ား မလုပ္မိပါေစနဲ႔။ သင္ဟာ မရိုးသားတဲ့ မမွန္ကန္တဲ့ အေၿဖကိုေၿဖေတာ့မယ္လို႔ အထင္အၿမင္ ခံရနိုင္ပါတယ္။
(၄)သင့္မွာအလုပ္နဲ႔ ပက္သက္တဲ့ စာရြက္စာတမ္းေတြ၊ certificate ေတြပါတဲ့ အိတ္မ်ိဳးပါလာရင္ စားပြဲဲေပၚ ဘယ္ေတာ့မွ မတင္ပါနဲ႔။ သင့္ေပါင္ေပၚမွာသာ ထားပါ။
(၅)ပီေက (သို႔မဟုတ္) တစ္ခုခု၀ါးၿခင္း၊ အစားအစာစားၿခင္း အင္တာဗ်ဴး အခန္းထဲမွာ မလုပ္မိပါေစနဲ႔။ အရက္၊ေဆးလိပ္အင္တာဗ်ဴး မလာခင္ေရွာင္ပါ။ အန႔ံအသက္ မထြက္ပါေစနဲ႔။
(၆) မပြင့္တပြင့္၊ ေပ်ာ့တိေပ်ာ့ရဲအသံၿဖင့္ စကားမေၿပာပါနဲ႔။ ယံုၾကည္မႈရွိစြာ ၾကည္ၾကည္လင္လင္ ၿပတ္ၿပတ္ သားသားေၿပာပါ။
(၇) အင္တာဗ်ဴးေမးတဲ့ သူေမးတဲ့ ေမးခြန္းကို Yes or No ပဲတံုးတိၾကီး မေၿဖပါနဲ႔။ ၿဖစ္နုိင္ရင္ အေၾကာင္းၿပခ်က္ ရွင္းၿပပါ။
(၈) ေမးခြန္းကိုနားမလည္ရင္ ယဥ္ေက်းစြာ ၿပန္ေမးဖုိ႔မရွက္ပါနဲ႔။ နားမလည္ပဲ ရမ္းမေၿဖပါနဲ႔။ Could you please say it again,Sir? Or Would you mind telling me again,Sir? စသၿဖင့္ ယဥ္ေက်းစြာ ေမးပါ။
(၉)သူေမးတဲ့ ေမးခြန္းကို မသိဘူးဆိုရင္ I don’t know လို႔ တံုးတိတိမေၿဖပါနဲ႔။ I’m sorry,I have no idea,Sir. ဆိုပီး ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်း ေၿဖတာက ပိုသင့္ေတာ္ပါတယ္။
(၁၀) Slangေတြ informalစာလံုးေတြ၊ ရိုင္းတဲ့ စာလံုးေတြ မသံုးမိပါေစနဲ႔။ အတတ္နိုင္ဆံုး ယဥ္ေက်းစြာေၿပာပါ။
ဥပမာ “I want to……”အစား “I would like to……”က ပိုယဥ္ေက်းပါတယ္။ Yep,Yeah,Ya, Nope တို႔အစား Yes or No ပဲသံုးပါ။ Broken English or Pidgin English မသံုးမိ ပါေစနဲဲ႔။
(၁၁) အခြင့္အခါသင့္တိုင္း Please တို႔ Thank you တို႔ကို သံုးေပးပါ။
(၁၂) အင္တာဗ်ဴးေမးေသာ သူနွင့္ ဘယ္ေသာအခါမွ အေၿခအတင္ မၿငင္းပါနဲ႔။
(၁၃) အင္တာဗ်ဴး ေမးေသာသူ တစ္ေယာက္ထက္ ပိုေနရင္ သင့္ကိုေမးေနေသာ သူကို အာရံုပိုစိုက္ေပးပါ။
အင္တာဗ်ဴးတြင္ ေမးေလ့ရွိေသာ ေမးခြန္းမ်ား
(၁) Tell me something about yourself?
မိုးရွင္း(I.M.T)
www.work.com.mm
https://www.facebook.com/Work.com.mm/photos/a.359562060790938.85922.327695
-နာမည္၊ အသက္၊ မိဘနာမည္၊ ပညာအရည္အခ်င္း၊ စိတ္၀င္စားမႈ၊ ၀ါသနာ၊ ရည္မွန္းခ်က္ စသၿဖင့္ ၀ါက် ၉ေၾကာင္း ၁၀ေၾကာင္းဆို လုံေလာက္ပါပီ။ စိတ္၀င္စားမႈနဲ႔ပက္သက္လို႔ သင္ဟာ ဘာသာစကား ေလ့လာမႈ၊ ကြန္ပ်ဴတာတာနဲ႔
တာေတြကို စိတ္၀င္စားတယ္ ဆိုရင္ေတာ့ သူက သူ႔အလုပ္အတြက္ သင္ဟာ တစ္နည္းတစ္ဖံု အသံုး၀င္နုိင္တယ္ လို႔တြက္နုိင္ပါတယ္။ ၀ါသနာအေနနဲ႔ စာဖတ္ၿခင္းကို ၾကိဳက္တယ္ ဆိုရင္ေတာ့ သင့္ကို ဗဟုသုတ ေကာင္းေကာင္း ရွိမဲ့သူ တစ္ေယာက္လို႔ ထင္ၿမင္နိုင္ပါတယ္။ ေရကူးတာကို ၀ါသနာပါတယ္လုိ႔ သင္ေၿပာရင္ သင္ဟာ က်န္းမာေရး ေကာင္းတဲ့ သူတစ္ေယာက္ၿဖစ္မယ္လို႔ သူထင္ၿမင္နိုင္ပါတယ္။ ၀ါသနာေတြ စိတ္၀င္စားတာေတြကို ၾကည့္ပီး သင့္ရဲ့ ပံုစံကုိသူက အၾကမ္းဖ်င္းခန္႔မွန္းမွာပါ။
(၂) လူမွာအ၀တ္ ေတာင္းမွာအကြပ္ ဆိုတဲ့စကားပံုအတိုင္းေပါ့ အ၀တ္အစား အရမ္းအေရးၾကီးပါတယ္။
သင့္ကို အင္တာဗ်ဴးေမးမဲ့ သူက သင့္ရဲ့၀တ္စားဆင္ယင္ပံုကို စၾကည့္ကတည္းက အမွတ္ေပးေနပါပီ။ စမတ္က်က် နဲ႔သပ္သပ္ရပ္ရပ္ ၀တ္တတ္ဖို႔ အရမ္းအေရးၾကီးပါတယ္။ အ၀တ္အစားဆိုလို႔ ေစ်းၾကီးဖို႔ မလိုဘူးေနာ္ သပ္သပ္ ရပ္ရပ္ သန္႔သန္႔ၿပန္႔ၿပန္႔ ရွိဖုိ႔ပဲလိုတာပါ။ အဲဒိေတာ့ သင့္ေတာ္မယ့္ အ၀တ္အစား အင္တာဗ်ဴး မတိုင္ခင္ ညကတည္း က မီးပူတိုက္ ၿပင္ဆင္ထားပါ။
(၃) အခ်ိန္ကို ေလးစားတယ္ ဆိုတာက လူေတာ္တစ္ေယာက္ ရဲ့အမူအက်င့္ပါ။
သင္အင္တာဗ်ဴးကို သတ္မွတ္ထားတဲ့ အခ်ိန္ထက္ ေနာက္က်မွ ေရာက္တယ္ ဆိုရင္ေတာ့ အဲဒိအင္တာဗ်ဴးကို မေအာင္ဖို႔က ၉၀%ေလာက္ ေသခ်ာသြားပါပီ။ ဒီေတာ့ အင္တာဗ်ဴးေၿဖရမယ့္ အခ်ိန္နဲ႔ေနရာကို ေသခ်ာစံုစမ္းပါ။ အဲဒိကိုေရာက္ဖို႔ ဘယ္ေလာက္ၾကာမလဲ စံုစမ္းပါ။ ရန္ကုန္မွာက ကားကက်ပ္ေတာ့ ၾကိဳသြားသင့့္ရင္ သြားလို႔ရ တာေပါ့။ အင္တာဗ်ဴးမတိုင္ခင္ ၁၀မိနစ္ ၁၅မိနစ္ေလာက္ၾကိဳပီး အင္တာဗ်ဴးေၿဖရမဲ့ ေနရာကိုေရာက္ေအာင္ သြားပါ။ အရမ္းၾကီးလဲ ေစာဖို႔မလိုပါဘူး။ အရမ္းၾကီးေစာေရာက္ရင္ သင္ဟာ အရမ္းကို စိတ္လႈပ္ရွားပီး စိိုးရိမ္စိတ္ လြန္ကဲတဲဲ့ သူတစ္ေယာက္လို႔ အၿမင္ခံရပါလိမ့္မယ္။ တကယ္လို႔ မလြႊဲမေရွာင္သာ အေၿခအေနမ်ိဳးေၾကာင့္ ေနာက္က်ေနတယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ကုမၸဏီကို ဖုန္းဆက္ပီး သင္ေနာက္က်ေၾကာင္းကို အေၾကာင္းၾကားပါ။ (ဒါေပမဲ့ အဲလိုအေၿခအေနမ်ိဳး က ၿဖစ္ကိုမၿဖစ္သင့္တာပါ)
(၄) အေမႊးနံ႔သာ၊ ေရေမႊးေတြ အလြန္အကြ်ံ မသံုးစြဲပါနဲ႔။ သင့္ကိုအင္တာဗ်ဴးမဲ့ သူကို စိတ္အေႏွာက္အယွက္ ျဖစ္ေစနုိင္လို႔ပါ။
(၅) ေယာကၤ်ားေလးေတြ အေနနဲ႔ ဆံပင္ကို သပ္သပ္ရပ္ရပ္ ဖီးပါ။ နားကပ္ေတြ တပ္ထားရင္ ၿဖဳတ္သြားပါ။ ရႈတ္ရႈတ္ရွက္ရွက္ေတြ မ၀တ္မိပါေစနဲ႔။
(၆) အမ်ိိဳးေတြ၊ သူငယ္ခ်င္းေတြ၊ ကေလးေတြ ဘယ္ေတာ့မွ အင္တာဗ်ဴးကို မေခၚသြားမိပါေစနဲ႔။ ကိုယ့္ကိုကုိ ယံုၾကည္မႈ မရွိတဲ့ သူတစ္ေယာက္လို႔ အထင္အၿမင္ ခံရနိုင္ပါတယ္။
(၇) သင္အလုပ္ေလွ်ာက္ထားတဲ့ ကုမၸဏီအေၾကာင္းကို တတ္နိုင္သေလာက္ စံုစမ္းထားပါ။ အင္တာနက္မွာလဲ ရွာေဖြလို႔ရပါတယ္။အခုေခတ္မွာ ကုမၸဏီ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ကိုယ္ပိုင္ ၀က္ဘ္ဆို္ဒ္ေတြ ရွိလာၾကပါပီ သင့္ရဲ့ ေလ့လာစံုစမ္းမႈဟာ သင့္ကို အင္တာဗ်ဴးအခန္းထဲမွာ အမ်ားၾကီး အကူအညီ ေပးပါလိမ့္မယ္။
(၈) အင္တာဗ်ဴး အခန္းထဲဲမွာ အင္တာဗ်ဴး ပီးခါနီးလို႔ သင့္ကို အင္တာဗ်ဴးသူက Any Question? လို႔ေမးတဲ့ အခ်ိန္မွာၿပန္ေမးနိုင္မဲ့ သင့္ေတာ္တဲ့ ေမးခြန္းမ်ိဳးေတြ စဥ္းစားထားပါ။ ေမးခြန္းေမးၿခင္းက သင္ဟာ အလုပ္ေပၚမွာ စိတ္၀င္စားေၾကာင္းကို ၿပသနိုင္မဲ့ အခြင့္အေရးပါ။
(၉)သင့္ကို အင္တာဗ်ဴးမဲ့ သူရဲ့နာမည္ကို အသံထြက္ မွန္မွန္နဲ႔ေၿပာနုိင္ေအာင္ ေလ့လာထားပါ။ တကယ္လို႔ မသိရင္ကုမၸဏီက receptionist ကို ေမးနိုင္ပါတယ္။
(၁၀) သင့္ရဲ့လက္ကိုင္ဖုန္းကို အင္တာဗ်ဴးအခန္းထဲ မ၀င္ခင္မွာ silent mode သို႔မဟုတ္ ပိတ္ထားပါ။
အင္တာဗ်ဴးအခန္းထဲကို ၀င္ေရာက္နည္း
(၁) အင္တာဗ်ဴးအခန္းထဲမ၀င္ခင္ အၿမဲတမ္း ၀င္ခြင့္ေတာင္းပါ။ အခန္းတံခါးက ေစ့ထားတယ္ ဆိုရင္ သို႔မဟုတ္
ဖြင့္ထားရင္ေတာင္ ညင္ညင္သာသာနဲ႔ ၂ၾကိမ္ ၃ၾကိမ္ခန္႔ ေခါက္ပီး May I come in?ဆိုတာကို ေၿပာသင့္ပါတယ္။အေၿခအေနေပၚေတာ့ မူတည္တာေပါ့ ေခါက္စရာ တံခါးမရွိတဲ့ အခါမ်ိဳးဆိုရင္ေတာ့ May I come in? ဆိုရင္ လုံေလာက္ပါပီ။ သူ႔ဆီကေနနႈတ္နဲ႔ၿဖင့္ၿဖင့္ အမူအရာနဲ႔ၿဖင့္ၿဖင့္ ၀င္ခြင့္ၿပဳေၾကာင္းေၿပာမွသာ အခန္းထဲကို၀င္ပါ။
(၂)အင္တာဗ်ဴးအခန္းထဲ ၀င္တဲ့အခ်ိန္မွာ သင့္ရဲ့စတိုင္ ေဘာင္းဘီကို ဆြဲတင္တာ ၿဖစ္ၿဖစ္ သင့္ရဲ့နက္ခ္တိုင္ကို ၿပင္တာၿဖစ္ၿဖစ္ မလုပ္သင့္ပါ။ သင္အခန္းထဲ မ၀င္ခင္ကတည္းက သပ္သပ္ရပ္ရပ္ ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ထားပါ။ အင္တာဗ်ဴး အခန္းထဲသို႔ ယံုၾကည္မႈရွိရွိ၊ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ၿဖင့္ ၀င္သြားပါ။ သင္ဟာ ထိုအင္တာဗ်ဴး အခန္းထဲကို ေရာက္လာဖို႔ အရည္အခ်င္းေတြနဲ႔ ၿပည့္စံုသူၿဖစ္လို႔သာ ေရာက္လာတာပါ။ ဘာမွ အားငယ္စရာ ေၾကာက္စရာ မလိုပါဘူး။
(၃) သင့္ကိုအင္တာဗ်ဴးမဲ့ သူရဲ့နာမည္ရဲ့ နာမည္ကို ေသခ်ာသိရင္ ( Mr, Mrs, Miss,Ms,Dr) စသည္ၿဖင့္ ေခါင္းစဥ္ တပ္ပီး lastname နဲ႔ တြဲေခၚလို႔ရပါတယ္။ အခ်ိန္အခါေပၚ လိုက္ပီး GoodMorning, Afternoon, Evening စသည္ၿဖင့္ နႈတ္ဆက္ပါ။ နာမည္ေခၚနည္း အေၾကာင္းမသိေသးတဲ့ သူေတြအတြက္ နည္းနည္းေလာက္ ထပ္ရွင္းၿပ ခ်င္ပါတယ္။ Mr(Mister /ˈmɪs.tə / )ကိုေတာ့ ေယာကၤ်ားေလးကို နာမည္တပ္ရာမွာ သံုးပါတယ္။ Mrs(/ˈmɪs.ɪz/) ကိုေတာ့ အိမ္ေထာင္ရွိတဲ့ အမ်ိဳးသမီးအတြက္ သံုးပါတယ္။ Miss(/mɪs/ ) ကိုေတာ့ အပ်ိဳ မိန္းကေလး အတြက္ သံုးပါတယ္။ Ms(/mɪz/ )ကိုေတာ့ အိမ္ေထာင္ရွိလား မရွိလား မေသခ်ာတဲ့ အခါမွာ သံုးပါတယ္။ ထိုနာမည္ေတြ အားလံုးကို lastname နဲ႔သာ တြဲေခၚရပါမယ္။ ဥပမာ David Beckham ဆိုပါေတာ့။ Mr Beckham လို႔ပဲေခၚရ ပါမယ္။ သူက David လိုေခၚပါလို႔ မေၿပာမခ်င္း David လို႔ မေခၚရပါ။ အကယ္၍ အင္တာဗ်ဴးမဲ့ သူရဲ့နာမည္ မသိဘူး ဆိုရင္ေတာ့ ေယာကၤ်ားေလးဆိုရင္ Sir ၊ မိန္းကေလးဆိုရင္ Ma’am ဆိုပီး ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်း သံုးနုိင္ပါတယ္။
ဒီေလာက္ဆိုရင္ေတာ့ နာမည္ေခၚနည္း အေၾကာင္းကို အၾကမ္းဖ်င္း သိသြားေလာက္ပါပီ။
(၄) ၿပံဳးဖို႔မေမ့ပါနဲ႔ ။
(၅) ထိုင္ခံု ထိုင္ဖို႔ ခြင့္မၿပဳေသးပဲနဲ႔ မထိုင္ပါနဲ႔။
ခြင့္ၿပဳခ်က္ရမွသာ ထိုင္ပါ။ Sit down,please လို႔ သူကေၿပာရင္ Thank You ေၿပာဖို႔မေမ့ပါနဲ႔။ တစ္ခါတစ္ေလ သင္၀င္လာတာကို သူတို႔ သတိမၿပဳမိပဲ ရွိတတ္ပါတယ္။ ထိုအခါမွာ နႈတ္ဆက္ၿခင္းၿဖင့္ သူတို႔ attention ရေအာင္ ယူလုိ႔ရပါတယ္။
အင္တာဗ်ဴး အခန္းထဲမွာ ေဆာင္ရန္ေရွာင္ရန္မ်ား
(၁) ခါးမတ္မတ္ထိုင္ပါ။ ေတာင့္ေတာင့္ၾကီးေတာ့ မဟုတ္ဖူးေပါ့။ သက္ေတာင့္သက္တာ ရွိရံုမတ္ေပါ့။ သင့္ကို အင္တာဗ်ဴးမဲ့သူနဲ႔ eye contact ရွိပါေစ။ အၾကာၾကီးေတာ့ စိုက္မၾကည့္နဲ႔ေပါ့။ အခန္းထဲမွာရွိတဲ့ အၿခားအရာေတြ ကိုေတာင္ၾကည့္ ေျမာက္ၾကည့္ မလုပ္မိပါေစနဲ႔။ သင့္ကို အာရံုစူးစုိက္မႈ အားနည္းတဲ့ သူတစ္ေယာက္ အၿဖစ္ၿမင္ သြားနုိင္ပါတယ္။
(၂) ခုံေပၚမွာ ၿငိမ္ၿငိမ္ထိုင္ပါ။
ပ်င္းတိပ်င္းရြဲထိုင္ၿခင္း၊ ခုိင္ခံုေနာက္ကို မွီပီးထိိုင္ၿခင္း၊ ဒူးလႈပ္ၿခင္း၊ လက္ေခ်ာင္းမ်ားၿဖင့္ ခုံေပၚမွာ တေဒါက္ေဒါက္ ေခါက္ၿခင္း၊ တစ္ခုခုကို ကုတ္ၿခစ္ေနၿခင္း ကဲ့သို႔ေသာ အမူအရာမ်ားကို ေရွာင္ပါ။ ထိုအမူအရာမ်ားက သင့္ကုိ မိနစ္အနည္းေလးကိုေတာင္ အာရံုမစူးမစိုက္နိုင္တဲ့ သူတစ္ေယာက္အၿဖစ္ အထင္အၿမင္ ခံရေစနိုင္ပါတယ္။
(၃) ေမးခြန္းတစ္ခု ေၿဖခါနီးတိုင္း နွာေခါင္းပြတ္ၿခင္း၊ ေခါင္းကုတ္ၿခင္းမ်ား မလုပ္မိပါေစနဲ႔။ သင္ဟာ မရိုးသားတဲ့ မမွန္ကန္တဲ့ အေၿဖကိုေၿဖေတာ့မယ္လို႔ အထင္အၿမင္ ခံရနိုင္ပါတယ္။
(၄)သင့္မွာအလုပ္နဲ႔ ပက္သက္တဲ့ စာရြက္စာတမ္းေတြ၊ certificate ေတြပါတဲ့ အိတ္မ်ိဳးပါလာရင္ စားပြဲဲေပၚ ဘယ္ေတာ့မွ မတင္ပါနဲ႔။ သင့္ေပါင္ေပၚမွာသာ ထားပါ။
(၅)ပီေက (သို႔မဟုတ္) တစ္ခုခု၀ါးၿခင္း၊ အစားအစာစားၿခင္း အင္တာဗ်ဴး အခန္းထဲမွာ မလုပ္မိပါေစနဲ႔။ အရက္၊ေဆးလိပ္အင္တာဗ်ဴး မလာခင္ေရွာင္ပါ။ အန႔ံအသက္ မထြက္ပါေစနဲ႔။
(၆) မပြင့္တပြင့္၊ ေပ်ာ့တိေပ်ာ့ရဲအသံၿဖင့္ စကားမေၿပာပါနဲ႔။ ယံုၾကည္မႈရွိစြာ ၾကည္ၾကည္လင္လင္ ၿပတ္ၿပတ္ သားသားေၿပာပါ။
(၇) အင္တာဗ်ဴးေမးတဲ့ သူေမးတဲ့ ေမးခြန္းကို Yes or No ပဲတံုးတိၾကီး မေၿဖပါနဲ႔။ ၿဖစ္နုိင္ရင္ အေၾကာင္းၿပခ်က္ ရွင္းၿပပါ။
(၈) ေမးခြန္းကိုနားမလည္ရင္ ယဥ္ေက်းစြာ ၿပန္ေမးဖုိ႔မရွက္ပါနဲ႔။ နားမလည္ပဲ ရမ္းမေၿဖပါနဲ႔။ Could you please say it again,Sir? Or Would you mind telling me again,Sir? စသၿဖင့္ ယဥ္ေက်းစြာ ေမးပါ။
(၉)သူေမးတဲ့ ေမးခြန္းကို မသိဘူးဆိုရင္ I don’t know လို႔ တံုးတိတိမေၿဖပါနဲ႔။ I’m sorry,I have no idea,Sir. ဆိုပီး ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်း ေၿဖတာက ပိုသင့္ေတာ္ပါတယ္။
(၁၀) Slangေတြ informalစာလံုးေတြ၊ ရိုင္းတဲ့ စာလံုးေတြ မသံုးမိပါေစနဲ႔။ အတတ္နိုင္ဆံုး ယဥ္ေက်းစြာေၿပာပါ။
ဥပမာ “I want to……”အစား “I would like to……”က ပိုယဥ္ေက်းပါတယ္။ Yep,Yeah,Ya, Nope တို႔အစား Yes or No ပဲသံုးပါ။ Broken English or Pidgin English မသံုးမိ ပါေစနဲဲ႔။
(၁၁) အခြင့္အခါသင့္တိုင္း Please တို႔ Thank you တို႔ကို သံုးေပးပါ။
(၁၂) အင္တာဗ်ဴးေမးေသာ သူနွင့္ ဘယ္ေသာအခါမွ အေၿခအတင္ မၿငင္းပါနဲ႔။
(၁၃) အင္တာဗ်ဴး ေမးေသာသူ တစ္ေယာက္ထက္ ပိုေနရင္ သင့္ကိုေမးေနေသာ သူကို အာရံုပိုစိုက္ေပးပါ။
အင္တာဗ်ဴးတြင္ ေမးေလ့ရွိေသာ ေမးခြန္းမ်ား
(၁) Tell me something about yourself?
သင့္အေၾကာင္း နည္းနည္းေလာက္ေၿပာၿပပါလား။ ဒီေမးခြန္း ကေတာ့ အင္တာဗ်ဴးတိုင္းမွာ အရင္ဆံုး ေမးေလ့ေမးထရွိတဲ့ ေမးခြန္းပါပဲ။ ဒီေမးခြန္းနဲ႔ပက္သက္ပီး ဒီေဆာင္းပါးရဲ့ ပထမဆံုး အပိုဒ္မွာ ရွင္းၿပထားပါတယ္။
(၂) Why did you quit your last job? ဘာလို႔ အရင္အလုပ္က ထြက္ခဲ့တာလဲ?
(၂) Why did you quit your last job? ဘာလို႔ အရင္အလုပ္က ထြက္ခဲ့တာလဲ?
ဒီေမးခြန္းကို ေမးရၿခင္း ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ သင္ဟာ အဆိုးၿမင္တတ္တဲ့သူ တစ္ေယာက္လား အေကာင္းၿမင္ တတ္တဲ့သူတစ္ေယာက္္လား ဆိုတာကို သိခ်င္တာပါ။ အကယ္၍ သင္က အရင္အလုပ္ မေကာင္းေၾကာင္း
အရင္ သူေဌးမေကာင္းေၾကာင္း ေၿပာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ သင့္ကို အတင္းေၿပာတတ္တဲ့သူ၊ အဆိုးၿမင္တဲ့သူ အၿဖစ္ၿမင္ သြားနိုင္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ဒီေမးခြန္းအတြက္ ေအာက္ပါအေၿဖမ်ိဳး ေၿဖလို႔ရပါတယ္။
There’s isn’t room for growth with my current employer and I’m ready to move on to a new challenge to use my skills and experiences in a different capacity than I have in the past.
အၿခားသင့္ေတာ္တဲ့ အေၿဖေတြလဲ ရွိပါတယ္။ ဥပမာအေနနဲ႔ ေဖာ္ၿပေပးတာပါ။
(၃) Why do you want this job? Or why do you want to work at our company?
ဘာလို႔ ဒီအလုပ္ကို လုိခ်င္တာလဲဲ? ဘာလို႔ ငါတို႔ကုမၸဏီမွာ အလုပ္လုပ္ခ်င္တာလဲဲ။ ဒီေမးခြန္းကေတာ့ သင့္ရဲ့ အလုပ္ေပၚခံယူတဲ့ သေဘာထား၊ သူတို႔ကုမၸဏီေပၚ ၿမင္တဲ့အၿမင္ကို သိခ်င္တာပါ။ ဥပမာအေနနဲ႔ ေအာက္ပါ အေၿဖမ်ိဳးေၿဖလိုု႔ ရပါတယ္။
I well understand that this is a company on the way up and I want to be a part of this business .I think I can use my skills and experiences to improve this business and I want to improve myself by working at this company.
(၄) What’s your expected salary?
ဒီေမးခြန္း အတြက္ကေတာ့ ပထမဆံုး အင္တာဗ်ဴးမွာ မေၿဖတာ အေကာင္းဆံုးပါပဲ။ အလုပ္ကမ္းလွမ္းၿခင္း ခံရတဲ့ အခါမွသာ ေဆြးေႏြးတာ အေကာင္းဆံုးပါပဲ။ မလႊဲသာ မေရွာင္သာ အေၿခအေနမ်ိဳးေၾကာင့္ ေၿဖရမယ္ ဆိုရင္လဲ ကိုယ္လုပ္မဲ့ ရာထူးက ဘယ္ေလာက္ရေလ့ရွိသလဲ စံုစမ္းထားပါ။ လစာကို အရမ္းၾကီးလဲ နည္းပီး မေတာင္းမိပါ ေစနဲ႔ သင့္အရည္အခ်င္းကို မယံုရာက်ပါတယ္။ အမ်ားၾကီးလဲ မေတာင္းမိပါေစနဲ႔ သူ႔အတြက္ သင့္ကို အလုပ္ခန္႔ဖို႔ ခက္သြားပါ လိမ့္မယ္။
(၅) What are your strengths and weakness?
ဒီေမးခြန္းအတြက္ကေတာ့ အားသာခ်က္ကို ေၿဖရတာက လြယ္ပါတယ္။ ဥပမာ I’m detail oriented, hardworking, a team player, etc….ဆိုပီး ေၿဖလိုက္လို႔ ရပါတယ္။ အားနည္းခ်က္ အတြက္ကေတာ့ ေၿဖတတ္ဖို႔ လိုပါတယ္။ သင္မၿပင္နိုင္ေသးတဲ့ သင့္ရဲ့ တကယ့္အားနည္းခ်က္ကို ဘယ္ေတာ့မွ မေၿပာပါနဲ႔။ သင္ၿပင္ပီးသား အတိတ္က အားနည္းခ်က္ တစ္ခုကို ေၿပာလို႔ရပါတယ္။ ဥပမာအေနနဲ႔ ေအာက္ပါအတိုင္း ေၿဖလို႔ရပါတယ္။
“I used to come in late to work a lot but after my supervisor explained why it was necessary for me to come in on time, I was never late again.”
(၆) ေနာက္ဆံုး တစ္ခ်က္ကေတာ့ အင္တာဗ်ဴးပီးခါနီးမွာ Any Question? ဆိုပီးေမးေလ့ ရွိပါတယ္။ အဲဒိအခ်ိန္မွာ
သင္က ေမးခြန္းတစ္ခုမွ မေမးဘူးဆိုရင္ေတာ့ သင္ဟာ သူေၿပာခဲ့တာေတြကို အလံုးစံု စိတ္မ၀င္စား ခဲ့ဘူးလို႔
ထင္နိုင္ပါတယ္။ သင္အလုပ္မွာ စိတ္၀င္စားေၾကာင္း ၿပဖို႔ေမးခြန္း တစ္ခုခုေတာ့ ေမးပါ။ဥပမာအေနနဲ႔ ေအာက္ပါ ေမးခြန္းေတြကို ေမးနိုင္ပါတယ္။
When can I expect to hear from you?
What is the typical work week?
Is overtime expected?
If I am extended a job offer, how soon would you like me to start?
အထက္ပါ ေမးခြန္းမ်ားဟာ အနည္းအက်ဥ္းမွ်သာ ၿဖစ္ပါတယ္။ အၿခားအင္တာဗ်ဴးနဲ႔ ပက္သက္ပီး ေမးေလ့ေမးထ ရွိတဲ့ ေမးခြန္းမ်ားကို အင္တာနက္မွာ ရွာဖတ္ခ်င္ရင္ေတာ့ www.jobsearch.about.com နဲ႔ https://www.work.com.mm/en/helpful-resources.html မွာ ရွာဖတ္နိုင္ ပါတယ္။
ေနာက္ဆံုးအေနနဲ႔ ေၿပာခ်င္တာကေတာ့
- ကုမၸဏီက သင့္ကို ဘာေတြလုပ္ေပးနိုင္သလဲ ဆိုတာထက္ သက္က ဘာေတြ လုပ္ေပးနိုင္သလဲ ဆိုတာ ကိုေဖာ္ၿပပါ။
- သင္ဟာ အရည္အခ်င္းရွိလုိ႔သာ အင္တာဗ်ဴး အခန္းထဲကို ေရာက္ေနတာပါ။ သူကသင့္ကို အလုပ္မခန္႔ရင္ သူအတြက္ အရည္အခ်င္းရွိတဲ့ သင့္ကို ဆံုးရႈံးမွာပါ။ သင္သာ အရည္အခ်င္းရွိရင္ သင့္အတြက္ အလုပ္ဆိုတာ မရွားပါဘူး။ ဒီေတာ့ အင္တာဗ်ဴး အခန္းထဲမွာ ဘယ္ေတာ့မွာ မေၾကာက္ပါနဲ႔။
- English စကားကို အတတ္နိုင္ဆံုး ပီပီသသနဲ႔ ယံုၾကည္မႈရွိစြာ ေၿပာနိုင္ပါေစ။
- ဒါ့အၿပင္ အေပၚက ေဆာင္ရန္ေရွာင္ရန္ေလးေတြ ကိုသာ လုိက္နာမယ္ဆိုရင္ သင္ဟာ အလုပ္ရဖို႔ ၉၀ ရာခုိင္ႏႈန္း ေသခ်ာသြားပါပီ။
work.com.mm အသံုးၿပဳၿပီး အင္တာဗ်ဴးရတဲ့အခါ အသံုးခ်နုိင္ၾကပါေစ။
အရင္ သူေဌးမေကာင္းေၾကာင္း ေၿပာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ သင့္ကို အတင္းေၿပာတတ္တဲ့သူ၊ အဆိုးၿမင္တဲ့သူ အၿဖစ္ၿမင္ သြားနိုင္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ဒီေမးခြန္းအတြက္ ေအာက္ပါအေၿဖမ်ိဳး ေၿဖလို႔ရပါတယ္။
There’s isn’t room for growth with my current employer and I’m ready to move on to a new challenge to use my skills and experiences in a different capacity than I have in the past.
အၿခားသင့္ေတာ္တဲ့ အေၿဖေတြလဲ ရွိပါတယ္။ ဥပမာအေနနဲ႔ ေဖာ္ၿပေပးတာပါ။
(၃) Why do you want this job? Or why do you want to work at our company?
ဘာလို႔ ဒီအလုပ္ကို လုိခ်င္တာလဲဲ? ဘာလို႔ ငါတို႔ကုမၸဏီမွာ အလုပ္လုပ္ခ်င္တာလဲဲ။ ဒီေမးခြန္းကေတာ့ သင့္ရဲ့ အလုပ္ေပၚခံယူတဲ့ သေဘာထား၊ သူတို႔ကုမၸဏီေပၚ ၿမင္တဲ့အၿမင္ကို သိခ်င္တာပါ။ ဥပမာအေနနဲ႔ ေအာက္ပါ အေၿဖမ်ိဳးေၿဖလိုု႔ ရပါတယ္။
I well understand that this is a company on the way up and I want to be a part of this business .I think I can use my skills and experiences to improve this business and I want to improve myself by working at this company.
(၄) What’s your expected salary?
ဒီေမးခြန္း အတြက္ကေတာ့ ပထမဆံုး အင္တာဗ်ဴးမွာ မေၿဖတာ အေကာင္းဆံုးပါပဲ။ အလုပ္ကမ္းလွမ္းၿခင္း ခံရတဲ့ အခါမွသာ ေဆြးေႏြးတာ အေကာင္းဆံုးပါပဲ။ မလႊဲသာ မေရွာင္သာ အေၿခအေနမ်ိဳးေၾကာင့္ ေၿဖရမယ္ ဆိုရင္လဲ ကိုယ္လုပ္မဲ့ ရာထူးက ဘယ္ေလာက္ရေလ့ရွိသလဲ စံုစမ္းထားပါ။ လစာကို အရမ္းၾကီးလဲ နည္းပီး မေတာင္းမိပါ ေစနဲ႔ သင့္အရည္အခ်င္းကို မယံုရာက်ပါတယ္။ အမ်ားၾကီးလဲ မေတာင္းမိပါေစနဲ႔ သူ႔အတြက္ သင့္ကို အလုပ္ခန္႔ဖို႔ ခက္သြားပါ လိမ့္မယ္။
(၅) What are your strengths and weakness?
ဒီေမးခြန္းအတြက္ကေတာ့ အားသာခ်က္ကို ေၿဖရတာက လြယ္ပါတယ္။ ဥပမာ I’m detail oriented, hardworking, a team player, etc….ဆိုပီး ေၿဖလိုက္လို႔ ရပါတယ္။ အားနည္းခ်က္ အတြက္ကေတာ့ ေၿဖတတ္ဖို႔ လိုပါတယ္။ သင္မၿပင္နိုင္ေသးတဲ့ သင့္ရဲ့ တကယ့္အားနည္းခ်က္ကို ဘယ္ေတာ့မွ မေၿပာပါနဲ႔။ သင္ၿပင္ပီးသား အတိတ္က အားနည္းခ်က္ တစ္ခုကို ေၿပာလို႔ရပါတယ္။ ဥပမာအေနနဲ႔ ေအာက္ပါအတိုင္း ေၿဖလို႔ရပါတယ္။
“I used to come in late to work a lot but after my supervisor explained why it was necessary for me to come in on time, I was never late again.”
(၆) ေနာက္ဆံုး တစ္ခ်က္ကေတာ့ အင္တာဗ်ဴးပီးခါနီးမွာ Any Question? ဆိုပီးေမးေလ့ ရွိပါတယ္။ အဲဒိအခ်ိန္မွာ
သင္က ေမးခြန္းတစ္ခုမွ မေမးဘူးဆိုရင္ေတာ့ သင္ဟာ သူေၿပာခဲ့တာေတြကို အလံုးစံု စိတ္မ၀င္စား ခဲ့ဘူးလို႔
ထင္နိုင္ပါတယ္။ သင္အလုပ္မွာ စိတ္၀င္စားေၾကာင္း ၿပဖို႔ေမးခြန္း တစ္ခုခုေတာ့ ေမးပါ။ဥပမာအေနနဲ႔ ေအာက္ပါ ေမးခြန္းေတြကို ေမးနိုင္ပါတယ္။
When can I expect to hear from you?
What is the typical work week?
Is overtime expected?
If I am extended a job offer, how soon would you like me to start?
အထက္ပါ ေမးခြန္းမ်ားဟာ အနည္းအက်ဥ္းမွ်သာ ၿဖစ္ပါတယ္။ အၿခားအင္တာဗ်ဴးနဲ႔ ပက္သက္ပီး ေမးေလ့ေမးထ ရွိတဲ့ ေမးခြန္းမ်ားကို အင္တာနက္မွာ ရွာဖတ္ခ်င္ရင္ေတာ့ www.jobsearch.about.com နဲ႔ https://www.work.com.mm/en/helpful-resources.html မွာ ရွာဖတ္နိုင္ ပါတယ္။
ေနာက္ဆံုးအေနနဲ႔ ေၿပာခ်င္တာကေတာ့
- ကုမၸဏီက သင့္ကို ဘာေတြလုပ္ေပးနိုင္သလဲ ဆိုတာထက္ သက္က ဘာေတြ လုပ္ေပးနိုင္သလဲ ဆိုတာ ကိုေဖာ္ၿပပါ။
- သင္ဟာ အရည္အခ်င္းရွိလုိ႔သာ အင္တာဗ်ဴး အခန္းထဲကို ေရာက္ေနတာပါ။ သူကသင့္ကို အလုပ္မခန္႔ရင္ သူအတြက္ အရည္အခ်င္းရွိတဲ့ သင့္ကို ဆံုးရႈံးမွာပါ။ သင္သာ အရည္အခ်င္းရွိရင္ သင့္အတြက္ အလုပ္ဆိုတာ မရွားပါဘူး။ ဒီေတာ့ အင္တာဗ်ဴး အခန္းထဲမွာ ဘယ္ေတာ့မွာ မေၾကာက္ပါနဲ႔။
- English စကားကို အတတ္နိုင္ဆံုး ပီပီသသနဲ႔ ယံုၾကည္မႈရွိစြာ ေၿပာနိုင္ပါေစ။
- ဒါ့အၿပင္ အေပၚက ေဆာင္ရန္ေရွာင္ရန္ေလးေတြ ကိုသာ လုိက္နာမယ္ဆိုရင္ သင္ဟာ အလုပ္ရဖို႔ ၉၀ ရာခုိင္ႏႈန္း ေသခ်ာသြားပါပီ။
work.com.mm အသံုးၿပဳၿပီး အင္တာဗ်ဴးရတဲ့အခါ အသံုးခ်နုိင္ၾကပါေစ။
မိုးရွင္း(I.M.T)
www.work.com.mm
https://www.facebook.com/Work.com.mm/photos/a.359562060790938.85922.327695
--------------------------------------
ကိုမ်ဳိး(lwanmapyay.blogspot.com) လြမ္းမေျပ သုတရပ္၀န္း | Facebook
ကိုမ်ဳိး(lwanmapyay.blogspot.com) လြမ္းမေျပ သုတရပ္၀န္း | Facebook