ပညာသည္သာ
ေတာၿမိဳ႕ေလး မွာလည္း လုိအပ္ေနသလုိ ၿမိဳ႕ျပႀကီးေတြ မွာလည္း လုိအပ္ေနပါသည္။ ဖေယာင္းတုိင္ အလင္းသည္ ေသးငယ္ေသာ္လည္း သူ၏အလင္းသည္တစ္ခန္းလံုး အလင္းေရာင္ ေပးႏုိင္သည္။ ပညာသည္လည္း မည္မွ်ပင္ေဝငွ ကုန္ခန္းသည္မရွိေပ။ ပညာေရးသည္ ဘဝေရွ႕ ေဆာင္ျဖစ္ၿပီး ေလာကတစ္ ခုလုံးကုိ ပညာ တန္ဆာဆင္ရေပသည္။
မိမိတို႔ႏုိင္ငံသည္ နယ္ခ်ဲ႕လက္ေအာက္ကုိ ၁၈၂၄ မွ ၁၉၄၈ ဇန္နဝါရီ ၄ ရက္အထိ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ သူ႔ကၽြန္ဘဝသုိ႔ က်ေရာက္ခဲ့ေပသည္။ ပညာတတ္သူ အနည္းငယ္သာရွိၿပီး ထင္ရာစုိင္းေနသူႏွင့္ အသိ အျမင္မက်ယ္သူ ပညာမဲ့သူမ်ားျပားေနသည္။ ထုိအခါ ‘က်ားေရွ႕ေမွာက္လ်က္လဲ’ သလုိျဖစ္ေနသည္။ ပညာမဲ့သူ အမွားအမွန္မခဲြျခားႏုိင္ေသာ ကာလျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္ ‘ႏြားကဲြ၍ က်ားဆဲြခံရ’ သလုိမ်ဳိးလည္း ႀကံဳခ့ဲဖူးသည္။ တစ္ခါႀကံဳဖူး ျပင္ဖုိ႔နားလည္၍ ယေန႔ေခတ္တြင္ ပညာမတတ္သူ ပေပ်ာက္ေစရန္ မူလ တန္းမွ အလယ္တန္းအထိ အခမဲ့ပညာသင္ စရိတ္ျဖင့္ ႏုိင္ငံေတာ္မွ ေထာက္ပံ့ေနသည္။ အခြင့္အေရး သည္အခ်ိန္ႏွင့္တစ္ေျပးညီျဖစ္၍ ပညာသေဘာ နားလည္ရန္လည္း အထူးလုိအပ္ေပသည္။
စာေရးဆရာတစ္ေယာက္ဘဝ၏ ပထမဆုံးခံယူခ်က္သည္ မိမိေရးသားေသာ စာသားထဲမွ စီးပြားေရး၊ လူမႈဆက္ဆံေရး၊ ပညာေရးကုိ စာဖတ္သူတုိ႔ နားလည္သေဘာေပါက္ၿပီး အဆိုးျမင္အေကာင္းျပင္စိတ္ ရွိၿပီးဟု ၾကားသိေသာအခါ အံ့မခန္းဝမ္းသာေပ်ာ္ရႊင္မိပါသည္။ ယေန႔ေခတ္သည္ ပညာေခတ္ျဖစ္ေပ သည္။ ယေန႔သတင္းသည္ မနက္ျဖန္အတြက္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ရန္ ေဖာ္ျပသည္။ မနက္ျဖန္ဟူေသာ အခ်ိန္သည္လည္း မကုန္ဆုံးသမွ် အေတြးအေခၚသစ္၊ ဉာဏ္ပညာသစ္၊ အသိဉာဏ္သစ္ေတြ ေပၚ ေပါက္ရန္ အထူးလုိအပ္ေပသည္။ ထုိအခါပညာသည္အလုိအေလ်ာက္ ေျပးဝင္လာသည္။
မည္သည့္လုပ္ငန္းမဆုိ အမွား-အမွန္၊ အဆုိ-အေကာင္း၊ အနိမ့္-အျမင့္၊ နည္းနည္း-မ်ားမ်ားဟူ၍ ရွိသည္။ ပညာသည္ အမွား-အမွန္ကုိ ေဝဖန္ပုိင္းျခားျခင္းဟု လကၡဏာျပေပသည္။ ပညာမတတ္လွ်င္ ခဲြျခားႏုိင္စြမ္း မရွိဘဲ မိမိထင္ရာကုိယ္ပုိင္ဆုံးျဖတ္ခ်က္တစ္ခုျဖင့္ ဦးတည္သည္။
ထုိအခါ အမွားေတြ႕သည္။ ကၽြန္ေတာ္ဥပမာေလးျဖင့္ ပညာတန္ဖုိးကုိရွင္းျပေသာအခါ ပညာဟူသည္ အလြန္ျမင့္ျမတ္ေသာ တန္ဖုိးမျဖတ္ႏုိင္ေသာအရာဟု ေတြးေတာမိေလသည္။
ေရွးအခါက ရြာတစ္ရြာမွာေတာေန ေတာင္သူဦးႀကီးမိသားတစ္စု ရွိေလသည္။ သူတို႔သည္လယ္ယာ ထြက္ ပစၥည္းမ်ားျဖင့္ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းျပဳေလသည္။ မိသားစုဝင္ေလးဦးရွိသည္။ သားႏွစ္ ေယာက္ရွိေလသည္။ ေမာင္ဘႏွင့္ေမာင္ျမတုိ႔ ျဖစ္ၾကသည္။ ႏွစ္ေယာက္စလုံးကုိ ေက်ာင္းထားေလ သည္။ သုိ႔ေသာ္ သားႀကီးေမာင္ဘမွာ ‘ပညာကုိေရွ႕ဥစၥာကုိေနာက္’ ဟုမသိေပ။ ေလာကအလယ္တြင္ ပင္ပန္းေသာ ေတာင္သူလုပ္၍ တစ္ထြာတစ္မုိက္အျမင္ျဖင့္ ငယ္စဥ္ကတည္းကပင္ စီးပြားေရးနယ္ပယ္ တြင္ က်င္လည္ေနသည္။ ထုိအခါ ေမာင္ျမမွာ ရွစ္တန္းေက်ာင္းသားေလးဘဝေရာက္ေနသည္။ မိဘ မ်ားမွာ အသက္အရြယ္ႀကီး၍ သားသမီးမ်ားကုိ မေသခင္မိဘအေမြကုိေပးရန္ ပညာဉာဏ္စမ္းတစ္ခု ျဖင့္ေပးသည္။ ေတာင္သူဦးႀကီးသည္ သားႏွစ္ေယာက္ကုိ ထုိသုိ႔ေမးေလ၏။ တစ္ေန႔လုပ္အားျဖင့္ စပါး က်ည္တစ္ခုထဲတြင္ ဘယ္အရာႏွင့္တစ္ခန္းလုံးျပည့္ေအာင္ ဘယ္သူထည့္တတ္သလဲဟုေမးၿပီး ထည့္ ႏုိင္သူကုိ ဥစၥာစည္းစိမ္ေပါႂကြယ္ဝစြာေပးမည္ဟု သားႏွစ္ေယာက္ကုိ ကတိေပးခဲ့သည္။
ေမာင္ဘသည္ ငယ္စဥ္ကတည္းကပင္ ပစၥည္းဥစၥာကုိ တပ္မက္ေမာသူတစ္ေယာက္ျဖစ္သည္။ ထုိအခါ ျပာျပာသလဲ အျပင္ဘက္မွစပါးေသာ္လည္းေကာင္း၊ ပဲေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေကာက္႐ုိးေသာ္လည္း ေကာင္း ထည့္ရန္ဆုံးျဖတ္ထားေလသည္။ ေမာင္ျမမွာ မီးဖုိေခ်ာင္ထဲဝင္၍ ဖေယာင္းတိုင္ကုိ ယူလာ သည္။ ထုိအခါအစ္ကိုေမာင္ဘသည္ ေမာင္ျမကုိ ေလွာင္ေျပာင္သည္။ ေတာင္သူဦးႀကီးသည္ သူ၏ သားႏွစ္ေယာက္ကုိ တစ္ၿပိဳင္တည္းေမးေလသည္။ ေမာင္ဘသည္ ေကာက္႐ုိးထည့္မည္ဟုေျဖၿပီး ေမာင္ျမသည္ဖေယာင္းတိုင္ကုိကုိင္ကာ အလင္းျဖင့္ျဖည့္ရန္ စီစဥ္ပါသည္။ ထုိအခါပညာသည္ ညီအစ္ ကုိေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေမာင္ႏွမေသာ္လည္းေကာင္း ပညာမတတ္လွ်င္ ႐ႈံးနိမ့္ရသည္။ ဖေယာင္းတုိင္ အလင္းသည္ပညာ၏အလင္းဟုလည္း ေခၚႏုိင္ေပသည္။ ယခုေခတ္သည္ ထုိ႔ထက္အားၿပိဳင္မႈမ်ားလာ သည္ႏွင့္အမွ် ပညာအလင္းကုိ ရယူသင့္ေပသည္။ အမွား-အမွန္၊ အဆုိး-အေကာင္းဟူသမွ်ကုိ ပညာ ျဖင့္ခဲြျခားသည္။
‘ပညာေရႊအုိး လူမခုိး’ ဟူေသာ ဆုိ႐ုိးစကားသည္ ပစၥည္းဥစၥာခ်မ္းသာႂကြယ္ဝေသာသူသည္ ရန္သူမ်ဳိး ငါးပါးအႏၲရာယ္ မလုံၿခံဳေပ။ သုိ႔ေသာ္ ပညာသည္အတားအဆီးမရွိ။ မိမိသြားရာ ကပ္ကပ္ပါေစသည္။ ပစၥည္းဥစၥာမ်ားကုိ သူတစ္ပါးအားေပးကမ္းလွဴဒါန္းရာတြင္လည္း အနည္းအမ်ား ၾကည့္သည္။ သုိ႔ေသာ္ ပညာသည္အကန္႔အသတ္မရွိ ေပးကမ္းလွဴဒါန္းႏုိင္သည္။ ဥစၥာေပါႂကြယ္ဝရာမွ ကုန္းေကာက္စရာ မရွိေလာက္သည္အထိ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးမႈရွိေပသည္။ သုိ႔ေသာ္ပညာသည္ဆင္းရဲသည္မရွိ အစဥ္အၿမဲ ခ်မ္းသာေနသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မ်ဳိးဆက္သစ္လူငယ္မ်ားကုိ ဥစၥာအေမြထက္ပညာအေမြသည္သာ အျမတ္ဆုံးျဖစ္ေပသည္ဟု ေျပာလုိပါသည္။ ပညာ၏အလင္းသည္ အလားတူဖေယာင္းတုိင္အလင္းကဲ့ သုိ႔တစ္ေလာကလုံးႏွင့္ တစ္ကမၻာလုံးကုိ လင္းေစသည္။ ပညာေရးသည္ ယေန႔ေခတ္တြင္ အခ်ိန္ႏွင့္ တစ္ေျပးညီ ျမင့္တက္လ်က္ရွိရာ အခ်ိန္ကုိတန္ဖုိးရွိစြာ အသုံးခ်တတ္ရန္ အထူးလုိအပ္ေပသည္။ ‘ပညာ ေရးျဖင့္ ေခတ္မီဖြံ႕ၿဖိဳးေသာ’ အနာဂတ္ႏုိင္ငံေတာ္ႀကီးကုိ ၾကက္သြန္ျဖဴဥ ဥပမာစည္းလုံးၿပီး ေဒသအ သီးသီး၌ မိမိတတ္ေသာတာဝန္ျဖင့္ ထမ္းေဆာင္ႏုိင္ေသာ အတတ္ပညာရွင္ႏွင့္ အသိပညာရွင္မ်ား စုစည္းၿပီးဖေယာင္းတိုင္ႏွင့္တူေသာ ပညာအလင္းျဖင့္ ကမၻာမွာျမန္မာေဟ့ဟု ေႂကြးေၾကာ္ႏုိင္ရန္ ေအာင္နန္းေျမက အစဥ္ထာဝရျပဳလ်က္ တုိက္တြန္းလုိက္ပါသည္။
ေၾကးမုံသတင္းစာ
ဇြန္ (၂၀) ရက္၊ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္
မိမိတို႔ႏုိင္ငံသည္ နယ္ခ်ဲ႕လက္ေအာက္ကုိ ၁၈၂၄ မွ ၁၉၄၈ ဇန္နဝါရီ ၄ ရက္အထိ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ သူ႔ကၽြန္ဘဝသုိ႔ က်ေရာက္ခဲ့ေပသည္။ ပညာတတ္သူ အနည္းငယ္သာရွိၿပီး ထင္ရာစုိင္းေနသူႏွင့္ အသိ အျမင္မက်ယ္သူ ပညာမဲ့သူမ်ားျပားေနသည္။ ထုိအခါ ‘က်ားေရွ႕ေမွာက္လ်က္လဲ’ သလုိျဖစ္ေနသည္။ ပညာမဲ့သူ အမွားအမွန္မခဲြျခားႏုိင္ေသာ ကာလျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္ ‘ႏြားကဲြ၍ က်ားဆဲြခံရ’ သလုိမ်ဳိးလည္း ႀကံဳခ့ဲဖူးသည္။ တစ္ခါႀကံဳဖူး ျပင္ဖုိ႔နားလည္၍ ယေန႔ေခတ္တြင္ ပညာမတတ္သူ ပေပ်ာက္ေစရန္ မူလ တန္းမွ အလယ္တန္းအထိ အခမဲ့ပညာသင္ စရိတ္ျဖင့္ ႏုိင္ငံေတာ္မွ ေထာက္ပံ့ေနသည္။ အခြင့္အေရး သည္အခ်ိန္ႏွင့္တစ္ေျပးညီျဖစ္၍ ပညာသေဘာ နားလည္ရန္လည္း အထူးလုိအပ္ေပသည္။
စာေရးဆရာတစ္ေယာက္ဘဝ၏ ပထမဆုံးခံယူခ်က္သည္ မိမိေရးသားေသာ စာသားထဲမွ စီးပြားေရး၊ လူမႈဆက္ဆံေရး၊ ပညာေရးကုိ စာဖတ္သူတုိ႔ နားလည္သေဘာေပါက္ၿပီး အဆိုးျမင္အေကာင္းျပင္စိတ္ ရွိၿပီးဟု ၾကားသိေသာအခါ အံ့မခန္းဝမ္းသာေပ်ာ္ရႊင္မိပါသည္။ ယေန႔ေခတ္သည္ ပညာေခတ္ျဖစ္ေပ သည္။ ယေန႔သတင္းသည္ မနက္ျဖန္အတြက္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ရန္ ေဖာ္ျပသည္။ မနက္ျဖန္ဟူေသာ အခ်ိန္သည္လည္း မကုန္ဆုံးသမွ် အေတြးအေခၚသစ္၊ ဉာဏ္ပညာသစ္၊ အသိဉာဏ္သစ္ေတြ ေပၚ ေပါက္ရန္ အထူးလုိအပ္ေပသည္။ ထုိအခါပညာသည္အလုိအေလ်ာက္ ေျပးဝင္လာသည္။
မည္သည့္လုပ္ငန္းမဆုိ အမွား-အမွန္၊ အဆုိ-အေကာင္း၊ အနိမ့္-အျမင့္၊ နည္းနည္း-မ်ားမ်ားဟူ၍ ရွိသည္။ ပညာသည္ အမွား-အမွန္ကုိ ေဝဖန္ပုိင္းျခားျခင္းဟု လကၡဏာျပေပသည္။ ပညာမတတ္လွ်င္ ခဲြျခားႏုိင္စြမ္း မရွိဘဲ မိမိထင္ရာကုိယ္ပုိင္ဆုံးျဖတ္ခ်က္တစ္ခုျဖင့္ ဦးတည္သည္။
ထုိအခါ အမွားေတြ႕သည္။ ကၽြန္ေတာ္ဥပမာေလးျဖင့္ ပညာတန္ဖုိးကုိရွင္းျပေသာအခါ ပညာဟူသည္ အလြန္ျမင့္ျမတ္ေသာ တန္ဖုိးမျဖတ္ႏုိင္ေသာအရာဟု ေတြးေတာမိေလသည္။
ေရွးအခါက ရြာတစ္ရြာမွာေတာေန ေတာင္သူဦးႀကီးမိသားတစ္စု ရွိေလသည္။ သူတို႔သည္လယ္ယာ ထြက္ ပစၥည္းမ်ားျဖင့္ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းျပဳေလသည္။ မိသားစုဝင္ေလးဦးရွိသည္။ သားႏွစ္ ေယာက္ရွိေလသည္။ ေမာင္ဘႏွင့္ေမာင္ျမတုိ႔ ျဖစ္ၾကသည္။ ႏွစ္ေယာက္စလုံးကုိ ေက်ာင္းထားေလ သည္။ သုိ႔ေသာ္ သားႀကီးေမာင္ဘမွာ ‘ပညာကုိေရွ႕ဥစၥာကုိေနာက္’ ဟုမသိေပ။ ေလာကအလယ္တြင္ ပင္ပန္းေသာ ေတာင္သူလုပ္၍ တစ္ထြာတစ္မုိက္အျမင္ျဖင့္ ငယ္စဥ္ကတည္းကပင္ စီးပြားေရးနယ္ပယ္ တြင္ က်င္လည္ေနသည္။ ထုိအခါ ေမာင္ျမမွာ ရွစ္တန္းေက်ာင္းသားေလးဘဝေရာက္ေနသည္။ မိဘ မ်ားမွာ အသက္အရြယ္ႀကီး၍ သားသမီးမ်ားကုိ မေသခင္မိဘအေမြကုိေပးရန္ ပညာဉာဏ္စမ္းတစ္ခု ျဖင့္ေပးသည္။ ေတာင္သူဦးႀကီးသည္ သားႏွစ္ေယာက္ကုိ ထုိသုိ႔ေမးေလ၏။ တစ္ေန႔လုပ္အားျဖင့္ စပါး က်ည္တစ္ခုထဲတြင္ ဘယ္အရာႏွင့္တစ္ခန္းလုံးျပည့္ေအာင္ ဘယ္သူထည့္တတ္သလဲဟုေမးၿပီး ထည့္ ႏုိင္သူကုိ ဥစၥာစည္းစိမ္ေပါႂကြယ္ဝစြာေပးမည္ဟု သားႏွစ္ေယာက္ကုိ ကတိေပးခဲ့သည္။
ေမာင္ဘသည္ ငယ္စဥ္ကတည္းကပင္ ပစၥည္းဥစၥာကုိ တပ္မက္ေမာသူတစ္ေယာက္ျဖစ္သည္။ ထုိအခါ ျပာျပာသလဲ အျပင္ဘက္မွစပါးေသာ္လည္းေကာင္း၊ ပဲေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေကာက္႐ုိးေသာ္လည္း ေကာင္း ထည့္ရန္ဆုံးျဖတ္ထားေလသည္။ ေမာင္ျမမွာ မီးဖုိေခ်ာင္ထဲဝင္၍ ဖေယာင္းတိုင္ကုိ ယူလာ သည္။ ထုိအခါအစ္ကိုေမာင္ဘသည္ ေမာင္ျမကုိ ေလွာင္ေျပာင္သည္။ ေတာင္သူဦးႀကီးသည္ သူ၏ သားႏွစ္ေယာက္ကုိ တစ္ၿပိဳင္တည္းေမးေလသည္။ ေမာင္ဘသည္ ေကာက္႐ုိးထည့္မည္ဟုေျဖၿပီး ေမာင္ျမသည္ဖေယာင္းတိုင္ကုိကုိင္ကာ အလင္းျဖင့္ျဖည့္ရန္ စီစဥ္ပါသည္။ ထုိအခါပညာသည္ ညီအစ္ ကုိေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေမာင္ႏွမေသာ္လည္းေကာင္း ပညာမတတ္လွ်င္ ႐ႈံးနိမ့္ရသည္။ ဖေယာင္းတုိင္ အလင္းသည္ပညာ၏အလင္းဟုလည္း ေခၚႏုိင္ေပသည္။ ယခုေခတ္သည္ ထုိ႔ထက္အားၿပိဳင္မႈမ်ားလာ သည္ႏွင့္အမွ် ပညာအလင္းကုိ ရယူသင့္ေပသည္။ အမွား-အမွန္၊ အဆုိး-အေကာင္းဟူသမွ်ကုိ ပညာ ျဖင့္ခဲြျခားသည္။
‘ပညာေရႊအုိး လူမခုိး’ ဟူေသာ ဆုိ႐ုိးစကားသည္ ပစၥည္းဥစၥာခ်မ္းသာႂကြယ္ဝေသာသူသည္ ရန္သူမ်ဳိး ငါးပါးအႏၲရာယ္ မလုံၿခံဳေပ။ သုိ႔ေသာ္ ပညာသည္အတားအဆီးမရွိ။ မိမိသြားရာ ကပ္ကပ္ပါေစသည္။ ပစၥည္းဥစၥာမ်ားကုိ သူတစ္ပါးအားေပးကမ္းလွဴဒါန္းရာတြင္လည္း အနည္းအမ်ား ၾကည့္သည္။ သုိ႔ေသာ္ ပညာသည္အကန္႔အသတ္မရွိ ေပးကမ္းလွဴဒါန္းႏုိင္သည္။ ဥစၥာေပါႂကြယ္ဝရာမွ ကုန္းေကာက္စရာ မရွိေလာက္သည္အထိ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးမႈရွိေပသည္။ သုိ႔ေသာ္ပညာသည္ဆင္းရဲသည္မရွိ အစဥ္အၿမဲ ခ်မ္းသာေနသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မ်ဳိးဆက္သစ္လူငယ္မ်ားကုိ ဥစၥာအေမြထက္ပညာအေမြသည္သာ အျမတ္ဆုံးျဖစ္ေပသည္ဟု ေျပာလုိပါသည္။ ပညာ၏အလင္းသည္ အလားတူဖေယာင္းတုိင္အလင္းကဲ့ သုိ႔တစ္ေလာကလုံးႏွင့္ တစ္ကမၻာလုံးကုိ လင္းေစသည္။ ပညာေရးသည္ ယေန႔ေခတ္တြင္ အခ်ိန္ႏွင့္ တစ္ေျပးညီ ျမင့္တက္လ်က္ရွိရာ အခ်ိန္ကုိတန္ဖုိးရွိစြာ အသုံးခ်တတ္ရန္ အထူးလုိအပ္ေပသည္။ ‘ပညာ ေရးျဖင့္ ေခတ္မီဖြံ႕ၿဖိဳးေသာ’ အနာဂတ္ႏုိင္ငံေတာ္ႀကီးကုိ ၾကက္သြန္ျဖဴဥ ဥပမာစည္းလုံးၿပီး ေဒသအ သီးသီး၌ မိမိတတ္ေသာတာဝန္ျဖင့္ ထမ္းေဆာင္ႏုိင္ေသာ အတတ္ပညာရွင္ႏွင့္ အသိပညာရွင္မ်ား စုစည္းၿပီးဖေယာင္းတိုင္ႏွင့္တူေသာ ပညာအလင္းျဖင့္ ကမၻာမွာျမန္မာေဟ့ဟု ေႂကြးေၾကာ္ႏုိင္ရန္ ေအာင္နန္းေျမက အစဥ္ထာဝရျပဳလ်က္ တုိက္တြန္းလုိက္ပါသည္။
ေၾကးမုံသတင္းစာ
ဇြန္ (၂၀) ရက္၊ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္
--------------------------------------
ကိုမ်ဳိး(lwanmapyay.blogspot.com) လြမ္းမေျပ သုတရပ္၀န္း | Facebook
ကိုမ်ဳိး(lwanmapyay.blogspot.com) လြမ္းမေျပ သုတရပ္၀န္း | Facebook